INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Gliwice - Lubliniec

m966 - 17-11-2012, 00:26
Temat postu: Gliwice - Lubliniec
Linia ta pojawiła się w nowym rozkładzie KŚ z oznaczeniem S19, ale póki co bez tabeli odjazdów. Nie wykluczone jednak, że już wkrótce wrócą na nią regularne kursy osobowe. Póki co od nowego rozkładu skierowane na nią będą dwa TLK i jeden wakacyjny IR. I tu moje pytanie, bo z Gliwic do Lublińca pociągi te dojeżdżać będą w ok. 48 minut, a przejazd w odwrotnym kierunku zajmie im co najmniej 10 minut dłużej. Zastanawiam się, skąd taka różnica? Czyżby jeden tor miał wyższy standard, niż drugi?
Leniwiec - 17-11-2012, 09:52
Temat postu:
Jeden tor jest "zrobiony" a drugi nie. Przy mniejszej ilości kursów może udało by się puścić wszystko jednym torem i czas przejazdu był by dobry dla obu stron.
tomcio - 05-12-2012, 13:25
Temat postu:
Jeśli chodzi o Lubliniec to KŚ mogło by pomyśleć o stworzeniu kilku ciekawych relacji rozpoczynających się w Lublińcu.Ja bym widział takie relacje jak np.
przyśpieszony-LUBLINIEC-Pyskowice-Gliwice Łabędy-Gliwice-Zabrze-Ruda Śląska-Chorzów Batory-Katowice-Sosnowiec Gł.-Będzin Miasto-Dąbrowa Górnicza-Łazy-ZAWIERCIE
przyśpieszony-LUBLINIEC-Rusinowice-Koszęcin-Kalety-Tarnowskie Góry-Radzionków-Bytom-Chorzów Miasto-Chorzów Batory-Katowice-Katowice Piotrowice-Tychy-Pszczyna-Goczałkowice Zdrój-Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała Gł.-Bielsko Biała Lipnik-Wilkowice Bystra-Łodygowice-ŻYWIEC lub dalej do stacji ZWARDOŃ ,ewentualnie od Goczałkowic Zdrój utworzyć połączenie w kierunku WISŁY GŁĘBCE
osobowy LUBLINIEC-Częstochowa-RADOMSKO oraz LUBLINIEC-Częstochowa Stradom-Koniecpol-WŁOSZCZOWA
Leniwiec - 05-12-2012, 14:25
Temat postu:
Z Lublińca do Zawiercia pociągi powinny jechać przez Siewierz, po co robić tak okrężną relację przez Katowice? jednakże (prawie) wszyscy wiemy że tory w okolicach Siewierza są bez druta i w kiepskim stanie, nie wiem czy ogółem linia jest przejezdna chociażby w połowie.
Jak na razie to na takie czary mary nie ma taboru, szczególnie na pociągi przyśpieszone. Poza tym jak w Katowicach zostaną utrzymane skomunikowania to przesiadka nie powinna stanowić problemu. Moim zdaniem bezpośrednie przyśpieszone relacje powinny kursować trochę inną trasą niż reszta pociągów, odciążyło by to niektóre trasy (np "1" w okolicach Dąbrowy Górniczej, wycinano tam przystanki bo był remont i po prostu linia nie wyrabiała) można by było zrobić 2-4 przyśpieszone więcej Katowice(Gliwice) - Częstochowa przez Bytom. Albo Gliwice-Katowice przez Rudę Kochłowice (tor z Kochłowic w kierunku Załęża jest przejezdny, ten w kierunku ligoty nie ma na 1 kawałku trakcji chyba :/) ... No ale dobra, bo offtop się robi Very Happy A tak powracając do tematu to na kolorowej mapce przedstawiającej linie KŚ linia Gliwice-Lubliniec jest zaznaczona, może dodadzą ją w którejś korekcie rozkładu (nie wiem, może czerwiec albo grudzień)...
REGIOchłopak - 05-12-2012, 17:22
Temat postu:
Sądzę, że będzie tamtędy jeździł jakiś pociąg sezonowy KŚ stąd ta trasa jest zaznaczona na mapce.
Leniwiec - 05-12-2012, 17:30
Temat postu:
Ale ta trasa nie ma żadnego potencjału który jest wyższy w danym okresie (a to chyba powinno być warunkiem do połączeń sezonowych)... Za Pyskowicami zaczynają się wsie i małe miasteczka a za stacją Toszek Północ jest już chyba tylko las. Jedyne co mi przychodzi do głowy to grzybobranie w okolicach Krupskiego Młyna (zawsze było tam dużo grzybów) ale chyba to by było za mało na sezonowe połączenia, nie? A tak zastanawiając się nad losem linii to ciekawi mnie czy jest szansa na reaktywację Lubliniec-Kędzierzyn Koźle przez Bycinę, nie wiem czy na tym odcinku kiedykolwiek jakiś skład pasażerki jechał... Jeżeli chcieli by tam coś puścić to radzę się śpieszyć bo w okolicach Byciny już na 1 torze nie ma trakcji (chyba po wiatrach jakiś może, nie wiem, przez tydzień kabel tak śmiesznie wisiał co było w sumie niebezpieczne bo nad przejazdem kolejowym, potem zdjęli).
REGIOchłopak - 05-12-2012, 17:32
Temat postu:
Leniwiec, chodzi mi o pociąg Katowice-Świnoujście i Katowice-Kołobrzeg.
Leniwiec - 05-12-2012, 17:38
Temat postu:
Acha no ale trasa na mapce i w rozpisie jest szczegółowo zaznaczona " S19 Gliwice-Lubliniec". Sezonowce nad morze pojadą pewnie E30, wiedenką, w ostateczności węglówką (szczególnie ten do Tczewa).
REGIOchłopak - 05-12-2012, 17:45
Temat postu:
Leniwiec, nie zdziw się, że będzie inaczej Smile
Leniwiec - 05-12-2012, 18:08
Temat postu:
Wiadomo już że jeden z tych pociągów staruje z Zawiercia, już widzę jak jedzie przez Lubliniec.
jackii - 05-12-2012, 18:23
Temat postu:
Leniwiec, nie przez Lubliniec - pojedzie przez Kluczbork Razz
kulejorz - 05-12-2012, 18:27
Temat postu:
Tu was zaskoczę. Pociągi sezonowe z Katowic do Świnoujścia i Kołobrzegu pojadą z Katowic przez Bytom, Tarnowskie Góry, Lubliniec, Kluczbork, Poznań. Natomiast ten do Tczewa przez Bytom, Tarnowskie Góry, Herby Nowe, Zduńską Wolę Karsznice i Inowrocław.
.
REGIOchłopak - 06-12-2012, 00:04
Temat postu:
Jeśli faktycznie tak będzie to zwracam honor Smile
Nie upieram się choć informacje na temat tych pociągów zmieniają się z każdą informacją jaka jest podana w sieci Smile
egon - 06-12-2012, 09:06
Temat postu:
@kulejorz
Pociągi sezonowe nad morze są wytrasowane przez T.Góry,Herby Nowe,Wieluń,Kępno.Ostrów Wkp
Leniwiec - 06-12-2012, 09:59
Temat postu:
Miło że pociągi do Tczewa pojadą w całości węglówką, to chyba oczywiste bo to najkrótsza trasa. Co do pociągów nad morze to trasa pewnie jeszcze 20 razy się zmieni i się pewnie okaże że będzie to jakaś objazdówka przez Wawę Wink A wracając do tematu to ciągle wątpię by trasa Gliwice-Lubliniec była obsługiwana tylko przez pociągi sezonowe, przydały by się tu 4-5 połączeń dziennie (dwa rano, dwa w popołudniowym szczycie i wieczorny), najlepiej na szynobusie bo frekwencji jakiejś superowej nie będzie. Przedłużanie relacji także raczej nie ma sensu bo kto będzie chciał jechać gdzieś dalej to pojedzie przez Katowice... Chociaż relacja Lubliniec-Kędzierzyn ciekawa, pamiętam że 1-2 lata temu TLK jeździły tamtędy objazdem i nie jechało się jakoś powoli.
m966 - 17-12-2012, 07:45
Temat postu:
Ciekaw jestem, czy Krupski Młyn postara się o odbudowanie swojej stacji z okazji reaktywacji tej trasy. Toszek Północ też chyba wymaga jakichś prac. Przydałby się w każdym bądź razie dodatkowe postoje między Paczyną a Lublińcem.
Leniwiec - 17-12-2012, 08:44
Temat postu:
Pociąg który w styczniu ma jeździć po 22 z Gliwic do Lublińca przez Pyskowice nie będzie chyba zatrzymywał się za Paczyną. na wykazie PLK pisze tylko "Gliwice Łabędy, Pyskowice, Paczyna, Toszek Północ"... w sitkolu pociągu nie ma więc ciężko dowiedzieć się więcej. Czas przejazdu to była chyba niecała godzina. Może postoje pojawią się gdy trasa uzyska większą ilośc połączeń bo teraz wygląda to po prostu na podsył jednostki do Lublińca... Taki postój w Krupskim Młynie był by przydatny, dostać się stamtąd do Gliwic jest ciężko a ludzie by pewnie korzystali z tego przystanku.
m966 - 19-12-2012, 23:22
Temat postu:
Odpowiedź UG w Krupskim Młynie na moje pytanie:

"Uprzejmie informujemy, że Gmina od kilku lat prowadzi rozmowy z PKP o utworzeniu przystanku pasażerskiego w Krupskim Młynie. Ostateczna decyzja bedzie jednak zależała od wielu czynników: uruchomienia połaczeń, zapotrzebiowania a także możliwości finansowych."
sympatyk - 09-01-2013, 11:13
Temat postu:
Leniwiec napisał/a:
Ale ta trasa nie ma żadnego potencjału. Jedyne co mi przychodzi do głowy to grzybobranie w okolicach Krupskiego Młyna (zawsze było tam dużo grzybów).

Każdy powód jest dobry Smile W każdym razie z przecieków, które opublikował dddbb okazuje się że jednak jedna para pociągów rel. Gliwice-Lubliniec ruszy już niebawem Very Happy

O! Shocked Jest już nawet w SITKOLU
Leniwiec - 09-01-2013, 16:32
Temat postu:
To już było dawno wiadomo, od poprzedniej korekty rozkładu (po wkroczeniu PR na styki) w rozkładzie PLK widnieje wieczorna para pociągów relacji Lubliniec-Gliwice przez Pyskowice.
REGIOchłopak - 11-03-2013, 22:07
Temat postu:
Wczoraj jechałem tym pociągiem z Lublińca. Skład to ET22+2*B z ICC
Frekwencja około 20 osób głównie studenci, więc połączenie właściwie jakiś tam sens ma, ale na pewno nie takim taborem...
pytamboniewiem - 21-03-2013, 23:09
Temat postu:
mam zamiar w sobotę jechac trasa Gliwice(22.58) - Lubliniec(23.57) i mam zapytanie
czy pociag ten jest skomunikowany z Częstochowa - Gliwice(22.54) ??

Może ktoś wie z jakiej relacji pociągu zmienia się pociąg w relację Gliwice - Lubliniec o powyższych godzinach?

[ Dodano: 24-03-2013, 20:12 ]
Jechałem tym pociagiem i byłem jedynym pasażerem na pokładzie:)
hanys - 08-06-2013, 20:31
Temat postu:
Do 1 czerwca pociag Lubliniec-Gliwice-Lubliniec przechodził z pociagu Katowice 16.40 - Lubliniec. Teraz przechodzi z osobówki Czestochowa-Lubliniec.

Oprócz tego na linii lubliniecko-gliwickiej kursuje Wiking Szczecin-Katowice-Szczecin oraz Gwarek Katowice-Gdynia-Katowice.

Sezonowce a mianowicie Szyper i Bryza pojadą trasa Katowice-Bytom-TG-Lubliniec-Kluczbork-Poznań (Szyper z Katowic do Świnoujścia a Bryzka z Krakowa Pł. do Kołobrzegu), natomiast sezonowy IR Pirania z Katowic do Świnoujścia pojedzie trasą Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Kluczbork-Poznań.

Planowo od lipca (jednak przez program naprawczy możliwe ze dopiero od września) Równica KŚ z Gliwic do Wisły Uzdrowisko będzie startowała w Lublińcu i pojedzie trasą Lubliniec-Gliwice-Bytom-Chorzów-Katowice-Tychy-.....-Wisła Uzdr. Przez Bytom i Chorzów M. pojedzie ze wzgledu na remonty miedzy Rudą a Zabrzem oraz Zabrzem a Gliwicami. Po zakończeniu remontów powróci na trase przez Rudę i Zabrze.
Leniwiec - 08-06-2013, 20:34
Temat postu:
hanys, Wiking przetrasowany na Tarnowskie Góry, nie pamiętam dokładnie od kiedy.
hanys - 08-06-2013, 20:36
Temat postu:
tak Wiking od 9 czerwca (czyli od jutra) jest przetrasowany na Tarnowskie Góry,Bytom, również z powodu remontu na Gliwice-Zabrze. jednak Wiking nie zatrzyma sie ani w Tarnowskich Górach ani w Bytomiu ani w Chorzowie Miasto. jadac z Lublińca do Katowic o dziwo zatrzyma sie tylko w Chorzowie Batorym natomiast jadąc z Katowice w kierunku Lublińca nie zatrzyma sie nigdzie po drodze, wyjadąc z Katowic pierwszy postój ma w Lublińcu. Nie jestem tez pewien czy miedzy Tarn. Górami a Lublińcem pojedzie przez Kalety czy przez Borowiany.
Leniwiec - 08-06-2013, 21:42
Temat postu:
hanys, na 90% przez Kalety. Infra w okolicach podg. Borowiany jest w TRAGICZNYM stanie, w Krupskim Młynie jest już lepiej, jeden tor po remoncie. Jazda przez Kalety zajmie mniej czasu.
hanys - 08-06-2013, 21:46
Temat postu:
Wlasnie nie jestem pewien. Odc. TG-Kalety jest ok ale Kalety-Lubliniec to masakra. Trase te pociag pokonuje w 30 min podczas gdy trase Borowiany-Lubliniec pokona w prawdopodobnie 15. Tor Gliwice-Lubliniec ma szlakową 100 km/h lub wiecej, powrotny jest w nieco gorszym stanie, tam predkośc nie przekracza 70-80km/h. Jednak wystarczy wjechac na lubliniecko-gliwicką węglówke od strony Tworoga i praktycznie już jestesmy w Lublińcu
adalbert - 21-06-2013, 11:39
Temat postu:
hanys napisał/a:
Do 1 czerwca pociag Lubliniec-Gliwice-Lubliniec przechodził z pociagu Katowice 16.40 - Lubliniec. Teraz przechodzi z osobówki Czestochowa-Lubliniec.

Oprócz tego na linii lubliniecko-gliwickiej kursuje Wiking Szczecin-Katowice-Szczecin oraz Gwarek Katowice-Gdynia-Katowice.

Sezonowce a mianowicie Szyper i Bryza pojadą trasa Katowice-Bytom-TG-Lubliniec-Kluczbork-Poznań (Szyper z Katowic do Świnoujścia a Bryzka z Krakowa Pł. do Kołobrzegu), natomiast sezonowy IR Pirania z Katowic do Świnoujścia pojedzie trasą Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Kluczbork-Poznań.

Planowo od lipca (jednak przez program naprawczy możliwe ze dopiero od września) Równica KŚ z Gliwic do Wisły Uzdrowisko będzie startowała w Lublińcu i pojedzie trasą Lubliniec-Gliwice-Bytom-Chorzów-Katowice-Tychy-.....-Wisła Uzdr. Przez Bytom i Chorzów M. pojedzie ze wzgledu na remonty miedzy Rudą a Zabrzem oraz Zabrzem a Gliwicami. Po zakończeniu remontów powróci na trase przez Rudę i Zabrze.



Wakacyjny IR Pirania nie pojedzie przez Gliwice, Lubliniec; tylko przez Bytom, Wieluń.
A osobowy Lubliniec - Gliwice przechodzi z pociągu Katowice - Lubliniec (obecnie odjazd z Katowic 17:55)
hanys - 21-06-2013, 15:04
Temat postu:
Nieprawda. osobówka Katowice 17.55 - Lubliniec zjezdża odrazu w Lublińcu na bocznice i stoi tam do rana.
Pirania faktycznie w ostatniej chwili zostala przetrasowana na Bytom-Wieluń, powodem jest remont torów na Zabrze-Ruda.
Czyli niestety Piranie popłynie z.... powietrzem
adalbert - 21-06-2013, 16:36
Temat postu:
Hanysie, wczoraj jechałem pociągiem z Katowic o 17:55, spóźniony w ogóle 25 minut i zwróciłem na to uwagę. Po przyjeździe do Lublińca od razu zapowiedziany został jako osobówka do Gliwic. Z powodu opóźnionego przyjazdu, odjechał do Gliwic także opóźniony.

Mimo remontów, decyzja zmiany trasy Piranii w ostatniej chwili jest dla mnie niezrozumiała.
hanys - 21-06-2013, 19:31
Temat postu:
Dla mnie tez zmiana trasy Piranii w ostatniej chwili jest niezrozumiala.
jednak co do obiegów w Lublińcu to dlaczego osobowka do Glwic odjechala opoźniona skoro odjeżdza ona godziny po przyjeżdzie Katowic (17.55)
adalbert - 21-06-2013, 22:55
Temat postu:
Wg rozkładu osobówka do Gliwic odjeżdżała wczoraj o 20:04. Planowy przyjazd pociągu z Katowic 19:39, opóźniony 25 minut, także przyjechał wczoraj po 20. Osobowy do Gliwic więc także siłą rzeczy odjechał też kilka minut opóźniony Smile
ikarek - 22-06-2013, 13:02
Temat postu:
Jak to niezrozumiała?
Bardzo dobrze, że Pirania pojedzie przez Bytom i Tarnowskie Góry. Gliwice i tak mają dalekobieżnych tyle, że hu hu. A Bytom, Tarnowskie Góry, Wieruszów to pies?
hanys - 22-06-2013, 13:19
Temat postu:
Pies czy nie pies nie ważne. Ważne ze przez to zmiane w Piranii będzie jechało peeełno chorzowsko-bytosmko-tarnogórskiego powietrza Smile Skład będzie pusty jeśli Katowice go nie zapełnią na starcie
Lil_Peter - 22-06-2013, 13:41
Temat postu:
hanys napisał/a:
Pies czy nie pies nie ważne. Ważne ze przez to zmiane w Piranii będzie jechało peeełno chorzowsko-bytosmko-tarnogórskiego powietrza Smile Skład będzie pusty jeśli Katowice go nie zapełnią na starcie

Laughing

Zgadzam się w 100%. Gdyby rzeczywiście ktoś na tej linii wsiadał do dalekobieżnych to coś by tutaj jechało.
Leniwiec - 22-06-2013, 20:21
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
hanys napisał/a:
Pies czy nie pies nie ważne. Ważne ze przez to zmiane w Piranii będzie jechało peeełno chorzowsko-bytosmko-tarnogórskiego powietrza Smile Skład będzie pusty jeśli Katowice go nie zapełnią na starcie

Laughing

Zgadzam się w 100%. Gdyby rzeczywiście ktoś na tej linii wsiadał do dalekobieżnych to coś by tutaj jechało.

Popieram obie wypowiedzi.
ikarek - 22-06-2013, 22:01
Temat postu:
A jak mają jeździć, jak ludzie się od dawna przyzwyczaili, że tu prawie nic nie jeździ. Informacji poza dworcem brak, a na syfiatym dworcu jest tylko mały, nierzucający się w oczy rozkład.
W Tarnowskich Górach jednak jest trochę lepiej. Więcej ludzi zagląda, dworzec po remoncie też jest bardziej przyjazny. Ostatnie cięcia i podwyżki KŚ praktycznie dobiły linię bytomską, więc niech chociaż coś dalekobieżnego czasem przejedzie.
sebek - 23-06-2013, 07:26
Temat postu:
Bytom nie ma szczęścia do połączeń kolejowych i do rozkładów jazdy. Reaktywacje połączeń do Gliwic, potem likwidacje i tak cały czas za PR, KŚ, mieszanie z rozkładami, a pasażer w końcu powie dość tego bałaganu i koniec z PKP.
Ludzie zawiedzeni tym co wyprawiały PR, teraz to samo z KŚ jest a to wszystko ma wpływ na cały wizerunek kolei w regionie Bytomia i Tarn. Gór. Ktoś korzystający z połączeń lokalnych, zawsze dowie sie, że przez Bytom jedzie pociąg do Świnoujścia czy Kołobrzegu. Im więcej ruchu regionalnego, tym więcej życia na dworcu. A tak, dworzec świeci pustkami, jak napisał przedmówca, system informacji praktycznie nie istnieje, poza małymi rozkładami. Do tego brak kasy, możliwości wcześniejszej rezerwacji, dopytania się o dany pociąg dalekobieżny. Trudno w takich warunkach o nagły powrót pasażerów. Pytałem się kilku osób, czy wiedzą o sezonowych TLK nad morze, to raczej słyszałem odpowiedzi, przecież przez Bytom nic nie jeżdzi od lat.
Każdy myśli, że składy towarowe i kilka osobówek to cały ruch na dworcu w Bytomiu.
ikarek - 24-06-2013, 20:40
Temat postu:
Aha, teraz nawet w holu głównym nie ma rozkładu. Jest tylko w przejściu podziemnym i na peronach, ale kto o tym wie? Chyba trzeba nakleić jakąś informację.
sympatyk - 04-10-2013, 00:25
Temat postu:
"Kosmiczna" będzie ta nowa godzina odjazdu pociągu z Gliwic do Lublińca od grudnia Śmiech W Lublińcu skomunikowanie donikąd...
hanys - 04-10-2013, 09:38
Temat postu:
Do Katowic i Częstochowy.... za godzine Razz
sympatyk - 21-11-2013, 11:02
Temat postu:
"W sumie w nowym rozkładzie więcej połączeń pojawi na dziewięciu odcinkach. W siedmiu wypadkach tych połączeń będzie mniej, a na kolejnych siedmiu nic się nie zmieni. W wyniku robót torowych zdecydowano o zawieszeniu w tym rozkładzie ciągów w relacji Lubliniec-Gliwice i Lubliniec-Częstochowa."

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17079/Nowy-rozklad-jazdy-Kolei-Slaskich.html
wasat - 22-11-2013, 17:08
Temat postu:
Dla mnie jest to nieporuzumienie żeby likwidowac polaczenie Czestochowa Lubliniec tyle lat istanilo ,robia nowe perony a teraz zawieszaja bezsensu Sad
hanys - 22-11-2013, 17:10
Temat postu:
To przez dalszy remont trasy Częstochowa - Lubliniec. Pociągi na tę linie powrócą w marcu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group