INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - 1000 ankiet do wypełnienia w Cieszynie

Exsimus - 30-06-2010, 23:48
Temat postu: 1000 ankiet do wypełnienia w Cieszynie
Nie wiem jak zapatruję się na to inni Formowicze, ale wraz z kolegami postanowiliśmy przeprowadzić w Cieszynie badanie na ankietach, które polega na odpowiedzi na parę pytań dotyczących linii Cieszyn - Zebrzydowice. Znalazły się tam pytania o rozkład jazdy, co można ulepszyć. W jakich godzinach wprowadzić nowe połączenia Cieszyn - Katowice, oraz Cieszyn - Kraków. Jak podróżni oceniają punktualność pociągów oraz obsługę. Nie zabrakło także pytania w jakiej cenie powinno być Połączenie w dobrej cenie w relacji Cieszyn - Katowice czy częstość korzystania z linii do Zebrzydowic i rodzaj kupowanego biletu. Naszym celem jest zrobienie 1000 takich ankiet i przedstawienie je dla UM oraz PR Katowice.
Nasza ankieta do wglądu w załączniku
Patryk180 - 01-07-2010, 02:49
Temat postu:
Pomysł w sumie bardzo dobry.Tylko nie wiem czy UM oraz PR Katowice się tym zainteresują i uruchomią nowe połączenia. Wątpie też w to że będzie czynna kasa w Cieszynie ( obecnie się raczej kasy zamyka ).
leśnik - 16-07-2010, 14:27
Temat postu:
Pomysł dobry.A macie może gdzieś wyniki tej ankiety? Bo strasznie jestem ciekaw jak one wypadły.
Moim skromnym zdaniem dobrze by było gdyby pociągi relacji Cieszyn-Czechowice wydłużyc aż do Oświęcimia (odpowiedź na pyatanie 6). Wtedy nie byłoby konieczności uruchamiania bezpośredniego do Krakowa, ponieważ z Oświęcimia jeżdżą już co godzinę. Oczywiście potrzebne by było dobre skomunikowanie.
danio - 17-07-2010, 22:25
Temat postu:
A o dobrym skomunikowaniu nie masz co marzyć .
Przykład ?
Pociąg przyjeżdża 13.57 (z Wieliczki ) pociąg do Czechowic ? . . . . 15.30 (w sobote).

Nieraz się czeka godzinę np. żeby zdążyc na 20.01 z oświęcimia do czechowic należy jechać z krakowa pociągiem który przyjeżdża ...... o 18.57 . Oczywiście mówię o sobocie i niedzieli .

Takich sytuacji jest masa w obydwóch kierunkach .
kruszyna - 18-07-2010, 13:53
Temat postu:
Do Exsimusa-co z was za miłośnicy kolei ,po co wam ankieta i tak to nic nie da ,było trzeba walczyć wraz z podróżnymi o linie Cieszyn-Bielsko B.Cieszyn-Katowice jak chcieli zamykać,a co do kas to nie ma szans ,bo taką dużą kasę jaka była w Ustroniu Zdroju zamknęła Pani Naczelnik Bielska -B.,która przynosiła dochody ,a wy marzycie o otwarciu kasy w Cieszynie,choć na pewno by się przydała, po każdy większy bilet trzeba teraz jechać 30 km.Życzę wam powodzenia!!
Exsimus - 21-07-2010, 14:54
Temat postu:
Co do pociągów Bielsko - Cieszyn owszem można było o nie walczyć, ale jak tu walczyć jak na jeden skład przypadało max 10 osób z kolejarzami no czasem 15. Trzeba by po pierwsze wyremontować torowisko, a potem myśleć. Jak na razie ankieta nie jest zakończona, a aktualnie bierzemy bardzo czynny udział z katowickim PR w układaniu nowego rozkładu jazdy, który ostateczną wersję osiągnie 10 października.
Fan ciapongów - 23-07-2010, 13:51
Temat postu:
Połączenie Bielsko - Cieszyn koniecznie musi wrócić, co do tego nie ma wątpliwości. Trzeba walczyć o jak njaszybszy remont torowiska. A poza tym marzy mi się wznowienie pociągów relacji Cieszyn - Jastrzębie, ale... pomarzyć zawsze można.

Fajnie by było, gdyby na liniach Śląska Cieszyńskiego kursowały Flirty.
Paradoks - 23-08-2010, 16:17
Temat postu:
Grupa pasjonatów kolei z Cieszyna postanowiła udowodnić, że rozkład jazdy na trasie Cieszyn-Zebrzydowice może być znacznie lepszy i tym samym przyciągnąć więcej osób do korzystania z pociągów. W tym celu rozdają podróżnym do wypełnienia ankiety. Zabrane i opracowane dane zmierzają przekazać przedstawicielom PR Katowice i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

...

Miłośnicy kolei nie zmierzają również składać broni w kwestii reaktywacji ruchu na linii Bielsko-Cieszyn (pociągi w tej relacji zostały zlikwidowane 10 stycznia 2009 r.). – Gdyby spółka PKP PLK choć minimalnie zatroszczyła się o tę linię, czas przejazdu mógłby być naszym zdaniem o wiele krótszy. A wtedy można by pomyśleć o reaktywacji tego połączenia – mówi Kaźmierczak. – W godzinach szczytu droga z centrum Bielska do Wapienicy jest jednym wielkim korkiem. Przy sensownie ułożonym rozkładzie, pociąg mógłby być znakomitą alternatywą dla transportu kołowego. Niestety, cześć lokalnych samorządów najwidoczniej bardzo tego nie chce – dodaje Szczepanek.

Co na to Przewozy Regionalne? W PR Katowice działania cieszyńskich miłośników kolei nie wywołały bynajmniej aplauzu. Zdaniem Renaty Rogowskiej ze ŚZPR, powinni oni uzyskać wcześniej zgodę na przeprowadzenie swojej akcji. - Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei nie wystąpiło do tutejszego zakładu o uzyskanie pozwolenia na przeprowadzenie ankietyzacji w pociągach REGIO kursujących na linii 90 w relacjach Zebrzydowice-Cieszyn. Bez pozwolenia akcja nie powinna być przeprowadzana – mówi Rogowska. Nie ma też co liczyć na powrót pociągów na linię Bielsko-Cieszyn. - W uchwale 529/357/III/2010 zarządu województw śląskiego z 12 marca 2010 roku przyjęto założenia do prac nad planem kolejowych połączeń regionalnych w nowym rozkładzie jazdy pociągów 2010/2011, przy czym przez „założenia” rozumie się ogólne wytyczne, jakimi przewoźnik winien się kierować pracując nad konstrukcją rozkładu jazdy. Założenia nie stanowią tajemnicy przedsiębiorcy, w związku z tym mogą być udostępnione w ramach informacji publicznej. Uchwała stanowi miedzy innymi, iż podstawą do opracowania nowego rozkładu jazdy jest rozkład obowiązujący od 1 marca 2010 r. – informuje Rogowska.

Więcej:http://www.rynek-kolejowy.pl/17730/Cieszyn_Pasjonaci_kolei_przeprowadzaja_ankiety.htm

Parę tępych głów w PR Katowice powinno polecieć w ramach cięcia kosztów!!!
Anonymous - 23-08-2010, 22:13
Temat postu:
Kolej Sama powinna zrobić takie ankiety na każdej linii żeby poznać oczekiwania pasażerów- swoich klientów.Mają pasażera gdzieś i się jeszcze czepiają, że ktoś za darmo i poświęcając swój czas robi coś sensownego co im też mogłoby się przydać.
Anonymous - 23-08-2010, 22:23
Temat postu:
Mówiłem, że w PR Katowice beton jest w dalszym ciągu żywy, to pewna osoba silnie związana z koleją na Śląsku i w Małopolsce śmiała stwierdzić, że tak nie jest. I co, nie miałem racji Krzysztofie? Wiem, że to czytasz.
Pirat - 23-08-2010, 22:46
Temat postu:
mk1992, wymiana dyrektora nie wyeliminuje betonu z zakładu. Należałoby wymienić 90% administracji i 70% kasjerek, konduktorów i kierowników pociągów oraz pogonić działaczy związkowych, którzy hamują wszelkie niezbędne reformy. Na Śląsku macie przeje... podwójnie, bo beton jest też w urzędzie marszałkowskim, któremu kolej regionalna zwisa i powiewa.
Anonymous - 23-08-2010, 22:55
Temat postu:
@Pirat, otóż to. Wymiana dyrektora tutejszego zakładu to był niewielki krok ku temu, aby postawić ŚZPR wraz z załogą na nogi. Na temat administracji nie będę się wypowiadał, bo każdy wie, że trzeba ją ograniczać wszelkimi możliwymi sposobami. A o UMWŚ to można by całymi godzinami dyskutować.
Skalnica - 25-08-2010, 14:52
Temat postu:
jedynym ratunkiem dla linii Bielsko - Skoczów jest taki rozkład:
odjazdy z Bielska:
4:40 - Zebrzydowice
6:40 - Frydek Mistek
7:40 - Wisła Głębce
8:40 - Ostrava
10:40 - Frydek Mistek
12:40 - Zebrzydowice
13:40 - Wisła Głębce
14:40 - Frydek Mistek
16:40 - Zebrzydowice
17:40 - Wisła Głębce
18:40 - Ostrava
20:40 - Zebrzydowice
22:40 - Zebrzydowice

w Goleszowie przesiadka na pociągi Katowice - Wisła / Ostrava
w Cieszynie przesiadka na pociągi Cieszyn - Oświęcim, oraz Cieszyn - Katowice
tak by do Wisły zachować takt 2 godzinny w sumie z każdej strony, oraz zapewnienie dojazdu co godzinę do Cieszyna w sumie łącząc w to pociągi z Bielska / Oświęcimia / Katowic
Damian Łódź - 25-08-2010, 15:28
Temat postu:
Skalnica, w twojej propozycji zdaje mi sie zeby przeniesc pociag z 13-40 na 15:40 co by polepszyło frekwencję.
Exsimus - 25-08-2010, 15:34
Temat postu:
Nasze Stowarzyszenie wraz z PR Katowice wspólnymi siłami stara się wdrożyć następujący rozkład w Cieszynie

6.12 Zebrzydowice, kursuje w E skomunikowany w Zenrzydowicach ze składem do Krakowa
7.12 Czechowice Dziedzice, kursuje w D
9.12 Czechowice Dziedzice
12.12 Czechowice Dziedzice
14.12 Czechowice Dziedzice
15.42 Czechowice Dziedzice
18.42 Czechowic Dziedzice

Odjazdy z Zebrzydowic do Cieszyna

5.03 E, 6.03 D, 7.03, 9.03 12.03, 15.03, 18.03

Skalnica twoja propozycja jest nieadekwatna do potrzeb ponieważ składem po 15 jeździ około 60 osób głównie ze szkół, a tego w twojej propozycji nie ma.
Skalnica - 25-08-2010, 20:10
Temat postu:
skład do Wisły po 13 bo o tej porze do Bielska przyjeżdża pociąg z Lublina i ok. 13:35 z Wadowic który mógłby jeździć z Krakowa. Skład po 15 byłby zbędny skoro chcielibyśmy zachować takt 2 godzinny na linii Bielsko - Cieszyn, ewentualnie w (D) oprócz wakacji i ferii, Na linię Bielsko - Wisła nie pchałabym więcej składów - te 3 w zupełności wystarczą, pod warunkiem że z pozostałych byłaby możliwość przesiadki w Goleszowie
Maxinek - 26-08-2010, 14:35
Temat postu:
6.12 Zebrzydowice, kursuje w E skomunikowany w Zenrzydowicach ze składem do Krakowa
7.12 Czechowice Dziedzice, kursuje w D
9.12 Czechowice Dziedzice
12.12 Czechowice Dziedzice
14.12 Czechowice Dziedzice
15.42 Czechowice Dziedzice
18.42 Czechowic Dziedzice

Odjazdy z Zebrzydowic do Cieszyna

5.03 E, 6.03 D, 7.03, 9.03 12.03, 15.03, 18.03

W miarę sensowna propozycja, z tym że wprowadziłbym 2 poprawki:

1) Już teraz młodzież szkolna narzeka na pociąg, który odjeżdża o 14:21, ponieważ czasem ciężko jest na niego zdążyć, kończąc zajęcia po 14. Lepiej żeby ten skład wyjeżdżał o 14:42, ale nie wiem co wtedy z mijanką... może na Kaczyce by padło i wtedy cykl by się rozleciał.

2) Brak pociągu z Cieszyna o 16:42, bądź o 17:42, bo 3 godzinna przerwa popołudniu to zdecydowanie za dużo. Można to zrobić chociażby w D, trzeba by sie tylko zastanowić o której to puścić z Zebrzydowic, żeby nie woziło much!

No i Katowic mi brakuje!!!

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group