INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. opolskie - Nowy rozkład jazdy na Podsudeckiej

Wojtek - 09-09-2010, 19:29
Temat postu: Nowy rozkład jazdy na Podsudeckiej
Podsudecka: Nowy rozkład gorszy od obecnego?

Portal kolejpodsudecka.pl dotarł do nieoficjalnych informacji dotyczących nowego rozkładu jazdy pociągów na linii nr 137 Katowice-Legnica, odcinek Kędzierzyn-Nysa. Nowy rozkład jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać w grudniu 2010 r. przyniesie wiele przykrych niespodzianek: krótsze relacje, mniej skomunikowań, dłuższy czas jazdy.

Po informacjach o braku połączeń na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki dowiadujemy się, że również nie będzie pociągów z Opola Głównego i Wrocławia Głównego do Głuchołaz i Jesennika – informuje portal.

Zamówiony przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i przygotowany przez PKP PLK S.A. rozkład jazdy, przy obniżeniu prędkości drogowej, spowoduje wydłużenie czasu jazdy aż do 100 minut z Kędzierzyna-Koźla do Nysy i 90 minut w kierunku przeciwnym. Przypomnijmy, że obecnie pociąg z Kędzierzyna-Koźla do Nysy 75-cio kilometrowy odcinek pokonuje w 90 minut. Już od kilku lat zarządca infrastruktury obniża prędkości na linii, co ma bezpośredni wpływ na czas przejazdu. Jeszcze w rozkładzie jazdy 2005/2006 pociąg regionalny z Kędzierzyna Koźla do Nysy jechał tylko 83 minuty. Dla rozkładu jazdy 2010/11 będzie to 100 minut.

Podobnie wygląda sytuacja z relacjami pociągów. Proces szeroko pojętej regionalizacji kolei oraz wprowadzenie autobusów szynowych spowodowało skrócenie pociągów najpierw do Kamieńca Ząbkowickiego, a następnie tylko do Nysy. Po przywróceniu kursowania pociągów na odcinku Nysa-Brzeg część składów wydłużono z Kędzierzyna-Koźla do Brzegu przez Nysę. W nowym rozkładzie jazdy pozostanie tylko jeden pociąg w bezpośredniej relacji. W pozostałych przypadkach występuje konieczność przesiadania się w Nysie i oczekiwania od 10 do 30 minut. Jak to wpłynie na frekwencję i rentowność chyba nie trzeba pisać.

Jak informuje portal kolejpodsudecka.pl, najgorzej wygląda sytuacja ze skomunikowaniami na stacji Kędzierzyn-Koźle. Obecnie znaczna część osób korzystających z pociągów regionalnych przesiada się w Kędzierzynie-Koźlu na inne pociągi, przede wszystkim w kierunku Gliwic, Katowic oraz Raciborza i Wrocławia Głównego (Opola Głównego). Od kilku lat rozkład jazdy pociągów był uznawany za wzór w kraju, przede wszystkim ze względu na modelowe skomunikowania na stacjach węzłowych.

Więcej...

źródło: kolejpodsudecka.pl / RK
kriss_18 - 09-09-2010, 19:40
Temat postu:
Cytat:
IR Katowice - Jelenia Góra (przez Podsudecką ma jechać na Helmutach ze Szczecina tak tak)

A mówiłem , że to tylko ploty , bo czerwiec to za wcześnie na prawdy.

Co do połączeń Nysa-Legnica z roku na rok gorzej ,czyżby dążą do zamknięcia?
Blisko im do tego szczęścia .A nam do myślenia co dalej.....

Brak słów. Killer
eurek - 09-09-2010, 23:27
Temat postu:
O cholera ale masakra! Przede wszystkim te rozkomunikowania na Slask! Przeciez zawsze wszystko bylo elegancko poukladane... smigalo sie z Nysy, w KK z reguly stal juz podstawiony kibel na Gliwice, przesiadka, w Gliwicach juz czekaly osobowce na Czewe... a teraz to jedynie ten 14:55 zachowuje stary takt... skandal!!! Choc mam nadzieje ze to jakas tylko prowizoryczna pomylka i nic takiego nie bedzie mialo miejsca:(
Gurdol1 - 11-09-2010, 00:31
Temat postu:
Peelce podziękujcie!

Wydłużenie czasów jazdy na odcinku KK - Nysa (nowe zwolnienia i obniżenia szlakowej) kładzie niemal wzystko: obiegi, cykle, skomunikowania - w tym bezpośrednie relacje Brzeg - KK (zostaje tylko jedna para, reszta na skomunikowania w Nysie).

Wypada Opole - Nysa - Jesenik - Ostrużna. Tu podziękowania dla ministra - tego misia z MI.
sympatyk - 12-04-2011, 16:08
Temat postu:
Otrzymałem dziś mailem odpowiedź z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na wniosek dotyczący propozycji zmian w rozkładzie jazdy 2011/2012. Poniżej pozwolę sobie zacytować jej treść:

"W odpowiedzi na Pana wniosek do rozkładu jazdy 2011/2012 pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie informuję, iż w trakcie wstępnych uzgodnień między Samorządami Województw Dolnośląskiego i Opolskiego strony ustaliły, że nie przewidują ruchu na trasie Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. W związku z powyższym na rozkład jazdy 2011/12 pociągi na tym odcinku nie zostaną zamówione. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji."

Dodam od siebie że zaproponowałem eksperymentalnie wydłużenie od piatku do poniedziałku o odcinek Nysa - Kamieniec Ząbkowicki pociągów 46739 i 64742 by w Kamieńcu Zabkowickim skomunikowac je z 60853, (66346), 60828, 66341, (66343).
Crying or Very sad
Markus - 13-04-2011, 15:23
Temat postu:
Znowu ten urzędniczy bełkot, z którego nic konkretnego nie wynika. Ręce opadają!
kriss_18 - 13-04-2011, 21:48
Temat postu:
Cytat:
"W odpowiedzi na Pana wniosek do rozkładu jazdy 2011/2012 pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie informuję, iż w trakcie wstępnych uzgodnień między Samorządami Województw Dolnośląskiego i Opolskiego strony ustaliły, że nie przewidują ruchu na trasie Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. W związku z powyższym na rozkład jazdy 2011/12 pociągi na tym odcinku nie zostaną zamówione. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji."

Dosłownie otrzymałem tą samą odpowiedź i żal pomyśleć jak traktują mieszkańców Podsudeckiej, zero konkretów i dopóki konkurencja z zagranicy do nas nie zawita myślę , że nie ma szans na powrót pociągów na trasie Kamieniec-Nysa Sad
Maykin - 15-05-2011, 12:42
Temat postu:
Tak to smutne że zawiesza-likwiduje się ruch pasażerski na takich liniach.Podobnie jest na podkarpaciu,cóż mamy takich mondrali od koleji że niedugo będziemy jezdzić tylko cmk,a reszta zarośnie trawą i po bólu he he
sopek - 15-05-2011, 16:09
Temat postu:
Bardzo ciekawe postulaty dla Podsudeckiej - całkiem realne - wysywa Komitet Obrony z Opola
http://okoko.net.pl/index.php/2011/05/nasze-postulaty-na-nowy-rozklad-jazdy/
Arius Adolf Nowak - 07-09-2011, 21:02
Temat postu:
Wg mnie, utworzenie kadłubowego woj. opolskiego było błędem. Większa jego część powinna należeć do DLS. Jedynie część poniżej A4 między DK45 a skrz. z 88/4, dalej wzdłuż 409/414 do DK40 do śląskiego. Tak samo: Olesno i Gorzów Śląski.Oprócz likwidacji bezwartościowej ale jednak kosztownej administracji, zostałyby przywrócone naturalne więzi w regionie. Wtedy też musiałyby zostać pod ten układ opracowane relacje, które byłyby praktycznym ich wcieleniem. Ewentualnie mieszkańcom Prudnika przysługiwałoby prawo do referendum, w celu określenia swojej przynależności.:-]
Groźny Fanatyk - 12-09-2011, 13:46
Temat postu:
Z województwem opolskim faktycznie racja. To twór sztuczny, który został (poza światłami reflektorów rzecz jasna) wymuszony na Polsce przez rząd niemiecki. Drugi taki kadłubek - tym razem już efekt krajowego lobbingu - to województwo świętokrzyskie.
Smutne wiadomości, bardzo smutne... A uwalenie Głuchołaz ociera się już o jakiś pieprzony sabotaż. Mad
Arius Adolf Nowak - 12-09-2011, 15:39
Temat postu:
Najlepiej swiadczy o tym, ze jedyny glos w temacie pochodzi tez od poznaniaka i to z Karolina (choc to ona-Karolina, szla do Gogolina. Język
sympatyk - 14-12-2012, 23:24
Temat postu:
Przejmując od Kolei Śląskich połączenia stykowe na granicy województw Opolskiego i Śląskiego Przewozy Regionalne sprawiły miły prezent komunikując ze sobą na stacji Kędzierzyn Koźle ostatni pociąg rel. Nysa-Kędzierzyn Koźle z ostatnim pociągiem rel. Kędzierzyn Koźle-Racibórz! Do tej pory brakowało zaledwie chwilki żeby się przesiąść. WIELKIE DZIĘKI OZPR!!!
Torczes - 15-12-2012, 08:29
Temat postu:
OZPR mógłby sie postarać troszke bardziej i puścić chociaż jeden pociąg REGIO Nysa-Gliwice-Nysa.Marszałka śląskiego nie powinno za bardzo obchodzić dokąt pociąg jedzie bo finansuje tylko kurs od Gliwic do granicy województwa
ty2 - 15-12-2012, 10:31
Temat postu:
Prawdziwa kolej się skończyła życzę wszystkim prawdziwego rozkładu jazdy taki jak w latach 80
Anonymous - 15-12-2012, 11:21
Temat postu:
Torczes napisał/a:
OZPR mógłby sie postarać troszke bardziej i puścić chociaż jeden pociąg REGIO Nysa-Gliwice-Nysa.Marszałka śląskiego nie powinno za bardzo obchodzić dokąt pociąg jedzie bo finansuje tylko kurs od Gliwic do granicy województwa
Przejęte linie obslugiwane są przez EZT, więc nie pojedzie Ci to do Nysy
Torczes - 15-12-2012, 18:46
Temat postu:
dddbb - wiem że na EZT-ach ale PR Opole mogłoby się pokusić o wydłużenie jednego szynobusa relacji Nysa - Kędzierzyn-Koźle do Gliwic i z powrotem.Marszałek Śląska puszcza szynobusy pod kablem,Koleje Dolnośląskie także więc czemu marszałek woj.Opolskiego nie może zaryzykowac i puścic swojego szynobusa te kilkadziesiąt km pod drutem.A po drugie przecież i tak szynobusy jeżdżą pod drutem na odcinku K-K - Opole.Jeśli by tak zrobić jedną relacje no może dwie w dobrych godzinach to....?A Koleje Ślaskie zapowiadają sezonowe połączenie Ślaśk-Kotlina Kłodzka prawdopodobnie "podsudecką"
Anonymous - 15-12-2012, 18:58
Temat postu:
Torczes, Można powiedzieć, że KŚ zapowiadaŁY sezonowe połączenie z Kłodzkiem (także z północą Polski) - nie wiadomo co z tym teraz będzie, skoro zmieniły się władze a niewykluczone że i koncepcja. Mogą tez dostać nakaz "odgórny" by się nie wychylać poza województwo po takiej plamie. A byłoby szkoda, bo to byłby historyczny powrót na - moim zdaniem - naturalną relację.
A powrót PR odbył się w niecodzienny sposób, więc juz nikt nie bawił sie z łączeniem relacji - może przy zmianie rozkładu.
sympatyk - 16-12-2012, 14:29
Temat postu:
Torczes napisał/a:
PR Opole mogłoby się pokusić o wydłużenie jednego szynobusa relacji Nysa - Kędzierzyn-Koźle do Gliwic i z powrotem.Marszałek Śląska puszcza szynobusy pod kablem,Koleje Dolnośląskie także więc czemu marszałek woj.Opolskiego nie może zaryzykowac i puścic swojego szynobusa te kilkadziesiąt km pod drutem.A po drugie przecież i tak szynobusy jeżdżą pod drutem na odcinku K-K - Opole.Jeśli by tak zrobić jedną relacje no może dwie w dobrych godzinach to....?


Albo do Raciborza? A do Bohumina to w ogóle byłby szał Cool Oj , poniosło mnie! Sorry...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group