INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Kolej w Grudziądzu

contraboy - 30-05-2010, 20:03
Temat postu: Kolej w Grudziądzu
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100528/GRUDZIADZ01/582199644

Ten artykuł chyba dobitnie ukazuje, że nikogo naprawdę nie obchodzi los tego węzła kolejowego
mm - 31-05-2010, 09:38
Temat postu:
Wymienią na pewno przy okazji remontu linii do Torunia i Laskowic swojego czasu pisali o tym w gazetach chyba że coś się zmieniło linia do Laskowic jest w fatalnym stanie.
kopernik - 31-05-2010, 15:32
Temat postu: Re: Grudziądz
contraboy napisał/a:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100528/GRUDZIADZ01/582199644

Ten artykuł chyba dobitnie ukazuje, że nikogo naprawdę nie obchodzi los tego węzła kolejowego


Ten artykuł tak naprawdę niczego nie ukazuje. Jest jedynie pokłosiem niedawnego wypadku na przejeździe, gdy 22-letnia dziewczyna bez zatrzymania wjechała wprost pod MR/D. Zmarła krótko po wypadku.
Ta sama gazeta z pełną powagą cytuje pewna panią, która mówi, że:

"- Ten przejazd mógł być lepiej zabezpieczony! Wówczas nie doszłoby do tej tragedii - mówi Zofia Gronek, która mieszka w pobliżu. - Już w ubiegłym roku dzwoniłam do PKP i zwracałam uwagę na wysokie na ponad metr trawy, które ograniczały widoczność. W tym roku trawę skoszono... dzień po wypadku! Znaki też są słabo widoczne, zasłonięte gałęziami. Bezpieczeństwo jeszcze pogarsza fakt, że maszyniści nie trąbią przed przejazdem i jadą moim zdaniem z nadmierną prędkością.

Przy okazji polecam fotkę do tego tekstu. Szablonowa "słitaśnia focia" wprost na Naszą Klasę Smile

link do artykułu
danio - 31-05-2010, 19:39
Temat postu:
cyt : "Bezpieczeństwo jeszcze pogarsza fakt, że maszyniści nie trąbią przed przejazdem i jadą moim zdaniem z nadmierną prędkością."

Ktoś zapomniał że to pociąg ma pierwszeństwo na przejeździe kolejowo - drogowym .
fidzi123 - 31-05-2010, 21:56
Temat postu:
Czasem zastanawiam się jak to możliwe, że takie bzdury mogą ukazywać się w gazecie. Gościu, najprawdopodobniej ekspert z zakresu kolejnictwa, zobaczył połamany podkład, napisał do najlepszej lokalnej "gazety", a ta temat podchwyciła i opisała kolejną straszną historię. Zapraszam autora artykułu na stację w Serocku, gdzie drewniane podkłady są w takim stanie, że rozpadają się od samego patrzenia na nie.
"Maszyniści nie trąbią przed przejazdem i jadą moim zdaniem z nadmierną prędkością" - no tak, jak pociąg nie zatrąbi, to przed przejazdem nie trzeba się zatrzymywać. I do tego przekracza prędkość w terenie zabudowanym! Postawić fotoradar, maszynista dostanie parę punktów i będzie jeździł wolniej.
danio - 01-06-2010, 15:56
Temat postu:
W kwestii tych podkładów . To za pieniądze które PLK dostaje od przewoźników powinno to być naprawione natychmiast . Od tego są ludzie z tzw "drogówki" . Czyli coś takiego jak pogotowie od napraw . Zamiast siedzieć można kilka podkładów wymienić .

Nie będę się rozpisywał jak wygląda praca takich ludzi , ale widziałem już ich kilka razy w akcji .

A z tą nadmierną prędkością to jakiś żart . Z tym że moim zdaniem to wina PLK że do takich rzeczy dochodzi . Skoro się wprowadza 20 km/h na przejazdach , to potem ludzie myślą że pociąg musi zwolnić .
contraboy - 03-06-2010, 09:34
Temat postu:
Osobiście widziałem te podkłady...i w wielu miejscach nie ma betonu, a...idą drutu od zbrojenia same Smile
Anonymous - 03-06-2010, 19:12
Temat postu:
Los wezła kolejowego Grudziądz przestał juz kogo kolwiek interesować od dawna ,jestem bardzo często w Grudziądzu i jak widzę te pustki na bocznicah to aż sie w pale nie mieści jak PLK mogło doprowadzic taki węzeł do ruiny ,jednoczesnie marginalizując jego znaczenie
ET05 - 03-06-2010, 23:14
Temat postu:
Potoki pasażerskie były tam naprawdę duże, pociągi Łódź - Kutno - Toruń - Grudziądz - Gdynia też cieszyły się popularnością. Nie mówiąc o Mysłowice - Gdynia... Jakiś IR np. Kraków - Kołobrzeg czy Koszalin p. Skarżysko, Warszawę, Działdowo, Grudziądz nie był by najgłupszy. To se nevrati - kolejne linie w tym regionie pójdą do likwidacji...
Anonymous - 04-06-2010, 16:21
Temat postu:
Jedyny ratunek dla tego węzla to w obecnym czasie jest taki ,żeby DB(Arriva) wygrała ten przetarg na nastepnych 10lat (w zasadzie konkurencji nie widać) a wtedy zapewne uruchomi pociagi komercyjne ,coś w rodzaju Bydgoszcz-Gdynia który cieszy sie ogromną popularnoscą
contraboy - 04-06-2010, 20:42
Temat postu:
Ciekawie wyglądałby taki składzik w relacji Płock-Brodnica-Grudziądz-Malbork-Gdynia
Swoją drogą połączenia Toruń-Malbork są dość mocno oblegane przez podróżnych (masa studentów)
Ciekawe czy po remoncie na odcinku od Malborka w stronę Gdyni Arriva pomyśli, aby coś wprowadzić bezpośredniego?
Co do tego przetargu, to jeśli Arriva wygra ten przetarg na 10 lat, to raczej na pewno jakieś zmiany będa jeśli chodzi o jakieś dalsze relacje, (a przetarg chce wygrać, chociażby wnioskując po tym, że za rok zamierza jeździć wakacyjnie po nadzalewówce)
ET40 - 04-06-2010, 21:04
Temat postu:
Zastanawia mnie, czy byłoby możliwe puszczenie bezpośredniego pociągu Bydgoszcz Gł.-Grudziądz i nazad przez Chełmżę. Tor na trasie Bydgoszcz - Chełmża jest w dość dobrym stanie, Chełmża - Grudziądz jest trochę gorszy, ale i tak nie ma takiej tragedii jak na Bydgoszcz - Laskowice. Pociąg w takiej relacji byłby u celu szybciej niż przez Laskowice (zakładając nawet, że te przez Laskowice byłyby bezpośrednie), do tego obsługiwałby po drodze Chełmżę. Pytanie jest tylko takie - czy PR-om wolno jeździć po Chełmża-Grudziądz (trasa obsługiwana przez Arrivę), a Arrivie po Bydgoszcz - Chełmża? Jeżeli nawet nie byłoby możliwe uruchomienie takiego pociągu w bezpośredniej relacji - to może warto zadbać o skomunikowania w Chełmży, które są jeszcze gorsze, niż w Laskowicach?
Anonymous - 05-06-2010, 00:17
Temat postu:
Contraboy na odcinku Sierpc -Brodnica tory są w kiepskim stanie ,predzej wchodzi w grę Działdowo-Brodnica -Grudziadz-Wierzchucin i dalej tak jak obecnie Arriva ekspres do Gdyni.ET40 wszystko będzie zależało od przetargu o którym wyzej wspominałem
contraboy - 05-06-2010, 09:01
Temat postu:
Tyle tylko, że z Grudziądza do Gdańska przez Wierzchucin to trochę koło się robi...
Dodatkowo 3/4 składu zazwyczaj wysiada w Gdańsku Gł. ew Wrzeszczu więc lepiej by było aby taki skład wpierw pojechał przez Gdańsk

Gdyby taki skład jechał przez Malbork w dni robocze, to miałby niezłe wzięcie ...a od stacji Malbork to podejrzewam że cięzko by było o miejsca siedzące, biorąc pod uwagę fakt iż byłby to pewnie jakiś przyspieszony osobowy, więc ludzie zamiast do kibla wsiadaliby do wygodnego MRa, który by jechał krócej niż EN


Co do Bydgoszcz-Chełmża-Grudziądz to czasem w jednym zdaje się kursie z Torunia idzie zobaczyć...duńskiego MRa od Chełmży, ale nie wiem dokładnie jak to funkcjonuje
ET40 - 05-06-2010, 12:41
Temat postu:
@contraboy - Odnośnie składu Grudziądz - Malbork - 3miasto : do MR-a zawsze można podczepić wagon w razie potrzeby Wink.
contraboy - 05-06-2010, 13:42
Temat postu:
ET40 napisał/a:
@contraboy - Odnośnie składu Grudziądz - Malbork - 3miasto : do MR-a zawsze można podczepić wagon w razie potrzeby Wink.


najpierw trzeba takowy posiadać, bo nie sądze aby PR-y DB/Arrivie go wypożyczyły jak w zeszłym roku (chyba, że coś ściągnąć zza miedzy), gdyż Ci ewidentnie robiliby im konkurencję tym połaczeniem Smile

wg mnie pomysł b.dobry z innej strony, gdyż jak wiadomo konkurencja wpływa na korzyść pasażera z wielu czynników Smile

ale co tam, tylko pewnie póki co takie gdybanie
ET40 - 05-06-2010, 16:23
Temat postu:
A to Arriva nie może zakupić/wypozyczyć wagonu z zagranicy?Smile Swego czasu podczepiała do SA106 i MRówek wagony Bm wypożyczone z Niemiec.
Anonymous - 05-06-2010, 18:03
Temat postu:
Jeśli Arriva wygra ten przetarg na okres 10 lat to zapewne zainwestuje w tabor
contraboy - 07-06-2010, 21:33
Temat postu:
Tu fotka torów odnośnie artykułu z dworca w Grudziądzu (foto z widoku peronu w jendym miejscu) ;-)

http://yfrog.com/45p0706101256j
kopernik - 06-07-2010, 14:45
Temat postu:
Tak w nawiązaniu do zdewastowanego szlaku z Grudziądza do Torunia:

Wczoraj ok. godz. 18 w okolicach stacji Grudziądz Mniszek wykoleił się MR/D 4001 - wyskoczył drugi wózek pierwszego członu. Nikomu nic się nie stało. Szlak zamknięty prawd. do jutra. Między stacjami Grudziądz - Grudziądz Mniszek kursuje KKA. Pociągi Toruń - Grudziądz/Malbork kursują z opóźnieniami.
contraboy - 06-07-2010, 18:48
Temat postu:
Czyli szykuje się remont...na odcinku 100 metrów Smile
ET40 - 27-07-2010, 00:49
Temat postu:
Odnośnie pociągów dalekobieżnych w Grudziądzu - zastanawiałem się nad tym ostatnio i chyba dałoby się zrobić. Gdyby Inter Regio Poznań-Gdynia jeździły na wagonach a nie ezt, to od składu np 3x bohun ostatni wagon mógłby być odłączany w Laskowicach, podczepiany pod spalinówkę i jazda do Grudziądza. Tak samo w stronę Poznania i Gdyni. Rozłączanie składów wagonowych na różne relacje to wszak praktyka stara i sprawdzona, tak samo zresztą można by postąpić z TLK jadącymi przez Laskowice.
Czas jazdy tylko nieznacznie by się wydłużył, postoje w Laskowicach i tak bywają za długie. Koszt puszczenia krótkiego składu spalinowego na tych około 20 kilometrach to też nie są kokosy.
Damian Łódź - 27-07-2010, 01:26
Temat postu:
ET40, z całym szavunkiem, ale nie wiem czy bys jedna przedziałówkę do
Grudziądza zapełnił w 100%.
ET40 - 27-07-2010, 02:02
Temat postu:
Być może nie dałoby rady, w takim razie na końcu składu za piętrusami doczepiony byłby wagon jednopokładowy (przedziałowy lub nie, to obojętne) odłączany w Laskowicach i ciągnięty do Grudziądza Smile. Dobrze by było, gdyby urząd marszałkowski dopłacił do takiego połaczenia, nawet jeżeli miałoby być prowadzone raz dziennie w kierunku Poznania i raz w kierunku Gdyni, jak wiadomo prowadzenie jednego wagonu stonką nie należy do rentownych Wink.
pp - 27-07-2010, 08:21
Temat postu:
ET40 napisał/a:
Gdyby Inter Regio Poznań-Gdynia jeździły na wagonach a nie ezt, to od składu np 3x bohun ostatni wagon mógłby być odłączany w Laskowicach, podczepiany pod spalinówkę i jazda do Grudziądza. Tak samo w stronę Poznania i Gdyni.


A ja jestem gorącym przeciwnikiem kombinowania różnych łączonych relacji na IRach. Bo to po prostu wydłuża czas jazdy, a to mają być połączenia względnie szybkie bez kombinacji. Szczególnie wobec uwagi Damiana:
Damian Łódź napisał/a:
ET40, z całym szavunkiem, ale nie wiem czy bys jedna przedziałówkę do
Grudziądza zapełnił w 100%.


Lepiej pogonić peelkowców do remontu Bydgoszcz-Tczew, przywrócić dawny R+ z Bydzi do Grudziądza (Powiśle), i ewentualnie, po remoncie prowadzonym przez Wielkopolskę, przedłużyć spalinówką do Poznania przez Gołańcz.
Damian Łódź - 27-07-2010, 14:07
Temat postu:
pp, tak, powiśle miałoby sens.
Emillex - 27-07-2010, 14:38
Temat postu:
pp napisał/a:
Lepiej pogonić peelkowców do remontu Bydgoszcz-Tczew, przywrócić dawny R+ z Bydzi do Grudziądza (Powiśle), i ewentualnie, po remoncie prowadzonym przez Wielkopolskę, przedłużyć spalinówką do Poznania przez Gołańcz.

"Wielkopolska" nie robi modernizacji linii 356 na całej długości, tylko do Wągrowca, natomiast odcinek od Wągrowca do Gołańczy będzie remontowany by podnieść szlakową z obecnych 50km/h do 70km/h. Póki co PLK nie planuje modernizacji tejże linii na odcinku Gołańcz-Bydgoszcz.
pp - 27-07-2010, 15:08
Temat postu:
Spokojnie, to w niczym nie przeszkadza prowadzić ruchu. Mimo tego że peelka w ofercie 2009/2010 zamknęła linię w km 78,394-102,630 (z dużym przybliżeniem Panigródz - Szubin), to przed zamknięciem było tam 50km/h. Więc da się jeździć.
Anonymous - 27-07-2010, 17:06
Temat postu:
Koledzy co wy tu kombinujecie z jakimiś dziwnymi połączeniami do Grudziądza.Przeciez w tym województwie na spalinówkach panuje Arriva zapewne wkrótce wygra przetarg na kolejne 10 lat i dopiero wtedy możemy porozmawiać o połaczeniach ,napweno PR-ów nie zobaczymy już w Grudziądzu co akurat dla mnie nie jest żadnym zmartwieniem
Emillex - 27-07-2010, 17:13
Temat postu:
pp napisał/a:
Spokojnie, to w niczym nie przeszkadza prowadzić ruchu. Mimo tego że peelka w ofercie 2009/2010 zamknęła linię w km 78,394-102,630 (z dużym przybliżeniem Panigródz - Szubin), to przed zamknięciem było tam 50km/h. Więc da się jeździć.

Z Gołańczy (Panigrodza) do Szubina prędkość szlakowa wynosi 0km/h-odcinek jest zamknięty i zakrzaczony... Koniec off.
ET40 - 29-07-2010, 11:14
Temat postu:
[quote="pp"]
A ja jestem gorącym przeciwnikiem kombinowania różnych łączonych relacji na IRach. Bo to po prostu wydłuża czas jazdy, a to mają być połączenia względnie szybkie bez kombinacji. Szczególnie wobec uwagi Damiana:
Damian Łódź napisał/a:
ET40, z całym szavunkiem, ale nie wiem czy bys jedna przedziałówkę do
Grudziądza zapełnił w 100%.
W sumie masz rację. Rozłączanie i przyłączanie wagonów kosztuje trochę czasu, wiem jak to wyglądało na dawnych pośpiechach Rolling Eyes .
Nie wiem, czy PR mogą jeździć po torach, które w przetargu przejęła Arriva, ale przy odrobinie dobrej woli i dotacji od władz województwa można by przedłużyć IR Brda, który zwykle kursuje na składzie wagonowym lokomotywą elektryczną do Laskowic z jednym wagonem (zwykły przedziałowy B, lub piętrowy bohun) a dalej spalinówką do Grudziądza. W ten sposób Grudziądz uzyskałby raz dziennie połączenie bezpośrednie nie tylko z Bydgoszczą, ale i z Warszawą...Zaś z powrotem w Bydgoszczy doczepienie wagonów i dalej jak dawniej IR Brda Bydgoszcz - Warszawa.
contraboy - 01-09-2010, 11:59
Temat postu:
jakieś przecieki dla tej stacji na najbliższy nowy rozkład jazdy oraz okolicznych miejscowości?
Mechol - 18-09-2010, 17:14
Temat postu:
Co do artykułu z gazety to prędkości na poszczególnych torach są adekwatne do stanu torowiska i nic się nie powinno wywalić, a pociąg relacji Toruń Gł.- Grudziądz uległ wypadkowi gdyż maszynista starał się zmniejszyć opóźnienie niejednokrotnie przekraczając dopuszczoną prędkość o 20 km/h (od Chełmży do Mniszka o ile pamiętam jechał 8 minut krócej).
pp - 05-10-2010, 15:58
Temat postu:
Mi do głowy przyszedł taki pomysł:
0 km Grudziądz 5.30
53 Brodnica 6.20
88 Sierpc 7.10
176 Nasielsk 8.40
237 Warszawa 9.30 p. (ale w centrum, tam gdzie może wjechać SZT).
Pomysł trochę kładzie czas przejazdu, "dzięki" parametrom linii, bo normalnie to nie powinno być więcej niż 3,5 godziny, ale na pocieszenie można powiedzieć że PKS jedzie 4h 30'.
W sezonie można wydłużyć do Chojnic (Tuchola po drodze). To dodatkowe 93 km i 1,5 godziny jazdy.
Anonymous - 05-10-2010, 16:26
Temat postu:
pp byłoby prościej Grudziądz -Brodnica- Działdowo gdzie szlakowa jest ok 80km/h od Jabłonowa Pomorskiego ale kto ma uruchomić takie połączenie???Powinno IC bo łaski nie robi tyle że taki skład nie powinien zaczynać biegu w Grudziądzu bo może okazać się nierentowny
pp - 05-10-2010, 21:01
Temat postu:
Z Brodnicy do Nasielska i dalej Wawy przez Działdowo jset 20km dalej. Czasowo to by wyszło tak:
0 km Grudziądz 5.30
53 Brodnica 6.20
109 Działdowo 7.15
197 Nasielsk 8.20
258 Warszawa 9.25 p.
Założyłem bez zmiany loka w Działdowie (dodatkowo 10 minut). Lepiej o jakieś 15 minut. Ale: trzecie województwo (war-maz). Chociaż jeśli tlk to MI. Sęk w tym że nikomu się nie chce.
Co do rozpoczęcia biegu - zaznaczyłem że można z Chojnic. A czemu nie? Wspaniałe tereny na wypoczynek, a nie każdy lubi i chce jechać do Zakopca lub Krynicy. Tym bardziej że spróbuj teraz z Chojnic dojechać właśnie np. do Krakowa. Tragedia z kilkoma przesiadkami na cały dzień. A można by było bezpośrednio. A gdyby tak matoły z pekapu nie rozebrały odcinka Słosinko-Przechlewo, to dałoby się przez Człuchów do Słupska dojechać. Marzenia.

Aha, no i kiedyś napisałem o Szczecin - Olsztyn/Ełk przez Runowo - Chojnice - Grudziądz - Iławę/Działdowo-Wielbark - Szczytno - Pisz. Tu jest rola misyjna dotacji z MI, ale PIC na to nie leci. Taka relacja trochę z powietrza, ale sądzę że ma sens. To tak dla przykładu. Szkoda że w Grudziądzu nie ma silnego lobby prokolejowego. W końcu przykład Arrivy pokazuje że wiele da się zrobić dobergo w przewozach pasażerskich. A ostatni przetarg w województwie pokazał że koszty spalinówek nie muszą byćwcale kosmiczne jakby to chciało IC.
Adam85 - 06-10-2010, 19:17
Temat postu:
A co myślicie o szynobusie na trasie BRANIEWO-BRODNICA przez Młynary, Elbląg, Malbork, Grudziądz?

Trasa może mało atrakcyjna, ale uważam, że Grudziądz powinien mieć bezpośrednie połączenie z Elblągiem. Pokonanie tej trasy zajęło by ok. 4h.
geordi - 08-10-2010, 16:04
Temat postu:
w Grudziadzu sa zaczatki 'lobby kolejowego'. Kolega wraz ze Stowarzyszeniem wciagnal sprawe kolei do programu wyborczego. Natomiast po analizie doszlismy do wniosku, ze w pierwszej kolejnosci trzeba polozyc nacisk na infrastrukture
1. wyremontowac tory stacyjne (kilka wykolejen ostatnio),
2. dorzucic sie do remontu odcinka do Laskowic,
3. zrobic (naciskac, zalatwic fundusze, etc.) całą 207 na 100/120, a w perspektywie zeelektryfikować. Na większości trasy jest obecnie 60-80. PLK planuje zrobic odcinek do Torunia na 100. Gdyby dociągnąć do 100 też odcinek do Malborka, trasa przez Grudziądz stanowiła by alternatywę w stosunku do trasy przez Bydgoszcz. A dla podróżnych z okolic Torunia - wyraźnie szybszą podróż niż przez Bydgoszcz.
jubikej - 08-10-2010, 16:45
Temat postu:
elektryfikacja do laskowic i bezposrednia Regio zamiast z Bydzi do Laskowic wydluzyc do Grudziadza Smile
Anonymous - 09-10-2010, 19:59
Temat postu:
geordi z całym szacunkiem niech na początek to "lobby kolejowe" robi naciski na MI w celu przywrócenia połączenia dalekobieżnego np ze stolicą ,to o czym piszesz to proces długofalowy ,jestem też ciekaw jakie znane nazwiska (parlamentarzyści)należą do tego "lobby"
geordi - 10-10-2010, 14:37
Temat postu:
gryff z calym szacunkiem jesli wierzysz tak w slusznosc koncepcji (i jakkolwiek jestes w stanie pomoc w realizacji), moge dac Ci namiary kontaktowe.

PIC na wode w przewidywanej przyszlosci (obecne pomysly p. Medzy + Julek za sterami) do Grudziadza, Kudowy, Bieszczad nie wroci. A ludzie w miescie ogarnietym stagnacją w pierwszej kolejnosci potrzebuja zwiekszenia dostepnosci komunikacyjnej najblizszych regionow, gdzie jest wiecej pracy. Przy przedstawionej koncepcji zwieksza sie dostepnosc Bydgoszczy, Torunia, a w dalszej perspektywie(podciagniecie 207 na 100/120) takze Kwidzyna i Elblaga/Trojmiasta.
Zabrzmi to ryzykownie, co powiem, ale po poprawie stanu 207 sądzę, że byłby potecjał na 1-2 pary pociągów przyspieszonych na dobę w relacji np. Toruń - Trójmiasto. _Może_ prowadzony SA110 jako IR, albo Regioplus. Niedawno jechałem z Kościerzyny do Trójmiasta, o 15 jechał pojedyńczy SA106 (?), frekwencja 120%, do Gdańska Osowej z 80% dojechało. To pokazuje, że linie teoretycznie prowadzące przez las mają potencjał.

Oczywiscie, brak polaczen dalekobieznych jest niedogodnoscia, ale mniejsza w zestawieniu do pozostalych problemow. Grudziadz to nie Krynica, zeby ludzie w wakacje walilii tu tysiącami. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że najbardziej brakuje dalekobieznych osobówek,takich jak bodajze Bursztyn (Gdynia - Grudziadz) jezdzacy do 2007. I jak pokazuje Arriva w wakacje, 207 ma potencjal takze w ruchu turystycznym (połączenia do Sztutowa i Braniewa)
Anonymous - 10-10-2010, 17:57
Temat postu:
Zgadzam się z Tobą ale mamy i będziemy mieli przez najbliższe 10 lat (najprawdopodobniej) Arrivę w tzw pakiecie" A" spalinowym i na tych liniach żaden pociąg PR nie będzie mógł jeżdzić więc przywrócenie połączenia w rodzaju "Bursztyna"z 2007r jest nierealne ,oczywiście wszystko w rękach UM województw kuj-pom i pomorskiego wtedy mógłby taką trasę pokonywać pociąg w rodzaju dzisiejszego Arriva ekspres ,ale ja nadal twierdzę że przy odpowiednim nacisku na MI. PKP IC nie robi żadnej łaski żeby puścić TLK-ę przez Grudziądz ,jednak musi być to silne lobby żeby taki numer wypalił .Proszę o namiary tego lobby najlepiej na mój adres imail
contraboy - 12-10-2010, 15:45
Temat postu:
gryff taki "bursztyn" którego tu przywołałeś by się tu zdał jak najbardziej, ale w relacji wydużonej do torunia...Smile
Anonymous - 02-12-2011, 12:54
Temat postu: Kolej w Grudziądzu
Przedstawiam imail jaki otrzymałem od Pana Posła Piechocińskiego w sprawie Grudziądza
Brawurka - 02-12-2011, 14:45
Temat postu:
Poseł Piechociński odebrał chyba resztki nadziei, niestety... Crying or Very sad
Anonymous - 02-12-2011, 14:51
Temat postu:
Byc może ale poczekam na bardziej merytoryczną odpowiedż
contraboy - 02-12-2011, 15:40
Temat postu:
Zwykły bełkot pisany..jakby na odczepnego.
Wstyd że 100-tys miasto nie ma połączenia bezpośredniego z Trójmiastem choćby czy Olsztynem
Mimo tego, że posiadam auto to czasem z chęcią przejechałbym się pociągiem, lecz wielu takich jak ja którzy mają się przesiadac i czekac po drodze na obskurnych peronach typu Laskowice to dziekują...
Anonymous - 02-12-2011, 15:45
Temat postu:
Następnym krokiem będą media i to nie tylko lokalne

[ Dodano: 02-12-2011, 15:47 ]
Szkoda tylko że działam chyba sam w tej sprawie ,ale kto wie może się mylę
Pawel_15 - 02-12-2011, 15:51
Temat postu:
Myślę że aby polepszyła się sytuacja Grudziądza są trzy rozwiązania:
- pociągnięcie druta z Laskowic do Jabłonowa (jako MK jestem na nie bo zepsuje to cały klimat linii Smile )
- kupno lokomotyw hybrydowych albo szynobusów dzięki czemu można by robić na przykład takie relacje jak Bydgoszcz - Olsztyn przez Grudziądz (podałem jako przykład)
- większe zainteresowanie ze strony Marszałka i większy nacisk na to żeby takie miasta miały wybicie na świat.

Czekanie na takich zadupiach jak Laskowice może być, ale pod warunkiem że nie dłużej niż kilka minut i będą składy tak wytrasowane że nie będzie konieczności latania między peronami. Niestety nowy rozkład jest słaby jeżeli chodzi o połączenia Grudziądz - Trójmiasto przez Malbork.
contraboy - 04-12-2011, 10:18
Temat postu:
Cytat:
pociągnięcie druta z Laskowic do Jabłonowa (jako MK jestem na nie bo zepsuje to cały klimat linii Smile )

To chyba niemożliwe, skoro mówiono tyle o rewitalizacji odcinka celem podniesienie prędkości szlakowej a mimo wszystko zabrano na to pieniądze...
Nie ma co się łudzić też, że po euro 2012 będą jakieś większe inwestycje w tym kraju prowadzone...
Anonymous - 04-12-2011, 10:28
Temat postu:
Oczywiście że nie ma się co łudzić .Moje pismo do Posła Piechocińskiego przedstawiało problem węzła kolejowego jako całości ,ale moim zdaniem jest możliwe zrobienie połączenia Toruń -Gdynia przez Malbork ,pozostaje tylko kwestia przewożnika
leemc12 - 05-12-2011, 07:30
Temat postu:
Nie widzę szans na połączenie Toruń - Gdynia przez G-dz. Po remoncie linii Bydgoszcz-Toruń, Bydgoszcz-Tczew i Tczew-GdyGł, czyli za 2-3 lata, czas przejazdu na trasie przez Grudziądz nie będzie konkurencyjny. Do tego pozostaje problem loka i zasilania.

W planie zagospodarowania województwa jedyną linią, jaka ma zyskać druta to Toruń Wsch. - Grudziądz, ale to perspektywa następnych 10-15 lat. Na chwilę obecną najważniejsze dla Grudziądza są remont 207 do Torunia, 208 do Laskowic oraz przebudowa peronów i okropnego dworca.
Anonymous - 05-12-2011, 16:20
Temat postu:
Tylko jest taka sprawa że przejazd konkurencyjny to będzie z Bydgoszczy do Gdyni przez Laskowice ,jeśli tak wszyscy będą myśleć ,to zaorajmy Grudziądz bo po h.... kolej w 100 000 mieście skoro do Laskowic pojedziemy busem itd Twisted Evil
contraboy - 05-12-2011, 16:37
Temat postu:
leemc12 napisał/a:
Nie widzę szans na połączenie Toruń - Gdynia przez G-dz. Po remoncie linii Bydgoszcz-Toruń, Bydgoszcz-Tczew i Tczew-GdyGł, czyli za 2-3 lata, czas przejazdu na trasie przez Grudziądz nie będzie konkurencyjny. Do tego pozostaje problem loka i zasilania.

W planie zagospodarowania województwa jedyną linią, jaka ma zyskać druta to Toruń Wsch. - Grudziądz, ale to perspektywa następnych 10-15 lat. Na chwilę obecną najważniejsze dla Grudziądza są remont 207 do Torunia, 208 do Laskowic oraz przebudowa peronów i okropnego dworca.


Można gdzieś w internecie przeczytać o tych planach?
wiwix - 05-12-2011, 17:59
Temat postu:
leemc12 napisał/a:
W planie zagospodarowania województwa jedyną linią, jaka ma zyskać druta to Toruń Wsch. - Grudziądz, ale to perspektywa następnych 10-15 lat..


Bzdura.
Jedyną linią która do 2030r będzie zelektryfikowana to Maksymilianowo-Wierzchucin-Kościerzyna-Gdynia.

http://www.transport.gov.pl/files/0/1788308/MasterPlanver120808.pdf

patrz: Rysunek 18. Mapa docelowej elektryfikacji linii kolejowych – rok 2030

Jeżeli chodzi o Grudziądz to szału nie ma. W pierwszej kolejności powinien być remont odcinka Grudziądz-Laskowice Pomorskie tak aby w godzinę i kilka minut dojechać do Bydgoszczy. To powinien być priorytet w RPO 2014-2020 zakładając że linia na Toruń będzie wyremontowana w przeciągu 2lat.
leemc12 - 05-12-2011, 20:21
Temat postu:
wiwix napisał/a:
Bzdura.
Jedyną linią która do 2030r będzie zelektryfikowana to Maksymilianowo-Wierzchucin-Kościerzyna-Gdynia.

http://www.transport.gov.pl/files/0/1788308/MasterPlanver120808.pdf

patrz: Rysunek 18. Mapa docelowej elektryfikacji linii kolejowych – rok 2030

Jeżeli chodzi o Grudziądz to szału nie ma. W pierwszej kolejności powinien być remont odcinka Grudziądz-Laskowice Pomorskie tak aby w godzinę i kilka minut dojechać do Bydgoszczy. To powinien być priorytet w RPO 2014-2020 zakładając że linia na Toruń będzie wyremontowana w przeciągu 2lat.


Z łaski swojej, "bzdury" zachowaj dla siebie. Powołuję się na konkretny dokument, które nie jest wytworem mojej wyobraźni. Bardzo łatwo go znaleźć na stronach UM.
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=214&Itemid=96
-> Rysunek nr 24
Teraz zauważyłem, że nie tylko Toruń Wsch-Grudziądz, ale też przewidziano do druga dalszą część linii nr 207 w kierunku Malborka. O dziwo dokument ten nie przewiduje elektryfikacji Maks-Gdynia. Obecnie jednakże opracowywana jest jego nowa wersja, która pewnie będzie zawierać wnioski wynikające z masterplanu. Mimo to nic nie na stoi na przeszkodzie, żeby UM miał własne plany dot. elektryfikacji, jeśli tylko wygospodaruje trochę grosza. Można pomyśleć o pisaniu wniosków do nowego planu dot. elektryfikacji Grudziądz-Laskowice, biorąc pod uwagę fakt, że węglówka ma być zrobiona niedługo na 160km/h. Do tego remont 208ki do Laskowic musi nastąpić jak najszybciej. Jeśli nic z nią nie zrobią za kilka lat będzie zamknięta.
wiwix - 05-12-2011, 20:47
Temat postu:
Kolego.
Ja uważam masterplan za bardziej poważny materiał niż to co forsują władze w Toruniu.
Marszałek chce w Toruniu KDP, Portu Lotniczego, darmowej autostrady, nowych mostów, i innych gigantycznych inwestycji, jakby Toruń miał co najmniej milion mieszkańców.
Przyjdzie marszałek z Bydgoszczy, Włocławka, czy Grudziądza i elektryfikacja linii upadnie.
Przecież za około 3lata podróż pociągiem z Torunia do Gdańska przez Bydgoszcz zajmie 2godziny.
Toruń-Bydgoszcz 120km/h 30min
Zmiana loka w Bydgoszczy 10min
Bydgoszcz-Gdańsk 140-160km/h 1h20min.

Taki czas przez kręty jednotor jest nieosiągalny i daleki od 2h.

Ja wiem że prawdziwi Torunianie latają np z Poznania czy Gdańska zamiast z Bydgoszczy, ale czas skończyć z chorymi zachciankami i marnowaniem publicznych pieniędzy w czasach kryzysu.
Remont Toruń-Grudziądz-Malbork do 100km/h jak najbardziej, ale w elektryfikację nie wierzę.
Piła-Krzyż czy Korsze-Ełk czekają na drut już 20lat, i przez kolejne 20 może się doczekają.
Elektryfikacja lokalnej linii z 200.000 miasteczka do Grudziądza i dalej na Malbork w obecnych czasach uważam za wielkie nieporozumienie. Tym bardziej że A1 z Torunia do Gdańska samochodem można dojechać w godzinkę z hakiem.

Toruń powinien walczyć o szybkie połączenie z Warszawą, Bydgoszczą (oba 160km/h) oraz Poznaniem i Olsztynem (120km/h)

Na lokalnych starczy 80-100km/h

P.S. A jeżeli Toruń tak bardzo i za wszelką cenę chce budować z Bydgoszczą metropolię, to w pierwszej kolejności należy zelektryfikować Bydgoszcz Fordon-Chełmża-Toruń, ale i to jest w obecnych czasach zbędne...
leemc12 - 05-12-2011, 21:23
Temat postu:
Co do zawartości dokumentu w większości zgadzam się z tobą. Jednakże istnieje od już od czasów Achramowicza i teoretycznie jest podstawą działania UM. Pozostaje mieć nadzieję, że obecni urzędnicy przygotują bardziej realistyczną wersję.
Anonymous - 05-12-2011, 21:32
Temat postu:
Mam takie pytanie kto z Was był ostatnio w Grudziądzu????
pospieszny - 05-12-2011, 21:33
Temat postu:
A kto był w Żaganiu?
Anonymous - 05-12-2011, 21:37
Temat postu:
Właśnie zauważyłem że ta dyskusja na temat kolei w tym mieście rozdrabnia się na jakieś bliżej nie ustalone teorie
Pawel_15 - 05-12-2011, 22:21
Temat postu:
Grudziądz jako stutysięczne miasto MUSI mieć porządne połączenia z resztą kraju. Malbork, Trójmiasto, Kościerzyna, Bydgoszcz, Toruń, Chojnice etc etc. Bez tego czyli bez dobrych połączeń kolejowych miasto nie będzie miało się jak rozwijać, a liczba bezrobotnych będzie jeszcze bardziej wzrastać.
contraboy - 05-12-2011, 23:05
Temat postu:
Z Torunia do Trójmiasta przez Grudziądz skład zachaczałby o kilka miast, gdzie mieszkają ludzie...
Z Torunia do Trójmiasta jedyną stacją jest Bydgoszcz, która generuje potoki podróznych i Laskowice Pom. które generują ludzi z Grudziądza głownie. Nawet osobówka po drucie by cieszyła się na pewno duża frekwencją z racji tych większych i mniejszych miast po drodze
wiwix - 06-12-2011, 08:37
Temat postu:
Przepraszam gryff

Ja troszkę zmieniłem temat.

Wracając do masterplanu dla kolei do 2030r to niewiele on zmienia dla Grudziądza.
A przecież już od 11grudnia można by było dojechać pociągiem z Bydgoszczy do Grudziądza w 1h15min z postojem w Laskowicach. I to przy fatalnym stanie odcinka Laskowice-Grudziądz.
Czemu nie można tego wdrożyć w życie??
Jest czas do nowego rozkładu jazdy. 3 pociągi powinny wrócić. Poranny, popołudniowy i wieczorny.
Arriva może tam pojechać i od Laskowic do Bydgoszczy się nie zatrzymywać. Wtedy można pojechać z dotacją.
Anonymous - 09-12-2011, 15:57
Temat postu: Kolej w Grudziądzu
Przedstawiona fotka została wykonana w maju ub .r Jest to tor przy peronie drugim ,jak mogłem kilka dni temu przekonać się osobiście nic nie zostało naprawione wręcz przeciwnie jeszcze wygląda to gorzej.Następną istotną sprawą jest fatalny stan torowiska na linii 208 pomiędzy Nicwałdem a Mełnem gdzie prędkość szlakowa na odcinku ok 3 km wynosi 30 km/h ,jeśli ktoś podróżował tą trasą to doskonale wie że szynobus przy tej prędkości kołysze się na wysokim nasypie ,tam nie trzeba ogromnych nakładów dla poprawienia prędkości np do 60 km/h ale trzeba chcieci ,jeśli dojdzie do wypadku to wtedy PLK może pójdzie po rozum do głowy bo wydaje mi się że nie ma mocnych żeby dobrać im się do d...y
leemc12 - 16-12-2011, 07:34
Temat postu:
Wciągająca historia grudziądzkiej kolei: http://przewodnicy.grudziadz.pttk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=217:grudzidz-historia-stacji-kolejowej&catid=3:zabytki&Itemid=8
Najbardziej żal neogotyckiego dworca. Zupełnie zmieniłby tą część miasta.

[ Dodano: 28-12-2011, 11:38 ]
Dzięki marszałkowi woj. pomorskiego być może doczekamy się rewitalki Grudziądz-Kwidzyn w ciągu 2 najbliższych lat.
Cytat:
brana jest też pod uwagę modernizacja trasy Kwidzyn - Grudziądz

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/486826,pomorze-bedzie-wiecej-remontow-na-kolei,id,t.html?'cookie'=1
Anonymous - 05-02-2012, 11:49
Temat postu:
Z przykrością stwierdzam fakt że Pan Poseł Piechociński nie przedstawił nic ponad to co napisał w mailu z 1 grudnia tzn wogóle już nie odezwał się ,więc podjąłem korespondensję i naświetliłem temat innemu znanemu Posłowi a teraz czekam na dalszy rozwój wypadków a konkretnie na odpowiedż ,jak będzie trzeba to naświetlę sprawę samemu ministrowi Nowakowi -to nie żart i, oczywiście też mediom ogólnopolskim ale muszę zebrać więcej danych
Pawel_15 - 05-02-2012, 12:07
Temat postu:
To już lepiej uderzaj prosto do ministra Nowaka, pomiń pionki które mają na to wylane albo nie mają pojęcia o temacie. Jeżeli coś zdziałasz to tylko u samego ministra Nowaka. Jakbyś pisał listy drogą papierową to daj znać, dodam swój podpis.
Anonymous - 07-02-2012, 16:59
Temat postu:
Paweł dzięki za wsparcie inicjatywy zapewne bede potrzebował pomocy w opisaniu całej sytuacji jak np skomunikowania w Laskowicach czy w Malborku ,ale ja będę chciał przekonywać ministerstwo pod kątem zapowiadanego zamknięcia E-65 od Tczewa do Działdowa i podać linię 208 jako alternatywę objazdu ,bo nie wyobrażam sobie żeby wszystkie TLK przetrasowali wyłącznie przez Kutno ,musi być dobra motywacja pisma ,przecież Iława ,Jabłonowo Pomorskie ,Wąbrzeżno nie będą miały połącznia z Warszawą
Pawel_15 - 07-02-2012, 17:49
Temat postu:
Niech puszczają przez Działdowo - Brodnica - Grudziądz te objazdy. Może przy okazji uda się coś ugrać przy reaktywacji tego odcinka tj Działdowo - Brodnica. Szybciej będzie tak niż przez Kutno i jazda 12h z Wawy.
Hamer - 07-02-2012, 20:02
Temat postu:
I po raz kolejny wychodzi brak myślenia, niekompetencja i pełna ignorancja na szczytach w PKP i MI.
Wiaomo, że nie ze wszystkim można się przebić, ale właśnie remont głównej linii jest z reguły świetnym pretekstwem do remontu regionalnej, którą możnaby w czasie remontu skutecznie trasować pociągi.

A potem wychodzą kwitaki, że PKP IC traci pasażerów bo pociąg z Gdańska do Wa-wy jedzie 7 godzin. A wystarczyło najpierw wyremontować 131 z Tczewa di Bydzi i dalej 18 do do Torunia aby pociągi się nie toczyły, a jechały. Albo remont w Łodzi, gdzie trasuje się pociągi z pominięciem głównych stacji, bo de facto kiedyś nie wybudowano 500 m torów na Kaliskim, a później temat olano.

Tak jest i teraz, może to najlepsza, albo jedyna okazja żeby ożywić linię 208 poprzez remont (Tczew-Bydgoszcz doprowadzono do niezłej jak na nasze warunki za niewielkie pieniądze) i wytrasowanie niektórych pociągów TKL przez Brodnicę - Lidzbark do Działdowa w czasie remoontu E65.

Tylko jak się na te szczyty przebić, raczej niewielu jest takich którzy tak wysoko moga poruszyć i zainteresować danym tematem. Tu chyba najlepszą osobą byłby A. Massel.
leemc12 - 09-02-2012, 11:19
Temat postu:
Ja bym proponował przekonanie któregoś z grudziądzkich posłów (Janusz Dzięcioł, ew. Tomek Szymański) do złożenia w tej sprawie interpelacji do MT. Potrzebne jest tylko solidne uzasadnienie i ewentualnie projekt takiej interpelacji.
Anonymous - 09-02-2012, 15:53
Temat postu:
Masz rację tyle że Pana Posła Dzięcioła to ja przez 4 lata na mównicy sejmowej nie widziałem ,podejrzewam że facet nie ma przebicia w klubie parlamentarnym albo poprostu nic nie działa w sprawach swojego miasta ,jakoś mało o nim słychać
leemc12 - 10-02-2012, 07:50
Temat postu:
gryff napisał/a:
Masz rację tyle że Pana Posła Dzięcioła to ja przez 4 lata na mównicy sejmowej nie widziałem ,podejrzewam że facet nie ma przebicia w klubie parlamentarnym albo poprostu nic nie działa w sprawach swojego miasta ,jakoś mało o nim słychać

Z tego co wiem, jest akurat odwrotnie. Od wielu osób słyszałem, że nigdy nie odmawia pomocy i skutecznie lobbuje w wielu ważnych dla miasta sprawach. Tylko widać brakuje mu dobrego PijaRu.
Anonymous - 10-02-2012, 16:48
Temat postu:
W takim razie wezmę to pod uwagę i napiszę do Posła Dzięcioła w końcu mieszka w Grudziądzu i powinien zainteresowć się tą tematyką

[ Dodano: 11-02-2012, 12:23 ]
Dziś opisałem całą sprawę Panu Posłowi Dzięciołowi
contraboy - 12-02-2012, 23:19
Temat postu:
Poinformuj kolego w miare możliwości o efektach owego pisma
Anonymous - 13-02-2012, 05:50
Temat postu:
Oczywiście że tak ,poprostu będzie opublikowane na forum tak jak została opublikowana odpowiedż Pana Posła Piechocińskiego ,parlamentarzyści są osobami publicznymi i wyborcy muszą wiedzieć czy cokolwiek działają w danej sprawie
leemc12 - 30-03-2012, 10:08
Temat postu:
Jakieś nowe wieści w sprawie lobbingu na rzecz grudziądzkiej kolei?
Anonymous - 31-03-2012, 18:02
Temat postu:
Nic nowego Pan Poseł Dzięcioł milczy jak grób nie pomogły maile w tej sprawie ,Poseł Piechociński analizuje już sprawę od 2 grudnia co można przeczytać w tym wątku ,jednym słowem pełna olewka ze strony parlamentarzystów

[ Dodano: 25-05-2012, 19:55 ]
Pan poseł Piechociński ograniczył się jak wiecie tylko do lakonicznej odpowiedzi która miała miejsce w dniu 2 grudnia 2011 roku .natomiast polecany tu gorąco poseł ziemi grudziądzkiej Pan Dzięcioł niestety olał sprawę inni których już nie będę wymieniał również nawet nie wysilili się na jakąkolwiek odpowiedz .Jednak najbardziej rozczarował mnie Pan Piechociński który jak wynika z maila przeprowadza analizę już od grudnia ,po prostu żenada .Tak długotrwała analiza może być do zaakceptowania w przypadku modernizacji jakiejś linii kolejowej a nie w kwestii przywrócenia choćby jednego połączenia TLK który kursowałby z północy na południe właśnie przez to 100000 tysięczne miasto ,takie zachowanie Pana Posła osobiście odbieram jako najwyższy przejaw ignorancji do petenta ,gdyby ode mnie to zależało pozbawiłbym tego Pana przyznanej rangi VIP na naszym forum
contraboy - 20-08-2012, 15:15
Temat postu:
Ktoś mi powie, dlaczego nie zatrzymują się żadne szynobusy na stacji Grudziądz - Owczarki?
Ze stacji Owczarki jest ładnych kilka km do centrum...zatem dziwi mnie to, tymbardziej, że przy dworcu jest pętla autobusowa
aras000 - 21-08-2012, 18:08
Temat postu:
Nie posiadam żadnych potwierdzonych informacji na ten temat ale z moich przypuszczeń i obserwacji wynika to iż ta stacja cieszyła się małym zainteresowaniem podróżnych. Arriva od początku swojej "kariery" na Kujawach nie korzysta z tej stacji. Pamiętając wcześniejsze lala gdy PKP obsługiwało te linię to mało co tam się działo na tej stacji i myslę że dlatego taka jest decyzja Arriva RP. Podobnie Arriva nie korzysta ze stacji w Białkach przed Kwidzynem oraz stacji w Grzępie przed Malborkiem.
sympatyk - 20-05-2013, 10:54
Temat postu:
NDI zrewitalizuje linię Toruń – Grudziądz.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z firmą NDI z Sopotu umowę na rewitalizację trasy kolejowej Chełmża - Grudziądz. Zaplanowane prace na blisko 40-kilometrowym odcinku pozwolą na przyśpieszenie pociągów jadących z Torunia przez Grudziądz do Malborka.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12191/NDI-zrewitalizuje-linie-Torun-Grudziadz.html


Ruszyła modernizacja linii Chełmża - Grudziądz.

Rozpoczęto realizację pierwszej fazy modernizacji linii kolejowej 207 Chełmża – Grudziądz. Zamknięto tory nr 1 i 5 na stacji Chełmża i przystąpiono do wymiany nawierzchni w torze nr 1 oraz remontu peronu nr 2. Wykonawcą prac jest NDI.

9 czerwca 2013 r. rozpocznie się kolejna faza inwestycji – domknięty zostanie tor nr 2 na stacji Chełmża oraz odcinek Chełmża-Wrocławki, na którym zostanie wprowadzona tymczasowa komunikacja autobusowa do dnia 16 sierpnia 2013r. Między 20 lipca a 16 sierpnia przewiduje się największe utrudnienia w ruchu pasażerskim, gdyż NDI przystąpi do kolejnej fazy IIIa na stacji Chełmża. Spowoduje ona rozszerzenie zastępczej komunikacji autobusowej i będzie obejmowała odcinek Grzywna – Chełmża – Wrocławki.

W tym czasie, do 16 sierpnia NDI wykona modernizację torów nr 1 i 2 w stacji Chełmża oraz toru szlakowego na odcinku Chełmża – Wrocławki. Dodatkowo na ww. odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa na przejazdach kolejowych, a w samej stacji w głowicach rozjazdowych od strony Torunia i Grudziądza zostaną wymienione rozjazdy leżące w torach nr 1 i 2. Mieszkańcy Chełmży dostaną wyremontowany przejazd w ciągu ul. Bydgoskiej co poprawi bezpieczeństwo użytkowników tego przejazdu.

Dzięki tym działaniom pasażerowie będą mogli już od 16 sierpnia korzystać z wyremontowanej infrastruktury na odcinku Chełmża – Wrocławki. Kolejnym etapem robót będzie odcinek z Wrocławek do Kornatowa.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14054/Ruszyla-modernizacja-linii-Chelmza-Grudziadz.html
Arek - 22-04-2014, 17:00
Temat postu:
Przyszłość kolei w Grudziądzu pod znakiem zapytania

Grudziądzki węzeł kolejowy – niegdyś jeden z ważniejszych punktów na kolejowej mapie północnej Polski, a do dziś jedna z niewielu "bram" otwierających drogę na Warmię i Mazury – lata swojej świetności ma już dawno za sobą. Podczas gdy w ślimaczym tempie przebiega modernizacja linii nr 207 (odcinek Chełmża – Grudziądz), a stan techniczny linii kolejowej nr 208 od dawna zresztą pozostawia wiele do życzenia, pojawiły się niedawno słuszne obawy, iż większość szynobusów Arrivy codziennie przejeżdżających przez Grudziądz może w najbliższym czasie na długo zniknąć z rozkładów jazdy.

Cały tekst:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51936/przyszlosc_kolei_w_grudziadzu_pod_znakiem_zapytania.html
sympatyk - 14-07-2014, 17:00
Temat postu:
Pociągiem z Torunia do Grudziądza krócej o 20 minut.

W bieżącym roku usprawni się też ruch kolejowy na linii Toruń – Grudziądz. Wymiana torów i remont urządzeń sterowania ruchem na odcinku z Chełmży do Grudziądza pozwoli na skrócenie czasu podróży o ok. 20 minut. Będzie również bezpieczniej. Na 9 przejazdach kolejowych zostanie uruchomiona automatyczna sygnalizacja ostrzegająca kierowców przed nadjeżdżającym pociągiem. Aktualnie w ramach tej inwestycji na stacji Grudziądz Mniszek powstaje m.in. nowy peron.
W ramach prowadzonej rewitalizacji wyremontowano już perony w Chełmży, Wrocławkach, Firlusie, Kornatowie i Wałdowie Szlacheckim. Są wyższe, co pozwala pasażerom wygodniej wsiadać do pociągów. Dzięki budowie pochylni mogą z nich korzystać także osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się. Modernizacja wiąże się również z budową nowych wiat, ławek i gablot z rozkładami jazdy.

Przygotowania do remontu kolejnego odcinka w toku.

Trasę między Toruniem a Grudziądzem przemierza codziennie kilkanaście pociągów regionalnych. Inwestycja pozwoli nie tylko zwiększyć ich maksymalną prędkość, ale również przepustowości linii, co umożliwi przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń.
Zakończenie prac o wartości 78 mln zł na odcinku pomiędzy Chełmżą a Grudziądzem planowane jest w listopadzie 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe już przygotowują rewitalizację kolejnego odcinka od Grudziądza do Malborka. Studium wykonalności powstanie jeszcze w 2014 r.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20324/Krotsza-podroz-miedzy-Toruniem-a-Laskowicami-Pomorskimi.html
wafel - 31-08-2014, 19:43
Temat postu: Od 01.09.14 bez przesiadek na trasie Grudziądz-Toruń
czytaj
sympatyk - 25-05-2021, 18:59
Temat postu:
Arriva RP: przybywa pasażerów na linii Bydgoszcz-Grudziądz.

Wykorzystując możliwość integracji połączeń na liniach spalinowych i zelektryfikowanych, Arriva RP wprowadziła możliwość szybkiego podróżowania pomiędzy Bydgoszczą i Grudziądzem i podwoiła liczbę pasażerów- poinformowała spółka.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25547/Arriva-RP-przybywa-pasazerow-na-linii-Bydgoszcz-Grudziadz.html

___________________________


Po kilku dobrych latach przerwy do Grudziądza wraz z rozkładem jazdy 2020/2021 zawitać ponownie mają pociągi spółki Intercity.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/projekt-krajowego-planu-transportowego-z-plocka-do-katowic-krakowa-lodzi-i-grudziadza-94901.html

____________________________

W poniższym linku już potwierdzone informacje o pierwszym od lat pociągu spółki Intercity, który skomunikuje Grudziądz z resztą kraju

https://kolejowyportal.pl/w-grudniu-ruszy-bezposredni-pociag-z-plocka-do-gdyni/
Radek - 25-05-2021, 21:47
Temat postu:
Na Bydgoszcz-Grudziadz czy Torun-Brodnica idealna bylaby hybryda.

A czy na Grudziadz - granica wojewodztwa (- Kwidzyn) nie zaczyna sie remont?
Beatrycze - 26-08-2022, 16:30
Temat postu:
Kolej zyska większą rolę w komunikacji wewnątrz Grudziądza?

W ramach rządowego programu przystankowego, w Grudziądzu mają powstać aż trzy zupełnie nowe przystanki kolejowe, które powinny znacznie zwiększyć rolę kolei w codziennej komunikacji w tym ważnym ośrodku regionalnym. Kiedy więc rozpocznie się ich budowa?

Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kolej-zyska-wieksza-role-w-komunikacji-wewnatrz-grudziadza-74907.html
Victoria - 07-09-2022, 16:57
Temat postu:
Czy regionalny pociąg połączy Gdynię z Grudziądzem i Toruniem?

Powoli dobiegają końca prace modernizacyjne związane z linią kolejową 207. Czy po ich zakończeniu uda się uruchomić bezpośrednie pociągi regionalne z Torunia do Gdyni przez Grudziądz?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czy-pojedzie-pociag-regionalny-gdynia--torun-przez-grudziadz-109737.html
Radek - 15-09-2023, 21:24
Temat postu:
Flisak awaryjnie przez Prabuty:

https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/zmiana-trasy-kursowania-wybranych-pociagow-%E2%80%9Epkp-intercity%E2%80%9D-s.a.-w-dniach-od-16.09.2023-do-20.09.2023.html

[ Dodano: 15-09-2023, 21:29 ]
Regio z ZKA:

Zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Brachlewo-Kwidzyn-Brachlewo od 16.09.2023 do 20.09.2023

Szanowni Podróżni,

w okresie od 16 września do 20 września 2023r. wprowadza się Zastępczą Komunikację Autobusową na odcinku Brachlewo - Kwidzyn - Brachlewo.

Za utrudnienia uprzejmie przepraszamy.
Arek - 03-02-2024, 10:08
Temat postu:
Gotowy jest nowy przystanek kolejowy Grudziądz Śródmieście. Postęp prac remontowych umożliwił też powrót pociągów na most kolejowo-drogowy przez Wisłę. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują inwestycje ze środków budżetowych oraz w ramach Programu Przystankowego o łącznej wartości ponad 57 mln zł netto.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/grudziadz-lepszy-dostep-do-kolei-i-sprawne-podroze-pociagiem-po-wyremontowanym-moscie-117234.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group