INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - We wrześniu rusza SKR w Tychach

MK_PŁASZÓW - 11-08-2012, 20:47
Temat postu: We wrześniu rusza SKR w Tychach
Pierwszego września zostaną oddane do użytku trzy przystanki Szybkiej Kolei Regionalnej w Tychach. W związku z ich otwarciem, Urząd Miasta Tychy zamierza przeprowadzić kampanię promującą SKR.
Do mieszkańców ma trafić 45 tys. ulotek informacyjnych i 45 tys. rozkładów jazdy. - Ponadto, przy stacjach pojawią się tablice reklamujące kolej, a całość będą uzupełniać specjalnie przygotowane gadżety: kubki termiczne, breloczki, parasole czy długopisy z logo SKR – wylicza Ewa Grudniok, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Tychy.
Oprócz tego informacje o projekcie pojawią się w ogólnopolskich i lokalnych mediach. - Zależy nam, by jak najwięcej osób korzystało z Szybkiej Kolei Regionalnej – dodaje Grudniok. Koszt całego przedsięwzięcia wyniesie ok. 70 tys. zł. Kampania promocyjna rozpocznie się na tydzień przed oddaniem do użytku nowych przystanków, czyli ok. 25 sierpnia. Uroczyste otwarcie SKR odbędzie się na przystanku Tychy Zachodnie o 1 września o godz. 10:00. Wówczas to pasażerowie otrzymają oprócz rozkładów jazdy, ulotek informacyjnych także gadżety promocyjne.

Z myślą o rowerzystach
W ramach projektu Szybkiej Kolei Regionalnej przebudowano istniejący przystanek Tychy Zachodnie w rejonie ulicy Harcerskiej oraz wybudowano trzy całkowicie nowe przystanki kolejowe: Tychy Grota Roweckiego, Tychy Bielska przy alei Bielskiej, Tychy Lodowisko przy ulicy Wyszyńskiego. Nowa infrastruktura powstała z myślą o wszystkich podróżujących. W tym celu poszczególne przystanki zostały połączone z ulicami: Harcerską, Bielską, Grota Roweckiego i Wyszyńskiego schodami i dogodnymi pochylniami, umożliwiającymi zejście. Dodatkowo zamontowano przeszklone windy, przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Aby umożliwić dojazd rowerzystów do peronów, na przystanku Tychy Zachodnie zamontowano specjalne pochylnie i wiaty rowerowe. Wszystkie przystanki posiadają po dwa perony. Wyjątkiem jest końcowy przystanek Tychy Lodowisko, który jest jednoperonowy. Perony wyposażone zostały w oświetlenie, megafony, wiaty dla pasażerów, system monitoringu, informację pasażerską oraz automaty biletowe.

Dwa pociągi w ciągu godziny
Dla potrzeb integracji transportu publicznego w mieście, w tym Szybkiej Kolei Regionalnej, zreorganizowano istniejący system autobusowo – trolejbusowy. Stąd nowe lokalizacje niektórych przystanków komunikacji miejskiej oraz zmiana rozkładów jazdy dostosowanych do kursujących pociągów. Od września pociągi będą kursowały średnio dwa razy na godzinę. Do 12 grudnia połączenia będa obsługiwane przez Przewozy Regionalne. Od nowego rozkładu jazdy wszystkie połączenia w województwie śląskim, a więc także i pociągi SKR przejmą Koleje Śląskie.
Aby jeszcze bardziej usprawnić komunikację władze Tych planują wprowadzić wspólny system biletowy, umożliwiający podróż komunikacją autobusową i trolejbusową na terenie miasta, a następnie koleją do Katowic.
Działania na rzecz rozwoju komunikacji w Tychach będą kontynuowane. Chcemy uzyskać znaczący efekt w postaci komunikacji zbiorowej przyjaznej dla użytkownika, posiadającej nowoczesny tabor autobusowo – trolejbusowy, nowe przystanki kolejowe, nowoczesne węzły przesiadkowe i wspólny bilet – przekonuje rzecznik Urzędu Miasta.

Kolej wypiera autobusy
Uruchomienie przewozów kolejowych z Tychów do Katowic zwiększy udział kolei w transporcie publicznym. Spowoduje też, że nie będzie już potrzeby uruchamiania pięciu linii autobusowych w kierunku Katowic. Pasażerowie mają się przesiąść z autobusu do pociągu.
Obecnie analizowane są różne możliwości. Najprawdopodobniej likwidacji jednej czy dwóch katowickich linii nie uda się uniknąć. Trwają rozmowy w tej sprawie – zaznacza Grudniok.

Źródło: Kurier Kolejowy
prapak - 12-08-2012, 06:50
Temat postu:
Zgodnie z plakatami stacyjnymi obowiązującymi dla Tychy/Pszczyna pociągi SKR zaczną kursować w relacji Tychy lodowisko-Tychy Grota Roweckiego- Tychy Bielska- Tychy Zachodnie- Tychy-Katowice-Sosnowiec od dnia 1 września link tu:
odjazdy: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/slaskie/2012%20%20KOREKTA/g_Tychy_Pszczyna_O_druk%20popr.pdf
przyjazdy: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/slaskie/2012%20%20KOREKTA/g_Tychy_Pszczyna%20_P_druk.pdf
Pociągi nadal będą kursowały w takcie 30 minutowym.
Odjazdy ze stacji Tychy lodowisko:
4:40, 5:10, 5:39, 6:09, 6:39, 7:09, 7:39, 8:07, 8:39, 9:09, 10:09, 10:39, 11:09, 11:39, 12:09, 12:39, 13:09, 13:39, 14:09, 14:39, 15:09, 15:39, 16:11, 17:09, 17:39, 18:09, 19:09, 19:39, 20:29, 21:26, 22:23
Pociągi rozpoczynające bieg od stacji Grota Roweckiego:
16:42

Czas przejazdu pociągu Tychy lodowisko-Katowice Główne 31 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Grota Roweckiego- Katowice Główne 28 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Lodowisko- Sosnowiec Główny 46 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Grota Roweckiego Sosnowiec Główny 43 min
sebek - 12-08-2012, 07:15
Temat postu:
W związku ze zmianami i otwarciem nowych stacji w Tychach, mam pytanie dla osób znających miasto.
Która ze stacji w Tychach, jest najbliżej położona od 1 Liceum Ogólnokształcącego im. "L.Kruczkowskiego" przy ulicy Korczaka(w pobliżu park, jezioro)
Prośba o informacje, gdzie najlepiej wysiąść i ewentualny czas dojścia pieszo stacja - szkoła.
Bardi78 - 12-08-2012, 10:58
Temat postu:
A co dalej z Bieruniem Starym?
Plany były super ale czy jest szansa aby pociąg dojeżdżał jeszcze w tym roku do Bierunia Starego?
niemiec - 12-08-2012, 12:53
Temat postu:
sebek, obecnie najbliżej jest z Tychów Miasta. Od września z Grota-Roweckiego. Spokojnie do 20 minut pieszo powinieneś zdążyć.
ahilless - 12-08-2012, 19:52
Temat postu:
@Sebek - można też wysiąść na Tychy Lodowisko, przesiąść się na trajtek "B" i dojechać prawie pod drzwi Kruka. Mając pomarańczowy bilet nie będzie to żaden problem.
sebek - 13-08-2012, 11:14
Temat postu:
Dzięki za info. Raczej planuje dojazdy koleją bez korzystania z trajtków. Mam od siebie bilet strefowy A/B co jest korzystną ofertą za 4.20 i jeśli to 20min pieszo to dla zdrowia jak najbardziej lepiej przejść Very Happy
Jedyne co mnie martwi, to dość uboga oferta w wekendy, dojazd Tarn. Góry - Katowice - Tychy ciężko czasem zaplanować, przesiadki nie zawsze pasują a czas jazdy znacznie wydłuża.
prapak - 04-09-2012, 13:15
Temat postu:
Tychy likwidują połączenia autobusowe do Katowic na rzecz kolei.
Od 1 października do likwidacji idą wszystkie kursy na liniach E1 (16 par poł.) oraz 400 (17 par poł). Łącznie daje to likwidację aż 33 par poł. Linia 14 zostanie przetrasowana tak by obsługiwać dawne przystanki, które obsługiwała linia 400 prawdopodobnie także Czułów. Dla osób korzystających z autobusów mam tez dobrą wiadomość. Wciąż będzie kursować linia 1 (35 par poł), 14 ( 20 par poł) oraz 4 (26 par poł). Pociągi będą nadal kursować co 30 min. z Tychy lodowisko (32 par. poł).

[ Dodano: 06-09-2012, 10:08 ]
SKR od grudnia jeszcze częściej. Pociągi pojadą z czestotliwością co 20 minut. Very Happy

[ Dodano: 10-09-2012, 14:25 ]
Frekwencja w pociągach rannych 6-9 oraz wieczornych 15-18 jest całkiem dobra, niekiedy wypełnienie poc. przekracza 100%, natomiast w godz. 10-14 jest tragedia, śa kursy, w których na całej trasie nie ma więcej niż 10 osób, czasami jest to nawet 8 osób. Nie rokuje obecnie to na opłacalność tego połaczenia dlatego by go utrzymać konieczne jest podjęcie stanowczych działań polegających na:
-likwidacji wszystkich autobusów do Katowic i z Katowic w godz. 10-14 w pozostałych godzinach autobusy mogą kursować tak jak dotychczas.
-większej promocji połączenia, polegającej na uświadamianiu pasażerów, że kolejowa taryfa strefowa jest dużo tańsza od biletów pomarańczowych TS:3 zł vs bil.pom. 3,6 zł w miesięcznych także na korzysc kolejowej taryfy strefowej: 83 zł vs 112 zł (tarf pom.)
-stabilności rozkładu jazdy polegającej na niewprowadzaniu tymczasowych zmian w kursowaniu. Very Happy
-zmianie kursu linii autobusowych Tychy-katowice tak by autobusy nie obsługiwały przystanku Katowice Korfantego wzamian by obsługiwały przystanek Katowice dw. PKP to uatrakcyjni podróż pociągiem gdyż odległość do centrum miasta z obu środków lokomocji stanie się identyczna.
Jeżeli nie zostaną wprowadzone w/w postulaty wkrótce wspomniane poc. trzeba będzie zlikwidować. Very Happy

[ Dodano: 06-10-2012, 19:44 ]
Wzrosła frekwencja w pociągach Tychy lodowisko Katowice/Sosnowiec
Minimalna frekwencja odnotowana w sobotę ok. 100 osób godz 12.
W tygodniu szczególnie w godzinach szczytu grubo ponad 220 osób.
Nie wiem czym to jest spowodowane ale nigdy nie widziałem takich tłumów w tych pociągach. Liczba pasażeów zaczęła lawinowo rosnąć od zeszłego tygodnia.
Lil_Peter - 01-11-2012, 13:37
Temat postu:
Czy ktoś się orientuje jaka jest szlakowa na "zmodernizowanym" stricte tyskim odcinku tej trasy?
sympatyk - 22-05-2013, 21:01
Temat postu:
Pociągów będzie mniej, a autobusów nie da się przywrócić.

W Tychach protestują przeciwko nowemu rozkładowi Kolei Śląskich, w którym będzie o połowę mniej połączeń na trasie tzw. Szybkiej Kolei Regionalnej. Prezydent Andrzej Dziuba przypomina, że miasto zainwestowało już 28 mln zł, m.in. w budowę nowych stacji.
Chodzi o połączenie z Sosnowca przez Katowice do stacji Tychy Lodowisko. Od czerwca na tej trasie zostanie tylko 36 z 72 połączeń. - Kilka lat temu kolej stała się jednym z głównych priorytetów naszej polityki transportowej. Trzy lata temu wyremontowaliśmy dworzec, w zeszłym roku oddaliśmy do użytku trzy nowe stacje kolejowe, a obecnie trwa budowa dwóch węzłów przesiadkowych - parkingów typu Park&Ride przy początkowym i końcowym przystanku Szybkiej Kolei Regionalnej - wylicza prezydent Dziuba.

Prezydent przypomina, że w mieście zmniejszono także częstotliwość kursów autobusowych na trasie Tychy - Katowice, a rozkłady jazdy autobusów zsynchronizowano z rozkładem pociągów. - Oczekuję od marszałka honorowania porozumienia zawartego z miastem w 2012 roku - dodaje prezydent.

Tyscy urzędnicy podkreślają, że pieniądze na budowę stacji w dużej części pochodziły z funduszy unijnych z zastrzeżeniem, że inwestycja będzie promowała transport kolejowy. - Nie możemy teraz przywrócić zlikwidowanych połączeń autobusowych w obawie, że musielibyśmy oddać dofinansowanie na budowę stacji - zaznacza Ewa Grudniok, rzeczniczka tyskiego urzędu miasta.

- Rozumiemy zaniepokojenie ze strony władz i mieszkańców Tychów. Wdrażanie projektu Szybkiej Kolei Regionalnej realizowanego przez miasto z funduszy unijnych oraz integracja komunikacji miejskiej z kolejową są dla samorządów w województwie śląskim ważnym argumentem w dyskusji za przyjęciem modelu integracji w skali województwa - mówi Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka marszałka województwa śląskiego. Dodaje, że władze województwa oczekują, że sytuacja poprawi się w kolejnych latach po wprowadzeniu programu naprawczego w Kolejach Śląskich.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,13957973,Pociagow_bedzie_mniej__a_autobusow_nie_da_sie_przywrocic.html
Rademenes - 28-05-2013, 15:25
Temat postu:
Niech teraz Tyszanie idą piechotą. Ciężko im było dać bilet za 3zł (później 3.60zł) do skasowania. Bo szkoda im było tych 3zł. Nawet ciężko było kupić 2wu godzinny strefowy. Zawsze mieli jakieś problemy. Teraz niech idą sobie do E.Pierzchały i byłego marszałka woj. śląskiego Matusiewicza i tam żale swoje składać oraz protesty. O!

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group