INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Nowe szynobusy za ponad 101 mln zł

urban2604 - 15-09-2010, 14:55
Temat postu: Nowe szynobusy za ponad 101 mln zł
W dzisiejszym wydaniu przełomu pojawiła się informacja o planowanym na początek przyszłego roku przetargu na dostawę szynobusów . Planuje się w latach 2010-2015 wydać 22,7 mln zł z budżetu małopolski , 29,1 mln z budżetu państwa i 50 mln z funduszu kolejowego . Informacje te pojawiły się po rozmowach z radnym Bogusławem Mąsiorem
bartik - 15-09-2010, 14:59
Temat postu:
Ciekawe czy w grę wchodzi kupno elektrycznych, czy spalinowych. Osobiście byłbym za zakupem jak największej ilości elektrycznych.
Damian Łódź - 15-09-2010, 15:01
Temat postu:
bartik, a na linie spalinowe też trzeba, można by reaktywowac jakies linie spalinowe, lub dawne zelektryfikowane typu Trzebinia-Wadowice. Smile
bartik - 15-09-2010, 15:13
Temat postu:
Linia do Balic idzie do elektryfikacji, więc 2 dodatkowe szynobusy będą. W Małopolsce według mnie najpierw trzeba przywrócić jak najwięcej połączeń na głównych trasach: do Zakopanego, Bielska, Krynicy... A to można zrobić dzięki szynobusom elektrycznym.
CottonwoodEN71 - 16-09-2010, 14:19
Temat postu:
bartik, szynobusy nie mogą stanowić głównego taboru na trasie Kraków - Zakopane. Za dużo ludzi jeździ tamtymi pociągami. powinny raczej stanowić dodatek i zapełnić luki w siatce połączeń.
Natomiast na trasie do Bielska p. Wadowice szynobusy byłyby dobre na część połączeń. Najpierw jednak należałoby poprawić czas przejazdu, choć potem mogłoby się okazać, że szynobus to za mało Cool
W ogóle w tym kraju jest coś dziwnego. Kupę kasy ładuje się w tabor, który niedługo nie będzie miał po czym jeździć. W oczach zwykłych ludzi polskie pociągi jeżdżą wolno, bo jeżdżą wolno. Tymczasem to tory mamy wolne... gdyby zagwarantować prędkość handlową >50 km/h pasażerowie wróciliby.

Cieszy mnie zakup nowego sprzętu, mam nadzieję, że zostanie on wykorzystany na dołożenie kursów, a nie na wciskanie pasażerów jak sardynki do szynobusa w miejsce pełnowymiarowego składu.
bartik - 16-09-2010, 20:57
Temat postu:
CottonwoodEN71,

Nikt nie mówi o wycofaniu En57 z zakopianki, szynobusy mogłyby obsługiwać kursy mniej obłożone, które aktualnie nie istnieją (tzn. chodzi mi o utworzenie nowych połączeń).

Najważniejszą sprawą w tym wypadku jest jednak to, aby chociaż część szynobusów miała siedzenia nadające się do dłuższego siedzenia na nich:).
kris123 - 17-09-2010, 17:07
Temat postu:
Na Zakopiankę szynobusy się sie nadają, One powinny obsługiwać kursy na krótkich trasach
DarekP - 18-09-2010, 00:32
Temat postu:
Na kiedy planowana jest dostawa pierwszych Acatusów? Na razie o nich jest cicho, bo cała para szła w Elfa, ale pewnie już nadszedł czas, aby i za nie się zabrać.
ciekawi mnie, czy wypuszczenie Elfa wpłynie na wygląd czoła nowego Acatusa, bo szczerze mówiąc poprzedni przód do dziś wygląda, według mnie, bardzo dobrze. Ja bym go plasował zaraz po Elfie, EDyty, czy jelonki oraz WKD zostają pod tym względem z tyłu.
urban2604 - 18-09-2010, 00:59
Temat postu:
w przełomie pisali , że 2 Acatusy w tym roku i 3 w następnym mają być .

Trasy dla Acatusów nie są jeszcze przydzielone i być może będą jeżdzić raz tu , raz tam - rzeczniczka prasowa MZPR
DarekP - 18-09-2010, 01:23
Temat postu:
urban2604 napisał/a:
w przełomie pisali , że 2 Acatusy w tym roku i 3 w następnym mają być .

Trasy dla Acatusów nie są jeszcze przydzielone i być może będą jeżdzić raz tu , raz tam - rzeczniczka prasowa MZPR


Mnie się marzy przetarg na kilka sztuk w Podkarpackim i obsługa na zmianę trasy Kraków-Rzeszów. Tu miałyby się gdzie rozpędzić.
Anonymous - 18-09-2010, 11:10
Temat postu:
Kupilo je woj. Malopolskie, wiec nie beda zapuszczac sie do Rzeszowa, ktory jest w woj. Podkarpackim.

Ja slyszalem ze Acatusy maja robic Tarnow-Krakow i Oswiecim-Wieliczka.

Co do samych nowych szynobusow- ekstra, moze przybedzie polaczen na trasach typu Sucha-Zywiec, Wadowice-BB, Sucha-Krakow. Tylko oby wybrali cos innego niz złom w postaci EN81 Mad
DarekP - 18-09-2010, 16:39
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Kupilo je woj. Malopolskie, wiec nie beda zapuszczac sie do Rzeszowa, ktory jest w woj. Podkarpackim.

Ja slyszalem ze Acatusy maja robic Tarnow-Krakow i Oswiecim-Wieliczka.


Otóż to, że Rzeszów jest w Podkarpackiem to wiadomo, ale nie wiem czy wiesz, że Podkarpacie stało od zawsze wagonami i kiedy na trasy wpuszczono EZT, to były to właśnie EZT krakowskie.
Po drugie po to napisałem o zakupie na Podkarpaciu, aby można było wymiennie obsługiwać trasę w całości.
Średnio co drugi, trzeci pociąg z Krakowa w kierunku Tarnowa dociera do Rzeszowa i jest to sensowne. Za połowę trasy płaci Małopolskie, za drugą połowę - Podkarpacie i dzięki temu nie ma absurdu konieczności przesiadania się w Tarnowie.
Anonymous - 18-09-2010, 19:10
Temat postu:
Tak, to nie podlega dyskusji- wiadomo ze tym wiecej relacji polaczonych, tym korzystniej dla pasazera, bo ci nie lubia sie przesiadac.

Gdyby Podkarpacie mialo tez nowe EZT mozna by jezdzic na wspolnych ukladach, tak jak mowisz. Ale to jest polityka, a politycy chca zeby nowoczesny tabor jezdzil po ich wojewodztwie i zeby ich wyborcy widzieli te pociagi. Wkoncu kupiono to za podatki tychże ludzi. Jak dla mnie to głupie, ja bym widział Acatusa na Rzeszowianinie wlasnie.
pospieszny - 22-09-2010, 21:26
Temat postu:
Cacka na torowiskach.

Dwa z pięciu super nowoczesnych pociągów o nazwie Acatus II, wyprodukowanych w Bydgoszczy, jeszcze w tym roku, będą wozić podróżnych po torowiskach województwa małopolskiego. Prawdopodobnie pojeżdżą nimi również pasażerowie z powiatu chrzanowskiego.

Pięć pociągów, wartych w sumie ponad 91 milionów złotych, kupił w styczniu dla Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie urząd marszałkowski. Pierwsze dwa pociągi podróżni zobaczą jeszcze w tym roku. Na razie są u producenta, czyli firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA.

Unia pomaga podróżnym
Kosztowne zakupy wsparła Unia Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013. Dała 62 mln zł.
- Pozostała część pieniędzy pochodzi z naszego budżetu i z budżetu państwa - wyjaśniają pracownicy biura prasowego urzędu marszałkowskiego. Niestety, mimo naszej prośby nie przedstawili się z imienia i nazwiska.
Kolejne trzy pociągi pojawią się w Małopolsce w 2011 roku. Jednak na tych zakupach urząd marszałkowski nie zamierza poprzestać.
- W następnych latach chcemy w dalszym ciągu odnawiać tabor kolejowy. Do dzisiaj kupiliśmy 10 autobusów szynowych, w tym cztery z napędem spalinowym i sześć z napędem elektrycznym. Te pociągi są większe. Mają ponad 180 miejsc siedzących. Będą obsługiwać linie o dużej frekwencji podróżnych - tłumaczą w biurze prasowym.

Ile takie cacko kosztuje?
- Jeden pociąg kosztuje blisko 15 mln zł. Cena zawiera 63-miesięczną gwarancję, serwis, dostawę bogatego pakietu naprawczego - informuje Maciej Maciejewski, szef marketingu firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA.

Nie wykorzystają swojej mocy
Jednak okazuje się, że stan techniczny torowisk nie da nowym pociągom pola do popisu. W urzędzie marszałkowskim tłumaczą, że ich głównym celem jest tylko zakup taboru kolejowego dla przewozów regionalnych. I w ten sposób poprawiają jakość usługi m.in. poprzez podniesienie komfortu podróżowania, skrócenie czasów przejazdów i dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ale sami przyznają, że...
- Parametry techniczne pojazdów będą zezwalać na eksploatację na wszystkich zelektryfikowanych liniach kolejowych Małopolski, z ograniczeniami wynikającymi ze stanu infrastruktury kolejowej, w szczególności ograniczeniami maksymalnej prędkości...
Tak czy siak. Na pewno podróżować będzie się przyjemniej. Czy na podróż takimi cackami mogą liczyć mieszkańcy powiatu chrzanowskiego, gmin Chełmek i Krzeszowice?
- Najprawdopodobniej tak. Ale jeszcze nie przydzieliliśmy tras dla nowego taboru. Być może będą jeździć raz tu, raz tam - powiedziała Barbara Węgrzynek, rzeczniczka prasowa MZPR w Krakowie.
Mateusz Kamiński

Dane techniczne Acatusa II dla Małopolski.
Długość 75250 mm, 200 miejsc siedzących, prędkość max 160 km/h, klimatyzowane wnętrze, dwie kabiny WC w systemie zamkniętym, w tym jedna przystosowana dla inwalidów, 80 procent podłogi niskiej w pojeździe (jak w strefie wejść).

źródło: Przełom
Kuba - 26-09-2010, 11:35
Temat postu:
Nowe Szynobusy powinny pojawić się na linii Żywiec-Sucha Beskidzka gdzie trwa walka o utrzymanie linni. Moja rozmowa z Krzysztofem Łańcuckim
Czy w najbliższym czasie władze spółki PKP PLK planują inwestycje mające na celu zwiększenie prędkości pociągów na linii L-97 SUCHA BESKIDZKA-ŻYWIEC??? (moje pytanie)
W przyszłym tygodniu będziemy o tym rozmawiali z samorządami obu województw. Przedstawiliśmy program naprawy linii. Jeżeli zapadną odpowiednie decyzje samorządów o finansowaniu, to będziemy ten program realizować twierdzi Krzysztof Łańcucki
Czy mogę w takim razie poznać plan tej inwestycji?(moje pytanie)
O planie inwestycji można mówić dopiero wówczas, kiedy znajduje on pokrycie w finansowaniu. O tym właśnie rozmawiamy z samorządami mówi Krzysztof Łańcucki.
Anonymous - 25-10-2010, 20:19
Temat postu:
Co z pierwszym Acatusem dla Małopolski ? Twisted Evil pazdziernik sie konczy, a pojazdow jak nie bylo tak nie ma!
alojz - 25-10-2010, 20:34
Temat postu:
Pesa ma jeszcze dwa miesiące czasu.
urban2604 - 25-10-2010, 23:24
Temat postu:
aż się boję myśleć na jakie kursy nasze orły z MZPR będą wysyłać Acatusy Sad Skoro potrafią na kursy pustawe wysyłać jednostki po remontach , a na szczytowe plastiki i EN81 , a potem się dziwią że pasażerów coraz mniej Twisted Evil

PS widział ktoś EN57 1142 falbanke ?? Albo mam pecha i go nie widuje albo kochany MZPR zaś reklamuje połączenie Wieliczka - Oświęcim na innych liniach Twisted Evil
Paradoks - 26-10-2010, 08:30
Temat postu: Pół miliarda złotych na tory
Podróż pociągiem z prędkością 160 km/h, czas przejazdu z Krakowa do Tarnowa - 37 minut, a z Tarnowa do Rzeszowa - 38 minut. To będzie możliwe w 2015 r.
Wykonawcą prac na odcinku między Bochnią a Biadolinami będzie konsorcjum firm: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość umowy wynosi ponad 500 mln zł.
Zakres robót obejmie m.in. modernizację torów na długości ponad 22 km, przebudowę trzech przystanków osobowych (Rzezawa, Jasień Brzeski, Sterkowiec), przebudowę kilkudziesięciu wiaduktów, mostów i przepustów oraz budowę dwóch przejść podziemnych dla pieszych.
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zmodernizowane, a sieć trakcyjna zostanie całkowicie wymieniona. Powstanie też ponad 16 km ekranów akustycznych.
Całkowity koszt modernizacji linii Kraków - Rzeszów wynosi prawie 5 mld zł. Długość modernizowanego odcinka od Krakowa (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wynosi 138,9 km.
- Ten projekt ma wymiar europejski, ale też krajowy i regionalny - zaznaczył wicemarszałek. Bez tej inwestycji nie mógłby powstać sprawny system komunikacji regionalnej - uważa wicemarszałek Roman Ciepiela.
Samorząd regionalny oferuje pomoc. Będzie też mobilizować do sprawnej realizacji przedsięwzięcia. Województwo już kupiło szybkie pociągi. Do przyszłego roku będzie pięć takich składów.
Władze województwa wspierają też modernizację linii kolejowych. W tym roku Polskie Linie Kolejowe dostały ponad 41 mln zł na modernizację trasy nr 96 Tarnów - Leluchów na odcinku Tarnów - Stróże. Całkowita wartość przedsięwzięcia, które przewiduje unowocześnienie 60-kilometrowego odcinka, wynosi prawie 64 mln zł.
Również dzięki funduszom z programu operacyjnego zostanie zmodernizowana linia kolejowa na nr 94 Kraków-Płaszów - Oświęcim na odcinku Kraków-Bonarka - Kraków-Swoszowice. Całkowita wartość inwestycji wynosi 29 mln zł, a wysokość dotacji - ponad 19 mln zł.


Źródło: Portal Samorządowy

Czyli przez najbliższe 5 lat będą się zachwycać tym marnymi paroma kilometrami wyremontowanych torów Omg a gdzie reszta???
urban2604 - 22-02-2011, 09:25
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/22055/Malopolska_planuje_zakup_kolejnych_szynobusow.htm

Samorząd województwa małopolskiego planuje zakupić nowe szynobusy, które mają trafić m.in. do Tarnowa i Krakowa oraz Nowego Sącza – informuje Informacyjna Agencja Radiowa.


– Samorząd małopolski w tym roku ma w sumie zakupić trzy szynobusy, w planach jest jeszcze sześć. Koszt jednego szynobusu to 9 milionów złotych – pisze IAR. Włodzimierz Zembol, dyrektor zakładu linii kolejowych w Nowym Sączu ujawnił IAR, że przedstawiono już pomysł, aby uruchomić pociąg od Marcinkowic do Nowego Sącza i by połączyć z Nowym Sączem i Rytro, i Stary Sącz. Rozważane jest także połączenie do Kamionki.
Anonymous - 22-02-2011, 15:32
Temat postu:
Błagam, nie kupujcie EN81 ! Mam nadzieje ze juz ich PESA nie produkuje? Twisted Evil
hurricane - 22-02-2011, 16:57
Temat postu:
Spokojnie PESA na szybko spłodzi EN82, albo już płodzi słysząc o przetargu i nagle wyskoczą z mikroAcatusem III Mr. Green
yusek - 22-02-2011, 18:06
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Błagam, nie kupujcie EN81 ! Mam nadzieje ze juz ich PESA nie produkuje? Twisted Evil


A czemu mały pojazd pewnie tani. Dla SKM w Trójmieście by się takie coś przydało ale w wersji wysokoperonowej.
sabatnik - 22-02-2011, 19:07
Temat postu:
Pytam się: "po co one"? Czy te, które już mamy są dobrze wykorzystywane? Czy przyczyniły się do zaniechania likwidacji zagrożonych linii? Czemu ciągle widzę, że obecnie posiadane (nie wszystkie, ale jednak) stoją w krzakach -KGZ i Płaszów? Województwo kupuje ale kolej nie ma na nie pomysłu...
loker - 22-02-2011, 19:39
Temat postu:
Na pociąg REGIO o niewielkiej liczbie podróżnych, pod drutem, ale nie na linii górskiej są OK.
Janosik - 22-02-2011, 20:02
Temat postu:
loker napisał/a:
Na pociąg REGIO o niewielkiej liczbie podróżnych, pod drutem, ale nie na linii górskiej są OK.


Tylko, że u nas w regionie nie ma takich regio Very Happy Bo albo dużo podróżnych albo linia górska Very Happy
Anonymous - 22-02-2011, 20:07
Temat postu:
Janosik,
Kraków - Oświęcim p. Skawinę, Oświęcim - Katowice, pierwsze i ostatnie kursy Kraków - Sędziszów, Kraków - Tarnów, Tarnów - Rzeszów, Tarnów - Nowy Sącz. Na tym starczy coś małego. Plus Balice po elektryfikacji.

[ Dodano: 2011-02-22, 20:07 ]
A ja błagam zamówcie coś żeby mogło jeżdzić po górach!
Anonymous - 22-02-2011, 20:34
Temat postu:
Tarnów-Nowy Sacz? EN81? Chyba zartujesz.. Sa kursy na ktorych EN57 to za mało. Kraków-Tarnów tez cos nie bardzo, ale obecnie skutecznie wyganiaja pasazerow wiec moze niedlugo Dunajec zestawiony bedzie z EN81, nie zdziwie sie.
sheva17 - 22-02-2011, 20:41
Temat postu:
Szynobus jest potrzebny w relacji Nowy Sącz- Krynica, ale tu są wiadomo problemy techniczne. A co do relacji Tarnów- Nowy Sącz, np. ostatni wieczorny kurs z Krakowa spokojnie mógłby być na tym odcinku obsługiwany właśnie przez szynobus. Zresztą relacje z Tarnowa nawet w dzień frekwencją nie grzeszą, także Pułtuś pomysłu bym nie skreślał, ale spokojnie zbadał frekwencję. Na pewno kursy na szynobus się znajdą.
Pułtuś powiedz mi kiedy poza niedzielnymi powrotami, zresztą nawet wtedy w kiblu są jeszcze wolne miejsca stojące, EN 57 to za mało? Niestety prawda jest brutalna, linia nam stopniowo podupada i poza studentami właściwie mało kto jeździ koleją. Uczniowie niestety w sporej części przerzucili się na busy.
Anonymous - 22-02-2011, 20:56
Temat postu:
Co do Krynicy- no i ze wzgledu wlasnie na trasy gorskie, nowe szynobusy musza byc dostosowane do kretych linii- wlasnie dlatego EN81 nie wypaliły na kryniczance, gdyz mialy za słabe sprężarki. Puszczanie EN57 czy EN71 to czysta strata- zreszta, juz dawno doszlismy do odpowiednich wniosków i nie ma co nad tym dyskutować.

Odnośnie Nowy Sacz-Tarnów- chociazby pierwszy REGIO, jadący niby w nocy, zajezdza do Tarnowa z około setką pasażerów na pokładzie- czy zmiesciliby sie oni w EN81 ? Jechałem tym pociagiem dwa razy ostatnio i powiem , ze frekwencja mnie zdziwiła. Wiem, ze wiekszosc z nich to panowie z wąsem, ale.... no przeciez nie mozemy z tego powodu dawać im EN81. Zreszta tu sie rodzi pytanie- a co z pociagami ktore jada dalej, do Krakowa ? Przesiadka z szynobusa w Tarnowie w wiekszy skład ?

Jestem dlatego przekonany że... szynobus tak, ale EN81 nie ! En81 jest stanowczo za mały- istnieja przeciez na rynku wieksze szynobusy, z wieksza iloscia miejsc, cos jak SA134, ale oczywiscie do jazdy na szlakach zelektryfikowanych. EN81 to kupa złomu, mało miejsca, niewygodne siedzenia i nawet smietniczków nie ma. Ponadto, gnija na KGZ, to prawda, że nie ma pomysłu na ich wykorzystanie- szkoda że porzucono pomysł, by jezdziły po dwa w sprzęgu, bo to bylo dobre rozwiazanie.

Mam zagadke- dlatego ludzie w Tarnowie jeżdżą do Sterkowca, Bogumiłowic, Czarnej tarnowskiej pociagiem, a do Tuchowa, Łowczówka czy Gromnika nie ? Widzimy tu czarno na białym, jakie znaczenie ma ilosc polaczen. Przy kupnie biletu miesiecznego ma to decydujacy wpływ- połączen w strone Sacza jest mało, kiepska jest popołudniowa oferta pod powroty do pracy. A przeciez PKP w Tuchowie jest obok przystanku autobusowego, a pociagiem do Tuchowa nikt nie jezdzi pociagiem (z Tarnowa, bo z Krakowa to inna bajka). Czemu ? Bo polaczen jest mało a i nie ma PWDC, nie wiedziec dlaczego- przeciez konkurencja autobusowa jest silna- to do Stroz jest PWDC a do Tarnowa nie ma ? A ilez to autobusow jedzie z Tuchowa do Stroz ?


Pociag Nowy Sacz 15:20-Krynica 16:55 mozna by puscic na szynobusie, ale z Tarnowa- uzupelniałby wtedy lukę pomiędzy Krakowskim Parchem o 12:00 i REGIO o 14:40. To by było okej moim zdaniem.
ET05 - 22-02-2011, 20:58
Temat postu:
Co macie do EN81? Ponoć 2 są w modernie w Pesie i dostaną nowe fotele. Te kieleckie całkiem sympatycznie jeździły.
Martin890724 - 22-02-2011, 21:35
Temat postu:
I znów nowy tabor trafi do centralnej części województwa kosztem chyba trochę niechcianej zachodniej części.
Anonymous - 22-02-2011, 22:40
Temat postu:
Cytat:
Tarnów-Nowy Sacz? EN81? Chyba zartujesz..


Jak najbardziej. Właśnie pierwszy kurs z Sącza nie grzeszy frekwencją. Jeżdziłem nim na ŚP. Regio Express. Ci z wąsami skończyli by wyłączać oświetlenie znajomym sposobem bo spać chcą. A ostatni z Krakowa do Sącza to pustki też więc można go rozbić.
Cytat:
Pociag Nowy Sacz 15:20-Krynica 16:55 mozna by puscic na szynobusie, ale z Tarnowa- uzupelniałby wtedy lukę pomiędzy Krakowskim Parchem o 12:00 i REGIO o 14:40. To by było okej moim zdaniem.


Jak najbardziej za.
Isiek90 - 23-02-2011, 20:49
Temat postu:
Te szynobusy mają być przeznaczone na kolej Aglomeracyjną Krakowa i Tarnowa.

Dwa trafią także do Nowego Sącza

Będą to prawdopodobnie szynobusy z serii SA133

tutaj artykuł na ten temat w Gazecie Krakowskiej
http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglowna/367254,miliony-unijnych-euro-na-inwestycje-w-krakowie,id,t.html

Osobiście marzy mi się wykorzystanie ich na "Szczucince" na razie przynajmniej na odcinku Tarnów - Żabno
Anonymous - 23-02-2011, 21:07
Temat postu:
Taaaaak, spalinowe szynobusy do obsługi E30 i kryniczanki, na pewno Mr. Green MZPR by poszedł z torbami po tygodniu, ropa coraz droższa.

Kolej aglomeracyjna Tarnowa? Pierwsze słysze o takim czymś. Język
dyżurny - 23-02-2011, 21:59
Temat postu:
Pułtuś, a czemu nie? A w czym taki Tarnów jest gorszy od Nowego Sacza?? Wy możecie sobie robic kolej aglomeracyjna, to i Tarnów może. I napewno będzie więcej ludzi jezdzić.
Anonymous - 23-02-2011, 22:02
Temat postu:
Dominik, spoko nie podważam sensu ani idei- tylko sie zastanawiam, czy to jest juz jakis pomysl, czy cos sie mowi o tym, czy jest jakas szansa, czy to bujanie w obłokach, jak w Saczu wlasnie ?Wiadomo ze w Tarnowie wiecej ludzi by jezdzilo. Wiec, sa jakies konkrety skad dokad by to mialo jezdzic ?
hurricane - 24-02-2011, 01:03
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Kolej aglomeracyjna Tarnowa? Pierwsze słysze o takim czymś. Język


To jesteś nie w temacie, już od pewnego czasu piszczy i jak widać marszałek Ciepiela wprowadza to w życie czyli będziem mieć potworki Tuchów - Brzesko.

Chociaż, gdyby do Żabna udrożnić szczucinkę to byłoby ciekawe, stan techniczny Szczucinki jest dobry, w większości do Żabna jest na betonowych podkładach, oczyścić tor, podsypkę i podbić, i szlakowa 80 km/h może być. Odtworzyć perony w Łęgu Tarnowskim i Łukowej i można śmigać, na Dąbrowę Tarnowską czasowo i tak to nie będzie konkurencyjne wobec autobusów.
Anonymous - 24-02-2011, 01:12
Temat postu:
To faktycznie jestem nie w temacie, nic o tym nie słyszałem. Co do Szczucina nie jestem pewien czy to takie proste jak mówisz... Wszak obecnie szlakowa wynosi tam 20 i obawiam sie że bez wymiany szyn, więcej niż 40 nie będzie. Całkiem niedawno Rzeszów przebąkiwał coś o kolei miejskiej, jako wahadło Łańcut-Jarosław, ale to chyba był element gry wyborczej i pomysł upadł.

Odnośnie jak to określiłeś, potworka Tuchów-Brzesko to... robienie tego na hurra będzie oznaczać klęskę, jesli nie pojdzie za tym odpowiednia ilosc kursów, taryfa i dojazdówki do stacji- mozna by wspolpracowac z busiarzami. Wszak w Brzesku dworzec jest daleko od centrum. W Tuchowie zaś stacja jest w centrum, tuż obok bloków, lecz niestety cena biletu odstrasza wszystkich. Sam pomysł jest dobry, tylko czy tym ma kierować MZPR .... ?

Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje dotyczące projektu, to jest ciekawe, a i ja chciałbym być w temacie.
hurricane - 24-02-2011, 22:00
Temat postu:
Pułtuś, coś nie bardzo z Twoją wiedzą. Szczucinka wg PLK ma na całej długości szlakową 40 km/h (mimo tego, że w okolicy Dąbrowy Tarnowskiej na torze rosną spore brzózki Mr. Green, do Żabna szlak jest nadal używany raz w tygodniu, a do tarnowskich zakładów 3 razy w tygodniu - zdawki wyjeżdżają po 7 z Tarnowa Filii a z Tarnowa wyjeżdżają zwykle po przyjeździe Jaworzyny z Krakowa).

Odcinek Tarnów - Żabno jest naprawdę w stanie względnie dobrym, wyciąć krzaczory, oczyścić i uzupełnić podsypkę, podbić, oznakować przejazdy i gotowe, zrobić perony choćby krawędź i wysypać tłuczniem (niski koszt) i gotowe...

Informacja o projekcie tego tarnowskiego bubla aglomeracyjnego pojawiły się z końcem ubiegłego roku, a w ostatnich tygodniach ze 2, 3 razy w tarnowskich dodatkach do prasy... ale nie potrafię ich teraz odgrzebać. Było tam podane właśnie takie potworkowe cudo Tuchów - Brzesko, argumenty były takie, że na wschód się nie da, bo zaraz jest teren zbetoniałego PZPRu, a szczucinka niedostosowana...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group