INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Remont linii kolejowych

EU07 - 16-06-2010, 14:25
Temat postu: Remont linii kolejowych
Doczekaliśmy się NARESZCIE coś drgnęło.
Od końca marca kiedy to marszałek województwa podpisał umowę o dofinansowaniu remonta na linii 15 PKP PLK ogłosiło przetarg na remont oraz budowę lini kolejowej do Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta.

poniżej zachęcam do przeczytania dwóch artykułów jakie pojawiły się w Rynku Kolejowym oraz zapraszam do dyskusji.


PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta w łodzi - etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz.

Przedmiot zamówienia obejmuje:
Sporządzenie niezbędnej dokumentacji projektowej dla zadania wykonywanego w systemie „projektuj i buduj” oraz uzyskanie wynikających z obowiązujących przepisów i Prawa Budowlanego, decyzji administracyjnych, opinii, zgód, uzgodnień w tym pozwolenia na budowę;
Prowadzenie działań informacyjnych dotyczących realizowanej inwestycji (tablice informacyjne;
Wykonanie robót budowlanych w systemie „projektuj i buduj”, na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej zatwierdzonej przez Zamawiającego i uzyskanych decyzji administracyjnych;
Dostarczenie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej sporządzonej zgodnie z wymogami prawa budowlanego i geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (w 5 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej).

Termin składania ofert upływa 22 lipca. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena.

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 15 czerwca 2010)



15 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej
nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa nr 15 z Bednar do Zgierza została wyłączona z ruchu pasażerskiego przez dwoma laty wskutek złego stanu technicznego. Od tej pory był tam prowadzony w niewielkim zakresie wyłącznie ruch towarowy. Plany modernizacji przewidują przywrócenie prędkości konstrukcyjnej 90km/h dla pociągów pasażerskich, co w konsekwencji spowoduje skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ok. 2,3 godziny do około 1 godziny. Zakres prac na odcinku o długości 47 km obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Nawierzchnia torowa będzie zabudowana nowymi szynami bezstykowymi i nowymi podkładami strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Istniejąca podsypka zostanie mechanicznie oczyszczona i uzupełniona, a po czym nastąpi mechaniczna regulacja toru w planie i w profilu.

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego na dofinansowanie przedsięwzięcia na kwotę ponad 81 milionów zł została zawarta 31 marca br. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na przełom lipca i sierpnia br. i zgodnie z harmonogramem powinny zakończyć się w III kwartale 2011 r.

(źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 czerwca 2010)
Obleśny Szczur - 20-06-2010, 23:12
Temat postu:
Cytat:
ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta w łodzi


Zaraz, zaraz, ja tu czegoś nie rozumiem. 15-ka kończy się na Kaliskiej, to skąd oni chcą puścić to odgałęzienie do lotniska? Z Kaliskiej do Pabianic i dalej to leci 14-ka, chyba od tej właśnie linii będzie odgałęzienie do lotniska - to wydawałoby się logiczne, czy może chcą zaorać Retkinię? Jest gdzieś dostępna może jakaś chociaż poglądowa mapa pokazująca przebieg tej łącznicy?
EU07 - 24-06-2010, 12:23
Temat postu:
Niestety mapki brak może będziemy wiedzieć coś więcej po 22 lipca. Jednak wydaje mi się, że ten łącznik będzie prowadzony do linii 14. Zresztą słyszałem o takich planach jakieś 2 lata temu, pomysł był taki co by linię położyć w sąsiedztwie ulic generała Maczka i Pienistej - tak aby kolej docierała w okolice 2 terminalu.
Obleśny Szczur - 24-06-2010, 20:22
Temat postu:
Cytat:
linię położyć w sąsiedztwie ulic generała Maczka i Pienistej

Hmmm, a odgałęzienie od którego miejsca? Jest już p.odg.Retkinia, to chyba można by to wykorzystać (przynajmniej obsługa srk z tego budynku) czy wpadną na jakiś genialny pomysł budowania kolejnego kilkaset metrów dalej? Sporo prac ziemnych jest tam konieczne bo na wysokości Maczka i Pienistej linia idzie jeszcze w wykopie. Sam profil linii chyba też nieciekawy bo od Retkinii w stronę Lublinka jest coraz niżej.
Shamai - 25-06-2010, 15:02
Temat postu:
No też by było logiczne lecieć po 14-stce i w przyszłości jakoś to połączyć z Koleją Aglomeracyjną czy tam SKM-ką..no chyba że ktoś zażyczy sobie zarobić na budowie zupełnie nowej linii od początku..też były takie plany
Obleśny Szczur - 25-06-2010, 23:14
Temat postu:
A tak abstrahując od przebiegu ewentualnej linii, zastanawiam się w ogóle nad potrzebą jej budowania - jeździ na lotnisko autobus 55 i jeszcze ta cała L, ale prawdę mówiąc to są muchowozy (55 w centrum faktycznie jest napakowane, ale zaczyna się robić puste przy Politechniki/Obywatelskiej). Kto będzie jeździł tym super pociągiem na lotnisko?
EU07 - 01-07-2010, 11:42
Temat postu:
Jest jasna i wyraźna odpowiedz linia na lotnisko będzie stanowić odnogę od linii 14 i przebiegać w okolicy ulicy Gen. Maczka
Obleśny Szczur - 08-07-2010, 22:02
Temat postu:
A jakie jest źródło tej jasnej i wyraźnej odpowiedzi?
fisch - 25-11-2010, 20:09
Temat postu: Łódź: Remont trasy do Warszawy i nowy rozkład w grudniu
Dopiero 12 grudnia, a nie pod koniec listopada, zacznie się kolejny etap remontu linii kolejowej Łódź - Warszawa.

Tego dnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy na całej sieci PKP.

Źródło: Dziennik Łódzki


Który to juz termin? Trzeci, czwarty? Początek remontu w środku zimy i z nowym RJ?
Gratuluję pomysłu. Śmiech Śmiech Śmiech
Pabianiczanin - 25-11-2010, 20:21
Temat postu:
Hmm nic dziwnego przecież takie rzeczy to tylko w naszym kraju.
Damian Łódź - 25-11-2010, 20:37
Temat postu:
Chyba, że chodzi o to aby znów nie robic na kilka dni rozkładów zamknięciowych i czekają do nowego RJ, tak mi sie wydaje.
Pabianiczanin - 25-11-2010, 20:59
Temat postu:
Też może tak być.
rufio198 - 04-02-2011, 15:45
Temat postu:
Od 1 marca zaczynają dłubać w torach na odcinku Skierniewice - Radziwiłłów. Prace potrwają do 31.05.2011.
12 pociągów - TLK i IR odwołane - w całej relacji Łódź- W-wa - Łódź.
Jeden IR przez Bełchów, Bednary.
Pabianiczanin - 25-04-2011, 20:27
Temat postu:
Witam a ja ostatnio znalazłem na serwisie in formacyjnym Kow.pl taki oto artykuł:

http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/bedzie-lepiej-na-czternastce/
Anonymous - 28-05-2011, 19:45
Temat postu:
Orientuje się może ktoś czy na odcinku Tomaszów-Opoczno jest coś robione?
Damian Łódź - 29-05-2011, 15:19
Temat postu:
norbert, tak, KKA made in PR,pociągi towarowe jezdza i dobra szlakowa, wiec chyba nie ma po co cos dłubac.
Anonymous - 29-05-2011, 15:25
Temat postu:
A wiadomo kiedy powrócą tam składy pasażerskie?
Damian Łódź - 29-05-2011, 16:16
Temat postu:
norbert, My nie mamy szynobusów, Swietokrzyskie chyba też nie, wiec powrót pasazerskich na ta linię to bardzo odległa przyszłosc - niestety.
Anonymous - 29-05-2011, 17:26
Temat postu:
Ale przecież ten odcinek na być ponoć remontowany, ponieważ na być łącznikiem pomiędzy CMK, a KDP. Wiadomo coś więcej na ten temat? Czy obecnie jest możliwość wjazdu na CMK z tej linii?
Damian Łódź - 29-05-2011, 18:10
Temat postu:
norbert, ta linia nie łączy się z CMK. Przebiega pod wiaduktem. Niewiem jak z KDP, z tamtych okolic jest Miłosz, moze coś wiecej wie...
Z Lodzi to możesz zjechac ale tylko w Dębie Op. (Tomaszów-Radom) do Idzikowic.
TM_railfan - 04-06-2011, 13:40
Temat postu:
Wg mapki ze strony PLK nowa łącznica Łodzi z CMK to będzie wyremontowana linia 25 (do Tomaszowa), a dalej szlak biegnący wzdłuż obecnej linii spalinowej Tomaszów - Skarżysko (zapewne on zostanie po prostu gruntownie zmodernizowany) zbiegający się z CMK w Opocznie. Gdzieś słyszałem też o budowie przystanku osobowego w Idzikowicach, lub Opocznie .

Obecnie ta spalinówka nie jest połączona z CMK, a jedynie przebiega pod nią.
Obleśny Szczur - 04-06-2011, 23:03
Temat postu:
Takie rozwiązanie wydaje się być najprostsze, teren należący do PLKi już jest - nie trzeba walczyć z rolnikami przy wykupywaniu ziemi. No i dowieźć można bez problemu wszystkie materiały koleją. Raczej w Polsce nie będą się porywać na wytyczanie zupełnie nowej linii.
Radek - 05-06-2011, 11:28
Temat postu:
W dodatku w Opocznie jest bocznica (chyba nieużywana?) od linii Tomaszów - Skarżysko, która biegnie po wschodniej stronie CMK. Można by na odcinku Idzikowice - Opoczno zrobić linię 3-4 torową, połączyć jeden tor z tą bocznicą biegnącą w kierunku Opoczna, samą bocznicę zelektryfikować i zamiast KKA Tomaszów - Opoczno kursy Koluszki - Tomaszów wydłużyć do Opoczna na EZT.

A połączenie KDP z CMK pewnie będzie przez Dębę Opoczyńską jak obecnie linia z Łodzi.
TM_railfan - 08-06-2011, 22:10
Temat postu:
Ta bocznica od linii spalinowej jest regularnie używana , i prowadzi do zakładów ceramicznych.
Stan tego toru nie pozwala na jazdę szybszą niż 10-20km/h, tak więc sama elektryfikacja i tak by się tutaj nie zdała. (pomijając fakt, iż jest to i tak tor przemysłowy)

Wg mnie wiadome jest, że jeśli wezmą się za modernizację linii spalinowej Tomaszów- Skarżysko, to w Opocznie powstanie nowy mini-węzeł dostosowany do odpowiednich prędkości itd.

W każdym razie mam nadzieję, że już niedługo zacznie się coś dziać na tej linii spalinowej. Marzy mi się powrót ruchu pasażerskiego do Opoczna i dalej Wink
sympatyk - 12-06-2013, 23:17
Temat postu:
Chcą rewitalizacji linii Radom - Tomaszów Mazowiecki.

Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” zwróciło się do władz Radomia, ministerstwa transportu oraz PKP Polskich Linii Kolejowych o podjęcie jeszcze w bieżącym roku prac zmierzających do likwidacji punktowych ograniczeń prędkości na linii Tomaszów Mazowiecki – Radom.

Radomskie Inwestycje z zadowoleniem przyjęły informację o uruchomieniu nowoczesnego systemu sterowania na linii nr 22 Radom – Tomaszów Mazowiecki. „W związku z powyższym, mając na uwadze konieczność kompleksowej poprawy standardu przedmiotowej linii, zwracamy się ponownie z wnioskiem o podjęcie jeszcze w bieżącym roku prac zmierzających do likwidacji punktowych ograniczeń prędkości” – napisali w liście członkowie organizacji.

Radomskim Inwestycjom chodzi głównie o wykonanie robót na odcinku Radom-Krychnowice oraz między Wolanowem a Przysuchą. W kilku miejscach na tych trasach obowiązują ograniczenia prędkości do 30 km/h. Pociągi muszą zwalniać także na niestrzeżonym przejeździe między Krychnowicami a stacją Wolanów.

Dlatego Stowarzyszenie postuluje o zaplanowanie na rok przyszły prac rewitalizacyjnych na linii nr 22. Członkowie organizacji zwracają przy tym uwagę, że status przedmiotowej linii w ostatnim czasie radykalnie się zmienił w związku z wejściem w życie nowego Rozporządzenia Rady Ministrów z 17 kwietnia 2013r. w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym. „Obecnie linia nr 22 posiada status linii o znaczeniu państwowym i oczekujemy, że w ślad za tym pójdą prace remontowe/rewitalizacyjne w większym niż dotąd zakresie. Gorąco liczymy na pozytywne odniesienie się do naszych propozycji” – kończą swój apel Radomskie Inwestycje.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14432/Chca-rewitalizacji-linii-Radom-Tomaszow-Mazowiecki.html
Pabianiczanin - 06-11-2013, 18:44
Temat postu:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16780/Szybciej-i-bezpieczniej-z-Lodzi-do-Sieradza.html
sympatyk - 04-12-2013, 20:52
Temat postu:
Zmodernizują odcinek Łódź Żabieniec - Zgierz.

PKP Polskie Linie kolejowe podpisały umowę na remont torów na stacji Łódź Żabieniec oraz przebudowę przejazdu kolejowego na trasie do Zgierza. Na modernizowanym odcinku pociągi pasażerskie przyspieszą do 90 km/h. Podróży z Łodzi do Łowicza i Kutna będzie krótsza.
To kolejny etap prac pozwalających skrócić czas przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zgierz. PLK między Łodzią Kaliską a Żabieńcem wykonały prace torowe. Aktualnie prowadzone są na tym odcinku kolejne roboty, które obejmują między innymi montaż 4 nowych rozjazdów.
Remont odcinka Łódź Żabieniec – Zgierz, zakłada przebudowę torów na odcinku niemal 3 km oraz wymianę rozjazdu na stacji Łódź Żabieniec. Przebudowany zostanie także przejazd kolejowy w Zgierzu, w ciągu ulicy Sosnowej. Na przejeździe zostaną zainstalowane światła ostrzegające oraz rogatki. Wymienione będą tory oraz nawierzchnia drogowa, przebudowane dojazdy i odwodnienie. Efektem prac będzie zniesienie miejscowego ograniczenia prędkości pociągów.
Głównym celem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego oraz przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii. Pociągi pasażerskie po zakończeniu prac pojadą z prędkością 90 km/h.
Prace budowlane rozpoczną się jeszcze w 2013 r Całkowity koszt inwestycji to ponad 7,3 mln zł.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17264/Zmodernizuja-odcinek-Lodz-Zabieniec-Zgierz.html
arturking1 - 12-11-2014, 14:17
Temat postu:
Ciekawe czy doczekamy się drugie toru na Linii Kolejowej Kutno - Łódź Kaliska...
sympatyk - 09-03-2018, 13:19
Temat postu:
Apelują o remont linii Radom – Tomaszów Mazowiecki.

Stowarzyszenie Inwestycje Radomskie zwróciło się do marszałka województwa mazowieckiego o zabezpieczenie w budżecie na lata 2014-2020 środków finansowych na rewitalizację linii kolejowej nr 22 łączącej Radom z Tomaszowem Mazowieckim.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22773/Apeluja-o-remont-linii-Radom-Tomaszow-Mazowiecki.html



________



Remont wiaduktów w województwie łódzkim, pociągi pojadą objazdem.

8 mln zł ma kosztować spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe remont 10 wiaduktów i ok. 5 km torów. Najważniejsze prace będą prowadzone w Zgierzu.

Więcej:

http://inforail.pl/remont-wiaduktow-w-wojewodztwie-lodzkim-pociagi-pojada-objazdem_more_103374.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group