INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Rewitalizacja linii Gliwice Łabędy - Opole

KrzysiekkG - 04-10-2010, 19:59
Temat postu: Rewitalizacja linii Gliwice Łabędy - Opole
http://gliwice.naszemiasto.pl/artykul/588316,kolej-zaczyna-modernizacje-torowiska-do-opola-objazdy-w,id,t.html

Kolej zaczyna modernizację torowiska na linii Gliwice Łabędy - Pyskowice. To część tzw. "Rewitalizacji linii nr 132 Gliwice Łabędy - Strzelce Opolskie - Opole Groszowice". Za prace płaci budżet państwa - prawie 30 mln zł. Roboty w Gliwicach powinny się zakończyć 30 listopada. Dzięki rewitalizacji całego odcinka ma się poprawić komfort jazdy, a podróż trwać krócej.
W związku z prowadzonymi pracami kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami na przejazdach kolejowych w ciągu łabędzkich ulic. Jutro, w poniedziałek zamknięty zostanie w godz. od 8. do 20. przejazd w ciągu ul. Staromiejskiej. We wtorek w tych samych godzinach - przy ul. Nałkowskiej. W wyznaczonych miejscach będą obowiązywały objazdy.
Prowadzone roboty na odcinku kolejowym obejmą: przebudowę nawierzchni torowej, podtorza, odwodnienia i obiektów inżynieryjnych. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna. W Gliwicach zmodernizowane zostaną nie tylko przejazdy. Powstaną też chodniki i przejścia dla pieszych oraz dwie wiaty na przystanku w Gliwicach Kuźnicy.

[komentarz]
W uzupełnieniu artykułu załączam kilka fotek dokumentujących przebieg modernizacji.
Anonymous - 04-10-2010, 20:07
Temat postu:
Miła niespodzianka. Cieszy mnie ten remont. Jeśli czas przejazdu między Gliwicami, a Pyskowicami faktycznie będzie krótszy, to można by w końcu przedłużyć do tego miasta część pociągów z Bytomia. Poza tym widzę ogromny potencjał w ciągu linii Gliwice - Pyskowice - Strzelce Opolskie - Opole dla pociągów dalekobieżnych, na razie kursuje tą trasą kilka IR-ów, ale czemu by nie puścić tędy jakiejś TLK-i, zamiast wlec się okrężną i dłuższą o 10 kilometrów trasą przez KK?

Co do przystanku Gliwice Kuźnica - moim skromnym zdaniem należałoby go zlikwidować, a nie ładować w niego pieniądze. Przecież jest on ulokowany na samej granicy Gliwic i Pyskowic, w totalnej dziurze. W pobliżu nie ma praktycznie nic. Poza tym rzadko kiedy ktokolwiek z niego korzysta... No, swego czasu poza mną, ale czy bym wysiadł na Łabędach, czy w Kuźnicy to i tak miałem tę samą drogę do celu.

Tak na marginesie ciekawi mnie, czy w związku z modernizacją linii 132 zabiorą się w końcu za szlak Bytom Bobrek - p.o. Maciejów? O ile w 2008 kiedy to wznowiono po latach połączenie Bytom - Gliwice prędkość między Zabrzem Biskupicami, a Maciejowem była względna (80km/h), o tyle teraz to jest tragedia (Vmax=50km/h), a tor nr 1 z dnia na dzień coraz bardziej się rozsypuje. O budowie nowych przystanków nie wspominam, bo to jest czyste science fiction i tylko w Tychach jak na razie przybiera to w miarę realne kształty, ale stan torów trzeba czym prędzej poprawić. Rok, góra dwa i Vmax spadnie do 30km/h, a wtedy już kompletnie nikt nie będzie korzystał z tych marnych 11 ochłapów Btm. - Gce.
Robert83 - 08-10-2010, 20:52
Temat postu:
Nie przesadzaj na temat przystanku Gliwice Kuźnica. To nie jest w totalnej dziurze tylko 10 min. pieszej drogi do wielkiego zakładu Bumar Łabędy i osiedla mieszkaniowego.
Anonymous - 08-10-2010, 21:26
Temat postu:
Jeden zakład niczego nie zmienia, korzystałem z kuźnickiego przystanku wiele razy o różnych porach dnia i najzwyczajniej w świecie nikt z niego nie korzystał. A mieszkańcy osiedla mają równie blisko do gliwickiego przystanku Łabędy, z którego znacznie chętniej korzystają, aczkolwiek i tutaj nie ma tłumów.
Robert83 - 08-10-2010, 21:29
Temat postu:
Z frekwencją się zgodzę ale to jest wina niedostosowania relacji PR do potrzeb ludności. Tak jak pisałeś wyżej zasadne byłoby wydłużenie pociągów z Bytomia do Pyskowic. P.S.Ja też korzystałem wielokrotnie z tego przystanku.
REGIOchłopak - 08-10-2010, 22:17
Temat postu:
Ile razy jechałem pociągiem z Gliwic do Opola po 14:00 na tym przystanku wsiadało bardzo dużo pracowników i zapełniało skład z 60% do 90% to jest bardzo dużo. Faktem jest, że ten przystanek jest zapewne potrzebny dla 4 pociągów, reszta spokojnie mogła by się tam nie zatrzymywać.
KrzysiekkG - 09-10-2010, 21:44
Temat postu:
Kilka fotek z dzisiejszej wizyty w Łabędach. Tak ogólnie to porównując (oczami laika) prace wykonywane przez PRK Kraków na tym odcinku, z tym co mogłem obserwować na linii 274 w Marciszowie widać ogromną różnicę pomiędzy Dolkomem, a PRK Kraków jeśli chodzi o czas realizacji i jakość robót. Oczywiście na niekorzyść Dolkomu.
xzielak - 10-10-2010, 11:09
Temat postu:
Najważniejsze żeby dobrze zrobili odwodnienie.

A odnośnie malowania wiat, czy to jakaś moda czy nakaz UE żeby malować na kolor niebieski? Najlepszym kolor wg mnie, to oliwkowy.
Krix - 17-10-2010, 20:38
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
Miła niespodzianka. Cieszy mnie ten remont. Jeśli czas przejazdu między Gliwicami, a Pyskowicami faktycznie będzie krótszy, to można by w końcu przedłużyć do tego miasta część pociągów z Bytomia. Poza tym widzę ogromny potencjał w ciągu linii Gliwice - Pyskowice - Strzelce Opolskie - Opole dla pociągów dalekobieżnych, na razie kursuje tą trasą kilka IR-ów, ale czemu by nie puścić tędy jakiejś TLK-i, zamiast wlec się okrężną i dłuższą o 10 kilometrów trasą przez KK?


Zła wiadomość jest taka, że pewnie czekają nas 2 lata opóźnień IR na E30?

a potem...zaczną tędy jeździć TLKi a na czas remontu przez KK przeniosą sie tam IR?Wink
Anonymous - 17-10-2010, 20:41
Temat postu:
Pożyjemy, zobaczymy... Wink
KrzysiekkG - 23-10-2010, 17:56
Temat postu:
Obecnie prowadzone są końcowe prace przy torze nr 2 związane z montażem sieci trakcyjnej, remontem wiaduktu w ciągu łącznika pomiędzy ulicą Główną oraz Strzelców Bytomskich jak również układaniem nowej nawierzchni na peronach stacji Gliwice Łabędy oraz przystanku Gliwice Kuźnica.
Ponadto prowadzone są również prace przygotowawcze przy torze nr 1 polegające na wycince rosnących przy w jego okolicy drzew.
Podejrzewam, że do końca miesiąca zostaną zakończone prace przy torze nr 2 i z początkiem listopada rozpocznie się remont nieruszanego jeszcze toru nr 1.

[ Dodano: 09-11-2010, 20:00 ]
Do użytku oddany został już tor nr 2 i obecnie trwają prace na jedynce, jak również przy peronach stacji Gliwice Łabędy oraz p.o. Gliwice Kuźnica.
Anonymous - 13-11-2010, 20:42
Temat postu:
Wie ktoś może, czy w ramach modernizacji linii kolejowej nr 132 Bytom - Wrocław, tor numer 1 między Zabrzem Biskupicami, a Gliwicami zostanie w najbliższym czasie wyremontowany? Od grudnia ze względu na stałe ograniczenie prędkości na tym torze (V max = 50km/h) czas przejazdu pociągów z Bytomia do Gliwic oficjalnie wydłuży się do 28 minut!
KrzysiekkG - 06-01-2011, 18:35
Temat postu:
Remont przedmiotowego odcinka (pewnie z powodu zimy) jeszcze nie dobiegł w 100% do końca. Z zauważonych rzeczy pozostało jeszcze uruchomienie nowych rogatek na przejeździe kolejowym w ciągu ulicy Staromiejskiej (nawierzchnia na przejeździe jest już nowa), poza tym (jak widać na fotkach) pod wiatą peronu 3 stacji Gliwice Łabędy nie ułożono jeszcze na całej powierzchni kostki. Pytanie czy tak to zostanie czy po prostu są to również nie dokończone prace. Poza tym pociągi na odcinku do Pyskowic jeszcze nie kursują z nową prędkością 100 km/h.
eu07-223 - 18-02-2011, 23:37
Temat postu:
Nie wiem czy prace zostały juz zakończone, ale pozostaje pewien niedosyt wynikający z zaszłości w użytkowaniu przez lata torowisk i miejsc przy nich położonych. Robi się nowe tory, a zapomina o np. przez lata użytkowanych ścieżek czy przejść oraz przejazdów może nie dzikich bo jednak kiedyś zrobionych, ale po modernizacji nie odtworzonych. Powoduje to trudności w poruszaniu się przez tory kolejowe osób postronnych, czy pracowników kolejowych, którzy korzystali ze starych przejść jak i teraz muszą przechodzić przez nowe tory z nowym tłuczniem wydeptując na nowo ścieżki. Nie jest to nowy problem bo zarówno zauważam to przy modernizacji dróg kołowych dla samochodów, jak i dróg kolejowych. To tak, jakby plany modernizacji powstawały tylko za biurkami, jakby nikt z tych biur przed zatwierdzeniem projektów i planów nie wybrał się w teren zobaczyć i sprawdzić czy owe przejścia, które się likwiduje mają zasadność i czy (to chyba najważniejsze) są używane. Rozumiem względy bezpieczeństwa, ale przecież po starych torowiskach poc. też jeżdżą i ludzie po istniejących przejściach przedostają się przez torowiska to chyba nie trudno zrozumieć, że po modernizacji nadal będą sie przedostawali na drugą stronę, tylko niestety w gorszych warunkach. Tak niestety zrobiono również w Łabędach, a szkoda.
maczugs - 27-02-2011, 12:45
Temat postu: Pytanie
Czy modernizacja mostu kolejowego za Toszkiem nad drogą 94 w stronę paczyny jest związany z tą modernizacją? A są plany modernizacji dalej do strzelec Opolskich i Opola?
KrzysiekkG - 28-02-2011, 19:54
Temat postu:
Jeśli chodzi o tegoroczne plany PLK na linii kolejowej nr 132 to przedstawiają się one niestety bardzo skromnie. Z listy planowanych postępowań przetargowych można wypisać:

-Linia 132 odcinek Pyskowice - Toszek tor nr 1 i 2 przebudowa torów km 41,600 - 46,700 ,łącznie 3,88 km toru wraz odbudową odwodnienia i przebudową sieci trakcyjnej
-przebudowa przejścia podziemnego na stacji Pyskowice w km 40,147
http://www.przetargi.plk-sa.pl/Kplany.php/plany/1/

Nie rozumiem dlaczego napisano, że do przebudowy idzie tylko 3,88 km toru skoro długość zamieszczonego odcinka (dla jednego toru) wynosi 5,1km. Wynikałoby z tego, że nie będzie to kompleksowa naprawa albo w dokumencie znajduje się błąd.

Co do remontu przeprowadzonego w ubiegłym roku to na stacji Gliwice Łąbędy oraz przystanku Gliwice Kuźnica brakuje wskaźników W4 oznaczających miejsce zatrzymania czoła pociągu. Załączam kilka niedzielnych fotek z p.o. Gliwice Kuźnica.
Artur - 28-02-2011, 23:33
Temat postu:
Mam tylko nadzieje że z braku funduszy nie przebudują torów szlakowych bliżej skansenu i tym samym nie wyburzą zabytkowej nastawni bramowej Pk5
Ja osobiście jestem przeciwny "prostowaniu" szlaku w takim projekcie jak widziałem.
egon - 01-03-2011, 12:34
Temat postu:
Cytat:
Robi się nowe tory, a zapomina o np. przez lata użytkowanych ścieżek czy przejść oraz przejazdów może nie dzikich bo jednak kiedyś zrobionych, ale po modernizacji nie odtworzonych

Co to za głupoty chłopie tu piszesz?Nikt nie ma prawa chodzić po torach i przez tory-chyba że są to przejazdy itd.Teren kolejowy to nie miejsce na spacery!!!Kończy się to tak jak wczoraj na odcinku Chorzów Stary-Bytom.Potrącenie osoby postronnej!
KrzysiekkG - 12-10-2011, 16:45
Temat postu:
W pierwszy październikowy weekend przy okazji wycieczki rowerowej wykonałem kilka zdjęć w okolicach przejazdu kolejowego w km 47,6 na linii kolejowej z Łabęd do Opola przez Strzelce. Jest to odcinek pomiędzy Paczyna, a Toszkiem, który w bieżącym roku był częściowo rewitalizowany. Remont dotyczył toru nr 1 (wymiana kompleksowa) natomiast w przypadku toru nr 2 naprawą objęty został odcinek przejazdu kolejowego w km 47,6 i być może jakieś pojedyncze wymiany podkładów.

Oprócz tego remontu na równoległej trasie z Gliwic do Kędzierzyna PLK prowadzi remont (w zasadzie to raczej można zaliczyć do bieżącego utrzymania) toru nr 2 w okolicach przystanku osobowego Rzeczyce Śląskie.
Zakładam, że celem tego remontu jest likwidacja ograniczenia prędkości spowodowanego tzw. wychlapami czyli zanieczyszczeniem podsypki powodującym utratę przez nią zdolności filtracyjnej.
Na tej trasie jest dość sporo tego typu wąskich gardeł i miejmy nadzieję, że (skoro modernizacja się odwlekła o kilka lat) to przynajmniej do tego czasu PLK będzie jakoś łatać ten ważny odcinek magistrali E-30.
Lil_Peter - 14-10-2011, 09:58
Temat postu:
Zaraz, zaraz. To te prace w Rzeczycach nie są częścią prac na zwiększeniem przejazdu do 160km/h i ogólnie z tym kompleksowym remontem?
przewoz - 14-10-2011, 14:57
Temat postu:
Raczej prace przeciwko rozwaleniu się wszystkiego. Modernizacja do tego odcinka jeszcze za szybko nie dotrze.
Lil_Peter - 14-10-2011, 19:20
Temat postu:
A można wiedzieć kiedy zacznie się ta kompleksowa modernizacja? Noi rozumiem, że zacznie się od Opola, tak?
przewoz - 14-10-2011, 20:50
Temat postu:
Na razie E30 robią od Sosnowca do Krakowa i na wschód od Krakowa. Odcinek od Katowic do Opola na razie nie doczekał się przetargów nawet.
KrzysiekkG - 11-02-2012, 10:10
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/30691/Slaskie_Stacja_Pyskowice_zostanie_przebudowana.htm

Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Oddział w Katowicach rozpisało przetarg nieograniczony na opracowanie dokumentacji i wykonanie przebudowy stacji Pyskowice wraz z wymianą sieci trakcyjnej w torze 1 i 2 na szlaku Pyskowice – Paczyna oraz wzmocnienie 400 m podtorza w torze nr 1 i 2 na linii nr 132 w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 132/135 Gliwice Łabędy – Strzelce Opolskie – Opole Groszowice.

Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz powykonawczej, przebudowę nawierzchni kolejowej, wykonanie odwodnienia stacji Pyskowice, wzmocnienie podtorza, karczowanie krzewów, odbudowę rowu bocznego, a także roboty z branży elektroenergetycznej i automatyki oraz roboty pozostałe.

Warunkiem udziału w przetargu jest wpłacenie wadium w kwocie 720 tys. zł. Oferty można składać do 20 marca tego roku. O wyborze oferty zadecyduje najniższa cena.


Na stronie PLK-i nie umieszczono niestety jeszcze SIWZ, więc ciężko określić co dokładnie wejdzie w zakres przebudowy stacji, ale podejrzewam że być może chodzi o zmianę układu torowego, aby pociągi zmierzające
z Gliwic w stronę Wrocławia nie musiały tak jak obecnie zmieniać toru i tym samym zwalniać do 40km/h (vide fotka pociągu TLK do Wrocławia).

W pewnym sensie będzie to także kontynuacja prowadzonej w ubiegłym roku Rewitalizacji przejścia pod torami do peronów 2 i 3 . Załączam kilka fotek z 30.10.2011 przedstawiających ten remont.
linia274 - 23-05-2012, 16:22
Temat postu:
PRK Kraków przebuduje stację Pyskowice.

http://www.rynek-kolejowy.pl/32791/PRK_Krakow_przebuduje_stacje_Pyskowice_.htm
KrzysiekkG - 27-05-2012, 21:51
Temat postu:
1. Remont przejścia podziemnego na stacji Pyskowice został już dawno zakończony. Fotki z efektów pracy można zobaczyć poniżej.

2.Na remontowanym w ubiegłym roku odcinku Pyskowice-Paczyna (linia nr 132) tor 1 oraz 2 niestety nadal
obowiązuje ograniczenie tymczasowe do 100 km/h mimo, że remont prowadzony był w ubiegłym roku i prędkość
szlakowa wynosi 120km/h.

Być może zniesienie ograniczenia prędkości w km 41,600 - 44,480 będzie związane z przebudową sieci trakcyjnej
jaka ma być wykonana podczas przebudowy stacji Pyskowice, także właśnie na szlaku Pyskowice - Paczyna do km 44,480.

3. Na rewitalizowanej w latach 2010/2011 linii kolejowej nr 135 Gliwice Łabędy-Pyskowice w torze nr 2 w km 1,6-1,7 pojawiło się punktowe tymczasowe ograniczenie prędkości do 20 km/h.

4. W związku z uszkodzeniem toru nr 2 na linii nr 137 przez pociąg towarowy (wydarzenie z początku maja b.r.) na szlaku Gliwice Łabędy-Taciszów, na prawie całym odcinku pomiędzy Taciszowem, a Łabędami obowiązuje ograniczenie do 20 km/h. Na zdjęciach widoczne są uszkodzone podkłady oraz przytwierdzenia sprężyste.

[ Dodano: 18-06-2012, 22:22 ]
PRK Kraków powoli rozpoczyna prace modernizacyjne w Pyskowicach i na przyległym szlaku do Paczyny. W pobliżu stacji pojawiły się kontenery stanowiące zaplecze budowy, ponadto na stacji stał także wczoraj pociąg roboczy z kruszywem. Oprócz tego zamknięty został tor 1 na szlaku Pyskowice-Paczyna co sugeruje, że lada dzień ruszą na nim prace remontowe. W efekcie tego zamknięcia ruch kolejowy przez Pyskowice zarówno dla składów pasażerskich jak i towarowych prowadzony jest wyłącznie przez tor znajdujący się przy zewnętrznej krawędzi peronu trzeciego.

[ Dodano: 11-08-2012, 21:21 ]
Prace powoli posuwają się do przodu. Na chwilę obecną zamknięty jest tor nr 2 pomiędzy Łabędami, Pyskowicami, ponieważ trwają prace na wschodniej głowicy stacji Pyskowice. To samo dotyczy toru nr 2 pomiędzy Pyskowicami, a Paczyną. Tam zdemontowany jest tor 2 na odcinku od peronów do km 41,6, a także w km 43,100-43,500, gdzie ma być wzmacniane podtorze. Ponadto na torze nr 2 od Pyskowic, prawie aż do samej Paczyny zdemontowana jest sieć trakcyjna.

Na sąsiedniej linii nr 137 (Katowice-Legnica) uszkodzone na początku maja b.r. roku podkłady w torze nr 2 pomiędzy Łabędami, a Taciszowem zostały już wymienione.
linia274 - 13-09-2012, 20:19
Temat postu:
Kilka zdjęć wykonanych z pociągu Opole-Gliwice w dniu 2 września w okolicach Pyskowic.
KrzysiekkG - 07-10-2012, 14:59
Temat postu:
Obecnie w na odcinkach Gliwice-Łabędy-Pyskowice oraz Pyskowice-Paczyna ruch prowadzony jest jednotorowo. Jest to związane z pracami na południowej głowicy rozjazdowej stacji Pyskowice (zamknięcie toru nr 2 z Łabęd), jak również pracami z reelektryfikacją toru nr 2 na odcinku Pyskowice-Paczyna, oraz pracami na północnej głowicy rozjazdowej stacji Pyskowice. W Pyskowicach pojawiły się nowe bramki trakcyjne, słupy, a także semafory wyjazdowe w kierunku stacji Gliwice Łabędy oraz tarcze ostrzegawcze i semafor wjazdowy od strony Paczyny. Prace związane z wymianą sieci trakcyjne na torze nr 2 pomiędzy Pyskowicami, a Paczyną w większości zostały zakończone i obecnie trwa zakładanie sieci w obrębie stacji, co z pewnością będzie związane z umożliwieniem przejazdu po torze nr 2 z Paczyny do Łabęd i rozpoczęciem prac na torze nr 1.

[ Dodano: 07-10-2012, 16:09 ]
Kolejne zdjęcia.
Leniwiec - 19-10-2012, 12:44
Temat postu:
Orientuje się ktoś może czy jeden z torów w okolicach stacji Pyskowice został już ukończony? I czy rewitalizacja obejmie także odcinek Paczyna-Błotnica Strzelecka? Ponoć pojawił się przetarg na rewitalizację odcinka Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice, szkoda że bezpośrednie połączenia osobowe znikną z tej trasy, miejmy nadzieje że po rewitalizacji powrócą na tę linię IR i TLK.
KrzysiekkG - 20-10-2012, 18:20
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/36075/Jest_przetarg_na_rewitalizacje_odcinka_Blotnica_StrzeleckaOpole_Groszowice.htm

Jest kolejny przetarg na rewitalizację linii kolejowej w ramach programu, który ma pozwolić wykorzystać środki unijne zaoszczędzone przez PKP PLK w przetargach. Rewitalizacja odcinka Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice może kosztować ponad 200 milionów złotych.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji budowlano-wykonawczej, powykonawczej oraz robót budowlanych dla zadania: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice” od km 58,600 do km 93,750 w ramach Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Rewitalizacja ma pozwolić na uzyskanie parametrów technicznych pozwalających na osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich równą 120 km/h, a towarowych - 70km/h, oraz dopuszczenie nacisków na oś równych 221 kN.

W ramach prac ma zostać wykonana kompleksowa wymiana istniejącej nawierzchni w torze nr 1, naprawa istniejącej nawierzchni w torze nr 2, wymiana i centralizacja rozjazdów, odbudowa rowów odwadniających wraz z ich umocnieniem, obudowaniem, naprawa i konserwacja obiektów inżynieryjnych, remont nawierzchni przejazdów, kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej wraz z jej regulacją. Kolejnymi zadaniami w ramach zamówienia będą: przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z dojściami do peronów oraz ich odwodnieniem i oświetleniem, odbudowa elementów sześciu wiaduktów i przepustów, oraz poprawa bezpieczeństwa na niektórych posterunkach ruchu oraz przejazdach kolejowych.

Szacunkowa wartość netto zamówienia podstawowego to 208 300 000. Do tego mogą dojść zamówienia uzupełniające w wysokości 10% kontraktu. Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 570 dni. Oferty można składać do 26 listopada. Jedynym kryterium przetargu jest cena.


Jeśli chodzi o modernizację na stacji Pyskowice to obecnie czynne są oba tory na linii 135 Gliwice Łabędy-Pyskowice, jak również oba tory na odcinku Pyskowice-Paczyna. Na południowej głowicy rozjazdowej stacji Pyskowice ukończono już nawiązanie przebudowywanego fragmentu układu torowego z torem nr 2 do Łabęd (dzięki czemu został on otwarty), natomiast na drugiej stronie stacji trwają prace na torze nr 5, który obecnie biegnie nowym śladem podobnie jak tor szlakowy w stronę Paczyny do km 41,3. Jeśli chodzi o wymianę sieci trakcyjnej na odcinku do Paczyny, to prace zostały zakończone na torze nr 2. Pociągi przejeżdżające obecnie przez Pyskowice korzystają ze skrajnych torów: nr 1 (przy peronie I), oraz toru nr 7 (przy peronie III).

Jeśli chodzi o odcinek Paczyna- Błotnica Strzelecka to w ubiegłym roku były prowadzone prace pomiędzy Paczyną, a Toszkiem (kilka wątków wyżej jest o tym napisane)., jednakże sama stacja Paczyna jest swego rodzaju wąskim gardłem z ograniczeniami, i miejmy nadzieję, że w przyszłym roku także ona zostanie objęta pracami. Wówczas to odcinek z Łabęd do Toszka będzie miał czyste 100/120 km/h, co biorąc pod uwagę rewitalizację opolskiego odcinka z pewnością przyniesie bardzo dobry wynik czasowy na odcinku Gliwice-Opole.

I tym sposobem przyszła modernizacja odcinka Opole-Kędzierzyn-Gliwice Łabędy do 160km/h w zasadzie nie będzie odczuwalna dla pasażerów pociągów TLK/IR/EIC (które się przekieruje przez Strzelce), i tym samym nie uda się uniknąć odpływu pasażerów. To chyba jedyny przypadek, gdzie wcześniej przygotowuje się bardzo dobry objazd dla planowanej do modernizacji linii.

Co do powrotu pociągów IR/TLK to nie wiem o co Ci chodzi, bo obecnie kursują już przez Strzelce Opolskie pociągi tej kategorii chociażby Galicja czy też Sztygar.
EU07-469 - 20-10-2012, 19:22
Temat postu:
Galicja akurat śmiga przez Kędzierzyn, ale już Angelus czy Bolko latają przez Strzelce.
KrzysiekkG - 21-10-2012, 08:34
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
Galicja akurat śmiga przez Kędzierzyn, ale już Angelus czy Bolko latają przez Strzelce.


IR Galicja jak najbardziej kursuje przez Strzelce przy czym w drodze do Jeleniej Góry zatrzymuje się w tej miejscowości o godzinie 13:08, a podczas jazdy do Krakowa odcinek Opole Główne-Gliwice pokonuje bez żadnych postojów handlowych.
Kilka wątków wyżej wrzuciłem nawet zdjęcie Galicji na szlaku Pyskowice -Paczyna, a teraz dorzucę dwa kolejne z Pyskowic.

Co więcej skład ten jadąc do Krakowa odcinek z Opola do Gliwic przemierza rozkładowo w 67 minut, co jest
obecnie najlepszym wynikiem dla pociągu pomiędzy tymi miastami.
EU07-469 - 21-10-2012, 08:58
Temat postu:
A to zwracam honor. To znaczy, że coś musiało się zmienić, bo wcześniej Galicja jechała przez KK.
Leniwiec - 21-10-2012, 16:11
Temat postu:
Wiem że TLK i IR jeżdżą przez Strzelce Opolskie ale kiedyś jeździło ich dużo więcej, chodzi mi głównie o te IR zastąpione IRbusami.
KrzysiekkG - 11-11-2012, 20:51
Temat postu:
Na stacji w Pyskowicach zdemontowane zostały bramki trakcyjne, a prace objęły na głowicy południowej nawiązanie do toru nr 1 z Gliwic Łabęd i jego późniejszy przebieg jako stacyjny tor nr 4. Z tego powodu
na szlaku Gliwice Łabędy- Pyskowice tor nr 1 jest zamknięty i ruch prowadzony jest po torze nr 2.
Oprócz tego modernizacji jest poddawany także budynek nastawni dysponującej PKA, która po zakończeniu prac będzie jedyną nastawną stacji Pyskowice wyposażoną w urządzenia przekaźnikowo-komputerowe urządzenia srk.
Jeśli chodzi o północną głowicę to prace są analogiczne, czyli nowy przebieg toru stacyjnego nr 4 w stronę Paczyny wraz z jego nawiązaniem do toru nr 1 do Paczyny, który do km 41,3 jest poddawany kompleksowej wymianie. Torowisko zostało już zdjęte i prowadzone są prace ziemne, oraz inne polegające na usuwaniu starych słupów trakcyjnych. Na torze szlakowym do Paczyny od km 41,3 prowadzone są prace związane z reelektryfikacją tego odcinka, przy czym na razie usuwane są stare słupy trakcyjne.
W związku z powyższym na odcinku Pyskowice-Paczyna ruch prowadzony jest dwukierunkowo po torze nr 2, na którym skończono już prace.
sympatyk - 25-01-2013, 12:51
Temat postu:
Zrewitalizują trasę Paczyna-Błotnica Strzelecka.

Linia kolejowa nr 132 na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka przejdzie remont w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 132/135 na odcinku Gliwice Łabędy - Pyskowice - Błotnica Strzelecka". PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na tę inwestycję.

Wykonawca będzie miał za zadanie m.in. opracować dokumentację projektową wykonawczą i powykonawczą, roboty nawierzchniowe, podtorowe i drogowe, do których należą przebudowa nawierzchni kolejowej (m.in. wymiana szyn, wymiana podkładów), przebudowa przejazdów kolejowych, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych, przebudowa peronów dwukrawędziowych w stacji Pyskowice. W trakcie prac ma zostać również kompleksowo przebudowana sieć trakcyjna w km od 45,688 do 49,351 w torze nr 1 szlaku Paczyna –Toszek, w km od 45,702 do 49,310 w torze nr 2 szlaku Paczyna – Toszek. w km od 50,372 do 58,600 w torze nr 1 szlaku Toszek – Błotnica Strzelecka. Poza tym na odcinku mają powstać nowe przytorowe urządzenia srk.

Szacunkowa wartość zamówienia uwzględniająca wartość przewidywanych zamówień uzupełniających w wielkości 20 proc. wartości zamówienia podstawowego wynosi ponad 50,8 mln zł netto. Prace mają się zakończyć do 30 listopada 2013 r.

Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 650 tys. zł. Zamawiający wybierze ofertę tego wykonawcy, który przedstawi najniższą cenę za realizację zamówienia. Oferty można składać do 7 marca 2013 r. do godz.10.30.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12233/Zrewitalizuja-trase-Paczyna-Blotnica-Strz.html
Leniwiec - 25-01-2013, 13:12
Temat postu:
Info stare jak świat. Od siebie mogę dodać że odcinek do paczyny zrobiony, tydzień temu jeździło się jednak ciągle na rozkaz bo robili coś przy nastawni.
Anonymous - 25-01-2013, 15:29
Temat postu:
Info stare, ale przetarg ogłoszono świeżo.
KrzysiekkG - 25-01-2013, 21:51
Temat postu:
Ale dlaczego uważacie, że info jest stare? Co prawda nie oglądałem jeszcze PFU, ale przecież to jest ogólnie kontynuacja prac rewitalizacyjnych rozpoczętych w 2010 roku. Tym sposobem górnośląski odcinek linii 132 aż do Błotnicy będzie już wyczyszczony, a dalej to już będzie rewitalizacja wykonywana w ramach POIiŚ przez oddział dolnośląski PLK. Mam nadzieję, że w ramach w/w przetargu znikną wreszcie ograniczenia w Paczynie i będzie płynna jazda 100-120 z Łabęd do Strzelec Opolskich.

Zrobiony jest odcinek Pyskowice-Paczyna, ale nie Paczyna-Toszek. Tam w sumie sytuacja jest podobna, bo obowiązuje ograniczenie tymczasowe do 100, właśnie z powodu starej sieci trakcyjnej. Odcinek ten był remontowany w 2011 roku, ale niestety bez sieci i stąd powstała konieczność dokończenia tamtych prac.
Poniżej link do filmiku z YouTube, gdzie można zobaczyć m.in, stację Pyskowice.
A co do ruchu na odcinku Paczyna-Pyskowice-Gliwice Łabędy to odbywa się on nie tyle na rozkaz co na sygnały zastępcze, i jest to związane z tym, że nie ukończono jeszcze prac z urządzeniami srk na stacji Pyskowice. Obecnie będzie ona obsługiwana z jednej nastawni dysponującej PKA przy pomocy komputerowo-przekaźnikowych urządzeń srk.
http://www.youtube.com/watch?v=S3C0tZwz3OA&playnext=1&list=PLwJd4-hveIM0j6EcPfighsRrp-FqBC9vV&feature=results_video
rail_user - 01-02-2013, 21:35
Temat postu:
A jak długo będziemy jeździć jeszcze przez Pyskowice na rozkazy ? Juz dawno nie widziałem takiej "opcji" jak w Pyskowicach - tarcze D1 przy semaforach wjazdowych.
Leniwiec - 08-04-2013, 18:19
Temat postu:
W Pyskowicach jeździ się już normalnie, jakoś od niecałego miesiąca. Ale chciałbym poruszyć jedną sprawę, otóż wiata peronowa przy peronie I miała być wymieniona, nie? Jak na razie wiaty nie ma, zresztą tor przy peronie I został odcięty, zostały usunięte rozjazdy i kawałek torowiska, brak także sieci trakcyjnej.Co do trakcji to nie wiem czy była przed remontem, w rejonie starej bocznicy( albo i ładowni, nie wiem) stoją porzucone betonowe słupy trakcyjne, przy peronie II i III były te stalowe. Wydaje mi się że firma wykonująca zamówienie poszła trochu na łatwiznę. Oto dowody:

Brak wiaty peronowej i trakcji przy peronie I: http://scr.hu/0nvh/ph48y
Brak możliwości zjazdu z peronu I na jakikolwiek inny tor stacyjny lub szlakowy:
- kierunek Łabędy: http://scr.hu/0nvh/7bh2j
- Kierunek Paczyna: http://scr.hu/0nvh/png70

Na ten moment wykorzystywane są głównie tylko 2 tory główne (przez pociągi osobowe jak i towarowe), na pozostałych 2 torach które posiadają krawędź peronową nic nie staje, przejeżdżają tam chyba tylko wymijające się pociągi (po remoncie już takiej sytuacji nie zauważyłem a bywam tam bardzo często, chyba tylko w czasie spóźnień i awarii te tory są wykorzystywane). Szkoda że ta ciągle marginalizowana stacja upada, ma za sobą kupę ciekawej historii...
conen - 09-04-2013, 16:52
Temat postu:
Geniusze rozebrali odcinek do Pyskowic Miasta, a to stamtąd przecież miały startować pociągi przez średnicę na Zawiercie.
Leniwiec - 09-04-2013, 16:57
Temat postu:
conen, nie tylko. Jak ktoś pamięta, w Pyskowicach budowano do obsługi tej linii dodatkowy peron, prawdopodobnie (chociaż nie jestem pewien, jestem za młody by pamiętać) z wydzielonym torowiskiem (nie wiem dokładnie gdzie ale ślady budowania SKR widać też w Zabrzu). Potem nadszedł brak pieniędzy i robotnicy opuścili place budowy, w Pyskowicach z tego został tylko zalążek 4 peronu i przejścia podziemnego. Po grupach towarowych nie ma ani śladu a jedyną bocznicą (chociaż to nawet nie jest bocznica, nie wiem jak to nazwać) jest tor do parowozowni która też się sypie (m.i. wachlarz nie ma dachu). To jest straszne co tam się dzieje.
sympatyk - 14-05-2013, 00:16
Temat postu:
Szybsza jazda między Opolem a Wrocławiem.

Ponad 200 mln złotych na poprawę stanu technicznego połączenia kolejowego Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację zadania, które pozwoli na skrócenie czasu przejazdu na linii Opole - Wrocław.

Prace rewitalizacyjne obejmą wykonanie dokumentacji projektowej, rewitalizację dwóch torów na odcinku 35 km wraz z siecią trakcyjną, przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z dojściami do peronów oraz ich odwodnieniem i oświetleniem, remont trzech wiaduktów, trzech przepustów, podwyższenie bezpieczeństwa ruchu poprzez wymianę urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych oraz odbudowę urządzeń diagnostycznych wykrywających awarię wagonów. Planowane roboty budowlane polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej. Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych – do 70 km/h.

Rewitalizowany odcinek międzynarodowego korytarza kolejowego CE30 przebiegającego od granicy z Niemcami przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów do granicy z Ukrainą zlokalizowany jest na terenie województwa opolskiego i przebiega przez powiat: strzelecki, opolski oraz miasto Opole. Zadanie zostanie zrealizowane przez PORR (POLSKA) S.A. w ciągu 570 dni od podpisania umowy za kwotę 219 786 156,93 zł brutto.

Inwestycję uzupełnią kolejne rewitalizacje prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Błotnica Strzelecka – Paczyna – Toszek oraz na trasie przebiegającej przez Zagłębie Śląsko – Dąbrowskie: Gliwice Łabędy – Gliwice – Zabrze, Ruda Chebzie – Chorzów Batory oraz Sosnowiec Jęzor – Mysłowice. W efekcie, z wykorzystaniem zmodernizowanej trasy Wrocław – Opole, po której pociągi już mogą jechać z prędkością 160 km/h, podróż pociągiem z Wrocławia do Katowic skróci się do około 1 godziny i 50 minut.

Projekt nr POIiŚ 7.1-65 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice ” ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13984/Szybsza-jazda-miedzy-Opolem-a-Wroclawiem.html
Anonymous - 14-05-2013, 00:22
Temat postu:
A ja myślę, że ciężko by remont na odcinku Błotnica - Opole przyspieszył jazdę na trasie Wrocław - Opole, bo remontowany odcinek nie leży na tej trasie - ale może się nie znam:)
Leniwiec - 14-05-2013, 10:16
Temat postu:
dddbb, są pociągi pośpieszne które jeżdżą przez Strzelce Opolskie. Tak jeździł rok temu między innymi TLK "Sztygar" i "Pogórze". Teraz też chyba z dwie TLK jeżdżą, ponadto IR "Piast", "Galicja", "Łużyce", RE "Bolko" i inne. Dodaj także fakt, że po zrobieniu tej linii roboty pewnie ruszą na odcinku Kędzierzyn-Gliwice, wiele pociągów wtedy zostanie skierowanych objazdem przez Strzelce. Już teraz jeździ się tam szybciej niż przez Kędzierzyn, czas 1h 50 min jest bardzo łatwy do osiągnięcia. Gdyby pojechał tam EX na EP09 to czas przejazdu Gliwice-Wrocław wyniósłby jakieś 10-20 minut mniej czyli optymistycznie 1,5 h.
Anonymous - 14-05-2013, 22:38
Temat postu:
Na odcinku Gliwice-Wrocław oczywiście, że będzie szybciej, ale nie OPOLE-WROCŁAW
KrzysiekkG - 15-05-2013, 19:34
Temat postu:
Wcześniej też podpisano umowę na pracę uzupełniające z Paczyny do Błotnicy Strzeleckiej.

http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydarzenia/komunikaty-i-wydarzenia/?tx_ttnews[tt_news]=5055&cHash=14afc85bf5009c1989a61e15b6e74b37

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację odcinka Paczyna – Błotnica Strzelecka, która pozwoli na skrócenie podróży pociągiem na trasie z Katowic do Wrocławia. Jeszcze w tym roku zakończą się prace na jej fragmencie w województwie śląskim - między Paczyną a Toszkiem.

Rewitalizacja trasy kolejowej pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o kilkadziesiąt minut dzięki przywróceniu pierwotnych parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Obecnie pociągi na niektórych odcinkach zwalniają do 60 km/h. Inwestycja obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających, między innymi, na wymianie 9,5 km nawierzchni kolejowej. W ramach inwestycji zostaną przebudowane 4 przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna na szlaku Paczyna – Błotnica Strzelecka oraz 2 perony na stacji Pyskowice. Zaplanowano również prace w branżach automatyki kolejowej i elektroenergetyki.

Linia Bytom – Wrocław na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, magistralną, znaczenia państwowego. Jest to element najkrótszego połączenia kolejowego Wrocławia z Katowicami.

Inwestycja uzupełni planowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizację trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Prace według założeń mają być przeprowadzone w 2014 roku. Wszystkie zaplanowane roboty na trasie Wrocław – Opole – Katowice pozwolą na skrócenie czasu przejazdu do ok. 2 godzin. Pociągi między Wrocławiem i Opolem pojadą po zmodernizowanych torach na których już mogą osiągać prędkość 160 km/h, i dalej po zrewitalizowanej trasie Opole – Gliwice – Katowice.

Wykonawca prac jest konsorcjum firm - Przedsiębiorstwo „UNITOR B” Sp. z o.o. (lider) oraz Przedsiębiorstwo Infra SILESIA S.A. i Przedsiębiorstwo Leonhard Weiss GMBH & CO.KG, zrealizuje wszystkie prace budowlane za sumę 38 252 426,82 PLN brutto PLN brutto. Inwestycja ta zostanie sfinansowana ze środków budżetowych, a jej zakończenie planowane jest do końca listopada 2013 roku.


Obie inwestycje oczywiście cieszą, aczkolwiek patrząc po przeprowadzonej modernizacji stacji Pyskowice to po prostu ręce opadają. Nie minął nawet rok od zakończenia inwestycji, a już znowu rozgrzebano torowisko nad wiaduktem w km 40,5 (nad ulicą Piaskową). Tor nr 2 jest rozebrany na prawie całej długości stacji. Trwają prace przy peronach. Czy nie można było tego zrobić za jednym zamachem?

Ale to jeszcze nie jest wszystko. Najgorsze jest to, że ubiegłoroczna modernizacja nie została wykonana zgodnie z PFU i załączonymi planami. Otóż wg PFU i mapek, tor nr 1 (biegnący przy peronie 1) miał być częściowo zelektryfikowany i zakończony kozłem przy ładowni. A tymczasem tor ten całkowicie odcięto od pozostałych nie mówiąc już o jego elektryfikacji! Ciekawe jak wyglądało odbiory?

Ponadto na odcinku Toszek-Błotnica Strzelecka na torze nr 1 zdjęto już sieć trakcyjną, która będzie wymieniana.
Leniwiec - 17-05-2013, 08:53
Temat postu:
dddbb, wybacz, pomyliłem się. Moja głowa widocznie automatycznie poprawiała błąd i uznała że chodzi o Gliwice-Wrocław.
Anonymous - 17-05-2013, 12:37
Temat postu:
Kurier kolejowy, mimo komentarzy pod tekstem, dotąd nie zorientował się, że błądzi.
sympatyk - 27-05-2013, 12:11
Temat postu:
Autobusy jeszcze raz zastąpią pociągi.

W czerwcu i lipcu pasażerowie będą musieli przygotować się na podróż komunikacją zastępczą. Autobusy pojadą zamiast pociągów w okolicach Gliwic, gdzie kursują składy opolskiego zakładu PR. Komunikacja zastępcza jako pierwsza zostanie wprowadzona 26 czerwca na linii Gliwice - Łabędy - Gliwice oraz Gliwice - Pyskowice. Obie linie leżą wprawdzie w województwie śląskim, ale obsługuje je Opolski Zakład Przewozów Regionalnych.
Odcinek Gliwice - Łabędy leży na trasie z Opola przez Kędzierzyn Koźle, a odcinek Glliwice - Pyskowice pokonują pociągi nadjeżdżające ze Strzelec Opolskich.
- Na tej pierwszej linii komunikacją zastępczą objęta będzie tylko jedna para pociągów, natomiast w drugim przypadków autobusy zastąpi sześć par pociągów - tłumaczy Ireneusz Cieślik, naczelnik Działu Eksploatacji i Utrzymania Taboru w Opolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.
Jedna para pociągów to po prostu skład, który jedzie trasą tam i z powrotem.
Komunikacja zastępcza będzie obowiązywała przez tydzień. Co ciekawe, uruchomienie autobusów nie jest spowodowane pracami modernizacyjnymi na torach.
- Linia z Gliwic jest po prostu bardzo obciążona. Wielu przewoźników, nie tylko my, chce tamtędy jeździć. Stąd też zabrakło miejsca dla niektórych pociągów - tłumaczy naczelnik Cieślik.
Komunikacja zastępcza ma kursować przez tydzień.
- Potem, tylko że w mniejszym zakresie, także konieczne będzie korzystanie na tych liniach z autobusów. Dlatego ważne jest, aby pasażerowie jadący w stronę Gliwic, na bieżąco śledzili rozkład jazdy i informacje na temat godzin kursowania pociągów - dodaje.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130523/POWIAT01/130529727

Dodam od siebie że ten pan chyba trochę kręci. "Linia z Gliwic jest po prostu mocno obciążona" właśnie m.in. przez remonty.
Gaguś86 - 30-05-2013, 18:39
Temat postu:
maczugs, prawdopodobnie tak, rewitalizacja odbywa się od Paczyny do Błotnicy Strzeleckiej. Następny etap obejmie odcinek z Opola Groszowic do Błotnicy Strzeleckiej, wykonawcą będzie spółka PORR.
Leniwiec - 30-05-2013, 21:00
Temat postu:
Aktualnie jeden tor jest wyłączony z ruchu na odcinku Szobiszowice (1 km za Gliwicami) - Gliwice Łabędy. W tym momencie nie ma zbytnich zatorów na linii, pociągi trochę czekają w Szobiszowicach bo zjeżdżają na linię towarową,na towarówce szlakowa na torze zasadniczym w stronę Gliwic wynosi 70 km/h więc opóźnień zbytnich nie ma. KKA jest BEZZASADNA chyba że o czymś nie wiem (awaryjne wyłączenie toru czy co).
Gaguś86 - 31-05-2013, 17:10
Temat postu:
Leniwiec, 70? Ostatnio jak jechałem Kossakiem z Wrocławia do Katowic to się wlókł pomiędzy Łabędami a Gliwicami. Na torze linii 164, mowa o towarowej prędkość za Gliwice w stronę Szobiszowic wynosi 30 km/h. KKA dotyczy tylko pociągów Regio?
Leniwiec - 31-05-2013, 20:44
Temat postu:
Gaguś86, tor zasadniczy w stronę Gliwic ma prędkość drogową 70, tor w kierunku przeciwnym 30. WOSów tam nie uraczymy. Jeden tor miał remont z jakieś 10 lat temu, widać tam już spawane szyny S60, podkłady drewniane są... może nie w dobrym ale znośnym stanie. Za to na drugim torze widać totalną degradację spowodowaną ładownymi węglarkami (ciężkie składy prowadzone przez ET-42, niemal co chwilę). Szyny są mniejsze, wychlapy wszechobecne, złomiarze już powoli się dobierają. Nie wiem czemu jechałeś 70 km/h tam, pociągi pasażerskie są wpuszczane na ten lepszy tor.
Dave - 06-06-2013, 23:50
Temat postu:
Ja też jechałem już DWA RAZY TLK i na odcinku Łabędy - Gliwice zarówno od strony Pyskowic (TLK Wiking) jak i od strony Kędzierzyna (TLK Morcinek) jechaliśmy jakimś bocznym torem cały czas góra 30 km/h!)
Leniwiec - 07-06-2013, 09:30
Temat postu:
Jechałem raz TLK Morcinek w stronę Gliwic i jechałem po torze towarowym, na oko 60 km/h, przed stacją Gliwice mocno zwolnił. Nie wiem czym jest to spowodowane ale torowisko i sieć trakcyjna zezwalają tam na prędkość 70 km/h. Upewnijcie się jakim torem jedziecie, może wpuszczają was pociąg na ten gorszy tor (jadąc od Łabęd to jest ten najbardziej na lewo).
danio - 07-06-2013, 10:35
Temat postu:
Tam kilka torów, część jest szybsza, część wolniejsza.
Na pewno na jednym jest 30 km/h / do Łabęd / a na pozostałych bodajże 70
Leniwiec - 07-06-2013, 11:25
Temat postu:
danio, trochu się mylisz, na linii Katowice-Legnica jest 120 km/h (jeden tor wyłączony z ruchu) a na linii Gliwice-Gliwice Łabędy jest 70 km/h na torze w stronę Gliwic i 30 km/h na torze w stronę Łabęd. Na linii Katowice-Legnica jest chyba ograniczenie tymczasowe do 100 ale nie jestem pewien (tor aktualnie użytkowany nie był jeszcze robiony, dlatego ma 100 km/h).
danio - 08-06-2013, 10:44
Temat postu:
Wydaje mi się że tam są 3. Przynajmniej jeden ma zwolnienie do 30
Gaguś86 - 08-06-2013, 13:04
Temat postu:
Jadąc rok temu Regio do Błotnicy Strzeleckiej z Gliwic to jechał właśnie tym torem na który obowiązuje właśnie 30 km/h, mowa o tym torze towarowym w stronę Szobiszowic. Sam się zdziwiłem że dyżurny wyprawił pociąg na ten tor właśnie, w tym czasie był budowany most drogowy w okolicy Szobiszowic. Jeśli nie poprawcie mnie.
KrzysiekkG - 09-06-2013, 12:17
Temat postu:
Załączam poniżej fotkę z odcinka Gliwice Łąbędy - Gliwice, wykonaną pomiędzy Łabędami, a Szobiszowicami.
Patrząc od lewej mamy tor nr 2 linii 137 (obecnie poddawany naprawie bieżącej), następnie tor 1 linii 137.
Później są już tory "towarowe" linii kolejowej nr 168 Gliwice-Gliwice Łabędy. Tor nr 2 - prędkość 70km/h, oraz tor nr 1 (całkowicie po prawej) prędkość 30 km/h.
Obecnie zamknięty jest tor nr 2 linii 137 (tren po prawej), gdzie wykonywane są prace związane z jego naprawą bieżącą (oczyszczenie mechaniczne podsypki, uzupełnienie tłucznia, podbicie torów, ścięcie ław torowiska przy obydwu torach, reprofilacja rowów, usuniecie drzew i krzewów, niwelacja torów w planie i w profilu.
Ponadto w ramach rewitalizacji odcinka pomiędzy Łabędami, a Glwicami ma zostać zabudowana w torach nr 1 oraz 2 linii nr 137 półsamoczynna blokada liniowa, a istniejące urządzenia blokady liniowej mają zostać zdemontowane.

Oprócz tego mają zostać także wymienione uszkodzone lub nie posiadające skrajni konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej na tym odcinku.
Dzięki tym pracom pomiędzy Łabędami, a Gliwicami pociągi znów zaczną kursować z prędkością 120 km/h.
Leniwiec - 10-06-2013, 13:24
Temat postu:
Gaguś86, tak były takie sytuacje. Teraz w sumie na linię towarową wprowadzają pociągi na tory zgone z kierunkiem jazdy, pociągi torem objazdowym w stronę Łabęd kursują z prędkością 30 km/h a pociągi w stronę Gliwic z prędkością 50-70 km/h. Są także sytuacje, gdy pociągi jeżdżą torem na linii Katowice-Legnica no ale to rzadkość.
KrzysiekkG - 14-06-2013, 22:17
Temat postu:
Prace na torze nr 1 pomiędzy Toszkiem, a Błotnicą Strzelecką są już prawie zakończone. Na większości odcinka położony jest już nowy tor, jak również prace przy sieci trakcyjnej były także na bardzo wysokim stadium zaawansowania (zdjęcia z 2 czerwca). Oznacza to, że w nieco ponad miesiąc wymieniono torowisko, jak również wykonano prace reelektryfikacyjne co powinno być dobrym wzorem dla innych firm wykonujących remonty, a zwłaszcza dla Dolkomu, który po kilka miesięcy potrafi grzebać przy kilku km torów.

Ponadto w Pyskowicach rozkopany jest całkowicie peron 2., który wraz z peronem 3. będzie przebudowany i skrócony do 220m (obecnie perony 2. oraz 3. mają długość 334m). Ponadto perony mają być również wyposażone w nowe słupy oświetleniowe wraz oprawami.

Co ciekawe wg PFU, nowymi elementami przebudowywanych peronów mają być ściany peronowe oraz krawędzie peronowe z żółtym pasem ostrzegawczym i zróżnicowaniem szorstkości. Natomiast na pozostałej powierzchni peronu ma być ułożona kostka brukowa, z wykorzystaniem także tej istniejącej, dzięki czemu peron być może będzie wyglądał znacznie lepiej niż te znane z modernizacji E-30 bądź innych magistral.

Póki co w Pyskowicach obowiązują 2 ograniczenia prędkości, jedno stałe do 80km/h, a drugie tymczasowe do 50.
Lil_Peter - 15-06-2013, 15:01
Temat postu:
To przez stacje Pyskowice nie będzie 120km/h?!
KrzysiekkG - 16-06-2013, 10:44
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
To przez stacje Pyskowice nie będzie 120km/h?!


Przez Pyskowice będzie 100 km/h (pod warunkiem, że usuną obecne ograniczenia prędkości), natomiast 120 zaczyna się od km 41,6 na szlaku do Paczyny. Jest to zgodne z zapisami PFU dotyczącego realizowanej w ubiegłym roku przebudowie stacji Pyskowice.
Leniwiec - 16-06-2013, 21:01
Temat postu:
Lil_Peter, po co ma być 120 przez Pyskowice jak na szlaku Gliwice Łabędy-Pyskowice jest 100. Co, ma przyśpieszać na stacji do 120? Śmiech

[ Dodano: 24-06-2013, 01:08 ]
My tu gadu gadu o pierdołach, a w Łabędach stacja ożywa. Wykoszono z zieleni tory odstawcze (te ślepe przy peronie 3). Czasem stanie tam jakiś eszelon, codziennie także zajeżdża tam tamara z DB, która zabiera kontenery na bocznicę zakładu logistycznego. Kontenery przywozi/wywozi sputnik z DB, zostawia je na grupie towarowej. Co do samej linii to zdjęto tymczasowe ograniczenie na torze w stronę Łabęd przy p.o. Gliwice Kuźnica, stała tam stonka PRK Kraków wraz z wagonem w kształcie lejka-koleby, z którego sypano tłuczeń.

T3M2 manewruje w Łabędach:
http://img195.imageshack.us/img195/1230/dswj.jpg
sympatyk - 17-07-2013, 00:27
Temat postu:
Rusza rewitalizacja linii Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają rewitalizację linii kolejowej na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Pociągi pojadą szybciej, dzięki czemu skróci się czas podróży w relacji Opole – Pyskowice – Gliwice – Katowice.

Rewitalizacja obejmie odcinek o długości ponad 35 km. W ramach projektu zaplanowano m.in. rewitalizację nawierzchni torowej wraz z siecią trakcyjną. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły osiągnąć prędkość 120 km/h, a towarowe 70 km/h. Obecnie stan infrastruktury wymusza na tym odcinku ograniczenie prędkości do 60 km/h, a w niektórych miejscach nawet do 20 km/h.
Przywrócenie rozkładowych prędkości na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice usprawni transport na terenie województwa opolskiego. Remontowana trasa to istotny element europejskiego ciągu komunikacyjnego. Stanowi fragment międzynarodowego korytarza kolejowego CE30, łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę.

Rewitalizacja zakłada także przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z dziećmi w wózkach. Na poszczególnych stacjach podróżni skorzystają bowiem z nowych pochylni umożliwiających wjazd. Projekt uwzględnia również prace wokół dróg dojścia do peronów, ich odwodnienie i oświetlenie.
Kolejnym bardzo ważnym punktem inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest poprawa bezpieczeństwa na posterunkach ruchu oraz przejazdach kolejowych. Wymienione zostaną m.in. urządzenia zabezpieczenia ruchu. Przewidziana jest też zabudowa nowoczesnych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej wraz z telewizją użytkową, która pozwoli m.in. na rejestrację i archiwizację stanu aparatury oraz obrazu z terenu przejazdów. Dzięki rewitalizacji możliwe będzie też szybsze wykrywanie awarii taboru, a tym samym sprawniejsze ich eliminowanie.
20 czerwca przekazany został plac budowy pod tę ważną, szczególnie dla województwa opolskiego, inwestycję. Rozpoczęto prace projektowe, a początek robót zaplanowano na przełom lipca i sierpnia 2013 r., ich zakończenie natomiast na grudzień 2014 roku. Koszt prac to: 251 858 398,62 zł brutto.

http://www.rynek-kolejowy.pl/46617/rusza_rewitalizacja_linii_blotnica_strzelecka_opole_groszowice.html
maczugs - 20-07-2013, 13:35
Temat postu: Pytanie
Mam pytanie czy modernizacja obejmuje także drugi tor? Chodzi mi oczywiście o odcinek od Błotnicy do Toszka
Leniwiec - 20-07-2013, 21:48
Temat postu:
maczugs, tor z Toszka do Błotnicy jest zrobiony od nowa. Drugi może ew. będą poprawiać i wymienią sieć, największe zniszczenia są na torach w kierunku Opola, bo to tam jeździło najwięcej ładownych pociągów (węgiel z GOP-u). Jechałem 2 tygodnie temu to tor w stronę Opola zrobiony, na drugim nic się nie działo.

[ Dodano: 23-07-2013, 20:07 ]
Oficjalnie odcinek Gliwice-Gliwice Łabędy jest skończony. Po torze w stronę Gliwic sunie się 120 km/h, po przeciwnym jeszcze 40 km/h, tor musi się ustabilizować no i może jeszcze raz podbiją, potem będzie 120 km/h na obu torach.
KrzysiekkG - 02-08-2013, 21:51
Temat postu: Re: Pytanie
maczugs napisał/a:
Mam pytanie czy modernizacja obejmuje także drugi tor? Chodzi mi oczywiście o odcinek od Błotnicy do Toszka


Na torze nr 2 pomiędzy Toszkiem, a Błotnicą Strzelecką nie będzie żadnych prac (przynajmniej nie w ramach
tej inwestycji). Tam prędkość wynosi 100, więc nie jest źle, a na jedynce to była jedynie 60-tka.
W ramach tej rewitalizacji będzie natomiast wymieniana sieć na obu torach pomiędzy Paczyną i Toszkiem, oraz
szyny na torze w torze nr 2 pomiędzy tymi stacjami.

Na chwilę obecną pomiędzy Paczyną, a Toszkiem sieci jeszcze nie wymienili, a prace trwają w Pyskowicach przy peronie 3. Peron 2 został ukończony, jeśli chodzi o nawierzchnię, ale nie postawiono jeszcze słupów z oprawami oświetleniowymi.

Ponadto trwają prace przy moście stalowo - blachownicowym nad Dramą w torze nr 2 oraz na wiadukcie płytowo-żelbetowym nad ul. Mickiewicza w Pyskowicach. Z tego powodu tor nr 2 jest zamknięty pomiędzy Pyskowicami, a Paczyną. Dodając do tego zamkniętą dwójkę pomiędzy Łabędami, a Pyskowicami mamy znów jednotor z Łabęd do Paczyny.
sympatyk - 08-08-2013, 22:09
Temat postu:
PKP PLK: Szybciej i bezpieczniej koleją na Opolszczyźnie.

Krótsza i bardziej bezpieczna podróż koleją z Opola do Katowic oraz nowe, wygodniejsze perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W lipcu ruszyła rewitalizacja odcinka Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice.
Rewitalizacja trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice pozwoli na przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowej. Pociągi pasażerskie znów pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 70km/h. Obecnie prędkość maksymalna pociągów, ze względu na wyeksploatowanie infrastruktury kolejowej, w wielu miejscach została znacznie obniżona.
Rewitalizacja polega na pełnej wymianie nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej. Naprawione i wzmocnione zostaną konstrukcje przepustów oraz wiaduktów. Inwestycja przyniesie również podwyższenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych i posterunkach ruchu. Wymienione zostaną urządzenia sygnalizujące przejazd pociągu, automatyka zdalnej kontroli oraz urządzenia wykrywające stany awaryjne taboru. Rewitalizacja wiąże się również z dostosowaniem peronów do potrzeb niepełnosprawnych, czy rodziców z dziećmi w wózkach. Naprawione zostaną też m.in. wiaty, przejścia podziemne i oświetlenie na peronach.

Obecnie prace remontowe prowadzone są już na szlakach: Tarnów Opolski – Opole Groszowice, Szymiszów – Kamień Śląski oraz Błotnica Strzelecka – Strzelce Opolskie. Zakończenie rewitalizacji zaplanowane jest na grudzień 2014 roku. Wówczas czas przejazdu najszybszym pociągiem z Opola do Katowic będzie krótszy niż 90 minut..
Trasa Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice to istotny element krajowego oraz europejskiego systemu transportowego. Odcinek Pyskowice – Wrocław został umieszczony w wykazie linii o znaczeniu państwowym i stanowi fragment międzynarodowego korytarza kolejowego CE 30 dla ruchu pociągów towarowych łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę.
Koszt projektu, ,Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice’’ to ponad 251, 8 mln zł brutto.
Projekt znajduje się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007–2013.

http://www.rynek-kolejowy.pl/47088/pkp_plk_szybciej_i_bezpieczniej_koleja_na_opolszczyznie.html
Matz32 - 13-08-2013, 20:46
Temat postu:
https://www.youtube.com/watch?v=A4HJhfw1bo8

Tu ładnie widać aktualny stan prac. Jeszcze do przebudowy została na kiedyś, stacja Paczyna - oczywiście kiedy ja muszą zrobić i to ze zjazdem na bok na 100km/h.
sympatyk - 27-08-2013, 18:58
Temat postu:
Rewitalizacja torów z Opola do Błotnicy Strzeleckiej.

Krócej pojedziemy pociągiem z Opola do Katowic. Przejazd potrwa mniej niż 90 minut dzięki rewitalizacji odcinka Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Prace wykonują nowoczesne maszyny. Obecnie na rewitalizowany odcinek wkroczyła oczyszczarka tłucznia.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych zlikwiduje ograniczenia prędkości wprowadzone z powodu wyeksploatowania infrastruktury. Pozwoli na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Pociągi towarowe pojadą 70 km/h, co usprawni ruch towarowy ważny dla potencjału gospodarczego regionu.
Prace polegają na pełnej wymianie nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej. Nowe będą również urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz urządzenia wykrywające stany awaryjne taboru. Rewitalizacja poprawi standard obsługi podróżnych. Naprawione będą wiaty i oświetlenie na peronach oraz przejścia podziemne. Obiekty będą dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych i podróżnych z dziećmi w wózkach.
Tory są rewitalizowana w szybkim tempie dzięki specjalistycznym urządzeniom. Na odcinku pracuje wysokowydajna oczyszczarka tłucznia. Maszyna ma 165 metrów długości i jest pierwszym tego typu urządzeniem, które umożliwia przeróbkę i płukanie tłucznia w torowisku. Oczyszczarka dobiera odpowiednia wielkość tłucznia, przerabia zintegrowanym młynem udarowym, dodaje i wbudowuje kruszywo w torowisko. Oczyszcza 800 m3/h, przy odpowiednim trybie pracy, można całkowicie wyczyścić podłoże, a także wbudowywać w nie sztuczne tworzywo tzw. geowłókninę.
Rewitalizację linii nr 132 rozpoczął nadzór geodezyjny. Dostosowano już do prac urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacjach: Błotnica Strzelecka, Strzelce Opolskie, Szymiszów, Kamień Śląski, Tarnów Opolski, Opole Groszowice. Na szlaku Tarnów Opolski – Opole Groszowice rozpoczęły się roboty. Pracownicy zdemontowali już sieć trakcyjną i rozbrajali tory.
Rewitalizacja obejmuje odcinek 35 km. Prace rozpoczęły się w lipcu i planowane są do grudnia 2014 r. Koszt inwestycji to ponad 251,8 mln zł brutto.
Szeroki zakres prac inwestycyjnych i remontowych PKP Polskich Linii Kolejowych w całym kraju poprawia stan technicznych infrastruktury. Efektem jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu pociągów. Zwiększa też konkurencyjność przewozów kolejowych wobec alternatywnych środków transportu.
Realizacja projektu POIiŚ 7.1-65 ,,Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice’’ wpłynie na integrację lokalnych społeczności i wzrost atrakcyjności terenów inwestycyjnych w rejonie jego oddziaływania.
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15635/Rewitalizacja-torow-z-Opola-do-Blotnicy-Strzeleckiej.html
maczugs - 30-08-2013, 10:46
Temat postu:
Na dzień dzisiejszy na odcinku Strzelce Opolskie - Błotnica Strzelecka usunięto już prawie wszystkie słupy trakcyjne. Zaczyna się rozbieranie toru, co oznacza że nie będzie tego robiła maszyna do wymiany torowiska. Postaram się zrobić jakieś foty nastepnym razem.
KrzysiekkG - 05-09-2013, 21:45
Temat postu:
Pomiędzy Opolem, a Łabędami prace prowadzone są na następujących odcinkach:

Tor nr 1 pomiędzy Opolem Groszowice, a Tarnowem Opolskim.
Tor nr 1 pomiędzy Kamieniem Śląskim, a Szymiszowem.
Tor nr 1 pomiędzy Strzelcami Opolskimi, a Błotnicą Strzelecką.

Ponadto w Toszku widać, że pojawiły się podkłady, oraz kruszywa, które będą prawdopodobnie
wykorzystane przy pracach pomiędzy Paczyną, a Toszkiem.
Na odcinku pomiędzy Paczyną, a Pyskowicami zamknięty jest tor nr 2, gdzie nadal prowadzone
są prace na mostach/wiaduktach tuż przed stacją Pyskowice.

W samych Pyskowicach na peronie 2. zamontowane zostały już lampy, a prace nadal trwają
przy peronie 3. a także torze (nr nie znam), który biegnie po jego zewnętrznej krawędzi (ostatni tor).
Z tego powodu zamknięty jest również tor nr 2 linii nr 135 Gliwice Łabędy-Pyskowice.
Flanker - 10-11-2013, 17:32
Temat postu:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicNoticeDetails¬iceIdentity=2515&expired=0


Zamówienie obejmuje:
- przebudowę nawierzchni kolejowej torów nr 1 i 2 na stacji Toszek oraz na stacji Paczyna;
- przebudowę nawierzchni kolejowej toru nr 2 na szlaku Toszek – Błotnica;
- przebudowę nawierzchni kolejowej torów nr 4 i 6 w stacji Toszek;
- przebudowę 22 rozjazdów wraz z wykonaniem odwodnienia, w tym w stacji Toszek 14 rozjazdów oraz w stacji Paczyna 8 rozjazdów wraz z zabudową urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
- rewitalizację 4 obiektów inżynieryjnych;
- przebudowę nawierzchni drogowej w obrębie 5 przejazdów;
- zabudowę dwukierunkowej półsamoczynnej blokady liniowej;
- elektryczną centralizację rozjazdów w stacji Toszek;
- przebudowę urządzeń srk w stacji Paczyna;
- przebudowę urządzeń srk na 4 przejazdach kat. A oraz na 2 przejazdach kategorii C;
- przebudowę sieci trakcyjnej na szlaku Toszek – Błotnica w kilometracji przebudowywanej nawierzchni kolejowej;
- opracowanie dokumentacji projektowej na w/w roboty.
KrzysiekkG - 10-11-2013, 20:45
Temat postu:
Na sąsiedniej linii nr 137 od ponad 2 miesięcy zamknięty jest jeden z torów na odcinku Gliwice Łabędy-Taciszów. Powodem jest remont mostu nad Kłodnicą w znajdującego się w km 34,3. Najpierw zrobiono tor nr 2, a obecnie pracę są prowadzone na torze nr 1. Wypada mieć nadzieję, że przy okazji tego zamknięcia usunięte zostaną wychlapy, które pojawiły się właśnie na torze nr 1 w km 33,8.
sympatyk - 20-12-2013, 01:56
Temat postu:
Nowe oblicze stacji w Pyskowicach.

Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach rewitalizacji linii kolejowej łączącej Bytom z Wrocławiem na odcinku Paczyna – Toszek – Błotnica Strzelecka ukończył modernizację dwóch peronów na stacji w Pyskowicach.

Prace objęły rozbiórkę istniejących peronów, odbudowę ścianek i krawędzi peronowych oraz wymianę nawierzchni peronów na długości 220 metrów. Obecnie krawędzie peronowe posiadają na szerokości pasa bezpieczeństwa, nawierzchnię w kolorze wiśniowym z żółtym pasem ostrzegawczym, o fakturze wyczuwalnej przez osoby słabowidzące. Perony, zostały utwardzone granitową kostką.

Nowe oświetlenie na słupach oraz pod wiatami, a także nowy system nagłośnieniowy, zapewniają łącznie z małą architekturą - nowe ławki, kosze oraz tablice informacyjne, dogodne warunki dla oczekujących na pociągi. Dodatkowo w rejonie przejścia pod torami została ułożona izolacja zabezpieczająca przed wilgocią tunel łączący perony.

Linia Bytom – Wrocław na odcinku Pyskowice – Toszek – Błotnica Strzelecka jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, magistralną, znaczenia państwowego. Stanowi fragment najkrótszego połączenia kolejowego Wrocławia z Katowicami. Zakończenie całej inwestycji planowane jest do końca 2014 roku. Szacunkowa wartość prac wykonanych w tym roku to ok. 31 mln zł netto. Zadanie jest sfinansowane ze środków budżetowych.

Rewitalizacja tego odcinka linii kolejowej pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h, co znacznie skróci czas przejazdu pociągów. Inwestycja uzupełni prowadzoną przez PKP PLK rewitalizację trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17520/Nowe-oblicze-stacji-w-Pyskowicach.html
KrzysiekkG - 29-04-2014, 22:03
Temat postu:
Trochę nowości z rewitalizacji linii Gliwice Łabędy-Strzelce Opolskie-Opole Groszowice.

1. Pyskowice. W stosunku do mojej ostatniej wizyty w tym miejscu to na peronach pojawiły się elementy małej architektury takie jak: ławki, kosze na śmieci i nowe tablice informacyjne. Na samej stacji oraz na szlaku do Paczyny wszelkie prace już się zakończyły.

2. Paczyna. Tutaj to dopiero będą się prace zaczynać. Póki co obie nastawnie jeszcze stoją, perony są nieruszone, przejazd kolejowy również. Jedynie zamknięty jest tor nr 2 na szlaku Paczyna-Toszek, ze względu na prace w Toszku. Sieć trakcyjna na szlaku Paczyna-Toszek została wymieniona w ramach ubiegłorocznych prac.

3. Toszek Na tej stacji prace trwają w najlepsze. Wymieniana jest nawierzchnia na torach, wymieniane są kable, a na samej stacji jest zgromadzony sprzęt. Zamknięty jest również tor nr 2 na szlaku Toszek-Błotnica Strzelecka. Na torze nr 2 pomiędzy Toszkiem,a Błotnicą trwają prace przy wymianie sieci trakcyjnej. Tak na około połowie odcinka są już postawione słupy. A od Błotnicy Strzeleckiej PUN zaczyna wymianę nawierzchni.

4. Błotnica Strzelecka. Na samej stacji w zasadzie nic się nie dzieje. Tor nr 1 n szlaku Błotnica Strzelecka-Strzelce Opolskie jest zrobiony wraz z siecią trakcyjną, natomiast tor nr 2 póki co nieruszony.
Przy czym prace przy torze nr 2 będą dotyczyć wymiany sieci trakcyjnej oraz naprawy nawierzchni (wraz z wymianą szyn), natomiast w torze nr 1 przeprowadzono kompleksową wymianę nawierzchni.

5. Strzelce Opolskie Tutaj zgrupowany jest sprzęt jak również trwają zaawansowane prace zarówno przy peronie nr 2, jak również przy stawianiu słupów pod bramki trakcyjne oraz wymianie torów. Pociągi osobowe kursujące w kierunku historycznej stolicy Górnego Śląska zatrzymują się przy peronie 3.
Tor nr 1 na odcinku Strzelce Opolskie-Szymiszów zrobiony (kompleksowo), natomiast tor nr 2 czeka na naprawę (z wymianą szyn) oraz nową sieć trakcyjną.

6. Szymiszów Na stacji znajduje się sprzęt, ale żadnych prac w jej obrębie jeszcze nie prowadzono. Zakończono natomiast kompleksową wymianę nawierzchni na odcinku Szymiszów-Kamień Śląski tor nr 1 oraz naprawę toru nr 2. Na wymianę czeka jeszcze sieć trakcyjna w torze nr 2.

7. Kamień Śląski. Na stacji trwają prace przy peronie 1. Prawie ukończone są już perony nr 1 i 2. Częściowo wymieniona jest już sieć trakcyjna na stacji jak i torowisko. Zamknięty jest tor nr 2 na szlaku Kamień Śląski-Tarnów Opolski, gdzie trwa naprawa torowiska i wymiana sieci trakcyjnej. Tor nr 1 jest zrobiony.

8. Tarnów Opolski. Na stacji trwają prace przy peronach i przy wymianie toru nr 2. Zakończona została wymiana toru nr 1 do Opola Groszowic, aczkolwiek na tym odcinku wprowadzone zostały dwa stałe ograniczenia prędkości do 50km/h.
szakal - 20-05-2014, 18:11
Temat postu:
Czy posiada ktoś więcej zdjęć remontu na st. Paczyna i st. Toszek i mógłby tu wrzucić?
sympatyk - 20-05-2014, 18:37
Temat postu:
Między Opolem a Błotnicą pojedziemy szybciej.

Jeszcze w tym roku pociągi na odcinku linii kolejowej między Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowicami będą jeździły szybciej i bezpieczniej, co przełoży się na większy komfort podróżujących. Rewitalizacja infrastruktury na tej trasie prowadzona na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe jest już bardzo zaawansowana.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19566/Miedzy-Opolem-a-Blotnica-pojedziemy-szybciej.html
KrzysiekkG - 20-05-2014, 21:36
Temat postu:
szakal napisał/a:
Czy posiada ktoś więcej zdjęć remontu na st. Paczyna i st. Toszek i mógłby tu wrzucić?


Mówisz masz. Smile

Poniżej kilka fotek z 10 maja. W porównaniu z kwietniem położone zostało już torowisko na torze nr 2 pomiędzy Błotnicą, a Toszkiem wraz z posadowieniem słupów trakcyjnych. Prace w Toszku trwają nadal, a w Paczynie póki co zmagazynowane zostały podkłady strunobetonowe.
Flanker - 11-09-2014, 21:12
Temat postu:
Na stacji Opole Główne trwają jeszcze prace przy modernizacji peronów 3 i 4.
Poniżej dwie fotki.
KrzysiekkG - 16-09-2014, 21:54
Temat postu:
Obecnie pomiędzy Opolem Groszowicami, a Pyskowicami (nie licząc odcinka Tarnów Opolski-Kamień Śląski) mamy cały czas ruch prowadzony na jednym torze. Prace dotyczą głownie toru nr 2.
W Strzelcach Opolskich ukończone zostały perony nr 2 oraz 3, natomiast obecnie prace są prowadzone przy peronie pierwszym. Jeśli chodzi o perony i tory stacyjne to można powiedzieć, że nie ruszona została jeszcze stacja Szymiszów.

Prace prowadzone są również w Paczynie, gdzie obecnie postawione są postawione kontenery, w których znajdować się będzie: przekaźnikowa, siłownia, pomieszczenie agregatu, dyżurnego ruchu czyli nowa nastawnia. Obecnie trwa ich wykańczanie. Oprócz tego prowadzone są prace na torach stacyjnych i przejeździe kolejowym kat. "A" w km 44,747 linii nr 132.
W ramach obecnie prowadzonych prac obecnie pracujące nastawnie dysponująca: Pa oraz wykonawcza Pa1 zostaną rozebrane, a sterownie stacją będzie realizowane z pomieszczenia kontenerowego.
sympatyk - 01-10-2014, 09:06
Temat postu:
Szybciej i bezpieczniej koleją na Opolszczyźnie.

Już niebawem podróż koleją na Opolszczyźnie będzie szybsza, bezpieczniejsza i wygodniejsza. W ostatnią fazę wchodzi rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Realizacja zadania skróci czas podróży między Opolem a Katowicami do 90 minut.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych, poza remontowanymi obecnie stacjami w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie, objęła także perony w Tarnowie Opolskim i Kamieniu Śląskim. Odnowione wiaty, nowa nawierzchnia, oświetlenie, nagłośnienie czy gabloty informacyjne pozwalają pasażerom oczekiwać na pociąg w bardzo komfortowych warunkach. Obiekty zostały dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 251,8 mln zł brutto.
To nie jedyna inwestycja prowadzona przez PLK na Opolszczyźnie. Obecnie prowadzonych jest 7 projektów, które poprawią komfort podróżowania w tym rejonie. Za łączną kwotę ponad 1,3 mld zł zaplanowano m.in. remonty ponad 470 km torów, blisko 300 obiektów inżynieryjnych czy też ponad 60 peronów.
Projekt „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice, POIiŚ 7.1-65” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21364/Szybciej-i-bezpieczniej-koleja-na-Opolszczyznie.html
Anonymous - 01-10-2014, 12:08
Temat postu:
Pytanie tylko co tam będzie jeździć pomiędzy Gliwicami a Opolem przez Strzelce Op. ??
Bo w tym tempie likwidacji IR-ów, braku tam TLK-a, pozostana tylko osóbówki(niedobitki) i towarowe.
Twisted Evil Twisted Evil
Anonymous - 01-10-2014, 16:35
Temat postu:
A wiadomo już, że żadne TLK tam się nie pojawią?
KrzysiekkG - 15-10-2014, 22:33
Temat postu:
Pomiędzy Pyskowicami, a Toszkiem zamknięty jest tor nr 1. Na stacji w Paczynie trwają prace przy peronie 2 i w torze nr 1. Pomiędzy Toszkiem, a Błotnicą Strzelecką tor nr 2 wyglądał na ukończony i już eksploatowany.

W Błotnicy trwają prace przy nowym jednokrawędziowym peronie 2, a przeznaczone do demontażu tory nr: 4, 6 oraz 6a zostały już rozebrane. Wcześniej w Błotnicy drugi peron znajdował się na międzytorzu.

Na torze nr 2 pomiędzy Błotnicą oraz Strzelcami trwają prace przy naprawie nawierzchni (wymiana szyn). Zdemontowana została już stara sieć trakcyjna, a pod nową przygotowane są już fundamenty palowe.

W Strzelcach Opolskich trwają nadal prace przy peronie nr 1. Tor nr 2 zamknięty jest również pomiędzy Strzelcami i Szymiszowem, gdzie trwają prace przy stawianiu słupów trakcyjnych oraz naprawie nawierzchni. W samym Szymiszowie, rozpoczęły się również prace ziemne związane z układaniem kabli. Jednakże nadal nie ma żadnych prac przy peronach.

Tor nr 2 zamknięty jest również pomiędzy Tarnowem Opolskim, a Opolem Groszowicami, gdzie również trwają prace przy naprawie nawierzchni oraz wymianie sieci trakcyjnej.
sympatyk - 15-10-2014, 23:06
Temat postu:
KrzysiekkG napisał/a:
Na stacji w Paczynie

Podobno od niedawna Paczyna jest (już tylko) posterunkiem odgałęźnym.
Dave - 25-10-2014, 22:38
Temat postu:
Szlag mnie trafia, jak na jednej linii kolejowej (i to w ramach tej samej rewitalizacji!) nie ma jednolitości i na jednej stacji jest inna nawierzchnia (inny kolor i/lub rodzaj) a parę kilometrów dalej inny!
KrzysiekkG - 02-03-2015, 19:48
Temat postu:
Pomiędzy Toszkiem, a Strzelcami Opolskimi pojawiły się takie quasi wygrodzenia linii kolejowych, które są stosowane na drogach krajowych. Na siatkach znajduje się napis: PKP PLK SA. W Szymiszowie perony są zrobione, natomiast w okolicach Strzelec Opolskich prowadzone są prace przy wycince drzew.
sympatyk - 31-03-2015, 23:41
Temat postu:
Szybciej pociągiem na Opolszczyźnie.

O 14 minut skróciła się podróż pociągiem ze stacji Opole Groszowice do Błotnicy Strzeleckiej. 11 wyremontowanych peronów na 5 stacjach, podwyższenie prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h – to najważniejsze efekty zakończonej na zlecenie PKP PLK rewitalizacji 35 km linii kolejowej. Koszt inwestycji przekroczył 251 mln zł.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23800/Szybciej-pociagiem-na-Opolszczyznie.html
soad - 22-06-2015, 14:36
Temat postu: kolejny powrót do przeszłości
70 km/h i 1 godzina jazdy z Opola do Gliwic nie jest wielkim osiągnięciem
Widocznie PLK nie ma pieniędzy na więcej niż węzeł warszawski!!!!!!
Pet5 - 03-07-2015, 20:04
Temat postu: Re: kolejny powrót do przeszłości
Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Brzmi ono: w jakim celu stacja Strzelce Opolskie ma obecnie pięć krawędzi peronowych - kogo powaliło, żeby tu stawiać trzeci peron? Ile kasy wyrzucono w błoto?
Sorki bo to dwa pytania ale na strasznie mnie ruszyło jak to niedawno zobaczyłem.
Anonymous - 04-07-2015, 00:52
Temat postu:
Wg. Mnie dobre posunięcie. Pamiętaj, że nadal jest linia do Kluczborka. Nie daj Boże, za kilka/kilkanaście lat odżyje ruch na tym węźle... Wole takie zabezpieczenie. Przyszłościowe myślenie. Wolę żeby stał niż później słuchać biadolenia za 10 lat że brakuje krawędzi peronowej.


Choć nie powiem... Sam bylem ciekaw gdy zobaczyłem to na własne oczy Smile

Miejmy nadzieje, że kiedyś się przyda. Przy zwijaniu "kolei" w dzisiejszych czasach...
KrzysiekkG - 25-05-2016, 19:43
Temat postu:
Wrzucam dwie fotki przedstawiające remont wiaduktu w Strzelcach Opolskich. Na jednej z nich widać po prawej stronie tor linii kolejowej nr 175 na którą w ostatnim czasie wróciły pociągi towarowe. Jest to związane z transportem drewna do fabryki Kronospan w Rozmierce.
Szczegóły:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wrocily-pociagi-na-linii-ze-strzelec-opolskich-do-rozmierki-76351.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group