INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Wypowiedzenie ZUZP w PKP Intercity

oporny301 - 27-06-2010, 18:59
Temat postu: Wypowiedzenie ZUZP w PKP Intercity
Podobno w czwartek 24-go, dyrektorzy zakładów spółki wypowiedzieli ZUZP w PKP Intercity S.A.
Czy może to ktoś potwierdzić?
Noema - 27-06-2010, 19:13
Temat postu:
oporny301, dyrektorzy zakładów chyba nie są stroną ZUZP tylko zarząd spółki. Poza tym w PKP IC są trzy różne ZUZP-y, z czego dwa odnoszą się do pracowników przejętych ze spółek PKP Cargo i PKP PR.
Dolnoślązak - 27-06-2010, 19:58
Temat postu: Re: Wypowiedzenie ZUZP w PKP Intercity
oporny301 napisał/a:
Podobno w czwartek 24-go, dyrektorzy zakładów spółki wypowiedzieli ZUZP w PKP Intercity S.A.
Czy może to ktoś potwierdzić?


Tak, to prawda Exclamation .
Na wszystkich zakładach Spółki IC, zostali wyznaczeni pracownicy z centrali Spółki, aby w dniu 23, 24.06.2010 r. wszystkim organizacjom związkowym (za potwierdzeniem !) wręczono dokument potwierdzający, że Spółka IC wypowiada "stary" ZUZP.

Dlatego 06 lipca w trybie pilnym jest kolejne spotkanie w Centrali Spółki "IC" z negocjatorem i Zarządem, aby podpisać nowy Układ Zbiorowy Pracy.
Rozmowy maja trwać do skutku. A jak będzie już niedługo zobaczymy.
Rodriges - 27-06-2010, 20:29
Temat postu:
To coś tu nie pasuje.
Zawsze jest jakiś okres wypowiedzenia każdej umowy, przeważnie miesiąc. W Kolejach Mazowieckich w ubiegłym roku wypowiedzieli ZUZP i przystapili do negocjacji. Wypowiedzenie nastąpiłow czerwcu a dotychczasowy ZUZP miał przestać obowiązywać 31 grudnia, czyli za pół roku. Nikt nikogo nie zmusi do skrócenia okresu wypowiedzenia. Chyba, że ten nowy jest tak korzystny dla wszystkich, że każdy pracownik ma tylko korzyści z wprowadzenia nowego. Poza tym te ZUZP w spółkach PKP są warte tyle co papier toaletowy. ZUZP często powiela zapisy już zawarte w PUZP oraz w kodeksie pracy np. w kwestii bhp. Największą wartość stanowi Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy (PUZP). Tam są np. zawarte uprawnienia do prawie bezpłatnych przejazdów kolejarzy.
Ciekawe czy ograniczą ilość etatowych kontraktowców, których pensja w przeciwieństwie do "zwykłych pracowników" stale rośnie bo w kontraktach mają wpisane wg wskaźnika - krotności średniej płacy w Polsce ogłaszanej przez Główny Urząd Statystyczny.
Powinni zlikwidować istniejące w ZUZPach dodatkowe kilka (8?) dni urlopu za pracę w nocy np. konduktorzy to mają. Zauważcie, że inne zawody z branży nie kolejowej pracują w nocy a czegoś takiego nie mają. Tym bardziej, że te dni zamiast na wypoczynek wykorzystywane są do dorabiania np. przy układaniu glazury za pieniądze.
ic konduktor - 28-06-2010, 09:44
Temat postu:
Rodriges, tyle, że inne zawody nie rozpoczynają pracy np. o 2:40, nie kończą o 4:10, więc choćby za to utrudnienie, dodatkowy urlop dla mnie jest potrzebny.
Zazdrościsz układania kafelek? Spróbuj sam, to proste zajęcie. Czy to nie pracownika broszka jak spędza swój urlop?
Szymek - 28-06-2010, 11:54
Temat postu:
Oczywiście że tzw "T" się kolejarzom należy!
klimeu44 - 28-06-2010, 13:27
Temat postu:
Rodriges
Jeżeli piszesz już coś na temat dodatków lub wynagradzania pracowników, to wcześniej sprawdź zapisy lub może kogoś zapytaj, kto jest lepiej od ciebie poinformowany. Po pierwsze nie ma pracowników kontraktowych, a najwyżej wynagradzanych na innych zasadach niż ZUZP, czyli z tzw. wskaźnika. Po drugie w IC wszyscy pracownicy wynagradzani ze wskaźnika mają ten wskaźnik "zamrożony" na pozimie z roku 2008, a więc nic im automatycznie nie wzrosło i nie wzrasta. Po trzecie dodatkowy urlop nie jest za pracę w nocy. Za pracę w nocy jest dodatek za każdą przepracowaną godzinę nocną, zgodnie z zapisami odpowiedniego załącznika.
Noema - 28-06-2010, 13:52
Temat postu:
Rodriges napisał/a:
Największą wartość stanowi Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy (PUZP). Tam są np. zawarte uprawnienia do prawie bezpłatnych przejazdów kolejarzy.

Nie bezpłatne, a ulgowe przejazdy (99% zniżki). Przy czym ulgowe przejazdy wynikają z przynależności przewoźników (PKP IC, PR, KM, WKD, PKP SKM) do Związku Pracodawców Kolejowych PKP, a nie z respektowania PUZP.

Wróble ćwierkają, że PR wypowiedziały członkostwo w ZPR, więc kolejarze ze spółek Grupy PKP od 2011 roku stracą ulgowe przejazdy w pociągach PR.
Iktorn - 28-06-2010, 14:12
Temat postu:
Tym samym pewnie PR przestaną wydawać swoim pracownikom bilety FIP i pewnie automatycznie bilet FIP na Polskę (PKP) będzie nie ważny w Przewozach Regionalnych, no, chyba, że PR przystąpią do FIP i będzie wydawany osobny blankiet (jak w Szwajcarii) labo wszystko dot. FIP zostanie po staremu.

Jeśli ktoś z Was jest zainteresowany ulgami FIP - to warto by się dowiedzieć, ewentualnie coś zrobić - w PR na pewno też są zapaleni FIPowcy Smile
Rodriges - 28-06-2010, 19:25
Temat postu:
Cytat:
tyle, że inne zawody nie rozpoczynają pracy np. o 2:40, nie kończą o 4:10, więc choćby za to utrudnienie, dodatkowy urlop dla mnie jest potrzebny.

Inne zawody też tak właśnie rozpoczynają, np. kierowcy. Niestety oni i wiele innych zawodów nie są rozpieszczani tak jak konduktorzy.

Cytat:
Czy to nie pracownika broszka jak spędza swój urlop?

A czy to nie pracownika broszka jak on rozpoczyna pracę; w środku nocy czy w środku dnia. Urlopy wypoczynkowe wprowadzono po to aby pracownik wypoczął a nie pracował. Dlatego m.in. 2 tygodnie ciągłego urlopu a nie np. 4 dni lub 3 tygodnie. To wszystko zostało wyliczone przez specjalistów.
Taki dorabiający konduktor jest leniwy na kolei. Nie chce mu się częściej chodzić korytarzem w nocnym pociągu bo jest zmęczony. Dlatego kiedy grasują złodzieje w pociągu nocą nie widać konduktora bo odpoczywa w przedziale słuzbowym, przecież napracował się...
Wszyscy pracownicy zmianowi mający do czynienia z obsługą klienta powinni podpisać oświadczenie, że nie będą podejmować dodatkowej pracy bez zgody pracodawcy. Tak jest np. w policji.

[ Dodano: 28-06-2010, 19:33 ]
Cytat:
Po pierwsze nie ma pracowników kontraktowych, a najwyżej wynagradzanych na innych zasadach niż ZUZP, czyli z tzw. wskaźnika.

Nie kłam są; dyrektorzy, naczelnicy itd.

Cytat:
Po drugie w IC wszyscy pracownicy wynagradzani ze wskaźnika mają ten wskaźnik "zamrożony" na pozimie z roku 2008, a więc nic im automatycznie nie wzrosło i nie wzrasta.

Nie prawda może tobie zamrozili co nie znaczy, że wszystkim. Jeśli taki jesteś biegły w temacie to napisz jakie są wskaźniki dla jakich stanowisk. Chętnie dowiemy się Smile bo to na kolei odwieczny temat tabu.

Cytat:
Za pracę w nocy jest dodatek za każdą przepracowaną godzinę nocną, zgodnie z zapisami odpowiedniego załącznika.

To wiemy ale sa też dodatkowe dni urlopu. Szkoda, że nie napisałeś, że związkowiec może przepracować jedną godzinę nocną w miesiącu i też nabywa prawo do dodatkowego urlopu za noce.
I na koniec moja prośba nie kłam, pisz całą prawdę.

[ Dodano: 28-06-2010, 19:35 ]
Cytat:
Tym samym pewnie PR przestaną wydawać swoim pracownikom bilety FIP

Chyba nie. Podobna sytuacja była w ubiegłym roku w Kolejach Mazowieckich i nadal mają FIPy.
klimeu44 - 28-06-2010, 22:20
Temat postu:
Rodriges
Niestety potwierdziłeś tylko, że nie rozumiesz tego, co jest napisane. To niestety dość powszechne zjawisko. Nie zarzucaj tylko innym kłamstwa skoro nie znasz podstawowych pojęć z zakresu prawa pracy.
Dolnoślązak - 28-06-2010, 23:53
Temat postu:
Cytat:
wróble ćwierkają, że PR wypowiedziały członkostwo w ZPR, więc kolejarze ze spółek Grupy PKP od 2011 roku stracą ulgowe przejazdy w pociągach PR.


Noema, tylko zastał wypowiedziany ZUZP w Spółce "PKP Intercity" oraz ' PR' Exclamation
ic konduktor - 29-06-2010, 12:39
Temat postu:
Rodriges napisał/a:
Inne zawody też tak właśnie rozpoczynają, np. kierowcy. Niestety oni i wiele innych zawodów nie są rozpieszczani tak jak konduktorzy.

Może więc warto dać taki urlop kierowcom?
Rodriges napisał/a:
Taki dorabiający konduktor jest leniwy na kolei. Nie chce mu się częściej chodzić korytarzem w nocnym pociągu bo jest zmęczony.

Jak konduktor jest leniwy, to nawet gdyby miał 1/2 roku urlopu pozostanie leniwym. Cecha osobowości ma tu znaczenie, nie to czy dorabia. Wielokrotnie widywałem leniwych kierpociów i konduktorów, większość z nich to spasione buce niezdolne do podjęcia dodatkowej pracy, którym kolej życie uratowała a i tak potrafią tylko posadzić 4 litery i nie ruszać się z miejsca kilka godzin.
Szymek - 29-06-2010, 21:09
Temat postu:
"T" 'tetka' generalnie przysługuje pracownikom pracującym w 'turnusie'
gumis - 29-06-2010, 23:23
Temat postu:
Warszawa, dn. 29.06.2010 r.

Pan Grzegorz Mędza
Prezes Zarządu
„PKP Intercity” Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych przedstawia, uwagi zgłoszone w dniu 22 czerwca 2010 r. do ostatniego projektu Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych przez jednostki organizacyjne wchodzące w skład „PKP Intercity” S.A. W trakcie odbytych w tym dniu rokowań FZZMK zgłosiła uwagi do zapisów:
1.W §2 ust. 11 wpisać nową treść „Rozporządzeniu MI – należy przez to rozumieć rozporządzenia Ministra Infrastruktury”.
Uzasadnienie:
Odwoływanie się tylko do jednego Rozporządzenia z dnia 16 sierpnia 2004 r. jest niewystarczające w przededniu obowiązywania jeszcze innych Rozporządzeń (np. o licencji maszynisty).
2.W §3 ust. 2 pkt. 2 pozostawić zapis, że miejscem wykonywania pracy, może być jedno z wymienionych miejsc:
- siedziba pracodawcy,
- siedziba sekcji,
- miejscowość, w której znajduje się posterunek.
Treść odnoszącą się nie do punktu geograficznego a do obszaru (obszar działania spółki, obszar działania zakładu, obszar działania sekcji) należy wykreślić. FZZMK jest też gotowa w całości zaakceptować proponowany zapis z uzupełnieniem, że dla pracowników drużyn pociągowych miejscem wykonywania pracy pozostaje punkt geograficzny (siedziba pracodawcy, sekcji lub miejscowość).
Uzasadnienie:
Ze względu na bezpieczeństwo ruchu pociągów pracownicy drużyn pociągowych a zwłaszcza drużyn trakcyjnych powinni mieć zapewnione warunki do odpowiedniego wypoczynku pomiędzy zmianami roboczymi. Przyjęcie rozwiązania, że miejscem wykonywania pracy (tj. rozpoczynania i kończenia pracy) są duże obszary działania spółki, zakładu lub sekcji nie zapewniają warunków do należytego wypoczynku. Ponadto zgodnie z postanowieniami Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy do czasu pracy tych pracowników wlicza się czas oczekiwania w stacji zwrotnej, łącznie z okresem jazdy w charakterze pasażera do stałego miejsca określonego w umowie o pracę. Realizacja tego zapisu stałaby się w praktyce niemożliwa gdyby miejscem wykonywania pracy był obszar.
FZZMK zwraca się przy tym uwagę, że w „PKP Intercity” S.A. drużyny pociągowe obsługują dalekobieżny ruch pasażerski i można przy wskazaniu punktu geograficznego jako miejsca wykonywania pracy tak tę pracę zorganizować żeby drużyna pociągowa rozpoczynała i kończyła pracę w takim miejscu, bez konieczności odbywania jazd pasażerem.
3.W §14 i §15 użyte jest określenie „wynagrodzenie liczone jak za efektywny czas pracy w danym miesiącu”. Nikt z autorów tego zapisu nie potrafi wyjaśnić co on oznacza. FZZMK uważa, że skoro za czas: badań lekarskich zleconych przez Pracodawcę, szkoleń i egzaminów, postępowań wyjaśniających, które są okresami niewykonywania pracy zaliczanymi do czasu pracy pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, to powinno ono być wyliczane zgodnie z §5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 maja 1996 r. w sprawie sposobu ustalenia wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w Kodeksie pracy.
Uzasadnienie:
Zgodnie z tym Rozporządzeniem pracownikowi za czas niewykonywania pracy (jak w tym przypadku) przysługuje wynagrodzenie jak za urlop z tym, że jest ono obliczane z miesiąca w którym przypadł okres niewykonywania pracy.
4.W §49 należy wpisać, że mogą być stosowane systemy czasu pracy które obowiązują na mocy postanowień §39 Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.
Uzasadnienie:
Regulacja PUZP ma formę obligatoryjną ponieważ zawiera określenie „stosuje się”. W takiej sytuacji nie możemy akceptować rozwiązania, które polega na pomijaniu zapisów PUZP odnoszących się do systemu jednozmianowego i systemu wielozmianowego z jednoczesnym wpisywaniem do ZUZP systemu przerywanego czasu pracy i zadaniowego czasu pracy.
5.W §52 ust. 2 należy wykreślić liczbę 400 godzin nadliczbowych i wpisać liczbę 150 godzin nadliczbowych.
Uzasadnienie:
Praca w większej ilości godzin nadliczbowych występuje w spółce w zespole drużyn pociągowych. Jest to praca, która może być w całej spółce przemieszczana, jeżeli chodzi o odcinki obsługi trakcyjnej i pociągowej, pomiędzy zakładami. W spółce występuje duża dysproporcja w wypracowaniu godzin nadliczbowych nie tylko pomiędzy zakładami ale również pomiędzy poszczególnymi sekcjami w zakładzie. Sądząc po wynikach spółka nie podejmuje skutecznych działań aby tę sytuację zmienić. Propozycja ustalenia w roku limitu 400 godzin nadliczbowych traktujemy jako próbę dalszego utrzymywania tego negatywnego zjawiska.
Jedne zakłady, sekcje, które w 2009 r. przekroczyły dopuszczalne roczne limity 150 godzin będą miały usankcjonowaną prawnie pracę do 400 godzin nadliczbowych a inne zakłady, sekcje będą pracować w normie godzin lub niewiele tę normę przekraczając.
FZZMK jest gotowa zaakceptować większe limity godzin nadliczbowych pod warunkiem, że godziny te będą równomiernie wypracowywane w całej spółce, zwłaszcza w zespole drużyn trakcyjnych.
6.W §54 ust. 5 zwarto definicję ustalającą godziny rozpoczęcia i zakończenia ustalonego w rozkładzie czasu pracy pracownika dnia wolnego w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy – jest to kolejne 24 godziny po zakończonej dobie pracowniczej, natomiast nie ustalono godziny rozpoczęcia i zakończenia podobnego dnia wolnego ale w zamian za niedzielę i święta. FZZMK proponuje aby w §54 ust. 5 wpisać po wyrazach „tygodniu pracy” wyrazy „oraz za niedzielę i święta”. Dalej bez zmian.
Można również wpisać w §54 nowy ustęp o treści „Godziny rozpoczęcia i zakończenia dnia wolnego w zamian za pracę w niedzielę i święta ustala Pracodawca w Regulaminie Pracy”. Ponieważ w spółce stosowane są jednolite programy użytkowe do opracowywania indywidualnych rozkładów czasu pracy to lepiej tą sprawę uregulować jednolicie w ZUZP.
7.W §54 należy wykreślić ust. 4. Proponowany zapis jest sprzeczny z postanowieniami Załącznika nr 2 do PUZP.
8.W §55 wpisać należy zasadę uzgadniania planów urlopów z zakładową organizacją związkową.
9.Załącznik nr 1 Tabela stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników. FZZMK uważa, że kwalifikowanie pracowników do poszczególnych grup zaszeregowanie powinno być oparte o kryterium wartościowania stanowisk pracy. Jeżeli będzie ona tworzona na podstawie „koncertu życzeń”, to wnioskujemy o wpisanie stanowiska „starszy maszynista” z 12 grupą zaszeregowania.
10.Załącznik nr 2 Tabela stawek wynagrodzenia zasadniczego. FZZMK wnioskuje o zmianę „widełkowej” tabeli stawek wynagrodzenia zasadniczego na tabelę „szczeblową”. Wartość kwotowa szczebla może być 50 lub 25 zł. Stawki w poszczególnych grupach powinny się „zazębiać”.
11.Załącznik nr 4 Dodatki za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych i niebezpiecznych. Pracownicy drużyn pociągowych wykonują taką samą pracę w całej spółce. Przysługujące im dodatki z tego tytułu powinny być jednakowo ustalane (określane) w ZUZP. Nie widzimy możliwości różnicowania takich dodatków w zależności od tego w jakim zakładzie pracują. Niezależnie od powyższej uwagi należy zmienić treść ust. 7. Ustalanie wykazu stanowisk o których mowa leży w kompetencji Zakładowych Organizacji Związkowych a nie Komisji BHP.
12.Załącznik nr 10 Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy z powodu choroby FZZMK oczekuje wyjaśnienia zapisu ust. 6, w którym wymieniano enumeratywnie składniki wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy.
13.Załącznik nr 15 Dodatek kilometrowy. FZZMK oczekuje na ustalenie stawek dodatku kilometrowego na takich samych zasadach jakie stosowane są obecnie dla pracowników przejętych w 2008 r. z PKP CARGO S.A. w trybie art. 231 Kodeksu pracy.
14.Załącznik nr 16 i 17 Ryczałt delegacyjny dla drużyn pociągowych. FZZMK nie może zaakceptować sytuacji zróżnicowania kwoty tego ryczałtu w innej wysokości dla drużyn trakcyjnych (225,40zł) i innej wysokości dla drużyn konduktorskich (420zł).
15.Załączniki 16 i 17 powinny zawierać mechanizm waloryzacji i ryczałtu wraz ze zmianą wysokości diety i ryczałtu rozliczanego z tytułu podróży służbowych.
16.Załącznik nr 19 Urlop dodatkowy. Urlop dodatkowy powinien być udzielany na zasadach urlopu wypoczynkowego. Należy go planować w planie urlopów.
Uzasadnienie:
FZZMK nie znajduje żadnego uzasadnienia aby urlopem tym dysponował Pracodawca i udzielał go po 2 dni po zakończeniu kwartału. Udzielanie urlopu po 2 dni uniemożliwia pracownikowi planowanie wypoczynku (nie wie kiedy otrzyma te 2 dni). Takie udzielanie urlopu uwzględnia tylko interes pracodawcy i jest zaprzeczeniem idei stwarzania pracownikom możliwości korzystania
z wypoczynku. Zwracamy przy tym uwagę, że część tego urlopu (2 dni ostatniego kwartału) jest przenoszona na kolejny rok.
17.Załącznik nr 20 Fundusz Nagrodowy. FZZMK jest przeciwna tworzeniu tego funduszu. Nie znajdujemy żadnego uzasadnienia aby tak duże środki finansowe pozostawały bez żadnej kontroli w dyspozycji Prezesa Zarządu Spółki.
18.Załącznik nr 21 Ekwiwalent za dodatkowy 4-dniowy urlop dla pracowników drużyn trakcyjnych.
FZZMK opowiada się za udzielaniem tego urlopu w naturze na zasadach urlopu wypoczynkowego. Takie stanowisko wynika z faktu przyznania tego urlopu pracownikom drużyn trakcyjnych ze względu na warunki wykonywanej pracy. Urlop ten w jakiś sposób rekompensuje im uciążliwość i szkodliwość wykonywanej pracy. W takiej sytuacji nie znajdujemy uzasadnienia aby możliwość wypoczynku zamieniać na pieniądze. Może to mieć negatywny wpływ na zdrowie pracownika i pogorszenie jakości wykonywanej przez niego pracy.
Przewodniczący Federacji Grzegorz Siódmak
klimeu44 - 08-07-2010, 19:59
Temat postu:
Ciekaw jestem co się stało, że nagle taka cisza zapanowała w temacie ZUZP IC?
Gumiś może coś wrzucisz, jak prace nad projektem. Podobno 6 lipca było kolejne spotkanie? I nic nie wiadomo? Czyżby koniec negocjacji?
Jak koniec, to wszystko o d... potłuc. Pracownicy zostają na lodzie, ale związkowcy też. I co teraz?
Dolnoślązak - 08-07-2010, 23:01
Temat postu:
klimeu44, tak 06 lipca odbyło się spotkanie, ale nie przyniosło pozytywnych rezultatów Crying or Very sad .
Powstały zespoły, np. d/s. załączników, finansów, itd.
Następne spotkanie przewidziane jest na 12 lipca 2010 r.
Czy przyniesie wspólne porozumienie i dojdzie w końcu do podpisania nowego zaproponowanego przez Pracodawcę nowego ZUZP w "IC" Question

[ Dodano: 09-07-2010, 16:39 ]
Przepraszam forumowiczów !

Spotkanie jest planowane w dniu 13 lipca 2010 r. - podpisała ; Dyrektor Biura - Pani Barbara Rozenek.
Rodriges - 10-07-2010, 15:34
Temat postu:
Cytat:
wszystkim organizacjom związkowym (za potwierdzeniem !) wręczono dokument potwierdzający, że Spółka IC wypowiada "stary" ZUZP.

Dlatego 06 lipca w trybie pilnym jest kolejne spotkanie w Centrali Spółki "IC" z negocjatorem i Zarządem, aby podpisać nowy Układ Zbiorowy Pracy.
Rozmowy maja trwać do skutku. A jak będzie już niedługo zobaczymy.

Chyba nakłamałeś. Ty, który nie pracujesz w IC masz taką wiedzę ?
Nie można sobie tak wypowiedzieć jednostronnie nie podpisując w zamian nowego ZUZP.
ZUZP rejestruje się w sadzie a wcześniej trafia on do PIP. Jeśli zawiadomili Państwową Inspekcję Pracy (a powinni), to PIP odrazu zapyta a co z nowym ZUZP.
Poza tym powiedz proszę na jaki okres jest to wypowiedzenie. Wydaje mi się, że wypowiada sie na okres kilku miesięcy. A choćby nawet wypowiedzieli to i tak w tym okresie obowiązuje dotychczasowy ZUZP.
I ostatnie pytanie komu wypowiedzieli ? Pracownikom zatrudnionym w IC przed ostatnią reformą, tj. pracującym w IC przed 2008 rokiem? Czy tym, których przejeli z CARGO i PR. Tym jednak nie mogą, nie dając nic wzamian. Narazie (jeśli wypowiedziano?) to i tak wszystkich obowiązują dotychczasowe ZUZP.

Art. 241. 7 §1 kodeksu pracy Układ rozwiązuje się:
1) na podstawie zgodnego oświadczenia stron,
2) z upływem okresu, na który został zawarty,
3) z upływem okresu wypowiedzenia dokonanego przez jedną ze stron.§ 2. Oświadczenie stron o rozwiązaniu układu oraz wypowiedzenie układu następuje
w formie pisemnej.
§ 3. Okres wypowiedzenia układu wynosi trzy miesiące kalendarzowe, chyba że
strony w układzie postanowią inaczej.
matador - 11-07-2010, 09:44
Temat postu:
Cytat:
Nie można sobie tak wypowiedzieć jednostronnie nie podpisując w zamian nowego ZUZP.
ZUZP rejestruje się w sadzie a wcześniej trafia on do PIP. Jeśli zawiadomili Państwową Inspekcję Pracy (a powinni), to PIP odrazu zapyta a co z nowym ZUZP. .


Przegiełeś, żadnego układu nie rejestruje się w sądzie. ZUZP w PIP, a PUZP w MPiPS.
Nikt nie zapyta się co z nowym. Dolnoślązak jest z PR, ale nagocjuje układ w IC, dlatego jest zorientowany.
Prace nad ZUZP w IC trwają dalej, choć Dolnoslązak chce je przerwać i rozpocząc spór zbiorowy. Prawdopodobnie nie chce ukladu tylko zaistnieć. Ciekawe jak się będzie zachowywał przy nagocjacjach nowego układu w PR (ruszają od 1 sierpnia).
Rodriges - 11-07-2010, 10:20
Temat postu:
W sądzie dopiero wtedy gdy są sporne kwestie wynikające np. z mnogości związków zawodowych. Oczywiście ZUZP rejestruje się najpierw w PIP. Jeśli "wszystko gra" to na tym konec.

[ Dodano: 11-07-2010, 10:26 ]
No tak ale Dolnoślązak nie napisał, że w IC nadal obowiązuje dotychczasowy ZUZP IC dla pracowników ztrudnionych przed reorganizacją w 2008r.
Z tego co wiem, to w IC oboiązuje kilka ZUZP z powodu niporozumienia się w sprawie jednego jednolitego dla wszystkich. Mają na to czas do końca 2010r. A ponieważ pracodawca - IC proponuje niekorzystne zapisy w nowym ZUZP to nikomu nie śpieszy się aby zawierać nowy ZUZP
pospieszny - 11-07-2010, 11:47
Temat postu:
Rodriges, Przy której wersji więc obstajesz swojej ?
Cytat:
Nie można sobie tak wypowiedzieć jednostronnie nie podpisując w zamian nowego ZUZP

Czy też tej cytwanej przez Ciebie z KP :
Cytat:
z upływem okresu wypowiedzenia dokonanego przez jedną ze stron

Aby rozjaśnić podpowiem że każdą umowę można : zmienić, wypowiedzieć ,rozwiązać ,zawiesić idt.
Dolnoślązak - 12-07-2010, 00:22
Temat postu:
Cytat:
Prace nad ZUZP w IC trwają dalej, choć Dolnoslązak chce je przerwać i rozpocząc spór zbiorowy.


matador, jeżeli masz takie informacje, które oczywiście ja nie potwierdzam, to proszę o szczegóły Exclamation . Jeżeli nowy ZUZP w "IC" będzie niekorzystny dla pracowników, to pewnie powstanie "koalicja" związkowa celem przeciwstawienia się podpisania nowego zaproponowanego przez Pracodawcę ZUZP w "IC".


Cytat:
Prawdopodobnie nie chce ukladu tylko zaistnieć. Ciekawe jak się będzie zachowywał przy nagocjacjach nowego układu w PR (ruszają od 1 sierpnia).


matador, w jaki sposób ja mam zaistnieć Question Jeżeli już coś piszesz, to staraj się przekazywać rzetelne informacje Exclamation . Do 01 sierpnia związki zawodowe mają wysłać do Centrali PR wszelką dokumentację związkową (Statut, KRS, ilość członków, itd.). które chcą uczestniczyć nad nowym ZUZP w "PR". Pierwsze spotkanie jest planowane dopiero pod koniec sierpnia Exclamation

[ Dodano: 12-07-2010, 00:25 ]
Do Centrali Spółki "PR" mam na myśli Poznań.
gumis - 13-07-2010, 13:49
Temat postu:
Koalicja??? Happy
Możesz Dolnoślązak wskazać choćby jeden punkt który będzie korzystniejszy w zapisie od tego co było już zapisane w "starym"?
Co do negocjacji to jaki "pomysł" udało się "negocjującym" przeforsować?
Może nie powinno używać się słowa negocjacje tylko "przyjęto do wiadomości"?
CzarnyBohater - 14-07-2010, 12:11
Temat postu:
właśnie z przecieków które to niby docierają i nie są oficjalne to wszystko zmienia się na gorsze... no ale związki jak to związki twardo prowadzą negocjacje... negocjacje o stanowiska dla siebie... w zamian za brak sprzeciwu... masakra... no ale takie mamy życie... Związki zawodowe powinny działać poza PKP... tak aby nie można było ich przekupić byle posadką dla Stasia czy Heńka.
oporny301 - 14-07-2010, 22:25
Temat postu:
Cieniutko gościu, cieniutko. Troszki imiona Ci się po......y.?
Piotr767 - 18-07-2010, 13:12
Temat postu:
Rodriges powiedział
To coś tu nie pasuje.
Zawsze jest jakiś okres wypowiedzenia każdej umowy, przeważnie miesiąc. W Kolejach Mazowieckich w ubiegłym roku wypowiedzieli ZUZP i przystapili do negocjacji. Wypowiedzenie nastąpiłow czerwcu a dotychczasowy ZUZP miał przestać obowiązywać 31 grudnia,

Po pierwsze w KM nigdy ZUZP nie został wypowiedziany KM wypowiedziały PUZP. Rokowania nad ZUZP w KM trwały na długo wcześniej zanim wypowiedziano PUZP. Notabene zarząd przestarszył się zw zaw i wycofał się z wypowiedzenia PUZP

Po drugie PR wypowiedziały zarówno ZUZP jak i PUZP negocjacje nad ZUZP mają się rozpocząć w sierpniu.

Co do rokowań ZUZP IC to pracodawca przesłał do zw zaw IV projekt tego aktu spotkanie w celu kolejnych rokowań ma sie odbyć 19 lipca br.

osoby chcace zapoznac sie z treścia projektu prosze o kontakt mailowy.

Dziwi mnie dlaczego ludzie wiedzący tak niewiele piszą na tym forum tak wiele
gumis - 20-07-2010, 08:26
Temat postu:
Piotr - gratuluję samopoczucia!
Jako efekt skutecznej i merytorycznej pracy związków zawodowych mamy np. takie niespodzianki:

Podobny zapis będzie pod ZUZP?
oporny301 - 20-07-2010, 18:37
Temat postu:
Może tak fakty. Nie masz?
A pro po tego co zamieściłeś. To w jakim trybie stał się ten zapis prawem?
Z wczoraj wiedza. Bezcenna.
matador - 22-07-2010, 08:44
Temat postu:
Piotr767 napisał/a:
Dziwi mnie dlaczego ludzie wiedzący tak niewiele piszą na tym forum tak wiele


Przewozy Regionalne nie są stroną PUZP więc nie mogą go wypowiedzieć.
PR-y wypowiedziały członkostwo w Związku Pracodawców Kolejowych Śmiech
Piotr767 - 24-07-2010, 20:56
Temat postu:
Matador masz racje faktycznie co nie zmiania faktu ze PUZP w PR przestaje w wyniku tej decyzji obowiązywać. A teraz coś nowego strony czyli zarząd PKP IC i zw zaw parafowały treść nowego ZUZP podpisanie tego dokument jest przewidziane na przyszły tydzień. Jestem w posiadaniu tego dokumentu takiego gniota jeszcze niewidziałem współczuje pracownikom IC takiego układu i takich związków zawodowych. Podpisanie tego Układa to zdrada pracowników.
gumis - 24-07-2010, 22:36
Temat postu:
Też mam ten układ z podpisami "możnowładców" związkowych.
Jak już wcześniej napisałem ZZ były potrzebne tylko do złożenia podpisów chyba jako "zapoznaliśmy się z treścią". Zapis z uwagą, że związek nie zgadza się na 5 złotych rekompensaty do "grupy" za posiłki regeneracyjno-wzmacniające a proponuje 10 to "mistrzostwo świata"! I kto to proponuje ? NSZZ"S" !!!!!!!!
Pracownicy oleją te wasze wyrwane z gardła pracodawcy 10 złotych! Embarassed
Rozpalicie opony na torach jak będzie 5 złotych?
Tych wypocin jest 66 stron!!
Jeżeli admin zamieści to na forum to służę mailem.
Jutro omówię tylko te punkty które mnie rozśmieszyły - zasmuciły - wk....y - i te które są jawnym świadectwem, że ZZ to ignoranci i ludzie nie zasługujący na to aby Nas reprezentować i to bez względu czy za kasę czy za darmo.

Pozdrawiam K.C. głównego "negocjatora" z ramienia braci maszynistowskiej.
Na całe szczęście on tych 5 złotych nie dostanie. Happy

"Przesyłam dokumenty parafowane w dniu 19 lipca 2010r.
Jednocześnie informuję, że spotkanie w celu podpisania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych przez jednostki organizacyjne wchodzące w skład „PKP Intercity” S.A. odbędzie się 27 lipca 2010r. o godz. 11.00 w Warszawie ul. Grójecka 17.
W oddzielnym powiadomieniu zostanie przesłana także prośba o złożenie odpowiednich dokumentów. Ze względu na krótki czas do następnego spotkania proszę o bardzo poważne potraktowanie naszej prośby."

Po podpisaniu będzie kolacja i szampan?
A może małe oświadczenie dla mediów?
A może dopiero w czasie powrotu ekspresami w jedynkach będą świętować "zwycięstwo"?
Pirat - 24-07-2010, 22:51
Temat postu:
gumis napisał/a:
Jeżeli admin zamieści to na forum to służę mailem.

Wyślij to na adres e-mail forum.
gumis - 24-07-2010, 22:52
Temat postu:
Pirat - Drogi Przyjacielu - właśnie do Ciebie leci.
Pozdrawiam!
I doleciało a wylądowało tu: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=141129#141129
Rodriges - 21-08-2010, 18:51
Temat postu:
Cytat:
Dziwi mnie dlaczego ludzie wiedzący tak niewiele piszą na tym forum tak wiele

A mnie dziwi dlaczego ludzie wiedzący tak wiele piszą tak niewiele. Może to wynika z twojego oportunizmu. Jesteś przecież funkcyjnym pracownikiem w KM.
Odnośnie ZUZP, to wyjaśniam, że to z powody dziennikarzy, którzy przekręcili skrót zamiast podać PUZP podali ZUZP. Ja nie pracuję w Kolejach Mazow. więc wiem tyle ile przeczytam z redakcyjnych portali internetowych. Od ciebie też wiele nie można się dowiedzieć.
oporny301 - 26-08-2010, 22:19
Temat postu:
gumiś - już najwyższy czas, opuścić, gumisiowy LAAAAAAAAS!!!
gumis - 27-08-2010, 10:25
Temat postu:
Rezystorku - nie podniecaj się bo nie ma czym.
Co zrobią Ci "trzej muszkieterowie" jak Prezes nie usłucha ich próśb ??
Nieskuteczność działań muszkieterów jest wręcz legendarna więc co - ukorzą się po raz kolejny ??
Co zrobią jak zapisy regulaminów nie będą ( a nie są !! ) zgodne z ZUZP - przestaną prosić a zaczną "straszyć"?

"Stoimy na stanowisku" !! Postępowanie tych dwóch ZZ jest zgodne z prawem. Oni chcą być ponad ??
W pisemku brakuje mi tylko - Prosimy i liczymy na więcej

Gdyby w tym filmiku - Stare a jakże aktualne - zastąpić "parówki" brakującymi podpisami pod ZUZP to postawa muszkieterów jakoś dziwnie przypomina mi tego z brygady pracy socjalistycznej.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group