INFO KOLEJ - forum kolejowe

Wyjazdy z FIP - Jak dojechać od... do... z FIP

Visor - 24-05-2010, 10:14
Temat postu: Jak dojechać od... do... z FIP
interesuje mnie cena połączenia tam/powrót lub ewentualnie Wien Breclav
Visor - 14-06-2010, 10:31
Temat postu: Dojazd do Menton (Francja) na FS
Wie ktoś może jaka drużyna obsługuję pociąg z Włoch?
Fipowiec - 14-06-2010, 12:46
Temat postu:
Mnie się wydaje że na odcinku włoskim Włosi a na francuskim Francuzi, kwestia tylko gdzie wsiądą i kiedy zaczną sprawdzać bilety.
Iktorn - 14-06-2010, 16:14
Temat postu:
Na włoskich pociągach (np EC z Mediolanu) to Włosi jadą aż do samej Nicei. Na pociągach TER z Nicei do Ventimiglii i TGV z Paryża jedzie cały czas francuska drużyna. W drugą stronę to samo.

Pewnie chodzi Ci, jak dojechać do Menton na bilecie FS Smile Z Ventimiglii możesz jechać na FS, nikt nie powinien Ci robić problemów , że nie masz biletu od Ventimiglia(GR) do Menton - kosztuje taki chyba z 1,5 euro. Przeważnie na tym odcinku nie ma kontroli biletowej, ale dla świętego spokoju, jak masz kartę FIP to kup ten bilet ze zniżką 50% (najtańszy bilet we Francji ze zniżką kolejarską kosztuje 1,1 euro, jak pamiętam) i wsio.

Menton jest z 5 minut od Ventimiglii, a granica jest gdzieś za tunelem, to od granicy włoskiej do Menton będą ze 3 minuty.
piotrbk - 14-06-2010, 17:24
Temat postu:
Jadąc pociągiem z Zurichu do Wiednia od stacji początkowej do końcowej jechała drużyna z Austrii i kasowała dwa kupony fipu za Szwajcarię i Austrię
Iktorn - 14-06-2010, 17:32
Temat postu:
Na tym odcinku, czyli od Ventimiglii do Menton nie ma kontroli, kiedyś jak jeździł nocny pociąg z Rzymu/Wenecji do Nicei, też jechali do końca Włosi, ale i czasem widywałem Francuzów na składzie (co prawda nie sprawdzali biletów, tylko stali przy oknie, albo bawili się komórką), z resztą Francuzi to lenie, nawet w TGV z Paryża do Avignon, Rennes czy Strasbourga nie zawsze chce im się przyjść i sprawdzać bilety. Często jest tylko kontrola na peronie, przed wejściem do pociągu.

A tak jak wspominasz, to jest często - np trasa Kolonia-Amsterdam/Bruksela. Jedzie niemiecki pociąg ICE i jadą cały czas Niemcy i kasują oba kupony. Jak nie masz jakiegoś - to sprzeda bilet od granicy.
eurostar - 14-06-2010, 20:01
Temat postu:
Jak jechałem EC z Mediolanu do Nicei to od granicy Francuskiej bilety nie były kontrolowane. Ale EC do Nicei to już przeszłość.
Fipowiec - 15-06-2010, 08:55
Temat postu:
Jak widać granice państw UE zacierają się i w takich sytuacjach Smile
kornik - 24-06-2010, 17:47
Temat postu: Dojazd do Portugalii
czesc, zamierzam wybrać się koleją do portugali czy ktoś z was odbywał takową podróż ,? jakie połaczenia wybrać ? co doradzicie? z góry dzięki.
Iktorn - 24-06-2010, 18:07
Temat postu:
Ja byłem w 2008. Pojechałem Kiepurą do Kolonii, potem jakiś ICE z przesiadkami do Strasburga, dalej TGV do Paryża, potem nocnym Corail do Portbou, w Hiszpanii pobyłem 2 dni na plaży i pojechałem dziennym do Irun, skąd pociągiem SudExpres pojechałem do Lizbony. Dopłata do SudExpres to 7 euro (niestety, wagony z lat '70 i przedziały takie same jak w naszych dawnych pośpiesznych).

Wracałem już z Lizbony do Madrytu normalnym pociągiem hiszpańskim (10 euro do 1 klasy) i z Madrytu poleciałem samolotem do Marsylii.

Ogólnie dojazd kosztował mnie: Kiepura - 4 euro, TGV do Paryża 1,5 euro, Corail do Portbou - 1,5 euro, hiszpański pociąg do Irun - 10 euro do 1 klasy i SudExpres 7 euro.

Najprościej i najszybciej było by: Kiepura do Kolonii (dopłata 4 euro), Thalys do Paryża (13 euro), potem z Paryża TGV do Irun (1,5-8 euro dopłaty) i powinieneś złapać SudExpres (7 euro siedzący, 28 euro kuszetka).
Musisz mieć bilety na DB+SNCB+SNCF+RENFE+CP

Tu masz zdjęcia pociągu SudExpres http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=47890#47890 i trochę o dopłatach w Portugalii
gregor - 24-06-2010, 20:41
Temat postu:
Witam! Właśnie byłem na początku czerwca w Hiszpanii i Portugalii ,jechałem z Berlina do Offenburga (CNL 10 euro),Offenburg-Srasburg(podmiejski 30 minut),Strasburg-Paris(TGV 1,5 euro),Paris-Irun (TGV 1,5 euro),Irun-Salamanca (sudexpress, 7,25euro, dwa wagony altaria 2 klasa siedzące (oblężenie 100%),Salamanca-Madrit (4,25 euro),Madrit-Lizbona (Lusitania ,dwa wagony altaria 2 klasa siedzące 7,25 euro, oblężenie 100%),Lizbona-Hendaya (sudexpress,dwa wagony altaria 2 klasa siedzące,7,25 euro,oblężenie 100%),Hendaya-Paris(TGV 1,5 euro),Paris-Berlin (CNL 4euro). Na koleje hiszpańskie radze zrobić dużo wcześniej rezerwację,ponieważ oblężenie na miejsca siedzące jest 100%
matuh - 27-06-2010, 13:11
Temat postu:
a jezeli ktos jest z rodziny kolejarza i nie dostanie na Francje, to jak wyjdzie jakis z tanszych przejazdow przez ten kraj? Student o ile to ma znaczenie we francji
piotrek_89 - 27-06-2010, 13:44
Temat postu:
to wtedy ja polecem samolot (tanie linie lotnicze) mają czasem naprawdę dobre oferty a po portugali można już śmigać pociągami. polecam: www.fly4free.pl www.mlecznepodroze.pl www.loter.pl
general - 29-06-2010, 12:56
Temat postu: Podróż po Niemczech Bochum - Weimar
Witam,

Mam kilka pytań dot. FIP, jak i w ogóle podróży kolejami niemieckimi. Będzie to moja pierwsza samodzielna wyprawa, dlatego wolałbym wszystko dokładnie zaplanować ;-)

W sierpniu będę potrzebował pojechać z Bochum do Weimaru. (do Bochum z Polski dojadę autobusem). Problem polega na tym, że polska strona pkp.pl pokazuje mi bezpośrednie połączenia między tymi miastami, a niemiecka z przesiadką w Frankfurcie na lotnisku. Komu ufać? ;-)

Czytałem na forum, że w mogę bez problemów jechać ICE i nie jest tam konieczna rezerwacja. To prawda? Czytałem także o liście ograniczeń na pociągi. Jakie są ograniczenia w tym roku, jakimi pociągami nie mogę na FIPie pojechać?

Jak w ogóle wygląda sprawa z FIP? Po prostu wpisuję datę i nie przejmuję się niczym innym tylko wsiadam do pociągu?

Będę wdzięczny za pomoc i być może znalezienie jakiś sensownych połączeń ;-)
Iktorn - 29-06-2010, 16:58
Temat postu:
general napisał/a:
W sierpniu będę potrzebował pojechać z Bochum do Weimaru. (...). Problem polega na tym, że polska strona pkp.pl pokazuje mi bezpośrednie połączenia między tymi miastami, a niemiecka z przesiadką w Frankfurcie na lotnisku. Komu ufać?

Zależy o której jedziesz, np bezpośrednie połączenie masz np o 10:29 i 14:29 pociągiem IC, ale w międzyczasie masz co chwilę połączenie z przesiadką, np IC/ICE, ICE/ICE czy RE/ICE

general napisał/a:
mogę bez problemów jechać ICE i nie jest tam konieczna rezerwacja. To prawda?

Nie ma obowiązkowej rezerwacji w ICE, ale możesz ją kupić na własne życzenie. Jedynie w ICE Sprinter jest obowiązkowa dopłata. W niemieckim rozkładzie ICE Sprinter będzie miał informację o obowiązkowej rezerwacji.

general napisał/a:
Czytałem także o liście ograniczeń na pociągi

Jak na razie nikt nie dał informacji o jakiś nowych ograniczeniach w Niemczech (gdzie FIP jest nieważny), więc należy przyjąć, że opublikowana lista jest wciąż aktualna.


general napisał/a:
Jak w ogóle wygląda sprawa z FIP? Po prostu wpisuję datę i nie przejmuję się niczym innym tylko wsiadam do pociągu?

Dokładnie tak. Wpisujesz datę na kuponie, np 1 lipca i jeździsz ile wlezie do 2 lipca do godziny 23:59. Od 3 lipca od godziny 00:00 powinieneś mieć wypisany kolejny kupon, jak chcesz jeździć dalej. Możesz robić przerwy, tzn.: na jednym kuponie jeździsz 1-2 lipca, na drugim 3-4 potem nie jeździsz i następny wypisujesz np 12 lipca i jeździsz do 13 itp. Aby książeczka była ważna.

Tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=1190 znajdziesz info o dopłatach i ograniczeniach FIP w Niemczech. Jak przejrzysz dział, to znajdziesz też info odnośnie pociągów międzynarodowych ICE do Belgii/Holandii czy ICE/TGV do Francji.
general - 29-06-2010, 17:24
Temat postu:
Dzięki wielkie za informacje!

Jako, że planuję podróż na 28 sierpnia, a jest to sobota, to niestety, mimo wszystko czeka mnie przesiadka w Frankfurcie. Tak wskazuje strona DB, zaś strona pkp pokazuje te bezpośrednie połączenia. Dlatego dręczy mnie ta nieścisłość ;-) (dla sprawdzenie proponuję wybrać 28 sierpnia na stronie DB i stronie PKP. DB nie pokazuje niczego bezpośredniego). Jadę raczej w godzinach porannych, między 8-11.

Jeszcze raz ogromne dzięki! ;-)
Iktorn - 29-06-2010, 17:34
Temat postu:
Niemcy zazwyczaj pokazują najszybsze połączenia i ich rozkład może układać Ci z przesiadką, bo np ICE + ICE będzie 10 minut szybciej niż bezpośrednio IC.

Poza tym nie bój się przesiadek u Niemców. Niemcy i Polska to zupełnie inna bajka. Tam pociągi są punktualne i skomunikowane. W rozkładzie masz na jaki peron wjeżdżają, a w pociągach IC/EC/ICE w każdym pociągu na fotelach są dla podróżnych foldery, gdzie jest napisany rozkład danego pociągu, o której i na który peron wjeżdża oraz wszystkie możliwe przesiadki w ciągu 30-40 minut (oraz info z których peronów odjeżdżają). Jeśli już bardzo chcesz uniknąć przesiadki, to wybierz w rozkładzie niemieckim opcję "tylko połączenia bezpośrednie".
bert - 29-06-2010, 18:30
Temat postu:
Po za tym na każdej stacji jest automat biletowy gdzie oprócz zakupu biletu można sprawdzić i wydrukować dowolne połączenia wg stanu obowiązującego w dniu podróży
PiterTarnów - 29-06-2010, 19:00
Temat postu:
bert, można jeśli zna się na tyle język niemiecki, co może wielu osobom sprawić problem kupując bilet w automacie..
Iktorn - 29-06-2010, 19:14
Temat postu:
We Frankfurcie nad Menem w automacie biletowym język do wyboru był: niemiecki, angielski, francuski i turecki. A raz, chyba w Dortmundzie to był nawet polski Smile

No, ale FIPowcom to kupno biletu nie potrzebne, co najwyżej można sprawdzić sobie połączenie i wydrukować "Fahrnplan" oraz informacje o pociągu.
general - 26-07-2010, 19:41
Temat postu: Dresden - Wrocław
Cześć,

Mam pytanie. Posiadając bilet FIP bez problemu mogę jeździć DB, moje pytanie jednak dotyczy powrotu do kraju, widzę, że ten temat był poruszany w kilku tematach, ale nigdzie nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi.

Pomiędzy Dreznem a Wrocławiem kursuje pociąg interregio. W jaki sposób kupić bilet, aby przejechać całą trasę, posiadając w niemczech bilet FIP, a w Polsce zniżkę 80%? Czy w kasie w Dreźnie uda mi się kupić bilet ze Zgorzelca do Wrocławia, czy rozwiązać to w jakiś inny sposób?

Pozdrawiam
Noema - 26-07-2010, 19:44
Temat postu:
Na FIP jedziesz z Drezna do Zgorzelca. W Gorlitz do pociągu wsiada polski konduktor, który sprzeda Ci bilet na trasę Zgorzelec - Wrocław (bez dopłaty, bo na stacji nie ma czynnej kasy).
general - 26-07-2010, 20:29
Temat postu:
Ok, dzięki za informacje ;-)
uleczka - 01-08-2010, 22:59
Temat postu: Aachen - Paryż
Jestem teraz od miesiaca w Aachen chciałabym odwiedzić pociągiem Paryż. Wiem, że mają tu TGV i Thalys i oczywiście DB. Będę miałą bilety na Niemcy, Holandie i Belgie (książeczka). Czy wypisując bilet w Niemczech np. na Thalys moge jechać na nim az do Paryża ? Czy mam kupić tylko miejscówkę ? Wiem, ze we Francji nie ma książeczki tylko jest karta zniżkowa. A może lepiej mieć tę kartę ? Doradżcie mi proszę, bo czasu na odwiedzenie Paryża mam coraz mniej . dziękuję ślicznie !
Iktorn - 02-08-2010, 07:01
Temat postu:
Jeśli dobrze zrozumiałem, to jesteś rodziną pracownika i nie masz biletu na SNCF (Francja). Bo pracownik ma na wszystko, a rodzina na niektóre kraje nie ma.

Jak masz bilety na DB, SNCB i NS to bezpłatnie możesz jeździć po tych krajach, ale we Francji od granicy musisz kupić bilet. Ja bym Ci poradził jechać do Lile IC albo osobowymi (nie trzeba miejscówki) i w Lile przesiądź się na TGV albo na jakąś osobówkę. Bilet możesz kupić w promocji, albo (jak nie masz kart do zniżek) to normalny.
uleczka - 02-08-2010, 12:53
Temat postu:
Tak jestem rodzina pracownika. Jeszcze zastanawiam sie nad wyrobieniem karty, moze warto ja wyrobic dla samego Paryza. Zostaje w Aachen do konca wrzesnia, to chyba zdaza mi ja wydac. Bo taki bilet z Francuskiego Lille to pewnie bardo duzo kosztuje ,szczegolnie na TGV. Gdzie to mozna sprawdzic ? A jak sie posiada karte to wszystkie pociagi w Europie sa 50 % tansze ? No i czy moge zlozyc wniosek o karte i bilety? Ta karta chyba jest wazna rok ...

Dziekujeserdecznie za odpowiedzi.
Iktorn - 02-08-2010, 17:26
Temat postu:
uleczka napisał/a:
Bo taki bilet z Francuskiego Lille to pewnie bardo duzo kosztuje ,szczegolnie na TGV

Bilet normalny na TGV na trasie Lile - Paryż kosztuje 43,5 euro, ale ja sprawdziłem przed chwila na 26 sierpnia i na TGV o 6:30 rano był w promocji za 18 euro. Promocyjny ważny jest tylko we wskazanym pociągu, nie można go zwrócić ani wymienić. Bilety promocyjne nie łączą się z żadnymi ulgami.

uleczka napisał/a:
Gdzie to mozna sprawdzic ?

Tu masz link do rozkładu kolei francuskich: http://www.voyages-sncf.com/ sprawdzisz cenę i kupisz bilet przez neta.

uleczka napisał/a:
A jak sie posiada karte to wszystkie pociagi w Europie sa 50 % tansze ?

Masz 50% zniżki na wszystkie kraje, które są w zrzeszeniu FIP, czyli prawie na całą Europę (nie obowiązuje to w krajach byłego ZSRR). Legitymacja FIP ważna jest do 31 stycznia następnego roku i koszt jej wyrobienia, to chyba 60 zł, a potem tylko znaczek za 25 zł. Czeka się na nią, z reguły, tyle samo co bilety FIP.
Tomek17 - 10-08-2010, 18:06
Temat postu:
Witam,
Jestem synem pracownika i zastanawiam się nad podróżą Chopinem do Budapesztu i potem tym pociągiem EN 240 z Budapesztu do Wenecji jak wygląda sprawa dopłat do tego akurat pociągu. I czy tą opcją da się w ogóle do Wenecji dojechać. Czy w tym pociągu w tej relacji jest wagon 2 klasy i czy jest na niego potrzebna dopłata. Ile to może wynieść ?
Dziękuje i przepraszam za tyle pytań ale użyłem opcji szukaj i nie znalazłem konkretnych aktualnych odpowiedzi jestem początkujący... Very Happy
Aha i czy na tym FIP-ie dla rodziny pracownika można by było pojechać po Wenecji tak wieczorem do Rzymu żeby być na następny dzień rano jeszcze i tam pozwiedzać i wrócić się jakoś bezpośrednio?
Dziękuje jeszcze raz Smile
Iktorn - 10-08-2010, 18:33
Temat postu: Jak dojechać od... do... z FIP
Tutaj zadajemy pytania, jak dojechać od... do... z biletem FIP jak najszybciej, jak najtaniej, czy jest miejscówka we wskazanym pociągu, czy jest 1 klasa itp.
Tomek17 - 11-08-2010, 18:41
Temat postu:
Dziękuje za przemieszczenie mojego postu. Ponawiam pytania z niego...Smile
Jeszcze jadę w październiku do Budapesztu Chopinem czy trzeba na jakimś odcinku do 2 kupować miejscówki lub jakieś dopłaty w jakiej kwocie...?
Dziękuje.
eurostar - 12-08-2010, 01:04
Temat postu:
Wszystko jest w książce "Z FIP po Europie", oraz na tym forum, tylko trzeba uważnie poczytać
Tomek17 - 12-08-2010, 16:17
Temat postu:
Tak tylko nie wiem czy niektóre z tych informacji nie są nieaktualne np. podobno teraz nie może rodzina pracownika pojechać do Hiszpanii więc te bilety i dopłaty są nie pewne i nie wiem czy aktualne, bo niektóre informacjie są z 2009 roku lub wcześniej...Smile
Iktorn - 12-08-2010, 16:43
Temat postu:
Rodzina pracownika może jechać wszędzie, tylko, że nie na każdy kraj dostanie bezpłatny bilet. Tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3232 zapoznaj się z zasadami FIP, wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania są już na forum, albo wejdź w rozkład - jak nie jest napisane obowiązkowa rezerwacja, to dopłat do FIP nie ma.
Szamciu - 05-10-2010, 10:01
Temat postu: Ljubljana
Witam, interesuje mnie podróż z Ljubljany do Polski i z powrotem. Czy mógłby mi ktoś doradzić, na jakie kraje wziąć bilet FIP i jakie połączenia polecacie? Słyszałem, że ludzie jeżdżą przez Wiedeń, ale również Budapeszt. Widzę z tego co jest napisane na forum, że dla członka rodziny w Austrii FIP nie przysługuje, czy to aktualne informacje? Pomyślałem więc, że zapytam doświadczonych w podróżowaniu użytkowników o ich zdanie. Z góry dziękuję i pozdrawiam Smile

Może jeszcze doprecyzuję: jestem studentem, członkiem rodziny, interesuje mnie przyjazd do Polski na okres Bożego Narodzenia i powrót na początku stycznia.
Iktorn - 05-10-2010, 17:21
Temat postu:
Zapoznaj się najpierw z zasadami FIP (mój post powyżej Twojego).

Ja polecałbym Ci podróż przez Chorwację, Węgry, Czechy i Słowację. Masz bilet na wszystko i jak dobrze ułożysz, to nie zapłacisz ani złotówki dopłat - jedynie bilet od Zebrzydowic(GR) do stacji docelowej w Polsce. Skorzystaj z naszego rozkładu, albo z niemieckiego - on jest najbardziej wiarygodny.

Czas oczekiwania na bilety FIP to około 12-21 dni.
Szamciu - 05-10-2010, 18:16
Temat postu:
dzięki za odpowiedź :

Mam pytanie: dlaczego z Chorwacji a nie bezpośrednio ze Słowenii do Węgier? Gdzie powinienem i mógłbym kupować ewentualne dopłaty przykładowo do kuszetek czy też miejscówki?
Iktorn - 05-10-2010, 18:47
Temat postu:
Z tego co pamiętam to pociągi nie jeżdżą bezpośrednio ze Słowenii na Węgry (kiedyś takie jeździły i przekraczały granicę słoweńską-węgierską w Murska Sobota - chyba tak się ta miejscowość nazywała - w roku 2004 tak jechałem.

Teraz jeżdżą przez Zagrzeb. Wpisz w rozkładzie - w obecnym masz jeden nocny pociąg z Wenecji i jest opcja dzienna z przesiadką, wtedy jesteś w Budapeszcie koło 17:00 i spokojnie złapałbyś Chopina. Miejscówki (jeśli są obowiązkowe), kupisz w kasie biletowej - w komunikacji międzynarodowej to zwykle 3 euro. Musisz sprawdzać w rozkładzie danych krajów, albo w niemieckim (nasz ma dużo błędów i często pokazuje obowiązkowa dopłata, a w rzeczywistości tak nie jest).

Do Chopina kuszetka z Budapesztu do Polski kosztowała zawsze 9,4€ (dostaniesz w Budapeszcie), miejscówka siedząca nie wymagana.
Szamciu - 06-10-2010, 09:01
Temat postu:
ok, wielkie dzięki za pomoc.

jeszcze chciałbym o jedno spytać - czy wystarczy do tego mieć bilet FIP, bez karty zniżek?
i druga sprawa - gdzie mogę kupić bilet na ten przejazd, czy kupować na każdą linie oddzielnie czy też jeden "całościowy" w ljubljanie czy przez internet? i ostatnie pytanie: czy po przekroczeniu granicy w Polsce mogę spokojnie bez problemu kupić bilet na Polskę przykładowo do warszawy u konduktora bez dodatkowych opłat?
Iktorn - 06-10-2010, 09:15
Temat postu:
Szamciu napisał/a:
czy wystarczy do tego mieć bilet FIP, bez karty zniżek?

Karta zniżek daje Ci 50% zniżki, a bilet FIP to darmowy bilet na przejazd - nie musisz mieć tego i tego, ale możesz sobie wyrobić kartę zniżek, jak często jeździsz, bo bilet FIP przysługuje raz w roku, a karta zniżek ważna jest cały rok i przez cały rok masz 50% zniżki na wszystkie kraje będące w zrzeszeniu FIP.

Szamciu napisał/a:
gdzie mogę kupić bilet na ten przejazd, czy kupować na każdą linie oddzielnie czy też jeden "całościowy" w ljubljanie czy przez internet

możesz sprecyzować, bo nie rozumiem o jaki bilet całościowy Ci chodzi.

Szamciu napisał/a:
czy po przekroczeniu granicy w Polsce mogę spokojnie bez problemu kupić bilet na Polskę przykładowo do warszawy u konduktora bez dodatkowych opłat

W przypadku spółki PKP Intercity zapłacisz za wypisanie biletu w pociągu (jeśli dobrze pamiętam do 200km 5 zł powyżej 200km 7zł).
Szamciu - 06-10-2010, 10:49
Temat postu:
miałem na myśli to, czy mogę od razu w Ljubljanie kupić bilet na całą trasę (ljubljana-zagrzeb-budapeszt-zebrzydowice) czy też nie Smile
Iktorn - 06-10-2010, 16:45
Temat postu:
Po co Ci bilet, skoro masz FIP? (ale bilet międzynarodowy zawsze możesz kupić w Ljubljanie dokąd zechcesz).

Pewnie chodziło Ci o dopłaty (miejscówki). Zorientuj się, czy są one wymagane. W 2007 ostatnio byłem z FIP w tych rejonach i ani w Chorwacji ani w Słowenii nie płaciłem żadnych miejscówek (nie były obowiązkowe). Jedynie do Włoch trzeba było miejscówkę za 5euro, ale na Węgry czy do Chorwacji nic nie trzeba było kupować.
Szamciu - 06-10-2010, 21:36
Temat postu:
Ale na Chopina muszę kupić? zrobię to w Ljubljanie bez jakichś dopłat dodatkowych? Nigdy nie jechałem na FIP i zależy mi na tym, żebym po wejściu do pociągu nie musiał się użerać z konduktorem że czegoś nie mam bo różnie w nimi bywa. W ogóle Chopinem jedzie polska załoga czy węgierska?
Iktorn - 07-10-2010, 09:48
Temat postu:
Miejscówkę na Chopina kupisz na Węgrzech, w Słowenii na pewno Ci jej nie sprzedadzą. Na Chopina miejscówka nie jest obowiązkowa, nie musisz mieć żadnej dopłaty.

Jeśli chodzi o obsługę wagonów sypialnych/kuszetek to chyba jeżdżą polskie - ale nie pamiętam, akurat na Węgry Chopinem dawno nie jechałem. Natomiast konduktorzy zmieniają się na granicach - na Węgrzech jadą Węgrzy, na Słowacji Słowacy itd. Nasza polska drużyna wsiada w Bohuminie.

FIP to po prostu bilet - wsiadasz i jedziesz. Zanim wsiądziesz w pociąg, zobacz na rozkładzie na stacji albo w necie - jak jest R w kwadracie, to jest obowiązkowa miejscówka, często samo R albo R w kółku oznacza możliwość rezerwacji (możliwość a nie obowiązek).
Szamciu - 08-10-2010, 10:13
Temat postu:
wielkie dzięki Smile

no więc wezmę bilet na słowenię, chorwację, węgry, słowację i czechy no i serbię,którą odwiedzę w ramach turystyki ;] czyli w praktyce mogę wsiąść "z marszu" do Chopina w dowolnym dniu i nim jechać, tak samo jak do pociągów chorwackich i słoweńskich?
Iktorn - 08-10-2010, 14:03
Temat postu:
Tak. Możesz jeździć i przekraczać granice ile chcesz w ramach ważności kuponu. Należy tylko pamiętać, że bilet na koleje sąsiadujące z Polską są nie ważne, jeśli wrócisz pociągiem do Polski (jak z Czech wrócisz pociągiem do Polski do na czeski bilet FIP nie możesz wjechać do Czech), ale w praktyce nikt na to nie patrzy.
Szamciu - 11-10-2010, 08:09
Temat postu:
czyli jak przyjadę do Polski Chopinem na bilecie FIP przez Czechy to po tygodniu nie mogę tym samym Chopinem wrócić przez Czechy do Ljubljany wykorzystując drugi kupon z biletu?
Iktorn - 11-10-2010, 08:57
Temat postu:
Teoretycznie nie możesz, w praktyce możesz (bo nikt tak na prawdę nie udowodni Ci, że przejechałeś pociągiem granicę). Można np jeździć po Czechach, pojechać do Czeskiego Cieszyna i do polskiego przejść te 20 minut pieszo.
Szamciu - 11-10-2010, 18:51
Temat postu:
aha czyli nie powinno być problemów Smile dzięki wielkie za pomoc, bardzo, naprawdę bardzo się przydała, pozdrawiam Smile
fotel_prl - 13-10-2010, 03:04
Temat postu:
witam wszystkich. jaki widac jestem nowy. podrozowalem z FIPem juz kilka razy, ale teraz mam watpliwosci co i jak wiec bede wdzeiczny za odpowiedz. Jaka jest roznica dla rodziny jadac z BWE z Warszawy do Berlina a EC Wawel z Krakowa do Berlina jesli chodzi o cene i inne tego typu doplaty. Co musze kupic w obydwu pociagach? Miejscowki mam rozumiec obowiazkowe? Fakt ze sklad jest w EC Wawel DB pozwala mi na jazde praktycznie od Krakowa na FiPie? Bardzo prosze o pomoc i przepraszam za idiotyczne pytania. Rolling Eyes
Iktorn - 13-10-2010, 12:00
Temat postu:
fotel_prl napisał/a:
Jaka jest roznica dla rodziny jadac z BWE z Warszawy do Berlina a EC Wawel z Krakowa do Berlina

Dla kolejarza żadna, ale rodziny będzie różnica w cenie biletu, bo rodzina kupuje bilet od kilometrów. Np na BWE z Warszawy do Kunowic(Gr) bilet na EC kosztuje chyba coś koło 20zł. Z Krakowa może być ciut drożej, bo pewnie będzie dalej.

fotel_prl napisał/a:
Co musze kupic w obydwu pociagach?

Obowiązkową miejscówkę, chyba 4euro na BWE i pewnie na "wafla" ta sama cena + bilet do granicy, jak jedzie nie kolejarz.

fotel_prl napisał/a:
Fakt ze sklad jest w EC Wawel DB pozwala mi na jazde praktycznie od Krakowa na FiPie?

Na FIP na DB możesz jeździć po Niemczech, ale po przekroczeniu granicy niemieckiej w Polsce musisz mieć bilet na polski odcinek, to chyba logiczne. Nie ważny czyj jest skład - w Polsce pociąg jedzie po polskich torach, polskim lokiem i płaci się dla polskiego przewoźnika (FIP na DB ważny jest tylko w Niemczech - tak samo na polską "sieciówkę" nie możesz jechać aż do Berlina, nawet jak polski skład).
Tomek17 - 14-10-2010, 18:54
Temat postu:
Ja mam taką wątpliwość jestem z Nowego Sącza i jadę na FIP-ie do Budapesztu i nie wiem czy obowiązuje na niego rezerwacja obowiązkowa bo piszą tylko o odcinku z Breclavia do Budapesztu w EN Metropol i nie wiem czy 2 klasy z Chopina też się to tyczy ?
Ten sam problem z powrotem...? - jak wygląda sprawa punktualności w obie strony bo w Budapeszcie jest 6 min na przesiadkę a z powrotem chciałbym na Przemyślanina zdążyć w Trzebini jest za 12 minut po Silesii ?
Czy jak przekraczam 2 razy przejście w Bohuminie tam i powrót to czy mogę później (4 tygodnie) jechał jeszcze na Słowację przez przejście w Plavcu...?
Bardzo dziękuje za odpowiedzi...
fotel_prl - 16-10-2010, 03:32
Temat postu:
dziekuje serdecznie za odpowiedz, tak sie wlasnie domyslalem. w tym momencie z kolei pojawia sie kolejne nurtujace pytanie do jakiej stacji mam kupic bilet na EC w Polsce jadac Waflem do Berlina. Czy do Zar w taryfie krajowej, czy juz do Forst w taryfie miedzynarodowej?

Dzieki z gory za odpowiedz
piotrek_89 - 08-11-2010, 00:42
Temat postu:
witam, jestem w trakcie planowania kolejnej podróży z FIP i zaintrygowała mnie informacja w rozkładzie internetowym DB o bezpośrednim połączeniu między Basel a Warszawą D 50472 18:04 z Bazylei 10:05 w Warszawie ktoś wie co to pociąg (właściwie wagon jakiego pociagu) czy to jest tylko sypialka czy może jest też jakaś sliperetka/siedząca?
Dave - 13-11-2010, 21:22
Temat postu:
Witam!
We wtorek będę jechał EC Polonia do Wiednia lub Villah z Katowic na FIPie, a z Wiednia jakimś EN do Rzymu (19:30 z Wiednia). Ktoś wie, czy FIP w tym pociągu jest ważny i ile kosztuje dopłata (rezerwacja) miejsca do Rzymu w klasie 2? A może zna ktoś ceny sypialek/kuszetek?
jt - 14-11-2010, 21:59
Temat postu:
Wagon do Basel kursuje cały czas w pociągu Jan Kiepura. Właściwie to dwa wagony - rosyjski i białoruski. Oba sypialne. Koszt miejsca to z Warszawy zdaje się 29 euro, a z Poznania 26 euro. Wagony łączone są w Hannowerze, więc ewentualnie na siedząco do Hanoweru i przesiadka na sleeperetke w Kiepurze.
Szamciu - 06-12-2010, 17:39
Temat postu:
witam, jeśli mam na bilecie FIP zaznaczone, że kupony są na pierwszą klasę to w praktyce mogę jechać bez żadnych dopłat pierwszą klasą z Ljubljany do Zagrzebia, potem do Budapesztu, a następnie Chopinem do Warszawy?

edit: nie wiem dlaczego, ale nie mogę znaleźć połączenia na 20-21 grudnia z Ljubljany do Budapestu omijającego Austrię, czyżby wycofali kilka pociągów?
Iktorn - 06-12-2010, 18:18
Temat postu:
Szamciu napisał/a:
jeśli mam na bilecie FIP zaznaczone, że kupony są na pierwszą klasę to w praktyce mogę jechać bez żadnych dopłat pierwszą klasą

Możesz, jeśli do pociągu nie jest wymagana obowiązkowa rezerwacja lub cena globalna. Tak jak u nas - do pociągów EIC czy EC trzeba dopłacać. Sprawdź w rozkładzie jazdy, bo może się zdarzyć, że pociąg np w Słowenii nie ma dopłat, w Chorwacji nie ma dopłat a np na Węgrzech ma obowiązkową miejscówkę. Sprawdź sobie najlepiej w rozkładzie danego kraju.
Poniżej masz kilka linków:
* Słowenia: http://www.slo-zeleznice.si/
* Chorwacja: http://vred.hznet.hr/hzinfo/?category=hzinfo&service=vred1
* Węgry: http://elvira.mav-start.hu/
* Niemcy: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/pn?

Szamciu napisał/a:
nie mogę znaleźć połączenia na 20-21 grudnia z Ljubljany do Budapestu omijającego Austrię, czyżby wycofali kilka pociągów?

Pociąg o którym mówisz, jedzie z Wenecji do Budapesztu przez Chorwację, jest o 1:40 w Ljubljanie i rano w Budapeszcie. Wejdź na węgierski rozkład jazdy i wpisz połączenie Ljubljana Budapest przez Zagreb, znajdziesz to połączenie.
Drobna rada: Mając FIP możesz się cofnąć i wsiąść w pociąg na granicy, wtedy nie będziesz musiał siedzieć do prawie 2 w nocy w Ljubljanie.
Romek - 06-12-2010, 22:42
Temat postu:
Na Węgrzech pociągi IC krajowe wymagają dopłat ( także EC i EN na trasach krajowych ).W pociągach EC i EN jadących do Rumunii i do Włoch wymagana jest miejscówka. W przypadku pociągów do Włoch jadąc do Chorwacji lub Słoweni taka miejscówka nie jest wymagana ( mam nadzieje że zmiana nie nastąpiła w ciągu ostatnich kilku miesięcy). W pociągach EC i EN do Austrii, Serbii,Słowacji ( i dalej Czech i Niemiec) oraz do Słowenii i Chorwacji ( i dalej do Sarajewa w Bośnii) miejscówka-dopłata nie była wymagana. Trasy krajowe do np.Miszkolca, Peczu, Gyor mozna próbować przejechać w pociągach EC jakby jechało się za granice i wysiąść na terenie Węgier - można uniknąć wtedy dopłaty.
Szamciu - 07-12-2010, 13:41
Temat postu:
Iktorn, dzięki za pomoc, ale widzę, że jeszcze nie ma rozkładu na okres po 11 grudnia Smile

a co do czekania do 2 w Ljubljanie to akurat nie problem bo tam studiuję Smile
wojtek.s - 07-12-2010, 16:07
Temat postu:
Dave napisał/a:
Witam!
We wtorek będę jechał EC Polonia do Wiednia lub Villah z Katowic na FIPie, a z Wiednia jakimś EN do Rzymu (19:30 z Wiednia). Ktoś wie, czy FIP w tym pociągu jest ważny i ile kosztuje dopłata (rezerwacja) miejsca do Rzymu w klasie 2? A może zna ktoś ceny sypialek/kuszetek?


Na polskim odcinku(do Zebrzydowic),jak wiesz,obowiązuje dopłata,na czeskim bez dopłaty,na austriackim,w 2-giej klasie EC i EN też nie,natomiast nie wiem dokładnie jak to jest we Włoszech(trudności z informacją),w każdym razie przy wjeździe pociągu z Austrii czy Słowenii, konduktorzy nie żądali miejscówek.
Szamciu - 07-12-2010, 17:41
Temat postu:
Ważna sprawa - gdzie mogę, będąc w Słowenii, kupić miejscówkę na pociąg Euro Night z Budapestu do Warszawy? i ile takowa miejscówka by kosztowała orientacyjnie? a ile ewentualnie zamiast tego miejsce do leżenia? i na koniec - czy FIP respektują również w tego typu pociągach?


druga sprawa - ile by kosztowała dopłata do Eurocity dla mnie jako posiadacza biletu FIP?
Iktorn - 07-12-2010, 18:02
Temat postu:
Szamciu napisał/a:
gdzie mogę, będąc w Słowenii, kupić miejscówkę na pociąg Euro Night z Budapestu do Warszawy?

Na Chopina dopłata do miejsca siedzącego nie jest wymagana. Możesz ją kupić, jeśli chcesz - cena 3 euro w komunikacji międzynarodowej. W Słowenii nie kupisz, natomiast w Budapeszcie bez problemu. W składzie tylko 2 klasa siedząca. Miejsce do leżenie BC-6 kosztuje 9,4euro.

Szamciu napisał/a:
ile by kosztowała dopłata do Eurocity

Przeważnie 3 euro. Ale np w pociągach do Włoch zawsze było 5 euro.
Szamciu - 07-12-2010, 18:05
Temat postu:
problem w tym,że chciałbym ją kupić już teraz ponieważ na święta podobno spodziewane jest ogromne obłożenie i raczej nie dostanę miejscówki 21 grudnia dwie godziny przed odjazdem pociągu w Budapeszcie. swoją drogą podobno CHopin już nie jeździ tylko Batory o bodaj 19:56 z Budapest Keleti.
Iktorn - 07-12-2010, 18:09
Temat postu:
No to kup teraz w Polsce. Na międzynarodowe można kupować miejscówki.
Szamciu - 07-12-2010, 18:10
Temat postu:
ale nie jestem w Polsce a właśnie w Ljubljanie, stąd moje pytanie czy dałbym radę do zrobić tutaj bo skoro mogę kupić w Polsce to dlaczego nie w Słowenii?
Iktorn - 07-12-2010, 18:18
Temat postu:
Przejdź się na dworzec, podaj datę wyjazdu, nr pociąg i odkąd i dokąd i popróbuj w różnych okienkach. Może się uda.
Toystoj - 10-01-2011, 22:32
Temat postu:
Witam,
Zamierzam pojechać z Warszawy do Rotterdamu. Myślałem nad podróżą pociągiem EN 446 - EuroNight do Utrechtu, a następnie przesiąść się do jakiegoś IC do Rotterdamu. Z tego co wyczytałem na tym forum to muszę mieć bilet na polski odcinek, a jak dalej? Chciałbym się również dowiedzieć ile orientacyjnie będzie kosztowała taka podróż. Jestem synem pracownika. A i czy może już ktoś jechał tą trasą i ma jakieś wskazówki lub czy istnieją jakieś lepsze połączenia na tej trasie?
FreeLock - 11-01-2011, 00:31
Temat postu:
Witam.
Podana przez ciebie trasa jak najbardziej jest odpowiednia.A jeśli chodzi o koszty to płacisz za miejsce siedzące zdaje się 4€ najepiej zarezerwować wcześniej lub przez internet na stronie Deustche Bahn.W Holandii już nic nie będziesz musiał płacić więc za całą podróż zapłacisz tak:miejscówka na EN i bilet na polski odcinek więc pownieneś się zmieścić w maks 50zł po wliczeniu miejscówki a więc bardzo tanio.Oczywiście potrzebny ci jest bilet FIP na Niemcy i Holandię czyli DB i NS.Ten pociąg ma bardzo komfortowe siedzenia nawet w 2 klasie.Polecam ten wariat podróży jaki wybrałeś bo jest nocą...Jaki wybierzesz to już od ciebie zależy...
jacwol - 09-02-2011, 02:10
Temat postu:
Kiedys fotel_prl już o to pytał ale nie dostał odpowiedzi więc ponawiam pytanie: czy jadąc EC"Wawel" do Berlina można kupić bilet tylko do Żar i dalej gratis do Forst (tak jak na odc. Zebrzydowice-Bohumin) czy raczej kupić bilet w taryfie TCV do Forst a dalej na Fipa?
kond345.. - 09-02-2011, 08:36
Temat postu:
Powinieneś w kasie pokazać bilet FIP na Niemcy i kasjerka wystawi Ci bilet nie do Żar, tylko do stacji Zasieki Gr. co dla kolejarza i tak ceny nie zmieni. To samo zrobi konduktor w pociągu tyle, że pobierze 5, lub 7 zł za wypisanie.
jacwol - 09-02-2011, 10:20
Temat postu:
Dzięki za info. Pozostaje mieć nadzieję że trafię na uświadomiona kasjerkę która nie stwierdzi że "nie ma takiej stacji" Chyba żę wiesz jaki kod trzeba wstukać?
kond345.. - 10-02-2011, 06:10
Temat postu:
8820
Harvi - 16-02-2011, 11:15
Temat postu:
Słuchajcie, gdzie mogę sprawdzić ceny biletów kolei czeskich? Jadę do Pragi na 50% D407 , chciałbym sprawdzić cenę biletu z Bohumina do Pragi.
Może jakaś wyszukiwarka połączeń? Mam kurcze kłopot z powrotem. Chcę wracać z Pragi albo 4.03 bardzo późno w nocy albo 5.03. Z tego co pokazuje mi rozklad-pkp.pl to nie mam zbyt ciekawych połączeń. Wszędzie rezerwacja miejsc albo masa przesiadek.
Macie jakieś wskazówki, jak najtaniej wrócić z Czech właśnie 4/5 marca? (to piątek, sobota)
Jadę do Dęblina, ale to i tak bez znaczenia bo wszystko na Warszawę leci.
Iktorn - 16-02-2011, 15:02
Temat postu:
Tu masz czeski rozkład: http://www.cd.cz/spojeni/ znajdziesz tam ceny

W Czechach obowiązkowa rezerwacja jest tylko na pociągi SuperCity (chyba 200 koron do FIP, jak dobrze pamiętam, jak masz InKartę, to miejscówki są za 50% ceny), nie sugeruj się polskim rozkładem - w Polsce IC/EC mają obowiązkową dopłatę, więc na zagranicznych pociągach polski rozkład to samo może pokazywać.
Harvi - 16-02-2011, 17:42
Temat postu:
Dzięki za odpowiedź. Bohumin - Praga to na karcie 50% 224 korony - 36zł na 2ga klasę. Z tego co widzę to najtańsza opcja. Wyjdzie mnie więc 50zł w jedną stronę Dęblin - Praga. W sumie nie jest źle.

[ Dodano: 07-03-2011, 14:10 ]
Wróciłem właśnie z Czech i planuję kolejny wyjazd, tym razem do Berlina.
Stacja początkowa: Wrocław. Chcę skorzystać z Międz.Karty Zniżek FIP 50%.
Macie jakieś propozycje co do wyjazdu? Patrzyłem na stronie DB i cholernie drogo.
Podobno z Kostrzyna albo Frankfurt (Oder) jeżdżą tanie pociagi, ale DB nie pokazuje mi ich ceny.

Z Wrocka mogę się oczywiście przemieścić w jakieś inne miejsce.
Na razie najtaniej wychodzi normalny bilet Wrocław - Berlin z 19E przedsprzedaży,ale to zdecydowanie za dużo jak na moją kieszeń..
wtyka85 - 24-03-2011, 09:37
Temat postu: Wyjazd do Włoch - najkozystniej?
Witam serdecznie chcę na weekend majowy wybrać się z dziewczyną do Wenecji. Ja mam FIP a dziewczynie chcę kupić interrail. Jaką ofertę wybrać żeby było jak najtaniej. Docelowo interesuje nas tylko Wenecja - wyjazd z polski w piątek powrót w sobotę wieczorem lub niedzielę. Możemy jechać przez Czechy lub Niemcy, obojętnie, aby było jak najtaniej. Proszę o porady
FIP32 - 24-03-2011, 18:31
Temat postu:
wtyka85 @-
Zatem najlepiej "upolować" dziewczynie promocyjny bilet do Wiednia za 29 euro na EC Polonia , a potem nastepny promocyjny do Wenecji (dostępny w sprzedaży na terenie Polski) ...nie pamiętam ile do Wenecji,ale najtańszy do Rzymu na siedząco kosztuje 50 euro na poc.235...być może do Wenecji jest trochę taniej...moge sprawdzić.Wyjdzie taniej niż na Interrail tylko trzeba się śpieszyć bo na weekend majowy już zaczyna brakować tanich biletów. Pozdrawiam
Iktorn - 24-03-2011, 20:02
Temat postu:
Z Wiednia najtańsze są od 29 euro do Włoch. Z tym, że nie wiem czy warto jechać i czy w ogóle jest szansa na bilet. Pamiętaj, że na początku maja będzie beatyfikacja Jana Pawła II i tłumy Polaków będę podróżowały do Rzymu, więc pewnie i miejsc leżących na miesiąc przed już nie będzie, nie mówiąc o siedzących.

Zapomniałem jeszcze o jednej opcji. Możesz jechać do Budapesztu i stamtąd masz pociąg EN bezpośredni do Wenecji. Jesteś w Wenecji koło 7-8 rano. Myślę, że siedzący od 29 euro kupisz dla osoby bez FIP. Do FIP dopłata 5 euro do miejsca siedzącego. A do Budapesztu z Polski jak zdążysz, to bezpośrednim EC, jak nie - Chopinem będzie trzeba.
Tomek17 - 16-06-2011, 18:18
Temat postu:
Czy w pociągu EN 477 Metropol jest dalej ta zasada że ostatni przedział w wagonie 2 klasy nie podlega rezerwacji bo będę jechać z Pragi do Budapesztu i są tam podłączane 2 wagony i nie wiem czy one są z obowiązkową rezerwacją miejsc czy nie. Na czeskiej stronie jest napisane, że tylko do Decin hl.n. ma on obowiązkową rezerwację, bo już kilka razy jechałem w nim ale z Polski i nie było wesoło więc nie chcę potem zostać na lodzie, że ludzie sobie zarezerwowali fakultatywnie i zostanie miejsce stojące, więc jak to jest są te przedziały nie podlegające rezerwacji czy już się z tego wycofali ?
Dziękuje bardzo za odpowiedzi ! Very Happy
marek7 - 19-06-2011, 21:07
Temat postu: Do Rumunii z FIP
Witam!
Za trzy tygodnie wybieram się do Rumunii na bilety FIP z rodzinką (okolice Brasova w Transylwanii). W tym kraju niestety wszystkie pociągi dalekobieżne (a takich większośc) są objęte miejscówkami. Chciałbym w związku z tym zapytac tych, którzy tam bywali, czy są problemy z ich nabywaniem ? Czy można ewentualnie jechac na korytarzu w razie ich braku? Jak do tego podchodzą tamtejsi konduktorzy? Do Brasova jadę pociągiem nocnym z Budapesztu o 19.10 (EN Ister). Czy ktoś jechał tym pociągiem ? Próbowałem w Polsce kupic miejscówki - ale niestety jest to niemożliwe. Nie wiecie, czy są jakieś problemy z kupieniem ich w Budapeszcie, bezpośrednio przed odjazdem?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i wskazówki! Pozdrawiam!
Romek - 19-06-2011, 22:42
Temat postu:
W Budapeszcie problemów nie ma. Ostatnio mając miejscówkę rumuński konduktor po obejrzeniu FIPki i miejscówki poleciał po kierownika bo nie wiedziwł co to jest za bilet. Kierownik na szczęście wiedział. W całej Rumunii nie miałem nigdy problemów z miejscówkami. Jedynie w kasie miałem przygotowany zawsze długopis i kartkę z numerem pociągu i relacją na która chcę miejscówkę- z językami obcymi w kasach jest różnie, a takie coś może pomóc.
knur79 - 06-07-2011, 13:50
Temat postu: Timisoara Nord-Bucarest R 696
Witam! interesuję mnie cena BC6 i miejsca siedzącego pzdr:)

[ Dodano: 06-07-2011, 14:51 ]
MIEJSCÓWKA:)
wojtek.s - 20-07-2011, 14:34
Temat postu: Re: Jak dojechać od... do... z FIP
Visor napisał/a:
interesuje mnie cena połączenia tam/powrót lub ewentualnie Wien Breclav

Jest to ok. 8 EUR(50%),ceny nieco się różnią w zależności od stacji początkowej.Bilety kupuje się do Bernhardsthal grenze(GR),zniżka FIP jest również dostępna w automatach biletowych w całej Austrii.
Iktorn - 20-07-2011, 17:53
Temat postu:
knur79, około 25 RON, tu masz rozkład rumuński i sprawdzisz sobie wszystkie ceny: http://www.infofer.ro/
many - 01-08-2011, 20:15
Temat postu:
Chciałbym aby ktoś podpowiedział jak najlepiej (szybko i tanio) dojechać do Irlandii na książeczkę biletową FIP. Smile
smoky_bacon - 21-11-2011, 19:26
Temat postu:
WARSZAWA - LONDYN

W podroz wybiore sie za pare miesiecy (o ile doplaty nie okaza sie drozsze niz np. lot Very Happy) wiec poki co chcialem sie zorientowac sie co do oplat. Pracuje dla jednego z brytyjskich przewoznikow kolejowych i od niedawna posiadam karte FIP, funkiel nowka jeszcze niesmigana Wink
Z tego co poczytalem na www.atoc.org wynika, ze moge za darmo jechac Kiepura (kilka tyg. przed wyjazdem musze zlozyc wniosek o "free coupons" tu w UK), musze zaplacic tylko za kuszetke lub sypialny.

Jak dotad plan ma dwie wersje i wyglada tak:

Wersja A: Wwa-Kolonia (Jan Kiepura, koszt 20-25 euro kuszetka albo 32+ euro economy sleeper), Kolonia-Paryz (prwdwpb Thalys, nie znam ceny na FIP), Paryz-Londyn (Eurostar, koszt Ł27.30)

Wyjazd z Wwa 18.35, w Londku cos ok. 12:30... przy dobrych wiatrach oczywiscie.
Moze ktos wie, chociaz orientacyjnie ile wyniesie przejazd Kolonia-Paryz? Wiem ze jest jakas "cena globalna" dla posiadaczy FIP, ale nie wiem jaka i jak to dokladnie dziala.

Wersja B: Wwa-Kolonia jw., Kolonia-Bruksela (ICE, nie znam ceny na FIP), Bruksela-Londyn (Eurostar, koszt Ł27.30)
Analogicznie tu pytanie ile zapłacę za odcinek Kolonia-Bruksela? A moze te darmowe kupony pokryja ta czesc podrozy?

Druga wersja to tylko o poltorej godziny dluzsza podroz niz pierwsza wiec warta uwagi gdyby Thalys okazal sie bardzo drogi.

Kolejna sprawa to co dzieje sie, jesli Kiepura spozni sie dajmy na to 2 godziny i przez to nie zdaze na przesiadke w Kolonii? Rozumiem ze "normalny" pasazer chyba moze przebukowac bilet na kolejny pociag, ale jak to jest w przypadku jazdy z FIP?

Ostatnia rzecz, czy wie ktos co moze oznaczac ang. termin SUPPLEMENT w tych przejazdach miedzynarodowych? Takie cos pisza w tabelce nt. uprawnien z karta FIP przy Kiepurze: Free coupons covering the entire route plus supplement or global FiP fare covering ticket price. Travel in Deluxe (en-suite) sleeper compartments requires 1st class travel facilities. Cancellation fee: Supplement: up to 1 day before = 10%, minimum €5 on the day of departure = 50%, minimum €5, no refund thereafter. Global fare: up to 1 day before departure = 10%, minimum €5 on the day of departure = 50%, minimum €15, no refund thereafter.

Z góry dzieki za wszelkie porady
FIP32 - 21-11-2011, 22:43
Temat postu:
Sprecyzuj jakiego FIPa posiadasz bo trudno określić co Ci przysługuje. Jeśli jest to Międzynarodowa Karta Zniżek to generalnie jest to zniżka 50%, choć z wieloma wyjątkami.Jeśli masz Książeczkę Biletową FIP to wtedy bilet jest bezpłatnie...dokupujesz tylko samą rezerwację. I teraz w zależności :
1) Jeśli jest to wariant pierwszy to Eurostar przydziela 50% zniżki, a na Kiepurę zapłacisz cenę globalną w wysokości 50% ceny biletu plus rezerwacja na wagon WL,Bc lub miejsce do siedzenia.
2)Jeśli posiadasz Książeczkę Biletową FIP to Eurostar podobnie jak wariant pierwszy -50% , koszt Thalysa powinien zamknąć się w kwocie 30 EUR a w Kiepurze opłacasz SUPPLEMENT czyli samą rezerwację - na siedząco jest to kwota 4 EUR.
Pozdrawiam
smoky_bacon - 24-11-2011, 09:33
Temat postu:
Zadzwonilem do ATOC i co nieco gosc mi objasnil, choc nie wszystko bo ogolnie ogarnia to oddzial DB w UK.

Co do pytania FIP32. Mam Miedzynarodowa Karte Znizek, ale ponadto moge korzystac z darmowych przejazdow raz w roku na kazdy kraj przez 2 dni (z malymi wyjatkami), z tym ze odpowiednio wczesniej musze zlozyc wniosek i podac swoja trase podrozy. To sa tzw. free coupons, o ktore wczesniej pytalem, ale byc moze taka opcja jest tylko w UK, stad pewnie nieporozumienie. W tym przypadku planuje postarac sie o darmowy przejazd Kiepura z Wawy do Kolonii i dokupic tylko kuszetke/sleeper. Po cichu licze, ze jak we wniosku podam trase w drugiej wersji, to free coupons pozwola mi jechac tez za friko z Kolonii do Brukseli.

Wie ktos, jakiej ceny spodziewac sie na przejazd pociagiem EIC ze znizka FIP 50% i ile kosztuje rezerwacja?

I ponawiam pytanie o to co w przypadku gdy pociag ktorym jade za darmo na kuponach (czy tez ksiazeczce biletowej) spozni sie i tym samym przegapie polaczenie np. z Thalysem. Nie ma problemu z przebukowaniem na kolejny z dostepnymi miejscami?
Geralt z Rivii - 01-12-2011, 16:58
Temat postu:
Mam parę krótkich pytań do wszystkich FIP-owców.
1. Jak można dostać się z FIP-em na sieć kolei Greckich, aby uniknąć podróży do Włoch i dalej promem? Generalnie to interesuje mnie jazda przez Półwysep Bałkański.
2. Czy w Wielkiej Brytanii są jakieś pułapki dla FIP-owców, tzn. są np. jakieś pociągi niedostępne z tego rodzaju biletem, są jakieś odcinki nie dla FIP itp. ??
3. Gdybym chciał sie teraz dostać na wyspy EUROSTAREM , to ile muszę dopłacić do FIP?
4. Przeczytałem, że Stena Line oferuje FIP-owcom możliwość skorzystania z ich promów na FIP. Gdybym z kolei chciał popłynąć takim promem na wyspy (np. z Holandii, to czy mogę tak po prostu przyjść sobie z FIP-em na ten prom, czy trzeba coś wcześniej rezerwować?) Gdyby ktoś z was znał odpowiedzi na którekolwiek z tych pytań, to będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi
Romek - 04-12-2011, 13:02
Temat postu:
Do Skopje w Macedonii i dalej autobusem do Salonik. Można spróbować z Gewgaliji na granicy, ale nie wiem jak dalej z transportem lokalnym. Można równiez autobusem z Sofii, albo podjechać do Kulaty na granicy,a z tamtąd do Salonik lub próbować dostać się do stacji Strymonas gdzie przejeżdzają pociągi z Salonik do Alexandropouli.
Fipowiec - 05-12-2011, 09:11
Temat postu:
Czy pociąg z Bukaresztu (Budapesztu) do Salonik już nie kursuje?

A co do reszty pytań to:

Ad.2: W Wielkiej Brytanii raczej nie ma pułapek dla FIPowców. Można swobodnie podróżować z FIP. Można jeździć nawet pociągami Virgin Trains bez rezerwacji (chyba że będzie pełne obłożenie) i nawet korzystać z darmowego bufetu (śniadania, lunch, kolacje) w wagonach 1 klasy. Na nocny pociąg (Caledonian Sleeper) w relacji Londyn Euston - Glasgow lub Glasgow - Londyn Euston trzeba zrobić sobie rezerwację gdyż zwykle pociąg ten ma 1 lub 2 wagony z miejscami do siedzenia i zawsze pełne obłożenie. Rezerwacja w kasie biletowej jest bezpłatna.

Ad.3: Z tym Eurostarem to w zasadzie różnie można trafić. Generalnie na FIP jest zniżka i zryczałtowana cena dopłaty to coś ok 28 euro. Ale ja miałem przypadek że nie chcieli mi uznać w tym pociągu biletów FIP a chcieli żebym im pokazał legitymację FIP, wtedy by dali mi tą zniżkę. W końcu końców musiałem kupić najtańszy bilet w danym dniu (tam i powrót) za 55 GBP z Londynu do Lille Europe.

Ad.4:Tak, Stena Line daje bilety FIP. Są 2 rodzaje biletów, jeden można wykorzystać na podróż np. z Holandii do Wielkiej Brytanii a drugi na połączenia z Wielką Brytanią i Irlandią. Bilety mają tylko po 2 kupony czyli na drogę tam i na powrót. Przed wypłynięciem trzeba wykupić tylko opłatę portową. Na połączenia do Irlandii jest ona tańsza niż na połączenia z Holandią. Kiedyś z Harwich do Hoeck van Holland płaciłem 5 GBP opłaty portowej. Nie wiem jakie teraz promy są w tej relacji czy ten dzienny prom kursuje czy już tylko nocne z koniecznością wykupienia kajuty.
Romek - 07-12-2011, 22:26
Temat postu:
Do Grecji nic z zagranicy nie kursuje. W lutym zawieszono wszystkie pociągi międzynarodowe.
ania! - 20-01-2012, 18:07
Temat postu:
Bardzo proszę o podpowiedź, jak najtaniej dojechać do Paryża z biletem FIP?
Geralt z Rivii - 21-01-2012, 00:59
Temat postu:
Pojedź sobie Janem Kiepurą do Amsterdamu, wykupując miejscówkę w wagonie z fotelami wypoczynkowymi. W Amsterdamie przesiądź się na IC do Brukseli (jest bez miejscówek) czas jazdy wynosi mniej więcej tyle co z Warszawy do Krakowa, w Brukseli omijając szerokim łukiem Thalys-a, musisz dwoma IC (bez miejscówek) z jedną przesiadką np.w Tournai udać się do Lille Flanders. Z Lille kursują pociągi do Amiens , lub do St -Quentin (bez miejscówek), gdzie z jednego z w/w miast bez problemu złapiesz pociąg na stacje Paris Nord. Do Paryża dotrzesz późnym wieczorem. Cały przejazd zajmuje ok. 24 h, ale nie nadwyręża kolejowego portfela Smile

[ Dodano: 19-03-2012, 22:25 ]
Mam jeszcze do was koleżanki i koledzy dwa pytania. Zakładamy, że wysiadam rano na dworcu w Amsterdamie z Janka Kiepury i chciałbym dostać się na prom StL płynący do Harwich w Wlk. Brytanii na który przysługują kupony FIP. Gdzie należy się udać? Czy do portu po stronie holenderskiej kursują jakieś pociągi? I jak jest po stronie brytyjskiej? Czy dostane się z portu bezpośrednio do jakiegoś pociągu kursującego w głąb wysp? Tą opłatę dworcową o której wspominał Fipowiec mogę uiścić gdzieś w Polsce, czy trzeba jej dokonać na miejscu w porcie?
pawelw10 - 09-04-2012, 11:23
Temat postu:
Witam.

Bardzo proszę o podpowiedź, jak najtaniej dojechać do Rzymu z rodziną na bilet FIP?

Jest to moja pierwsza podróż. Planowany przyjazd do Rzymu 30 kwietnia około południa.
Wielkie dzięki. Pozdrawiam.
knur79 - 13-04-2012, 09:47
Temat postu: Rzym
EN VENEZIA podobno nie kursuje.. także zostaje opcja Berlin>Munchen(ICE)>Roma Termini(CNL) odcinek Austrii na legitymację Fip dla rodziny.... albo Ryanair;p
pawelw10 - 23-04-2012, 16:28
Temat postu:
knur79 wielkie dzięki za podpowiedz jadę z opcją Berlin>Munchen(ICE)>Roma Termini(CNL), tylko czy na ten mały kawałeczek Austrii trzeba kupować bilet? Jak tak to gdzie, u kogo i kiedy, w naszej polskiej kasie jak kupowałem miejscówki na CNL nikt nic nie wiedział. pozdrawiam Very Happy
knur79 - 23-04-2012, 22:49
Temat postu:
Na odcinku austriackim kupisz u konduktora.
pawelw10 - 24-04-2012, 18:25
Temat postu:
Dzięki Smile jak wrócę to opiszę jaki trudności lub nie mnie spotkały(jet to mój pierwszy raz z FIP).
Pozdrawiam.
herman - 16-05-2012, 09:59
Temat postu: z fip-em do dubrownika.
witam serdecznie. czy zna ktoś połączenie z krakowa do dubrownika lub innego miejsca nad morzem w chorwacji.dobrze by było z ominięciem austrii. z góry dzięki bardzo.
iga61 - 16-05-2012, 14:41
Temat postu: Re: z fip-em do dubrownika.
Połączenie z Katowic przez Budapeszt , Zagrzeb do Splitu a następnie autobusem ze Splitu do Dubrownika.
Mariusz_j - 11-06-2012, 09:36
Temat postu:
Witam
Wybieram się w lipcu do Hiszpanii.
W Barcelonie jestem 4-go lipca i chcę się dostać do Lizbony.
Znalazłem połączenie, jest sporo pociągów do Madrytu z Barcelony ale mnie interesuje taki nocny 00373 ESTRELLA a następnie 00332 TRENHOTEL do Lizbony.
Jak można sobie wcześniej zarezerwować miejsce na te pociągi żeby się nie zdziwić na miejscu.
Na pociąg AVE w razie braku miejsc na Estrella raczej nie powinno być problemu bo jest ich sporo z Barcelony do Madrytu.
Czy ktoś wie jak to zrobić można sobie zarezerwować miejsce na stronie RENFE tylko jak i gdzie wpisać że podróż jest z biletem FIP i chcę same miejscówki.
Toystoj - 01-10-2012, 20:29
Temat postu:
Czesc,
Jestem dzieckiem pracowanika. Mam zamiar wybrac sie w listopadzie do Serbii do Nowego Sadu. Myslalem nad podroza pociagiem PKP Intercity (D 407 ) z warszawy do Budapest i tam przesiasc sie w pociag IVO ANDRIC (D 343 ). I tutaj moje pytania:
1. Jesli sie nie myle to potrzebuje ksiazeczki na Czechy, Słowenie, Węgry i Serbie.
2. Jakie beda przyblizone koszty tej podrozy(ile beda wynosic doplaty)? Musze wykupic jakies miejscowki do tych pociagow?
3. Czy te pociagi kursuja w miare punktualnie?
4. Moze ktos podrozowal w ta strone i moze zapropnowac jakies lepsze polaczenie, jesli istnieje.
wiktorwektor - 02-10-2012, 09:17
Temat postu:
Toystoj napisał/a:
Czesc,
Jestem dzieckiem pracowanika. Mam zamiar wybrac sie w listopadzie do Serbii do Nowego Sadu. Myslalem nad podroza pociagiem PKP Intercity (D 407 ) z warszawy do Budapest i tam przesiasc sie w pociag IVO ANDRIC (D 343 ). I tutaj moje pytania:
1. Jesli sie nie myle to potrzebuje ksiazeczki na Czechy, Słowenie, Węgry i Serbie.
2. Jakie beda przyblizone koszty tej podrozy(ile beda wynosic doplaty)? Musze wykupic jakies miejscowki do tych pociagow?
3. Czy te pociagi kursuja w miare punktualnie?
4. Moze ktos podrozowal w ta strone i moze zapropnowac jakies lepsze polaczenie, jesli istnieje.


1. Czechy, SŁOWACJĘ, Węgry i Serbię.
2. Na Chopina miejscówki nie są obowiązkowe. Kupujesz bilet tylko do granicy - ok. 12 zł. Na ten drugi chyba też nie ma miejscówek.
3. Nie kursują punktualnie. W przypadku Chopina jest to z reguły mniej niż godzina, natomiast w Serbii to spodziewaj się co najmniej godziny, a i to w pozytywnym wariancie Smile
4. Lepsze połączenie, to jeśli chcesz pozwiedzać Węgry - zajechać tam rano Chopinem i pojechać kolejną nocą do Belgradu. Tłok w tym nocnym pociągu jest konkretny, więc trzeba być przed czasem, żeby nie stać.
Braciak - 28-07-2013, 14:01
Temat postu:
Witam,
w sierpniu chcę się wybrać do Frankfurtu/M. Wyjeżdżać będę z Warszawy. Jestem członkiem rodziny pracownika i posiadam książeczke biletową FIP. Mam odnośnie wyjazdu kilka pytań. Planuje pojechać pociągiem EuroNight 436. Z tego co się orientuje to muszę kupić bilet na polski odcinek (do ostatniej stacji po polskiej stronie + miejscówkę) a dalej książeczka wystarczy. Jeśli chodzi o podróż powrotną to nie znalazłem żadnego bezpośredniego połączenia. Więc tu mam dwa warianty:
a) Najpierw pojechać z Frankfurtu do Berlina InterCityExpress ICE 374 lub ICE 272. A z Berlina do Warszawy BERLIN WARSZAWA EXPRESS EC 45 lub EC 47.
b) Najpierw pojechać z Frankfurtu do Hannoveru pociągiem ICE 272. I tam zmienić na JAN KIEPURA EuroNight EN 437.
Czy na InterCityExpress są jakieś ograniczenia odnośnie książeczki biletowej i czy wystarczy mi tylko książeczka czy będę musiał dokupić miejscówkę? Może ktoś się orientuje ile kosztuje bilet na ten Express z Berlina do Warszawy? Wydają się to być optymalne połączenia. Może ktoś jechał do Frankfurtu i może polecić jakieś inne połączenie.
kond345.. - 28-07-2013, 15:10
Temat postu:
Mariusz_j napisał/a:
Witam
Wybieram się w lipcu do Hiszpanii.
W Barcelonie jestem 4-go lipca i chcę się dostać do Lizbony.
Znalazłem połączenie, jest sporo pociągów do Madrytu z Barcelony ale mnie interesuje taki nocny 00373 ESTRELLA a następnie 00332 TRENHOTEL do Lizbony.
Jak można sobie wcześniej zarezerwować miejsce na te pociągi żeby się nie zdziwić na miejscu.
Na pociąg AVE w razie braku miejsc na Estrella raczej nie powinno być problemu bo jest ich sporo z Barcelony do Madrytu.
Czy ktoś wie jak to zrobić można sobie zarezerwować miejsce na stronie RENFE tylko jak i gdzie wpisać że podróż jest z biletem FIP i chcę same miejscówki.


Jeżeli chodzi o miejsca siedzące, to:
373 ESTRELLA - 6,50 EUR
332 TRENHOTEL - 7,00 EUR
Pociągi AVE - 10,00 EUR.
Na stronie Renfe nie zarezerwujesz samych miejscówek do FIPa. Polecam agencję DB w Bydgoszczy. Sam byłem, miejscówki kupiłem bez żadnego problemu. Z tego co wiem też wysyłają kurierem. Zadzwoń i się zapytaj.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group