Dworce - Remonty dworców kolejowych 1762 - 01-07-2010, 16:53 Temat postu: Remonty dworców kolejowych
PKP S.A swoimi informacjami na nowej stronie informuje jakie dokładnie dworce (w liczbie 77) będą są lub już były kompleksowo odnawiane (przebudowywane lub stawiane od nowa) w całej Polsce.
Na terenie województwa dolnośląskiego będą to:
- Kłodzko Główne
- Legnica
- Świebodzice,
- Wałbrzych Miasto
- Wrocław Brochów
- Wrocław Główny
- Wrocław Kuźniki
- Wrocław Leśnica
- Wrocław Mikołajów
- Wrocław Pracze
Szczególnie cieszą pierwsze 3 i Brochów, o których do tej pory jako o kompleksowych remontach się nie mówiło.
A jak wyjdzie - zobaczymy. Pabianiczanin - 01-07-2010, 20:21 Temat postu:
Na terenie województwa Łódzkiego:
- Pabianice
- Zgierz
- Piotrków Trybunalski
- Łódź Widzew (niedługo koniec remontu) Anonymous - 01-07-2010, 22:26 Temat postu:
Czy prawdą jest to, że na dworcu Łódź Widzew ma być hala peronowa? Byłem tam przedwczoraj i puki co nic nie zapowiada by taka hala miała tam powstać, a skoro niedługo koniec remontu to powinno być już coś widać. M. Ciesielski - 02-07-2010, 12:35 Temat postu:
Pabianiczanin napisał/a:
Na terenie województwa Łódzkiego:
- Pabianice
- Zgierz
- Piotrków Trybunalski
- Łódź Widzew (niedługo koniec remontu)
Legnica błaga o remont Anonymous - 09-07-2010, 23:56 Temat postu:
pawelW napisał/a:
Legnica błaga o remont
Wspomniany przez Ciebie Bytom również... pitagoras23 - 27-07-2010, 14:19 Temat postu:
Z terenu południowej Wielkopolski remontu doczekają się dworce między innymi w Ostrowie Wielkopolskim, Kaliszu oraz Jarocinie. O ostrowskim dworcu wspomina mój kolega w artykule, który można znaleźć tutaj: artykuł o remoncie dworca PKP . Spójrzcie szczególnie na zdjęcia. rob21 - 01-08-2010, 11:51 Temat postu:
Wreszcie doczekamy sie remontu głogowskiego dworca
Nareszcie budynek głogowskiego dworca kolejowego doczeka się odnowy. Nie od razu i nie tak szybko, bo za rok. Ale decyzja, że ma być gruntowny remont, zapadła. Dobre i to.
Dworzec PKP w Głogowie od wielu lat straszy swoim zaniedbaniem podróżnych i mieszkańców. Wszystkich to denerwuje, bo taki dworzec to wstyd, wrzód na mapie miasta. Z zewnątrz jeszcze jakoś się prezentuje, najgorzej jest wewnątrz. Było już wiele pomysłów i nacisków, z różnych stron. Kilka lat temu miasto miało pomysł, żeby odkupić dworzec i na własny koszt go wyremontować, przywrócić dawną świetność. - Kolej jednak nie była zainteresowana tą propozycją - mówi Krzysztof Sadowski, rzecznik prezydenta Głogowa.
W ubiegłym roku też były dobre informacje na temat przyszłości dworca. Właściciel, Polskie Koleje Państwowe, planowały przekazać część budynku sieci Biedronka. Miał być tam sklep, a przy okazji musiałoby się także poprawić otoczenie. W tym roku plany uległy zmianie i rozmowy z marketem zostały wstrzymane. Ale wreszcie jest dobra wiadomość. Jest decyzja - PKP postanowiły przeprowadzić gruntowny remont i przekazać dworzec innemu zarządcy, który będzie decydował o jego dalszych losach.
- Dworzec PKP został zakwalifikowany do całkowitej modernizacji w 2011 roku – poinformowała Beata Kuczyńska, zastępca rzecznika PKP S.A Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. Planuje się m.in. wymianę dachu, elewacji, wprowadzenie monitoringu, modernizację kotłowni, wymianę instalacji wodno – kanalizacyjnej i elektrycznej, wymianę schodów i posadzek, dostosowanie toalet dla potrzeb niepełnosprawnych, a także wybudowanie przestrzeni przeznaczonych do zagospodarowania.
- Nie ma ostatecznego planu remontu ani podanej kwoty przeznaczonej na modernizację, gdyż wciąż jest zbierana dokumentacja obiektu- wyjaśnia Beata Kuczyńska.
Nie wiadomo również czy przyległe do głogowskiego dworca budynki i łącznik będą remontowane. Po zakończeniu remontu PKP planuje przekazać budynek nowemu właścicielowi, którym zostanie "Oddział Dworca”. Rozmowy w tej sprawie są już prowadzone. Decyzje o zagospodarowaniu pomieszczeń przeznaczonych na działalność komercyjną podejmie już następny właściciel. _kamil_ - 06-09-2010, 15:11 Temat postu:
Będzie remont dworca PKP Chełm Miasto
Jacek Barczyński
Odrapane ściany, obskurna poczekalnia ze staroświeckim piecem kaflowym, na zewnątrz ubikacja z cuchnącym szambem. Na szczęście dni dworca Chełm Miasto w takim kształcie są już policzone.
Obecny wygląd poczekalni dworca PKP Chełm Miasto bardziej odstręcza niż zachęca pasażerów
Obecny wygląd poczekalni dworca PKP Chełm Miasto bardziej odstręcza niż zachęca pasażerów
W sprawie remontu dworca jeszcze na początku tego roku interpelował poseł Zbigniew Matuszczak. W następstwie, minister infrastruktury poinformował go, że Polskie Koleje Państwowe S.A. już mają to w planie. Z najnowszych informacji wynika, że jest już gotowa dokumentacja. Lada dzień zostanie też ogłoszony przetarg na wykonawstwo.
– W każdym mieście dworzec jest jego wizytówką – mówi Matuszczak. – Decyduje o pierwszym wrażeniu przyjezdnych. Nasz wystawia nam jak najgorsze świadectwo.
W interpelacji poseł zwrócił uwagę, że przepustowość dworca Chełm Miasto to około 500 pasażerów na dobę. Tymczasem przez kompleksowo wyremontowaną stację Chełm Główny przewija się o zaledwie 100 pasażerów więcej. Oba dworce są więc porównywalne. Dlaczego zatem pod względem standardu tak diametralnie się różnią?
Deklaracje kolejarzy dotyczące remontu cieszą też Agatę Fisz, prezydent miasta. – Obecny wygląd dworca Chełm Miasto urąga podstawowym wymogom estetycznym i funkcjonalnym. Pomożemy kolejarzom w jego przebudowie na ile tylko będzie nas stać – zapewnia Fisz.
Przebudowa dworca obejmie m. in. wymianę dachu, okien i drzwi oraz odnowę elewacji, przebudowę poczekalni i kas, budowę sanitariatów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych oraz zainstalowanie systemu informacji wizualnej dla podróżnych. Odnowiony dworzec ma być monitorowany.
Miasto gotowe jest wesprzeć także remont kładki nad torami przy dworcu Chełm Główny. Jest ona już w tak złym stanie, że stwarza realne zagrożenie dla przechodniów. Zdaniem nadzoru budowlanego musi być natychmiast wyłączona z ruchu. Stąd decyzja władz lubelskiego oddziału PKP o zamknięciu kładki już dzisiaj o godz. 12. Kolejarze wspólnie z miastem zdążyli przygotować już specjalnie oznakowane przejście naziemne.
– Z kładki korzystają nie tylko podróżni, ale przede wszystkim mieszkańcy miasta, bo jest to jedyne w tym rejonie przejście łączące osiedla Dolnej i Górnej Dyrekcji z dzielnicą przemysłową – mówi Józef Górny, zastępca prezydenta.
Z wyliczeń kolejarzy wynika, że na remont kładki potrzeba blisko 4,5 mln zł. Lubelska PKP nie mając takich pieniędzy, zabiega o nie w swojej warszawskiej centrali. Jeśli odpowiedź będzie pozytywna, to prace przy kładce zostaną wykonane jeszcze w tym roku. Ze swojej strony miasto dołożyło kolejarzom 50 tys. zł.
Źródło:http://www.dziennikwschodni.pl pitagoras23 - 04-10-2010, 19:33 Temat postu:
Startuje remont dworca w Ostrowie Wielkopolskim
Rok potrwają utrudnienia na ostrowskim dworcu PKP. Rozpoczyna się bowiem zapowiadany od dawna remont budynku. W planach jest wymiana okien, podłóg, drzwi i instalacji oraz budowa nowych kas i klimatyzowanych pomieszczeń. W innym miejscu znajdzie się poczekalnia. Na razie nie będzie prac na peronach.
"Na początku listopada otworzymy dworzec tymczasowy, który działać będzie na czas remontu" - powiedział Radiu Centrum zarządca ostrowskiego dworca Marian Łakomy:
"Trudno powiedzieć, co jeszcze nas czeka, bo pewne rzeczy, które chcielibyśmy wykonać są zależne od Polskich Linii Kolejowych. Jeżeli PLK znajdą jakieś pieniądze , to może uda nam się przy okazji podnieść pierwszy peron, który jest tak niski bo zawsze były problemy z nawiązaniem się do posadzki w holu dworca."
Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa i kosztować ma 7 000 000 złotych. Remont potrwa do grudnia przyszłego roku.
źródło: Radio Centrumdaro - 04-04-2011, 09:51 Temat postu: Dolny Śląsk: Dworce w regionie do remontu
PKP chce zmodernizować dworce w Świebodzicach, Głogowie, Kłodzku, Legnicy i Wałbrzychu. Remontu doczeka się także budynek na wrocławskim Brochowie.
- Inwestycje mają na celu kompleksowe modernizacje budynków dworców. Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowania do sześciu inwestycji na Dolnym Śląsku - tłumaczy Bartłomiej Sarna z PKP. - Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem inwestycje powinny ruszyć w drugiej połowie 2011 roku.
[ Dodano: 13-04-2011, 14:32 ]
I kolejna aktualizacja Warszawa Wschodnia.... remont
12/13.04.2011
http://www.youtube.com/watch?v=-0tJiGm3zCkburek132 - 20-04-2011, 19:05 Temat postu:
Czy będzie remontowane w najbliższym czasie wnętrze budynku dworca Poznań Główny? pospieszny - 26-10-2011, 19:54 Temat postu:
Dworzec w Ostrowie Wlkp. po remoncie.
Po ponad roku od rozpoczęcia prac modernizacyjnych obiekt przyjmuje pierwszych podróżnych.
Chociaż remont dworca nie jest zakończony, oddano do użytku jego wnętrze: nowy hol kasowy, stojącą pośrodku oazę zieleni, kasy, poczekalnię i pomieszczenia handlowe.
Spółka Dworzec Polski deklaruje, że wkrótce pojawi się inwestor, który zmieni oblicze starej dworcowej restauracji. Na poziomie pierwszego piętra do wynajęcia przeznaczono kilkaset metrów powierzchni biurowej; w sąsiednim budynku dworcowym, który również podlega rewitalizacji, zmieni się wyposażenie wnętrz, elewacja i ciągi komunikacyjne.
Cała inwestycja w Ostrowie Wielkopolskim powinna zostać ukończona na przełomie 2011 i 2012 roku.
źródło: KOW enstone - 27-10-2011, 19:35 Temat postu:
A co z dworcem w Krzyżu, aż się prosi o remont stacja odstrasza, odpadający tynk, puste pomieszczenia, w końcu robią remont kładki nad torami bo pewnie nie długo by sama się zawaliła, a co z resztą. Niby mała stacja a zatrzymują się tu wszystkie pociągi. pospieszny - 17-11-2011, 16:06 Temat postu:
Firma Retail Provider zamierza wybudować w mieście Zintegrowane Centrum Komunikacyjne złożone z nowoczesnych dworców PKP i PKS połączonych z galerią handlowo – usługową o powierzchni 45 000 mkw. W przyszły wtorek 22 listopada inwestor spotka się z władzami Olsztyna, aby przedstawić szczegółowe założenia projektu.
Spółka na początku października tego roku nabyła od Ministerstwa Skarbu Państwa 85 proc. akcji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Olsztynie. Pomimo tego, że Retail Provider jest przedsiębiorstwem typu private equity, czyli podmiotem zajmującym się głównie kupnem udziałów i akcji z zamiarem odsprzedaży ich w przyszłości z zyskiem, to zapewnia, że będzie kontynuować działalność przewozową PKS-u.
Korzyści dla miasta
Wkrótce po przejęciu przewoźnika autobusowego inwestor zadeklarował władzom Olsztyna wolę podjęcia rozmów w sprawie realizacji projektu wzorowanego na modelu, który PKP z powodzeniem realizuje w Poznaniu i Katowicach. Zdaniem przedstawicieli spółki działalność transportowa nie stoi w sprzeczności z działaniami developerskimi. Są to dwie dziedziny, które mogę się wzajemnie uzupełniać i wspierać właśnie w postaci multimodalnych dworców, oferujących zarówno atrakcyjne powierzchnie biurowe, handlowe, jak i pełniące funkcję węzłów transportowych.
- Uzupełnienie transportu pasażerskiego o handel i rozrywkę wpłynie na znaczny wzrost liczby podróżnych, a także sprawi, iż miasto otrzyma najwyższej jakości przestrzeń publiczną, która podniesie komfort życia mieszkańców i turystów. Będzie tym samym stymulować jego dalszy rozwój – wyjaśnia Tomasz Andryszczyk, rzecznik Retail Provider.
Zapewnia on, że korzyści odniesie przede wszystkim miasto i jego mieszkańcy. Inwestycja w Zintegrowane Centrum Komunikacyjne pobudzi tzw. turystykę zakupową z całego województwa, a tym samym przyczyni się do rozwoju lokalnego rynku pracy. Olsztyn odwiedza co roku niemal milion turystów, z czego prawie połowa to goście z zagranicy.
- Miasto, które aspiruje do roli centrum turystycznego, musi zapewnić odwiedzającym odpowiednią infrastrukturę, w tym transportową, handlową i rozrywkową. Dworzec może stać się pierwszą wizytówką Olsztyna. Powinien oferować komfort pasażerom i symbolizować pozytywne zmiany zachodzące w mieście. Dlatego rewitalizacja dworca kolejowego i jego integracja z komunikacją autobusową, a w przyszłości również z tramwajową jest konieczna – podkreśla Andryszczyk.
Rozmowy z kolejarzami
Niezbędnym warunkiem przeprowadzenia inwestycji jest wprowadzenie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego. Jeśli do końca przyszłego roku to się uda, wybudowanie nowego centrum zajmie 24 miesiące. Oznacza to, że dworzec może powstać już pod koniec 2014 r.
Rozpoczęcie rozmów z inwestorem i miastem nad wspólnym przedsięwzięciem potwierdza Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP S.A. - Polskie Koleje Państwowe są jak najbardziej otwarte na tę współpracę. Pozostajemy w stałym kontakcie ze wszystkimi stronami tego projektu. Na początek należałoby wypracować koncepcję biznesową, poprzedzoną wszelkimi, niezbędnymi analizami i projektami – mówi Kurpiewski.
Ustalenie wspólnej koncepcji zagospodarowania tego miejsca jeszcze potrwa, ponieważ nie jest znane stanowisko Przewozów Regionalnych, które są właścicielem jednej z przydworcowych działek. Ale, jak podkreśla Andryszczyk, stanowisko PR nie jest warunkiem sine qua non prowadzenia projektu.
- Przewozy są właścicielem działki przylegającej do dworca, na której stoi biurowiec. Niezależnie jednak od tego, czy ten budynek przewoźnik będzie chciał sprzedać czy też w jakikolwiek inny sposób zagospodarować teren to nie zburzy całej koncepcji – zapewnia rzecznik Retail Provider. - Jeszcze w tym miesiącu dojdzie do bezpośrednich rozmów z przedstawicielami Przewozów – dodaje Andryszczyk.
Niewiadomo dokładnie ile będzie kosztować cała inwestycja, ale przedstawiciel inwestora wspomina o kilkuset milionach złotych.
źródło: KOW pawelW - 18-11-2011, 15:30 Temat postu:
Co do Legnicy to nie piszą nic konkretnego w tamtym artykule dotyczącym Dolnego Śląska . Zastanawiam się tylko nad tym wnętrzem dworca o którym piszą ... Tam już w tym roku było malowane i dali siatki i kolce żeby gołębie nie wlatywały i nie znosiły odchodów . A monitoring jakiś jest w sumie chyba ok 3 ,może 4 kamer zainstalowanych kilka lat temu . Ale czy one działają tego to już nie wiem . Myślę że chyba nie sądząc po tym co tam się dzieje i po ilości bezdomnych, narkomanów i alkoholików wiecznie zaczepiających ludzi ... Anonymous - 18-11-2011, 16:02 Temat postu:
Bardzo ładnie został odnowiony dworzec Iława Głowna oczywiście pod nadzorem konserwatora zabytków ,podobnie dworzec w Malborku pospieszny - 21-11-2011, 08:50 Temat postu:
Dzięki temu, że od kilkunastu dni cały budynek dworca jest już oszklony i zamykany, można było uruchomić dostawy ciepła. Nowy węzeł cieplny ogrzewa halę główną i pomieszczenia biurowe dworca, w których toczą sie ostatnie prace wykończeniowe.
Dworzec Polski zapewnia, że wszystkie działania inwestycyjne prowadzone są zgodnie z planem. W holu kasowym położono już nowe posadzki, obecnie stawiane są przesuwne szklane ścianki działowe dzielące dworcową przestrzeń na dwie części - dzienną i nocną, całodobową.
Pracownicy Strabaga, głównego wykonawcy, ustawili już konstrukcję Service Pointu, wydzielone są też pomieszczenia kasowe, w których rozpoczęły się prace wykończeniowe. Wkrótce pod poszyciem hali głównej dworca pojawi się metalowa siatka oddzielająca konstrukcję nośną dachu, a niedługo potem - nowatorskie, bardzo ciekawie zaaranżowane oświetlenie.
Praktycznie skończone są przestrzenie dworcowych piwnic przeznaczonych na działalność handlową, do których prowadzić będą ruchome schody, windy (już zamontowane) i dwie klatki schodowe.
Kończy się także budowa podjazdu dla samochodów ciężarowych w strefie dostaw dla najemców, a w decydującą fazę wkracza budowa food courtu i restauracji dworcowej.
Nową jakość i wygląd zyskają wszystkie słupy podtrzymujące konstrukcję hali głównej. W pierwotnym projekcie były one wykonane z betonu, który teraz zastąpi granitowa okładzina. Nie do poznania będą też przestrzenie handlowe na dworcu — budowlańcy przystąpili właśnie do budowy nowoczesnych pomieszczeń apteki, poczty i księgarni. Zamówione już są elementy małej architektury dworcowej, wykonane z drewna i metalu. Budynek dworca Warszawa Wschodnia będzie oddany do użytku w maju 2012 r.
źródło: KOW Viljar - 10-01-2012, 12:11 Temat postu:
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
Od siebie dodam, że rzecz jest naprawdę tragiczna, bo już przed remontem mieszkańcy narzekali na tunel pod peronami; głównie na to, że w deszczu łatwo ze schodów spaść i kark skręcić (fakt, one same z siebie były śliskie, a jak padało, to woda radośnie spływała sobie po nich i tworzyła w tunelu spore kałuże. Pojawienie się wiat było dla wszystkich oczywistością i kiedy powiedziano, że "to już koniec remontu peronu", Gdynianom opadły szczęki, bo w kwestii zalewania wodą nic się nie zmieniło. Anonymous - 10-01-2012, 13:52 Temat postu:
Czy Poznań ROBI SIĘ?? Tego nie jestem w stanie stwierdzić. Byłam na dworcu z piątku na sobotę - parę ładnych godzin czekałam na swój pociąg. Obeszłam cały dworzec dookoła. Na placu budowy cisza jak makiem zasiał, maszyny powygaszane, światła pogaszone. Obejrzałam dokładnie tego betonowego potworka co wyrósł na peronach - ależ to ochydztwo jest. W dodatku nie wygląda to zbyt solidnie nawet jak na kobiece oko. Wygląda to tak jakby jakiś wielkolud bawił się wielkimi klockami i dla zabawy sobie taką konstrukcję zrobił. Przecież to coś ma wytrzymać dziennie wiele wstrząsów, wiele wibracji od kół pociągów. No własnie - zamiast betonki w podkładach powinni zrobić, moim zdaniem, taka nawierzchnię pochłaniającą wszelkie drgania jak we Wrocławiu.
Peron (nigdy nie mogę zapamiętać co to za numer) ten od strony tam gdzie kiedyś stał ten wyburzony magazyn jest całkowicie rozebrany, przekopany.
Ktoś może mi wytłumaczyć - czy hala starego dworca będzie rozebrana??
Jedyne co mi się spodobało w kilkugodzinnym czekaniu to to że gdzieś wywiało żuli i bezdomnych ... Można było w spokoju zrobić obchód...
Z takim tempem pracy to ten dworzec mogą robić i 10 lat. karol22 - 10-01-2012, 14:04 Temat postu:
Dworzec w Ełku też będzie zmodernizowany. pospieszny - 10-01-2012, 14:07 Temat postu: Aaalisha, Nie byłaś przypadkiem na Górczynie Anonymous - 10-01-2012, 14:25 Temat postu:
Nie byłam na Górczynie? A gdzie to jest ?
cały czas siedziałam na dworcu w Poznaniu. pospieszny - 10-01-2012, 14:29 Temat postu:
Oj Aaalisha, droczysz się
Górczyn jest przecie w Poznaniu, jak tak zaczęłaś opisywać to pomyślałem że stałaś pod estakadą na Górczynie Anonymous - 10-01-2012, 14:30 Temat postu:
Aaa o to chodzi ... Tak stałam pod estakadą na peronie wraz z moim kumplem. Nie mów że też byłeś na dworcu ... pospieszny - 18-01-2012, 16:25 Temat postu:
Zakończyła się gruntowna przebudowa dworca kolejowego Iława Główna. Pasażerowie mogą korzystać z odnowionego obiektu już od 18 stycznia 2012 r.
W ramach prac, prowadzonych pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków, m.in. odnowiono elewację, posadzki, wymieniono wszystkie drzwi i okna, instalacje techniczne oraz naprawiono dach. Renowacji poddano również pomieszczenia na piętrze oraz podziemia. W budynku zmodernizowano także przestrzeń służącą podróżnym: poczekalnię, halę główną oraz toalety wraz z pomieszczeniem dla matki z dzieckiem. Dworzec został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojawiły się windy, których wcześniej tutaj nie było. Jedną z nich można zjechać z parteru do podziemia, a druga jest w części budynku, która może być wykorzystana przez potencjalnego najemcę na cele biurowe bądź hotelowe. Przy wejściu głównym został wykonany podjazd dla wózków. O bezpieczeństwo podróżnych i najemców zadba nowy monitoring.
Prace konserwatorskie objęły m.in. pełne odrestaurowanie sufitu w hali głównej oraz odtworzenie fragmentów polichromii w saloniku VIP i sali restauracyjnej. Na ścianach i posadzce w hali głównej odtworzono zabytkową glazurę. Zabytkowe belki na sufitach zostały odnowione i zabezpieczone. Dworzec zyskał również nowe witraże i iluminację na zewnątrz.
Na dworcu pojawi się salon prasowy i sklepik z drobną gastronomią. Do wynajęcia pozostaje jeszcze bardzo dużo przestrzeni. Na pierwszym i drugim piętrze wyremontowane pomieszczenia mogą służyć jako hostel albo biura. Pojawiła się także nowa przestrzeń, która powstała przez połączenie dworca z tunelem i wejściem na perony – do zagospodarowania np. na cele handlowe.
Dworzec został przebudowany kosztem 16,75 mln złotych, a środki na jego rewitalizację pochodziły z PKP S.A. oraz budżetu państwa. Wykonawcą remontu była firma AMP Sp. z o.o. z Warszawy.
źródło: KOW soko - 07-11-2012, 17:53 Temat postu:
Rozpoczyna się remont dworca w Pszczynie:
Robert83 - 07-11-2012, 23:55 Temat postu:
soko napisał/a:
Rozpoczyna się remont dworca w Pszczynie:
To cieszy bo nie był on najlepszą wizytówką tego ładnego jednak miasta. kolejfan - 23-01-2013, 21:04 Temat postu:
Podczas gdy inne dworce są już wyremontowane, bądź są w trakcie, to dworzec w Gnieźnie...:
Dlaczego? Jak tłumaczy Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA, otwarciem kas nie są zainteresowani przewoźnicy. Jakub Majewski z fundacji ProKolej mówi, że powodem są często wysokie ceny udostępniania powierzchni przez PKP SA, co w przypadku mniejszych stacji zniechęca operatorów. - Koszty powinny być symboliczne, bo podstawowa funkcja dworców to są właśnie kasy. Ich utrzymanie to oczywiście koszt, ale też wyższy standard podróży - mówi.
PKP SA mają ambitny plan modernizacji dworców. – Spośród 590 czynnych dworców wybraliśmy 464 dworce, które wymagają prac inwestycyjnych – mówi Marek Michalski, członek zarządu PKP SA. Zarząd pracuje teraz nad określeniem źródeł finansowania.
PKP SA wytypowały 464 obiektów dworcowych, które wymagają inwestycji. – Zamierzamy je zmodernizować do 2023 r. – zapowiada Marek Michalski, członek zarządu PKP SA. Właśnie startują konsultacje społeczne programu dworcowego. Sporym wyzwaniem pozostaje jednak zapewnienie środków na inwestycje, a następnie utrzymanie zmodernizowanych dworców.
PKP SA przygotowują się do przebudowy ogromnej liczby dworców, które pogrupowano obszarami i liniami kolejowymi. Kolejarze zapowiadają w najbliższych miesiącach w sumie kilkanaście przetargów na studia wykonalności i prace projektowe. Postępowania obejmą ponad 120 obiektów.
Prezes PKP poinformował że PKP przeznaczy na budowę i przebudowę nowych dworców kolejowych ponad ok. 1,5 mld złotych do końca 2022 roku. Inwestycje obejmą 160 dworców. PKP zarządza ponad 2,5 tys. dworców kolejowych, z czego blisko 600 obsługuje ruch pasażerski.
PKP SA ogłosiły przetarg na dokumentację przebudowy sześciu dworców w województwach wielkopolskim i lubuskim – Nowy Tomyśl, Palędzie, Rzepin, Świebodzin, Witnica, Zbąszyń. Kolej zakłada, że przebudowa ruszy w I kwartale 2019 r.
PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę zabytkowego dworca kolejowego Żagań z 1913 r. Inwestycja obejmuje także zagospodarowanie otoczenia dworca oraz zmianę przeznaczenia pomieszczeń wewnątrz budynku.
Zabytkowy dolnośląski dworzec w Chojnowie to kolejny obiekt Kolejowy, który doczeka się przebudowy. PKP SA szukają teraz wykonawcy prac, które mają potrwać rok.
W poniedziałek wicemarszałek województwa małopolskiego Stanisław Sorys oraz burmistrz Zakopanego Leszek Dorula podpisali umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych.
PKP SA nie ustają w przygotowaniach do remontu dworców kolejowych. Ruszył właśnie przetarg na dokumentację projektową dla obiektów dworcowych Boguszów Gorce Zach., Bolesławiec, Imbramowice, Kąty Wrocławskie, Malczyce, Smolec, Szklarska Poręba, Wałbrzych Główny. Start prac zapowiadany jest na 2019 r.
Dworzec w podkarpackim Lubaczowie to kolejny obiekt kolejowy, który może doczekać się remontu. PKP SA prowadzą właśnie zapytanie ofertowe na dokumentację projektową na prace.
Na początku września giełdowa spółka odstąpiła od umowy na rewitalizację budynku zabytkowego dworca kolejowego Sosnowiec Maczki. Teraz kolejarze naliczyli firmie kary umowne.
Do obecnie trwającego Programu Inwestycji Dworcowych, które swoim zasięgiem obejmuje modernizację niemal 200 obiektów na terenie całego kraju, wkrótce dołączy dworzec kolejowy w Kielcach. Obiekt zostanie zmodernizowany do końca obecnej perspektywy unijnej - do 2023 roku.
PKP SA podpisały umowy z firmą SKB SA na modernizacje dworców w Żaganiu i Chojnowie. Pasażerowie ze zmodernizowanego dworca w Chojnowie skorzystają na przełomie 2018 i 2019 r., natomiast Żagań zostanie udostępniony w I kwartale 2019 r.
Niedawno władze PKP SA zapowiedziały unowocześnienie blisko 200 dworców w całym kraju w ramach tzw. programu inwestycji dworcowych. Zapowiedzi jednak stopniały względem roku poprzedniego, gdy mówiło się o 464 dworcach, wymagających działań inwestycyjnych. Publikujemy zaktualizowaną listę lokalizacji rozpoczętych i planowanych inwestycji w okresie do 2023 r.
W niedzielę w obecności Ministra Infrastruktury i Budownictwa został udostępniony pasażerom zmodernizowany dworzec kolejowy w Miechowie. To pierwszy obiekt w Małopolsce przebudowany w ramach ogłoszonego Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. W całym kraju PKP S.A. przebuduje ok. 200 dworców.
PKP SA podpisały umowę z pracownią An Archi Group na projekty przebudowy dolnośląskich dworców kolejowych Boguszów Gorce Zach., Bolesławiec, Imbramowice, Kąty Wrocławskie, Malczyce, Smolec, Szklarska Poręba, Wałbrzych Główny. Start prac zapowiadany jest na 2019 r.
Polskie Koleje Państwowe przebudują prawie 200 dworców w całym kraju: w mniejszych i większych miejscowościach. Część budynków zostanie zmodernizowana, ale zostaną też wybudowane zupełnie nowe dworce.
To będą nowoczesne, komfortowe obiekty, z wysokim standardem i głównymi funkcjami obsługi podróżnych. W ciągu sześciu lat spółka PKP S.A. planuje zmodernizować lub wybudować od nowa blisko 200 dworców. Inwestycji na taką skalę nie było do tej pory w historii polskiej kolei. Spółka sporządziła też listę 238 swoich nieruchomości, które mogą zostać wykorzystane w ramach programu Mieszkanie Plus. W ten sposób PKP SA wpisuje swoje działania w politykę na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Nad przygotowaniem lub kontynuacją przebudowy sześciu dworców kolejowych w woj. śląskim pracuje zarządca kolejowych nieruchomości, spółka PKP SA. Prace o szacunkowej łącznej wartości ok. 130 mln zł powinny w większości zakończyć się w 2022 r.
Według aktualnych planów zrealizowane mają zostać prace na dworcach: Częstochowa, Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Dąbrowa Górnicza Gołonóg, Racibórz oraz Sosnowiec Maczki.
Remonty i przebudowa 200 dworców kolejowych, czy stworzenie aplikacji, która pozwoli na uzyskanie informacji na temat miejsc przesiadkowych, dworców i przystanków - to niektóre działania przewidziane w programie Dostępność plus w zakresie transportu.
PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworca kolejowego w Białymstoku oraz placu przydworcowego. W postępowaniu wystartowały cztery firmy. W ramach inwestycji zostaną przywrócone historyczne wnętrza obiektu wpisanego do rejestru zabytków.
PKP SA ogłaszają po raz drugi bądź trzeci przetargi na przebudowę dworców w Siemiatyczach i Szczytnie oraz budowę dworca systemowego w Nidzicy. Poprzednie przetargi nie przyniosły oczekiwanego przez PKP SA rezultatu – złożone oferty przekraczały przewidziane przez zamawiającego budżety.
Dobra wiadomość dla korzystających z kolei w rejonie Wrocławia. Polskie Koleje Państwowe SA zakończyły przebudowę trzech dworców w Gminie Siechnice. Obiekty na stacjach: Siechnice, Święta Katarzyna i Smardzów Wrocławski zostały dzisiaj (8 października) udostępnione podróżnym.
W czwartym kwartale tego roku zakończy się remont dworca kolejowego w Jaworze na Dolnym Śląsku. Zabytkowy obiekt jest przebudowywany ze środków własnych PKP SA i budżetu państwa. Nakłady na ten cel wynoszą ponad 13 mln zł.
Niedawno zakończyła się modernizacja linii kolejowej Reda – Hel. Pociągi jadą tu w miarę szybko, odnowione zostały też perony. Niestety nadal wiele do życzenia pozostawia budynki dworcowe, zwłaszcza ten na stacji końcowej w Helu. Na dziś to prawdziwy relikt minionej epoki, który nie jest ani funkcjonalny, ani nowoczesny, ani też nie zapewnia odpowiedniej obsługi pasażerów w zakratowanych kasach biletowych czy poczekalniach, które lata świetności mają już za sobą. Co na to PKP SA? Jak się okazuje coś panują, ale jest to dosyć odległa przyszłość.
PKP SA ogłosiły nowy przetarg na projekt i budowę sześciu nowych dworców systemowych. Miałyby one stanąć przy liniach nr 2 (Dębe Wielkie), 3 (Kornelin, Nowy Tomyśl) i 7 (Garwolin, Łaskarzew Przystanek), zastępując w niektórych przypadkach istniejące dworce. W poprzednim postępowaniu wpłynęła jedna oferta, w dodatku przewyższająca znacznie oczekiwania finansowe PKP SA.
Z blisko 2,2 tys. dworców kolejowych w Polsce tylko jedna trzecia obsługuje ruch pasażerski. Prawie 200 z nich przejdzie w najbliższych latach gruntowne remonty. Prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski podkreśla, że takie obiekty – aby efektywnie funkcjonować i odpowiadać na potrzeby pasażerów – powinny być częścią większych, funkcjonalnie zorganizowanych węzłów przesiadkowych. Kluczowa jest też komercjalizacja i współpraca z najemcami, bo podróżni – poza oczekiwaniem na pociąg – chcą w międzyczasie zrobić zakupy, napić się kawy czy zjeść restauracyjny posiłek.
Beatrycze - 13-12-2018, 14:39 Temat postu:
Jaworski dworzec wyremontowany.
Zabytkowy dworzec kolejowy w Jaworze, a dokładnie jego główny budynek, już nie straszy. Odzyskał blask za niebagatelną kwotę ponad 13 mln zł. Nieoficjalnie wiadomo, że oddanie do użytku budynku dworca PKP w Jaworze nastąpi jeszcze w grudniu br.
Zakończyły się dwie inwestycje PKP S.A. związane z modernizacją dworców kolejowych na Dolnym Śląsku. Od dziś podróżni i mieszkańcy mogą korzystać z odnowionych obiektów w Jaworze i Strzelinie. To kolejne udostępnione w tym roku dworce objęte programem inwestycyjnym kolejowej spółki.
PKP SA podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowy na dofinansowanie dla budowy i przebudowy 59 dworców. Wartość projektów to ponad 605 mln zł, z czego środki unijne stanowią ponad 412 mln zł.
Spółka PKP, do której należą dworce kolejowe, dostała w grudniu duży "zastrzyk" finansowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Jeden z dofinansowanych projektów dotyczy trzech gdańskich dworców - od lat przeznaczonych do modernizacji.
Polskie Koleje Państwowe podpisały umowy na realizację 20 dworców kolejowych w ośmiu województwach. Koszt wykonania wszystkich inwestycji to niemal 90 mln zł.
PKP SA zawarły umowę z projektantami dla modernizacji i przebudowy czterech dworców – w Poznaniu, Kielcach, Skierniewicach i Chełmie. Wykonawcy będą pełnić też nadzór autorski nad realizacją prac.
Polskie Koleje Państwowe poinformowały, że z powodu przekroczenia planowanego budżetu unieważniły przetarg na budowę dziewięciu dworców kolejowych. Najlepszą ofertę na te inwestycje złożyło konsorcjum Torpolu i Climatic.
Prawie 1,2 mld zł z Unii Europejskiej zostanie przeznaczone m.in. na modernizację i budowę 55 dworców kolejowych. Środki unijne zostaną przeznaczone na modernizację i budowę 55 dworców, usprawnienie ruchu na linii kolejowej nr 93 w Polsce oraz poprawę "stanu informacji pasażerskiej na sieci zarządzanej przez PKP PLK" - poinformował podczas wtorkowej konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W ciągu kilku lat Polskie Koleje Państwowe zmodernizują ok. 200 dworców. Po raz pierwszy wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Program Inwestycji Dworcowych to pierwszy tak duży projekt w historii, który ma za zadanie zmodernizować dworce kolejowe w skali ogólnopolskiej. Na ten cel przeznaczono prawie 1,5 mld zł. Podstawowym źródłem finansowania mają być fundusze unijne – 65 proc. wszystkich środków. Resztę kwoty pokryją pieniądze z budżetu państwa (25 proc.) oraz środki własne spółki (pozostałe 10 proc.).
PKP SA otrzymały na modernizację dolnośląskich dworców dotację unijną. Budynki zyskają nowy wygląd, ale też zostaną przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niektóre ponownie po latach zostaną otwarte dla pasażerów.
(...)
Wałbrzych, Malczyce, Węgliniec, Bolesławiec, Imbramowice, Boguszów-Gorce i Szklarska Poręba – remonty dworców w tych miejscowościach mają zakończyć się w ciągu dwóch lat.
Dworzec został w pełni dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, w tym osób z niepełnosprawnościami. Zlikwidowano bariery architektoniczne, zamontowano m.in. ścieżki prowadzące dla osób niewidzących i niedowidzących, tablice multisensoryczne (dotykowe) i oznakowania w alfabecie Braille'a. Zadbano również o otoczenie budynku. Przy dworcu powstały miejsca postojowe wraz z miejscem dla osób z niepełnosprawnościami.
Nowy dworzec w Bielsku Podlaskim będzie dostosowany zarówno do obsługi osób z niepełnosprawnościami, jak i najmłodszych. Do tego będzie w pełni ekologiczny. Budowa bielskiego dworca w formule Innowacyjnych Dworców Systemowych zakończy się już w przyszłym roku.
Dworce kolejowe w Malczycach i Imbramowicach zostaną przebudowane. PKP SA ogłosiły przetargi na remonty. Budynki zyskają nowe elewacje, podróżni na pociągi będą mogli poczekać w nowoczesnych poczekalniach.
Czytaj więcej na wroclaw.tvp.plBeatrycze - 20-05-2019, 15:47 Temat postu:
PKP SA z ofertami na 9 dworców systemowych. Kolej zaoszczędzi?
PKP SA otworzyły oferty na budowę dziewięciu dworców systemowych w województwach mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim. Jest szansa, że tym razem uda się wybrać wykonawcę, gdyż złożone propozycje mieszczą się w budżecie bądź nie odbiegają od niego znacząco.
Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pkp-sa-z-ofertami-na-9-dworcow-systemowych-kolej-zaoszczedzi-61636.htmlarvent - 23-05-2019, 16:44 Temat postu:
Z zasłyszanej informacji, w dniu jutrzejszym (24.05.2019r.) ma mieć miejsce oddanie do użytku wyremontowanego budynku dworca w Zgorzelcu na Ujeździe ...dziś zabrano ogrodzenie okalające budynek dworca, pociągi od strony Lubańskiej, zatrzymują się w miejscu wyremontowanego peronu.
Najważniejsze, że dziś do poczekalni wjechał kawomat
Około 7 mln zł kosztował remont i przebudowa dworca PKP w Zgorzelcu. W piątek budynek zabytkowego dworca oddano do użytku pasażerom.
Renowacji poddano elewację budynku, wymieniono poszycie dachu, wzmocniono konstrukcję budynku, wymieniono także stolarkę okienną i drzwiową oraz wszystkie instalacje.
Grudziądz, Olkusz, Gdynia Chylonia, Nisko, Oleśno Śląskie, Lubartów - w tych miejscowościach zostaną zbudowane nowe dworce kolejowe. Inwestycje zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Wołowski dworzec kolejowy był „wrzodem na tkance miejskiej”, a dziś można tu przyjść, by pograć w kręgle. Dla pracujących we Wrocławiu rodziców dużym ułatwieniem ma być działający w budynku punkt przedszkolny, a wszyscy pasażerowie mogą poczekać na pociąg w odnowionej poczekalni. Kilka miesięcy temu zakończył się remont przejętego przez samorząd obiektu.
PKP SA podpisały umowę z projektantami dla przebudowy kolejnych dziesięciu dworców – Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Władysławowo, Reda, Puck, Rokiciny, Płochocin, Włocławek, Łuków oraz Lublin. Wykonawcy będą pełnić też nadzór autorski nad realizacją prac.
To już trzeci przetarg PKP SA na przebudowę dworca w Olsztynku. I tym razem jednak może być trudno o rozstrzygnięcie – do najtańszej oferty zamawiającemu brakuje połowy kwoty. Zgodnie z założeniami obecny budynek miałby zostać przebudowany na obiekt usługowy z salą wielofunkcyjną, natomiast obsługa podróżnych zostałaby przeniesiona do mniejszego, historycznego budynku toalet.
Rozpoczynają się prace projektowe dla przebudowy zabytkowego dworca w Łukowie. Przetarg na roboty budowlane planowany jest w połowie przyszłego roku. Podróżni z odświeżonego obiektu – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – skorzystają na przełomie 2021 i 2022 r.
– 180 mln zł przeznaczamy na remonty 18 dworców na Dolnym Śląsku – powiedział w piątek premier Mateusz Morawiecki. Podkreślił, że transport, logistyka, komunikacja to „krwioobieg życia gospodarczego” i poprawa jakości życia mieszkańców.
PKP SA ogłosiły przetarg na odświeżenie i odnowienie budynku dworca kolejowego w Krośnie. Prace estetyzacyjne, które obejmą też wieżę ciśnień oraz wiatę od strony peronu, potrwają trzy miesiące.
Przedmiotem przetargu jest remont dworca w Krośnie wraz z wieżą ciśnień i wiatą. W przypadku dworca przedmiar robót obejmuje czyszczenie elewacji, uzupełnienie tynków, ocieplenie. Oczyszczony i naprawiony zostanie też cokół. Wymienione zostaną okna i drzwi. Przewidziano też naprawę i uzupełnienie kostki brukowej betonowej wokół dworca.
Dobra wiadomość dla podróżnych korzystających z połączeń kolejowych na odcinku pomiędzy Wrocławiem a Kątami Wrocławskimi. Ogłoszono przetarg na prace budowlane przy przebudowie dworców w Smolcu oraz Kątach Wrocławskich. Zobaczcie na przygotowanych przez PKP wizualizacjach, jak zmienią się te miejsca po zakończeniu robót.
Powstaje właśnie projekt dla kompleksowej przebudowy dworca Stalowa Wola Rozwadów. Nieużytkowany obiekt ma zostać ponownie udostępniony podróżnym. Przetarg na prace budowlane PKP SA zapowiadają na I kwartał 2020 r.
Dworzec kolejowy w Krośnie ma obecnie dwóch zarządców: jego część przejęło miasto, a część nadal należy do PKP SA. Remonty ich obu mają zakończyć się mniej więcej w tym samym czasie. Samorząd uzgodnił także z kolejową spółką zakres robót na styku obu obiektów.
Historyczny budynek stacji Lubartów został wpisany do Programu Inwestycji Dworcowych i zostanie odnowiony. Przedsięwzięcie jest na bardzo wstępnym etapie, dlatego zakres planowanych prac nie został jeszcze określony.
Koleje ogłaszają przetarg na przebudowę obiektów dworcowych w Bolesławcu i Szklarskiej Porębie. I na tym nie koniec, bo w sumie program modernizacji obejmuje aż 200 dworców w całej Polsce.
KP S.A. realizuje największy w historii program modernizacji dworców. Programem Inwestycji Dworcowych PKP S.A. na lata 2016-2023 objętych jest ok. 200 obiektów. Wartość całego programu szacowana jest na około 1,5 mld złotych. Większość inwestycji - około trzech czwartych - zostanie sfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Środki na pozostałe inwestycje będą pochodziły z budżetu państwa oraz zasobów PKP S.A.
PKP SA ogłosiły przetarg na remont i przebudowę dworca Szklarska Poręba Górna. W wyniku prac zmieni się też przeznaczenie części wnętrz. Niektóre pomieszczenia zostaną wykorzystane przez samorząd, a na piętrach pojawią się pokoje hostelowe.
Polskie Koleje Państwowe (PKP) podpisały umowę na modernizację ośmiu dworców kolejowych. Cztery z nich znajduje się na Mazowszu. Koszt inwestycji wyniesie ponad 40 mln zł.
W ramach projektu PKP zmodernizowane zostaną dworce w Sochaczewie, Opalenicy, Błoniu, Kuźnicy, Życzynie, Celestynowie, Pruszczu Gdańskim oraz Helu.
Czytaj więcej na money.plRalny - 26-08-2019, 20:10 Temat postu: PKP SA wybudują 9 kolejnych mniejszych i większych dworców systemowych
PKP SA podpisały umowę z wykonawcą dziewięciu dworców systemowych w województwach mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim. Przewidziano dwa rodzaje obiektów – większy, z wydzieloną poczekalnią i kasą oraz mniejszy, bez części komercyjnej. Z nowych budynków na stacjach i przystankach Dębe Wielkie, Wrzosów, Garwolin, Łaskarzew Przystanek, Kornelin, Racibory, Zdrody Nowe, Wasilków i Nowym Tomyśl podróżni skorzystają na przełomie 2020 i 2021 r.
PKP SA prowadzą przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowych dla 15 dworców. W większości przypadków prace ograniczą się do dostosowania istniejących budynków i ich otoczenia do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przebudowane mają zostać dworce Płyćwia, Ożarów Mazowiecki, Michalin, Józefów, Olesno Śląskie. Założono tez budowę nowych dworców w Koluszkach i Tłuszczu, choć nie jest wykluczone, że powstanie także dworzec systemowy w Józefowie.
PKP SA ogłosiły przetarg na dokumentację projektową dla siedmiu kolejnych dworców. Przebudowane mają zostać obiekty w Dąbrowie Górniczej, Włoszczowie, Czechowicach-Dziedzicach, Suwałkach, a także dworce Szczecin Dąbie i Bydgoszcz Zachód. Ponadto częściowo wyburzony i przebudowany do standardu innowacyjnego dworca systemowego ma zostać obiekt w Raciborzu.
W Wałbrzychu już zmodernizowano dworce Miasto i Szczawienko. Na remont tego ostatniego pieniądze dała też gmina Wałbrzych.
Obecnie rozpoczynają się także remonty dworców w Kątach Wrocławskich, Boguszowie Gorcach Zachód, Smolcu i Imbramowicach. Inwestycje mają zostać zakończone do wiosny 2021 roku. Inwestycje obejmują m.in. remont elewacji i dachów, wymianę okien, modernizację systemów informacji pasażerskiej, dostosowanie do osób niepełnosprawnych, a także rewitalizację terenów przyległych budynkom.
12 dworców i stacji kolejowych zlokalizowanych przy linii kolejowej biegnącej przez dolinę Popradu w woj. małopolskim zostanie zmodernizowanych lub zbudowanych na nowo. PKP podpisały w środę umowę na unijne dofinansowanie tego przedsięwzięcia.
Polskie Koleje Państwowe SA wybrały wykonawców, którzy przeprowadzą kompleksowe modernizacje pięciu dworców znajdujących się przy linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra. Zmieni się nie tylko wygląd dworców – w budynkach znajdą się liczne udogodnienia dla podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zmodernizowane obiekty zostaną udostępnione pasażerom wiosną 2021 roku.
PKP podpisały umowę na kompleksową modernizację budynku dworca. Po zakończeniu inwestycji realizowanej w ramach ogólnopolskiego Programu Inwestycji Dworcowych poprawi się komfort podróżnych, dostępność dla pasażerów z niepełnosprawnościami. Sam dworzec odzyska także swój historyczny wygląd i charakter.
Jeszcze kilkanaście dużych dworców do zagospodarowania.
CPK w Baranowie czeka na projekt godny jego wielkości, Wilanów wymięka.
Potem kilkanaście lotnisk, ogrom pracy...
"Słuszną linię..." https://www.youtube.com/watch?v=sw46-ViAeTsBeatrycze - 08-01-2020, 14:59 Temat postu:
Pięć ofert na remont dworca Kuźnica Białostocka.
PKP SA otworzyły oferty w przetargu na remont i przebudowę dworca Kuźnica Białostocka, który znajduje się przy granicy z Białorusią. Prace potrwają ponad rok.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworca w Kuźnicy Białostockiej. Obiekt, znajdujący się przy linii nr 6 na granicy z Białorusią, powstał w 1962 r. To stacja graniczna, która oprócz obsługi podróżnych jest też siedzibą Straży Granicznej i Służby Celno-Skarbowej.
Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 wkracza w decydującą fazę. Rok 2020 będzie przełomowy dla największego programu przebudowy i budowy dworców w historii Polskich Kolei Państwowych – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
Wiosną br. zostanie otwarty nowy dworzec kolejowy w Oświęcimiu – poinformował we wtorek Bartłomiej Sarna z biura komunikacji i promocji PKP SA. Koszt inwestycji – finansowanej z budżetu państwa i przez kolej - wynosi ok. 16,5 mln zł.
PKP SA rozstrzygnęły w tym tygodniu przetarg na wykonanie dokumentacji projektowych dla nowych dworców w Koszalinie i Słupsku, które mają zastąpić istniejące, powojenne budynki.
Mieszkańcy Nidzicy, powiatu nidzickiego oraz turyści korzystać już mogą z nowego budynku dworca kolejowego. Nowoczesny obiekt został dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych – projektanci z PKP S.A. w oryginalny sposób zaaranżowali także najbliższe otoczenie budynku.
Komfortowy, bezpieczny, przebudowany z dbałością o detale i historyczny charakter – taki jest dworzec w Malczycach po zakończonej inwestycji. Od czwartku mogą skorzystać z niego pierwsi podróżni.
PKP S.A. na przełomie 2020 i 2021 r. ogłosiły przetargi na wybór wykonawców prac budowlanych kolejnych dworców kolejowych na Pomorzu, w pobliżu Radomia oraz na Śląsku. To tylko niektóre z inwestycji, w ramach których jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac budowlanych.
Zakończyła się gruntowna przebudowa zabytkowych dworców kolejowych na linii z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Mowa o budynkach w Smolcu i Kątach Wrocławskich. Pasażerowie mogą już z nich korzystać. PKP S.A. zapewnia, że dworce są komfortowe, spełniające współczesne standardy obsługi podróżnych, a także przebudowane z dbałością o detale i historyczny charakter. Na czym polegały wykonywane tam prace?
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 15-02-2021, 18:56 Temat postu: Trwa modernizacja zabytkowych dworców w kujawsko-pomorskim
Skute tynki, zdemontowane stropy, usunięte okna – tak wyglądają dworce w Kołodziejewie, Złotnikach Kujawskich oraz Mogilnie. To początki prac modernizacyjnych, dzięki którym dworcom przywrócone zostanie ich historyczne piękno przy jednoczesnym podwyższeniu standardu obsługi podróżnych.
Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/trwa-modernizacja-zabytkowych-dworcow-w-kujawsko-pomorskim/Lady Makbet - 24-03-2021, 12:24 Temat postu:
Na tę informację oleśniczanie czekali od wielu lat – oleśnicki dworzec idzie do remontu. Jeszcze w tym roku zostaną przeprowadzone prace przygotowawcze i projektowe, a modernizacja rozpocznie się w przyszłym roku, przewidywany czas jej zakończenia to rok 2023.
Zabytkowy, odnowiony z dbałością o detale, przyjazny dla podróżnych i środowiska, bezpieczny oraz będący miejscem spotkań lokalnej społeczności – taki będzie dworzec w Świebodzinie po zakończeniu inwestycji. PKP S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac budowlanych.
Przywrócenie historycznego wyglądu dworca, poprawa komfortu podróżnych, dostępności oraz bezpieczeństwa to tylko niektóre z celów modernizacji dworca w Rzepinie. PKP S.A. ogłosiły przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych obiektu.
Przywrócenie obsługi podróżnych, renowacja elewacji, wnętrz i otoczenia oraz poprawa komfortu oraz bezpieczeństwa – to priorytety zbliżającej się przebudowy dworca w Dąbrowie Górniczej. PKP S.A. ogłosiły przetarg na modernizację obiektu.
Komfortowy, bezpieczny, łatwo dostępny, poddany renowacji z poszanowaniem dla jego historii, ale i nowoczesny z elegancką przestrzenią obsługi podróżnych oraz nowym parkingiem na 120 miejsc. Dziś z dworca w Skarżysku-Kamiennej skorzystali pierwsi podróżni.
Byłem nie tak dawno w Skarżysku Kamiennej i pojechałem do tego miasta pociągiem z Radomia.
I jeszcze widziałem, jak dworzec ten był w remoncie. I to jest dość spory budynek dworca, jak na nie duże miasto. Victoria - 27-04-2022, 22:05 Temat postu: Dolina Popradu. Ruszają prace przy sześciu kolejnych dworcach
Ruszają prace na kolejnych sześciu dworcach w Dolinie Popradu. PKP SA przekazały place budowy na dworcach w Miliku, Młodowie, Piwnicznej, Starym Sączu oraz Żegiestowie i Żegiestowie-Zdroju. Stare dworce mają otrzymać nowoczesne wnętrza, a nowe – górski charakter. Obiekty, które będą przyjazne środowisku, mają być gotowe w przyszłym roku.
Dworce kolejowe w Pobiedziskach i Kobylnicy znów służą podróżnym – poinformowały Polskie Koleje Państwowe. Budynki są historyczne, ale po przebudowie zapewniają pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo.
PKP S.A. rozstrzygnęły postępowania na przebudowę dworców kolejowych Hel i Kuźnica (Hel). Spółka musiała sięgnąć głębiej do kieszeni i zwiększyć budżet łącznie o 5,89 mln zł brutto.
Na przebudowę dworca Hel, kolejowa spółka zamierza przeznaczyć kwotę 5 499 237,31 zł brutto. Jedyną ofertę w kwocie 9 407 040 zł brutto złożyło konsorcjum firm w składzie: Sobin sp. z o.o. (lider konsorcjum) oraz Kamaro sp. z o.o. sp.k. (partner).
Na przebudowę dworca w Kuźnicy PKP S.A. zamierzały przeznaczyć 4 965 163,42 zł brutto. W tym postępowaniu wspomniane konsorcjom złożyło ofertę o wartości 7 049 130 zł brutto.
Drastyczne zmniejszenie liczby dworców kolejowych przeznaczonych do modernizacji, opóźnienia w jej realizacji to konsekwencje złego zaplanowania i zorganizowania Programu Inwestycji Dworcowych (PID). W ocenie Najwyższej Izby Kontroli wskazane w nim terminy ukończenia inwestycji są zagrożone.
Najwyższa Izba Kontroli skrytykowała flagowe inwestycje PKP SA – program inwestycji dworcowych na lata 2016-2021. Wśród zarzutów znajdują się m.in. okrojenie liczby dworców, słabe tempo realizacji i opóźnienia. – Program to zdecydowanie największe tego typu przedsięwzięcie w historii PKP. Wszystkie zadania są realizowane zgodnie z aktualnym harmonogramem, jednak biorąc pod uwagę specyfikę procesu inwestycyjno-budowlanego, występuje szereg różnego rodzaju ryzyk inwestycyjnych – odpowiada Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA.
Czytaj więcej na transport-publiczny.plBeatrycze - 29-12-2022, 11:47 Temat postu: Krok bliżej do przebudowy dworca w Łukowie
Monumentalny, w stylu klasycystycznym, dobrze służący pasażerom i mieszkańcom regionu – taki będzie dworzec w Łukowie po zakończeniu planowanej inwestycji. 27 grudnia br. Polskie Koleje Państwowe S.A., podpisały umowę z Łukowskim Ośrodkiem Kultury na najem powierzchni na dworcu po przebudowie.
PKP SA przejęły dwa zabytkowe dworce kolejowe w województwie podlaskim – w Grajewie i Augustowie. Oba dworce przejdą kompleksową przebudowę z poszanowaniem ich wartości zabytkowej w ramach kolejnej edycji programu inwestycji dworcowych, który będzie realizowany w latach 2024-2030.
Czytaj więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/nowy-program-inwestycji-dworcowych-150-obiektow-do-2030-r-79546.htmlRadek - 04-08-2023, 20:21 Temat postu:
Ciekawe, czemu tak duzo dworcow z warminsko-mazurskiego zostalo na liscie rezerwowej. A na podstawowej m.in. Gizycko, ktore kilka lat temu przeszlo remont i posiada np. nowe wyswietlacze. Pirat - 13-08-2023, 01:12 Temat postu: Dolnośląskie dworce kolejowe przestaną straszyć! Aż 25 stacji do remontu, mamy listę
Polskie Koleje Państwowe opublikowały właśnie listę dworców, które planują wyremontować latach 2024-2030. Wśród 150 pozycji na liście podstawowej jest 25 dworców z Dolnego Śląska. Kilka z nich nie pełni już kolejowej funkcji, inne straszą swoim stanem. Teraz odzyskają dawny blask. Sprawdźcie, czy na liście jest dworzec z waszej miejscowości.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plVictoria - 14-08-2023, 22:53 Temat postu: Miliardy na dworce, ale nie wszystkie
W latach 2016-2023 kosztem 3 mld zł PKP wyremontowało, zmodernizowało lub wybudowało prawie 200 dworców kolejowych. Pomocy nie otrzymują jednak dworce przejęte przez samorządy.
Jak informuje „Portal Samorządowy”, teraz PKP chce wydać 4 mld zł na 300 kolejnych budynków dworcowych. Samorządy, które przed 2016 rokiem przejęły od PKP dworce w swoich miejscowościach, ponieważ w tamtych latach spółka nic z nimi nie robiła, są teraz w kropce.
Dolny Śląsk czeka kolejowa rewolucja. W ramach Programu Inwestycji Dworcowych, PKP wyremontuje 25 dworców w regionie. Większość z nich to obiekty zaniedbane i opuszczone od lat.
Czytaj więcej na wroclaw.tvp.plBeatrycze - 05-07-2024, 15:33 Temat postu: Kolejarze szykują kolejną listę dworców do remontu
Drugi etap Programu Inwestycji Dworcowych miał się zacząć już rok temu, ale lista obiektów ponownie jest weryfikowana. W pierwszej edycji wyremontowanych zostało 17 dworców, m.in. w Bolesławcu, Wałbrzychu czy Szklarskiej Porębie, a dwa są jeszcze w trakcie, to dworce w Oławie i Oleśnicy. W drugim etapie PKP chcą wyremontować do 2030 roku dworce istotne dla podróżnych, choć mają też problemy z zagospodarowaniem tych, które wyremontowali dotychczas.
PKP w kolejnych miastach wywołuje kontrowersje tym, że zamiast remontować istniejące dworce, burzy je i zastępuje nowymi obiektami.
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs136.pdfVictoria - 28-09-2025, 17:18 Temat postu: PKP S.A. Ogłasza nowy program dworcowy
Polskie Koleje Państwowe S.A. przygotowały nowy program inwestycyjny, który pozwoli zwiększyć jakość obsługi podróżnych na jeszcze większej liczbie dworców kolejowych. Plany obejmują nie tylko modernizację istniejących dworców i budowę zupełnie nowych obiektów, ale także wykonanie bardzo potrzebnych i oczekiwanych przez pasażerów remontów oraz innych działań na mniejszą skalę. Nowym programem Dworce Przyjazne Pasażerom objęte zostały 181 dworców z całej Polski.