INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Od czerwca droższe bilety i cięcia pociągów

Pirat - 11-05-2013, 00:40
Temat postu: Od czerwca droższe bilety i cięcia pociągów
W przyszłym tygodniu Koleje Śląskie przedstawią swój nowy rozkład jazdy. Wiadomo, że pociągów będzie mniej, a bilety będą droższe. Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich ma być rozwiązaniem problemów finansowych spółki. Dramatycznie szukająca oszczędności spółka postanowiła znaleźć je w kieszeniach pasażerów. Szczegółów zmian przedstawiciele przewoźnika na razie nie chcą jednak zdradzić.

Więcej TUTAJ

---
Akcja na facebooku:
https://www.facebook.com/GliRyb
kulejorz - 11-05-2013, 10:29
Temat postu:
podpisz petycję
wasat - 11-05-2013, 13:28
Temat postu:
linia Częstochowa Lubliniec znów do piachu 2 raz
Anonymous - 11-05-2013, 15:48
Temat postu:
Zostają 3 pary połączeń
irek34 - 11-05-2013, 15:56
Temat postu:
Ten spadochroniarz mian funduje wolne żarty i myślę że wkrótce rozliczy się ich . I sam się zastanawiam po co na katowickim dworcu aż cztery perony jak zaraz może się okazać że dwa wystarczą bez problemu, tylko szkoda mi tych najemców z galerii katowickiej co liczyli na pasażerów z kolei, to się nazywa wtopa moi drodzy.
Anonymous - 11-05-2013, 16:18
Temat postu:
Gdyby KŚ realizowały rozkład na poziomie PR cały czas, to byłoby OK, nie byłoby przynajmniej podstaw do pretensji. Natomiast łudzenie dobrym rozkładem, by po kilku miesiącach odebrać z nawiązką, jest przegięciem. Wciąż łudzę się, że będą w rozkładzie jakieś poprawki - nie mogę uwierzyć, żeby z Katowic do Bielska-B. przez 4 godziny nic nie jechało...
wasat - 11-05-2013, 18:50
Temat postu:
ja bym dymisje sekuly zrobił chce powrotu Matusiewicza on zły niebyli bynajmniej pociągi były
andrej - 11-05-2013, 18:56
Temat postu:
Do Wasat- to jest właśnie konsekwencja działań Matusiewicza , kompletna ignorancja i nie znajomość kolei , to tak się musiało skończyć, tylko nikt z was nie chciał słuchać , mieliście przed oczami te parę Elfów i propagandę serwowaną przez media . Shocked
pinokio - 11-05-2013, 21:55
Temat postu:
irek34 napisał/a:
.... tylko szkoda mi tych najemców z galerii katowickiej co liczyli na pasażerów z kolei, to się nazywa wtopa moi drodzy.


Tu nie chodziło o pasażerów kolei. Tutaj od początku chodziło o dostęp do terenu w najściślejszym centrum miasta.
ET05 - 11-05-2013, 22:36
Temat postu:
Bankructwo KŚ coraz bliżej. Będzie tani tabor u syndyka Wink
wasat - 12-05-2013, 09:02
Temat postu:
nie chodzi mi ze bronie Matusiewicza ale wiesz było więcej pociągów niż za przewozów regionalnych mi się wydaje ze by ten rozkład mógł być tak jak jest tylko tabor inny poco en 57 jedź na trasie Częstochowa Lubliniec wystarczył szynobus sat 109 005 bo 2004 roku jedzie a teraz by niemogl było ok a nie znów uwalać ta linie 3 połączenia zostawić kompletny bezsens poco remontują ta linie jak nic nie będzie jadzic z czasem a co z pracownikami znow zwolnia
irek34 - 12-05-2013, 17:41
Temat postu:
Chyba trzeba brać sprawy w swoje ręce, czas pozbyć się i spadochroniarza niech te pomysły testuje na KM i ciekawy jestem jak by na to zareagowali Warszawiacy ,zaraz by wyleciał z wielkim hukiem .
wasat - 12-05-2013, 20:05
Temat postu:
Mówisz o Sekule ja bym dymisje mu zrobił ja się już podpisałem pod petycja
Pirat - 12-05-2013, 20:41
Temat postu:
SRKGŚ: Program naprawczy KŚ to cios w najbardziej przychodowe linie

29 kwietnia 2013 PKP Polskie Linie Kolejowe zaktualizowały rozkłady jazdy opublikowane pod adresem rozklad.plk-sa.pl. Z zamieszczonych na stronie internetowej plakatów wynika, że część pociągów Kolei Śląskich, które jeszcze niedawno oznaczone były jako kursujące do 8 VI (lub np. do 7 VI), po zmianie jest oznaczona jako kursujące do 31 V (analogicznie do 29 V etc.). W ten sposób światło dzienne ujrzały zmiany wynikające z ograniczania oferty połączeń usprawiedliwiane przez Śląski Urząd Marszałkowski planem naprawczym Kolei Śląskich.

Więcej TUTAJ
wasat - 13-05-2013, 14:03
Temat postu:
Szkoda mi linia bytom Gliwice i linia Kłobuck Katowice będzie jakiś protest możne nie możne tak ze robią u nas koleją co chcą Sad
kulejorz - 13-05-2013, 14:34
Temat postu:
wasat napisał/a:
Szkoda mi linia bytom Gliwice i linia Kłobuck Katowice będzie jakiś protest możne nie możne tak ze robią u nas koleją co chcą Sad

Będzie protest. Zobaczycie już wkrótce.
Anonymous - 13-05-2013, 16:08
Temat postu:
Setki podpisów pod petycją o utrzymanie pociągów KŚ

W czerwcu Koleje Śląskie ograniczą pracę eksploatacyjną o kilkadziesiąt procent. Prawdopodobnie likwidacje pociągów obejmą większość linii w województwie. Już pół tysiąca osób podpisało petycję o utrzymanie poziomu przewozów Kolei Śląskich.

Rynek Kolejowy
wasat - 13-05-2013, 18:25
Temat postu:
chętnie dołączę tego protestu zróbmy pozadek z tym nie pozwólmy żadnego pociągu zlikwidować
RebelliouS - 14-05-2013, 21:25
Temat postu:
Koleje Śląskie: Bilety zdrożeją o 10 procent. Znikną strefówki. 3 linie do likwidacji!

Od 1 czerwca Koleje Śląskie podniosą ceny biletów i znacząco ograniczą liczbę połączeń. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że bez tych zmian spółka musiałaby upaść. Bilety podrożeją średnio o 10 proc., ale na najpopularniejszych trasach będzie to nawet 20 proc.

zródło:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/894124,koleje-slaskie-bilety-zdrozeja-o-10-procent-znikna,id,t.html
Anonymous - 14-05-2013, 21:38
Temat postu:
Likwidacja strefówek to strzał w kolano, szczególnie na krótkich odcinkach.

Przewozy Regionalne ratujcie stykówki od grudnia 2013. Jeśli stykówki Gliwice-Opole (KK, Strzelce Op.), Katowice-Kielce, Częstochowa-Koluszki etc) przejmie KŚ znowu, to po tych cięciach które widać, nie będzie żadnych stykówek, chyba że raz na 6 h w porywach. To już na jakiś horror zakrawa. Twisted Evil Twisted Evil
Anonymous - 14-05-2013, 21:41
Temat postu:
Pozostały liniowe, chociaż droższe...
Lil_Peter - 14-05-2013, 22:04
Temat postu:
Pociągów będzie jeszcze mniej niż za czasów PR. Nie chce wiedzieć co się będzie działo na linii Gliwice - Częstochowa, gdy wypadną wszystkie uzupełniające pociągi Gliwice - Zawiercie/Myszków i część przyspieszonych Katowice - Częstochowa.

Ciemność widzę, ciemność.
Pirat - 14-05-2013, 22:55
Temat postu:
Sprawdziły się zapowiedzi spółki i obawy pasażerów. Od 1 czerwca Koleje Śląskie zredukują pracę przewozową (o 13 proc. dziennie), zlikwidują 3 relacje i podniosą o 10 – 20 proc. ceny biletów. Po to, aby ratować spółkę przed upadłością.

Więcej TUTAJ
andrej - 15-05-2013, 04:56
Temat postu:
Czas pokazał co KŚ są warte , gdzie są ci wszyscy piewcy , wciskający bzdury jakie to PR były złe , a jak w KŚ będzie super i wspaniale. Ja proponuję zredukować trochę kadry KŚ bo słyszałem o 20 dyrektorach i 70 kontrolerach , no ale jak spółkę traktuje się jak miejsca pracy dla kolegów partyjnych , to efekt jest taki jak widać . Nikt się nie spodziewał że po 6 miesiącach od przejęcia całego ruchu , spółka będzie bankrutować Embarassed
Ralny - 15-05-2013, 05:33
Temat postu:
andrej, KŚ to kwintesencja rządów PO w skali mikro, czyli partyjniactwo, nepotyzm i kumoterstwo (dobrze płatne posady dla swoich), przekręty finansowe, gigantyczne zadłużenie oraz obiecanki dla naiwnych (miało być lepiej, a jest i będzie gorzej). Cierpi podatnik, a w tym przypadku głównie pasażer. W przyszłym roku odbędą się wybory samorządowe, więc będzie okazja rozliczyć lokalną władzę...


RebelliouS - 15-05-2013, 07:00
Temat postu:
Tomek-Gliwice".....Przewozy Regionalne ratujcie stykówki od grudnia 2013.

Módl się ,żeby od 2014 roku , ratować było jeszcze co- z nazwy Przewozy Regionalne po ostatnich ustaleniach (nie)rządu...


http://www.rynek-kolejowy.pl/45177/Jest_zgoda_rzadu_na%C2%A0upadlosc_spolek_kolejowych.htm
Jarul - 15-05-2013, 08:16
Temat postu:
No ale oczywiście to PR były złe, niczym szatan, teraz mamy Jewropę...

Natomiast nie widzę za bardzo szansy ratunku, modlić się należy o to, żeby te nowe spółeczki chciały współpracować ze sobą. A w tle mam scalenie sieci trzech zaborów po odzyskaniu niepodległości, nic nie jest niemożliwe w tym zakresie.
Victoria - 15-05-2013, 08:24
Temat postu:
Winny tego całego bałaganu na śląskich torach, były marszałek Adam Matusiewicz, dostał lukratywny stołek w komunalnej spółce wodociągowej Aqua-Sprint w Siemianowicach Śląskich. Szefem siemianowickiej PO jest Jacek Matusiewicz, rodzony brat byłego marszałka.

http://www.slaski.platforma.org/siemianowice_slaskie_m_p_/nasze_wladze.html
Masny - 15-05-2013, 09:20
Temat postu:
Odnośnie cen biletów. To jest normalka i tutaj nie ma sięco dziwić że bilety będą droższe, spólka narobiła dziadostwa to pieniążków trzeba poszukać w kieszeniach podróżnych, co jest skandalem i złodziejstwem w biały dzień.
Od 1 czerwca wszyscy pasażerowie powinni jak jeden "mąż" nie kupować biletów i wsiadać do pociągu bez nich. Jak spółka robi tak ludzi to niech ludzie zrobią spółkę i koniec kropka.
Anonymous - 15-05-2013, 09:41
Temat postu:
Spokojnie jak ustawa o upadłości zostanie podpisana przez prezydenta, wchodzi dopiero w życie po 12 miesiącach. Potem plus 6 miesięcy funkcjonowania spółki w stanie upadłości.
Myślę że przed wrześniem tego nie zatwierdzą, więc spokojnie rozkład 2013/2014 przejdzie z PR-ami w bólach.
Jaja to się zaczną od grudnia 2014, czyli za półtora roku, jak zostaną zlikwidowane wszystkie IR/RE plus Regio.
Zostaną resztki KŚ, KM, SKM etc,,....koniec stykówek, koniec taniej alternatywy. Kolej dla małozamożnych ludzi umrze, samochód jak się jeździ w pojedynkę tani wcale nie jest. Będą Pendolino z cenami 250 zł plus resztki TLK-a/ amen

Pr-y powinny to wykorzystać i zrobić promocję biletową, między Gliwicami a Zawierciem na RE/IR które przejeżdżają przez Region.
Beatrycze - 15-05-2013, 09:54
Temat postu:
Tomek-Gliwice, chyba masz rację, bo wg mnie docelowy model kolei pasażerskiej krojony przez władzę ludową to przewozy aglomeracyjne wokół największych ośrodków (Warszawa, Trójmiasto, Łódź, Wrocław, Kraków, Poznań, Szczecin, Katowice/GOP) oraz przewozy dalekobieżne pomiędzy tymi ośrodkami, oparte wyłącznie o PKP Intercity, przy czym TLK zostaną stopniowo wyeliminowane i zostanie sam prestiż. Reszta kolejowej Polski do zaorania, oczywiście po kontrolowanym upadku Przewozów Regionalnych.

Na przykład na Dolnym Śląsku już zatwierdzono projekt zamiany Kolei Dolnośląskich na Dojazdowe Koleje Dolnośląskie, rzecz jasna po wyeliminowaniu PR Wrocław. Jak sama nazwa wskazuje, będzie to kolejka dojazdowa do Wrocławia z miast satelickich, z jakimiś ochłapami na rubieże województwa (do Głogowa, Zgorzelca i Jeleniej Góry), natomiast boczne, lokalne linie najprawdopodobniej zostaną zaorane. Myślę, że podobnie będzie na Śląsku, zresztą taki scenariusz już się powoli zarysowuje...
wasat - 15-05-2013, 17:51
Temat postu:
witam zróbmy referendum na śląsku cały zarząd do dymisji kolei śmiesznych tak kolej zniszczyć sekuła do dymisji
Lil_Peter - 15-05-2013, 17:55
Temat postu:
Tomek-Gliwice napisał/a:
Pr-y powinny to wykorzystać i zrobić promocję biletową, między Gliwicami a Zawierciem na RE/IR które przejeżdżają przez Region.

Tak. Tłumy specjalnie będą czekać na Bolka lub Piasta, tylko po to, żeby dojechać z Gliwic do Zawiercia. Śmiech
Anonymous - 15-05-2013, 21:38
Temat postu:
Przynajmniej KŚ będą honorować Regio karnety i turystyki dalej.
Lilly a czemu nie, jak komus pasuje któryś z 4 ech pociagów to co nie wolno mu pojechać? RE Bolko , RE Chemik, IR Łysica, Piast, Godziny od 7 rano do 15:30,,,,więc wcale czekać nie trzeba jadąc okazyjnie.
Ciekawe co powiesz od grudnia 2013, jak stykówki ponownie(nie daj Boże) przejmą KŚ=e od PR-ów i rozwalą je...tnąc je na maksa z powodów oszczędnościowych, np do dwóch pociągów na dobę do Strzelec Opolskich??? Bedzie bardzo śmiesznie..

Potem czekam jeszcze na likwidację Łysicy i RE Bolko od grudnia 2014 plus likwidację Regio do Sedziszowa....i będzie jedna TLKa na dobę do Lublina przez Kielce....buhahahahahahaha jesli jej IC nie zlikwidują....
nic nie zostanie tylko Pendolino i prestiżowe EIC, ale ludzie do pracy i szkoły oraz do rodziny do sąsiednich województw nie dojadą. Kraj 3go świata, będzie jak w Bangladeszu ,busiki zapchane na maksa.
czepek - 16-05-2013, 12:29
Temat postu:
Miały być szybkie, komfortowe i tanie pociągi, a za parę dni będzie gorzej niż za PRów. Robi się tu nam powoli Bangladesz. Kto żyw kupuje jakieś wozidło i olewa transport zbiorowy. Jak to mawiał "klasyk": "nie idźcie tą drogą". Ja dosyć spokojnie podchodziłem do wejścia Kolei Śląskich, ale mój spokój zdechł w momencie, kiedy poznałem rozkład jazdy. Jak wiadomo okazało się, że wypadł mój Czechowicki Przystanek. Przez jakiś czas znosiłem cyrk przygotowany przez KŚ polegający na spóźnieniach, wypadających pociągach i spacerowaniu 1,5km, gdzie Przystanek był 170m od bramy zakładu. Cała sytuacja wydawała się po miesiącu unormować. Ja jednak nie zamierzałem za wszelką cenę pozostać użytkownikiem KŚ tylko zacząłem podróżować samochodem. Może się to wydać dziwne tak wypiąć się na kolej, kiedy już wszystko było w miarę OK(poza tymi długaśnymi spacerami), ale rozpocząłem budowę domu i samochód był mi niezbędny praktycznie każdego dnia.

Jako ogromny plus KŚ trzeba im oddać, że mieli korzystniejsze ceny niż PRy. Niestety jak to ktoś napisał na forum KŚ to taki „kolejowy OTL Express”. Nie jest sztuką zrobić półdarmowe przewozy. Trzeba tak wymyśleć cennik, by wpływy z biletów jak najbardziej równoważyły koszty(jak wiadomo to nigdy nie uda się w 100% i niezbędna jest dotacja). KŚ mogły równie dobrze zrobić przewozy za symboliczną złotówkę. Frekwencja na pewno byłaby wtedy potężna. Niestety tak jak OTL nie dało rady z biletami za 100zł, tak samo KŚ nie miały szans z tymi cenami, które oferowały.

3 grudnia 2012 na tym forum napisałem: „Nikt w dzisiejszych czasach nie zostanie z koleja na dobre i na złe, tylko zamiast zapierdzielać 40 minut dziennie z buta, pojedzie autem.” Odpowiedział mi jackii: „czepek, i o to właśnie chodzi. Dzięki temu KŚ będą mogły pozbyć się pasażerów i zlikwidować takie połączenia.”. Jak wiadomo czarne proroctwa Jacka „jackii” się sprawdziły i od 1 czerwca będziemy mieli gorzej jak za PRów. Ja dosyć ostro walczyłem o przywrócenie zatrzymywania się pociągów na Czechowice-Dziedzice przystanek. Mam co prawda na piśmie, że pociągi będą się tam zatrzymywały od 9 czerwca, ale nie uwierzę dopóki nie zobaczę. KŚ opublikowały na razie rozkład tylko do 8 czerwca. Niestety, nawet jak tam się będzie coś zatrzymywało to i tak będzie dramat, bo nie ma pociągu powrotnego do Piasku po 14. Pozostaje godzinne oczekiwanie na pociąg po 15. Nikt normalny dojeżdżający na 6 nie wybierze więc pociągu, tylko będzie kombinował z samochodem. Niestety droga którą poszły obecnie KŚ, czyli likwidacja pociągów, może sprawić, że spółka ta ogłosi upadłość.

Kończąc ten przydługawy post miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Będzie drożej(na pewno drożej dla budżetu województwa), mniej pociągów i ogólny bajzel transportowy. Urządzono sobie półroczny cyrk za pieniądze podatnika, który wyłącznie pogorszy sytuację transportu publicznego na Śląsku.
wasat - 16-05-2013, 13:03
Temat postu:
co oni zrobili to jest masakra czemu się za to ktoś porzatku nie zrobi tymi kolejami co teraz z tym całym taborem
Anonymous - 16-05-2013, 22:56
Temat postu:
Cytat:
Ja dosyć ostro walczyłem o przywrócenie zatrzymywania się pociągów na Czechowice-Dziedzice przystanek. Mam co prawda na piśmie, że pociągi będą się tam zatrzymywały od 9 czerwca, ale nie uwierzę dopóki nie zobaczę.

Też mnie o tym zapewnili, dla niektórych połączeń ma być postój na Cz-Dz Przystanek - ponoć po konsultacjach z zainteresowanymi... Czy tak będzie, powinniśmy się dowiedzieć najpóźniej w niedzielę.
troped - 17-05-2013, 12:24
Temat postu:
Obserwowalem to wszystko od wewnatrz ,i dalem sobie spokoj,ale obecnie to juz i moja cierpliwosc sie skonczyla,nie tylko pazazerowie traktowani sa jak hm......,szeregowi pracownicy na dole rownierz

[ Dodano: 17-05-2013, 13:28 ]
nie dalem sie zastraszyc jakimis bzdurami od panow kontrolerow,bo i jak mnie mieli ukarac?niema premi wiec nic mi nie moga zabrac,nikt z nas na dole nie jest robotem,praca na miare mozliwosci,krpc,z pustego i salomon nie naleje.
Jarul - 17-05-2013, 19:45
Temat postu:
Beatrycze, to konsekwencja ogólnej ideologii tej władzy. Mają być tylko wielkie miasta, a reszta ma egzystować na minimalnym poziomie, a jeździć najlepiej rikszami tuk-tukami - w stu procentach rynkowo, jak trzeba.

Natomiast wszystkim, którzy w dobrej wierze popierali rozmontowanie PR i małe spółeczki - bo byli tacy - po aferze zimowej i tej grandzie teraz powinny się otworzyć oczy raz na zawsze.
pinokio - 18-05-2013, 07:11
Temat postu:
Naszą misją jest świadczenie najwyższej jakości usług przewozów kolejowych osób na terenie województwa śląskiego przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa i wygody użytkowników.

Nasze główne cele to:
Zapewnienie zbiorowego transportu kolejowego na terenie województwa.
Kreowanie pozytywnego wizerunku lokalnej kolei aglomeracyjnej wśród pasażerów i podmiotów zewnętrznych.
Rozwój ilościowy i jakościowy posiadanego taboru.
Tworzenie spójnego i stabilnego zespołu pracowników firmy.
.....
Naszymi aspiracjami są: osiągnięcie statusu wiodącego przewoźnika pasażerskiego na obszarze województwa śląskiego, utrzymanie najwyższej jakości świadczonych usług i jednocześnie działanie w sposób optymalny pod względem ekonomicznym.


Tekst zamieszczony na stronie głównej Kolei Śląskich

http://kolejeslaskie.com/pl
sebek - 19-05-2013, 07:20
Temat postu:
Jeśli potwierdzą się informacje z likwidacją strefówek, to podwyżka biletów na niektórych trasach będzie gigantyczna. Strefa Z + C, msc kosztuje 110zł, normalny nie strefowy 148zł. Prawie 40zł więcej, to porażka, tymbardziej, że trasa Tarn. Góry - Bytom - Katowice nie jest oblegana, ale niskie ceny biletów konkurencyjne z KZK GOP, jednak spowodowały lekką poprawę frekwencji za KS.
Od grudnia zauważyłem, że więcej osób korzysta z pociągów. Cena i duża ilość połączeń, to były do tej pory plusy KS. Jeśli od czerwca, skasują połowę pociągów, plus podwyżki cen to obawiam się, że w pociągach zostaną konduktorzy i garstka pasażerów. To co udało się poprawić z frekwencją w ciągu półrocza, wszystko pójdzie na marne.
Rozkład Tarn.Góry - Katowice, pokazuje zaledwie 3 ranne pociągi od czerwca, oraz przerwy po kilka godzin.
Czy to koniec KŚ na tym odcinku?
REGIOchłopak - 20-05-2013, 18:50
Temat postu:
sebek, jadąc z Gliwic do Miasteczka Śląskiego teraz płacisz 3zł od 1 czerwca zapłacisz 13,40zł To jest dopiero podwyżka!
Victoria - 20-05-2013, 20:15
Temat postu:
Pasażerowie szykują demonstrację przeciwko cięciom połączeń Kolei Śląskich

Pasażerowie chcą zorganizować demonstrację, jeśli Koleje Śląskie nie wycofają się z planowanych cięć połączeń. - Ludzie nie zapomną tego marszałkowi województwa - zapowiadają inicjatorzy protestu.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,13945365,Pasazerowie_szykuja_demonstracje_przeciwko_cieciom.html
Merlin - 20-05-2013, 20:44
Temat postu:
Koleje Śląskie znacząco zmniejszaja liczbę dyrektorów.


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,13949084,Koleje_Slaskie_odchudzaja_kierownictwo__Z_11_dyrektorow.html
Victoria - 21-05-2013, 10:29
Temat postu:
Coraz większe protesty przeciw cięciom połączeń KŚ. Internauci, RAŚ, związki zawodowe…

Nie gasną protesty w woj. śląskim spowodowane ogłoszeniem przez Koleje Śląskie planu naprawczego. W czerwcu z powodu problemów spółki zniknie jedna trzecia połączeń, w tym na najbardziej obleganych trasach, a ceny biletów wzrosną.

Więcej na stronie rynek-kolejowy.pl
Pirat - 21-05-2013, 15:06
Temat postu:
Zamierzenia Kolei Śląskich to chaos zamiast poprawy?

Program naprawczy i nowy rozkład Kolei Śląskich to leczenie sytuacji przez wprowadzanie chaosu - oceniają przedstawiciele Ruchu Autonomii Śląska i internauci. Od 1 czerwca spółka podniesie ceny biletów średnio o 10 proc. i ograniczy liczbę połączeń o jedną trzecią.

Więcej TUTAJ
Victoria - 22-05-2013, 17:33
Temat postu:
Koleje Śląskie: przywracali pociągi, żeby je zlikwidować

Chaos, opóźnione, odwołane i nieoznakowane pociągi - te wydarzenia pasażerowie Kolei Śląskich znają od grudnia. Jak na ironię losu winny temu marszałek Matusiewicz niczym w nagrodę został już jednym z dyrektorów siemianowickich wodociągów. Karę przerzucono zaś na niewinnych pasażerów. Zlikwidują im co trzeci pociąg. Tak w Polsce wygląda sprawiedliwość.

A miało być tak pięknie... Od grudnia 2012 roku na Śląsku przybyło około 40 procent lokalnych pociągów, reaktywowano ruch na niektórych liniach, kupiono nowy tabor i obniżono ceny biletów. Ściągnięto czeskie i niemieckie wagony, nowoczesne lokomotywy, zainstalowano biletomaty. Pociągi na mycie jeździły do Czech, a zarząd realizował coraz bardziej podejrzane transakcje. Że przeholują - było pewne. I przeholowali.

Czytaj dalej:
http://www.kolejoweabsurdy.pl/na-szlakach/koleje-slaskie-przywracali-pociagi-zeby-je-zlikwidowac/
Victoria - 24-05-2013, 10:05
Temat postu:
Podwyżki w Kolejach Śląskich nie takie małe. Bilet dwa razy droższy

Koleje Śląskie ogłaszają, że od czerwca ceny biletów wzrosną średnio o 10 proc. Ale pasażerowie alarmują, że niektórzy za bilet będą musieli zapłacić dwa razy więcej! Powodem jest likwidacja biletów strefowych

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,13971376,Podwyzki_w_Kolejach_Slaskich_nie_takie_male__Bilet.html
RebelliouS - 24-05-2013, 10:54
Temat postu: Stanisław Biega,ekspert zwołał na piątek konferencję prasową
Stanisław Biega, ekspert z zakresu transportu publicznego i twórca pierwszego rozkładu jazdy Kolei Śląskich, zwołał na piątek konferencję prasową. Chce na niej udowodnić, że redukcja połączeń KŚ od 1 czerwca nie poprawi sytuacji firmy.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,13972937,Pierwszy_autor_rozkladu_jazdy_KS__To__co_sie_dzieje_.html
andrej - 24-05-2013, 13:45
Temat postu:
Ekspert to bardzo poważne znaczenie , na jakiej podstawie nazywa się tych ludzi ekspertami, są to osoby wyznaczone przez Warszawkę . A ekspertem robią tam kogoś kto 3 miesiące pracował w biurze na kolei lub wcale jak niejaki Furgalski i wciska się potem opinii publicznej że to eksperci . A Pan Biega pokazał , jakim jest znawcą układając fatalny rozkład , nie mając pojęcia o pracy pociągowej i organizacji przewozów. Są to ludzie którzy jedynie potrafią promować się medialnie i teraz Pan Biega wykorzysta sytuację i będzie promował się na obrońcę połączeń na Śląsku . Gdyby znał się na kolei jak twierdzi to przewidziałby tą klapę jaka miała miejsce, a zwykli pracownicy kolei , już dzień wcześniej przed słynnym przejęciem całego ruchu na Śląsku , informowali podróżnych że to nie może się udać- to są prawdziwi eksperci i szacunek Panowie za to.
Mateusz91 - 24-05-2013, 17:13
Temat postu:
czy kupujac bilet śląski moge kupić na 2 gminy Katowice i Tychy? czy Tychy są również w bilecie śląskim?
irek34 - 24-05-2013, 17:59
Temat postu:
Wszystko fajnie , tylko mnie zastanawia jeden fakt czemu w tej sprawie jeszcze nigdzie nie widziałem spadochroniarza żeby się wypowiedział i coś społeczeństwu wytłumaczył. Jego poprzednik to chociaż nie chował głowy w piasek i coś mówił .
andrej - 24-05-2013, 18:32
Temat postu:
Według tego co wyczytałem KŚ mają 6 miesięcy na ratowanie spółki , co wiąże się w tej sytuacji koniecznością zaciśnięcia pasa , w przeciwnym wypadku po licencji. To samo groziło PR , ale one się wybroniły , z tego względu że miały majątek który mogli zastawić.
A KŚ są w gorszej sytuacji , Elfy są kupione z dotacją UE wiec przez 5 lat nie można ich zastawić , o innych sprawach finansowych już nie wspominając . I jeżeli PR , będą konsekwentnie realizować swój plan , to może im się udać , a KŚ to niech teraz zrobi sprawy tym co zgotowali im ten los , ale niestety u nas zwykły kolejarz za 50 gr może stracić pracę , a góra straty na miliony i wszystko gra.
Leniwiec - 24-05-2013, 18:44
Temat postu:
Mateusz91 napisał/a:
czy kupujac bilet śląski moge kupić na 2 gminy Katowice i Tychy? czy Tychy są również w bilecie śląskim?

W Tychach transport autobusowy organizuje inna firma przez co bilety są inne. Bilet Śląski tam nie obowiązuje.
RebelliouS - 24-05-2013, 21:09
Temat postu:
W Kolejach Śląskich za dużo ludzi i taboru - uważa były twórca rozkładu jazdy

- Województwo śląskie planuje być pionierem jeśli idzie o likwidację pociągów. To naprawdę ewenement w skali kraju. Tyle, że to Kolejom Śląskim nic nie da. W czerwcu przyszłego roku spółka może zbankrutować - stwierdził Stanisław Biega podczas piątkowej konferencji prasowej w Katowicach.

źródło:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/902926,w-kolejach-slaskich-za-duzo-ludzi-i-taboru-uwaza-byly,id,t.html
pawcio1978 - 24-05-2013, 22:54
Temat postu:
- kierowniczka ktora nie widzi pijacych konduktorow IC i siedzacych 1 rzad siedzen dalej,
- konduktorzy nie znajacy kodow biletow,
- konduktorzy nie sprawdzaja biletow,
- pasazer prosi o bilet strefowy na konkretna strefe a konduktor pyta o miasto docelowe - pomylka z biletem liniowym
- konduktorzy, ktorzy nie widza bagazu na miejscach do siedzenia,
- itp itd
Czesc z tych rzeczy powoduje, ze mozna jezdzic za darmo lub placic grosze.
irek34 - 25-05-2013, 08:04
Temat postu:
I szkoda że nasze województwo nie zwalnia w takim samy tępię urzędników których jest przerost. Mogło by być też pionierem w tej materii ,wtedy by kasy nie brakło na przewozy mieszkańców.
pinokio - 25-05-2013, 08:32
Temat postu:
irek34 napisał/a:
I szkoda że nasze województwo nie zwalnia w takim samy tępię urzędników których jest przerost. Mogło by być też pionierem w tej materii ,wtedy by kasy nie brakło na przewozy mieszkańców.


Być może ci urzędnicy znają ortografię. A to samo w sobie okazuje się być sztuką nie lada ........ Razz Razz Razz
andrej - 26-05-2013, 07:36
Temat postu:
Jak powstawały KŚ to pisałem że teraz będzie skok na kasę , piewcy KŚ atakowali mnie ze wszystkich stron , a nie jest to wynalazek KŚ - większości spółek na początku jest szastanie kasą a po dwóch latach okazuje się że pazerność przeszła wszelkie granicę. Tylko w KŚ potoczyło się to jeszcze szybciej , niestety KŚ tworzyli politycy , a ich pazerność jest nam znana . Mam jeszcze pytanie do Pana Biegi , jakie posiada kwalifikację , skoro lansuję się na eksperta w sprawie KŚ. Rozkład którym był autorem był kompletną klapą , nie brał pod uwagę w jakich godzinach przemieszcza się najwięcej pasażerów .Na niektórych liniach efekt jest taki że są pociągi w których jedzie od 2 do 6 osób i nie potrzeba tam 20 obiegów pociągów ( 20 pociągów na dobę ) ,do tego z szybką zmiany kabiny i na hura jazda aby tylko jechać . I nie mam tu na myśli linii Gliwice -Częstochowa. Jak człowiek który po części jest współodpowiedzialny za klęskę grudniową ,próbuję znowu lansować się w KŚ, to jest parcie za wszelką cenę na zrobienie kariery, a za wszystko teraz zapłacą pasażerowie , 20% podwyżka cen biletów.
wasat - 26-05-2013, 09:16
Temat postu:
Witam ostatni tydzień starego rozkładu mam pytanie coś zmieniło jednak zostaną pociągi wywalczył ktoś a jedzie ktoś trasa do kłobucka tez chce jechać ostatni tydz
pinokio - 26-05-2013, 11:22
Temat postu:
wasat napisał/a:
Witam ostatni tydzień starego rozkładu mam pytanie coś zmieniło jednak zostaną pociągi wywalczył ktoś a jedzie ktoś trasa do kłobucka tez chce jechać ostatni tydz


„Chodzi mi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa....."
Juliusz Słowacki - poemat Beniowski
erwin1960 - 26-05-2013, 20:33
Temat postu:
poslalem notke do kilku mediow, w tym radia, na adresy "kontaktowe", taka troche kulawa i surowa notka, przydaloby sie przygotowac taka wrzute dla przecietnego dziennikarza zeby to bylo zrozumiale dla nich i budzilo zaciekawienie. Moze ma tu ktos zdolnosci redaktorskie ?



Witam,

Bardzo ciekawy raport:
http://wrzutnia.fz.eco.pl/krytel/Rap...13-roboczy.pdf


Od strony 68 sa podsumowania, polecam szczegolnie czesc 8: Prywatna
kolej od strony 79




ciekawsze fragmenty:


Reasumując, spółka Koleje Śląskie w porozumieniu z jej właścicielem,
samorządem
województwa śląskiego, planuje poprzez redukcję 31% oferty przewozowej
uzyskać pogorszenie
wyniku finansowego o 0,3 mln zł, w sytuacji dysponowania przez UMWŚ
kwotą 18 mln zł
dedykowanych do wydatkowania na regionalne przewozy pasażerskie.
Ponieważ redukcja oferty
ma skutek długofalowy – przewozy będą z miesiąca na miesiąc malały.
Skutkować to będzie
pogorszeniem wyniku finansowego spółki w 2014 r. w wysokości szacowanej
na 9-10 mln zł. O tyle
dodatkowo spadną przychody w 2014 r. powyżej kosztów zmiennych spółki z
tytułu likwidacji
pociągów.




Jeśli spojrzymy na wskaźniki rezerwy taborowej, jasnym się stanie
deficyt tego przewoźnika
wygenerowany w I półroczu 2013 r. O ile wg raportu ZDG Tor w krytycznym
okresie 2 dekady grudnia 2012 r.
spółka posiadała 36% rezerwę taborową, to poziomy te, i tak niezwykle
wysokie, w kolejnych miesiącach jeszcze
wzrosły. W styczniu przewoźnik dysponował już 49% rezerwą taboru, w
lutym poziom ten wzrósł do
53%, by po dostarczeniu pozostałych pojazdów 27WE z Pesy sięgnąć 62%.
Koleje Śląskie dysponują
przez ostatnie 3 miesiące ogółem 77 pojazdami trakcyjnymi na 47
koniecznych do realizacji obiegów. Na takim
wskaźniku rezerwy taborowej spółka funkcjonowała w marcu, kwietniu i
maju. Nawet po zakończeniu umowy o
wynajmie lokomotyw Traxx wskaźnik ten spadnie do poziomu 33%. Czyli w
dalszym ciągu poziomu zabójczego
dla finansów firmy.
Jeśli istnieje jakieś słowo opisujące ten poziom niekompetencji służb
odpowiedzialnych w Kolejach
Śląskich za realizację przewozów to jest to słowo zapewne niecenzuralne.
Dział przewozów, za który ponosi
odpowiedzialność p. wiceprezes Renata Rogowska, osiągnął tak niskie
wskaźniki efektywności sprawnego taboru,
za którymi pozostaje spółce tylko ogłosić upadłość.
Bardi78 - 27-05-2013, 08:53
Temat postu:
Tak patrzę na te ceny biletów i za cholere nie wychodzą mi średnie podwyżki 10%...gdzie nie spojrzę tam podwyżka 20,30 40%...Czy może ktoś nas kłamie?
Sieciowy dobowy z którego często korzystam drożeje o 31%!
Mam nadzieje że to błąd ale wynika z tego że Oświęcim-Katowice drożej o ponad 50 %!!!
Victoria - 27-05-2013, 10:18
Temat postu:
Autobusy zastąpią wycofywane pociągi? Okaże się po wakacjach

Nowy rozkład Kolei Śląskich sprawił, że wielu pasażerów szuka innego sposobu dojazdu do pracy, szkoły i domu. Przedstawiciele Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP nie wykluczają, że jeśli sytuacja będzie bardzo zła, to uruchomią dodatkowe połączenia.

Nowy rozkład Kolei Śląskich zacznie obowiązywać od 1 czerwca. Od tego momentu pasażerowie będę musieli zmierzyć się z niespotykanym w ostatnim czasie zmniejszeniem liczby połączeń - Koleje Śląskie zlikwidują prawie 40 procent połączeń. Jak argumentują przedstawiciele spółki, tak poważne cięcia są konieczne, żeby uratować KŚ przed finansowym krachem.

Niepokój pasażerów budzi nie tylko skala cięć, ale i fakt, że drastycznie zmniejszy się liczba połączeń na najbardziej obleganych trasach w aglomeracji. Na najważniejszej i najbardziej dochodowej linii z Gliwic przez Katowice do Częstochowy zamiast dotychczasowych 138 połączeń będzie 76. Oznacza to, że pociągi zamiast co pół godziny będą jeździły co godzinę. O połowę mniej pociągów będzie też jeździło na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej z Sosnowca do Tychów.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,13988583,Autobusy_zastapia_wycofywane_pociagi__Okaze_sie_po.html
Victoria - 27-05-2013, 11:48
Temat postu:
Zostawić pociągi dla naszych

Likwidacja pociągów od 1 czerwca uwzględnia prywatne preferencje bądź też niechęć pracowników Kolei Śląskich, wywodzących się z Przewozów Regionalnych. I tak na linii bielskiej skasowano pociąg o 14:01 i 15:01 z Katowic do Bielska-Białej, zostawiając pociąg o niższej liczbie pasażerów o 16:01. Powodem tego jest fakt, że kursem o 16:01 wraca sporo pracowników administracyjnych Kolei Śląskich, m.in. obecna dyrektor dyspozytury, Wanda Lapczyk.

Mimo kasowania pociągów wożących po kilkaset osób na głównych liniach regionu, jest jedna linia obsługiwana przez Koleje Śląskie, chroniona przed jakimikolwiek cięciami. Wszystkie pociągi będą dalej kursowały, zostanie zachowana komunikacja autobusowa, która na dwóch kursach wozi 2 i 3 osoby. Pociągi wożą tam nawet kilkanaście razy mniej pasażerów niż pociągi kasowane na linii tyskiej, bielskiej, wiślańskiej, rybnickiej, czy na średnicy. Jest to linia Katowice – Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, z której korzystają m.in. Józef Zamarlik, obecnie odpowiedzialny w dziale przewozów Kolei Śląskich za obiegi taboru i kilka pracownic biurowych Kolei Śląskich oraz naczelnik Krystian Mazelon, odpowiedzialny za rozkład jazdy w IDDE Sosnowiec z ramienia PKP PLK.

Podobny casus mamy na linii tyskiej, gdzie pozostawione są pociągi, którymi dojeżdżają do pracy pracownicy KŚ m.in. biura handlowego oraz konstruktorzy rozkładów jazdy z PKP PLK, pracujący w Sosnowcu. Tak się składa, ze akurat te pociągi w przekrojach godzinowych mają zawsze niższą frekwencję niż pociągi, które są kasowane. Tak jest w odjazdach na 6-ą , 7-ą , 8-ą i 9-ą i z powrotami po 14-ej, 15-ej, 16-ej. Do skasowania to wybiera się te pociągi, z których nie korzystają kolejarze.

Na linii zwardońskiej kasuje się pociągi wożące po kilkaset osób. Problem z nimi polega na tym, że nie korzystają z nich ani pracownicy biurowi Kolei Śląskich, ani PKP PLK, gdyż kursują poza zmianami 12-to godzinnymi. W efekcie pracownicy zmianowi w pracy nie będą mieli dojazdu na 14-tą do pracy, z Katowic i z powrotem skasowane zostają pociągi wożące w sumie blisko 1000 osób z Katowic o 8:31, 9:31, 10:34, a z Bielska- Białej po 11-ej, 13-ej, 14-ej. Zostawia się za to wszystkie kursy, którymi podróżują kolejarze na zmiany 7-19, 8-20, 6-18. Przypomnijmy, ze kurs pozaszczytowy z 100 pasażerów może odpowiadać kursowi szczytowemu z potokami po 200 osób, a tutaj likwiduje się kursy np. ze Zwardonia po 12-ej (ok. 400 pasażerów), zostawiając kursy z niecałą setką.

Linia do Wisły to zawsze był „konik” p. Rogowskiej i Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Na pewno wiemy, ze rodziny tych osób pochodzą z Żywiecczyzny i Podbeskidzia, więc kierunek do Wisły nie jest traktowany jako atrakcyjny. Już kilka razy obecna wiceprezes próbowała zawiesić kursy na linii do Wisły. Raz się prawie udało, gdy wymyślono pociągi kursujące tylko w dni słoneczne, przy likwidacji całej oferty na linii. Teraz pani Rogowska z p. Andrzejem Gottasem, odpowiedzialnym za ofertę przewozową w Kolejach Śląskich, likwidują kursy o najwyższej frekwencji i przychodach, pozostawiając te najsłabsze. Likwidowany są pociągi kursujące na tej linii od zawsze po 11-tej z Wisły i po 16-tej, z powrotem kursy z Katowic po 10-tej i 16-tej. Zostają kursy najsłabsze na tej linii: po 20-tej z Katowic i po 5-ej i 19-ej z Wisły. Pociąg na 7:16 z Wisły zostaje, gdyż dojeżdża nim do pracy kilkanaście osób z Kolei Śląskich, w tym wyżej wspomniana Wanda Lapczyk.

Takie sytuacje budzą zdumienie, gdy stwierdzimy, że Koleje Śląskie postanowiły pozostawić po 1 czerwca bez zmian 2 pociągi, które wożą 2 pasażerów! A organizator przewozów, który ma obowiązek ofertę przygotować w oparciu o zapotrzebowanie na przewozy i sieć osadniczą regionu, to zaakceptował!

Na liniach stykowych nie jest likwidowany ani jeden pociąg, mimo, że właśnie te pociągi mają najmniejsze znaczenie dla systemu komunikacyjnej regionu. Pozostawione są pociągi wożące po 3 pasażerów m.in. Lubliniec 21:35-Kluczbork, Kędzierzyn Koźle 4:16-Gliwice, gdy kasuje się pociągi ze stojącymi z braku miejsca pasażerami. Ten pozorny brak logiki ma jednak głębszy sens. Jest nim zachowanie dobrej kondycji Przewozów Regionalnych za wszelką cenę , nawet za cenę bankructwa Kolei Śląskich (samorząd śląski płaci za pockm wykonywane poza województwem przez Przewozy Regionalne, a nie ma środków na pociągi jeżdżące wewnątrz województwa). Gdy spojrzymy na CV pracowników, decydujących obecnie o rozkładzie jazdy, pracy taborowej w Kolejach Śląskich, nie znajdziemy ani jednej osoby spoza dawnej grupy PKP. Prawie wszystkie obecne osoby decyzyjne całą karierę zawodową były związane z PKP, później Przewozami Regionalnymi.

źródło:
http://www.zm.org.pl/download/czt/raport_13_1-koleje_slaskie.pdf
andrej - 27-05-2013, 12:46
Temat postu:
No to już kompletne bzdury , obwinianie PR Śmiech , te bzdury już były przerabiane, sugerowanie że PR wprowadziły swoich ludzi do zarządu KŚ ,aby od środka zniszczyć konkurencję , szkoda że to nie wieczór - bo to fajna bajeczka przed snem.
Victoria - 27-05-2013, 12:54
Temat postu:
andrej, no a kto sprawuje realną władzę w KŚ jak nie kolejarze (średni szczebel zarządzania) z PR Katowice? Przecież nie POlityczny zarząd, który wcześniej z koleją nie miał nic wspólnego i o kolei nie ma zielonego pojęcia. Prezes podpisuje tylko papierki podkładane mu przez dyrektorów działów i pełnomocników, notabene byłych pracowników PR, czyli de facto beton PKP.

Tak to jest jak zakłada się spółkę kolejową niezależną od PKP, a do władz tej spółki dobiera się ludzi z PKP, co zakrawa na jakiś mega absurd. W kwestii kadrowej KŚ poszły drogą KD, tylko że za bardzo przegięły pałkę w betonowaniu i żałosne efekty właśnie widać!
andrej - 27-05-2013, 15:10
Temat postu:
Jeśli tak to bez sensu było zakładanie KŚ , cała ideologia poprzedniego marszałka to istne kłamstwo. Dlatego moje zdanie na ten temat jest takie , że nowe spółki niech zakłada sobie prywatny biznes a nie politycy za nie swoje pieniądze. Taki prywaciarz nie pozwoliłby na takie marnotrawienie kasy .
ElmoVanKielmo - 28-05-2013, 11:45
Temat postu:
Trudno podważyć argumenty @Victorii. Ja też uważam, że to jest celowe działanie, choć w powrót PR na Śląsk nie wierzę. Nie wiem, co ktoś chce osiągnąć - być może kiedyś się dowiemy, jakie jest drugie dno całej operacji pod kryptonimem Koleje Śląskie. Niestety może być tak, że Ci, którzy naprawdę pociągają za sznurki, dobrze chronią swoje cztery litery i w razie wpadki oberwie się przysłowiowemu kozłowi ofiarnemu.
OT: @Victoria, Twoje zdjęcie profilowe jest intrygujące Smile
Victoria - 28-05-2013, 11:56
Temat postu:
ElmoVanKielmo, nie chodzi mi o to, że kolejarze z PR zatrudnieni w KŚ ryją pod KŚ, aby było dobrze PR-om. Zwracam tylko uwagę na to, że tak jak kolejarze z PR doprowadzili do upadku swój zakład (ŚZPR) tak teraz mogą doprowadzić do upadku KŚ. Po prostu beton PKP zawsze będzie betonem PKP, bez względu na miejsce zatrudnienia. Tak już stare kolejowe cwaniaki i wąsate zwiąchole z PKP/PR po prostu mają, że muszą wszystko zniszczyć, w imię swoich krótkowzrocznych, partykularnych, ciemnych interesików! Dlatego czy to PKP, czy PR, czy KŚ, KD, KW etc. na kolei nigdy nie będzie dobrze, dopóki dyrektorsko-związkowego betonu PKP nie wypali się gorącym żelazem.

Koleje Śląskie popełniły podstawowy błąd, który teraz mści się okrutnie na pasażerach jak i na samej spółce, mianowicie zatrudniły naczelników, dyrektorów i działaczy związkowych z PR Katowice. A zatrudniły tylko dlatego, że gros kadry kierowniczej PR Katowice (obecnie w KŚ) to członkowie śląskich struktur Platformy Obywatelskiej. Efekty POlityki kadrowej w KŚ widać!
Rademenes - 28-05-2013, 15:37
Temat postu:
@Victoria gdyby nie ci pracownicy PR co przeszli do KŚ to to KŚ już w grudniu by padło.
Strasznie się na tym forum miesza z błotem pracowników PKP , PR i innych. Bo tak najlepiej. Walnąć coś na beton i już skakanie na pracowników. Swego czasu KŚ twierdziło ,że pracownicy PR im szyny rozkręcają by nie mogli na tory wyjechać. Najlepiej wszystko zwalać na PR. W dawnych czasach twierdzono , że stonkę imperialiści zrzucili. Widać udzieliło się to Wam tutaj choć za tamtych czasów to nawet wielu na świecie nie było.
Victoria - 28-05-2013, 16:22
Temat postu:
Rademenes, przecież ja nic złego nie piszę o szeregowych kolejarzach. Moje krytyczne uwagi odnoszą się wyłącznie do osób sprawujących funkcje kierownicze w spółkach kolejowych (tu konkretnie KŚ i PR) oraz w kolejarskich związkach zawodowych, potocznie określanych jako BETON. Wkład tego betonu w niedorozwój kolei jest powszechnie znany, co ostatnio szczególnie widać na śląskich torach. Tragiczna sytuacja finansowa KŚ oraz drastyczne pogorszenie oferty to efekt rządów uPOlitycznionego betonu PKP (konkretnie PR Katowice) w KŚ i co do tego nikt nie powinien mieć wątpliwości, bo takie są fakty:

http://www.zm.org.pl/download/czt/raport_13_1-koleje_slaskie.pdf
Pirat - 28-05-2013, 17:26
Temat postu:
KŚ wygaszają połączenia kolejowe?

Zdaniem autora raportu o sytuacji Kolei Śląskich, Stanisława Biegi w województwie śląskim mamy do czynienia z celowym działaniem polegającym na klasycznym wygaszaniu popytu na pasażerskie usługi przewozowe świadczone transportem kolejowym.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14188/KS-wygaszaja-polaczenia-kolejowe.html

http://www.rynek-kolejowy.pl/45486/Biega_Wygaszanie_popytu_na%C2%A0Slasku_trwa.htm
kulejorz - 28-05-2013, 17:27
Temat postu:

Radio Katowice i debata pasażerów z rzecznikiem KŚ Maciejem Zarembą na dworcu PKP w Katowicach.
pawcio1978 - 28-05-2013, 18:46
Temat postu:
Czy faktycznie bilety drozeja w KS? Jesli tak to gdzie znajde nowe ceny?
Pirat - 28-05-2013, 18:49
Temat postu:
pawcio1978, cennik biletów jest na stronie KŚ:
http://kolejeslaskie.com/pl/pages/25/cennik

Tutaj jest cennik obowiązujący od 1 czerwca.
pawcio1978 - 28-05-2013, 19:13
Temat postu:
W tym pliku nie widze cen biletow strefowych. Czy jesli kupi sie wczesniej bilet na dzien przypadajacy po podwyzce to bedzie honorowany? Czy potrzebna bedzie doplata?
Pirat - 28-05-2013, 19:47
Temat postu:
Warty zacytowania komentarz Jacka Prześlugi (byłego prezesa PKP IC i byłego wiceprezesa PKP SA) na forum Rynku Kolejowego:

Myślę, że zamiast rozliczeń z przeszłością, warto się zastanowić nad wycinką, której jesteśmy świadkami. Kiedy czytam, że jakiś pociąg jedzie tylko dlatego, że taką wolę ma kilkoro pracowników KŚ, że są składy uruchamiane pod potrzeby jednego czy drugiego dyrektora, prezesa czy polityka, a jednocześnie wycina się połączenia z wysoką frekwencją, to pytam: gdzie tu jest ABW, gdzie tu jest NIK, gdzie jakieś organy wewnętrznej kontroli u marszałka, gdzie jest minister transportu, UTK, rząd?

Przecież ci dwaj faceci wywalili w przestrzeń publiczną koszmarne oskarżenia o prywatę! A tu trwa kłótnia o to, czy w Zwardoniu można się obrócić w pół godziny czy w 2 minuty - jakby było takie polecenie czy norma i jakby komuś normalnie za to płacono, to obrót trwałby i minutę, bo na kolei wszystko zaczynało się i zaczyna od słów "nie da się"...

Ale przecież nie w tym jest rzecz! Idzie rzeźnia pociągów, przy jednoczesnej prywacie. Idzie totalne zamykanie popytu na kolej w wielkim regionie, choć przecież do rozwoju tego popytu utworzono spółkę i wywalono ludzi na bruk z PR! Mamy przesycony potencjalnymi klientami Śląsk i jednocześnie jakiś rachityczny rozkład jazdy, który sprawia, że większość mieszkańców to dla kolei ludzie wykluczeni, niewarci zainteresowania, troski, zabiegów.

O to chodzi. Często nie zgadzam się z Biegą, a częściej z Rytlem, ale przecież do ch...ry - o czymś konkretnym w raporcie napisali!!! Postawili ch...rnie mocne zarzuty!!! I cisza?

Czy naprawdę prezes Dyl z UTK musi właśnie teraz nabierać wody w usta??? Czy naprawdę minister Massel, któremu ciągle podlega transport kolejowy, nie może służyć tu swoją poradą, twardą ręką lub politycznymi wpływami?

Rozwala się wielki rynek, a tu się toczą spory o d...erele, o malatury i obiegi. Tańcujemy z pendolino, robimy sobie przy wódeczce otwarcia dróg i kurników na dworcach, a dla walącej się komunikacji i milionów pasażerów na wielkim Śląsku mamy tylko środkowy palec.

pinokio - 28-05-2013, 20:18
Temat postu:
pawcio1978 napisał/a:
W tym pliku nie widze cen biletow strefowych. Czy jesli kupi sie wczesniej bilet na dzien przypadajacy po podwyzce to bedzie honorowany? Czy potrzebna bedzie doplata?


Bilety strefowe zostają zniesione. Bilety okresowe, już zakupione będą, obowiązywały do końca terminu ich ważności. Tak nakazuje zarówno etyka jak i przepisy prawa.
pawcio1978 - 28-05-2013, 21:20
Temat postu:
@pinokio:
A jesli dzisiaj bede chcial kupic jednorazowy bilet liniowy/strefowy z data przejazdu w dniu 11.06.2013? Co wtedy z honorowaniem takiego biletu? Dostane wtedy bilet po nowej czy starej cenie?
pp - 29-05-2013, 08:44
Temat postu:
Polskie Koleje Prywatne. Pod flagą śląską.

Kolej mamy radosną: żyje ostatnio od eventu do eventu, choć wcześniej żyła od wyborów do wyborów. Tymczasem tuż pod naszym nosem, na Śląsku, najpierw zawalił się koncept samorządowego władztwa nad przewozami regionalnymi, a wkrótce, od 1 czerwca, zawali się i tak już rachityczny system komunikacji kolejowej, wchodząc w stan patologicznej dezintegracji.

Jacek Prześluga

Całość tutaj
Rademenes - 29-05-2013, 21:21
Temat postu:
@Victoria w KŚ ja wiem kto siedzi z "betonu". Oj, wiem i to b.dobrze. Tyle, że często tu i ówdzie i na szeregowych pracowników PR się nalatuje. No cóż. Zlikwidowali mi zakład pracy (ŚZPR), a byłem tym szeregowym pracownikiem. PR-y to nie jest DB czy inna zachodnia kolej, ale uważam, że gdyby dano możliwość to i nasz zakład by lepiej funkcjonował. Tu b.dużo złego porobiły związki zawodowe, które w ostateczności za posadki sprzedały ŚZPR w Katowicach.
Brakuje mi tych pogadanek z podróżnymi. No, ale cóż. Do pracy w KŚ trzeba było sobie zasłużyć:p
andrej - 30-05-2013, 06:32
Temat postu:
Zgadzam się z Rademenes , PR wymagały reformy administracyjnej, trzeba stworzyć realne stanowiska pracy potrzebne do funkcjonowania firmy . A tak czy to w KŚ czy PR jest tworzenie stanowisk i skok na kasę ,. Mało tego ekonomika wymusza cięcie kosztów aby spółka mogła utrzymać się na rynku i co się robi , likwiduje kasy , zwalnia pracowników bezpośrednio związanych z obsługą podróżnych , a w administracji przybywa stanowisk.
Balansuje się na skraju bankructwa , ale dalej nie podejmuję się działań mających ograniczyć koszty działania . Tak poświęcono zwykłych pracowników ŚZPR , a o dziwo administracja znalazła stołeczki w KŚ , a wszyscy słyszeli że jednym z powodów tworzenia KŚ było pozbycie się rozdmuchanej administracji PR. Mit olbrzymich funduszy przeznaczonych na KŚ , zaowocował stworzeniem PR bis ( czyli rzesza kontrolerów , dyrektorów , zastępców itp) a efekt widmo bankructwa KŚ.
sebek - 30-05-2013, 08:18
Temat postu:
We wtorek i wczoraj, byłem 2 razy w punkcie obsługi KŚ w Katowicach na dworcu i zero informacji na temat czy będą strefówki czy nie. "My nic nie wiemy", oto co w kółko panie powtarzają i odsyłają pasażerów na strony internetowe KŚ. Jakie będą ceny od soboty, też nie wiedzą, tylko "są zmiany i jest zamieszanie, prosze śledzić internet"
Troche nie w porządku. Punkt jest po to, żeby pomagać pasażerom, szczególnie w okresie zmian taryfowych i rozkładowych a oni nic nie wiedzą. Odsyłanie na strony internetowe nie każdemu pasuje, bo starsze osoby mogą nie mieć dostepu i co wtedy, znowu zaskoczenie od 1 czerwca i niepotrzebne nerwy.
W pociągach podobnie, konduktorzy tłumaczą się zmianami i unikają jasnych odpowiedzi, albo wcale nie udzielają. Bardzo żle to wszystko działa, a mamy dwa dni do zmian i tłumaczenie się konduktora czy pracownika BOK niewiedzą, jest smieszne.
pawcio1978 - 30-05-2013, 09:02
Temat postu:
@sebek: z tego co widzialem i widze to koleje w Polsce nigdy nie beda normalne. A klienci wielu firm sa o dawna traktowani jak smieci, ktore trzeba jeszcze wykorzystac.
Masny - 30-05-2013, 11:54
Temat postu:
Jest takie przysłowie "Mówiły jaskółki, że nie dobre są spółki"
Kiedyś było PKP i tyle. Może nie było rewelacyjnie, ale jeśli porównać z tym co jest dzisiaj to pasowało by powiedzieć że było super. Ktoś powie, że zmiany i rozwijanie się jest wskazane, ale jak ma to właśnie tak wyglądać to ja serdecznie dziękuję.
Rademenes - 30-05-2013, 18:16
Temat postu:
@Masny gdyby wtedy dofinansować PKP i radykalnie wyremontować wszystkie linie, zainwestować w nowy tabor to i nasze PKP było OK.

@andrej to był desant kadry kierowniczej ze ŚZKR do KŚ. Temu oni mieli całe dane o nas i kto był niewygodny to do KŚ go nie przyjęli. W KŚ by dać pracę swoim zostały zdublowane stanowiska w administracji. Zawsze było mówione, że marszałek tworzy KŚ by pozbyć się tego molocha administracyjnego z Raciborskiej.

@sebek ja prosiłem w tum punkcie KŚ o poświadczenie o cenie biletu i odesłano mnie z kwitkiem. Nie wiem po co ten punkt KŚ jest jak te miłe panie nic nie wiedzą. Jedyny plus to taki, że są miłe. Miło odprawią klienta z kwitkiem.

[ Dodano: 30-05-2013, 19:23 ]
Wracając do tematu to jak można zrozumieć podwyżkę cen biletów to nie potrafię zrozumieć tych cięć w pociągach. Dla mnie osobiście to głupota, ale pan rzecznik mówił mi, że te cięcia są koniczne bo w innym razie już we wrześniu nic by nie wyjechało. Poza tym rzecznik powiedział, że kadra kierownicza ma być odchudzona.
sebek - 30-05-2013, 19:02
Temat postu:
Faktycznie panie z BOK KŚ na dworcu w Katowicach są miłe i uśmiechnięte, ale jeśli chodzi o pomoc, to niewiele można uzyskać. Czego jeszcze dowiedziałem się podczas jednej z ostatnich wizyt, żeby bilety na KŚ raczej kupować w kasach lub u nich w punkcie, bo z automatami bywa różnie i lepiej ich unikać.
Pytałem wtedy o zakup w automacie, że nigdy nie korzystałem itp. tematy, odradziły mi korzystanie z tego wynalazku polecając kasy. Ciekawe po co nastawiali tych automatów, skoro nie polecają?
pawcio1978 - 30-05-2013, 19:03
Temat postu:
@rademenes: Sadze, ze nikt nie dopuscilby aby nagle wiele polaczen zniklo z rozkladu jazdy.
Goloos - 30-05-2013, 20:43
Temat postu:
Bardi78 napisał/a:
Tak patrzę na te ceny biletów i za cholere nie wychodzą mi średnie podwyżki 10%...gdzie nie spojrzę tam podwyżka 20,30 40%...Czy może ktoś nas kłamie?
Sieciowy dobowy z którego często korzystam drożeje o 31%!
Mam nadzieje że to błąd ale wynika z tego że Oświęcim-Katowice drożej o ponad 50 %!!!


To i taj jeszcze masz nieźle, ja dojeżdżam do pracy Dąbrowa Górnicza - Katowice Piotrowice, teraz Strefa N od lipca kilometrówka, skok (przy jednorazowym) z 3 zł do 8.20 zł tj. 133%
Bardi78 - 31-05-2013, 10:55
Temat postu:
To może należało by rozliczyć z kłamstwa/braku kompetencji osobę która publicznie podała ŚREDNIO 10% ZDROŻEJĄ...to ja się k...wa pytam kto wylicza średnią i kto tam pracuje?

Nie mam czasu ale przydało by się porównać stary cennik i nowy i powedzieć prawdę:
O ILE TAK NAPRAWDĘ PODROŻAŁY USŁUGI KOLEII ŚLĄSKICH
Leniwiec - 31-05-2013, 17:32
Temat postu:
Wie ktoś może co stało się z pociągami Gliwice-Bytom-Katowice od 9 czerwca? Nie ma ich w sitkolu. Także zapowiadany pociąg Gliwice-Katowice przez Zabrze Makoszowy nie jest tam oznaczony. Z drugiej strony, jak taki pociąg miałby jechać, linią od Kochłowic w stronę KTC?
Pirat - 31-05-2013, 17:37
Temat postu:
Leniwiec, tu jest liniowy rozkład jazdy KŚ ważny od 9 czerwca:

http://kolejeslaskie.com/upload/1369902678Rozklad_Jazdy_09.06.2013-01.09.2013_Stan_29.05.2013.pdf
Leniwiec - 31-05-2013, 17:51
Temat postu:
Czyli (o ile dobrze się orientuję) wychodzi na to, że pociąg z Gliwic do Katowic przez Zabrze Makoszowy odjeżdża o 8:28, ponieważ nie mija ani Bytomia ani Zabrza oraz przejeżdża przez Załęże (nie zatrzymuje się). Ciekawe, KŚ niby szuka oszczędności i zamiast "wrzucić" pociąg na bardziej frekwencyjną trasę, gdzie wpływy z biletów będą wyższe np. przez Bytom lub Ligotę (wymaga SZT bo trakcji chyba ciągle nie ma) to ustawili pociągowi trasę, która nie ma przystanków pośrednich a czas przejazdu jest jeszcze dłuższy od czasu jazdy przez Bytom. Przecie to "nie ma sensu ekonomicznego" a o to w planie naprawczym powinno chodzić. Śmiech
pawcio1978 - 31-05-2013, 18:37
Temat postu:
Nie wiem na ile to prawda. Ale dzis jadac w KS44234 dowiedzialem sie, ze beda pobierac 2zl (za zmiane godziny) jesli chcesz jechac wczesniejszym pociagiem niz godzina podana na bilecie liniowym.
A bilety kolorowe nie beda sprzedawane od 1 czerwca.
lukasbank1993 - 31-05-2013, 18:40
Temat postu:
Bardi78 napisał/a:
To może należało by rozliczyć z kłamstwa/braku kompetencji osobę która publicznie podała ŚREDNIO 10% ZDROŻEJĄ...to ja się k...wa pytam kto wylicza średnią i kto tam pracuje?

Nie mam czasu ale przydało by się porównać stary cennik i nowy i powedzieć prawdę:
O ILE TAK NAPRAWDĘ PODROŻAŁY USŁUGI KOLEII ŚLĄSKICH


Porównanie cen biletów jednorazowych według starego i nowego cennika KŚ.
Leniwiec - 31-05-2013, 18:59
Temat postu:
Jak widać, podrożały bilety za wszystkie odległości do 140 km a powyżej już potaniały. No cóż, władze rzekną że "ceny biletów zostały zrównoważone" i odbębnią sukces. Tylko czy aby w województwie śląskim nie ma relacji kolejowych dłuższych niż 140 km (poza drobnymi wyjątkami np Częstochowa-Zwardoń)?
MichałK - 31-05-2013, 19:49
Temat postu:
Leniwiec napisał/a:
Czyli (o ile dobrze się orientuję) wychodzi na to, że pociąg z Gliwic do Katowic przez Zabrze Makoszowy odjeżdża o 8:28, ponieważ nie mija ani Bytomia ani Zabrza oraz przejeżdża przez Załęże (nie zatrzymuje się)...[...]


Co do tego pociągu - w tabeli napisano, że jedzie 17-19 lipca, a pod tabelami na dole strony 17-19 czerwca. To właściwie kiedy? Interesuje mnie przejechanie się tą trasą, więc pytam.
Bardi78 - 31-05-2013, 20:01
Temat postu:
he...to ta tabela nijak ma się do mojego rodzinnego Oświęcimia-do tej pory do Katowic płaciłem 5 zł a teraz będzie jak usłyszałem w kasie 8zł-to podwyżka około 60%
andrej - 31-05-2013, 20:24
Temat postu:
Jedno udało się dotrzymać założycielom Kolei Śmiesznych Shocked jest śmiesznie że aż się płakać chce Śmiech gdzie jest ten chory z nienawiści facio w tej KŚ czapce , gościu kabaret z kolei to udało Ci się zrobić.
tagor - 01-06-2013, 05:22
Temat postu:
Nie mam czasu ale przydało by się porównać stary cennik i nowy i powedzieć prawdę:
O ILE TAK NAPRAWDĘ PODROŻAŁY USŁUGI KOLEII ŚLĄSKICH[/quote]

Aktualnie odcinekTarnowskie Góry- Katowice to cena 9,20 (zlikwidowano bilety strefowe) autobus KZK GOP 4,80
przy na dodatek znacznie ograniczonej teraz liczbie połączeń kolejowych wybór potencjalnego pasażera wydaje się jednoznaczny
irek34 - 01-06-2013, 12:18
Temat postu:
Jest jeszcze coś gorszego pociągi skreślone a opóźnienia biją dzisiaj na pomarańczowo . I ja się pytam gdzie jest prasa , w grudniu była a teraz na co czeka?
andrej - 01-06-2013, 12:24
Temat postu:
prasa nie chce podpaść Panu N , a i zegarki nie są tanie. Jak sukces to wszyscy są, jak klęska to cisza i pod dywan Embarassed
Ralny - 01-06-2013, 14:51
Temat postu:
Jak tam Rybnik po ostatnich cięciach w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich? Miasto nie ucierpiało w ramach zemsty śląskich "elit" PO za poparcie Bolesława Piechy z PiS w niedawnych wyborach uzupełniających do Senatu? Temat wyborczej porażki PO w Rybniku przetoczył się wszakże przez wszystkie media, stając się pożywką dla dziesiątków komentarzy i analiz. To nie może ujść na sucho niePOkornym mieszkańcom Rybnika!
Masny - 01-06-2013, 15:43
Temat postu:
Dzisiejsze opóźnienia pociągów są celowe i nie maja nic wspólnego z pracami torowymi, bo te są od dawna i ruch pociągów odbywał się w miarę sprawnie. Dzisiaj prawie żaden pociąg z Żywca do Katowic nie odjechał punktualnie, to samo w drugą stronę.
Ktoś powie, że nie mam racji, ale to jego opinia będzie. Ja i tak inaczej nie pomyślę i zdania nie zmienię.
Rademenes - 01-06-2013, 19:30
Temat postu:
@andrej za moją wypowiedź, że KŚ czyta się Kolej Śmieszna obraziłem byłego pana rewizora z PR, a obecnego kontrolera w KŚ i moje CV przytrzymał he he. Jeszcze się tym głupio pochwalił he he.

@andrej popatrz tak po tym info. Gdzie podziała się propaganda KŚ? Zawsze byli, dogryzali nam pracownikom PR jacy to my jesteśmy najgorsi. CMK donosy słali non stop na Raciborską, byle by coś napisać bo dobrze wiedzieli, że nie weryfikuje się tego co ktoś napisze tylko zaraz dostawaliśmy wyjaśnienie i po premii.
sebek - 02-06-2013, 10:37
Temat postu:
Na trasie Katowice - Bytom - Radzionków - Tarn.Góry, z frekwencją bywało różnie. Niektóre pociągi były zbędne, niektóre miały bardzo dobre zapełnienie, ale dzięki biletom strefowym, coraz więcej ludzi przekonywało się do pociągu zamiast autobusu. Sam namówiłem wielu znajomych do przejazdów KS, taniej od lini autobusowych, bez stania w korkach. Teraz masakra z cenami.
Płaciłem za strefowy 4 zł, po likwidacji normalny kosztuje 7,20 czyli 80% drożej, miesięczny strefowy kosztował 110zł, teraz normalny msc 170zł czyli 55% drożej.
Dla tej trasy to koniec ruchu pasażerskiego, odejście pasażera z dworców kolejowych na przystanki autobusowe a ci co pozostaną wierni połączeniom kolejowym, muszą kombinować z dojazdem do pracy, szkoły, z powodu ograniczenia liczby połączeń. Dramat i chyba wiele osób na zawsze odejdzie od kolei.
kulejorz - 02-06-2013, 12:01
Temat postu:

Filmik ze spotkania z rzecznikiem KŚ.
Victoria - 02-06-2013, 12:16
Temat postu:
Na naszych oczach Koleje Śląskie chcą popełnić harakiri

Nie wiem kto w Kolejach Śląskich lub zarządzie województwa wymyślił, by dla oszczędności wykreślić z rozkładu prawie połowę pociągów na najpopularniejszej i najbardziej dochodowej trasie. Nie nazwałabym tego planem ratunkowym. To jest raczej harakiri.

Cały tekst: http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/1,95519,14014730,Na_naszych_oczach_Koleje_Slaskie_chca_popelnic_harakiri.html
Lil_Peter - 02-06-2013, 12:30
Temat postu:
Ja nie chce krakać, ale znowu żółtodzioby od układania rozkładów postanowiły tworzyć 10 minutowe przejścia dla składów wagonowych. Opóźnienia gwarantowane. Co za niekompetentne osoby tam pracują. Już mi ręce opadają. Sad
Victoria - 02-06-2013, 12:34
Temat postu:
Protestują przeciw „likwidacji pociągów” KŚ

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska wystosowało apel o podjęcie działań na rzecz przeciwdziałaniu tzw. „planowi naprawczemu” Kolei Śląskich. Wprowadzenie planu naprawczego przez samorządową spółkę zakłada m.in. redukcję połączeń o 40 proc.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14241/Protestuja-przeciw-likwidacji-pociagow-KS.html

---

Petycja:
http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=9660
irek34 - 02-06-2013, 16:57
Temat postu:
To jest dobre i ja się pytam kto za coś takiego odpowiada w KŚ? Liczę że tym razem głów poleci dużo więcej niż ostatnio.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,14022276,Bilet_zdrozal_z_4_zl_do_10_40__Kolejom_Slaskim_mowie_.html
REGIOchłopak - 02-06-2013, 18:19
Temat postu:
Z Miasteczka Śl. do Gliwic podrożał z 3 na 13,40zł Smile
intercity30 - 02-06-2013, 22:56
Temat postu:
Serce mnie boli jak widzę co się dzieje z kolejami na Śląsku. No ale jak ktoś napisał przysłowiowe 100 dyrektorów prezesów i jeden Bóg wie co jeszcze musi godnie żyć im nawet chyba 20 tys na miesiąc to głodowa pensja. Jedno wielkie partyjniactwo kolesiostwo oszustwo na którym cierpimy my ludzie. A co gorsza ci co zawalą nie są karani tylko nagradzani ciepłymi posadkami. Gdybym miał możliwość wywalałbym stąd do Czech ale tu się urodziłem tu wychowałem i nie chce stąd uciekać. Kurcze za wolny za komuny jeździło multum pociągów a teraz co mamy? Jedno wielkie g..... Oczywiście podpisałem się pod petycją prawda taka że jak my nic nie zrobimy rozwala rozsprzedają rozkradną nas na amen. Ale wierzę że pokolenie nie wytrzyma i ruszy gdzie trzeba aby dopaść złodziei.
superjan - 03-06-2013, 09:01
Temat postu:
Koleje Śląskie w nowej rzeczywistości z nowymi cenami biletów. Wczorajszy pociąg "Turysta" ze Zwardonia dom Częstochowy przypominał podróżw krajach 3-go świata. Zapełnienie od Żywca 100-110%. Od Bielska 250%-300%.W Czechowicach pasażerowie próbowali się jakoś wepchnąć do środka na zasadzie kto silniejszy. Wysiadałem w Pszczynie z wielka obawą czy uda się dotrzeć do drzwi. Na peronie czekało kolejnych kilkadziesiąt osób. Zobaczyłem że sporo zrezygnowało.
Panie marszałku tak ma wyglądać komunikacja w XXI wieku? Róbcie swoje-wycinajcie dalej połaczenia, skracajcie składy, podnoście ceny i miejcie pasażerów w głębokim poważaniu....Ja po wczorajszym horrorze się wyleczyłem z podróży KŚ. Nikt z nas nie zasługuje na to by jeździc jak bydło!!!!
P.s. Może ktoś podrózował tym składem na dalszym odcinku ciekaw jestem jak było z frekwencją.
ewunian - 03-06-2013, 10:32
Temat postu:
Miałam nim jechać na trasie BB-Katowice, ale po skalkulowaniu kosztów wybrałam autobus Beskidusa jadący z Andrychowa. Przynajmniej siedziałam Razz

O ile podrożały bilety na wspomninej przeze mnie trasie?
Pirat - 03-06-2013, 12:13
Temat postu:
Pełne pociągi, narzekający pasażerowie i nieliczne opóźnienia - tak wyglądał poranek pierwszego dnia w nowym, ograniczonym rozkładzie Kolei Śląskich.

Więcej TUTAJ
superjan - 03-06-2013, 13:53
Temat postu:
Cena biletu z Bielska do Katowic to obecnie 13,40
irek34 - 03-06-2013, 15:31
Temat postu:
Dobre 250-300% a ja się pytam gdzie jest spadochroniarz i prasa?
rejent - 03-06-2013, 17:55
Temat postu:
@ET05,
Może więc zrobimy społeczną zbiórkę kasy na tabor i stworzymy własne koleje - koleje pasażerów i MK:)
Panie i Panowie, wtedy ułożylibyśmy taki rozkład jazdy, że żaden inny przewoźnik by nam nie dorównał. I myślę, że byłyby to w większości rentowne połączenia. Do tego obligatoryjnie porządna reklama i marketing.
Np. z Bytomia do Katowic 2 zł. Do Chorzowa 1,2 zł. Extra wypasione banery i reklamy w necie i gazetach i mamy frekwę jak nikt. Pełne składy. Z Katowic do Żor przez Pszczynę lub Rybnik proponuję 4,5 zł. Do tego oczywiście jasna i docierająca do pasażera informacja o skomunikowaniach. Katowice - Rybnik 3 zł. Z Sosnowca Gł. lub Płd do Katowic 1 zł. Do Tychów 1,70 zł. W happy hours 1,30 zł. Byłby jeszcze ktoś chętny na podróż indywidualnym środkiem transportu lub ciasnym busem? Smile
Proponuję kolejną promocję: Kupiłeś 4 bilety okresowe pod rząd? Jeśli tak to świetnie:) Masz ulgę handlową 10% na wszystkie nasze pociągi.
Do końca maja na trasie Bytom - Gliwice bilet kosztował 3 zł. Tylko kto o tym wiedział? Nie było nawet zwykłych plakatów na dworcu, ani żadnych banerów reklamowych.

[ Dodano: 03-06-2013, 19:07 ]
Myślę, że likwidacja biletów strefowych KŚ to przysłowiowe obcinanie gałęzi, na której się siedzi. Dzisiaj musiałem pojechać z Katowic do Tarnowskich Gór. Z powodu likwidacji strefówek wybrałem autobus linii 5 MZKP. Dodam, że pociągów na tej trasie jest jak na lekarstwo.
Wydaje mi się, że likwidacja połączeń przez KŚ i podwyżka cen biletów spowoduje utratę sporej liczby pasażerów.
andrej - 03-06-2013, 19:24
Temat postu:
Pamiętam jak przewidywałem tą sytuację , atakowali mnie etatowi propagandyści KŚ -gdzie jesteście dzisiaj , zrobiliście sobie zdjęcia przy Elfach , to zawsze pamiątka. Jazda KŚ odbywa się po równi pochyłej w dół , a wasz były prezes zarabia niezłą kasę w następnej spółce , może co miesiąc odda 10% swoich zarobków na ratowanie KŚ. Shocked
Rademenes - 04-06-2013, 07:04
Temat postu:
@rejent wszystko fajnie tyle, że na przeszkodzie tego co piszesz stanie Ci PKP PLK. To Ci partacze odpowiedzialni są za dopuszczenie przewoźników na tory, a tory są w tak fatalnym stanie, że aż płakać się chce, a kasę (czytaj Haracz) za dostęp do torów biorą.
pawcio1978 - 05-06-2013, 11:54
Temat postu:
Nie wiem jak Wy. Ale mam wrazenie jakby KS od 1 czerwca specjalnie dawalo czeski zlom na tory (np.poniedzialek, godz.19:44 do Czestochowy). A Elfy/Flirty/SKMka i inne stoja przed Gliwicami.
@rademenes: a wiele kilometrow torow od lat jest niewykorzystanych. I tego PKP PLK nie widzi.
rejent - 05-06-2013, 12:44
Temat postu:
Dokładnie.
Pracowałem kiedyś w PLK. Stąd doskonale wiem kto tam w większości pracuje i jak to wygląda. Moja szefowa (naczelniczka wydziału) jak przyjęli ją do pracy w PLK, to pytała się mnie, gdzie i jak się sprawdza połączenia. Wyjaśniłem jej, że w wyszukiwarce połączeń w internecie lub w "cegle". Po czym usłyszałem pytanie: co to jest "cegła"? Po moich wyjaśnieniach powiedziała mi, żebym później jej pokazał jak to się szuka w tym internecie.
Innym razem usłyszałem pytanie od mojej przełożonej, co to są te numerki, którymi z koleżankami i kolegami rzucacie w czasie rozmów, np. sto trzydziesta dziewiąta, sześćdziesiąta pierwsza, sto trzydziesta siódma, sto czterdziesta dziewiąta.
Wyjaśniłem jej, że są to numery linii kolejowych. Skserowałem mapę całej sieci z numerami linii. Wyjaśniłem, że czym innym są numery tabel w SRJP, a czym innym numery linii kolejowych.
Myślałem, że jak przekażę jej podstawową wiedzę niezbędną do pracy w PKP, to przynajmniej będzie dla mnie miła. I rzeczywiście była miła, dopóki nie sprzedaliśmy jej naszej wiedzy. Potem zaczęła się tak rządzić, że masakra. I tak rządzi do dzisiaj. Ja już niestety nie pracuję w PLK. Atmosfera była fatalna. Powiem tak, w pracy na kolei najlepiej sprawdzają się MK. Widzę zaangażowanie wśród konduktorów, kierowników pociągów, kasjerów, maszynistów i dyżurnych ruchu. W biurach, zarządach, dyrekcjach wygląda to zupełnie inaczej. Porażka kompletna.

Podejście pracowników administracji (oczywiście nie wszystkich) do kolei najlepiej obrazuje fikcyjne opowiadanie pt. "Janosik". Link do opowiadania Kuby z Komorowic pt. "Janosik" na Prywatnych Kolejach Covalusa http://www.covalus.ovh.org/op/op45.html
leslaw - 05-06-2013, 17:17
Temat postu:
pawcio1978 napisał/a:
Nie wiem jak Wy. Ale mam wrazenie jakby KS od 1 czerwca specjalnie dawalo czeski zlom na tory (np.poniedzialek, godz.19:44 do Czestochowy). A Elfy/Flirty/SKMka i inne stoja przed Gliwicami.
@rademenes: a wiele kilometrow torow od lat jest niewykorzystanych. I tego PKP PLK nie widzi.

Nie masz racji w obiegach podstawowych KŚ są wszystkie ich najnowsze składy. Składy nowe nie stanowią rezerwy taborowej.
Mniejsza ilość widzianych nowych pociągów związana jest z:
-czasowym wyłączeniem 35WE Impuls z powodu urwania wychylnych stopni, 35 WE Impuls ma wady sterowników, stopnie same się wysuwają
-wyłączeniem z eksploatacji 1 sztuki 27 Web ELF z powodu uszkodzenia przez pseudokibiców silniczków drzwiowych, pseudokibice chcieli wysiąść w polu i siłą wyrwali drzwi przy okazji uszkadzając parę innych elementów drzwiowych
-22 WE ELF ma urwane lusterko
-kolejny 22 WE ELF został potraktowany przez graficiarzy
Tutaj masz obiegi podstawowe składów KŚ od 1 czerwca https://www.dropbox.com/s/d5czh8npgtryufx/Obiegi%20K%C5%9A%20na%20pocz%C4%85tek%20czerwca%2C%20stan%20na%2029.05.pdf
pawcio1978 - 05-06-2013, 17:36
Temat postu:
@leslaw: no wlasnie. Wedlug tej obiegowki mialem jechac w poniedzialek EN76 (KS 40642). A byl elektrowoz (chyba EP07) z 3-4 wagonami.
Ilekroc jade do Gliwic to zawsze stoja pociagi KS i SKM.
leslaw - 05-06-2013, 17:38
Temat postu:
Wyżej masz podane dlaczego podstawiono rezerwę. Przecież napisałem że część składów jest wyłączonych z eksploatacji i nawet masz napisany powód.
Miej żal do pseudokibiców którzy uziemili 27WEb, graficiarzy 22WE, osób odpowiedzialnych za urwanie lusterka 22WE no i możesz mieć żal do NEWAGU, który nie postarał się przy tworzeniu sterowników do Impulsa. Niezwłocznie po dokonaniu napraw tych składów zostaną one włączone do eksploatacji, ELFY powinny być już w przyszłym tygodniu z Impulsem jest większy problem. Co do składów SKM WAWA 14 WE Halny stanowią one rezerwę taborową KŚ, związane jest to z tym, że wersja Halnego dla SKM nie posiada wysuwanych stopni w przeciwieństwie do wersji papieskiej (małoposkiej), niestety skład ten jest przystosowany tylko do jazdy na trasach z wysokimi peronami. Domontowanie wysuwanych stopni nie stanowi większego problemu jednak 2 składy w malaturze SKM przejdą na własność KŚ dopiero pod koniec grudnia.
pawcio1978 - 05-06-2013, 17:48
Temat postu:
leslaw napisał/a:
Wyżej masz podane dlaczego podstawiono rezerwę. Przecież napisałem że część składów jest wyłączonych z eksploatacji i nawet masz napisany powód.
Miej żal do pseudokibiców którzy uziemili 27WEb, graficiarzy 22WE, osób odpowiedzialnych za urwanie lusterka 22WE no i możesz mieć żal do NEWAGU, który nie postarał się przy tworzeniu sterowników do Impulsa.

OK. Jednak nie zauwazylem aby byly pomalowane. Poza tym to dla mnie troche dziwne, ze: za kazdym razem jest tyle skladow, tez zawsze min.1 SKMka jest uziemiona.
I co stalo sie z tymi skladami co jezdzily przed likwidacja a nie sa zepsute/zniszczone?
Skad mozna te obiegowki sciagnac?
leslaw - 05-06-2013, 17:52
Temat postu:
Oficjalnie tego nie ściągniesz obiegi stanowią tajemnicę handlową spółki. Very Happy

Wyżej napisałem, że co do składów SKM WAWA 14 WE Halny stanowią one rezerwę taborową KŚ, związane jest to z tym, że wersja Halnego dla SKM nie posiada wysuwanych stopni w przeciwieństwie do wersji papieskiej (małoposkiej), niestety skład ten jest przystosowany tylko do jazdy na trasach z wysokimi peronami. Domontowanie wysuwanych stopni nie stanowi większego problemu jednak 2 składy w malaturze SKM przejdą na własność KŚ dopiero pod koniec grudnia.
pawcio1978 - 05-06-2013, 17:57
Temat postu:
@Leslaw: dzieki za info
leslaw - 05-06-2013, 18:00
Temat postu:
@Pawcio1978 Na temat twojego pytania co stało się ze składami jeżdżącymi przed likwidacją odpowiem tak liczba obiegów nie zmieniła się zasadniczo, przed likwidacją było bodajże 47 obiegów teraz jest 45, po prostu składy wykonują luźniejsze obiegi. Te dwa obiegi co odpadły to był 1 na Bytom na SA109, a drugi na Kłobuck (Traxx). SA109 obecnie praktycznie w ogóle nie jest wykorzystywane bo jego dyspozycyjność kształtuje się na poziomie 30%, 15 lokomotyw Traxx z dniem 1 czerwca umowa na ich dzierżawę została rozwiązana i zostały zwrócone Lotosowi i Railpoolowi. 1 lipca spółka wycofa z eksploatacji 22 wagony CD które zostaną zwrócone Ceskym Drahom, w eksploatacji pozostanie 35 wagonów CD. Do 30 grudnia spółka wycofa wszystkie składy wagonowe, zastąpione one będą 9 składami EN57 najprawdopodobniej od PR. Stosowny przetarg na dzierżawę spółka już ogłosiła. Very Happy
danio - 05-06-2013, 18:33
Temat postu:
Dzisiaj SA109 jeździł na Katowice - Czechowice przez Oświęcim
Elektronik - 09-06-2013, 09:23
Temat postu:
Info dla zaliczaków:

W dniach 17-19 lipca pociąg 49016/7 rel. Gliwice - Katowice pojedzie objazdem przez Zabrze Makoszowy i Rudę Kołchowice.
hanys - 09-06-2013, 09:25
Temat postu:
danio napisał/a:
Dzisiaj SA109 jeździł na Katowice - Czechowice przez Oświęcim


W czwartek i piątek również
superjan - 09-06-2013, 13:44
Temat postu:
Ktoś mi pomoże w tym bałaganie KŚ?
Chciałem kupić bilet na jutro w relacji Żywiec-Rybnik na stronie KŚ widnieje pociąg 15.18 z Zywca i na ten kurs można kupic bilet. Sitkol i Dworzec Polski podają odjazd tego pociągu z Żywca Crying or Very sad 14.45. Crying or Very sad
Widzę więcej kwiatków w rozkładzie na tej trasie. Czym mam się sugerować? To jest nowa jakośc!!!! Evil or Very Mad
leslaw - 09-06-2013, 17:34
Temat postu:
Zawsze poprawne godziny kursowania podane są w Hafasie na stronie pkp.pl i tym należy się kierować. Rozkłąd na stronie Kolei Śląskich pełni tylko rolę informacyjną.
superjan - 09-06-2013, 18:10
Temat postu:
Sprawdziłem. Faktycznie jedzie 14.45. Niestety w internecie na stronie kolei sląskich mozna nabyć bilet na nieistniejący pociąg 15.18. To jest wprowadzanie pasażera w mega błąd.
Anonymous - 09-06-2013, 22:13
Temat postu:
Rzeczywiście dziwny bałagan z tym pociągiem - rożne źródła podają różne godziny odjazdu. Wcale nie uważałbym sitkola czy rozkład-pkp.pl za wyrocznię. Zdarzało mi się, że to właśnie tam były błędy, a rozkład liniowy KŚ miał prawidłowe informacje.
superjan - napisz o której w końcu jechał. Obstawiam godzinę 15:18
pawcio1978 - 09-06-2013, 22:28
Temat postu:
superjan napisał/a:
Sprawdziłem. Faktycznie jedzie 14.45. Niestety w internecie na stronie kolei sląskich mozna nabyć bilet na nieistniejący pociąg 15.18. To jest wprowadzanie pasażera w mega błąd.

Jesli tak to Ustawa o Nieuczciwych Praktykach Rynkowych i zglaszasz do UTK
danio - 10-06-2013, 06:13
Temat postu:
Jest na stronie KŚ tabelaryczny rozkład, i tam na pewno jest prawidłowa godzina.

Rozkład zamknięciowy odjazd 14:54 z Żywca
superjan - 10-06-2013, 09:34
Temat postu:
Zgadza się 14.54 to kurs pociągu "Turysta" kursującego w soboty i niedziele. W dni roboocze odjazd 15.18.
Tak tez poinformowano mnie na dworcu w Żywcu. Przy okazji pani z kasy podała że większośc połaczeń które podaje rozkład jazdy /Sitkol i Hafas/ ma z Żywca nieprawidłowe godziny odjazdu, a ona nie wie w/g czego odjadą. Lepiej przyjśc wcześniej zakończyła rozmowe. Nie uważacie że to absurd.
Poniżej zamieszczam 2 linki dla celów porównawczych tego absurdu.

http://kolejeslaskie.com/upload/1370505223Rozklad_Jazdy_09.06.2013-01.09.2013_Stan_06.06.2013.pdf

[ Dodano: 10-06-2013, 11:16 ]
Sam nie mogę uwirzyć. Przed momentem zmieniono rozkłady jazdy. Teraz nareszcie wiadomo.Tylko ilu pasażerów w godzinach dopołudniowych zostało wprowadzonych w błąd, a ile osób sprawdziło wcześniej rozkład i przyjdą na nieaktualne kursy???
Anonymous - 10-06-2013, 14:39
Temat postu:
superjan, Nie wiem czy pierwszy wpis pod poniższym artykułem to Twój, czy ktoś inny też zauważył bałagan w Żywcu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/45750/PLK_Wprowadzanie_korekty_bez_utrudnien.htm
Cytat:
09 czerwca na dworcu w Żywcu bajzel jak półtora roku temu, kiedy to staraniem pana
ministra zrobił się porządek na kolei. Otóż Panie Ministrze nic takiego się nie stało !
08 czerwca i rano dnia następnego co innego w internecie, co innego planszowe rozkłady jazdy, co
innego wyświetlacze - w efekcie część ludzi nie pojechało skoro pociągi odjeżdżały parę
minut wcześniej - gratuluję skuteczności na wszystkich polach


danio napisał/a:
Jest na stronie KŚ tabelaryczny rozkład, i tam na pewno jest prawidłowa godzina.
Rozkład zamknięciowy odjazd 14:54 z Żywca

Masz gdzieś takowy, kursujący w poniedziałek?
Clavier22 - 10-06-2013, 15:41
Temat postu:
Dzisiaj Koleje Śląskie na linii Katowice - Lubliniec zafundowały pasażerom nie zły cyrk! Puścili bardzo krótkiego szynobusa i efektem było zostanie pasażerów na stacji Tarnowskie Góry. Był to pociąg nr 44623 Katowice - Lubliniec. W pozostałych przypadkach ludzie ledwo się zmieścili Sad
pawcio1978 - 11-06-2013, 11:47
Temat postu:
Po pierwsze:
Jakos mnie nie dziwi to. I wcale nie zdziwie sie jesli beda robic czesciej takie numery albo puszcza wiecej starych skladow.

Po drugie:
- brak kontroli biletow przez konduktora,
- dzien wczesniej kupiony bilet liniowy na stacji docelowej
- brak spoznienia
i mozna bilet oddac w kasie.
A wtedy zegnaj zarobku.
Arek - 11-06-2013, 14:09
Temat postu:
Jak informuje „Dziennik Zachodni”, zakonspirowane osoby, które są prawdopodobnie związane z dawnym kierownictwem Kolei Śląskich, chcą odwołania śląskiego sejmiku wojewódzkiego:

www.dziennikzachodni.pl/artykul/917342,odwolanie-sejmiku-slaskiego-tajemnicze-konsorcjum-chce,id,t.html
Victoria - 02-07-2013, 17:06
Temat postu:
13-procentowy spadek liczby podróżnych, 12 nowych połączeń oraz wpływy z biletów na zakładanym poziomie – zarząd Kolei Śląskich wstępnie podsumował wprowadzenie czerwcowego rozkładu jazdy.

Szczegóły na stronie KŚ:
http://kolejeslaskie.com/pl/news/144/kilka_nowych_polaczen_i_mniejszy_spadek_liczby_podroznych
Lil_Peter - 02-07-2013, 17:10
Temat postu:
Ciekawe jak oni to wyliczyli, że dokładnie 13%. Niemniej, jeśli to prawda, to nie jest tak źle jak myślałem, że będzie.

Skrócenie nowych pociągów SKR-ki do Katowic to akurat dobry pomysł. Na odcinku Katowice - Sosnowiec pociągi wożą w porywach 3 pasażerów.
Patryk180 - 03-07-2013, 00:28
Temat postu:
No to zaszaleli aż osiem nowych pociągów na trasie Tychy-Katowice-Tychy aż nie wiem czy śmiać się czy płakać..obawiam się że jednak podróżni odpłyną jednak do autobusów. Tam trzeba taktu taki jak był przed czerwcem.

Lil_Peter, To zależy o ktorej godzinie, ja osobiście korzystałem z tych pociągów do 1 czerwca i czasem w szczycie na odcinku Sosnowiec- Katowice frekwencja była. Co do odpływu pasażerów myślę że to będzie stopniowe.
RebelliouS - 03-07-2013, 10:26
Temat postu: Koleje Śląskie: Nowy rozkład jazdy - mniej podróżnych i połą
13-procentowy spadek liczby podróżnych, 12 nowych połączeń oraz wpływy z biletów na zakładanym poziomie ; Zarząd Kolei Śląskich wstępnie podsumował wprowadzenie czerwcowego rozkładu jazdy - poinformował Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
więcej:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/934580,koleje-slaskie-nowy-rozklad-jazdy-mniej-podroznych-i-polaczen-a-zarobki-takie-same,id,t.html
Jandox - 03-07-2013, 18:28
Temat postu:
Boże święty jak ja się ciesze, że mam samochód i nie muszę podróżować tym zacnym środkiem transportu Razz
erwin1960 - 08-07-2013, 20:07
Temat postu:
W przyszłym roku liczba pasażerów Kolei Śląskich spadnie o ponad 40 proc.

Cięcia na najbardziej dochodowych trasach pogorszą wynik finansowy spółki. To jak podcinanie gałęzi, na której się siedzi - przekonuje Stanisław Biega, twórca pierwszego rozkładu Kolei Śląskich.
Jacek Madeja: Czy na wprowadzonych od czerwca cięciach połączeń rzeczywiście oszczędzamy?

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,14244839,W_przyszlym_roku_liczba_pasazerow_Kolei_Slaskich_spadnie.html
Goloos - 14-07-2013, 14:47
Temat postu:
No k*Rwa ocipieli z tymi podwyżkami:

Cytat:
Zmiana cennika Taryfy Pomarańczowej

Informujemy P.T. Podróżnych, że od 15 VII 2013 r. ulegnie zmianie cennik Taryfy Pomarańczowej.

Prosimy o zapoznanie się z nowym taryfikatorem Taryfy Pomarańczowej poniżej lub na podstronie Taryfy Pomarańczowej .


Teraz jeździłem sobie do pracy elegancko za 4 zł (Sosnowiec - K. Piotrowice), bo taniej niż wg kilometrów, to teraz różnica jest już niemal znikoma... wrrr... za chwilę nie będzie jej wcale.
kruczek - 01-08-2013, 08:54
Temat postu:
Dziś od kolejarza w Skoczowie usłyszałem info, że możliwe, że od 1 września wróci popołudniowy poc. do Wisły, czyli w obiegu wróciłby też jeden poc. z Wisły do Katowic. Bardzo brakuje tego połączenia. A jak nie od 1 września, to może od grudnia... Czy ktoś coś słyszał o możliwych powrotach obiegów łatających wielkie dziury na głównych liniach?
Anonymous - 01-08-2013, 14:10
Temat postu:
Od grudnia ma wrócić połączenie ok. 9:30 z Katowic do Zwardonia i po 12tej powrotny. Ma się też pojawić pociąg po 22 z Bielska-Białej (być może będzie zaczynał wcześniej) do Katowic
andrej - 01-08-2013, 14:50
Temat postu:
A ja słyszałem że chcą wcisnąć PR -om parę połączeń .
Anonymous - 02-08-2013, 10:10
Temat postu:
Chcą wycofywać się ze składów wagonowych a o alternatywie póki co nie słychać, więc nic nie jest wykluczone

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group