INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Rzeź połączeń Przewozów Regionalnych

pospieszny - 23-03-2012, 21:03
Temat postu: Rzeź połączeń Przewozów Regionalnych
Cięcie 24 połączeń na całej drodze przebiegu, kilkadziesiąt relacji skróconych i oterminowanych.

Szczegóły TU
kolejfan - 23-03-2012, 22:51
Temat postu:
Uważam, że odwołanie pociągu Poznań-Gniezno o 15.20 jest nierozsądną decyzją. Często wracam tym pociągiem do domu i zawsze jest obładowany....

Nie rozumiem polityki Przewozów Regionalnych...
Pirat - 23-03-2012, 23:06
Temat postu:
kolejfan, oni tną po obiegach taboru, nie patrząc na frekwencję.
sheva17 - 24-03-2012, 06:57
Temat postu:
To decyzja samorządu. Myślę, że kwestią czasu jest przejmowanie kolejnych linii przez KW- do tego to zmierza.
Anonymous - 24-03-2012, 13:59
Temat postu:
Juz w styczniu powiedzialem, ze to bedzie najgorszy rok na kolei od dawien-dawna.

-Szczekociny
-Cięcia w przewozach regionalnych: Zach-Pom, Wielkopolska, Opolskie, rzeź na Slasku
-Pojawienie sie OTL Ekspresu, ekspansja PolskiegoBusa i szeregu innych przewoznikow
-Modernizacje wloką się i opozniaja
-Wiekszosc inwestycji na EURO nie zostanie skonczona na czas.

W tym roku spadek liczby pasazerow bedzie kilkuprocentowy, a moze nawet kilkunastoprocentowy... A wszystko to przy paliwie za 6 zl ... Czekamy tymczasem na cięcia w pozostalych wojewodztwach.
kowal331 - 24-03-2012, 20:09
Temat postu:
Jeszcze trochę to nie będzie czym jeżdzić.Powtarzam to po raz kolejny,że usamorządowienie przewozów regionalnych doprowadzi w końcu do tego,że komunikacja ograniczona zostanie do dwóch par połączeń kursujących tylko w dni nauki szkolnej na każdej linii.
Wielkopolanin - 24-03-2012, 20:59
Temat postu:
Jeszcze niedawno, PR Poznań chwaliło się wzrostem pasażerów w związku z rozszerzoną ofertą. Czyli można twierdzić, że UM w Poznaniu i po części PR Poznań działają na szkodę spółki PR Poznań. Ciekawe niech podadzą statystyki za następne miesiące jest masa studentów zrezygnuje z oferty kolei w weekendy. Wielu studentów się zdziwi w kwietniu jak ich pociąg nie pojedzie.
Groźny Fanatyk - 27-03-2012, 07:49
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Myślę, że kwestią czasu jest przejmowanie kolejnych linii przez KW- do tego to zmierza.


A KW już pokazały co potrafią...
Przejmą po to by puścić KKA a potem zamknąć. Zostawią sobie Wolsztyn-Poznań-Wągrowiec + parę podobnych rodzynków i będą sobie żyć jak pączki w maśle...
Rafaello1973 - 27-03-2012, 21:11
Temat postu:
Słowem rzez pociągów w Wielkopolsce stała się faktem. Sad PR-y się zwijają , no chyba że ściągają tabor by remontować go przed Euro w co wątpię. KW jeździ już głownie na autobusach,albo wycina połączenia .Nawet do linii E-20 i linii na Gniezno , które są po remontach i maja obłożenie pasażerami się dobrali.Oj prędzej czy później zalęgną się tam busy i autobusy. Już w zeszły wtorek na PKS-ie w Gnieźnie i Wrześni widziałem że będzie jakiś nowe nietypowe połączenie z Gniezna do Poznania - Rondo Środka( tam jest jeden z dworców miejskich autobusów) ,za kilkanaście złotych..
kolejfan - 28-03-2012, 10:47
Temat postu:
PKS Gniezno musi rozszerzać swoją ofertę, by stać się konkurencją dla TLK i PR, bo chwili obecnej to mieszkańcy jednak chętniej korzystają z pociągów albo z własnych samochodów. Ale to jeśli chodzi o Gniezno-Poznań. Bo np Gniezno-Września, to PKS biorą górę.
Rafaello1973 - 28-03-2012, 18:11
Temat postu:
To prawda została tylko jedna para pociągów Gniezno Jarocin plus jakiś kurs niedzielno świąteczny z Jarocina do Gniezna .Przed remontem drogi krajowej nr 15 PKS jechał 40-45 minut ,a teraz robi to w 30-35 minut. Zaś stan linii kolejowej na odcinku na trasie Gniezno- Września pogorszył się Kiedyś pociąg robił to w 23-28 minut ,a teraz jedzie pół godziny.Wyrównanie czasów przejazdów bez remontu linii i wydłużenia kursów do Wrocławia lub Krotoszyna albo Ostrowa Wlkp oznacza że dwutorówka Gniezno - Jarocin- a od Jarocina do Krotoszyn - Elośnicy Rataje jeden tor, będąca najkrótszą droga z Pomorza na Dolny Śląsk, w zakresie połączeń pasażerskich skończy swój żywot . Sad
kolejfan - 28-03-2012, 19:52
Temat postu:
Ale może być też tak, że po przejęciu odcinka Poznań-Gniezno przez Koleje Wielkopolskie, PR będą puszcząły pociągi z/do Bydgoszczy/Torunia do/z Poznania z Gniezna w kierunku Wrześni. Wątpie, żeby PR zrezygnowały z połączeń Poznań-Bydgoszcz/Toruń, bo jakby nie patrzeć, to jednak ruch jest miedzy tymi miastami, a nie wszyscy lubią podróżować TLK. Z drugiej strony jednak takie połączenia będą bez sensu

Poznań-Pobiedziska-Gniezno raczej nie ucierpią na tym, ze KW wejdzie. Patrząc obiektywnie na to wszystko, to najwięcej może stracić Gniezno-Mogilno-Inowrocław-Toruń/Bydgoszcz, jeśli chodzi o PRy. Wątpie, żeby ludziom chciało sie przesiadać w Gnieźnie, którego dworzec nie zachęca raczej to zawitania (może sie to zmieni po remoncie).

Samorządy Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego wraz z PRami muszą to jakoś mądrze rozegrać.

I to nie chodzi tylko o Gniezno, bo Zbąszynek, Leszno, Konin też będą w tej samej sytuacji.
WidZ - 29-03-2012, 10:01
Temat postu:
Wszyscy piszecie że KW ma przejąć linie Gniezno - Zbąszynek a z tego co wiem to już ten temat został odpuszczony. A z nowym rozkładem jazdy KW została przyznana linia Kutno - Zbąszynek Razz
morwa - 29-03-2012, 10:12
Temat postu:
Chyba linie Zbąszynek - Konin do Kutna z przesiadką Śmiech Śmiech Śmiech Śmiech Śmiech
Rafaello1973 - 29-03-2012, 17:59
Temat postu:
Hehe ,a może do Kutna jeszcze z przesiadką we Wrześni Śmiech , to zapraszam do grodu nad Wrześnicą .Swoja droga ,ktoś w spółkach kolejowych robi sobie jaja . Śmiech Zaś puszczenie jednej pary pociągów KW na trasie Poznań - Września - Gniezno - Bydgoszcz ,a drugiej do Torunia i z powrotem oczywiście bez krzywdzenia połączeń do Gniezna przez Pobiedziska byłoby całkiem fajne zważywszy na to że TLK zaglądają na taką trasę tylko jak są remonty lub wypadki i objazdy .
Swoja droga trzeba skrobnąć pismo do KW odnosnie połączeń Gniezno - Jarocin - Krotoszyn Oleśnica .Ciekawe co odpiszą.Szkoda trochę ,że UMWLKP nie kopił z 6-8 sztuk EN 81 byłoby kilka par pociągów na potrzebnych liniach ,ale o nieco mniejszych prędkościach i potokach podróżnych .Ciekawe ile taki jelonek - kibelek kosztuje..
Pitras - 31-03-2012, 12:22
Temat postu:
Mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym połączeniem:

78145 (79737) Leszno 21:21 – Poznan Gł. 22:45/22:48 – Krzyż 0:08
na odcinku Leszno – Poznan Gł. kursuje codziennie do 31.V oprócz 8 IV

Tego połączenia w internetowym rozkładzie jazdy od kwietnia nie ma. A więc pojedzie ten pociąg, czy nie?
pospieszny - 31-03-2012, 21:49
Temat postu:
Oczywiście, kibelek ale tylko w relacji Poznań - Krzyż Smile
Pitras - 31-03-2012, 23:40
Temat postu:
To dlaczego w komunikacie jest, że kursuje na odcinku Leszno- Poznań do 31.V.? Błąd autorów?
pospieszny - 01-04-2012, 12:17
Temat postu:
Możesz zerknąć TU to powinno Ci rozwiać wątpliwości Smile

W relacji Leszno - Krzyż tylko do 31 ale marca.
Romanek - 01-04-2012, 13:23
Temat postu:
Pierwszy pociąg z Osieka na 7.11 w Pile a ostatni do Osieka 17.59. Poprostu kpina. Najlepiej zlikwidujmy tu pociagi całkowicie, po co się męczyc. Że niby powiat ma sobie finansowac sam zlikwidowane (i tak już ogryzkowe) połączenie, może poszczególne sołectwa będą finansowac połączenia Evil or Very Mad
Dla nie zorientowanych, stacja Wyrzysk Osiek znajduje sie w miejscowości Osiek nad Notecią.
michal26 - 01-04-2012, 15:01
Temat postu:
Jeśli chodzi o pociąg 78145 Leszno-Krzyż, to raczej są błędy w internecie.
Pociąg ten widnieje na rozkładach ściennych na dworcu w Poznaniu, jest także w rozkładach papierowych "do wzięcia", a także jest np. dzisiaj w infopasażer.intercity.pl Smile
Z resztą błędów w intenecie jest sporo, chociażby jest pociąg Poznań(10.40) - Leszno - Poznań (14.50), który wiadomo że jest odwołany
Patryck - 02-04-2012, 08:49
Temat postu:
Rafaello1973 napisał/a:
Hehe ,a może do Kutna jeszcze z przesiadką we Wrześni Śmiech , to zapraszam do grodu nad Wrześnicą .Swoja droga ,ktoś w spółkach kolejowych robi sobie jaja . Śmiech Zaś puszczenie jednej pary pociągów KW na trasie Poznań - Września - Gniezno - Bydgoszcz ,a drugiej do Torunia i z powrotem oczywiście bez krzywdzenia połączeń do Gniezna przez Pobiedziska byłoby całkiem fajne zważywszy na to że TLK zaglądają na taką trasę tylko jak są remonty lub wypadki i objazdy .
Swoja droga trzeba skrobnąć pismo do KW odnosnie połączeń Gniezno - Jarocin - Krotoszyn Oleśnica .Ciekawe co odpiszą.Szkoda trochę ,że UMWLKP nie kopił z 6-8 sztuk EN 81 byłoby kilka par pociągów na potrzebnych liniach ,ale o nieco mniejszych prędkościach i potokach podróżnych .Ciekawe ile taki jelonek - kibelek kosztuje..

Ja się podpisuję odnośnie Twojego pisma. Wink
Wczoraj jechałem z Wrześni do Jarcina -> przez Poznan oczywiście ponad 2h w pociągu + godzinka na dworcu w Poznaniu, więc pół dnia straciłem. w sumie jeszcze trochę to pieszo szybciej dojdę.
WidZ - 02-04-2012, 23:01
Temat postu:
Chyba nie zrozumieliście że KW nie ma jeździć na Gniezno tylko na Konin i dalej do Kutna
kwiaciol - 03-04-2012, 08:10
Temat postu:
A skąd ta pewność? Różne już były wizje przyszłości Wink
pospieszny - 03-04-2012, 12:33
Temat postu:
Cytat:
KW nie ma jeździć

A temat tu o cięciach PR-ów Rolling Eyes i to bardziej interesuje niedoszłych ich pasażerów.

Po zakończeniu roku szkolnego kolejna niespodzianka Sad
Matt139 - 04-04-2012, 00:16
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Cytat:
KW nie ma jeździć

A temat tu o cięciach PR-ów Rolling Eyes i to bardziej interesuje niedoszłych ich pasażerów.

Po zakończeniu roku szkolnego kolejna niespodzianka Sad


Zaryzykuję hipotezę: pieniędzy dla PR nie wystarcza, bo płyną szerokim strumieniem na administrację KW, wyspecjalizowaną w piastowaniu stanowisk Język . Czy tak rzeczywiście wciąż jest? Pospieszny, ile kosztuje pockm w KW?
wawars - 04-04-2012, 13:04
Temat postu:
Matt139 napisał/a:


Zaryzykuję hipotezę: pieniędzy dla PR nie wystarcza, bo płyną szerokim strumieniem na administrację KW, wyspecjalizowaną w piastowaniu stanowisk Język . Czy tak rzeczywiście wciąż jest? Pospieszny, ile kosztuje pockm w KW?


Ponad 17zł/km. W PR około 12zł/km. Stąd odwołania w Wielkopolsce.
morwa - 04-04-2012, 16:48
Temat postu:
Zaraz się zaczniesz płacz fanów KW, że nie jeżdzą na rentownych liniach Śmiech więc muszą mieć większą dopłatę do poc/km. Zaznaczyć tylko trzeba, że KW mają najlepsze linie niezelektryfikowane na których jest dość dobra frekwencja podróżnych w pociągach, a tam gdzie nie było to wycieli pociągi i koniec.
fiaa - 04-04-2012, 21:33
Temat postu:
A istnieje w naturze takie cuś, jak fan KW? Jak już korzystam z ich usług, to za każdym razem odnoszę wrażenie, że nawet ich pracownicy są nieszczęśliwi z powodu firmy dla której pracują.
pospieszny - 25-04-2012, 11:56
Temat postu:
Kolejna atrakcja dla wielkopolski szczegóły
Matt139 - 25-04-2012, 22:30
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Kolejna atrakcja dla wielkopolski szczegóły


Brawo dla Jerzego K. Likwiduje szkolny do Ostrowa! A może cały odcinek "graniczny" z Ostrowa do Kluczborka już jest przewidziany do zaorania?
morwa - 26-04-2012, 06:53
Temat postu:
wycofywany pociąg 77533 Kępno - Ostrów Wlkp. jeździ tylko w soboty na co dzień masz pociąg 67221 Kluczbork - Poznań Gł. więc żadnego szkolnego nie odwołają
Matt139 - 26-04-2012, 22:04
Temat postu:
morwa napisał/a:
wycofywany pociąg 77533 Kępno - Ostrów Wlkp. jeździ tylko w soboty na co dzień masz pociąg 67221 Kluczbork - Poznań Gł. więc żadnego szkolnego nie odwołają


No to się pospieszyłem... Rzeczywiście, popełniłem błąd. Komunikat wyglądał groźnie, a nie sprawdziłem szczegółowego rozkładu. Oby pasażerowie nie odnieśli takiego samego wrażenia, jak ja. Pozostaje mi przeprosić.
morwa - 27-04-2012, 13:18
Temat postu:
Nie ma za co przepraszać Very Happy W założeniu Pana Marszałka masz w sobotę siedzieć w domu a nie podróżować po Wielkopolsce Śmiech
mateusz123 - 27-04-2012, 18:58
Temat postu:
Cytat:
Jak już korzystam z ich usług, to za każdym razem odnoszę wrażenie, że nawet ich pracownicy są nieszczęśliwi z powodu firmy dla której pracują.

Coś w tym jest, a i przeszkolenie u młodych którzy nie przeszli z PRów trochę słabe jest. Ostatnio młodziutki konduktor pokazywał mi opóźnienia na terminalu na "tajnym programie PKP", który okazał się Sitkolem;]
Robikon - 30-04-2012, 16:56
Temat postu:
Mam pytanie na jakiej podstawie KW pobierają oplatę 10 pln do regio karnetu i turystycznego PR w postaci BILETU PLUS.
Maciej Kowalski - 30-04-2012, 22:01
Temat postu: RACZEJ NIE.
Matt139 napisał/a:
Brawo dla Jerzego K. Likwiduje szkolny do Ostrowa! A może cały odcinek "graniczny" z Ostrowa do Kluczborka już jest przewidziany do zaorania?

Nie sądzę, już naprawili 1 tor między Kępnem a Kluczborkiem.
Myślę że w przyszłości linia ta będzie łączyć Śląsk z portami zamiast "Odrzanki" i "Węglówki" które na większych odcinkach zostaną zlikwidowane po zużyciu technicznym. Exclamation
Exsimus - 01-05-2012, 09:00
Temat postu:
Cytat:
Mam pytanie na jakiej podstawie KW pobierają oplatę 10 pln do regio karnetu i turystycznego PR w postaci BILETU PLUS.

Na postawie swoich wewnętrznych przepisów.
michal26 - 28-05-2012, 15:15
Temat postu:
Od korekty 1 czerwca znika po cichu kilka pociągów w Wielkopolsce.
Na linii Leszno-Poznań zabraknie pociągów wyjeżdżających z Poznania: o 14:10 do Kościana, o 17:10 do Leszna. Nie będzie też powrotnych przyjazd do Poznania: 17:32 z Kościana i 22:45 z Leszna.
Na innych liniach też cięcia?
kolejfan - 28-05-2012, 15:55
Temat postu:
Na linii do Gniezna nie zauważam zmian, jeśli chodzi o usuwanie pociągów.
audrin - 26-06-2012, 17:32
Temat postu:
Od 29.06 wylatują :

-77206 rel. Poznań Gł. (15:10) – Leszno (16:30)
-77731 rel. Leszno (5:56) – Poznań Gł. (7:23)

Oj, trzeba będzie Szczelińca wzmocnić...
kolejfan - 26-06-2012, 17:37
Temat postu:
Ale wylatują z powodu remontu linii i wrócą po wakacjach.
audrin - 27-06-2012, 12:45
Temat postu:
Remontu linii? Prace na Poznań-Czempiń mają się rozpocząć dopiero we wrześniu, więc wygląda mi na to zwykłe ograniczenie oferty na wakacje. Wink
Patryck - 28-06-2012, 09:17
Temat postu:
Jeśli chodzi o Gniezno to usunęli całkowicie bezpośrednie połączenie z Jarocinem od 29.06.
kolejfan - 07-07-2012, 13:59
Temat postu:
No to teraz Gniezno przestaje być stacją węzłową, a swoją rangą stacza się do bycia przystankiem osobowym:D z Wrześnią tak samo, a z Jarocinem to kwestia czasu myślę.

I pomyśleć, że kiedyś tylu ludzi korzystało z kolei z kierunku na południe (Jarocin, Ostrów) i północ (Nakło, Chojnice). Coś po drodze się zepsuło....

Przepraszam, że wylewam tutaj swoje żale, ale mi, jako lokalnemu patriocie ciężko pogodzić się z faktem, że niegdyś jedno z największych węzłów w województwie, zamienia się teraz w zwykłą podrzędną stacyjkę.
Wielkopolanin - 07-07-2012, 15:12
Temat postu:
W Gnieźnie dojdzie też do likwidacji (prawdopodobnie) grupy 500. To miejsce, w którym dokonuje się przeglądów wagonów i EZT.
kolejfan - 07-07-2012, 16:05
Temat postu:
To by nie była pierwsza likwidacja. Najpierw zlikwidowali oddział naprawy taboru, teraz wspominasz tę grupę 500, PKP intercity zamknęło swoją kasę, a Przewozy Regionalne przenoszą stąd jakiś oddział.

Żal.pl
Mocny - 07-07-2012, 21:09
Temat postu:
Jak wieść miejska z Gniezna niesie to grupa 500 z elektrykami i ślusarzami ma pracę tylko do końca sierpnia.Póżniej dojazd do Poznania . Od stycznia 2013 odcinek Gniezno - Poznań przejmie Kolej Wielkopolska a na grupie 500 będzie funkcjonował warsztat KW.Sprytnie to załatwił sławny krajan z Gniezna nijaki Jurek K z preziem.
sympatyk - 16-05-2013, 23:48
Temat postu:
Mimo próśb pasażerów Interregio "Ner" zniknie od czerwca.

Do redakcji "Rynku Kolejowego" piszą pasażerowie Przewozów Regionalną z prośbą o nielikwidowanie Interregio "Ner" z Kutna, Koła i Konina do Poznania. Przewoźnik tłumaczy, że winne są zamknięcia linii E20.

Interregio "Ner" jest nowością obecnie obowiązującego rozkładu jazdy. W pierwszej połowie czerwca ma jednak zniknąć z torów – Pociągiem tym codziennie jeździ kilkaset osób i nie rozumiem, dlaczego ma zostać zlikwidowany. Na pewno nie jest nierentowny – przekonują pasażerowie. Dlaczego Przewozy Regionalne zawieszają popularne połączenie?
– Jest to spowodowane m.in. przez zmiany wprowadzone w tzw. rozkładzie zamknięciowym na linii E 20 przez zarządcę infrastruktury, spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe – tłumaczy Kamil Migała, rzecznik Przewozów Regionalnych.
– Zaproponowane godziny przyjazdu i odjazdu tego pociągu do i z Poznania ulegają zmianie na niekorzyść dla podróżnych. Stąd nasza decyzja o zawieszeniu kursowania pociągu IR Ner od 9 czerwca – poinformował rzecznik.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45227/_Mimo_prosb_pasazerow_Interregio_Ner_zniknie_od%C2%A0czerwca_.htm
Anonymous - 19-05-2013, 09:55
Temat postu:
Cytat:
Przewoźnik tłumaczy, że winne są zamknięcia linii E20.

Co za bzdura. Akurat o tej porze jedzie EIC Kiliński vel "killer" i w tym dopatrywałbym się wylotu Nera
danio - 19-05-2013, 20:09
Temat postu:
No właśnie. Pewnie PLK tak wytrasowała Ner-a że miał wydłużony czas przejazdu, albo był o kompletnie bezsensownej godzinie. Oni to potrafią, nawet lepiej. Oni są w tym najlepsi ....
kububu - 19-05-2013, 20:33
Temat postu:
Od 30 maja br. decyzją organizatora przewozów - Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego zawieszone zostaje kursowanie jednej pary pociągów:
REGIO nr 77269 rel. Poznań Gł. (23:00) - Rogoźno Wlkp. (23:55);
REGIO nr 77266 rel. Rogoźno Wlkp. (4:22) - Poznań Gł. (5:18).
rail_user - 19-05-2013, 20:55
Temat postu:
danio napisał/a:
No właśnie. Pewnie PLK tak wytrasowała Ner-a że miał wydłużony czas przejazdu, albo był o kompletnie bezsensownej godzinie. Oni to potrafią, nawet lepiej. Oni są w tym najlepsi ....


Każdy powód jest dobry. Kiliński, a może Sukiennice, a może brudne buty prezesa/dyrektora ? Koleje Wiejskie jakoś jadą i im nic nie skracają ( chyba, że sami coś "obetną"). A patologia ?
dyżurny - 19-05-2013, 22:14
Temat postu:
kububu, to długo ten pociąg nie pojeździł..
Jakub.MFN - 01-06-2013, 18:40
Temat postu:
"NER" z Poznania do Kutna też długo nie pojeździł, a szkoda. Wynika to jednak nie z niskiej frekwencji, a z niekorzystnej godziny kursowania zaproponowanej przez PLK. Jest szansa, że ten pociąg wróci do rozkładu wraz z 1 wrześniową korektą?
Anonymous - 01-06-2013, 18:45
Temat postu:
Wygląda na to, że tak. Sitkol go pokazuje od Września ale w D. Ten pociąg miałby sens jedynie jako Poznań-Kutno-Łódź Kaliska, ewentualnie Płock.
rail_user - 09-06-2013, 14:36
Temat postu:
dyżurny napisał/a:
kububu, to długo ten pociąg nie pojeździł..


Przy takiej frekwencji to aż dziwne, że tak długo jeździł.
kububu - 09-06-2013, 14:38
Temat postu:
A Gniezno-Jarocin to też raczej tłumów nie wozi, kosztem tego pewnie Rogoźno wyleciało.
kolejfan - 09-06-2013, 14:48
Temat postu:
kububu, najlepiej to paplać i to bez sensu.

A co do IR NER to w jego godzinach będzie urachamiany pociąg KW. Będzie miał rozkładową 160km/h.
sympatyk - 13-05-2020, 14:52
Temat postu:
Wieluń: Pociągów do Kępna nie będzie. „Jest dużo autobusów”.

Pomiędzy Wieluniem a Kępnem nie zaczną kursować pociągi regionalne. Samorząd województwa łódzkiego argumentuje bowiem, że na tym odcinku działa sprawna komunikacja autobusowa.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wielun-pociagow-do-kepna-nie-bedzie-jest-duzo-autobusow--96394.html
Groźny Fanatyk - 19-05-2020, 21:19
Temat postu:
Sytuacja na tym odcinku jest groteskowo smutna od lat. Gdyby nie ta "Osterwa" to w ogóle nie jeździłoby tam nic.
Współczuję mieszkańcom takiego np: Wieruszowa, których łódzka metropolia na najwyraźniej w tyłku i którzy mają do dyspozycji 1 pociąg na dobę.
Po raz kolejny widać jak wojewódzkie partykularyzmy niszczą kolej regionalną.
Pociąg osobowy relacji Częstochowa - Wrocław przez Herby, Wieluń, Kępno, Oleśnicę miałby frekwencję (oczywiście fragmentami mniejszą/większą) , ale jaśniepanowie z województw musieliby się dogadać...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group