INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Dworzec Łódź Widzew został zamknięty

Arek - 20-04-2010, 17:47
Temat postu: Dworzec Łódź Widzew został zamknięty
Dworzec Łódź Widzew został zamknięty

Rozpoczął się remont dworca Łódź Widzew. Na plac weszli robotnicy firmy Skanska, a funkcje dworca przejął obiekt tymczasowy w postaci kontenerów kasowych położonych przy ul. Służnowej.

Obiekt tymczasowy będzie miał wymiary 12 m x 6 m i znajdować się w nim będą:
• poczekalnia dla podróżnych
• okienko kasowe Przewozów Regionalnych
• okienko kasowe PKP Intercity
• sanitariaty
• pomieszczenie socjalne dla pracowników kas

Oprócz rozbudowy dworca zostanie również przeprowadzony jego generalny remont. Dworzec zostanie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym i klientom PKP SA zostanie zamontowany monitoring. Prace na dworcu mają potrwać do końca lipca.

źródło: Rynek Kolejowy
EU07 - 25-06-2010, 17:03
Temat postu:
Prace na stacji Łódź Widzew zbliżają się do końca

23 czerwca 2010 zakończyła się część prac zmierzających do modernizacji stacji Łódź Widzew. Gotowy jest już jeden parking na ok. 140 miejsc postojowych oraz pętla autobusowa. Po zamknięciu stacji Łódź Fabryczna dworzec Łódź Widzew zostanie skomunikowany z centrum miasta za pomocą trzech linii autobusowych.

Budynek dworca Łódź Widzew z dnia na dzień zmienia swoje oblicze. Obiekt został rozbudowany o dodatkowe skrzydło, w którym mieścić się będą kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia.

Tereny przydworcowe staną się bardziej przyjazne podróżnym oraz zyskają na estetyce. Pojawią się ławki, kwietniki, tablice informacyjne i stojaki na rowery.

Dzięki hotspotowi posiadacze laptopów, palmtopów oraz telefonów komórkowych będą mieli możliwość korzystania z darmowego Internetu. Zakończenie inwestycji przewidywane jest na koniec lipca.

artykuł oraz fotografie

(źródło:Rynek Kolejowy)
Anonymous - 30-07-2010, 20:58
Temat postu:
Nie jestem pewien czy to właściwy temat, ale mam pytanie. Kiedy ostatecznie ma być zamknięty dworzec Łódź Fabryczna i czy po jego zamknięciu pociągi będą kończyły bieg na stacji Łódź Widzew czy będą jeździły na kaliską?
Z góry dziękuję z odpowiedź.
EU07 - 03-08-2010, 14:10
Temat postu:
Wiemy tyle prace miały rozpocząć się na przełomie lipca i sierpnia ale się nie rozpoczną!
To już drugi przesunięty termin.

PKP ma poślizg jeśli chodzi o remonty nie tylko w Łodzi a to za sprawą toczących się w nieskończoność procedur przetargowych.
PKP mówi oficjalnie, iż remont dworca Łódź Widzew dobiega końca, gdyż wykonawca się sprężył, na koniec września robotnicy znikną z dworca.

Jeśli idzie o przetarg na prace na Łódź Fabryczna nie jest jeszcze wyłoniony zwycięzca.
PKP przewiduje, że do grudnia przetarg winien dobiec końca i zostanie ogłoszony wykonawca.

A teraz konkrety
wykonawca zgodnie z projektem ma 42 miesiące od daty podjęcia prac na ich wykonanie.

Tu zaczynają się schody bo ?!
PKP mówi o tym, że chciało by, dworzec zamknięty został 12 Grudnia 2010 - to jest z pierwszym dniem obowiązywania nowego rozkładu jazdy.
Bardziej wiarygodny jest jednak drugi termin - to znaczy - w okresie zimy pozostawić jeszcze czynny dworzec a zamknąć go 1 marca 2011.

Jeśli idzie o termin nie wiele to zmienia ponieważ dworzec będzie gotów na koniec sierpnia 2010 lub trzy miesiące wcześniej, co przy tak odległym terminie trzy miesiące nie robią żadnego wrażenia. Przypomnieć warto, że początkowo dworzec miał być zamknięty od kwietnia 2010.

Jak dotąd nikt wyraźnie nie powiedział czy pociągi będą docierać do dworca Łódź Kaliska, wręcz przeciwnie mówi się o tym że stacja Widzew przejmie obowiązki Fabrycznej - a z tego by wynikało że pociągi będą kończyć bieg na Widzewie.
Damian Łódź - 03-08-2010, 14:27
Temat postu:
EU07, szczerze mowiac nie widze takiej mozliwosci by wszystkie dotychczasowe pociagi zaczynajace lub konczace na "fabryce" miałyby konczyc na Widzewie. Po prostu nie mozliwe logisrtycznie.
Sądze ze przynajmniej PR-y beda dojezdzac do Kaliskiego gdzie moja swoje tory postojowe. Nawet smiem powiedziec ze co po niektore moglyby zjezdzac z Widzewa do Zgierza i tam nocowac, a torów jest tam sporo. Tor 9,11,13 wolny całą dobę i zelektryfikowane.
EP07Budyn - 03-08-2010, 14:37
Temat postu:
Tyle tylko że tory w Zgierzu, poza 1,2 i 3 są pozamykane i nic nie ma prawa na nie wjeżdżać. Co do Łodzi Kaliskiej to zobaczymy. PR ma swój Punkt Rewidencki a dla IC jak na razie są czynne tylko dwa tory 34 i 36, reszta też jest zamknięta. Gdyby pociągi Łódź - Warszawa były na obsłudze tylko ED74 nie było by problemu z obrotem na Widzewie ale składy wagonowe już nie miały by możliwości obsługi na Widzewie. Ale pożyjemy zobaczymy. Czas pokaże jakie decyzje zostaną podjęte
Damian Łódź - 03-08-2010, 14:46
Temat postu:
EP07Budyn, Fakt ze wymienione wczesniej przeze mnie tory są zamknięte ale zdatne do użytku bodaj z predkoscia 20-30 kmh.
Natomiast kolego troche nie masz racji co do tych torów które są czynne.
Czynne są:
5,3,1,2,4 oraz tor do złomu bodaj 7.
Szlakowa z Widzewa do Zgierza jest niezła wiec nie jest to głupi pomysł bo na Kaliskim tez za duzo wbrew pozorom torów nie ma.
IC nie mają postojowych bo ASnyk i Włókniarz zjeżdza na Fabryczną "Esem". Czasem nawet łączą je razem i jako 12-13 wagonowy skład zjezdzaja na Fabrykę.

Apropo skąd jestes?
Pabianiczanin - 03-08-2010, 18:42
Temat postu:
A czy ktoś wie co z dworcem Fabrycznym Question bo Grabarczyk miał podobno się zastanowić czy Budować nowy Fabryczny czy Warszawskie metro
Urbi - 03-08-2010, 20:09
Temat postu:
Wszystko się wyjaśni 6 sierpnia. Do tego czasu Grabarczyk ma czas na podjęcie decyzji, na co przeznaczy państwowe pieniądze.
Pabianiczanin - 03-08-2010, 20:30
Temat postu:
Urbi:Dzięki za info. i miejmy nadzieję że wybierze Fabryczny bo jak warszawskie metro to prawdopodobnie nici z kolei dużych prędkości
Urbi - 03-08-2010, 20:41
Temat postu:
Stawiam, że wybierze opcje nowego Fabrycznego. To niby jego ostatnie miesiące na stanowisku ministra, chce startować na prezydenta Łodzi. A dzięki wyborze przebudowy Fabrycznego, zyska ogromne poparcie w śród mieszkańców Łodzi za wybór patriotycznej decyzji.
Pabianiczanin - 10-08-2010, 11:15
Temat postu:
Witam.Ja mam takie pytanie trochę nie na temat
Czy coś wiadomo na temat dworca Łódź Fabryczna Question
lodzianinn - 24-08-2010, 19:47
Temat postu: Będą pieniądze na dworzec Łódź Fabryczna
Z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego mamy informacje, że projekt budowy węzła przy nowym dworcu Łódź Fabryczna jest wysoko oceniany i znajdzie się na liście projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" powiedział "Polsce Dziennikowi Łódzkiemu" Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu infrastruktury.

Chodzi o budowę trzypoziomowego parkingu, przebudowę układu drogowego wokół nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna, a także przebudowę niektórych linii tramwajowych i budowę nowych przystanków.

We wrześniu złożony przez łódzki magistrat projekt ma trafić na oficjalną listę inwestycji kluczowych, co oznacza, że nie będzie musiał brać udziału w konkursie i 225 mln zł dofinansowania będzie na wyciągnięcie ręki.

A to oznacza, że nie jest tak źle, jak jeszcze trzy tygodnie temu wieszczył wiceprezydent Łodzi Łukasz Magin (PO). Powołując się na szefową Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Elżbietę Bieńkowską, Magin stwierdził na konferencji prasowej, że minister infrastruktury Cezary Grabarczyk będzie musiał wybrać jedną z dwóch inwestycji: łódzką lub projekt drugiej nitki warszawskiego metra.

Magin dodał, że jeśli nie będzie rekomendacji dla łódzkiego projektu, cały program przebudowy dworca Łódź Fabryczna legnie w gruzach, bo miasto nie znajdzie na to pieniędzy.

Dziś wiadomo, że była to tylko gierka wiceprezydenta Magina i kolejna odsłona politycznego konfliktu dwóch łódzkich polityków Platformy Obywatelskiej: ministra Cezarego Grabarczyka i szefa resortu sprawiedliwości Krzysztofa Kwiatkowskiego.

Minister Grabarczyk nigdy nie stał przed dylematem, którą z tych dwóch inwestycji rekomendować, bo one ze sobą nie konkurują i nigdy nie było opcji, że jeśli jedna z nich dostanie dofinansowanie, to druga odchodzi z kwitkiem - tłumaczy Mikołaj Karpiński.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego najświeższą listę inwestycji kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko powinno opublikować najpóźniej ostatniego dnia września.

express ilustrowany
Doctor No - 01-09-2010, 23:04
Temat postu:
Bez sensu. KDP już nie powstaną a przy tych wszystkich pseudo inwestycjach za rzekomo unijne, a faktycznie nasze pieniądze, chodzi o jedno: zgarnąć szybko kasę max i w nogi. Jeszcze lepiej to robić w Berlinie. Miasto już 10 lat temu było zadłużone 2x bardziej niż Polska po Gierku. Moja Ciotka twierdziła że zarząd miasta te przestępcy (Verbrechern).
Pabianiczanin - 02-09-2010, 18:19
Temat postu:
Część pociągów z Fabrycznego będą kończyć i rozpoczynać bieg nie tylko na Widzewie ale i na Kaliskim (oczywiście te które jadą do Warszawy
P.S A czy ktos wie co z PKS-sami Question Czy zostaną na swoim miejscu czy przeniosą Question
Krzychu191 - 04-09-2010, 13:09
Temat postu:
Pabianiczanin, PKSy mają zostać przeniesione na plac przed dworcem Kaliskim.
pospieszny - 23-10-2010, 09:09
Temat postu:
Dziś otwarcie. Widzewski dworzec czeka na podróżnych !

W odnowionym budynku znajduje się więcej kas biletowych, ławek oraz bezprzewodowy internet, z którego podróżni będą mogli bezpłatnie korzystać, czekając na pociąg
Przygotowania do otwarcia trwają od kilku dni. Wczoraj przywożono ostatnie meble do wyposażenia kas i ustawiano ławki. Kilkanaście osób sprzątało pomieszczenia i robiło poprawki.

Udostępniono drugi z parkingów, który - mimo zakończenia prac - nadal był zamknięty. Nie było bowiem odbiorów technicznych, a bez nich nie wolno otworzyć placu. Sytuacja denerwowała kierowców, dla których aut brakowało miejsc na pierwszym parkingu i zmuszeni byli zostawiać je na pobliskim osiedlu.

Przebudowa dworca i jego okolic związana jest z przejęciem przez stację ruchu z Dworca Fabrycznego, który w marcu zostanie zamknięty i zburzony - nowy dworzec będzie wybudowany pod ziemią.

Przez najbliższe lata to właśnie na dworcu Łódź Widzew będzie zatrzymywać się większość pociągów przyjeżdżających do Łodzi. Żeby wszyscy podróżni się pomieścili, trzeba było rozbudować budynek i przystosować go do tak dużego ruchu.

Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugiej części jest miejsce na kiosk i punkt gastronomiczny. Rozstrzygnięto już przetargi i wkrótce zostaną one zagospodarowane.

Przebudowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Wzmocniono nawierzchnię na ul. Augustów oraz ul. Służbowej. Powstały też dwa parkingi. Jeden na 150 aut, drugi na ok. 200.

Bezpośrednio przy dworcu stanęły cztery przystanki komunikacji miejskiej. Zatrzymywać się na nich będą autobusy: 69, 69A, 69B, 75, 77, 85, 85A i N1. Podróżni będą mogli skorzystać także z autobusów: 90, 91, 91A i 91B oraz tramwajów: 8, 9, 10. Do tramwajów trzeba przejść jednak kilkaset metrów.

Przebudowa dworca kosztowała blisko 6 mln zł. - Jest już gotowy na przejęcie ruchu z Dworca Fabrycznego - mówi Marcin Barański, dyrektor biura ministra infrastruktury. - Na stacji w późniejszym etapie zostaną jeszcze przebudowane perony.

Chodzi m.in. o starą, szpetną kładkę nad torowiskiem, którą ma zastąpić eleganckie przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych. A perony mają być przykryte dachem.

- Pod koniec miesiąca zakończy się pierwszy etap przetargu dla tego zadania. W marcu wybierzemy wykonawcę, który najpierw zrobi projekty, a później je wykona - mówi Marek Faber, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe. - Przejście podziemne oraz dwa nowe perony zostaną wykonane nieco z boku i ich budowa nie będzie kolidowała z obsługą pasażerską. Następnie przerzucimy na nie ruch i zajmiemy się terenem, który obecnie służy podróżnym - tłumaczy Faber.

W przyszłym roku zaczną się także prace na torach za dworcem, które stopniowo zaczną się chować pod ziemię, aby w efekcie wprowadzić pociągi do podziemnego dworca Łódź Fabryczna.

To jeden z etapów budowy trasy szybkiej kolei, która ma połączyć Wrocław, Poznań, Łódź i Warszawę.




Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Krzychu191 - 02-11-2010, 15:24
Temat postu:
Krótki filmik prezentujący wygląd budynku stacji od strony peronów (dokładnie z kładki nad peronami)
http://www.youtube.com/watch?v=3GsKXpe5I80&feature=feedu
Obleśny Szczur - 02-11-2010, 23:24
Temat postu:
Wszystko pięknie ładnie, ale dopiero co ten dworzec był remontowany! I znowu kupa kasy wydana bez sensu. A jeśli ma przejąć potok pasażerów z Fabrycznego to pojedyncze ręcznie otwierane drzwi to jakaś pomyłka.
Pabianiczanin - 03-11-2010, 13:45
Temat postu:
Krzychu191 napisał/a:
Pabianiczanin, PKSy mają zostać przeniesione na plac przed dworcem Kaliskim.


Jeżeli przed dworcem Łódź kaliska to raczej na krańcówkę MPK bo tu gdzie są postoje taxi to jest za mało miejsca.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group