INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Nowa linia Podłęże - Piekiełko

Paradoks - 26-08-2010, 18:50
Temat postu: Nowa linia Podłęże - Piekiełko
PLK z hersztem bandy na czele roztacza kolejne wizje, jedna z nich to wybudowanie linii Podłęże-Piekiełko kosztem zaorania wielu innych lokalnych, górskich linii kolejowych. Czyli do Kolejowej Komunikacji Autobusowej dołącza teraz Kolejowa Komunikacja Rowerowa a z PLK zostanie wyodrębniony następny departament czyli Kolejowe Ścieżki Rowerowe z ciepłymi posadami dla najbardziej zasłużonych nieudaczników. Robi się coraz ciekawiej.

Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/17832/Szafranski_To_czego_nam_brakuje_to_budowa_nowych_linii.htm

Więc XXI wiek w wydaniu MI i PLK zapowiada się imponująco tj. jedna linia magistralna a potoki podróżnych zapewniają ścieżki rowerowe z rozbudowaną bazą noclegową gdyż aby zdążyć na pociąg trzeba będzie kilka dni wcześniej ruszyć w drogę.
kris123 - 27-08-2010, 17:49
Temat postu:
He he . Paranoja:D
sympatyk - 23-11-2014, 13:39
Temat postu:
Podhale domaga się szybkiej kolei.

Stworzenie szybkiego połączenia kolejowego w góry - w Tatry, Beskid Wyspowy oraz w Beskid Sądecki - oraz reaktywacja systemu transportu publicznego to główne cele kampanii „Pociąg-autobus-góry”, zainicjowanej na Podhalu przez lokalnych działaczy z Biegówek pod Tatrami, Tatrzańskiej Izby Gospodarczej oraz stowarzyszenia Zakopiańskie Perspektywy.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22101/Podhale-domaga-sie-szybkiej-kolei.html
Pirat - 11-01-2015, 01:35
Temat postu:
W godzinę dojechać do Nowego Sącza i niewiele dłużej do Zakopanego - to już nie tylko marzenia, ale realne plany. Budowa nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko została wpisana do Kontraktu Terytorialnego, jaki pod koniec ubiegłego roku podpisały władze województwa małopolskiego z rządem. Jego realizacja może zająć najbliższe 6 lat.

Materiał wideo TVP Kraków
pawelu - 11-01-2015, 12:49
Temat postu:
Jeżeli tylko to się uda, to oznacza koniec morderczych podróży z Krakowa do Krynicy i Zakopanego. Dziennikarka wypowiadająca się na peronie stacji Podłęże ma niepotrzebne wątpliwości. Każdy z przyjemnością wsiądzie do pociągu żeby nawet te 2 godziny jechać do Zakopanego niż tłuc się busem po notorycznie zakorkowanej i niebezpiecznej zakopiance.
Poza tym tak jak wypowiadają się przedstawiciele władz samorządowych przede wszystkim jest to szansa na ożywienie gospodarcze tych regionów co jest bardzo ważne z punktu widzenia codziennego życia mieszkańców tamtych okolic.
Pozostaje tylko czekać na efekty tych prac.
Castaway - 11-01-2015, 21:33
Temat postu:
Jeśli ta linia powstanie do 2030 roku to przejdę wzdłuż jej torów na piechotę, a potem prosto do Częstochowy już na klęczkach.
Anonymous - 12-01-2015, 08:49
Temat postu:
Chociaż nie jestem sadystą, to dla dobra ogółu życzę Ci, by był powód, by kolana Cię bolały Smile
sympatyk - 16-01-2015, 10:24
Temat postu:
Wkrótce decyzja ws. nowej linii Piekiełko-Podłęże.

W pierwszych miesiącach tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydują o wyborze wariantu budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji istniejącej linii Chabówka - Nowy Sącz – podało TVP Kraków.
Inwestycja znalazła się na liście projektów kolejowych w Kontrakcie Terytorialnym dla Małopolski. Przedsięwzięcie zakłada budowę ok. 57 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc tory mają się rozgałęziać i biec na wschód do Tymbarku (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych lokalizacjach nowa linia połączy się z istniejącą 76 -kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która będzie modernizowana.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22818/Wkrotce-decyzja-ws-nowej-linii-Piekielko-Podleze.html
pp - 17-01-2015, 11:45
Temat postu:
Ciekawe czemu przy tej okazji nie mówi się nic o odbudowie odcinka Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Hora?
ET05 - 17-01-2015, 13:47
Temat postu:
Bo niedasię. To i wiele innych przejść (np. Kudowa - Nahod) jest warte odbudowy.
Wojtass - 19-01-2015, 16:41
Temat postu:
pp napisał/a:
Ciekawe czemu przy tej okazji nie mówi się nic o odbudowie odcinka Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Hora?

Na sporej części wspomnianego odcinka powstała już (niestety) ścieżka rowerowa. Nawet most w Podczerwonem już jest odmalowany. Z jednej strony szkoda, że nie odbudowano linii ale z drugiej strony jest to jakaś forma zachowania trasy i może kiedyś torowisko zastąpi asfalt.
Pirat - 08-03-2015, 22:17
Temat postu:

ET05 - 08-03-2015, 22:24
Temat postu:
Jeśli nawet ta linia powstanie, to IC da taką ofertę jak do Zagórza...
sympatyk - 22-07-2015, 21:57
Temat postu:
Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego.

Nowa linia kolejowa, umożliwiająca podróż do Zakopanego przez Podłęże i Mszanę, jest obiecywana w różnych wariantach od kilkudziesięciu lat. Zapisana w Dokumencie Implementacyjnym inwestycja zyskała jednak właśnie duże poparcie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56548/lobbuja_za_nowa_linia_kolejowa_do_zakopanego.html

---

Samorządy apelują o budowę linii Podłęże-Piekiełko.

– Dziś jest naprawdę realna szansa, by ta inwestycja stała się faktem – mówiono w piątek w Starostwie Powiatowym w Limanowej na temat planowanej budowy nowej linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”. Dzięki niej, czas przejazdu z Nowego Sącza do stolicy województwa ma skrócić się do 60 minut.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24014/Samorzady-apeluja-o-budowe-linii-Podleze-Piekielko.html

---

Sowa: budowa linii Podłęże-Piekiełko ożywi region.

– Wiążemy z tą linią duże nadzieje na uruchomienie regionalnej kolei aglomeracyjnej. Gęsta siatka połączeń i skrócenie czasów dojazdu z pewnością wpłynie korzystnie na rozwój Sądecczyzny i zapewni zupełnie nowe możliwości rozwoju gospodarczego tej części regionu – zaznaczył Marek Sowa marszałek Małopolski na Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24296/Sowa-budowa-linii-Podleze-Piekielko-ozywi-region.html

---

Wasiak: W tym roku decyzja o budowie linii Podłęże – Piekiełko

Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” przyznaje, że projektu budowy linii kolejowej Podłęże – Piekiełko zostanie ostatecznie oceniony do końca 2015 roku. Tymczasem rządowe dokumenty wspomnianą inwestycję ponownie określają jako rezerwową.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58598/wasiak_w_tym_roku_decyzja_o_budowie_linii_podleze_piekielko.html
sabatnik - 25-07-2015, 08:13
Temat postu:
6 mld zł. na nową linię, która jest tylko kolejną obietnicą a i tak nie do końca chętnie serwowaną. Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów? Często pojawiają się głosy, że CMK "zapychana" jest czym się da a alternatywna trasa przez Radom umiera. Czy aby to nie będzie ten sam scenariusz? Tylko że dużo droższy.
Castaway - 25-07-2015, 15:18
Temat postu:
Cytat:
Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów?


Do Sącza po torze z Krakowa jest 165 km. Jakie chcesz nadać parametry tej linii, żeby pociąg zajechał tam w godzinę, tak jak to jest planowane przez Piekiełko?
Chcesz jechać 160km/h po pętli grybowskiej?
CottonwoodEN71 - 27-07-2015, 12:54
Temat postu:
Nie jestem przeciwny budowie nowych linii, uważam, że ta trasa przyniesie korzyści, szczególnie mieszkańcom okolic Limanowej. Nie chciałbym jednak, aby w zamian zamarły sąsiednie trasy. Trzeba pamiętać, że między Krakowem a Zakopanem są też inne miejscowości.
na starej linii Kraków - Zakopane przydałoby się przywrócić parametry konstrukcyjne, bo w terenie o tak dużym zagęszczeniu ludności pociąg ma sens. A czy np. budowa zbiornika Świnna Poręba nie jest także szansą na wzmożenie ruchu turystycznego? Będzie to największy dostępny turystycznie akwen w okolicy Krakowa, z czystą wodą i pięknym krajobrazem. Myślę, że przy dobrym czasie jazdy stanowić może konkurencję dla obleganego zalewu w Kryspinowie. Tam MPK Kraków uruchamia w ładne dni specjalny autobus, który zwykle wiezie tłumy, choć czas jazdy nie należy do szczególnie dogodnych.
Anonymous - 27-07-2015, 14:21
Temat postu:
Nowa trasa zapewne będzie używana w ruchu dalekobieżnym i tym samym Sucha czy Kalwaria pewnie pożegnają się z możliwością jazdy dalej, niż Kraków. Nie sądzę jednak, by - poza kilkoma przyspieszonymi do Nowego Sącza i Zakopanego - była wykorzystywana w ruchu lokalnym.
CottonwoodEN71 - 27-07-2015, 22:29
Temat postu:
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...
Anonymous - 27-07-2015, 22:41
Temat postu:
CottonwoodEN71 napisał/a:
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...

Jadąc rowerem w Beskidy zwykle dojeżdżałem właśnie do Suchej Beskidzkiej lub do Kalwarii Lanckorony, bo stamtąd miałem zarówno dogodny dojazd w Beskid Mały i Żywiecki, jak i w Beskid Makowski oraz Pasmo Podhalańskie. Korzystałem też ze stacji w Chabówce, w Rabie Wyżnej i w Zakopanem. Jadąc w Beskid Niski czy Pogórza to wysiadałem w Brzesko-Okocim bo stamtąd jest bardzo przyjemna droga na grzbiet, no i tam czas dojazdu był z Poznania jeszcze znośny. No i raz pokusiłem się do Grybowa, Rzeszowa, kilka razy do Przemyśla. Pociąg przez Limanową byłby fajny, ale wolę bezpośrednie połączenie z Poznania z Suchą Beskidzką niż z Limanową. Już wystarczy, że do Żywca z Poznania nie da się normalnie w piątek po południu dojechać, zwykle kończy się to nocowaniem gdzieś po lesie na dziko pod namiotem w Katowicach-Piotrowicach czy Ligocie, aby kontynuować jazdę rannym pociągiem.
sympatyk - 30-07-2015, 23:37
Temat postu:
Wybrano wariant linii Podłęże – Piekiełko. 58km torów, 160km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o wyborze rekomendowanego wariantu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna. Wariant zostanie poddany kolejnym analizom.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58721/wybrano_wariant_linii_podleze_piekielko_58km_torow_160km_h.html
Victoria - 05-08-2015, 16:47
Temat postu:
Jednym głosem w sprawie linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.

Parlamentarzyści, samorządowcy i społecznicy z Beskidu Wyspowego, Podhala i Sądecczyzny podpisali się pod apelem do premier Ewy Kopacz o budowę linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc. Tymczasem strona rządowa niniejszy projekt umieściła na liście rezerwowej, pomimo trwających prac przygotowawczych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58809/jednym_glosem_w_sprawie_linii_kolejowej_podleze_piekielko.html
graham - 05-09-2015, 22:47
Temat postu:
Castaway!! Daj znać !! Idę z Tobą!!
sympatyk - 28-09-2016, 12:28
Temat postu:
Pociągiem z Warszawy do Zakopanego w 3,5 godziny?

Sześć godzin - tyle jedzie dziś pociąg z Warszawy do Zakopanego. Jest ostatnia szansa, by zawalczyć o szybsze połączenie. Właśnie ważą się losy budowy nowej linii kolejowej, która pozwoli skrócić czas dojazdu w Tatry do 3,5 godziny.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20756177,pociagiem-z-warszawy-do-zakopanego-w-3-5-godziny.html?disableRedirects=true#BoxBizLink
Beatrycze - 06-11-2017, 10:10
Temat postu:
W 100 minut z Krakowa do Zakopanego? Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa.

Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza - zadeklarował w sobotę w Mszanie Dolnej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja na odcinku Podłęże Szczyrzyc wraz z modernizacją istniejącego odcinak Chabówka-Nowy Sącz ma kosztować 6 mld zł.

Dzięki inwestycji dojazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma zająć ok. 100 minut, a do Nowego Sącza godzinę. Obecnie podróż koleją z Krakowa do Zakopanego oraz do Nowego Sącza trwa trzy godziny.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w-100-minut-z-krakowa-do-zakopanego-do-2026,14,0,2384910.html
sympatyk - 09-03-2018, 14:49
Temat postu:
Przygotowania do realizacji „Podłęże – Piekiełko”.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Wpłynęły dwie oferty. Wartość zamówienia szacowana jest na 251 411 692,84 zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021.

Więcej:
http://silesiainfotransport.pl/blog/2018/02/21/przygotowania-do-podleze-piekielko/
ciapaty - 19-06-2018, 14:32
Temat postu: Linia Podłęże-Piekiełko jak Kolej Transandyjska
Według Ministerstwa Infrastruktury budowa linii Podłęże-Piekiełko ma być porównywalna do konstrukcji Centralnej Kolei Transandyjskiej.

Biedny Ernest Malinowski w grobie się przewraca ....
sympatyk - 12-10-2018, 18:35
Temat postu:
Linia Podłęże-Piekiełko też w siatce dojazdowej do CPK.

Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego – podał pełnomocnik rządu ds. budowy CPK, wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

Więcej:
http://inforail.pl/linia-podleze-piekielko-tez-w-siatce-dojazdowej-do-cpk-_more_109010.html
ciapaty - 13-10-2018, 20:05
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego
To lotnisko w Krakowie tez zamkną?
Victoria - 07-01-2019, 16:00
Temat postu:
PLK zleciły wykonanie dokumentacji dla trasy Podłęże - Piekiełko.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 180 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych torów kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów. Realizacja projektu umożliwi przejazd na trasie Kraków – Zakopane w czasie krótszym niż 2 godziny.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32994/plk-zlecily-wykonanie-dokumentacji-dla-trasy-podleze---piekielko.html
Ralny - 08-01-2019, 07:14
Temat postu:
Dzięki tej linii skróci się podróż pociągiem do Zakopanego

W godzinę pociągiem z Krakowa do Nowego Sącz, w półtorej - z Krakowa do Zakopanego. Ministerstwo Infrastruktury podpisało dziś umowę na prace dla dokumentacji projektowej dla nowej linii kolejowej łączącej Podłęże z Piekiełkiem w Małopolsce. Nowa linia pozwoli na skrócenie drogi z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego.

Czytaj więcej:
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-dzieki-tej-linii-skroci-sie-podroz-pociagiem-do-zakopanego,nId,2770834
Victoria - 05-02-2019, 23:21
Temat postu:
O krok bliżej budowa linii Podłęże – Piekiełko.

PKP Polskie Linie Kolejowe uzyskały prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii "Podłęże – Piekiełko" i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. To pierwsze decyzje administracyjne dla inwestycji, zapewniającej lepszą komunikację w Małopolsce, z północy na południe Polski i Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne.

Więcej:
http://inforail.pl/o-krok-blizej-budowa-linii-podleze-piekielko-_more_112056.html
Ralny - 02-03-2019, 20:26
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko. Gdzie się zatrzymają pociągi? PLK nie zdradza

Trwają prace projektowe związane z budową nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Na razie jednak mieszkańcy prędzej dowiedzą się, jak trasa zostanie podzielona na sekcje zasilania, niż gdzie będą zlokalizowane nowe perony. Zarządca infrastruktury, pomimo przyjęcia studium wykonalności, takich informacji zdradzić nie chce. – Szczegóły dotyczące przystanków będą przedstawione po opracowaniu i przyjęciu koncepcji programowo-przestrzennej – zastrzega Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--piekielko-gdzie-sie-zatrzymaja-pociagi-plk-nie-zdradza-90868.html
aanniiaa - 03-03-2019, 10:55
Temat postu:
Jeżeli nic się nie zmieni to perony będą w poniższych miejscowościach, kolejno:

* Balachówka (k. Podłęża)
* Zagórze
* Wiatowice
* Gdów (stacja)
* Zagórzany
* Szczyrzyc (stacja)

Tak na marginesie - próbowałam skomentować ww. artykuł uzupełniając informacje o lokalizacje peronów, ale nawiedzeni pseudocenzorzy (tak, cenzorzy, bo moderacja komentarzy zgodnych z regulaminem jest po prostu ordynarną cenzurą) działają. Widać redakcja szmatławca pt.: "RK" i PLK współpracują na zasadzie "rączka rączkę" myje. Trafny jest jeden z "przepuszczonych" tam komentarzy stwierdzający, że dzięki temu kolej w przypadku protestów bezradnie rozłoży ręce i powie "niedasię" Evil or Very Mad
Beatrycze - 05-08-2020, 16:10
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Trwa projektowanie, jest przetarg na studium transportowe.

Samorząd województwa małopolskiego pod koniec tygodnia otworzy oferty na studium transportowe dla obszaru oddziaływania przyszłej linii Podłęże – Piekiełko. Wyniki opracowania mają pomóc w lepszym zaplanowaniu inwestycji uzupełniających i bardziej wydajnym wykorzystaniu funduszy europejskich z przyszłej unijnej perspektywy budżetowej. Tymczasem prace geologiczne i geotechniczne dla samej nowej linii PKP PLK określa jako zaawansowane.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--piekielko-trwa-projektowanie-jest-przetarg-na-studium-transportowe-98022.html
Beatrycze - 13-01-2021, 20:00
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi.

Pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz będą ogłoszone w drugiej połowie bieżącego roku – zapowiada PKP PLK. Postępowań w sprawie powiązanej z nią budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc można się natomiast spodziewać w roku 2022. Na razie trwają prace projektowe i wykup nieruchomości.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podleze--szczyrzyc-za-kilka-miesiecy-pierwsze-przetargi-100444.html
Ralny - 01-07-2021, 18:26
Temat postu:
PLK wybuduje podstacje trakcyjne do obsługi linii Podłęże – Piekiełko

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych. Inwestycja, to niezbędny krok do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz na przygotowywanej trasie „Podłęże – Piekiełko”.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-wybuduje-podstacje-trakcyjne-do-obslugi-linii-podleze--piekielko-103239.html
Ryk - 03-07-2021, 18:55
Temat postu:
Może czepiam się szczegółów, ale linia kolejowa nr 104 na odcinku Nowy Sącz - Marcinkowice oraz Chabówka - Rabka Zdrój jest zelektryfikowana Wink
Cóż pozostaje tylko odcinek z Marcinkowic do Rabki Zdrój. Jeżeli zaś chodzi o inwestycję na 104-ce to prace nad elektryfikacją tego odcinka będą prowadzone w trakcie modernizacji od listopada, czy dopiero w późniejszym terminie ?
Olaf Skurvensen - 04-07-2021, 23:31
Temat postu:
... i gdyby nie durni PKP-owscy decydenci, którzy "zdecydowali" o likwidacji linii kolejowej Nowy Targ - Podczerwone (dalej do Suchej Hory - tzw. linia suchogórska), po budowie linii Podłęże - Piekiełko i rewitalizacji linii 99, dawna linia suchogórska mogłaby pełnić niemałą rolę w ruchu międzynarodowym. Ale ówcześni dyrektorzy PKP zupełnie nie potrafili myśleć, co będzie jutro, pojutrze ...
A fajną historię linii suchogórskiej możecie sobie ściągnąć pod linkiem
https://www.nowytarg.pl/images/inwestycje/2017herza/historia_linii_kolejowej_nowytarg_krolewiany.pdf
Ryk - 11-07-2021, 14:17
Temat postu:
Ruch pasażerski na linii nie był prowadzony od 1981 roku, a już w na przełomie lat 60/70-tych sama linia po stronie słowackiej (wówczas Czechosłowacji) traciła znaczenie dla ruchu. Pytanie tylko czy Słowacy zgodziliby się na odtworzenie połączenia do granicy i czy dla nas byłoby to opłacalne ?
Pirat - 05-01-2022, 18:06
Temat postu:
Podłęże – Piekiełko: Prawie 200 mln zł na podstacje. Wybrano firmy

PKP PLK rozstrzygnęła przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych dla elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz, w ramach projektu budowy linii „Podłęże – Piekiełko”.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Ralny - 23-12-2022, 22:16
Temat postu:
Pierwszy przetarg dla linii Podłęże – Piekiełko w 2023 r.

W przyszłym roku mają zostać ogłoszone kolejne przetargi związane z budową linii Podłęże – Piekiełko, w tym pierwsze dotyczące bezpośrednio projektowanego odcinka. Jeśli zapewnione zostanie finansowanie, rozpoczną się też prace budowlane pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. PLK czekają na decyzję ws. środków unijnych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-przetarg-dla-linii-podleze--piekielko-w-2023-r-111249.html
Victoria - 19-01-2023, 15:18
Temat postu:
Linią Podłęże – Piekiełko pociągi pojadą około 2030 r. Finansowanie niejasne

Jak finansowana będzie warta blisko 7 mld zł budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko połączona z modernizacją istniejących odcinków dojazdowych? Ministerstwo Infrastruktury nie rozwiewa wątpliwości, ale zapowiada, że pociągi mogłyby wjechać na planowany odcinek w perspektywie roku 2030. Znacznie skrócić ma się wówczas czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mi-pociagi-pojada-linia-podleze--piekielko-ok-2030-r-finansowanie-niejasne--111604.html
Beatrycze - 17-02-2023, 13:44
Temat postu:
Podłęże-Piekiełko: Umów nie ma, jest kolejny przetarg

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o ogłoszeniu przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej Rabka Zaryte - Mszana Dolna w ramach projektu budowy linii Podłęże - Piekiełko w Małopolsce. Wciąż jednak nie podpisano umów na przetargi rozstrzygnięte w ramach tego projektu w zeszłym roku.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podlezepiekielko-umow-nie-ma-jest-kolejny-przetarg-112077.html
Victoria - 11-05-2023, 21:57
Temat postu:
Podłęże - Piekiełko: Są umowy na pierwsze prace budowlane na linii 104

Zapowiadany od dekad projekt „Podłęże-Piekiełko”, czyli budowy nowego połączenia z Krakowa w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza, wreszcie zmierza ku realizacji. Podpisano pierwsze umowy dotyczące przebudowy linii Chabówka-Nowy Sącz linia nr 104, która będzie niezbędnym łącznikiem dla nowej linii.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/podleze--piekielko-sa-umowy-na-pierwsze-prace-budowlane-na-linii-104-113276.html
Beatrycze - 17-08-2023, 17:46
Temat postu:
Nowy szlak kolejowy „Podłęże – Piekiełko” z zapewnionym finansowaniem

Rada Ministrów 16 sierpnia 2023 r. przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Oznacza to zapewnienie finansowania dla wielu nowych inwestycji kolejowych w całym kraju. Jedną z najważniejszych jest budowa nowej linii kolejowej w woj. małopolskim: Podłęże – Szczyrzyc –Tymbark/Mszana Dolna, która jest częścią projektu popularnie zwanego „Podłęże – Piekiełko”.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/nowy-szlak-kolejowy-podleze-piekielko-z-zapewnionym-finansowaniem-8635
Victoria - 08-09-2023, 21:43
Temat postu:
Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji środkowych odcinków linii 104, która jest elementem projektu budowy nowego połączenia z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza (tzw. Podłęże - Piekiełko). W największym zadaniu pojawiły się tylko trzy oferty, do tego znacznie przekraczające kosztorys.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/co-z-projektem-podleze--piekielko-przekroczony-budzet-przetargu-115118.html
Ralny - 18-10-2023, 19:31
Temat postu:
Co z projektem Podłęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji środkowych odcinków linii 104, która jest elementem projektu budowy nowego połączenia z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza (tzw. Podłęże - Piekiełko). W największym zadaniu pojawiły się tylko trzy oferty, do tego znacznie przekraczające kosztorys.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-z-projektem-podleze--piekielko-przekroczony-budzet-przetargu-115118.html
Victoria - 09-03-2024, 20:58
Temat postu:
Najdłuższy tunel w Polsce na linii Podłęże - Piekiełko. Jest umowa

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację czwartego odcinka linii numer 104 Chabówka – Nowy Sącz. W 2026 roku pociągi pojadą nowym torem pomiędzy Limanową a bocznicą Klęczany. Nowy tunel skróci przejazd pociągiem do Nowego Sącza. Inwestycja realizowana w ramach projektu Podłęże – Piekiełko za ponad 1,9 miliarda zł netto.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/najdluzszy-tunel-w-polsce-na-linii-podleze--piekielko-jest-umowa-117832.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group