INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Nowe połączenie z Warszawą

xzielak - 26-12-2010, 12:21
Temat postu: Nowe połączenie z Warszawą
To nie wiadomość z gazety, ale pomysł.

Wstępny pomysł odnośnie ziemi lubuskiej, dolnośląskiej, wielkopolskiej, łódzkiej oraz Mazowieckiej.

Skład interREGIO "Grunberg" Zielona Góra - Warszawa

Zielona Góra - Głogów - Wschowa - Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp + łączenie do składu iR Prosna, lub dalej przez Zduńską Wolę, Kalisz, Łódź do samej Warszawy.

Tabor:

Zielona Góra - Krotoszyn SU/SM42 + B + B, od Ostrowa Wlkp jakiś elektrowóz B + B + B + B lub Bh?

Na razie tyle, jeżeli chodzi o godziny, musiałbym przebadać jak wygląda ruch kolejowy w Ostrowie oraz z Łodzi do Warszawy. Może w tym przypadku poproszę ludzi z Leszna, i z Ostrowa Wlkp jakieś podpowiedzi o dobre godziny odjazdu do Warszawy i w druga stronę.


Myślę, że warto spróbować napisać min.do PRu. Ja wraz z kolegami napisaliśmy pisma odnośnie iR Ślążak, i skład jest!
Anonymous - 26-12-2010, 12:40
Temat postu:
Coś ty Confused IR nigdy nie pojedzie na tej trasie ze względu na brak druta od Krotoszyna Razz ET22 powinien jechać od Krotoszyna, choć ja mam nieco inną wizję tego IR Smile Zielona Góra-Głogów-Rudna Gwizdanów-Rudna Miasto-Lubin Górniczy,Legnica, Malczyce, Mrozów, Miękinia, stacje aglomeracji wrocławskiej, Oleśnica Rataje, Grabowno Wielkie i tu dwa warianty:

I
Międzybórz Sycowski, Odolanów, Ostrów Wielkopolski (zapchany na maksa)

II

Milicz, Krotoszyn, Ostrów Wielkopolski Gorzyce, Ostrów Wielkopolski Zachodni, Ostrów Wlkp, Nowe Skalmierzyce, Kalisz, Kalisz, Winiary, Kalisz Szczypiorno, Błaszki, Sieradz, Zduńska Wola, Łask, Lublinek, (podg Retkinia), Łódź Chojny, Łódź Widzew, Koluszki (przez Żakowice Płd bez postoju), Lipce Reymontowskie, (podg Skierniewka, podg Placencja), Bednary, Sochaczew, Błonie, Warszawa Zachodnia (Wola), Warszawa Gdańska, Warszawa Wschodnia

III

Łódź Kaliska, Zgierz, Stryków, Głomno, Łowicz Przedmieście i dalej tak jak w wariancie 2 (po rewitalizacji linii)
Damian Łódź - 26-12-2010, 12:50
Temat postu:
Virakocha, Smile kilka spostrzeżen do Twojej koncepcji:
Trasa do Wrocławia za długa,ale niech będzie (chodzi o pyr pyr Rudna-Legnica), Malczyce?Mrozów?Miękinia?- no nie wiem.
Częśc 1 z Wrocławia do Ostrowa - tak
Od Ostrowa: Kalisz Szczypiorno jest przed "Głównym"- tu też bym się zastanowił.
Winiary - po co? p.o w lesie. Błaszki?-może.
Dajmy na to że po remoncie linii Łowickiej to ja bym widział tak:
Zduńska,Łask, Pabianice, Kaliska, Żabieniec,Zgierz, łowicz Przedmieście, Sochaczew, WZ, WC,WWO.
Skąd Twój pomysł z objeżdżaniem Warszawy p. Gdańską?

Proponowane zestawienie:
LOK+ B+B +(B+Az dołaczane we Wrocławiu).

i chyba dobry wariant, bo tak jak pisałeś bez druta nie da rady.

ps. Koniecznie łącznik do Portowca z Zielonej Góry - wizja powstała po zdegradowaniu 1717.

Pozdrawiam Cię i Wesołych. Smile
xzielak - 26-12-2010, 12:52
Temat postu:
Virakocha, PR Zielona Góra ma na stanie spalinowozy min. SU/SM42 i SU45 więc problem "BEZ DRUTA" proszę odłożyć na bok, to nie PKP IC.
Damian Łódź - 26-12-2010, 12:54
Temat postu:
xzielak, w ilostanie mają, ale tu chodzi o koszty eksploatacji.
pospieszny - 26-12-2010, 13:24
Temat postu:
Cytat:
PR Zielona Góra ma na stanie spalinowozy min. SU/SM42 i SU45

LZPR nie posiada żadnego z w/w taboru,jedynym są szynobusy użyczone przez samorząd wojewódzki.
Emillex - 26-12-2010, 13:26
Temat postu:
Najpierw zajmijmy się pociągiem osobowym ZG-Leszno, potem gdybajmy na temat IR, któy w przedstawionej wyżej relacji nie ma racji bytu. Jeżeli taki pociąg miałby istnieć, to w zasadzie tylko jako TLK z dotacją, choć i wówczas połączenie mogłoby być nierentowne. Taki pociąg jechałby długo, a więc wśród Zielonogórzan nie byłoby zapewne dostatecznie dużo chętnych do podrózy. To coś podobnego jak ten TLK z Gorzowa do Warszawy przez Piłę. Osobiście jednak marzę o powrocie dawnego pośpiecha Żagań/ZG-Warszawa. To był kultowy pociąg...
Cytat:
Skład interREGIO "Grunberg" Zielona Góra - Warszawa

A my jesteśmy w Niemczech czy w Polsce? To tak jakby ten EC ze Szczecina do Pragi przez Berlin nazwać "Szczecinianin".
Damian Łódź - 26-12-2010, 13:30
Temat postu:
Emillex, o powrocie kultowego "żagania" nie ma co marzyć, a opcja IR jest niezła, albo jeszze inaczej można by po prostu przedłużyć Prosnę do Zielonej ale p.Ścinawę, tylko czas przejazdu ogólnie jest trochę kitowaty.
Zielona Góra - Leszno to można połączyć obiegi szynobusowe, ale oczywiście nie da się...
pospieszny, nie masz racji Drogi Kolego. Lubuski Zakład posiada tabor w postaci lokomotyw spalinowych(SM42,SU42-tu nie jestem pewien i SU45) a także wagony: Bh,B,Az.
Bartuś - 26-12-2010, 14:02
Temat postu:
Ależ kto przy zdrowych zmysłach będzie się turlał taką okrążką do Warszawy. Jedyną racjonalną trasą dla takiego iR jest pociąg przez Poznań, Kutno, na składzie EZT. Mógłby wtedy osiągnąć dobry czas przejazdu. Do tego można pomyśleć o ewentualnym wydłużeniu do Głogowa jako REGIO.

I tyle, bez kombinatorstwa i mikolskiego podejścia
ET40 - 26-12-2010, 14:27
Temat postu:
Popieram @Bartusia, też uważam, że tworzenie mikolskich objazdów nie ma szans na realizację. Możliwa do zrealizowania jest trasa jedynie prosta i w całości zelektryfikowana.
Japaw - 26-12-2010, 14:28
Temat postu:
LZPR posiada 4 lokomotywy spalinowe 9 szynobusow i 38 wagonow pasazerskich.Wiec nie jest zle.Polaczenie przez Wroclaw bez sensu.to tak jak te szynobusy z Kostrzyna do Poznania przez Krzyz czyli dookola.
Anonymous - 26-12-2010, 14:49
Temat postu:
@Japaw

Jedyne wyjście to dwie trasy:

ZG-Zbąszynek-Poznań Główny-Września-Konin-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Wwa Centralna-Wwa Wschodnia i ew dalej Zielonka, Tłuszcz, Małkinia, Szepietowo, Łapy, Białystok (opcja realna- połączenie dwu IR)

lub opcja

Poznań Główny-Gniezno, Inowrocław - Toruń Główny i dalej Aleksandrów Kujawski, Nieszawa, Włocławek, Kutno i dalej jak w wariancie I
jubikej - 26-12-2010, 14:50
Temat postu:
to juz lepiej polaczyc klika regio w jedna relacje i dac skald wagonowy, tylko mrszalkowie musieliby sie dogadac np . ZG-Ostrów lub ZG-Łódź
rob21 - 26-12-2010, 15:04
Temat postu:
Jestem pewny że pociąg IR Zielona Góra - Warszawa przez (Nową Sól 35tys, Głogów 70tys, Wschowa 21tys, Leszno 64tys Ostrów 72tys nie mówie już o Kaliszu). Miałem okazje jechać z Głogowa do Warszawy z przesiadką w Ostrowie Wlkp. Z Głogowa do Warszawy jechało 6 osób nie jest to może wiele osób ale ze Wschowy chłopak też jechał, i co najważniejsze z Zielonej Góry i z Głogowa najszybciej jedzie się 14stką 6 godzin 15 minut z Zielonej Góry 7godzin 30 minut naprawdę warto puścić taki IR 200% że bedzie 100% frekwencja przy 2 bonanzach i jeszcze łączenie w Ostrowie z IR z Wrocławia i będzie super Very Happy
Anonymous - 26-12-2010, 15:07
Temat postu:
@Rob21

Połączenie na składzie dla 6 osób, w porywach 10 nie ma sensu. Przeczytaj mój post wyżej Smile Jedynie wchodzi w grę wydłużenie go do Głogowa z dogodnymi skomunikowaniami z Leszna Śmiech
rob21 - 26-12-2010, 15:17
Temat postu:
Virakocha, weźmy pod uwage że dużo Głogowian jeździ przez Leszno Poznań to samo Zielona Góra jeżdzą przez poznań. Na pewno jeżeli mieli by połączenie bezpośrednie, jechali by bez przesiadek, a 30złotych które zapłaciłem za podróz z Głogowa to niedużo i czas jazdy przyzwoity. Polacy boją się przesiadek Smile a po zlikwidowaniu Warszawy do dzisiaj w dawnych godzinach pośpiecha odjeżdża PKS Głogów do Warszawy.
Emillex - 26-12-2010, 15:57
Temat postu:
Japaw napisał/a:
Polaczenie przez Wroclaw bez sensu.to tak jak te szynobusy z Kostrzyna do Poznania przez Krzyz czyli dookola.

A gdzie te szynobusy do Poznania mają jechać? Przez Zbąszynek? Międzychód?
Pozatym co my tutaj wogóle tworzymy? Wrocław, Legnica, Milicz, Oleśnica. Przecież to są niesamowite, okrężne drogi! Dla kogo my "robimy" ten pociąg? Dla Zielonogórzan? Ci napewno woleli by jechać do stolicy przez Poznań-najszybciej.
Jeżeli już tak zachwalamy tą propozycję, to nie patrzmy też co ile ma mieszkańców, bo to nie oto chodzi.
"Żagań" czyli ten pospieszny ZG/Żagań/Legnica-Wawa już parę dobrych lat nie jeździ. Ludzie się odzwyczaili i widocznie tego proponowanego pociągu aż tak nie potrzebują, bo się o tym nie trąbi. Jest jak jest, tragedii nie ma. Faktycznie, Głogowianie by potrzebowali jakiegokolwiek transportu, wczesnym rankiem by zdążyć na TLK z ZG do stolicy. Pociąg, autobus, bus, cokolwiek. Można też skomunikować dawnego Bielika z tym TLK do Wawy, szkoda tylko ze wtedy mieszkańcy Nowej Soli nie będą mogli skorzystać z tej możliwości, za to Ci z Rudnej, owszem Rolling Eyes
Jest też wyjście aby poprostu przedłużyć TLK do Głogowa. Omawiam teraz jednak możliwości związane z PKP IC, a więc niepotrzebnie się produkuje, bo się nie da.
Teraz Leszno. Czy tam też jest tragicznie źle? Kto musi się dostać do Warszawy, poprostu będzie się musiał przesiąść w Poznaniu. Przecież pierwszy regio z Leszna do Poznania melduje się u celu o 5 godzienie, a więc ten ktoś ma dużo czasu by dostać się do Warszawy przed południem.
Wschowa i Krotoszyn. No cóż... żeby się przesiąść to jest rzeczywiście problem. Ale chyba nie bedziemy uruchamiać pociągu tylko dla tych miast? Jeżeli myślicie inaczej, to ja chce aby RE Mazowsze przedłużyć do Wolsztyna.
Co najlepiej zrobić? Zorganizować wczesnoporanny transport z Głogowa do ZG oraz skomnikować w OW pociągi i zwiększyć liczbę połączeń Głogów-Ostrów.
Japaw - 26-12-2010, 16:11
Temat postu:
Emillex napisał/a:
Japaw napisał/a:
Polaczenie przez Wroclaw bez sensu.to tak jak te szynobusy z Kostrzyna do Poznania przez Krzyz czyli dookola.

A gdzie te szynobusy do Poznania mają jechać? Przez Zbąszynek? Międzychód?


Po pierwsze nie szynobusy tylko EZT trasa przez Rzepin.Najkrotsza mozliwa trasa.Tylko ze mamy Gorzow ktory lezy maksymalnie w miejscu z ktorego wszedzie jest dookola i tez chce miec pociag do poznania.Niestety.
Emillex - 26-12-2010, 16:21
Temat postu:
Niestety? Jakbyś nie wiedział to GW jest miastem wojewódzkim, 7 razy większym od Kostrzyna. Nie bądź takim egiostą. To właśnie Gorzów generje największe potoki. Jestem pewien że te 200 czy więcej osób które się cisną w tym szynobusie to w 80% Gorzowianie, bo tyle osób z Kostrzyna by nie jechało, w efekcie czego ten pociag przez Rzepin jechałby pusty, dublowałby się z regio z Frankfurtu lub poprostu by nie powstał, bo po drodze by miał miasta i wsie któe nie wygenerują dużego potoku podróżnych. To bez sensu. Ciesz się że wogóle masz to połączenie, bo równie dobrze, pociąg ten mógł startować z GW.
To tak jakbym chciał, aby pociągi z Wolsztyna do Poznania jechały tylko przez Zbąszynek, bo taką mam fanaberie.
Ciekawe co byś powiedział, gdybyś mieszkał w Gorzowie.
Koniec OT.
DawidCzerwiensk - 27-12-2010, 00:02
Temat postu:
Z tym IR to zbyt prędko by było sie wychylac.
Najpierw : Zielona Góra - Leszno/Ostrów Wlkp

Często jeżdżę tą trasą i powiem że skomunikowania są tak zepsute, że do Leszna a dalej do Krobi wole jechac przez Poznań, i czas spedzic w pociagu niz na dworcu nudzac sie.

Na poczatek poruszyc sprawe w.w pociagu Regio ZG-Ostrow a potem IR.
xzielak - 27-12-2010, 12:22
Temat postu:
Damian Łódź, uzasadnij mi koszta eksploatacji spalinowozu, wtedy zacznę dyskusję.

pospieszny, LZPR posiada spalinowozy, możesz sprawdzić - nawet wagony w dobrym stanie posiada (w tym Az).

Bartuś, przyjrzyj się lepiej mapie Smile E-30 i moja proponowana trasa idą równolegle. Przestań mówić o okrążkach. I to żadne mikolstwo! Trasa 14 to zwykła trasa, tylko że bez druta do Krotoszyna! Podobnie Ostbahn, i jakoś PR uruchomiło na czas określony iR do Warszawy z Gorzowa na SU45!

Japaw, chociaż ty wiesz co LZPR posiada

Emillex, tu nie chodzi o to, że ludzie się odzwyczaili. Tylko chodzi o ofertę kolejową. Też szybko mogą przyzwyczaić się do nowego połączenia i jeszcze jedną rzecz Ci podpowiem. Poranne/wieczorne połączenie z Lesznem z Głogowa daje możliwość głogowianom dojazd do Poznania, a także wgłąb Polski. Wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży biletów w PKP Głogów Smile


Zielona Góra - Głogów jako iR (Odrzanka na dzień dzisiejszy jest tania), Głogów - Leszno jako iR, Leszno - Krotoszyn jako iR (podmiana lokomotywy), Krotoszyn - Warszawa iR.

Przyjazd do Warszawy po 6 rano najlepiej.


Na dzień dzisiejszy już jest REGIO Głogów - Ostrów Wlkp, i w to miejsce dać iR.


Ponadto chciałbym jakąś współprace, nie tylko klepania w klawiaturę i wyciągając jeden wniosek jakim jest "niedasizm" lub wygórowane trasy [przez Wrocław?! Opanujcie się ludzie! Sami stwarzacie problem Smile
Emillex - 27-12-2010, 15:42
Temat postu:
Każde pismo, projekt dotyczący poprawy sytuacji kolejowej w lubuskim popierać będę.
Cytat:
Na dzień dzisiejszy już jest REGIO Głogów - Ostrów Wlkp, i w to miejsce dać iR.

Bez przesady! Odetnijmy ludzi ze wsi od szybkiego transportu do miast... Chyba coraz częściej zapominamy, że istnieją jeszcze mieszkańcy wsi. Dużo osób by pewnie chciało by wszystkie pociągi jeździły od miast do miast, nie zatrzymując się na wsiach. Pamiętajmy co to kolej regionalna.
xzielak - 27-12-2010, 16:32
Temat postu:
No to się nazywa dyskusja Smile
Damian Łódź - 27-12-2010, 17:42
Temat postu:
xzielak, koszty jazdy lokomotywy spalinowej są znacznie droższe od prowadzenia pociągu elektrykiem.
BvL - 28-12-2010, 02:05
Temat postu:
Jeżeli chodzi o ekonomię poszperałem troszeczkę w odpowiednich książkach, i mając do dyspozycji charakterystykę jednostkowego zużycia paliwa w funkcji prędkości obrotowej najbardziej paliwożerne są silniki FIAT 2112SSF stosowane w SP/SU45 (moment największego spalania grubo przekracza 260 g/kWh a minimalne spalanie jednostkowe wynosi ok 225 g/kWh). Natomiast wśród silników ST43, ST44 i SU46 najbardziej ekonomicznym silnikiem jest W2112SSF montowany w SU46 (maksymalne jednostkowe zużycie wynosi 237 g/kWh a minimalne 208 g/kWh)

W temacie jest pomysł na IR Zielona Góra - Warszawa przez Ostrów Wlkp. Nie szarpiąc PR za portfele pomyślmy nad wykorzystaniem ekonomicznego diesla ze "swojego podwórka" którego dane techniczne pozwalają ciągnąć skład z przyzwoitą jak na PKP prędkością 90 km/h. Mowa o SU42, których PR ma dosyć (w dolnośląskim ZPR spotkamy SU42 502, 515, 529, 530, 537, 540 które w dużej większości stoją bezrobotne - obiegi? prosze bardzo: Jelenia Góra - Zielona Góra na Regio a potem IR Zielona Góra - Ostrów Wlkp). Średnie zużycie paliwa SM/SU42 oscylują na poziomie 224 g/kWh (dla porównania SU45 242,5 g/kWh a SU46 222,5 g/kWh - nie liczyłem całką bo mi się nie chciało Smile ). Patrząc po statystykach SU46 nie odbiega spalaniem od SU42, lecz niewątpliwie koszt utrzymania ze względu na gabaryty i masę dyskwalifikuje SU46.

Masa służbowa SU42 to niespełna 71 ton, a dwa wagony typu 111a dadzą całkowitą masę pociągu 150 ton, liczbę pasażerów 180 i długość zestawu lekko ponad 63 metry. Porównując propozycję od zarządu PR relacji Zielona Góra - Warszawa na ciężkich, elektrożernych ET22 i wagonach nasz pomysł nie jest jedynie bzdurą kierowaną tylko do MKoli lecz ciekawą propozycją dla wszystkich podróżnych.

Sprawa jest prosta, Zielona Góra, ważne miasto na mapach strategii transportu kolejowego posiada TLK do Warszawy i TLK do Gdyni. Oba pociągi jadą przez Poznań, więc dlaczego akurat tworzyć uparcie IR na trasie zdominowanej przez PKP IC, skoro można pomyśleć o mieszkańcach Nowej Soli, Głogowa, Wschowy, Leszna i Krotoszyna dając możliwość bezpośredniego dotarcia do stolicy. Wyżej wymienione miasta zyskałyby ponadto bezpośrednie połączenie z Łodzią (co może stanowić rekompensatę za utratę Poznania).

Jednak aby pomysł ten nabrał odpowiednich kolorów IR Prosna w rel. Wrocław - Warszawa musiałby być obsługiwany taborem klasycznym (w przypadku PR to ET22 i wagony - koniec z brzydkim kaczątkiem Śmiech Śmiech pozdrowienia dla tych którzy wiedzą o co chodzi Śmiech ). Planowany IR z Zielonej Góry stanowiłby łącznik do IR Prosny łączony/rozłączany w Ostrowie Wlkp. Spółka Przewozy Regionalne ma dosyć duże możliwości utworzenia relacji wagonowej (patrz wykaz IR stan wrzesień), więc spokojnie znalazłaby się jakaś para 3-wagonowego składu (obecnie jeżdżący EZT na tej trasie ma ok. 180 miejsc siedzących, a 3 wagony 111a pomieszczą 240 osób).

Na początek, na rozruch inwestycji wypadałoby ukłonić się w stronę studentów których nie brakuje w Zielonej górze, Głogowie, Lesznie, Ostrowie, Łodzi i Warszawie (ci którzy jeżdżą linią 14 widzą co się dzieje na czas nauki). Proponuję pomyśleć nad okresem kursowania, żeby początkowo nie był codzienny, bo wiadomo klienci nie rzucą się od razu na nowy pociąg, czasem do całkowitego przyjęcia pociągu potrzeba miesięcy panowie marketingowcy! Zatem w początkowej fazie kursowania, IR Prosna pojechałaby na EZT w dni: 1-4,6 natomiast w 5 i 7 pojechałaby na ET22-B-B-B. Łącznik Zielona Góra - Ostrów Wlkp. naturalnie wyruszałby w trasę w 5 i 7, pozostałe dni jako Regio skróconej relacji Zielona Góra - Ostrów Wlkp. (skomunikowany z Prosną) obsługiwany wielkopolskim szynobusem. Oczywiście planowany IR na całym swoim odcinku jechałby w taryfie Regio, tyle że na wagonach jadących bezpośrednio do/z Warszawy.

Mamy cały rok aby pomęczyć tym pomysłem betoniarnię PR Smile
Pablo_Żagań - 28-12-2010, 10:37
Temat postu:
Szkoda tylko , że w swych wyliczeniach nie uwzględniłeś stawki jaką pobiera PLK za przejazd po danej linii, a zaręczam, że przejazd lokomotywą z wagonami jest kilkakrotnie droższy niż szynobusem.
xzielak - 28-12-2010, 11:27
Temat postu:
Pablo_Żagań, czyli co? Puszczamy na Warszawę SA105 z Zielonej Góry? Leciutki i bardzo ekonomiczny, a o wygodzie nie wspomnęSmile

KALKULACJA TRASY POCIĄGU

Rodzaj pociągu: pasażerski
Całkowita masa brutto: powyżej 60 t do 150 t

Całkowita długość trasy: 472.022 km
Wyceniona długość trasy: 472.022 km

Cena trasy: 2354.01 zł


Dla szynobusu SA105 Wink

Całkowita długość trasy: 472.022 km
Wyceniona długość trasy: 472.022 km

Cena trasy: 1903.78 zł


Tyle to kosztuje na dzień dzisiejszy
Pablo_Żagań - 28-12-2010, 13:10
Temat postu:
xzielak widzę że czytasz bez zrozumienia, albo czytasz to co chcesz aby było napisane. Przecież ja nie napisałem ani słowa o tym, żeby zamiast wagonowego składu puścić szynobus. Chodziło mi raczej o to, że jest to nieopłacalne dla przewoźnika, a do kosztów wyliczonych przez BvL (swoją drogą ja bym nie śmiał tak dokładnie podawać liczb zużycia paliwa jeszcze na tych starych trupach Śmiech ) należy jeszcze dodać właśnie stawki dostępu PLK do danej linii.
Nie łudźmy się, że jakakolwiek firma będzie jeździć tylko po to aby generować straty i to jeszcze w czasach gdzie wszędzie oszczędzają. Co innego, żeby naprawdę ten pociąg był zapchany na całej trasie i to co dziennie. Ale czy ktoś z Was potrafi to założyć w ciemno?
BvL - 28-12-2010, 13:40
Temat postu:
Czy jest na sali ekonomista z krwi i kości? Very Happy Proszę niech ktoś wyliczy takie warianty:

1. Zielona Góra - Warszawa przez Poznań, cały czas pod drutem, tabor ET22-Bdhpumn-Bdhpumn-B (kwota wynajmu lokomotywy + eksploatacja lokomotywy + dostęp do torów masy powyżej 200 ton - stawka dostępu do europejskiej magistrali E20 o wyższym standardzie)

2. Zielona Góra - Ostrów Wlkp (łącznik) przez Leszno o masie zestawu nie przekraczającej 150 ton + brak wynajmu lokomotywy + eksploatacja lokomotywy + dostęp do torów jedynie państwowego znaczenia

Sprostuję poprzednie posty napisane przez Kolegów:
- dane o spalaniu pochodzą z podręcznika z lat 70 Very Happy
- liczenie dostępu do torów dla łącznika powinno być wykonane tylko dla odcinka Zielona Góra - Ostrów Wlkp., gdzież dalej skład będzie oczywiście cięższy za sprawą wagonów z Wrocławia

Staram się porównać IR Mazowsze które zaplanowane było na ciężkim i nieekonomicznym składzie z ET22 przez Poznań wytrasowany ważnym ciągiem transportowym E20 a IR na lekkich własnych SU42 linią 14.

Nikt nie jest Nostradamusem aby przepowiedzieć losy frekwencji, ale z tego co wiem istnieje w ekonomii zasada: żeby zarabiać to trzeba pierw stworzyć, a nie siedzieć z zawiniętymi rękoma i czekać na lepsze jutro. Przykłady już mamy: uruchomiono na magistrali E30 IR które mimo dublowania się ze składami IC potrafią na siebie zarobić, przede wszystkim IR Wielkopolanin.
Pablo_Żagań - 28-12-2010, 14:04
Temat postu:
A skąd PR Zielona Góra weźmie loka na obsługę tego połączenia? Z kosmosu? Ilość taboru spalinowego w LZPR jest z tego co mi wiadomo na styk aby objeździć dotychczasowe obiegi. I czy ktoś orientuje się co do prędkości i czasów jazdy?
pospieszny - 28-12-2010, 15:02
Temat postu:
Cytat:
LZPR posiada spalinowozy, możesz sprawdzić

xzielak, Proszę o linka.
Cytat:
Masa służbowa SU42 to niespełna 71 ton
Ponad 71 ton, dokładnie 71,3.
Określenie całkowitej masy brutto (przy wyznaczaniu całkowitej masy
pociągu brutto przyjmuje się, że 1 lokomotywa czynna ma masę 100 t).
Cytat:
a dwa wagony typu 111a dadzą całkowitą masę pociągu 150 ton,

Z czynną lokomotywą dwa wagony dają i dadzą 200 brutta do opłaty.
Lok. liczony jak wyżej, każdy wagon to 50 ton brutto.
BvL - 28-12-2010, 17:12
Temat postu:
Wystarczy zapytać wujka google, proszę Smile

stan na 1.12.2010
http://www.ok-kolej.pl/readarticle.php?article_id=49

cytat:

SM42 108

SU45 064, 069, 164, 202

Ponadto mam info z opolskiego, gdzie ZPR Opole dostały kolejne szynobusy, na dodatek usunięto z rozkładu międzynarodowy regio , więc wszystkie opolskie SU42 są bezrobotne (kolejna potencjalna szansa na oddelegowanie).

W tym wszystkim chodzi o wykorzystanie parku taborowego w postaci SU42. Może ktoś pokusi się o plan delegacji SU42? Wg mnie, skoro na niezelektryfikowanym Dolnym Śląsku rządzą KD ze swoimi szynobusami, a w Opolskim wszystkie sprawne SU42 stoją, można poszukać pieniędzy w innych regionach kraju uruchamiając InterRegio w miastach zapomnianych przez IC, mam na myśli Zgorzelec, Grudziądz, Zamość, Kraśnik no i jak w temacie Zielona Góra
sebol71 - 28-12-2010, 17:34
Temat postu:
Jak najbardziej podpisuję się pod pomysłem i propozycją utworzenia tego interREGIO! Wydaje mi się, że o frekwencję nie będzie trudno.
Pablo_Żagań - 28-12-2010, 17:58
Temat postu:
KD na Dolnym Śląsku dają dupy na całej linii, brakuje im taboru, odwołują pociągi - więc wcale nie rządzą. Odbija się to także, na połączeniach obsługiwanych przez KD w lubuskim.
Obecnie PR Zielona Góra posiada oprócz szynobusów i kibli 4 lokomotywy SU45 (z tego dwie są sprawne) i jedną SM42 w Zbąszynku na manewrach. Żeby zapewnić loka na nowe połączenie jedynym sensownym rozwiązaniem byłą by delegacja. Ale, żeby to wszystko miało sens to musi być przede wszystkim opłacalne, a pod uwagę brać trzeba głównie koszt uruchomienia i czas przejazdu.
DawidCzerwiensk - 28-12-2010, 18:02
Temat postu:
Szlakowa na Leszno - Ostrów to 70-80 km/h.
Niestety jest tak:
brak druta, szlakowa przyzwoita, drut - szlakowa beznadziejna (ZG-Bytom Odrz)
Pablo_Żagań - 28-12-2010, 18:05
Temat postu:
A jak jest na Głogów - Leszno?
Kuba MK - 28-12-2010, 18:25
Temat postu:
@Japaw przepraszam ale czy ty się dobrze czujesz??!! A jaką inną trasą miałby jechać osobowy Kostrzyn - Poznań??!! Przez Rzepin? Shocked Po pierwsze Rzepin czy Zbąszynek pociągów do Poznania mają od bólu, bo to międzynarodowa E20, więc nie narzekają. Po drugie, sugerujesz żeby taki pociąg omijał 125-tysięczne miasto wojewódzkie?! Przecież to jest wręcz śmieszne. Śmiech Nawet nie wyobrażasz sobie ile ludzi oblega każdy pociąg osobowy w stronę Krzyża, Kostrzyna, Poznania czy Piły. Zawsze jest to bardzo dużo ludzi, czasami w szynobusie miejsca nie starcza. Dlatego jest to dla mnie pomysł absurdalny. Dobrze że w PR-ach nikt czegoś tak głupiego jeszcze nie wykombinował Smile
BvL - 28-12-2010, 22:40
Temat postu:
W temacie jest połączenie Zielona Góra - Ostrów Wlkp - Warszawa Smile

Szlakowa na odcinku Leszno - Ostrów Wlkp to 80-100 km/h,z czego 100 km/h możemy osiągnąć aż przy prawie 80 km szlaku w torze N, a na torze P wygląda to jeszcze ładniej, bo na cały 100 km odcinek tylko 8 km pozwala na osiągnięcie 80 km/h a pozostałe 92 km jest na stówie Smile Oczywiście! Może jest tam pełna masa "sierżantów" skutecznie psująca średnią, pociąg regio jedzie ten 100 km odcinek w 1:45 minut - tyle jedzie osobówka na odcinku Leszno - Wrocław
Emillex - 28-12-2010, 22:56
Temat postu:
Kuba MK, zacytuj odpowiednie słowa @Japaw, będzie to wyglądać nieco jaśniej.
Gdybiąc cały czas na temat tego iR ZG-Warszawa, może troszkę spójżmy na obecną sytuację. Dziś pociągi dalekobieżne prowadzone trakcją spalinową kursują tylko na trzech liniach (OstBahn, Korsze-Ełk, Białystok-Suwałki, sezonowo Łeba, Hel). Polityka PKP IC skupia się na wyeliminowaniu z ruchu pociągów prowadzonych właśnie tą trakcją, natomiast w przypadku PR-zastępowanie tradycyjnych składów tj. lokomotywa spalinowa+wagony szynobusami. Nikt więc teraz nie będzie przeczył własnemu postępowaniu i uruchamiał pociągu na linii niezeelektryfikowanej. Jeżeli nawet, problemy taborowe dałoby się rozwiązać (przecież ten nasz iR nie musi być obsługiwany przez LZPR, skład może wystawiać WZPR), zakładając że wypadałoby jeszcze mieć rezerwę. Pociąg ten miałby sens jedynie jako Regio z dotacją, z ZG do Ostrowa, a w przypadku gdy marszałkowie jakoś się dogadają do Łodzi. Innej opcji nie ma.
Co prawda we wstępnym projekcie RJ dla iR był pociąg Toruń-Szczecin obsługiwany przez SA110.
Gdyby się nad tym zastanowić, to w porównaniu do wyżej wymienionego połączenia, ten iR ZG-Warszawa mógłby być uruchomiony. Rzeczywistość jest inna. Nie ma pociągu Toruń-Szczecin, nie ma pociągów na liniach bez druta. Koniec.
BvL - 28-12-2010, 23:48
Temat postu:
Kolega ma całkowitą rację. Proszę jednak zauważyć iż po to prowadzona jest tutaj dyskusja wśród nas, klientów, którzy płacą i wymagają, żeby usprawnić ten cały dziurawy system. Od tego rozkładu jeździ IR obsługiwany trakcją spalinową na odcinku Korsze - Ełk. Da się? Nawet jeśli na tej linii prócz Olsztyna nie ma nic większego, a miasta mazurskie ściągają potoki tylko w sezonie? Proszę bardzo, ten IR jest codzienny! Oczywiście że są inne miasta potrzebujące podobne IR: Gorzów Wlkp, Zgorzelec, Zamość, Grudziądz. To że miasta te mają problemy na mapie kolejowej kraju wynika z nieudolności pracowników marketingu. O polityce IC szkoda słów...

Więc, może zamiast stosowania przez nas polityki "nie da się, my nie jesteśmy od tego" wstać z komputera i zrobić coś w sugestii skrzywdzonych pasażerów? Temat Zielona Góra - Ostrów Wlkp, co dla większości bzdura, jest miejscem gdzie można przedstawić własne rozwiązania Smile

P.s. ten IR Mamry zmienia loka już w Olsztynie, więc na odcinku Olsztyn - Korsze korzysta już ze spalinowozu, PR stać na paliwo Very Happy
Seblit - 29-12-2010, 12:44
Temat postu:
W SRJP w tabeli 510 żadnego IR przez Korsze nie ma. Więc nie wiem co to za rewelacje. A co do relacji Zielona Góra - Wawa pod drutem to żeby nie pchać przez Poznań kolejnego pociągu, można od Krotoszyna puścić Jarocin, Września, Konin, Kutno, Warszawa Centr.
koki161 - 29-12-2010, 12:53
Temat postu:
Pablo_Żagań napisał/a:

Obecnie PR Zielona Góra posiada oprócz szynobusów i kibli 4 lokomotywy SU45 (z tego dwie są sprawne) i jedną SM42 w Zbąszynku na manewrach.


Lokomotywy manewrowej PR (SM42-108) w Zbąszynku od 13.12.2010r. nie ma i w ogóle nie będzie przez cały okres obowiązywania rozkładu jazdy 2010/2011.
Marduq - 29-12-2010, 13:56
Temat postu:
Cytat:
Lokomotywy manewrowej PR (SM42-108) w Zbąszynku od 13.12.2010r. nie ma i w ogóle nie będzie przez cały okres obowiązywania rozkładu jazdy 2010/2011.


A tak czysto informacyjnie do statystyki - co się z nią teraz dzieje?
rob21 - 29-12-2010, 19:59
Temat postu:
(A jak jest na Głogów - Leszno?) Szlakowa Głogów-Grodziec Mały 20km/h Grodziec Mały - Głogówko 50km/h Głogówko-Stare Drzewce na jednym torze 50 drugi 60 km/h Stare Drzewce- Leszno w strone Leszna 80km/h w strone od Leszna cały czas praktycznie 50km/h. Rewelacji niema ,tragedii też.
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:14
Temat postu:
Seblit, w tab.510 nie ma, ale jest wagon Bh przełączany z IR Mamry na Regio i stanowi to de facto bezpośrednie połączenie, jednak w rozkładzie próźno szukać takiej informacji.
Jednak PR Olsztyn raz pomyslał,ale szkoda,że nie do końca.

A Twoja propozycja IR trochę nie bardzo bo omija największe ośrodki.
koki161 - 29-12-2010, 22:27
Temat postu:
Nie wiem, co dzieje się z SM42-108.
Wy tu piszecie o różnej trasie połączenia z Warszawą. Myślicie także o wariancie EZT przez Poznań.
Tu LZPR ma ogromne braki, przez co tworzy się totalny chaos.
Dwukrotnie już byłem świadkiem jak za awarię EZT na pociągu 70523 rel. Zbąszynek (6:00) - Zielona Góra puszczano autobus zastępczy. Pierwszy raz spotykam się z tym, że za EZT jedzie KKZ. Ale być może to nic nadzwyczajnego.
Na stacji w Zbąszynku dwa poranne pociągi do Zielonej Góry (70521 o 5:00 i wspomniany 70523) o tej porze stoją już na 7 torze przy peronie 1, gdyż są to składy, które przyjeżdżają odpowiednio z Zielonej Góry o 16:20 i z Rzepina o 15:52. Będąc chwilę temu na stacji moim oczom ujrzał się pusty peron. Pracownik kolei nie umiał mi powiedzieć czy rano składy będą ("Może do rana coś podeślą, nie wiem."). Od PR-ów wymagajmy więc najpierw ogarnięcia siatki połączeń REGIOnalnych, a niżeli INTERREGIOnalnych.
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:29
Temat postu:
koki161, jak ma starczyc Ezetów skoro tworzy się takie obiegi - stacja zwrotna postój od 16:20 do 5:00 rano?
Pierwszy krok to optymalizacja obiegów, tak aby tabor niespędzał pół doby na st. zwrotnej.
zaqwsx321 - 03-01-2011, 11:59
Temat postu:
Uważam, że pomysł ZG-Wawa przez Głogów, Leszno, Ostrów jest jak najbardziej na miejscu. Brakuje takiego połączenia, myślę, że gdyby zrobiono ten pociąg o racjonalnej godzinie odjazdu z ZG to byłby opłacalny w 100%.
xzielak - 04-01-2011, 20:52
Temat postu:
Jak mówisz, puścić pociąg to nie problem. Problem tkwi w ustaleniu czasu odjazdu i przyjazdu.

Patrząc na mape prędkości, to trasa nie jest hiper szybka, lecz wolna. Dlatego uważam, że nocne połączenie idealnie kwalifikuje się, przyjazd do Warszawy na godzinę 6:00-7:00, natomiast do Zielonej Góry na godzinę 23:00-00:00
DawidCzerwiensk - 16-01-2011, 00:21
Temat postu:
To może ustalmy od razu przykładowy rozkład dla tego połączenia z postojami i z tym wysyłajmy pisma?
zaqwsx321 - 22-01-2011, 15:17
Temat postu:
Osobiście nie mam pojęcia o takiej rozpisce, gdyż nie wiem jaki by to był skład oraz jakie prędkości gdzie może osiągać. Natomiast popieram ten pomysł, gdyż być może dopiero gdy na PKP zobaczą taki pociąg z rozpisanymi godzinami dopiero przemówi to do nich. Dodatkowo ZG zyska w końcu jakieś połączenie na wschód, w stronę Leszna.
Jestem ZA!
xzielak - 25-01-2011, 23:15
Temat postu:
Opracowałem wstępny rozkład jazdy dla iR "Zastal" lub "Falubaz" - takie moje pomysły na dzień dzisiejszy.

Odjazd z Zielonej Góry o 21:20, przyjazd do Warszawy Wschodniej 5:42 rano. Czas podroży jak widać, prawie 10 godzin, dlatego dałem go jako nocny. Zestawienie składu, daje wiele do życzenia i zawiew wątpliwości, ale optymizmu nie tracę. SU42/45 na odcinku ZG - Krotoszyn, a dalej elektrowóz w postaci ET22 lub inny i B+B+B+B na całej relacji. Z racji na nocny kurs preferowałbym Az lub A (wygodniejsze do spania).

Opracuje powrót i zobaczymy jak wyjdzie. potrzebuję pomocy, czy do Zielonej Góry jako stacji docelowej, na jaką porę ma przyjechać? W zasadzie częściowo opieram sie na rozkładzie starej Warszawki, i nie mam pojęcia na którą do Żagania miał zjazd Smile
DawidCzerwiensk - 26-01-2011, 01:52
Temat postu:
Ciekawa zapowiedź w Lesznie będzie:
Pociąg Inter Regio "Falubaz" ... Mr. Green

Co do pociągu, dobrze by było gdyby w relacji chociażby do Krotoszyna jechał jako pociąg przyspieszony, wtedy na połączeniu skorzystali by mieszkańcy miast takich jak np:
Wschowa, Pawłowice, Kąkolewo, Poniec, Krobia i po dołączeniu wagonów jechać jako IR.
Jeśli pociąg byłby około 12 w nocy w Lesznie to by na tym i Leszczynianie skorzystali, ponieważ w tym przedziale godzinowym nie ma tam żadnego połączenia oprócz Przemyślanina bodajże.
xzielak - 26-01-2011, 09:39
Temat postu:
Przyjazd do Leszna jest o godzinie 00:10, a odjazd 00:15 Smile
DawidCzerwiensk - 26-01-2011, 11:08
Temat postu:
No to 2:50 minut by jechał taki pociąg na tym odcinku, nie ma co, busiarstwo jedzie jakieś 2,5 godziny, i cena też jest dobra ale jechać sobie nocnym na tym szlaku to coś pięknego.
Pamiętam jak kiedyś kilka razy w nocy na tym odcinku jeździłem.

Masz już mniej więcej zarysy trasy powrotnej??
Japaw - 26-01-2011, 11:30
Temat postu:
xzielak napisał/a:
Opracowałem wstępny rozkład jazdy dla iR "Zastal" lub "Falubaz" - takie moje pomysły na dzień dzisiejszy.


Wszystko spoko, tylko nikt nigdy nie nazwie Ci tak pociągu. Choćby dlatego, że to nazwy firm, a PR nigdy za darmo nikomu reklamy nie zrobią. Po drugie składowi z taką nazwą nie wróżę specjalnej przyszłości. Prędzej czy póżniej znajdzie się jakiś przygłupi kibic innej drużyny żużlowej, który pociśnie w niego kamieniem albo inną butelką i już będzie powód żeby go skreślić. Lepiej więc wymyśl jakąś neutralną nazwę dla tego pociągu.
Tomasz K. - 26-01-2011, 11:56
Temat postu:
Może np. "Lubuszanin" lub "Zielonogórzanin"
DawidCzerwiensk - 26-01-2011, 12:14
Temat postu:
Japaw, Ale w Lesznie nie ma takich kibiców jak w Zielonej Górze Smile
Zielonogórzanin pasuje jak najbardziej Smile
xzielak - 26-01-2011, 18:12
Temat postu:
Ok mam powrót Smile

Planowo chciałem, żeby był w Zielonej górze na 7:30 rano, ale coś mi nie pasowało i przełożyłem rozkład tak, aby IR Lubuszanin przyjechał do stacji docelowej z Warszawy Wschodniej na godzinę 5:30 rano. Start z Warszawy Wschodniej 20:53 Smile

W załączniku macie wstępny rozkład jazdy dla iR Lubuszanin rel. Zielona Góra - Warszawa Wschodnia przez Głogów, Leszno - Krotoszyn, Ostrów Wlkp, Łódź, Koluszki.

Prosiłbym o jakieś sugestie mieszkańców mieszkających przy trasie iR Lubuszanin i obeznanych w rozkładzie jazdy Smile
Aleksandra81 - 26-01-2011, 18:39
Temat postu: Falub@z
Osobiście byłabym za nazwą "Falub@z" żadna to nazwa firmy, neutralna nie wiem sama:). Ale jak dojdzie do tego że SA kibice by cokolwiek zrobili to szybciej PeRY sami go z niszczą.
rob21 - 26-01-2011, 19:17
Temat postu:
Nictylko walczyć, żeby IREK na kochaną 14stke wjechał. Ja musze dodać ,że w Głogowie pojawi się około godziny 23, kiedy to odjeżdża PkSz Głogowa do Warszawy.
Także jest to godzina jazdy dawnego Warszawiaka przez Głogów, sądze że obłożenie pociągu będzie przyzwoite.
QbaOSW - 26-01-2011, 20:59
Temat postu:
Jestem jak najbardziej za utworzeniem takiej relacji. Cieszyłbym się na skład IR na tej linii. W tym roku z Ostrowa ubyło kilka połączeń z Warszawą i myślę, że pociąg taki miałby duże szanse na powodzenie, o ile znajdą się podróżni z Zielonej Góry, którzy będą chcieli jechać do stolicy przez Ostrów, bo czas przejazdu będzie wtedy 2-krotnie większy niż teraz przez Poznań
xzielak - 26-01-2011, 21:14
Temat postu:
QbaOSW, dlatego kieruje się czasem przejazdu, i pomyślałem nad sensem utworzenia nocnego połączenia, rozkład jest prowizoryczny. Tu się liczy czas przyjazdu na stacje końcową. To jest urok nocnych połączeń.

Widzę że Głogów posiada połączenie PKS z Warszawą, czas przejazdu to 7:42, koszt biletu 72PLN, więc iR Lubuszanin będzie bardzo konkurencyjny Smile Szacuje że koszt iR tej relacji nie przekroczy 60PLN od pasażera? Ten kto posiada REGIOkarte, to jeszcze taniej pojedzie.

Dzięki rob21, za sygnał o PKS'ie.
DawidCzerwiensk - 26-01-2011, 22:54
Temat postu:
Hmmm, wiesz, z tym Regio od Głogowa do Zielonej to niezły pomysł, jeszcze godzina jest dobra.

Gdy ten iR dojdzie do skutku i zostanie uruchomiony natychmiast trzeba Regio uruchomić do Ostrowa bo pasażerowie tracą.
railman93 - 27-01-2011, 09:16
Temat postu:
Według mnie:

1 Przyjazdy do Zielonej Góry jak i Warszawy są za wczesne, nie wiem czy znaleźli by się chetni by być w Warszawie przed 7, proponowałbym przesuniecie o ok. 1,5h

2. Aby taki pociąg mógł wystartować przynajmniej na odcinku niezelektryfikowanym musiałby dostać dofinansowanie (np od marszałka województwa) tak jak to było w przypadku IR do Gorzowa.
DawidCzerwiensk - 27-01-2011, 10:01
Temat postu:
Chętni na pewno by się znaleźli.

W Zielonej Górze jest uniwersytet, nie zapominaj że w Wielkopolsce jest wiele osób które się tam uczą i połączenie bezpośrednie, zapewniające przyjazd do Zielonej Góry na poranną godzinę to też jest plus. (nie mówię że codziennie będą jeździć ale obłożenie w 5 i 7/1 na pewno by ten pociąg miał z ich strony)

Przecież w tej samej godzinie odjeżdżałyby z Głogowa zarówno PKS do Warszawy, i iR.
Wiadomo że iR byłby tańszy, wygodniejszy, i w podobnym czasie jazdy więc chętnych z samego Głogowa by nie brakowało.

W Lesznie w przedziale od 19 do 5 rano, nie ma żadnego połączenia do Warszawy(sensownego a zarazem taniego) więc tam też chętnych by nie brakowało.
Leszno zyskuje wtedy bezpośrednie połączenie z Kaliszem którego nie ma (połączenie dwóch z największych miast woj. Wielkopolskiego) i bezpośrednie połączenie z Łodzią.

Dla Ostrowa Wielkopolskiego to jest kolejne połączenie z Warszawą, kolejne tanie połączenie. którego tam w nocy nie ma. Poza tym ten iR jechałby szybciej do Warszawy niż TLK które jadą 5 godzin, nasz iR jechałby 3:40.

Nie orientuję się w Kaliszu, Sieradzu, Łodzi.i
railman93 - 27-01-2011, 10:24
Temat postu:
A zapomniałem jeszcze o jednym, za krótki czas przejazdu odcinka z Koluszek do Warszawy. Według tego projektu są to 53 minuty....

Według obecnie obowiązujących rozkładów jest to 1h 28 min dla pociagów łódzkich, dla dalekobieżnych 1:52 z powodu objazdu przez Sochaczew.
QbaOSW - 27-01-2011, 15:59
Temat postu:
Tak nawiasem jeszcze mówiąc moim skromnym zdaniem trzeba zadbać o skomunikowania tego składu IR z innymi pociągami na stacjach. Godziny by może dla mieszkańców Zielonej są ok, dla Ostrowa ... trudno mi cokolwiek powiedzieć. Faktem jest, że chętnych w ciagu roku na TLK (Prosna) odjazd do Wrocławia ok 21:50 jest tylu, że na palcach 1 ręki można zliczyć... Nie zapominajmy, że większość osób panicznie boi się nocnych połączeń i z nich nie korzysta
DawidCzerwiensk - 27-01-2011, 16:21
Temat postu:
Ale za czasów Warszawki był większy strach, a ludzie jeździli nią.

Mój wujek do wczoraj był przekonany że ten pociąg jeździ jeszcze i przez Krobie przejeżdża przed 3 w nocy..
xzielak - 27-01-2011, 21:48
Temat postu:
railman93 napisał/a:
Według mnie:

1 Przyjazdy do Zielonej Góry jak i Warszawy są za wczesne, nie wiem czy znaleźli by się chetni by być w Warszawie przed 7, proponowałbym przesuniecie o ok. 1,5h


Przyjazd do Zielonej Góry jest w sam raz, niektórzy maja szanse na dojazd do pracy na godzinę 6 rano. Przyjazd do Warszawy wg mnie też jest dobry, urzędy otwarte od godziny 7:00 więc pasażer ma godzinę żeby dojść do Siebie Very Happy

Cytat:
2. Aby taki pociąg mógł wystartować przynajmniej na odcinku niezelektryfikowanym musiałby dostać dofinansowanie (np od marszałka województwa) tak jak to było w przypadku IR do Gorzowa.


Tego się najbardziej boje, spalinowóz, zmora naszej kolei.

Cytat:
A zapomniałem jeszcze o jednym, za krótki czas przejazdu odcinka z Koluszek do Warszawy. Według tego projektu są to 53 minuty....

Według obecnie obowiązujących rozkładów jest to 1h 28 min dla pociagów łódzkich, dla dalekobieżnych 1:52 z powodu objazdu przez Sochaczew.



Kierowałem się rozkładem TLK Ostrów - Warszawa, i robiłem czasowo tak samo.
QbaOSW - 27-01-2011, 22:03
Temat postu:
Jeżeli już nie uda sie z tym IR w relacji Zielona - Warszawa, to może chociaż jakiś Regio/Regio +/ InterREGIO z Ostrowa do Zielonej. Mam nawet rozkład gdzieś na kompie tabeli 350 z 1 parą do Zielonej Góry
DawidCzerwiensk - 27-01-2011, 22:41
Temat postu:
Wysyłałeś mi go, wiec też posiadam.
zaqwsx321 - 28-01-2011, 15:12
Temat postu:
Trasa z ZG do Wawy - godziny są ok.
Natomiast z Wawy do ZG przesunąłbym czas o 1h conajmniej. Bo nie wiem po co tak wczesny przyjazd do ZG? Wink
QbaOSW - 28-01-2011, 15:40
Temat postu:
Dla mnie rozkład do Warszawy powinien wyglądać tak. Nie wiem czy Krotoszyn ma szopę, żeby podmieniać tam loka ? Nie mniej jednak w mojej propozycji podmiana jest w Ostrowie i jest skomunikowanie z TLK 68510 Szklarska Poręba Górna - Szczecin



Stacje/przystanki przyjazdy odjazdy

Warszawa Wschodnia 22:03
Warszawa Centralna 22:10 22:15

Warszawa Zachodnia 22:18 22:19
Koluszki 22:49 22:50
Łódź Widzew 23:05 23:06
Łódź Kaliska 23:26 23:41
Pabianice 0:00 0:01
Łask 0:21 0:22
Zduńska Wola 0:36 0:37
Sieradz 0:51 0:52
Kalisz 1:29 1:30
Ostrów Wlkp 1:51 2:13
Krotoszyn 2:36 2:37
Leszno 3:52 3:55
Wschowa 4:21 4:22
Głogów 5:05 5:06
Brzeg Głogowski 5:23 5:24
Czerna 5:29 5:29
Bytom Odrzański 5:37 5:37
Nowa Sól 5:57 5:58
Niedoradz 6:11 6:12
Stary Kisielin 6:18 6:19
Zielona Góra 6:30
railman93 - 28-01-2011, 17:40
Temat postu:
No i znowu za krótki czas przejazdu odcinka Warszawa- Koluszki....
xzielak - 28-01-2011, 18:14
Temat postu:
QbaOSW, o tego typu dyskusje mi chodzi Smile dzięki za podpowiedź, opracujemy 3 warianty i tyle.
DawidCzerwiensk - 28-01-2011, 22:42
Temat postu:
Brakuje przystanków na odcinku Ostrów - Leszno.
Przystanki które były za czasów Warszawki na tej trasie to : Pawłowice, Krobia, Kobylin i Krotoszyn.
I tak powinno być dalej.
Tak samo pośpiech do Ostrowa się na tych przystankach zatrzymywał.
xzielak - 28-01-2011, 23:07
Temat postu:
No to dajemy te przystanki czy nie? Smile
DawidCzerwiensk - 28-01-2011, 23:10
Temat postu:
Od Leszna do Ostrowa będzie to tak o :

Leszno
Pawłowice
Krobia
Kobylin (niekoniecznie)
Krotoszyn
Ostrów

Dołącz to do rozkładu. Smile
xzielak - 28-01-2011, 23:37
Temat postu:
Mówisz i masz Smile

Nowe załączniki
DawidCzerwiensk - 28-01-2011, 23:57
Temat postu:
No, teraz to jest konkret.
Powiedz jakie argumenty jeszcze do PR trzeba żeby to zatwierdzili?
xzielak - 29-01-2011, 00:05
Temat postu:
Nad tym będę pracować, ale później.
DawidCzerwiensk - 29-01-2011, 00:15
Temat postu:
Tak jak mówisz, mamy czas.
Myślę że to połączenie na prawdę wyjdzie:)
railman93 - 29-01-2011, 09:06
Temat postu:
No i nadal w projekcie czas przejazdu z Koluszek do Warszawy nie jest poprawiony Exclamation
QbaOSW - 29-01-2011, 09:49
Temat postu:
railman93, Ja układałem rozkład na szybko. Mogę się podjąć ułożenia tego bardziej szczegółowo, ale nie dzisiaj po 18stce i zarazem przed Laughing
DawidCzerwiensk - 29-01-2011, 10:01
Temat postu:
Na szczegóły na razie jest za wcześnie.
QbaOSW - 29-01-2011, 10:17
Temat postu: ...
Takie coś na szybko ;p
dinxles - 29-01-2011, 10:27
Temat postu:
Przecież macie pociąg Ostrów Wlkp-Głogów-Ostrów Wlkp, ile teraz z niego ludzi korzysta???
QbaOSW - 29-01-2011, 10:36
Temat postu:
dinxles, Widać, że kolega nie w temacie. To ma być połączenie z Zielonej Góry do Warszawy i pragnę przypomnieć, że takowe kiedyś jeździło i miało całkiem dobrą frekwencje. Poza tym będzie to bardzo dobre rozwiązanie nie tylko biorąc pod uwagę relacje tego pociągu jako całość (ZG-WAWA), ale również odcinkowe (np. Zielona Góra - Ostrów Wlkp., czy Warszawa - Łódź)
xzielak - 29-01-2011, 10:55
Temat postu:
Miało całkiem dobrą frekwencje? QbaOSW, ten pociąg do Głogowa był zapełniony w 70%, głogów i Leszno dopięło na maksimum.

Z relacji kolegi który raz jechał do Warszawy, to w Głogowie ludzie na korytarzach stali, z relacji cioci kierowniczki PKP (dziś PR), pociąg już w Zielonej Górze osiągał zadowalający wynik. I do dziś nie znają prawdziwej przyczyny likwidacji Warszawki Smile Ostatni kurs Warszawy obsługiwała moja ciocia, w jakiś sposób miała stały przydział na ten skład.

Poniżej pamiątkowe zdjęcie, ostatni kurs do Warszawy. Ciocia w okularach Smile

Zdjęcie
DawidCzerwiensk - 29-01-2011, 11:02
Temat postu:
xzielak, jak posiadasz więcej zdjęć tego składu to gdybyś mógł to podeślij mi na e - maila Smile

Wiadomo, taki skład już tą trasą nigdy nie pojedzie..
xzielak - 29-01-2011, 11:12
Temat postu:
Mam tylko te zdjęcie naszej Warszawki Sad Żadnych innych.

Ale podpowiem, że babcia mieszka przy Odrzance, i za młodości podziwiało się składy pospieszne do Ostrowa, Berlina, min. Ostrowianin (na czele SU45), Wawel (liczył ok. 8 pudeł), Bem, Ślązak, w nocy Max Borna, do Warszawy (jeden z dłuższych składów 8-11 pudełek i na czele SU45/46) oraz osobówki na wagonach Smile zdarzały się parowozy Ty51, które kochały linie 273, czy też rzadko w Nowej Soli skład LKR do dziś słyszę prace silnika i zapowiedź megafonistki.

Jednostki EN57 "jaskółki" (nazwałem wg drużyny zielonogórskiej) , zadbane czyste re. Głogów - Zielona Góra i powrót.
Emillex - 29-01-2011, 11:46
Temat postu:
tutaj są jeszcze zdjęcia kultowego Żagania:
http://8dmqzlizgaba.az.pl/ruch-1-12.html
I jeszcze szynobsu Leszno-ZG.
http://8dmqzlizgaba.az.pl/ruch-10-7.html
DawidCzerwiensk - 29-01-2011, 12:05
Temat postu:
Tym Ostrowianinem to jeździłem dużo razy, bardzo dużo, co tydzień w piątek i w niedziele.
Jak o 14 wyjechałem z Zielonej to o 16:30 byłem w Krobi, wtedy 2,5 godziny, teraz 3,3godziny się jedzie bez przesiadek itp.
Główną przyczyną uwalenia tych połączeń był niby most w Głogowie ale nie wiem jak wyglądało dokładnie.
railman93 - 29-01-2011, 12:37
Temat postu:
O i teraz rozkład jest ok
QbaOSW - 29-01-2011, 13:30
Temat postu:
railman93, Widać, że na kacu też mogę ułożyć całkiem sensowny rozkład, cieszę się, że czas przejazdu jest ok. Myślę, że ten pociąg miałby całkiem dobrą frekwencję. Ostatni skład z Warszawki do Łodzi (22:03) dodatkowo bezpośrednie połączenie z Zieloną Górą. Tylko zastanówmy się czy PRy zechcą uruchomić taki skład (nocnych IR nie ma), poza tym czym to obsługiwać (PRowskie SU stacjonują w Lesznie i Poznaniu. Leszczyńska obsługuje bodajże wagonowego regio Leszno-Zbąszynek i jak widać dość często połączenia ZA SZYNOBUS Leszno-Ostrów)
xzielak - 29-01-2011, 13:35
Temat postu:
PR ZG ma SU42 i SU45, nie wiem ile sztuk dokładnie
QbaOSW - 29-01-2011, 13:39
Temat postu:
xzielak, Tak się ładnie składa, że lok wyjeżdżałby z Zielonej o 21:20 i wracał do niej dnia następnego o 7:37. Skład przyjeżdżałby do Ostrowa o 1:42 i o 3:17 ruszał w drogę powrotną
xzielak - 29-01-2011, 13:40
Temat postu:
Ciesze się, że zwróciłeś uwagę, na to. To potraktuje jako zaletę dla PR'u. Jeden spalinowóz, dwa obiegi (tam/powrót)
QbaOSW - 29-01-2011, 13:47
Temat postu:
xzielak Tylko czy PRy będę chciały uruchomić nocny skład IR i czy będą chętni na podróżowanie w nocy w zwykłych przedziałowych wagonach ?
xzielak - 29-01-2011, 13:58
Temat postu:
A mało takich składów po Polsce jeździ? Najzwyklejszy mechpom w składach TLK do dziś króluje. Niech ten iR będzie pierwszy królikiem doświadczalnym jako nocny skład PRu.

Proponuję aby skład wyruszał w dniach piątek/sobota, sobota/niedziela, niedziela/poniedziałek.
QbaOSW - 29-01-2011, 14:21
Temat postu:
xzielak, czyli nie codziennie >?
railman93 - 29-01-2011, 15:14
Temat postu:
No i dobrze by było by skład w ciągu dnia też obsługiwał jakieś połączenie, a nie stał cały dzień w Warszawie.
xzielak - 29-01-2011, 16:04
Temat postu:
QbaOSW, nie ma sensu, żeby taki skład codziennie kursował. Największy potok jest w weekend.

railman93, wagony trzeba posprzątać i zrobić przegląd.
QbaOSW - 29-01-2011, 16:14
Temat postu:
xzielak, 15 godzin nie jest potrzebne na posprzątanie. Ten skład spokojnie można puścić do Terespola i z powrotem (6h w obie strony)
xzielak - 29-01-2011, 16:46
Temat postu:
Albo do Białegostoku jak iR Żubr Smile A w Zielonej Górze, może jechać do Frankfurta i wieczorem koło 19 wrócic i oczekiwać na bocznych torach do godziny 21:20 Smile

Czyli gospodarka wagonów jest w sam raz
lubelak195 - 29-01-2011, 17:28
Temat postu:
I jeszcze możnaby dodać łącznik do Chełma.
Tym sposobem jeszcze Lubelszczyzna odzyskałaby połączenie z Łodzią. Jeżeliby 2 samorządy wystarałyby się o to połączenie, to może PRy zdecydowałyby się. Te 2 UM mogłyby wspierać finansowo ten pociąg.
Anonymous - 29-01-2011, 21:30
Temat postu:
Z tego co się zorientowałem ten pociąg odcinek Ostrów-ZG pokonywałby w czasie ok. 4 godzin, a więc tyle samo co przez Poznań. Dlatego chciałbym zaproponować coś takiego:
TLK (Chełm)-Lublin-Warszawa-Łódź-Ostrów-Poznań-ZG z grupą wagonów do Berlina przez Gorzów odłączaną w Poznaniu.
Jednak w przypadku takiego rozwiązania Krotoszyn, Leszno i Głogów nadal pozostaną bez połączenia do Warszawy.
_kamil_ - 29-01-2011, 22:11
Temat postu:
Najlepiej by było aby powstało coś na kształt dawnego Chełmianina.
DawidCzerwiensk - 29-01-2011, 22:27
Temat postu:
Nie wymyślajcie już z TLK bo tego na pewno nie będzie.
iR ZG-Wawa w weekend i koniec, napiszesz za wiele i nic z tego nie bedzie.
xzielak - 30-01-2011, 00:56
Temat postu:
No właśnie w weekend. Pociąg nocny, i docieramy do stacji docelowej rano....to raczej powinien być codzienny. Eeee już sam nie wiem Sad
QbaOSW - 30-01-2011, 09:15
Temat postu:
xzielak, Czyli terminy kursowania takie: Kursuje w 5/6, 6/7, 7/1 do 25.VI oraz codziennie w terminie 26.VI-31.VIII
railman93 - 30-01-2011, 10:39
Temat postu:
A zresztą dlaczego IR ma jeździć?

W końcu IC dostaje dotacje na połączenia TLK. Żeby IR mógł jeździć na odcinku niezelektryfikowanym musi być zapewniona także dotacja. W przeciwnym razie nie ma szans na pociąg IR.
xzielak - 30-01-2011, 12:29
Temat postu:
railman93, dlatego pisma mam zamiar wysłać do urzędów wojewódzkich w tym lubuskie, dolnośląskie (najgorszy wróg), wielkopolskiego, oraz do łódzkiego. Nie pomijamy centrale Przewozów Regionalnych w Warszawie.
Marduq - 30-01-2011, 13:34
Temat postu:
Cytat:
PR ZG ma SU42 i SU45, nie wiem ile sztuk dokładnie


SU42-540 delegacja z Jeleniej Góry
SM42-108 Zbąszynek (?)
SU45-064 delegacja z Rzepina do Kostrzyna
SU45-164 obsługa pociągów osobowych do FFO.
SU45-069 wrak
SU45-202 wrak, nie wiem czyja jest dokładnie, ale stoi w Rzepinie na szopie PRów.

I to koniec listy loków spalinowych w posiadaniu ZPR Lubuskiego.
DawidCzerwiensk - 30-01-2011, 13:56
Temat postu:
Do FFO jedzie ET22.

No chyba że z miasta Stali SU jedzie do FFO:D

W ogóle kto powiedział że pojedzie Lubuska lokomotywa spalinowa? Wink
QbaOSW - 30-01-2011, 14:28
Temat postu:
DawidCzerwiensk, No albo loka wystawi Zielona Góra, albo Ostrów. w Ostrowie prócz SMek nie ma nic innego
Marduq - 30-01-2011, 14:53
Temat postu:
Cytat:
Do FFO jedzie ET22.


Zmiana loka następuje w Rzepinie, byk zjeżdża na żeberko, a do składu podjeżdża SU45. Do Oderbruecke ET22 wjeżdżają na wybrane tory na grupie towarowej, gdzie jest 3kV DC - 3-4 tory. We Frankfurcie jest niemiecki system zasilania AC, wiec na pewno nie wjedzie tam ET22 bo zjara sobie cała elektrykę.

Dopóki PRy nie dochrapią się jakiegoś loka z przynajmniej dwoma systemami zasilania, to będzie jeździła na odcinku Rzepin - FFO SU45.

Cytat:
W ogóle kto powiedział że pojedzie Lubuska lokomotywa spalinowa?


A kto wystawi? PR WLKP.? Który ma jedną szopę spalinowa w Krzyżu i ledwo nadąża z łataniem tych lokomotyw które ma na stanie?

Sprawne loki:

SU45: 089, 174, 241.
SP32: 201, 202, 204, 206.
SU42: 532 i 536 - te jeżdżą w rejonie Leszna, Ostrowa. Jest jeszcze SU42-504, która była w Ostrowie jako manewrówka, bo miała popsuty agregat grzewczy.
Japaw - 30-01-2011, 15:34
Temat postu:
Na bocznicy w Wawrowie widzialem nowiuskiego robogagarina, transformersa czy batmana jak kto woli. Nówka funkiel nie śmigany. Ciekawe co on tam robil. Spółki nie zdążylem dojrzeć ale byl to chyba lok PKP LHS lub DB Schenker ale głowy nie dam. Moze da sie wypożyczyć Very Happy
Marduq - 30-01-2011, 16:09
Temat postu:
DB Schenker ex. PCC. Jeżdżą regularnie raz w tygodniu z węglem do EC Gorzów. We Wawrowie rozpoczyna się bocznica do powyższej EC. Zazwyczaj pociąg przyjeżdża w zestawie 311D+T448p+40 węglarek Ea. T448p do przeprowadzania manewrów, na bocznicy obowiązuje zakaz dla lokomotyw 6cio osiowych. EOT.
zaqwsx321 - 07-02-2011, 23:09
Temat postu:
I jak idzie cała sprawa tego połączenia? Na czym stanęło? Pisma wysłane? Wink
BvL - 17-02-2011, 17:31
Temat postu:
DawidCzerwieńsk trzeźwo spogląda na sprawę, nie należy oczekiwac od pr`ów cudu, nie wszystko naraz. Wiadomo jest, że jeżeli połączenie sie sprawdzi, można pomysleć o wydłużeniu, w tym przypadku do Lublina. Jak wiadomo, w miarę jedzenia apetyt rośnie, w ekonomii przydatna zasada Smile Tworzyć ofertę, i zarabiać - teraz to jakby wszystko działo się odwrotnie. Perw chcą kasę na połączenia, a potem tworzą oferty.

Za moment urzędy zostaną zasypane listami, chciałbym powiedzieć że wg mnie nakorzystniejszą propozycją jest dzienne połączenie IR (o nocnym zapomnijmy w przypadku PR) Zielona Góra - Warszawa Wsch. z weekendową obsługą SU42/SP32-B-B-B, z taryfą osobową na odcinku Zielona Góra - Ostrów Wlkp. i dołączaniem do IR Prosny w Ostrowie ET22-B-B-B-B. W dni robocze o tej porze SA108 i skomunikowanie w Ostrowie z IR Prosna jadącą na EZT. Działanie te wymaga promocji i rozgłośnienia, aby wiadomośc o połączeniu szybko dotarła do chętnych podróżnych (wg moich prognoz ponad 50% potoku będa stanowić zielonogórzanie).

Na wypadek kolejnego pytania skąd weźmiemy loomotywy: SU42 z dolnosląskiego lub opolskiego i SP32 z Krzyża wydelegowane z Chojnic
QbaOSW - 17-02-2011, 20:33
Temat postu:
BvL, Ciekawe skąd na Prosne weźmiesz wagony. Zresztą nie ma na ten skład wagonów, a kursuje on teraz tylko w 5 i 7
DawidCzerwiensk - 17-02-2011, 22:16
Temat postu:
Jak najbardziej jestem za utworzeniem tego połączenia, nawet w relacji 2in1, czyli Regio do Ostrowa i dalej iR, albo skomunikowanie w tygodniu i w weekend cały skład z ZG na wagonach.
To jakoś zostało by przyjęte przez PR,
xzielak - 21-02-2011, 22:57
Temat postu:
PRzepraszam was wszystkich, na obecna chwilę, nie bardzo mam czas na wypisanie wniosku do PR'u Sad
Victoria - 20-02-2012, 22:46
Temat postu:
Aglomeracja Gorzowska może pochwalić się pierwszymi efektami prowadzonych działań. Dzięki staraniom, istnieje szansa na polepszenie połączenia kolejowego Gorzowa z Warszawą. Wynika to z pisma przesłanego do prezydenta Gorzowa przez Wiceministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Andrzeja Massela.

Pismo Wiceministra to odpowiedź na apel Prezydium Aglomeracji Gorzowskiej, które starało się o lepsze połączenia kolejowe naszego miasta ze stolicą Polski. Z odpowiedzi Wiceministra wynika, że PKP Intercity bada możliwości uruchomienia lepszego połączenia od najbliższej korekty rozkładu jazdy, tj. od 1 czerwca 2012 r. Wg planu pociąg w Zbąszynku będzie łączony z TLK Lubuszanin z Zielonej Góry, w miejsce obecnego pociągu łączonego ze składem z Bydgoszczy. Dzięki tej zmianie gorzowianie będą mogli dotrzeć na dworzec Warszawa Centralna o godz. 10:25, a nie jak obecnie o 12:54.

Kolejną pozytywną zmianą ma być początkowa stacja kursowania pociągu. Obecnie pociąg do Warszawy rusza z Gorzowa, natomiast planowana „gorzowska" część TLK Lubuszanin rozpoczynać trasę będzie w Kostrzynie nad Odrą, dając bezpośrednie połączenie do stolicy nie tylko Skwierzynie i Międzyrzeczowi, ale także Witnicy oraz wspomnianemu Kostrzynowi.

Aleksandra Górecka, Krzysztof Karwatowicz dyrektor Biura Rozwoju Miasta i Aglomeracji

źródło: http://www.gorzow.pl/przystan/aktualnosci/pl/7192/1/Pierwsze_efekty_pra
Kuba MK - 21-02-2012, 17:20
Temat postu:
Victoria, artykuł był wklejany do wątku o Rozkładzie jazdy 2011/2012 w województwie lubuskim, ponieważ nie jest to nowy pociąg, a zamiana obecnego. Poza tym nic nie jest jeszcze pewne.
DawidCzerwiensk - 27-02-2012, 22:35
Temat postu:
no niestety, odpowiedzi od PR jak nie było tak nie ma....
pospieszny - 28-02-2012, 20:38
Temat postu:
Zawsze jest tak że nikt nie udzieli odpowiedzi póki nie padnie pytanie Śmiech
Beatrycze - 02-09-2019, 12:34
Temat postu:
Wróci bezpośrednie połączenie Żagania i Żar z Warszawą.

Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego pomiędzy Żaganiem i Żarami, a Warszawą. Zabiegali o nie mieszkańcy południa regionu lubuskiego. Inicjatywę wsparła marszałek Elżbieta Anna Polak.

Więcej:
http://inforail.pl/wroci-bezposrednie-polaczenie-zagania-i-zar-z-warszawa-_more_117248.html
Beatrycze - 03-09-2019, 14:09
Temat postu:
MI i PKP Intercity uruchomią pociąg Warszawa – Żagań.

W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy pojawić ma się bezpośredni pociąg z Żagania i Żar do Warszawy – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury. Prowadzenie prac w tym zakresie potwierdziło też PKP Intercity. Organizator przewozów międzywojewódzkich zastrzega przy tym, że ostateczny kształt rozkładu jazdy nie jest jeszcze znany.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mi-i-pkp-intercity-uruchomia-pociag-warszawa--zagan-93333.html
sympatyk - 03-04-2020, 21:45
Temat postu:
Z Głogowa i Leszna do Warszawy przez Krotoszyn i Ostrów. Będzie nowy pociąg TLK?

W pracach nad rocznym rozkładem jazdy edycji 2020/21, który będzie obowiązywał od grudnia 2020 roku, rozważane jest utworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego przez Leszno do Warszawy. W tym przypadku brane pod uwagę jest przywrócenie pociągów dalekobieżnych na linię kolejową nr 14 na odcinku Głogów – Leszno – Krotoszyn – Ostrów Wielkopolski, co pozwoliłoby utworzyć połączenie w relacji Zielona Góra – Głogów – Leszno – Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Sieradz – Pabianice – Łódź – Skierniewice – Warszawa – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-glogowa-i-leszna-do-warszawy-przez-krotoszyn-i-ostrow-bedzie-nowy-pociag-tlk-96092.html
Ralny - 28-09-2021, 13:18
Temat postu:
Mieszkańcy Żar i Żagania z bezpośrednim połączeniem z Warszawą

Poseł Anita Kucharska-Dziedzic z grupy innych posłów skierowała interpelację do ministra infrastruktury w sprawie skomunikowania kolejowego mieszkańców powiatów żarskiego i żagańskiego z Warszawą. Jak dowiadujemy się z odpowiedzi Ministerstwa, wraz z nowym rozkładem połączenie do stolicy zapewni pociąg IC „Hetman”.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/mieszkancy-zar-i-zagania-z-bezposrednim-polaczeniem-z-warszawa/
ambrosia - 28-09-2021, 15:44
Temat postu:
Ktoredy pojedzie ten Hetman od Opola? Na Katowice czy na Lubliniec?
janox79 - 28-09-2021, 19:11
Temat postu:
Przez Katowice.
kruczek - 08-10-2021, 20:08
Temat postu:
Ale to będą wagony z Żar przez Wrocław-Katowice-Lublin do tej Warszawy? Bo PKP IC lubi takie objazdówki Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group