INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - Z Warszawy do Siedlec z maksymalną prędkością

Dominik - 07-06-2010, 12:14
Temat postu: Z Warszawy do Siedlec z maksymalną prędkością
Wczoraj pasażerowie Kolei Mazowieckich po raz pierwszy mogli przejechać trasę Siedlce - Warszawa z prędkością 160 km/h. Z dworca w Siedlcach wyjechał o godz. 18:40 a do stacji Warszawa Wschodnia dotarł o godzinie 19:29. Na razie przewoźnik uruchomił jedno takie połączenie w niedzielny wieczór.

Połączenie realizowane jest ezetem Flirt, którego producentem jest szwajcarska firma Stadler. Na razie z taką prędkością pociągi KM będą kursować w każdą niedzielę. Decyzję o dopuszczeniu Flirtów, których producentem jest szwajcarska firma Stadler do poruszania się z prędkością 160 km/h została wydana przez UTK w lutym tego roku. Jest to pierwszy w Polsce ezt, który otrzymał taką zgodę.


Źródło:Rynek Kolejowy
loker - 07-06-2010, 12:21
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/15970/ED74_z_dopuszczeniem_bezterminowym.htm
Czyli Bydgostie też mogą. Szkoda, ze się tego nie wykorzystuje.
Info dla PKP IC: 160 km/h i klimatyzacja to żaden luksus, to już standard, którego brak w drogich pociągach EIC!
PRy mogłyby śląskiego FLIRTa dać na IR do Warszawy. To by dopiero była konkurencja!
khamul - 07-06-2010, 13:19
Temat postu:
Ale FLIRTy śląskie należą do województwa. i to ludzie z urzędu decydują gdzie je dać. zapewne za poradą zakłady PR, ale jednak wątpliwa jest ich obecność na IR
Grygus - 07-06-2010, 15:47
Temat postu:
Albo gdyby Koleje Mazowieckie puściły swoje flirty do Krakowa po CMK jako poszerzenie oferty "Słonecznego" na trasę Gdynia-Kraków. Uch, co to by był za czad Very Happy .
sheva17 - 07-06-2010, 15:57
Temat postu:
Cytat:
Uch, co to by był za czad Very Happy .


Czy Ja wiem? Ja nadal śmigałbym RE WOŚP Very Happy .
Gurami22 - 07-06-2010, 18:54
Temat postu:
RE WOŚP to klasa sama w sobie, jednak należy stopniowo dążyć do poprawy taboru na IR (obecny jest ok, ale zawsze może być lepiej) - przy czym dla mnie ważniejsze jest rozwijanie nowych połączeń.
Dudzio - 16-11-2010, 18:01
Temat postu:
Ktoś mi może powiedzieć kiedy FILTRy kursują do Siedlec? Jakie jest prawdopodobieństwo jadąc tam, że uda się na niego trafić?
Grygus - 16-11-2010, 23:21
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
Ktoś mi może powiedzieć kiedy FILTRy kursują do Siedlec? Jakie jest prawdopodobieństwo jadąc tam, że uda się na niego trafić?


Kursują cały dzień. Zdaje się, że każdy pociąg do Siedlec jest na FLIRTach, pomijając te, które jadą dalej, czyli do Łukowa i szynobusy do Czeremchy.
przewoz - 16-11-2010, 23:23
Temat postu:
Praktycznie co godzinę cały dzień, poza pociągami do Łukowa, które jadą na EN57 lub piętrusach. Jeszcze jeden rano z Siedlec jedzie na EN57, a reszta to Flirty (czas przejazdu o kilkanaście minut krótszy od EN57, wiec jak widać w rozkładzie jakiś pociąg o dłuższym czasie jazdy, to jest to zwykły EN57).
Tylko uwaga, teraz są robione przeglądy Flirtów i na jednym obiegu zamiast Flirtów może jechać 2xEN57AKM
Dudzio - 11-12-2010, 15:26
Temat postu:
Przysiągłbym, że wczoraj przez Skierniewice przejeżdżał FILTR. Ktoś ma pojęcie co mógł tam robić? Bo chyba nie kursuje tam na stałe.
Grygus - 11-12-2010, 17:19
Temat postu:
Nie jeżdżą? Oj, wydaje mi się, że jednak niektóre pociągi z Siedlec na Flirtach mają relację wydłużoną do Skierniewic. Na pewno widziałem na Śródmieściu Flirta z napisem SKIERNIEWICE na wyświetlaczu.
Dudzio - 11-12-2010, 17:41
Temat postu:
A to sorka. Nie miałem o tym pojęcia i stąd moje zdziwienie Razz
przewoz - 14-12-2010, 16:34
Temat postu:
Cytat:
Oj, wydaje mi się, że jednak niektóre pociągi z Siedlec na Flirtach mają relację wydłużoną do Skierniewic.


Nie. Po prostu jak na Grochowie brakuje taboru (a EN57 i pochodne psują się na potęgę), to wysyła się to, co jest. A z reguły w środku dnia jakiś Flirt stoi i czeka na wieczorną zmianę, to się go wysyła w trasę, ot do Skierniewic czy gdziekolwiek gdzie nie ma czego wysłać.
alf1923 - 17-12-2010, 16:13
Temat postu: Łuków Siedlce przesiadki.
A może ktoś, w końcu podniesie temat przesiadek na stacji Siedlce do pociągów w kierunku Łuków.
Farsą jest brak pociągów KM do Łukowa i odwrotnie, (przykład: do Deblina pociągi KM jeżdżą,a Deblin nie leży w województwie mazowieckim). Kiedy, w końcu Siedlce pogodzą sie ze zmianą roli jako Stacji węzłowej? Nie ma potrzeby, aby pociągu kończyły bieg na stacji Siedlce, jeśli w Łukowie jest dość torów postojowych(które przede wszystkim użytkuje PKP Cargo) , jeśli linia Siedlce-Łuków jest "wyremontowana" i przystosowana do standardów europejskich. Nie ma potrzeby,aby Kierownik i Maszynista tracili czas na "próbe hamulca" co zwiększy czas jaki mogą przeznaczyć na "jazdę", co zawsze zmniejszy zapotrzebowanie na Maszyniste i Kierownika, który może zarazem ,jechać do Łukowa i wrócić do Warszawy. Nie mówie o wszystkich pociągach, ale co 2ha powinny być pociągi bezpośrednie.Niech podróżni widzą te "piekne stadlerki" Wink. Dlaczego podróżny jadący pociągiem osobowych z Białej Podlaskiej do Warszawy, musi przesiadać sie dwukrotnie? Czy to decyzja polityczna? Czy Lublin nie mógł bym wydzierżawić znanego "DEP"-u Kolejom Mazowieckim, co zwiększy zatrudnienie i pozwoli odciążyć ZNTK Mińska Mazowiecki?
Niestety, ale Siedlce muszą w tej materii również stracić "na wartości", bo koleje muszą zarabiać, a nie marnotrawić, a podróżny nie musi przesiadać sie z pociągu do pociągu na 98km przed Warszawą. Ludzie. Farsa.

- Nie chciałem tworzyć nowego tematu, jeśli moderator uzna, że warto podnieść ten wątek, niech zmieni jego "położenie" na nowy temat.
przewoz - 17-12-2010, 21:16
Temat postu:
Cytat:
Czy to decyzja polityczna?

No, Lublin nie płaci za realizowane przewozy do Łukowa, to i bezpośrednie ograniczone do minimum.
Cała reszta do zreaalizowania, tylko skąd $$$ ?
pociąg - 18-12-2010, 12:13
Temat postu: przesiatki
Jak jechałem pociągiem intreREGIO z Warszawy do Terespola musiałem wciągle się przesiadać
przewoz - 20-12-2010, 13:51
Temat postu:
Do Terespola OIDP nie dojeżdża żaden IR.
Dudzio - 10-05-2011, 21:37
Temat postu:
Czy do dzisiaj pojawiło się jakieś nowe połączenie 160km/h oprócz tego wymienionego w pierwszym poście tematu?
przewoz - 11-05-2011, 12:52
Temat postu:
Nie pojawiło się i raczej do września się nie pojawi (przy korekcie czerwcowej KM będą się koncentrować na usprawnieniu ruchu przy remoncie średnicy, a przy korekcie wrześniowej do planu wejdą Traxxy, to może coś uda się wytrasować na prędkość ponad 130km/h, ale szczerze w to wątpię też).
sympatyk - 20-12-2013, 14:04
Temat postu:
Szybsza podróż z Rembertowa do Wschodniej.

Pasażerowie pociągów podmiejskich kursujących między stacjami Warszawa Wschodnia i Warszawa Rembertów zauważyli, że pociągi zaczęły jeździć szybciej po tym odcinku. Okazuje się, że PKP PLK zrewitalizowały 6 km torów.
Pociągi podmiejskie zaczęły jeździć szybciej od 15 grudnia, czyli od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Dlaczego pociągi przyspieszyły? PKP PLK informują, że na linii dalekobieżnej nr 2 oraz linii podmiejskiej nr 448 dobiega końca rewitalizacja odcinka torów o długości około 6 km każdy (w sumie 4 tory), która trwała od października.
Dzięki przeprowadzonym pracom została podniesiona prędkość zarówno pociągów podmiejskich jak i dalekobieżnych o 40km/h. Oznacza to, że po liniach 448 i 2 na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Rembertów pociągi podmiejskie mogą jeździć 100km/h, a dalekobieżne 120km/h.
Czas przejazdu pociągów podmiejskich nie skrócił się znacząco. Pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolej Miejskiej pokonują trasę z Rembertowa do Warszawy Wschodniej tylko o 1 – 2 minuty szybciej niż w rozkładzie 2012/2013.
Zarządca infrastruktury nie planuje dalszego podnoszenia prędkości na kolejnych odcinkach linii nr 2 i 448.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17533/Szybsza-podroz-z-Rembertowa-do-Wschodniej.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group