INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Czeska jakość Kolei Śląskich

Pirat - 05-10-2011, 17:59
Temat postu: Czeska jakość Kolei Śląskich
Czeska jakość Kolei Śląskich

Koleje Śląskie wypożyczyły od Kolei Czeskich 10 wagonów. Czy spełniają one wymagania nowej jakości na śląskich torach, które pojawienie się nowego przewoźnika miało oznaczać? Chyba nie do końca.

Jak nieoficjalnie dowiedział się RK, ostatecznie umowę na dzierżawę wagonów podpisano dopiero w ubiegły czwartek, 29 września. Koleje Śląskie nie chcą podać ceny i okresu wypożyczenia, zasłaniając się tajemnicą handlową.

Są to wagony tupu B249. Jest to starszy typ wagonów, które w Czechach są już raczej wycofywane z użytkowania. Zostały wyprodukowane w fabryce VEB Waggonbau Bautzen w latach 1981-1985. W wagonach jest 10 przedziałów, w których zamontowane są siedzenia obite dermą. Zmieściło się nich 80 miejsc siedzących. Są to wagony na 140 km/h.

Wagony przyjechały w niedzielę 2 października. Jest ich dziesięć. Koleje Śląskie łączą je w dwa czterowagonowe składy. Dwa wagony stanowią rezerwę. Obecnie składy wagonowe kursują na trasach: - Gliwice – Częstochowa – Gliwice oraz Częstochowa - Chorzów Batory – Częstochowa (zgodnie z dodatkiem C,D do rozkładu jazdy są to obiegi nr KS20 i KS21). Składy są ciągnięte lokomotywami elektrycznymi Traxx - Koleje Śląskie wydzierżawiły dwie maszyny o numerach 146 i 272 od Lotosu.

Poniżej prezentujemy dokładne ich obiegi:

Odjazdy składów wagonowych z Częstochowy: 4:46 (przyjazd do Gliwic o 7.10, kursuje w soboty, niedziele i święta). 5.26 (kursuje w D, przyjazd do Gliwic o 7.21, przyśpieszony). 6.22 (kursuje w D, przyjazd do Gliwic o 8.25, przyśpieszony), 6.26 (przyjazd do Gliwic 8.25, kursuje 1 listopada, przyspieszony), 10.25 (kursuje w D, przyjazd do Chorzowa Batorego o 11.57, przyśpieszony)., 12.25 (kursuje w D, przyjazd do Gliwic o 14.21, przyspieszony), 14.25 (kursuje w D, przyjazd do Chorzowa Batorego o 15.56, przyśpieszony), 16.50 (przyjazd do Gliwic o 19.10), 19.47 (przyjazd do Gliwic o 22.10 - kursuje w D).

Odjazdy składów wagonowych z Chorzowa Batorego: 12.13 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 13.39, przyspieszony), 16.13 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 17.41, przyśpieszony).

Odjazdy składów wagonowych z Gliwic: 3.46 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 6.06), 7.46 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 9.37, przyśpieszony), 9.23 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 11.25, przyspieszony), 13.53 (przyjazd do Częstochowy o 16.05), 14.46 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 16.35, przyśpieszony), 19.53 (kursuje w D,przyjazd do Częstochowy o 22.11).

źródło: Rynek Kolejowy
Exsimus - 06-10-2011, 11:35
Temat postu:
Jak ktoś choć raz jechał tym typem wagonów to wie, że są one bardzo niewygodne, bo nie dość, że obicia siedzeń są skajowe to w dodatku są wąskie, a co za tym idzie siedząc tyłek nam zjeżdża na dół. Czeskie wagony jakieś 70% mają też pewnien dość ciekawy defekt techniczny psujący komfort jazdy mianowicie wagony hamując stukacją dość rytmicznie co jest związane z nierównymi obrzeżami kół i co lepsze nasi południowi sąsiedzi tego defektu wytępić nie umieją. Właśnie w ostatnią niedzielę jechałem takim wagonem z Czeskiego Cieszyna do Pragi i to była katorga Sad
Dave - 09-10-2011, 09:18
Temat postu:
Aaa tam niewygodne! Może i mają skaj/dermę i wąskie siedziska, ale za to jak ładnie ten wagon buja jak amortyzuje! Smile Jak typowy Bautzen Smile
pospieszny - 09-10-2011, 13:29
Temat postu:
Ale za to jakie szczęście miał Exsimus, bo
Cytat:
Jest to starszy typ wagonów, które w Czechach są już raczej wycofywane z użytkowania.

a on miłośnik komfortu i wygody w PR trafił je
Cytat:
w ostatnią niedzielę jechałem takim wagonem z Czeskiego Cieszyna do Pragi i to była katorga

Straszne, współczujemy Śmiech
ecavon - 09-10-2011, 13:36
Temat postu:
Ciekawe kiedy zaczniecie narzekać na brak wolnego miejsca w wagonach i stania przy drzwiach WC aby dojechać do celu Razz
snajper - 09-10-2011, 14:01
Temat postu:
Ja tam wolę klasyczne wagony przedziałowe niż jakieś nowe EZT z plastiku. I co wam ta derma przeszkadza, jest ok.
Anonymous - 09-10-2011, 16:15
Temat postu:
Te wagony to cała słodycz podróżowania kolejami czeskimi. A informacje o ich wycofywaniu w Czechach są chyba nie do końca prawdziwe. Jakoś na czeskich "rychlikach" innych wagonów nie widuję (a już napewno nie nowszych)
Exsimus - 10-10-2011, 17:30
Temat postu:
pospieszny, Nie wiem do czego pijesz, ale ja wcale nie napisałem, że potępiam KŚ, bo np Elfy, które też mają uważam za bardzo porządne składy i nie ganie ich. Ja wypowiedziałem się tylko na temat czeskich wagonów, które ze względu na miejsce zamieszkania i częste podróże po czechach znam bardzo dobrze.
adrian033 - 10-10-2011, 18:37
Temat postu:
z Czeskiego Cieszyna do Prahy hl.n proponuje Pendolino którym osobiście jechałem komfort jazdy jakiego doznałem nie miałem wcześniej do czynienia nawet w PKP IC
snajper - 11-10-2011, 08:36
Temat postu:
A po co mi ten komfort? Ja nie jestem księżniczka której ziarnko grohu przeszkadza. Pendolino jest droższe i NIE działa w nim 2 osobowy bolet Sone dlatego do Pragi jeżdżę średnio 2 razy w rokuczasem i Rychlikiem czyli zwykłymi czeskimi wagonami i jest ok.
sebek - 12-10-2011, 15:45
Temat postu:
Dość przypadkiem widziałem w Katowicach jak wjeżdżał regio KŚ z Częstochowy do Chorzowa Bat. przed godziną 12. Akurat siedziałem w ruszającym regio do Kluczborka, ale faktycznie czeskie wagony na składzie, które jeszcze pamiętam z dawnej "Silessi" w rel. Warszawa - Praga, no i paru dawnych składów sprzed lat jak Katowice - Ostrava czy Brno - Katowice. To były dawne czasy i wówczas te wagony codziennością na wielu międzynarodowych relacjach. Nie wiem, jak dziś to wygląda w Czechach, ale wydaje mi się, komfort jazdy na trasie z Częstochowy do Katowic, będzie o wiele wyższy niż beznadziejnych, często zdezelowanych kiblach, dotychczas kursujących na tej trasie. Zupełnie zaskoczony byłem lokiem prowadzącym czyli Traxem z Lotos Kolej. Skład prezentował bardzo dobrze od zewnątrz, czyli z okien innego regio, ktoś nie obeznany, pomyśli, że to międzynarodowy Ex do Pragi Very Happy Może to dobry pomysł z tymi wagonami, ale czas pokaże, czy pasażerowie będą zadowoleni. Moim zdaniem lepszy komfort zdecydowanie od plastykowego kibla.
jacwol - 13-10-2011, 18:42
Temat postu:
snajper bilet "Sone+" w Pendolino jest ważny tylko trzeba mieć miejscówkę za 200 koron. Info pewne bo w tę sobote żona z koleżanką tak jechały a reszta towarzystwa na FIP-a.
mike_sc3 - 13-10-2011, 20:39
Temat postu:
A jak ma się sprawa braku informacji po polsku o hamulcu bezpieczeństwa, czy zakazie wychylania się przez okno w tych czeskich wagonach do polskiego prawa?
PKPowiec - 16-10-2011, 18:48
Temat postu:
mike_sc3, powinny być opisane...
A nie są Question
mike_sc3 - 16-10-2011, 19:14
Temat postu:
Po czesku, angielsku, rosyjsku i po francusku lub włosku. Po polsku na pewno nie.
PKPowiec - 16-10-2011, 19:37
Temat postu:
mike_sc3, ockną się przy kontroli.
mike_sc3 - 19-10-2011, 22:38
Temat postu:
Tak to wygląda w czeskiej jakości... Przy zbijaniu szybki to samo...
neospazmina - 02-11-2011, 11:16
Temat postu:
o Matko czepiacie się o naklejki! przypominam jak ktoś czyta nieuważnie: TO SĄ WAGONY WYPOŻYCZONE!!! podobnie było w Warszawskiej SKM gdy pożyczono składy z Trójmiasta...to samo tylko że po Polsku. Stało się na Wschodnim wjeżdżała SKM z Trójmiasta, Żółto-Niebieski kibel, naklejki w środku i na zewnątrz z Trójmiasta, reklamy, plany, cenniki - wszystkie z Trójmiasta. poza tym na wagonach CD są piktogramy a to chyba każdy zrozumie. A idąc waszym tokiem myślenia to nie ma wersji głosowych i pisanych brailem dla niewidomych...oraz Czarno-białych dla daltonistów, oraz sy-la-bi-zo-wa-nych dla dyslektyków. Na siłę chcecie znaleźć coś na KŚ i pokazać ich potknięcie jak kiedyś robiliście to z Arrivą! codziennie widzę na trasach MK z aparatami, kamerami... rozumiem pasję i to doceniam, ale nie podoba mi się nagonka i wyczekiwanie pt: kto pierwszy poda newsa że KŚ się potknęły !!! Mad
Patryk180 - 02-11-2011, 11:20
Temat postu:
Czepiam się poniewaz tu jest Polska i powinno po Polsku pisać, jaki przeciętny pasażer wie czy to są wagony wypożyczone? KŚ się potykają ciągle te wagony też pokazują dużo KŚ są reklamowane jako nowoczesność a te wagony to jest kupa złomu, siedzienia są nie wygodnie nie wyprofilowane i ogólnie beznadziejne okna sa nieszczelne itd.
sebek - 02-11-2011, 11:30
Temat postu:
Jak Arriva pojawiła w Malborku, od razu była nagonka na wszystko, dotychczasowi krytycy PR na trasie do Kwidzyna, tak samo szukali samych minusów nowego przewożnika, że będzie gorzej, że tabor fatalny, skomunikowania kiepskie itp setki problemów. Z czasem większość pasażerów przychylnie przyjęła Arrivę, tymbardziej, że spółka coraz częściej dojeżdżała do Torunia i Grudziądza, a potem nawet wakacyjnie do Nowego Dw.Gdańskiego. Rozkłady idealnie dopasowano do przesiadek w kierunku Gdańska, Elbląga i jakoś to wszystko funkcjonuje, ale początki też były trudne. Wydaje mi się, że KŚ potrzebują więcej czasu, żeby przekonać do siebie pasażerów, bo podobne wejścia na rynek, w przypadku Arrivy czy SKM do Słupska, też wiązały z problemami, które potem rozwiązano. Ile było narzekań, że z Lęborka do Słupska nie jeżdżą PR, dziś wielu pasażerów szanuje SKM i napewno nie tęskni za powrotem PR, choć napewno brakuje tam większeji liczby połączeń, ale problem jest ten co wszędzie, za mało składów.
neospazmina - 02-11-2011, 11:40
Temat postu:
nowoczesne są Elfy i Flirty a Wagonówka jest WYPOŻYCZONA. to tak jakbyś wypożyczył książkę z biblioteki i pokolorował obrazki...KŚ mają je oddać Czechom...wiesz co? już wolę Czeskie wagony z "Zagramanicznymi" napisami niż Polskie EZT bez nich! a i to co dla Ciebie jest niewygodne jest bardzo chwalone przez podróżnych. Parę lat wstecz SKALNICA i GÓRAL jeździła na takich wagonach...jakoś nikt nie zauważył że Słowacki pociąg w Polsce ma Czeskie napisy...bo to były Czeskie wagony wypożyczone Słowakom żeby jeździły do Polski. no a Wagony w CHOPINIE, SILESI, VLTAVIE - jakoś też nie mają Polskich napisów i jakoś nikt oknem nie wsiadał, nikt ściany nie obsr... i nikt głowy ie stracił, a przecież CHOPIN największą frekwencję ma od Katowic...więc twój argument nie przemawia. a stwierdzenie że jesteśmy w Polsce...hmmmm idąc Twoim tokiem myślenia trzeba zamknąć granice bo przeciez Polak nie powinien jechać składem nie polskim...żegnajcie Silesie, Vltavy, Kasztany, Chopiny... Język pozatym nikt nie każe Ci jeździć KŚ. Masz na trasie jakieś 7 TLK z polskimi wagonami, z polskim napisami, z polskimi dywanikami...możesz wybrać...
AlekR - 02-11-2011, 12:09
Temat postu: Do Patryk180
Po polsku to może być "napisane" a na pewno nie powinno pisać. Naucz się najpierw człowieku poprawnie władać językiem ojczystym, a potem zabieraj głos na publicznym forum niezależnie od tego na jaki temat chcesz się wypowiedzieć. Twój tekst naszpikowany jest błędami ortograficznymi, interpunkcyjnymi i stylistycznymi. Jeśli tak kochasz Polskę to najpierw popracuj nad sobą, a potem czepiaj się wagonów. Choć przypuszczam, iż zanim nauczysz się poprawnej polskiej pisowni, to po czeskich wagonach w Kolejach Śląskich śladu już dawno nie będzie. [/quote]
neospazmina - 02-11-2011, 12:17
Temat postu:
przepraszam ale muszę to napisać i z całym szacunkiem dla osób o innej orientacji, wolę Czeskie napisy w WC z których ni grzyba zrozumiem niż Polskie "spłukiwanie ustepu pedałem' - mam wielu przyjaciół o innej orientacji i wcale nie chodzi o obrazę tylko o pokazania na jakim poziomie w POLSKICH pociągach są informacje dla podróżnych.
Patryk180 - 02-11-2011, 12:32
Temat postu:
neospazmina, Ja rozumiem że wagonówka jest wypozyczona ale mnie to mało obchodzi nie pokazujcie się jako taka nowoczesność, jak wcale tak nie jest bo to jest trochę żenujące. I nie myśl że wcale jak przyjdą te wasze zmodernizowane EN57 to będzie już w 100% nowocześnie bo tak nie jest dalej będzie to kupa złomu tylko że trochę zmodernizowana.
Do sprawy napisów to tak trudno napisać równiez po Polsku ale zapomniałem dla was wszystko jest problemem.
Anonymous - 02-11-2011, 12:32
Temat postu:
Cytat:
Twój tekst naszpikowany jest błędami ortograficznymi, interpunkcyjnymi i stylistycznymi. Jeśli tak kochasz Polskę to najpierw popracuj nad sobą, a potem czepiaj się wagonów.


Kompletnie nie rozumiem zależności pomiędzy miłością do Polski, a robieniem błędów ortograficznych czy stylistycznych. To jest forum kolejowe, a nie polonistyczne. Poza tym nikt nie jest idealny. Jakby się kierować takimi bzdetami, to co najmniej 60% użytkowników forum nie powinno tutaj się rozpisywać, bo robią błędy.
Patryk180 - 02-11-2011, 12:36
Temat postu:
Miluś, Dziekuje bardzo niestety jak ktoś jest dyslektykiem to niewiele może w kwestii ortografi więc bardzo przepraszam ale to nie moja wina.
AlekR, Daruj sobie takie komentarze bo to jest niesmaczne i obraża innych użytkowników.
Anonymous - 02-11-2011, 12:52
Temat postu:
Poza tym jeśli ktoś nienawidzi KŚ to choćby nie wiem co zrobili, to te osoby i tak nie zmienią swojego stosunku do KŚ. Poza tym kiedyś już napisałem, że nie rozumiem jak w jednym województwie można zrobić dwie koleje marszałkowskie. Na Śląsku powinny jeździć albo KŚ albo PR, bo teraz mamy istny burdel za przeproszeniem. W tym problem z honorowaniem biletów. Co do czeskich wagonów- ze wszystkiego zrobicie problem. Pewnie jakby PR wypożyczyły te same wagony to byście z dumy pękali. Poza tym to są wypożyczone wagony, a nie na stałe. Narzekacie na komfort, niech mi nikt nie mówi że dla większości ludzi plastikowe siedzenia w EN57 należących do PR są szczytem wygody? ( nie ukrywam, że dla mnie są, bo idealnie są wyprofilowane do mojego kręgosłupa, ale jestem jednym z nielicznych wyjątków w tej kwestii). Zarówno KŚ jak i PR można bardzo wiele zarzucić.
neospazmina - 02-11-2011, 12:55
Temat postu:
ja chciałam tylko zaznaczyć że nigdy nie zwracam uwagi na błędy ortograficzne bo rozumiem dyslektyków...i nigdy nie nadaje nikomu pod tym kontem. co do KŚ ja nie bronię ich jako mojej pracy tylko jako spółki po prostu. Porównajcie sobie rozkład PR na trasie Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa sprzed kilku lat z tym do 31.VIII jak wam udupiali połączenia. wtedy PR były do D. uczepiłeś się tych wagonów, ale dlaczego nie odpowiedziałeś o SILESI CHPINIE VLTAVIE KASZTANIE itd? też jeżdżą z / przez / do Polski i sugerujesz że podróżny z Warszawy do Katowic w pociąg nie wsiądzie bo mu fotel jest zbyt śliski albo naklejka po innemu? SKALNICA i GÓRAL też takie jeździły jako PR i jakoś nikt nie narzekał, nawet mówiono że fajne, wygodne i ciche itd...a tu naraz be fe i fuj? no proszę Cię...podejrzewam że gdyby KŚ przejęły składy od PR i tylko przemalowały też by nie pasowało bo się za dużo wymaga. Ja tylko czekam aż PENDOLINO pojawią się na Polskich torach...to też będą BE bo co? bo taki brzydkie, i że klamki nie w tą stronę? no to ja dodam że jako pasażerka nie lubię Śląskich składów PR bo mają brzydki kolor (szaro-zgnitozielone--bordo, czy cokolwiek to jest), taki ponury i dołujący...też argument bardzo głupi.
Taurus - 02-11-2011, 13:07
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Czeskie wagony jakieś 70% mają też pewnien dość ciekawy defekt techniczny psujący komfort jazdy mianowicie wagony hamując stukacją dość rytmicznie co jest związane z nierównymi obrzeżami kół i co lepsze nasi południowi sąsiedzi tego defektu wytępić nie umieją. Sad


Ciekawi mnie co ma wspólnego obrzeże koła z hamulcem a w efekcie ze stukotem ?
FranzMaurer - 02-11-2011, 13:21
Temat postu:
nic tylko czekać aż zmodernizują infrę na śląsku.. śląskie elfy będą mogły w pełni pokazać swoje możliwości..
mike_sc3 - 02-11-2011, 13:52
Temat postu:
neospazmina napisał/a:
nowoczesne są Elfy i Flirty a Wagonówka jest WYPOŻYCZONA. to tak jakbyś wypożyczył książkę z biblioteki i pokolorował obrazki...KŚ mają je oddać Czechom...wiesz co?


Nie chcę wyjśc na czepialskiego, ale na zewnątrz KŚ jednak pokolorowało wagony w postaci nadruku logo KŚ obok CD. A naklejkę chyba łatwiej potem usunąc niż taki nadruk ;-)
neospazmina - 02-11-2011, 14:32
Temat postu:
no w końcu!!!! mike_sc3 napisałam to celowo, bo kolega się czepiał że nie widać że to Polskie i że jeździ i że niewidoczne...a ty jako pierwszy zauważyłeś że te znaczki są!!! gratulacje jest to dowód na to że kolega często nie jeździ...
MK_Rabka - 02-11-2011, 14:38
Temat postu:
Środowisko MK jest w kwestii KŚ zabetonowane całkowicie.
Mam wrażenie, że dla 2/3 miłośników od wagonów CD wygodniejsze jest nawet pchnięcie nożem ...
Ja bym osobiście się cieszył gdybym miał osobówkę przedziałową, a tam znaczki, że po czesku ... tak, jakby ktokolwiek je czytał.
Anonymous - 02-11-2011, 15:18
Temat postu:
Takimi pierdołami jak znaczki, sraczki i inne bzdety to się tylko przejmują sfrustrowani mikole. Zdecydowanie bardziej wole jechać składem wagonowym czy to z Czech czy z Korei Północnej niż niewygodnym EN57. Kompletnie MK_Rabka zgadzam się z tobą że środowisko MK w stosunku do KŚ jest na maxa zabetonowane, to już nawet w rodowitej PKP nie ma takiego betonu. Ulubione zajęcie mk to nie jeżdżenie pociągami, dbanie o kolej, robienie fotek itp ale biadolenie, czepianie się drobnych szczegółów, bo naklejka nie ta, bo zamiast milimetr wyższe jest 0,0001 mm niższe, bo nie jedzie 0 12:00 tylko 12:01, no zawału można dostać z tego biadolenia i narzekania, a żeby chociaż tak jeden z drugim ruszył się i coś pozytywnego zrobił, to prościej wszystko z góry na dół zjechać i zbluzgać. Nawet jakby KŚ każdemu oferowały sztabkę złota i darmowego pucybuta, to zawsze znajdą się idioci co powiedzą, że spółka jest do bani, bo nie oferuje tajskiego masażu. Na SKALNICE jakoś nikt nie narzekał, że obce wagony jeżdżą po polskich torach.
neospazmina - 02-11-2011, 15:26
Temat postu:
właśnie to napisałam SKALNICA CHOPIN SILESIA GÓRAL ... i jakoś nie było i nie ma problemu ;p
Tomasz K. - 02-11-2011, 16:19
Temat postu:
Wczoraj jadąc wagonowym KŚ odjazd z Gliwic 19.52 zauważyłem jakby inne siedzenia w przedziałach w dwóch z czterech wagonów. Miały one taki niebieski kolor, i były nieco wygodniejsze od tych skajowych siedzeń.
Jeśli chodzi o składy wagonowe w KŚ to jestem za, ponieważ jak to ktoś dobrze zauważył nie wszystkim jest dane mieć osobówki na wagonach.
Anonymous - 02-11-2011, 16:43
Temat postu:
Cytat:
Jeśli chodzi o składy wagonowe w KŚ to jestem za, ponieważ jak to ktoś dobrze zauważył nie wszystkim jest dane mieć osobówki na wagonach.


Bardzo słuszna myśl. O to właśnie chodzi. Niewiele jest osobówek na wagonach i na pewno to jest na plus i na pewno takie są wygodniejsze dla znacznej większości ludzi niż plastikowe siedzenia w EN57.
sebek - 02-11-2011, 16:54
Temat postu:
Zgadzam z Tomkiem, składy wagonowe na regio to zdecydowanie plus. Pamiętam jak kilka lat temu na wielu relacjach jeżdziły np. bonanzy min. do Żywca, Bielska B. to zawsze komfort takiego składu był wyższy od kibli. Nie wiem dlaczego czeskie wagony, aż tak was denerwują, a jakim złomem jeżdzi się do Krakowa, Sędziszowa czy Lublińca, tam to jest dramat na wielu składach. Wolałbym czeskie starsze wagony z przedziałami od brudnych, zniszczonych, nadających do remontu kibli.
Kiedyś jeżdził przyspieszony "Góral" na słowackich wagonach, też dość wiekowych, ale jazda do Bielska B była o niebo wygodniejsza od starych, tradycyjnych naszych jednostek.
Tomasz K. - 02-11-2011, 17:24
Temat postu:
Cytat:
Pamiętam jak kilka lat temu na wielu relacjach jeżdziły np. bonanzy min. do Żywca, Bielska B.

Jeszcze kila lat temu jeździły Bohuny do Raciborza, Zwardonia czy na Gliwice-Częstochowa. Jak się nie mylę to 3 lata temu pierwsza osobówka do Krakowa (5.40) i ostatnia z Krakowa (w Katowicach po 22) także jeździła na wagonach (2 bohuny).
mike_sc3 - 02-11-2011, 17:35
Temat postu:
neospazmina napisał/a:
no w końcu!!!! mike_sc3 napisałam to celowo, bo kolega się czepiał że nie widać że to Polskie i że jeździ i że niewidoczne...a ty jako pierwszy zauważyłeś że te znaczki są!!! gratulacje jest to dowód na to że kolega często nie jeździ...


A który kolega? Jeśli chodzi o to, że hamulec jest nie polsku opisany to ja się pierwszy czepiałem... ;-) A jako, że często jeżdżę koleją to dziś zrobiłem kolejne dwa "dowody rzeczowe". W tym moje ulubione połączenie Gliwice-Częstochowa + nenaskakuj za jizdy Śmiech
MK_Rabka - 02-11-2011, 17:43
Temat postu:
Cytat:
CD czy KŚ

Wagon CD przewoźnik KŚ.
Taurus - 02-11-2011, 22:28
Temat postu:
MK_Rabka napisał/a:
Cytat:
CD czy KŚ

Wagon CD przewoźnik KŚ.


A lokomotywa Siemensa wynajęta z Lotos Kolej. Obok logo Lotosu było też logo KŚ.


Exsimus napisał/a:
Czeskie wagony jakieś 70% mają też pewnien dość ciekawy defekt techniczny psujący komfort jazdy mianowicie wagony hamując stukacją dość rytmicznie co jest związane z nierównymi obrzeżami kół i co lepsze nasi południowi sąsiedzi tego defektu wytępić nie umieją. Sad


Nie doczekałem się objaśnień Confused
Myślałem że takie bzdury można tylko na onecie poczytać. Widać że i na branżowym forum również.
Pawel_15 - 02-11-2011, 22:45
Temat postu:
Narzekacie i się czepiacie, a nie widzicie tego że możecie się poczuć jak w Czechach (czyli w kraju cywilizowanym) nie opuszczając Polski. Macie wagony na osobówce i jeszcze wam źle, ludzie ja bym chciał mieć w mojej okolicy tak. I nieważne czy CD, RZD, UZ czy DB. Ważne żę wagon a nie gówniany nudny kibel.
Anonymous - 03-11-2011, 10:03
Temat postu:
No proszę, jakbym miał wybierać to zdecydowanie wolę jechać tymi wagonami CD spółki KŚ które kilka postów wyżej dołączył kolega mike_sc3. Bardzo ładne fotki Wink A po tym twoim obrazku z czeskim napisem, to myślę, że wystarczy spojrzeć na obrazek i każdy głupi by sie zorientował o co chodzi. Nie znam czeskiego a wiem.
przewoz - 04-11-2011, 16:14
Temat postu:
Cytat:
A lokomotywa Siemensa wynajęta z Lotos Kolej


Bombardiera.
Taurus - 04-11-2011, 19:57
Temat postu:
Fakt. Mój lapsus.
Jarul - 05-11-2011, 22:37
Temat postu:
Wagony, jak wagony. Dla mikola zawsze urozmaicenie. Chociaż siedzenia to faktycznie niezbyt, lepsza już derma z EN57.

Czepianie się napisów... no każdy wie chyba o co chodzi.

@neospazmina, tak jak podzielam Twoje zdanie nt. małej szkodliwości obcojęzycznych napisów, tak nie bardzo rozumiem oburzenie na napis o pedale. Ten przyrząd techniczny tak się właśnie nazywa i, adekwatnie do tabliczki, służy do spłukiwania muszli. To, że jest to także wrogie określenie homoseksualisty nie może zmieniać pierwotnego znaczenia słowa. Można by się pobawić w coś w stylu "nożne spłukiwanie", ale nie dajmy się zwariować.
Kolejman75 - 23-12-2012, 12:23
Temat postu:
Jak wiadomo od nowego rozkładu jazdy KŚ używają 50-ciu wynajętych od ČD wagonów serii B249, czyli popularnych w czeskich "rychlikach" przedziałowych dwójek. Dla statystyków podaję numery taborowe większości z nich, brakuje 10-ciu wagonów. Osoby posiadające pełne dane proszę o uzupełnienie listy.
mal fot
CZ-ČD 51 54 20-41 403-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 515-7 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
51 54 20-41 519-9 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S M
CZ-ČD 51 54 20-41 523-1 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N M
CZ-ČD 51 54 20-41 524-9 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N M
CZ-ČD 51 54 20-41 525-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S D
CZ-ČD 51 54 20-41 527-2 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S
CZ-ČD 51 54 20-41 528-0 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 529-8 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 531-4 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S
CZ-ČD 51 54 20-41 532-2 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
51 54 20-41 533-0 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S
CZ-ČD 51 54 20-41 534-8 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 553-8 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 554-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 562-9 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 565-2 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 566-0 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 568-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 569-4 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S D
CZ-ČD 51 54 20-41 573-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 576-9 B Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 577-7 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 578-5 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 579-3 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 582-7 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 583-5 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 584-3 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S D
CZ-ČD 51 54 20-41 585-0 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S D
ČD 51 54 20-41 592-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S
CZ-ČD 51 54 20-41 593-4 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 594-2 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N
CZ-ČD 51 54 20-41 595-9 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S D
CZ-ČD 51 54 20-41 596-7 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 597-5 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc N D
CZ-ČD 51 54 20-41 599-1 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S M
CZ-ČD 51 54 20-41 601-5 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S
CZ-ČD 51 54 20-41 605-6 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S
CZ-ČD 51 54 20-41 661-9 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S D
CZ-ČD 51 54 20-41 662-7 B249 Dom.st.: Bohumin DKV : Olomouc S M

N nowe malowanie ČD (niebiesko / granatowo / białe)
S stare malowanie ČD (zielono / białe)
D obicia foteli z dermy
M obicia foteli z materiału
Maykin - 28-12-2012, 14:19
Temat postu:
widziłem ostatnio w Częstochowie skład;elektrowóz +3 rychliki,relacji Czewa-łazy.Może ktoś wie jaki jest koszt takiej relacji w tym zesawie?
sebek - 09-01-2013, 16:14
Temat postu:
Dziś odbyłem pierwszy przejazd w nowym rozkładzie jazdy KS i miałem to szczęście, lub tego pecha, trafić wyłącznie na zestawienia czeskie. Kupe lat nie korzystałem z czeskiego taboru, ale widzę, szybko można nadrobić zaległości poruszając się KS.
O godz.9.44, wsiadłem w pociąg relacji rozkładowej Tarnowskie G.(9.23) - Katowice(10.30), ale po raz kolejny, rozkład a rzeczywista relacja to odzielne sprawy. Skład to:ET22 - 2 x czeskie dwójki.
Pociąg jak mi wyjaśniła konduktorka, w Tarn. Górach ma zmianę numeracji, dlatego rozkłady podają:
Krzepice(8.03)- Tarn. Góry(9.21) i Tarn. Góry(9.23) - Katowice(10.30), czyli niby 2 osobne pociągi a faktycznie skład leci bezpośrednio z Krzepic do Katowic, czyli ukryta relacja.
Czeskie dwójki to zielona z fajnymi, granatowymi siedzeniami i słabym ogrzewaniem, syfem w koszach i kartkami, że niektóre drzwi nieczynne, ale działały. Druga dwójka granatowa, siedzenia skajowe.

Po drodze do Katowic mijanka na Chorzowie Starym z EN57 rel. Katowice(9.40)-Lubliniec(11.29).
Do Katowic przyjazd punktualnie, garstka ludzi wysiadła. Po godzinie gdy przyleciałem na peron, wjechał pociąg KS Lubliniec(9.32) - Katowice(11.28), również zestawienie: ET22 - 2(CD), 2(CD)
Byłem pewny, że będzie wracał jako KS do Lublińca o 11.40, ale podstawiono inny skład, jak się okazało, ten co jechałem rano z Krzepic, czyli ET22 - 2(CD), 2(CD)
Czyli znowu czeski powrót do domu i tak polatałem po składzie, bo byłem jedynym pasażerem w całym wagonie, to najgorsze jak sie patrzyło na te zapchane kosze, syf niesamowity, śmieci wysypujące na podłoge. Czy pociągi są sprzątane raz na dobę?
Podsumowując czeską przygodę, na plus oceniam wygodne siedzenia z granatowym welurem i ogólnie wagon technicznie wyglądał ok, ale poziom czystości, ilość śmieci to tragedia w obu pociągach.
Na minus niestety błędne info na kartkach drzwi wagonu, że są nieczynne, co spowodowało, że w Katowicach wszyscy wsiadali do 1 wagonu, a ja sprawdzałem i obie pary drzwi były sprawne.
Ktoś powiesił kartki, nie wiadomo kiedy i tak zostalo.
Wagony powinny być sprzątane, bo trudno jeżdzić w kółko do Krzepic, Lublińca i Katowic i nie sprzątać tego.
Po kilku godzinach pociąg przypomina śmietnik. Czeskie wagony nie są złe, ogrzewanie jako tako działające, ale czystość to ocena niedostateczna.
jackii - 09-01-2013, 21:54
Temat postu:
sebek, pisz skargi do UTK. Z KŚ trzeba zdecydowanie, niech obsługę wagonów przejmie Silesia Rail.
sympatyk - 18-01-2013, 22:27
Temat postu:
Za portalem "Rynek Kolejowy" i ulubioną na tym forum gazetą:

Koleje Śląskie: Pasażerowie marzną w czeskich wagonach.

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, pasażerowie Kolei Śląskich skarżą się na przeraźliwe zimno w wagonach. Problem ten dotyczy szczególnie składów złożonych z wagonów z Czech.

Koleje Śląskie wydzierżawiły od Czeskich Kolei 50 wagonów, które obecnie są wykorzystywane m.in. w pociągach z Orzesza do Katowic. Podróżujący na tej trasie pasażerowie skarżą się na przeraźliwy mróz w przedziałach. „Wszyscy weszli do pierwszego wagonu, żeby kupić bilety. W tym wagonie był potworny tłok, a dwa kolejne były prawie puste. Konduktor odradzał, żeby tam iść, bo nie działa ogrzewanie. Razem z koleżanką zdecydowałyśmy się zaryzykować i szybko pożałowałyśmy. Siedziałyśmy w kurtkach i czapkach, ale w przedziale była prawdziwa lodówka. Czułyśmy się tak, jakby ktoś mimo mrozu pootwierał okna” – skarży się „Gazecie Wyborczej” jedna z pasażerek. Na podobne problemy zwracają uwagę osoby podróżujące pociągami KŚ na linii z Bielska do Katowic. W skład tych pociągów także wschodzą wagony z Czech.
- Takie informacje spływają do nas od kierowników pociągów i samych pasażerów. W ramach obowiązującej umowy właściciel wagonów jest zobowiązany do bezzwłocznej wymiany zdefektowanych modeli. Wadliwe wagony trafiają do Bohumina, w zamian dostajemy inne – informuje „Gazetę Wyborczą” Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. Jak informuje Zaremba Koleje Śląskie zwróciły uwagę Czeskim Drahom, że jeśli awarie będą występowały w przyszłości, to przewoźnik zrezygnuje z oferty czeskiego właściciela taboru.

http://www.rynek-kolejowy.pl/38866/_Koleje_Slaskie_Pasazerowie_marzna_wczeskich_wagonach__.htm
MaRcin1987 - 25-01-2013, 23:31
Temat postu:
Jest jakaś różnica pomiędzy zielonymi a niebieskimi wagonami ?
kond345.. - 26-01-2013, 11:00
Temat postu:
Różnica jest bardzo widoczna. Jedne są zielone z drugie niebieskie. Śmiech
sympatyk - 25-11-2013, 11:38
Temat postu:
Ostatni tydzień czeskich wagonów w KŚ.

Koleje Śląskie nie przedłużą umowy z Ceskimi drahami na dzierżawę wagonów. Od grudnia zamiast nich pasażerów wozić będą wysłużone elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57.
Rezygnacja z czeskich wagonów jest częścią programu naprawczego wdrożonego przez właściciela Kolei Śląskich, czyli Urzędu Marszałkowskiego. Tnąc koszty zrezygnowano m.in. od czerwca z najmu 15 lokomotyw TRAXX z obsadą maszynistów. KŚ zaoszczędziły w ten sposób ok. 5,8 mln zł miesięcznie.
Natomiast od lipca spółka rezygnuje stopniowo z dzierżawy wagonów Ceskich drahów. Obecnie w barwach KŚ jeździ jeszcze 35 wagonów należących do czeskiego przewoźnika. Od przyszłego miesiąca cały tabor Kolei Śląskich będzie oparty już tylko na zespołach trakcyjnych - elektrycznych i spalinowych.
Koleje Śląskie wycofując wagony zaoszczędzą na kosztach eksploatacji. W przyszłości przewoźnik planuje ujednolicić tabor, aby w 90 - 95 proc. składał się z nowoczesnych EZT-ów.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17133/Ostatni-tydzien-czeskich-wagonow-w-KS.html
hanys - 26-11-2013, 14:28
Temat postu:
Często wagony zielone i niebieskie różnią sie siedzeniami Laughing Tzn tym czym są obite hehe Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group