INFO KOLEJ - forum kolejowe

Praca i nauka - Kierunek studiów

Anonymous - 15-05-2010, 14:55
Temat postu: Kierunek studiów
Mam taki oto problem:
Od kilku lat interesuję się kolejnictwem i w przyszłości chciałbym pracować na kolei. W związku z tym zamierzam w tym roku podjąć studia tylko nie wiem jaki kierunek byłby najbardziej odpowiedni. Myślałem o logistyce jednak nie jestem do końca pewien. Dodam, że szczególnie interesuję mnie układanie rozkładu jazdy, tworzenie nowych ofert, a nie np. budowa mostów kolejowych.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
yusek - 15-05-2010, 15:50
Temat postu:
A więc wszystko, gdzie jest Transport, gdzie jest Logistyka, może być też logistyka albo geografia aczkolwiek tu musisz uważać bo polska geografia transportowa jest mniejwięcej tak rozwinięta jak czeska oceanografia.
dan - 15-05-2010, 19:48
Temat postu:
Chętnych na studia magisterskie uzupełniające na Politechnice Śląskiej ( specjalność Eksploatacja pojazdów szynowych) zapraszam od 1 października 2010r.
ET40 - 17-05-2010, 23:25
Temat postu:
A właśnie też mam pytanie, czy specjalność inż. "Eksploatacja systemów transportowych" dotyczy również eksploatacji systemów transportu szynowego, lub miejskiego?

Z góry dzięki, pozdr.
dan - 18-05-2010, 07:54
Temat postu:
Zależy od tego, na jakiej uczelni jest ta specjalność. Jeśli uczelnia nie ma wiele wspólnego z koleją, to raczej nie liczyłbym, że będą tam wykładać o sprawach kolejowych.
Pytania w sprawie studiów na Pol. Śl. w Katowicach można kierować do mnie.
Dolnoślązak - 18-05-2010, 13:21
Temat postu:
dan, mam pytanko - czy myślicie nad otwarciem studiów podyplomowych Question
Tematyka studiów - transport kolejowy lub zbliżone kierunki studiów.
dan - 18-05-2010, 13:41
Temat postu:
Z tego co wiem to teraz nie są prowadzone studia podyplomowe ( kolejowe), w 2007 r. były związane z bezpieczeństwem. Wszystko rozgrywa sie o ewentualną liczbę chętnych.
Info
http://www.kts.polsl.pl/indexpl.htm
Dolnoślązak - 19-05-2010, 15:30
Temat postu:
dan, dzięki za info Razz .
ET40 - 19-05-2010, 18:28
Temat postu:
dan napisał/a:
Zależy od tego, na jakiej uczelni jest ta specjalność. Jeśli uczelnia nie ma wiele wspólnego z koleją, to raczej nie liczyłbym, że będą tam wykładać o sprawach kolejowych.
Pytania w sprawie studiów na Pol. Śl. w Katowicach można kierować do mnie.
Zastanawiam się nad Politechniką Koszalińską ew. Radomską. W tej drugiej można na I stopniu nawet robić specjalizację na transport kolejowy (miejski także), aczkolwiek do Radomia jakoś nie uśmiecha mi się jechać (nie, żebym miał cokolwiek do tego miasta w którym nigdy nie byłem, Koszalin mam po prostu bliżej), a w Koszalinie można robić specjalizację m.in na mgliście brzmiącą w kontekście kolei eksploatację systemów transportowych. Całe szczęście, że mam aż rok do namysłu Very Happy. Jednak jeżeli coś wiesz na temat tych uczelni to prosiłbym o informacjęSmile.
piotrek_89 - 19-05-2010, 18:39
Temat postu:
W Warszawie na przykład na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Transportu możesz studiować dziennie / zaocznie TRANSPORT na drugim roku musisz się zdecydować na specjalność obecnie te związane najbardziej z koleją to:

* SRK - Sterowanie Ruchem Kolejowym
* LTK - Logistyka Transportu Kolejowego

pośrednio takie specjalizacje jak
IBET (Inżynieria i Bespieczeństwo w Transporcie) czy też TT (Telematyka Transportu)
dają Ci szerokie perspektywy również na kolejowym rynku pracy.
ET40 - 19-05-2010, 18:45
Temat postu:
Dzięki za info, ale w moim przypadku wybór Polit. Warszawskiej byłby samobójstwem Smile. Interesują mnie najbardziej politechniki w Koszalinie i Radomiu, chyba że wybiorę się na inny kierunek, co jest możliwe.

//nie cytuj przedmówcy i nie zaczynaj każdego posta od "cytuj". ~Iktorn
G3D - 20-05-2010, 08:04
Temat postu:
z perspektywy absolwenta proponuję przemyśleć wybór studiów pod kątem możliwości późniejszej pracy (ewentualnie położyć silny nacisk na naukę języka - żeby w przypadku słabego rynku nie ograniczać się do polskich pracodawców)

osobiście radziłbym wybrać kierunek bardziej ogólny powiązany z tematem "zarządzanie w transporcie" lub podobne - gdzie możesz "liznąć" więcej tematów - temat przygotowywania ofert czy układania planów możesz zgłębiać szerzej sam przy pomocy uczelni (bo to i tak trzeba robić - sam dyplom i zaliczenia z przedmiotów nie zapewnią wiedzy),

polecam dużo pytać absolwentów interesujących cię kierunków, albo studentów na 4,5 roku oni już się rozglądają mocno za pracą i znają rynek

powodzenia, cokolwiek wybierzesz
thelary - 20-05-2010, 17:31
Temat postu:
Witam,
jestem studentem 4 roku studiów dziennych na Politechnice Śląskiej wydział budownictwa ( teraz bronię inżyniera). Na zajęciach z prawa budowlanego dowiedziałem sie iż aby ubiegać sie o uprawnienia do projektowania lub wykonastwa w branży kolejowej związanymi z obiektami budowlanym, takim jak: linie, węzły i stacje kolejowe oraz urządzenia zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym w nieograniczonym zakresie, należy skończyć studia II stopnia na kierunku drogi kolejowe lub drogi żelazne. Jedyną uczelnią w Polsce która na dzień dzisiejszy ma taki kierunek jest Politechnika Krakowska. Jedyna!!. Z tego co sie orientuje to w zeszłym roku było raptem kilkanaście osób chętnych i tylko na studia zaoczne, dziennych nie utworzono. Dlatego moje pytanie co sądzicie o przyszłości tego kierunku. Tyle sie mówi o modernizacji koleji w Polsce ze srodków unijnych które nalezy wykorzystać chcąc czy nie chcąc. Kto to bedzie projektował/nadzorował jeśli o uprawnienia bedzie sie mogło ubiegać kilkanaście osób w Polsce. Ma ktoś jakieś obeznanie w tym, prosiłbym o opinie czy warto iść na ten kierunek. Doszły mnie słuchy, że uprawnienia nieograniczone w koleji na Śląsku ma 10 osób!
Pozdrawiam
ET40 - 20-05-2010, 18:33
Temat postu:
G3D napisał/a:
osobiście radziłbym wybrać kierunek bardziej ogólny powiązany z tematem "zarządzanie w transporcie" lub podobne - gdzie możesz "liznąć" więcej tematów - temat przygotowywania ofert czy układania planów możesz zgłębiać szerzej sam przy pomocy uczelni (bo to i tak trzeba robić - sam dyplom i zaliczenia z przedmiotów nie zapewnią wiedzy)

Dzięki za radę. Technikalia w transporcie również mnie interesują, nie tylko sprawy "papierowe" Smile. Nie wiem dokładnie, jaką dokładnie pracę można dostać po transporcie, aczkolwiek różne strony mówią o np. organach administracji, sterowaniu ruchem, nadzorze ruchu itp.
Jakiekolwiek zarządzanie raczej odpada, nawet, jeżeli związane z transportem. Interesuje mnie jeszcze gospodarka przestrzenna, to raczej kierunek związany bardziej z urbanistyką, ale czy jakaś wiedza o transporcie jest składową tego kierunku?
Pozdro.
G3D - 21-05-2010, 10:27
Temat postu:
thelary to jest tak, że uprawnienia sobie a życie sobie,
jeśli chodzi o projektowanie to może i jest to wcielone w życie, ale na etapie przetargów co do wykonawstwa to tym rządzi pieniądz - firma która wygra i tak znajdzie kogoś z uprawnieniami, który podpisze odpowiednie papierki (tak jest nie tylko u nas w kraju)

jeśli nawet wszystko jest wg litery prawa to należałoby się tylko cieszyć, że rynek nie jest przesycony takimi inżynierami (większa szansa dla nich na pracę)
piotrek_89 - 21-05-2010, 12:03
Temat postu:
skoro mowa już o rynku pracy to gdzie dziś w Polsce logistyk ma szanse na dobrą pracę?
kleksograf - 24-05-2010, 12:07
Temat postu:
dan napisał/a:
Chętnych na studia magisterskie uzupełniające na Politechnice Śląskiej ( specjalność Eksploatacja pojazdów szynowych) zapraszam od 1 października 2010r.

Jakieś konkretne wymagania od kandydata? Ukończone studia techniczne, etc.? Preferowane kierunki..., jak wygląda rekrutacja? Rozmowa kwalifikacyjna czy wchodzi kto chce? Nie znalazłem informacji na stronie www na ten temat.
dan - 24-05-2010, 18:30
Temat postu:
Trzeba mieć skończone studia inżynierskie. Z tego co wiem to przyjmują bez jakiś szczególnych wymagań i rozmów kwalifikacyjnych. Informacja rzeczywiście jest kiepska od kiedy utworzyli nową stronę internetową.

[ Dodano: 14-07-2010, 13:23 ]
Informacje o rekrutacji na studia znajdują się:

http://rekrutacja.polsl.pl

[ Dodano: 15-07-2010, 17:24 ]
Plan studiów i przedmioty:
szalli - 20-07-2010, 12:22
Temat postu:
thelary,

Od tego roku Politechnika Radomska otwiera kierunek drogi kolejowe.
Rodriges - 25-07-2010, 17:23
Temat postu:
Ja bym proponował nie uzależniać się tak bardzo od kolei. Kiedyś będziesz starszy to nie będą chcieli ci więcej płacić. Zarządy spółekkolejowych wiedzą doskonale, że taki inżynier kolejnictwa gdzieś z dala od wielkich miast nie ma szans na inną lepiej płatną pracę. Dla inżyniera praca na kolei to ostateczność.
ET40 - 27-07-2010, 23:09
Temat postu:
szalli napisał/a:
thelary,

Od tego roku Politechnika Radomska otwiera kierunek drogi kolejowe.
Kierunek czy specjalizację na transporcie? Na czym to ma polegać?
thelary - 03-08-2010, 12:10
Temat postu:
Cytat:
Od tego roku Politechnika Radomska otwiera kierunek drogi kolejowe

O ile sie nie myle to Politechnika Radomska nie ma nawet wydziału budownictwa. Ja pytałem o specjalizacje drogi kolejowe na wydziale budownictwa czyli och budowa i projektowanie. Pozdrawiam
dan - 03-08-2010, 20:09
Temat postu:
Osoby zainteresowane studiami magisterskimi na specjalności "Eksploatacja pojazdów szynowych" proszę o kontakt ze mną.
kleksograf - 04-08-2010, 08:33
Temat postu:
Dlaczego kierunku studiów nie ma w systemie rekrutacji Politechniki Śląskiej, a na stronie katedry temat nie istnieje. Czy studenci pozyskiwani są jedynie "w branży"? Nie mniej jednak widzę w Kurierze Kolejowym reklamę Sterowania i Org. Ruchu Kolejowego na Politechnice Śląskiej, a o ww. studiach ani słowa. To jakieś studia widmo?Wink
Kaszub - 04-08-2010, 11:15
Temat postu:
Ponawiam pytanie zadane przez piotrek_89: na jaką pracę może liczyć osoba, która ukończyła logistykę? Nie chodzi mi tu tylko o kolej, bardziej o ogólny rynek pracy. Czy można dostać pracę np. w Cargo bądź Lotosie, PR Very Happy studiując jednocześnie zaocznie logistykę?
dan - 04-08-2010, 14:32
Temat postu:
Jakikolwiek kierunek na Politechnice Śląskiej ( Wydział Transportu) ruszy gdy uzbiera się grupa powyżej 15 osób.

[ Dodano: 15-08-2010, 06:56 ]
Cytat:
w Kurierze Kolejowym reklamę Sterowania i Org. Ruchu Kolejowego na Politechnice Śląskiej, a o ww. studiach ani słowa. To jakieś studia widmo?


W najnowszym Kurierze ( z 08.08.10r) jest reklama.
nyczek - 05-09-2010, 11:58
Temat postu:
Witam studiuje budownictwo na Politechnice Krakowskiej i stoję przed wyborem specjalności. Zastanawiam się nad drogami kolejowymi albo DUA. Czy mógłby mi ktoś doradzić po której specjalności w dalszej perspektywie będę miał większą szanse na pracę. Słyszałem ze obecnie pracodawcy poszukują ludzi po DK, ale co bedzie za np 15 lat, czy dalej będzie można liczyć na dobrą pracę. Ciekawi mnie też czy po DK mogłbym ewentualnie robić uprawnienia z dróg??
ml2200 - 05-09-2010, 17:45
Temat postu:
Po drogach szynowych możesz robić pełne uprawnienia drogowe.
Po drogach nie możesz robić kolejowych.

thelary napisał/a:
(...)Na zajęciach z prawa budowlanego dowiedziałem sie iż aby ubiegać sie o uprawnienia do projektowania lub wykonastwa w branży kolejowej związanymi z obiektami budowlanym, takim jak: linie, węzły i stacje kolejowe oraz urządzenia zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym w nieograniczonym zakresie, należy skończyć studia II stopnia na kierunku drogi kolejowe lub drogi żelazne. Jedyną uczelnią w Polsce która na dzień dzisiejszy ma taki kierunek jest Politechnika Krakowska. Jedyna!!.(...)


Obecnie kończę w Gdańsku na Politechnice Drogi Szynowe i liczę, że ktoś mądry pacnie się w głowę i poprawi ustawę, żebym mógł robić za parę lat uprawnienia. Chodzi o zapis, który wskazuje konkretne nazwy kierunków jakie należy ukończyć, bo Drogi Szynowe to nie Drogi Żelazne, ani nie Drogi Kolejowe.

Uprawnienia w nieograniczonym zakresie - studia II stopnia czyli mgr inż.
Uprawnienia w zakresie ograniczonym - studia I stopnia czyli inż.
Iktorn - 05-09-2010, 17:53
Temat postu:
Uprawnienia budowlane możesz zrobić, po odbyciu praktyki, udokumentowanej w książe praktyki zawodowej. Aby zrobić uprawnienia w nieograniczonym zakresie do projektowania i kierowania robotami budowlanymi, to przejdź się do najbliższej właściwej Izby Inżynierów Budownictwa albo wejdź na ich stronę i tam Ci szczegółowo zasady wyjaśnią. Jak założysz sobie książkę praktyk, znajdziesz tam informacje, jakie trzeba odbyć praktyki, jak długo i jakie wykształcenie jest odpowiednie.
ml2200 - 05-09-2010, 18:45
Temat postu:
Wymagania odnośnie praktyki:
http://i695.photobucket.com/albums/vv319/ml2200/Uprawnienia%20budowlane/DSC07315.jpg

Jaka praktyka się kwalifikuje:
http://i695.photobucket.com/albums/vv319/ml2200/Uprawnienia%20budowlane/DSC07316.jpg
http://i695.photobucket.com/albums/vv319/ml2200/Uprawnienia%20budowlane/DSC07317.jpg

Wykształcenie i kierunki studiów:
http://i695.photobucket.com/albums/vv319/ml2200/Uprawnienia%20budowlane/DSC07318.jpg

Wszystko z nowej/aktualnej książki praktyk.
Iktorn - 05-09-2010, 19:05
Temat postu:
No, czyli wszystko tu jest napisane.
nyczek - 05-09-2010, 21:07
Temat postu:
Dzięki za informacje dużo mi wytłumaczyliście:) Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale po DK mogę równie dobrze robić uprawnienia z konstrukcji??
ml2200 - 05-09-2010, 21:24
Temat postu:
tak bo kończysz BUDOWNICTWO Smile
mateusz123 - 06-09-2010, 22:41
Temat postu:
Pytanie nie jest o studia ale o szkołę policealną, ale mam nadzieję, że ktoś pomoże. Jakiś czas temu zobaczyłem, że we Wrocławiu można iść na 2-letnią szkołę kształcącą na technika obsługi ruchu kolejowego. Jak to wygląda od strony praktycznej? To znaczy są jakieś szanse później zatrudnienia na kolei( niekoniecznie w PKP)? Dodam, że studiuję na UWr i tą policealną to traktuje jako realizację swoich pasji a nie przymus do uzyskania wykształcenia, raczej chodzi o kontakt z kolejami itd., ale w sumie warto wiedzieć co uzyskanie statusu technika w praktyce może mi dać.
matelservice - 21-09-2010, 11:41
Temat postu:
A to proszę skontaktuj sie z nr 22 620 67 50 tam uzyskasz sporo informacji
ET40 - 07-10-2010, 23:52
Temat postu:
Ok, może inaczej.
2 strony wcześniej pisałem o tym, że sam zamierzam iść na transport (prawdopodobnie jednak na Politechnikę Radomską). Właściwie wszystko to co teoretycznie o tych studiach wiedzieć powinienem wiem. Jednak miałbym pytanie i prośbę w jednym.
Jakie są właściwie perspektywy po ukończeniu tego kierunku, jaka praca, przede wszystkim na kolei, ale nie tylko? No i jakie są po tym pieniądze. Wiadome, że nie ma co liczyć na starcie na 5000/mc, ale tyle, żeby można było przeżyć bez zasilania od rodziców by sie przydało, wszak nie po to idzie się na studia, żeby biedować (teoretycznie).
Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na powyższe pytania? Cool Będę bardzo wdzięczny.
mannek - 08-10-2010, 18:30
Temat postu:
ET40 To wszystko zależy od wyboru specjalności . Ja jestem studentem transportu III roku tejże Politechniki
ET40 - 08-10-2010, 19:08
Temat postu:
Rozumiem więc, że powoli rozglądasz się za pracą (a jeżeli nie Ty, to twoi koledzy), tak więc zapewne jesteś cennym źródłem informacji Smile. Nie wiem na jakiej jesteś specjalności, ale załóżmy, że jeżeli dotrwam do wyboru specjalizacji Smile to wybiorę organizację i technikę transportu kolejowego lub miejskiego. Jaka praca później? I jakiej płacy należy oczekiwać? Czy warto w ogóle studiować transport, który jak na kierunek techniczny cieszy się dość dużym zainteresowaniem?
Będę wdzięczny za odpowiedź, pozdrawiam Smile.
mannek - 08-10-2010, 20:51
Temat postu:
http://pr.radom.pl/redirect.php?action=setcategory&id=922&subid=923

Pozdrawiam:)
ET40 - 08-10-2010, 21:03
Temat postu:
To już czytałem Smile . Bardziej chodziło mi o to, jak wygląda to w praktyce, tym bardziej, że kryteria zatrudniania w PKP bywają wiadomo jakie.
Pozdro.

EDIT: @Grygus, stolica nie dla mnie Smile.
Grygus - 08-10-2010, 21:15
Temat postu:
ET40 napisał/a:
Ok, może inaczej.
2 strony wcześniej pisałem o tym, że sam zamierzam iść na transport (prawdopodobnie jednak na Politechnikę Radomską).


O, a czemu nie na Warszawską? Ja studiuję na PW na Transporcie. Z kolejowych specjalizacji mamy tutaj m.in. "Logistyka I Technologia Transportu Kolejowego" i "Sterowanie Ruchem Kolejowym". Pierwsza bardziej teoretyczno-zarządzająca i bardziej prestiżowa, druga bardziej techniczna (elektrotechnika, mechanika w planie) ale cieszy się mniejszym prestiżem. Obiecywali kiedyś że zrobią specjalizację ściśle związaną z infrastrukturą, coś budowlanego, ale jak na razie cisza i pewnie jeszcze dłuuugo tego nie będzie.
mannek - 09-10-2010, 09:18
Temat postu:
W Warszawie mało specjalności do wyboru ... A PR jest uczelnią typowo kolejową. ET40 najpierw trzeba zrobic praktyki po VI semestrze myślę że wtedy bardziej będę zorientowany. Transport jest tak oblegany z powodu logistyki czy spedycji dużo ludzi chce na to iśc , a na mojej Elektroenergetyce Trakcyjnej jest 6 osób. W moim roczniku otworzyli OTTM. Wydaje mi się że szkoda czasu na taką specjalnośc lepiej wziąc techniczną. A obecna sytuacja na kolei krótko mówiąc nie jest ciekawa.
WBS DP - 06-03-2012, 15:14
Temat postu:
Witam,

W tym momencie dla naszego Klienta poszukujemy Kierownika Budowy/Robót SRK.
Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.wbspraca.pl/pl/oferty-pracy/item/84-kierownik-budowy-srk.
Zachęcam do wysłania CV na adres budownictwo@wbspraca.pl
Martencja - 07-03-2012, 23:02
Temat postu:
Witam!
Mam pytanie na temat studiów magisterskich. Pracuję na kolei od roku a na chwilę obecną kończę licencjat z turystyki i rekreacji, gdyż moje plany zawodowe były zupełnie inne przed rozpoczęciem studiów. Czy jest jakaś uczelnia, która dopuści mnie do magisterki na kierunku związanym z koleją z marszu? Z tego co wyczytałam do tej pory wynika, że wypadałby mieć ukończony kierunek "kompatybilny" lub chodzić przez rok na wykłady w ramach uzupełnienia wiadomości. Z góry dziękuję Smile
JakubWedrowycz - 09-03-2012, 17:53
Temat postu:
Zastanów się jaki kierunek studiów II stopnia jest Ci potrzebny/interesuje Cię a następnie pójdź do dziekanatu porozmawiać o możliwości wzięcia udziału w rekrutacji. Dziekanat zapewne porówna programy studiów i podejmie decyzję.
k7s5a2 - 10-03-2012, 14:57
Temat postu:
Witam!
Jako, że kończę właśnie studia na kierunku "logistyka" mam do szanownego grona pytanie.
Czy istnieją jakiekolwiek szanse na pracę w kolejnictwie po ukończeniu wyżej wymienionych studiów.
Z ofert jakie przeglądałem wynika iż istnieje zapotrzebowanie na pracowników technicznych, natomiast na "ekonomistów i zarządzających" nie ma praktycznie wcale.
W jakiej dziedzinie kolejnictwa można pracować po ukończeniu tego typu i czy istnieje jakakolwiek szansa na podjęcie pracy w tej branży bez rodziny, która ma znajomości na stanowiskach kierowniczych?
Nie ukrywam, że interesuje mnie to z powodu tzw. "rodzinnych tradycji" ale jednocześnie przeraża mnie tzw. beton.
Pozdrawiam Smile
Sunny - 02-09-2012, 22:07
Temat postu:
Na roku jest 70-80 osób. Spora część się na tych studiach męczy. Nie każdy nadaje się do studiowania. Tym ludziom ktoś wmówił, że "bez studiów" nie będą mieli pracy. Nie mieli pomysłu na siebie, nie mieli motywacji, żeby przysiąść nad matematyką i wybierają kierunek, który się modnie nazywa. I męczą się okrutnie. A ja z nimi.

Więcej:
http://wyborcza.pl/1,126764,12391237,Studia_to_rodzaj_szwedzkiego_stolu__Niektorzy_nie.html
Victoria - 05-09-2012, 11:13
Temat postu:
Młodzież już nie chce studiować

Okazuje się, że coraz częściej młodzi Polacy wybierają szkoły zawodowe i technika. Rezygnują ze studiów, stawiając na naukę zawodu.

Do szkół średnich oraz uczelni wyższych dociera już niż demograficzny. Choć najpopularniejsze kierunki studiów wciąż przeżywają oblężenie, okazuje się, że w ogólnym rozrachunku coraz mniej młodych Polaków decyduje się na naukę w liceum lub studia.

Dużą popularność zyskują szkoły zawodowe i technika.

Więcej:
http://niezalezna.pl/32552-mlodziez-juz-nie-chce-studiowac
Lukas0024 - 18-09-2012, 13:59
Temat postu:
Jeżeli ktoś jest zainteresowany studiowaniem kierunków kolejowych i podjęciem po ich skończeniu pracy to polecam Politechnikę Radomską:
kierunek Transport specjalność sterowanie ruchem kolejowym

Uczelnia ma podpisane umowy m. in. z:
- Z.A. Kombud (Radom) który wyposażył jedno z labolatorium, w tym roku ma zostać przekazany sprzęt do drugiego labolatorium do badania samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, możliwość podjęcia pracy w zakładzie (na dzień dobry ok. 3000zł brutto)
- Bombardier Transportation (Katowice) firma wybudowała labolatorium w którym znajdują się jedne z najnowszych komputerowych urządzeń SRK, możliwość stażu w Sztokholmie (Szwecja) lub w Katowicach
- Scheidt & Bachmann- firma prawdopodobnie w tym albo następnym roku wybuduje labolatorium, możliwość stażu w firmie
- inną alternatywą pracy jest PKP PLK
Szanse na podjęcie pracy są duże, firmy biją się o każdego konkretnego inżyniera SRK z racji tego iż kierunek kończy ok. 8-10 osób rocznie ... ludzi jest mało, a osóbi do pracy na kolei brakuje ...
Mam nadzieje że te informacje komuś pomogą w wyborze uczelni ...
zagiel89 - 18-11-2012, 17:23
Temat postu: Studia magisterskie
Witam serdecznie!
To mój debiut na forum INFOKOLEJ, więc proszę szanowne grono o wyrozumiałość.

Zainteresował mnie temat studiów o tematyce kolejowej. Mam na uwadze studia II stopnia (magisterskie), gdyż studia I stopnia inżynierskie ukończyłem w tym roku na Wydziale Transportu PW - specjalność Logistyka Transportu Kolejowego. Chciałbym kontynuować studia w temacie. Podążając za ambicją jestem teraz na etapie przygotowywania się do studiów pod względem językowym w Niemczech na Technische Universitaet Dresden, jednak w między czasie wystąpiły u mnie pewne wątpliwości, czy rzeczywiście dam radę studiować w języku niemieckim. W kręgu moich zainteresowań pozostają więc studia magisterskie w Polsce. Chciałbym zapytać się szanowne grono absolwentów/studentów kolejarzy, jakie kierunki studiów magisterskich w Polsce (najlepiej w Warszawie) powiązanych z kolejnictwem polecacie? Przyznam, że chętnie kontynuowałbym studia na PW, jednak od jakiegoś czasu specjalności kolejowych nie ma w ramach studiów magisterskich, ew. indywidualny tok nauczania (nie wiem, czym to się je). Może posiadacie jakieś informacje na temat powiązanych kierunków z kolejnictwem? Może jakaś logistyka, zarządzanie w tym zakresie. Słyszałem, że na SGH mają coś takiego.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i rady Wink
Pozdrawiam
Olek
Jarul - 18-11-2012, 20:27
Temat postu:
Witaj!

Z tego co pamiętam, gdy sam wybierałem się na studia, czytałem o kierunku Transport Szynowy na Politechnice Poznańskiej. Nigdy nie rozważałem tych studiów (matma), ale jak dajesz sobie radę i lubisz kolej, to coś dla Ciebie.
kolejfan - 19-11-2012, 00:28
Temat postu:
Jeśli chodzi o Politechnikę Poznańską, to jest taka specjalność: drogi kolejowe na kierunku budownictwo.

Raczej bez problemu można się dostać, gdyż grupa kolejowa kończąca teraz I stopień studiów jest mało liczna (studia na budownictwie na polibudzie poznańskiej nie należą do łatwych. Sporo osób spada rok niżej, albo rezygnuje. W końcu Polibuda Poznańska przoduje w Polsce jeśli chodzi o informatykę i budownictwo właśnie).

Żeby jednak sie dostać, trzeba odbyć proces rekrutacji, oraz rozmowę kwalifikacyjną (no i posiadać tytuł inżyniera). Nie wiem jak na innych uczelniach, ale tutaj jest tak, ze przez pierwsze semestry jest wykładane budownictwo ogólne. Tak więc na I semestrze II stopnia większość przedmiotów będzie ogólnych (matma, teoria sprężystości, fundamentowanie, metody komputerowe, betony, stale itd ). Na I stopniu podział na specjalności był dopiero na V semestrze.

Na I stopniu kolejki miały sporo przedmiotów wspólnych z drogami. Właściwie to opłacało sie iśc bardziej na koleje, bo na nich można było sie nauczyć i o mostach, i o drogach.

Moja rada jest taka: na uczelni jest fajnie, tyle, że trzeba być upartym i poświęcić sporo czasu na projekty i egzaminy, oraz zaliczenia (nerwów też).

Pozdrawiam.
malyniak - 19-11-2012, 18:01
Temat postu: Re: Studia magisterskie
zagiel89 napisał/a:
Zainteresował mnie temat studiów o tematyce kolejowej. Mam na uwadze studia II stopnia (magisterskie), gdyż studia I stopnia inżynierskie ukończyłem w tym roku na Wydziale Transportu PW - specjalność Logistyka Transportu Kolejowego. Chciałbym kontynuować studia w temacie.


Tak się składa, że też skończyłem (a właściwie kończę - za kilka tygodni obrona mgr Wink ) tę specjalizację, z tym że na II stopniu miałem właśnie indywidualny tok studiów. Działa to tak, że z przedmiotów stricte kolejowych (których na drugim stopniu jest całe 3) nie mieliśmy normalnych zajęć, tylko kilka krótkich spotkań, a dużo musieliśmy robić w domu. W zasadzie nic się w ten sposób nie nauczyliśmy i z perspektywy czasu nie zdecydowałbym się na kontynuowanie studiów na II stopniu na WT PW. Zresztą właśnie po Iszym stopniu myślałem o zmianie kierunku, ale mnie najbardziej interesuje infrastruktura, a wtedy akurat nie było specjalności kolejowej na Budownictwie (Inżynierii Lądowej) na PW. Teraz już taka specjalność z powrotem jest i podobno mają nawet nawiązaną jakąś współpracę z PLKą, więc jeżeli Ciebie też interesuje infrastruktura, to myślę że w Warszawie jest to najlepsza opcja. Na uczelniach "nietechnicznych" nie ma żadnych specjalności poświęconych kolei.

Jeżeli natomiast bardziej interesuje Cię eksploatacja, przewozy itd., to studia za granicą są bardzo dobrym pomysłem, bo zwłaszcza w tej dziedzinie kolei, polska nauka jest 100 lat za murzynami (jeszcze bardziej niż sama kolej). Jakimś pomysłem jest też wyjazd na Erasmusa na 2 spośród 3 semestrów studiów magisterskich, zawsze dodatkowo wpadnie Ci te parę Euro stypendium (o ile go nie zlikwidują z powodu kryzysu). Z tym że kiedy ja się tym interesowałem, to był taki ból, że nie było podpisanej umowy z żadną sensowną uczelnią zagraniczną, która by miała kolejowe specjalności (była sama logystyka i jakieś lotnictwo), chyba że właśnie w Niemczech - ja się Niemcami nie interesowałem, bo po niemiecku nie znam ani słowa.
Pirat - 22-04-2013, 17:07
Temat postu:
Kogo będą szukać pracodawcy?

Dyplom uczelni technicznej to spore ułatwienie na rynku pracy. Pracodawcy po prostu potrzebują takich absolwentów. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości i jakich specjalistów będą szukać firmy?

- Dziś dyplom inżyniera i praktyka zawodowa to gwarancja pracy - przyznaje Piotr Dziedzic z firmy doradztwa personalnego Page Personel zajmującej się rekrutacją między innymi inżynierów. Sytuacja absolwentów nie zmienia się od lat. Bo cechą charakterystyczną polskiego szkolnictwa wyższego jest nadwyżka humanistów i niedobór absolwentów uczelni technicznych. Efekt jest taki, że ci pierwsi mają spore problemy ze znalezieniem swojego miejsca na rynku pracy, a o tych drugich pracodawcy nierzadko zabiegają sami. Na przykład w 2010 roku kierunki ścisłe: informatykę, architekturę i budownictwo, inżynierię czy produkcję ukończyło ledwie 12 procent studentów. Za to dyplom kierunków związanych z administracją, pedagogiką, ekonomią, naukami humanistycznymi i społecznymi odebrało aż 64 procent studentów.

Czytaj dalej...
przem12445315 - 01-09-2014, 18:40
Temat postu:
na jakie można iść studia by po zdobyciu dyplomu pracować na kolei?
Pirat - 01-09-2014, 21:41
Temat postu:
przem12445315, a co byś chciał na kolei robić?
przem12445315 - 01-09-2014, 22:05
Temat postu:
No właśnie w tym problem że nie dokońca wiem co bym chciał robić (staram się iść na maszynstę ale coś czuje że z tego nic nie będzie) a byś mógł mi wymienić kilka kierunków?
Droznik - 02-09-2014, 10:04
Temat postu:
Każde studia dają pracę na kolei, wystarczy potem tylko załapać się do pracy.
Najlepsze są jak zawsze kierunki związane z transportem kolejowych oraz elektrotechnika bądź energetyka. Odradzam filologie, socjologie i politologię. Ogólnie absolwenci uniwerków mają mniejsze szanse na dostanie się na kolej niż absolwenci politechnik Smile
nowy1990 - 28-09-2014, 16:15
Temat postu:
Ja skończyłem Inżynierke z SRK sterowanie ruchem kolejowym bez problemu dostałem się do pracy w PLK jako elektromonter ds. automatyki uważam że to jest dobry kierunek i że kolej musi się rozwijać a po takich studiach jest łatwiej o prace niestety zarobki nie zbyt duże zapisuje się na zaoczne z elektrotechniki specjalizacje coś z automatyką i i iformatyką albo z elektroenergetyką przemysłową. W twoim przypadku jeśli interesuje cię kolej to najlepiej jakaś Inżynierka SRk
eumo - 25-10-2014, 09:17
Temat postu: Kolejowe studia podyplomowe
Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania organizuje studia podyplomowe Zintegrowany System Zarządzania Bezpieczeństwem w Transporcie Kolejowym.
Na razie jest za mało chętnych i rekrutacja została przedłużona do 21 listopada.
Może ktoś z Was chce podnieść swoje kwalifikacje w tym kierunku.

Informacja na temat studiów http://www.swsz.pl/crk/swsz-Oferta_CRK-12910253628611.html#zintegrowany
beton44 - 28-10-2014, 20:27
Temat postu:
Brakuje tam w programie kilku przedmiotów:

1. Obsługa expresu do kawy, kopiarki, faxu itp
2. Opiekanie barana na rożnie i dobór gatunków alkoholi do gatunków mięsa
3. Genealogia rodów kolejowych - teoria i praktyka
eumo - 29-10-2014, 09:09
Temat postu:
Bardzo dowcipne.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group