woj. śląskie - Połączenia Śląskie - Opolskie Shamai - 28-07-2012, 08:23 Temat postu: Połączenia Śląskie - Opolskie
Witam. W ramach wakacyjnych wypraw odkryłem okrutną prawdę o połączeniach międzywojewódzkich gdzie działają różne spółki. Próba dostania się z Piotrkowa Trybunalskiego do Ozimka w okresie wakacyjnym okazała się niesamowicie skomplikowana. O ile od lat istniało połączenie Koluszki - Częstochowa - Opole przez Lubliniec i Ozimek. Teraz nagle go nie ma. Najszybsze jest IC do Opola a potem "cofamy się". Ba! Zgodnie z rozkładem z stacji Ozimek pociągi dojeżdżają tylko do granicy województwa.
Co jest grane?!
PS Zaznaczam że wybierałem zawsze pociąg z względu na rower Tomasz K. - 28-07-2012, 09:31 Temat postu: Shamai, Od nowego roku się w ogóle nie dostaniesz, bo odcinek Fosowskie-posterunek odgałężny Bolko będzie zamknięty.
Ze stacji Ozimek odjeżdżają tylko pociąg do stacji Opole, oraz Zawadzkie, ponieważ woj, śląskie wycofało się z finansowania pociągów relacji Tarnowskie Góry-Opole-Tarnowskie Góry,a składy Opole-Częstochowa-Opole zostały wycięte 1 Czerwca. rufio198 - 28-07-2012, 09:44 Temat postu:
Bzdury piszesz i tyle. Sprawdź dokładnie jaki odcinek ma być zamkniety i od kiedy, bo to co napisałeś to jak dla mnie totalną bzdura Sławko - 28-07-2012, 10:59 Temat postu: Tomasz K., Lubliniec - posterunek odgałęźny Bolko.
rufio198, Od kiedy to się okaże może nie masz takiej podstawowej wiedzy ale na oficjalne terminy zamknięć można patrzeć z przymrużeniem oka. rufio198 - 28-07-2012, 20:31 Temat postu:
Tu masz oficjalne terminy, które póki co są obowiązujące - nikt nigdzie nie opublikował -póki co -innych terminów więc uznaję je za wiarygodne. Na pewno są bardzie wiarygodne od tego co pisze Tomasz K.
Terminy dotyczące linii 61 - strona 8 poz 386-417,
Terminy dotyczące linii 144 - strona 14 poz 784.
Według tej rozpiski przynajmniej do końca marca będzie można jeździć przez Lubliniec, Fosowskie do Opola, a nie tak jak twierdził Tomasz K że do nowego roku sebek - 29-07-2012, 10:28 Temat postu:
Czy jest w ogóle szansa na powrót połączeń Opole - Tarnowskie Góry w 2013 r. Może KS jakoś dogadają z sąsiadami z opolskiego i 2-3 pary pociągów wrócą? Zakładam, że KS będą obsługiwały Tarnowskie Góry i linie do Lublińca, Katowic, może i wtedy wróci coś do Opola p. Fosowskie. Shamai - 30-07-2012, 15:12 Temat postu:
Przecież to jakaś paranoja! :/
Czyli zero Opole-T.Góry i Opole-Częstochowa...
Ale roboty torowe oznaczają jakiś prawdziwy remont?? czy to tylko pretekst?? andrzej_sz - 30-07-2012, 16:29 Temat postu:
To ma być prawdziwy remont, nowe nasypy, torowisko, trakcja a to wszystko w ramach poprowadzenia pociągów do protezy koniecpolskiej z prędkością 120 na godzinę. Więcej chyba na jednotorówce do Lublińca nie da się wyciągnąć. Przy okazji - między Opolem Głównym a posterunkiem Bolko stawiane są nowe słupy trakcyjne. Lil_Peter - 30-07-2012, 17:33 Temat postu:
Zaraz, zaraz. A czy na Opole - Lubliniec nie będzie robiony drugi tor? Gdzieś kiedyś coś takiego czytałem. Czyżby to była prehistoria? sympatyk - 07-03-2013, 17:05 Temat postu:
Będzie szybciej na trasie Kalety – Kluczbork.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dwie umowy, których realizacja wpłynie na poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork, a tym samym na podniesienie jakości usług przewozowych.
Przedmiotem pierwszej z umów jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na trasie Kalety – Kluczbork. Wykonawca odpowiedzialny będzie m.in. za: wymianę nawierzchni, wzmocnienie podtorza, odtworzenie rowów odwadniających, wymianę rozjazdów, remont nawierzchni przejazdów, remont sieci trakcyjnej, peronów, urządzeń i systemów elektrycznego ogrzewania rozjazdów, wymianę wyeksploatowanych elementów oświetlenia zewnętrznego i urządzeń srk na szlakach i stacjach, a także remont wybranych nastawni kolejowych i obiektów inżynieryjnych. Umowa zostanie zrealizowana przez konsorcjum firm: TORPOL S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., oraz POZBUD T&R S.A. za kwotę 298 809 849,38 zł netto.
Druga z umów przewiduje funkcję inżyniera kontraktu, który zajmować się będzie w imieniu PKP PLK S.A. zarządzaniem, administrowaniem, nadzorem inwestorskim, a także rozliczaniem robót budowlanych realizowanych w ramach projektu. Obowiązki Inżyniera obejmie konsorcjum firm: ECM Group Polska S.A., Warszawa oraz Ingenieria IDOM Internacional S.A., Hiszpania. Umowa opiewa na kwotę 1 855 000,00 zł netto.
Planowane roboty budowlane polegać będą na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej. Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych – do 100 km/h.
Trasa Kalety – Kluczbork, o długości blisko 70 km, stanowi ważny ciąg wywozu towarów ze Śląska w kierunku Poznania i dalej do Szczecina. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu, także dla pociągów pasażerskich, w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków. Inwestycja zostanie uzupełniona przez kolejną rewitalizację planowaną na trasie Kluczbork – Ostrzeszów.
Projekt nr POIiŚ 7.1-70 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork” ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12999/Bedzie-szybciej-na-trasie-Kalety-Kluczbork.htmlhanys - 08-06-2013, 20:39 Temat postu:
Od grudnia wracaja pociagi regio w relacji Opole-Lubliniec i powrót. Juz w listopadzie trasa ta ma być przejezdna. Od Lublińca do Częstochowy jeździły będa dalej KŚ.
Na trase Opole-Lubliniec-Czestochowa Str. przekierowane zostana także EIC Odra i Ślęża.
Drugiego toru na Lubliniec-Opole nie będzie tomcio - 01-07-2013, 22:11 Temat postu:
Najlepiej aby linie Lubliniec-Katowice, Lubliniec-Częstochowa, Lubliniec-Gliwice od nowego rozkładu obsługiwały Przewozy Regionalne.
Dało by to możliwość uruchomienia bezpośrednich szybkich połączeń typu Częstochowa-Opole Gł/Wrocław Gł..,Katowice-Kluczbork, Gliwice-Kluczbork a także przywrócenia bezpośrednich połączeń na odcinku Tarnowskie Góry-Wieluń Dąbrowa/Kępno,unikając jednocześnie kłopotliwych przesiadek czy to w Lublińcu czy Krzepicach.
Przy okazji można by spróbować reaktywować linię z Tarnowskich Gór do Opola przez Zawadzkie, lub uruchomić pociągi w relacji Tarnowskie Góry-Opole Gł.przez Kalety, Lubliniec. Lil_Peter - 01-07-2013, 22:59 Temat postu:
KŚ są nie do ruszenia niestety jeśli chodzi o Lubliniec - Częstochowa/Katowice. Linia Lubliniec - Gliwice to niejako "efekt uboczny", a nie stricto linia "dla ludzi". Niemniej można by się pokusić o jakieś pisemka o jednolitość relacji Częstochowa - Opole. Anonymous - 01-07-2013, 23:37 Temat postu:
Raczej nic nie zapowiada tego, by KŚ odstąpiły jakąkolwiek linię biegnącą w całości wewnątrz województwa hanys - 02-07-2013, 11:28 Temat postu:
Przeciez już wiadomo ze od grudnia KŚ będą obsługiwały odcinek Lubliniec-Częstochowa natomiast z Opola do Lublińca pojadą regio sympatyk - 20-12-2013, 13:56 Temat postu:
Szybsza jazda między Katowicami a Opolem.
Pasażerowie na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice będą podróżować szybciej, wygodniej i bezpieczniej. Wszystko to dzięki rewitalizacji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Na pierwsze wyremontowane tory już wróciły pociągi.