INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Pociągów Rzeszów-Lublin nie będzie

tomeeek07 - 14-08-2012, 11:32
Temat postu: Pociągów Rzeszów-Lublin nie będzie
Jak informował przed tygodniem "Rynek Kolejowy", od grudnia wyłącznie z przesiadką będzie można dojechać z Lublina do Rzeszowa. Województwo podkarpackie tłumaczy, że w bezpośrednich pociągach było za dużo pasażerów. Nie będzie też bezpośrednich pociągów Jarosław - Zamość.

Beata Górka, rzecznik prasowy marszałka województwa lubelskiego podaje, że podkarpacki zakład Przewozów Pasażerskich ma zamiar podzielić także szynobusową linię Jarosław-Zamość. Po zmianach pociągi będą dojeżdżać z Jarosławia jedynie do Bełżca. Chcąc dojechać do Zamościa, trzeba będzie się przesiadać. W powrotnej trasie będzie podobnie.

Jak mówi "Gazecie Wyborczej" rzecznik Górka, argumentacja strony podkarpackiej jest prosta. Sprowadza się do stwierdzenia, że nie będzie bezpośrednich pociągów, bo... jest za dużo pasażerów. - Podkarpacie tłumaczy się, że "potoki pasażerów" są tak duże, że szynobusy nie są w stanie ich obsłużyć. Stąd liczne skargi zarówno pasażerów, jak i lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych - mówi pani rzecznik.

Chodzi o to, że Podkarpacie nie ma odpowiedniego taboru. Tamtejsze Przewozy Regionalne mają właściwie tylko jeden duży szynobus. Dodatkowo nie mogą go zawsze wypuścić w trasę, bo często ulega awarii. A mniejszych składów często nie da się połączyć, dlatego w pociągach panuje ścisk. I jeszcze jedno. Podkarpaccy kolejarze przeliczyli, że większość pasażerów, którzy podróżują dziś na trasie Lublin-Rzeszów wsiada do pociągów na terenie województwa lubelskiego. I to był dodatkowy powód, dla którego chcą jeździć jedynie z Rzeszowa do Stalowej Woli.

Źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 14-08-2012, 14:45
Temat postu:
To po jakiego ch**a w ogole bawic sie w Zamoscie, Bełżce, Włodawy - skoro jesli polaczenia sie przyjma i ludzie beda jezdzic to pociagi padna ofiara wlasnego sukcesu i zostana uwalone bo .... za duzo ludzi jezdzi. I co, wojewodztwa umywaja rączki i niech ludzie sobie sami radzą?! Lepiej rozumiec uruchomic pociagi na liniach na ktorych bedzie jezdzilo kilka osob, bo przynajmniej sie beda miescic? To jest chore, tak - chore i patologiczne ! Takiego chamstwa nie stosowalo nawet PKP IC zażynając pospieszne po przejeciu od PR, ubierali to w jakies ladne argumenty. A tu mamy kawe na ławe. LUDZIE ! Dzialajmy! Piszcie gdzie sie da, ja juz napisalem do TVN 24 (tfu) moze zainteresuja sie sprawa. Bareja i PRL się chowają przy tym co odwala podkarpacko-lubelski zascianek Evil or Very Mad Jest to nic innego jak leczenie ręki przez amputacje. Włodarze nie maja ambicji i są zwykłymi palantami, pokazali w piekny sposob swoj prawdziwy stosunek do kolei regionalnej. Jestem szczerze poruszony indolencja politykow, jesli z tego nie bedzie afery to ja juz nie wiem....

Idac tym tokiem myslenia nigdy kolej nie bedzie odgrywala wiekszej roli niz obecnie, bo jak nawet bedzie wiecej chetnych na podroze pociagami, to i tak nie ma ich gdzie zmiescic. Kolejny argument zeby uciekac z tego chorego kraju!!!!! W siedzibie Marcel Busa i innych Galicji Ekspresow wlasnie strzelily korki od szampana.
lubelak195 - 14-08-2012, 14:58
Temat postu:
Pułtuś, przepraszam bardzo- to podkarpackie się nie zgadza, a nie Lubelskie. Podobno dlatego, że większość pasażerów wsiadała do tych pociągów ze stacji na terenie woj. Lubelskiego
Pirat - 14-08-2012, 15:01
Temat postu:
Gazeta Wyborcza na ten temat:

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,12304846,Kolej__Pociagi_przestaja_jezdzic__bo_pasazerow_za.html
sabatnik - 14-08-2012, 17:19
Temat postu:
Kolejny dowód na to, że kolej jest likwidowana świadomie i celowo. Ludzie chcą jeździć, nawet na trasach niezelektryfikowanych, które co po niektórzy traktują jako trędowate. Niemniej osoby ważniejsze od zwykłych obywateli mają interes w tym, aby pociągów było jednak jak najmniej.
pendolino - 14-08-2012, 17:37
Temat postu:
To już jest paranoja jakaś. 10 lat temu zaczęło się szynobusowe lobby, że można tylko tak i inaczej się nie da. Teraz zaczyna się okazywać że to dobry czas do powrotów składów wagonowych albo trójczłonowych SZT. A teraz podział relacji, potem likwidacja połączenia w dobrej cenie, odjazdy pociągów w godzinach typu 3,9,11,23. Jak się władze szybko uwiną to za dwa lata znowu pies z kulawą nogą nie spojrzy w kierunku pociągu Evil or Very Mad
Michel - 14-08-2012, 17:48
Temat postu:
Nawet jeżeli na Podkarpaciu nie ma dostatecznej ilości taboru to przecież można przenieść go z innych zakładów przewozów regionalnych. Ale według PR lepiej jest sprzedawać z przeznaczeniem na złom lokomotywy spalinowe wraz z wagonami piętrowymi. Na stronie przewoźnika w zakładce Przetargi co chwilę pojawiają się coraz to nowsze ogłoszenia. Beton
REGIOchłopak - 14-08-2012, 17:57
Temat postu:
Michel, to nie takie proste...To Marszałek zażądał podzielenie relacji na 2 osobne. PR tylko wykonują jego polecenia.

[ Dodano: 14-08-2012, 18:59 ]
A jeśli marszałek zapłaci za wagony i loki to takie też pojadą.
Anonymous - 14-08-2012, 19:42
Temat postu:
A co tu sie dziwic, ze pociagi miedzy stolicami dwoch sasiadujacych wojewodztw pękają w szwach. Przeciez na tej linii potencjal jest na jakies 6-8 par. czy na prawde nie da sie zwiekszyc liczby kursow? Czy na tej linii, wyremontowanej za ciezkie pieniadze linii nie bedzie nigdy wiecej par pociagow? Czy na prawde lepiej pchac miliony w modernizacje szlakow po ktorych hula wiatr? Czy lepiej pchac miliony dotacji w muchowozy typu pociagi Jaslo-Rzeszow czy Jaslo-Zagorz? Czy nie ma roznicy, czy pociagiem jedzie 10 osob, czy 100 osob. Juz nawet mogliby cene podniesc, a tak to jeszcze celowo rozkomunikuja Rolling Eyes
tomekjot - 15-08-2012, 06:51
Temat postu:
[quote="Michel"]Nawet jeżeli na Podkarpaciu nie ma dostatecznej ilości taboru to przecież można przenieść go z innych zakładów przewozów regionalnych.

Chociażby z Katowic. Kolejny Kwiatek- Jarosław Zamość też nie będzie.

Beata Górka, rzecznik prasowy marszałka województwa lubelskiego podaje, że podkarpacki zakład Przewozów Pasażerskich ma zamiar podzielić także szynobusową linię Jarosław-Zamość. Po zmianach pociągi będą dojeżdżać z Jarosławia jedynie do Bełżca. Chcąc dojechać do Zamościa, trzeba będzie się przesiadać. W powrotnej trasie będzie podobnie.
Marcel Hans - 15-08-2012, 08:54
Temat postu:
Cała sprawa mnie rozbraja. Ja rozumiem likwidować połączenia, bo nierentowne. Ale likwidować, bo zbyt rentowne? Zakład PR na Śląsku się likwiduje to chyba jakieś wagony im zostaną?
Jakiś całkowity debil odpowiada za taką decyzję, no ale tu jest Polska...
REGIOchłopak - 15-08-2012, 09:17
Temat postu:
Śląski zakład PR niema żadnego wagonu ani szynobusu "na stanie" Jedynie EZT więc na tą linię się one nie nadają.
Exsimus - 15-08-2012, 09:21
Temat postu:
PR Katowice nie ma żadnych wagonów pasażerkich tylko i wyłącznie kible. Wagony parę lat temu poszły do PR Poznań. Jeszcze do nie dawna na tamtejszych wagonów było widoczne "Bielsko Biała", "Racibórz" itd..,
Michel - 15-08-2012, 10:38
Temat postu:
REGIOchłopak oczywiście, że to jest decyzja marszałka, ale argumentów dostarczają mu same PR-y przez taką, a nie inną gospodarkę taborem. Prawdą jest, że marszałek musi wyrazić zgodę na loki z wagonami bo to on dopłaca do każdego pociągokilometra, a w tym wypadku w sposób istotny wzrosłyby koszty obsługi połączeń. Nie mniej jednak powinno szukać się rozwiązań najlepszych dla podróżnych, a wcielenie w życie wspomnianych pomysłów marszałka oznacza zarzynanie kolei regionalnej, z jakim mieliśmy do czynienia na wielu liniach od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.
REGIOchłopak - 15-08-2012, 10:53
Temat postu:
Sądzę, że cel marszałka był inny, a nagonka na całą sytuację spowodowała taki, a nie inny odbiór.
Michel - 15-08-2012, 11:30
Temat postu:
Ale kolejnym z podawanych powodów podjęcia takiej decyzji jest fakt, że większość pasażerów wsiada na Lubelszczyźnie. A tutaj sprawę mógłby załatwić przejrzysty system księgowania przychodów ze sprzedaży biletów, tak aby wpływy były zaliczane proporcjonalnie na dane województwo w sytuacji, gdy pasażerowie podróżujący w danych relacjach muszą przekroczyć ich granicę, aby dotrzeć do celu. Mi ta cała sytuacja przypomina czasy, kiedy po śmierci króla Bolesława Krzywoustego Polska została podzielona na dzielnice.
rumburak - 15-08-2012, 11:59
Temat postu:
Ludzie! Jak stado baranów dajecie się wpuszczać w maliny posadzone przez szczujących pseudo-dziennikarzy z Wyborczej!

Chcecie znać realne stanowisko Marszałka podkarpackiego, i motywy które kierowały decyzją o podziale relacji (a nie likwidacji połączenia)? To obejrzyjcie to:

http://img405.imageshack.us/img405/4559/umwprzeszowlublin.png
Sebcio - 15-08-2012, 12:24
Temat postu:
rumburak, połączenie podzielone na dwie odrębne relacje będzie już mało konkurencyjne. Nie każdy chce jechać jak mu wyszukiwarka pokaże konieczność przesiadki...
Rozwiązaniem mógłby być skład 2xSA103 rozłączany w S. W. Rozwadów.

[ Dodano: 2012-08-15, 1:30 pm ]
Jedna należy zaznaczyć że jeżeli PRy dobrze rozreklamują takie połączenie to może być dobrze. Niektórzy ludzi wola pociąg niż autobus.
Lord W - 15-08-2012, 13:44
Temat postu:
Hm. Szukają wszędzie oszczędności to tak musi się to skończyć. Pociągi bezpośrednie są zawsze dużo lepsze. A w tym piśmie napisane jest o złych godzinach odjazdu, to może pora je zmienić na lepsze.

Czy naprawdę Podkarpackie jest tak biedne, że nie może dołożyć do większego szynobusa? Ludzie też jeżdżą pięcioosobowymi samochodami samemu i czy to jest optymalne? Jakby chcieli rozwijać kolej to by ja rozwijali, ale brakuje funduszy, bo są potrzebne na co innego, więc jest tak, a nie inaczej.
Tomasz - 15-08-2012, 14:02
Temat postu:
No i co to za różnica czy likwidują całkowicie czy robią przesiadki? Na jedno wychodzi, będzie się gorzej jechało pociągiem. Ja już skończę za chwilę prawko, kupuję auto i mam gdzieś wypady koleją na Podkarpacie, pokaże kolei środkowy palec o.

Nie żebym zachęcał ludzi do olewania kolei, ale kolej sama mnie dzisiaj olewa.

Chociaż jeśli pojadą studenci to może oni nie będą się bali tych przesiadek, ale wystarczy że któryś z pociągów dostanie większe opóźnienie i ludzie odejdą od kolei.
Michel - 15-08-2012, 15:58
Temat postu:
Rumburak skoro z badań (wolałbym nie wypowiadać się na temat tego, kto je przeprowadzał) wynika, że jest bardzo duże obłożenie jedynie na odcinku Lublin - Stalowa Wola to powinno się raczej dołożyć kurs na tym odcinku, żeby np. nie było 3,5 godzinnej dziury w rozkładzie jazdy pomiędzy 16:34 a 20:04. Wówczas kursujący regularnie krótki szynobus do Rzeszowa Głównego nie byłby aż tak oblegany i jednocześnie poprawiłaby się oferta przewozowa na wspomnianym odcinku. Poniżej podaje link do artykułu opisującego co dzieje się w szynobusie na podkarpaciu w kierunku przeciwnym i z pewnością pojedynczy szynobus tam nie wystarczy.
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11785138,PKP__Scisk__upal_w_pociagu__Bo_szynobusy_sa_uziemione.html. A postępując w taki sposób, jak zamierza to zrobić marszałek w następnym rozkładzie jazdy, powiela się wciąż ten sam patologiczny schemat - jeżeli na jednej linii się poprawia to zazwyczaj kosztem czego innego.

[ Dodano: 15-08-2012, 17:38 ]
Tamten link niestety nie otwiera się http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11785138,PKP__Scisk__upal_w_pociagu__Bo_szynobusy_sa_uziemione.html#ixzz23d5SZCvU
Anonymous - 15-08-2012, 17:20
Temat postu:
Pisać, naglaśniać. Od klepania w klawiature nic sie nie zmieni w tym kraju. Ja już wysłałem prosbe o poruszenie sprawy do paru gazet. Nie mozna dopuscic by dwie stolice sasiadujacych wojewodztw utracily bezposrednienie polaczenie.

Cytat:
Ja już skończę za chwilę prawko, kupuję auto i mam gdzieś wypady koleją na Podkarpacie, pokaże kolei środkowy palec o.


Kolejny "mentalnie wąsaty" Polak, ktorego najwiekszym marzeniem jest posiadanie auta i płacenie haraczu koncernom paliwowym, firmom ubezpieczeniowym. No to rób to praffko i pamietaj ze auto nie tylko trzeba kupic, ale tez utrzymac.
snajper - 16-08-2012, 14:11
Temat postu:
Skoro szynobusik przepełniony to ja się pytam po co się upierać przy szynobusikach. Puścić SM42 + kilka bonanz i będzie prawdziwy pociąg a nie przepełniony szynobusik, odejdzie też problem zbyt małej liczby tych busików.
dyżurny - 16-08-2012, 14:29
Temat postu:
snajper, przy składzie wagonowym dochodzi niestety zmiana kierunku w Stalowej Woli.. Ale dlaczego nie można połączyć dwóch szynobusów? Albo dlaczego relacji nie może obsłużyć Lubelski szynobus? Zawsze to większa limuzyna. Ewentualnie skoro już tak chcą ciąć, to może zrobić relacje... Rzeszów - Zamość p. Stalową Wolę i skomunikować w Stalowej Woli z szynobusem Przeworsk - Lublin. Zawsze to jakieś alternatywne opcje by były Smile

Pułtuś, daj se spokój, młody beton rośnie, taka nasza narodowa cecha Very Happy

Tomasz, ja wiem, czy masz się czym chwalić.. Robić prawko to zupełnie inna bajka niż je zrobić Very Happy Jeszcze zatęsknisz za pociągiem Smile
lubelak195 - 16-08-2012, 17:51
Temat postu:
dyżurny, Lubelskie samo ma problemy taborowe, a od nowego RJ dochodzi jeszcze lotnisko i Lubartów... dobrze, że koło września 2013 mają przyjechać 3 nowe dwuczłony z możliwością ciągnięcia wagonu.
dyżurny - 16-08-2012, 20:03
Temat postu:
lubelak195, to pół na pół zrobić obsługę tych relacji, zawsze to chyba będzie łatwiej niż samemu PZPRowi ciągnąć tą szopkę
Tomasz - 16-08-2012, 20:24
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:

Kolejny "mentalnie wąsaty" Polak, ktorego najwiekszym marzeniem jest posiadanie auta i płacenie haraczu koncernom paliwowym, firmom ubezpieczeniowym. No to rób to praffko i pamietaj ze auto nie tylko trzeba kupic, ale tez utrzymac.


Nie będę Ci odpyskowywał odpowiem Ci tylko raz bowiem jesteś pewnie trollem, ale ja Ci powiem tylko tyle że kolej sama jest sobie winna. Oferta typu pociągi o 5:44 i 14:57 (bezpośrednie) jest atrakcyjna wyłącznie dla miłośników sportów ekstremalnych. Czas przejazdu 3:46 jakże szybki pociąg Very Happy Jest jeszcze połączenie z przesiadką o 15:49 ale czas przejazdu wynosi wtedy 4:57. Innych z przesiadką nie liczę bo czas przejazdu wynosi 8 godzin, albo są 2 przesiadki albo przesiadki z TLK na Regio i odwrotnie.

Pewnie że bym jeździł gdyby kolej miała normalny rozkład jazdy. I wcale nie jestem "wąsatym" wypraszam sobie takie obrażanie mnie. A to że nie zdałeś kolego prawka to mnie to wisi tak naprawdę, osobiste wycieczki zachowaj dla siebie. Po za tym to Ty jesteś wąsaty bo uważasz że Zamoście itp. należy likwidować. I jeszcze jedno jak masz coś do mnie to zapraszam na PW bo nie mam zamiaru dostać ostrzeżenia za zaśmiecaniu forum. EOT.
dyżurny - 16-08-2012, 20:31
Temat postu:
Tomasz, widzisz, wolisz samochód bo wygodniejszy etc, Twoja sprawa, ale to jest forum kolejowe, i z łaski swojej, jak masz tylko gadać że jest źle, i nic z tym nie robić, a sypać tekstami: Kolej mnie nie chce, zrobie prawko, kupie se samochód, będę jeździł - to prosze Cie, daj se siana..

P.S skoro wg Ciebie Pułtuś jest trollem, to i mnie musisz do tego grona zaliczyć.. Czasem pomyśl - wbrew pozorom to nie boli Very Happy
Tomasz - 16-08-2012, 21:45
Temat postu:
Ja nie powiedziałem że wolę samochód tylko że kolej mnie zmusza do używania samochodu a to jest różnica. A po za tym to że jest to forum kolejowe to nie znaczy że mam tylko dobrze gadać o PR-ach jeśli widać że robią wszystko żeby uwalić tą trasę. Zgadzam się że należy podejmować działania żeby chronić tą linię zwłaszcza że ma ona potencjał ale oferta typu 2 pociągi bezpośrednie o czasie przejazdu około 3,5 godziny jest żenująca. A po za tym pociąg nie jest tylko dla mikoli i kolejarzy ale też dla zwykłych ludzi. Zmusisz ludzi żeby zostawili auta jeśli na dzień jadą 2 pociągi w beznadziejnych porach? Luki 9-godzinne...i więcej...

Albo słynna trasa Kraków-Wadowice dokładnie tak samo. Ludzie są ale kolej robi symboliczne jedno połączenie. No i co? I jak jadę do Wadowic to muszę czekać do 14 żeby koniecznie jechać tym jedynym pociągiem i jeszcze nie mam jak wrócić? Jak np. jadę coś rano załatwić a pociągu nie ma, to czym pojadę, może kurde busem? Wolę już wtedy własne auto. I nie mów mi że jest pociąg papieski, bo to jest kwestia czasu jak go zlikwidują i jego pora też mi nie pasuje.

Powtarzam jeszcze raz, jak mam do wyboru auto,pociąg, bus to jadę pociągiem, ale jeśli nie ma pociągu wtedy kiedy go potrzebuję to jadę autem i koniec. To jeśli dalej uważasz że to że wtedy pojadę autem świadczy o tym że jestem wielkim miłośnikiem aut to się grubo mylisz i to już jest Twój problem. Po za tym takie dyskusje na emocjach nie mają najmniejszego sensu, tworzą się z tego powodu głupie wojenki o tym kto lepiej pomoże kolei i kto jest "wielkim panem" a na tych kłótniach nic nie ugramy a kolej zdąży się zlikwidować.

W ogóle ja na Twoim miejscu szczególnie bym uważał co się pisze bo masz plakietkę "PLK" w awatarze żeby Ci nic nie zrobił Twój Pracodawca. To jest tylko drobna uwaga do Ciebie nie żeby się mścić, ale czytałeś te tematy o ściganiu nicków?

Przepraszam bardzo za off-top.
dyżurny - 16-08-2012, 22:38
Temat postu:
Tomasz, spoko, spoko Wink Czytałem, czytałem Smile Pracodawca to wiesz ... coś mu nie będzie pasowało, to się człowiek urwie od niego i tyle, za bardzo cenie sobię wolność słowa Smile

Co do tematu - wybacz że padło na Ciebie, trochę poniosło mnie Wink Generalnie cięty jestem na malkontentów którzy dużo mówią, ale nic nie zrobią. Ja rozumiem gdyby te pociągi puste jeździły, ale to co oni tam wyprawiają, to jest jawne robienie z ludzi idiotów.. Ja ze swojej strony trochę informacji do lokalnych mediów w podkarpaciu wypuściłem, być może ktoś się zainteresuje sprawą.
Pirat - 17-08-2012, 13:23
Temat postu:
Za: Ministerstwo Prawdy
http://www.facebook.com/ministerstwoprawdy

Towarzysze! Tak właśnie wyglądał pociąg na linii Rzeszów-Lublin! Na szczęście zawczasu zdano sobie sprawę z popularności tego połączenia i je zlikwidowano. Burżujom i wyzyskiwaczom zachciało się jeździć szynobusem, no to Władza Ludowa pokazuje: "Takiego wała jak Polska Ludowa cała!"


Lil_Peter - 17-08-2012, 18:45
Temat postu:
Dzisiaj w TVN-owskich "Faktach" był reportaż o całej sprawie. Smile
Victoria - 20-08-2012, 14:49
Temat postu:
Lublin – Rzeszów, czyli podkarpacko-lubelska klęska urodzaju

Przed kilkoma dniami poinformowaliśmy o zakładanej likwidacji bezpośrednich składów REGIO Lublin – Rzeszów. Wniosek w tej sprawie złożył organizator wojewódzkich przewozów regionalnych w województwie podkarpackim. Niebawem okazało się, że powodem likwidacji jest... zbyt duże zainteresowanie podróżnych tym połączeniem.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/34801/Lublin__Rzeszow_czyli_podkarpackolubelska_kleska_urodzaju.htm
Maykin - 21-08-2012, 11:47
Temat postu:
To kolejny przykład "racjonalnych"rozwiązań na kolejach podkarpacia.Podzielic relację Lublin-Rzeszów na kawałki......mogą tylko dalekowzroczni,przewidujacy dbający o swoich mieszkańców...włodarze???? Crying or Very sad
rumburak - 23-08-2012, 17:21
Temat postu:
Dziś Radio Rzeszów nadawało komunikat marszałka, w którym informowano że "połączenie nie zostanie zlikwidowane, a jedynie podzielone".

Dobre sobie. Już my znamy te numery na wygaszanie popytu... Przydałoby się żeby ktoś coś powiedział marszałkowi do słuchu...
walther - 03-09-2012, 00:20
Temat postu:
Okazuje się z przybytku to też głowa boli... Co za głąby w podkarpackim PR... A po co było się wyzbywać wagonów? Bat na gołą d. i kubeł wody na łeb... Ale pewnie i tak by to nie pomogło...
pendolino - 03-09-2012, 11:28
Temat postu:
Czy to aż tak ciężko żeby podkarpacki PR wystawiał do swojego obiegu na Lublin SP42 i 3-4 wagony Bh? W okresie między wakacyjnym te wagony i tak gniją w Gdyni czy Chojnicach. Naprawdę nie było by to takim problemem przetransportować te wagony dwa razy do roku przez pół polski.
lukasz92 - 03-09-2012, 11:34
Temat postu:
Hehe, mało tego - w Lublinie stoją dwie bonanzy z dopuszczeniem do jazdy i sprawna SU42 PR używana do manewrów.
Lord W - 05-09-2012, 06:19
Temat postu:
Hm ... tylko grosza żal. Embarassed

Jak widać wszystko jest tylko chęci i kasy brak.
lubelak195 - 05-09-2012, 18:21
Temat postu:
lukasz92, Lord W, był nawet o tym artykuł, że po prostu ten skład wagonowy w wypadku braków taborowych wysyłają na krótsze trasy (Lublin- Szastarka/ SWP) i jeżeli by pozyskali więcej wagonów poszło by to też na Rzeszów.
Sebcio - 05-09-2012, 18:59
Temat postu:
Po co od razu skład wagonowy. Wystarczyłyby choćby nawet 2XSA103 (lubelska i podkarpacka) i w Stalowej Woli odłączano by lubelską.
sympatyk - 25-10-2014, 10:54
Temat postu:
"Pociągów Rzeszów-Lublin nie będzie". No bo i po co komu? Nie wiem który już raz szlag mnie trafia gdy pomyślę że muszę żyć w miejscu, w którym jestem zakładnikiem niedasizmu, głupoty i lenistwa tych, którzy odpowiadają za kolej w Polsce:

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,16861409,Polski_Bus__Nowa_linia_strzalem_w_dziesiatke__Sprzedano.html#BoxSlotI3img
Desiro2 - 25-10-2014, 11:47
Temat postu:
wyluzuj, Lublin-Rzeszów są ,i mają być nadal w RJ 2015 Smile
sympatyk - 25-10-2014, 12:25
Temat postu:
Desiro2, Chyba nie zrozumiałeś tego że dopiero pojawienie się na tym odcinku PB pokazało potencjał tej trasy, o którym jak się okazuje od lat kolej regionalna nie miała (nie chciała mieć?) pojęcia. Jej dotychczasowa oferta na tej trasie zostanie po porostu zjedzona. Jak się mają trzy pary wlokących się, zatrzymujących na każdym zadupiu szynobusów do kilku kilku par szybkich (a często mocno tanich) autobusów? Kilka tysięcy biletów kupionych w krótkim czasie na autobusowe kursy chyba o czymś świadczy.
Anonymous - 25-10-2014, 15:57
Temat postu:
Witam wszystkich na forum.

Według mnie Polski Bus łączy jedynie dwa miasta wojewódzkie - Lublin i Rzeszów, natomiast na trasie przejazdu pociągu są spore miasta takie jak Kraśnik, Stalowa Wola, czy Tarnobrzeg, oraz wiele małych miejscowości których mieszkańcy korzystają z pociągów. Myślę że na trasie z Lublina do Rzeszowa Polski Bus może z koleją konkurować jedynie ceną. Nawet czasowo nie jest konkurencją, gdyż czas przejazdu autobusu jadącego bezpośrednio jest zaledwie o ok. 20 minut krótszy od pociągu Regio zatrzymującego się na każdym przystanku (z niektórymi dłuższymi postojami na mijanki, czy zmianę kierunku jazdy w przypadku stacji Stalowa Wola Rozwadów).
Anonymous - 25-10-2014, 21:41
Temat postu:
Oczywiste jest, że tak jak jeżdżą zatrzymujące się na każdej stacji szynobusy, tak IC powinno zapewnić szybsze połączenia z mniejszą ilością postojów. Ale to niestety tylko teoria.
Maykin - 26-10-2014, 18:19
Temat postu:
Ani marszalek ani inni siedzacy za biorkiem fachowcy od kolei nie maja zielonego pojecia o tym co dzieje sie na torach!!!!!!Wywalaja nie swoje pieniadze na inwestycje o ktorych nie maja zielonego pojecia,a tam gdzie potrzeba to ich nie ma..syf totalny!KIEDYS pisałem o uruchomieniu,po zakonczeniu remontów,relacji;Lublin-Rzeszów-Jasło/Zagórz...minelo kilka lat i szydło jak to mowia wyszło z worka.Od 1 wrzesnia jest relacja Rzeszow-Jasło....dzisiaj jak to piszę to wszystkie 30801,803,807,809,820,824,830,828 relacje na tej trasie sa odwołane i bedzie ZK...total kpin.Na calej trasiena stacjach sa pracownicy i nie maja co robic bo nie ma pociagow.Tak mnie to rzwala ze nie mam słow Crying or Very sad
sympatyk - 25-09-2018, 21:15
Temat postu:
Kolejne ofiary zasieków na granicach województw. Od grudnia tego roku nie będzie już bezpośrednich pociągów PolRegio z Lublina do Rzeszowa Crazy ZAKLIKÓW stanie się przesiadkową stacją graniczną Faint

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group