INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Nowa jakość drużyn konduktorskich w PKP IC

oporny301 - 18-10-2010, 20:58
Temat postu: Nowa jakość drużyn konduktorskich w PKP IC
Reakcja na radosną twórczość
mateusz123 - 18-10-2010, 22:00
Temat postu:
Ktoś tam pisał w linku, że podanie imienia i nazwiska przez głośnik narusza prywatność itd. a nie ma takich danych napisanych na plakietce? Czy jest tylko numer? A co do strony merytorycznej pisma to nie będę się wypowiadał, ale chętnie posłucham opinii forumowiczów-konduktorów- co sądzą o takim obowiązku i jak to się będzie miało np. do bezpieczeństwa czy ilości wystawionych biletów.
psim - 18-10-2010, 22:09
Temat postu:
Niezłe niezłe. A mi wciąż po głowie chodzi uruchomienie systemu elektronicznego do automatycznych zapowiedzi w pociągach i na stacjach. Z centralnym sterowaniem w jednym miejscu w kraju.

Mozna nawet dostarczyć do rozwieszenia po wagonach gotowe kołchoźniki, i tylko zasilanie im podłączać. Reszta skonfiguruje się sama. Minimum stresu dla pracowników i związkowców PKP, maksimum outsource'u.

Wcześniej czy później ktoś to w ten sposób zrobi.
CzarnyBohater - 21-10-2010, 01:50
Temat postu:
To się wszystko zaczyna robić chore... pociąg TLK na 9 wagonach jedna słuchawka... i teraz bieganie co stację by zapowiadac... może spółka zatrudni dodatkowo osobę na pociąg która będzie umilać podróż podróznym wygłaszaniem komunikatów Smile no bo moje oko mamy wystarczająco co robić na pociągu... no ale za brak komunikatów kara za brak kontoroli kara... za brak braków kara Smile karać karać karać w końcu jest za co... niech dadzą każdemu składany młotek kask kitel będziemy robić próby łaćzyc składy a w miedzyczasie sprawdzać bilety... jakaś abstrakcja... nie... polska rzeczywitość i hasło jak za 1500 zł wykorzystać człowieka maksymalnie jak sie da....
klimeu44 - 21-10-2010, 06:08
Temat postu:
Masz zawsze możliwość skorzystania z PDO i wtedy znajdziesz sobie pracę, w której będziesz mniej wykorzystywany i będziesz miał mniej obowiązków, a może żadnych.
CzarnyBohater - 21-10-2010, 10:49
Temat postu:
klimeu44 ha! ha! ha! sieszne bardzo koń by się usmiał... jak masz sie wypowiadać nie na temat to lepiej siedz cicho! Smile
PKPowiec - 21-10-2010, 11:19
Temat postu:
Jak patrzę na to z boku, bo nie jestem pracownikiem IC, to pomysł z ujednoliceniem komunikatów nie jest zły, no może oprócz podawania danych. Ilekroć słyszy się jakieś nieudaczne zapowiedzi.

Mam pytanko, czy byłby ktoś w stanie udostępnić, w formie elektronicznej, wzory komunikatów, obowiązujące we wszystkich pociągach Question
klimeu44 - 21-10-2010, 17:50
Temat postu:
CzarnyBohaterze, piszę jak najbardziej na temat. Skoro nie chcesz dostosować się do zaleceń Spółki w kwestii wykonywania obowiązków służbowych, to możesz skorzystać z szansy pożegnania się z tak marnie płatnym zajęciem i z tak ogromnym przeciążeniem pracą. Czas do jutra.
CzarnyBohater - 21-10-2010, 18:03
Temat postu:
klimeu44 tak jak mówisz nie inaczej... tylko nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi.... zapowiadanie co stacje na TLK przy braku słuchawek jest rzeczą skrajnie nie mozliwą Smile a gdzie tu kontrola dokumentów przejazdowych za której brak jestesmy tak surowo karani Smile Jeśli czegoś sie wymaga od pracownika należy stworzyć mu odpowiednie warunki pracy umożliwające wykonywanie owych poleceń.... na jednym wagonie trzeszczy na drugim piszczy na trzecim wcale nie działa Smile a na czwartym brak wogole radiofoni Smile
Damian Łódź - 21-10-2010, 18:51
Temat postu:
CzarnyBohater, brak radiofonii? to przecież wasza spółka i wasi górni pracownicy przejmowali wagony, to do kogo pretensje?
ic konduktor - 21-10-2010, 19:05
Temat postu:
Damian Łódź, ale to nie my konduktorzy przejmowaliśmy wagony - to raz, to nie my przekręcalismy tabliczki i przemalowywaliśmy numerację na wagonach - to dwa, a pretensje mamy do zwierzchników wymyslających takie cuda na kiju - to trzy.
Tak więc nie wiem co Twój post wnosi do dyskusji.
Damian Łódź - 21-10-2010, 19:32
Temat postu:
ic konduktor, chodzi głównie o to ,że wasza spółka przejmowała wagony z marszu, osobiście widziałem jak to wyglądało, ale nigdy nie powiedziałem że drużyny kond. są odpowiedzialne za to, tylko miejcie pretensje do zwierzchników, chyba nie chcesz zebym napisał co spółka IC zrobiła z wagonami łódzkimi...

ps. pretensji nie mam do druzyn,bo sam dymam w tym bagnie chociaz w lepszej spółce,ale znam realia.
anas - 22-10-2010, 16:42
Temat postu:
Rozbawiłeś mnie "w lepszej spółce" .Mówisz, że bagno a jak może być lepsze. Question
Desiro - 22-10-2010, 21:01
Temat postu:
Przepraszam bardzo,ale może z 5% osób zatrudnionych jako kierowinicy/konduktorzy ma głos odpowiedni do wygłaszania jakichkolwiek komunikatów, reszta nie umie normalnie z zachowaniem dykcji mówić więc po co drażnić pasazerów zapowiadaniem durnych informacji typu witamy na pokładzie IC, życzymy PRZYJEMNEJ podróży (no nie wiem jak podróż pociągiem syfnej spółki może być przyjemna) i takie tam, proszę zabrać bagaż (to sugestia że pasazerowie są nie do końca psychicznie zdrowi?no chyba nikt z własnej woli nie zostawia bagażu ) i tak dalej..poza tym piszczace i charczące głośniki...
ic konduktor - 22-10-2010, 21:55
Temat postu:
Desiro, nie musisz przepraszać... toć sczera prawda!
No może z tym 5% to nieco przegiołeś, ja bym dał 20%.

Ach i bym zapomniał, w książeczce mowa jest o pociagach skomunikowanych...
Nie wiem czy kierpoć zdąży wymienić pomiędzy Warszawa Centralną a Wschodnią wszystkie te skomunikowane pociągi Wink
Szymek - 22-10-2010, 22:08
Temat postu:
A ja bardzo lubię zapowiedzi w pociągach, może faktycznie przed każdą stacją to niepotrzebnie... Ale przywitać podróżnych i poinformować o zbliżaniu się do ważniejszego węzła kolejowego, się powinno.
Jedne co jest czasami śmieszne; a nikt tego jeszcze nie napisał, to np. czytanie wszystkich przyjazdów z godzinami dla pociągów o długich relacjach. Zawsze podziwiam IC Szczecin na d. Światowidzie 83100 Very Happy Aż się chce powiedzieć Kyrie elejson, Chryste elejson, Kyrie elejson Smile Smile Smile
alf1923 - 30-10-2010, 10:51
Temat postu:
dobra dobra nie przesadzajmy. Komunikaty powinny być ujednolicone, ale na zasadzie:
Witamy w pociągu tym i tym, relacji,zgodnie z rozkładem jazdy zatrzymujemy się tam i tam. Informujemy gdzie jest wars,zakaz palenia itp i życzymy przyjemnej podróży. tyle. i zapowiadamy przed stacjami gdzie dojeżdżamy. tyle. Nie można sie rozwodzić, bo ludzi nie interesuje to czy jedzie EP09 czy EP15343 !
Jeśli pociąg jest opóźniony zapowiadamy ile. Zazwyczaj tak robimy i ludzie są "tłuści" od informacji jak karpie!

Cała ta książeczka to farsa. To tak jak ostatnio była książeczka z profesjonalnej obsługi:) Co jakiś czas pewni ludzie muszą coś wydać, bo inaczej po co byli by tutaj?
Borys - 30-10-2010, 14:07
Temat postu:
Zgadzam się z poprzednikiem. Bardzo trafna wypowiedź. Jeżeli ktoś coś chciał zrobi to najpierw mógł się skonsultować z osobami wygłaszającymi takie komunikaty ( kierownikami pociągów) i stworzyć jednolity wzór akceptowalny przez wszystkich, nie oderwane od rzeczywistości zdanka.
DarekP - 31-10-2010, 14:31
Temat postu:
Osobiście uważam, że to rozporządzenie jest potrzebne, myślącym załogom, nie jest ono potrzebne, ale zauważalny jest spadek jakości obsługi pociągów. Dlatego takimi ruchami trzeba sytuację porządkować.
Obsługa jest na styku z klientem, jest zatem pomiędzy młotem i kowadłem.
Z jednej strony zaniedbania w utrzymaniu wagonów, za które bura od pasażerów spadnie na nich, a drugiej strony rosnąca frustracja samych pasażerów.
Ja uważam, że w przedziale służbowym przez cały czas podróży powinna przebywać jedna osoba z załogi, jeżeli nie kierownik, to któryś z konduktorów. Nie tylko po to, żeby wygłaszać zapowiedzi, ale, aby podróżny miał możliwość go odnaleźć. Marzy mi się sytuacja, w które w każdym wagonie będzie interkom, przez który będzie się można połączyć właśnie z przedziałem obsługi i zgłosić oprócz sytuacji alarmowych, że np. nie działa toaleta, oświetlenie itp. Tego bym oczekiwał od pociągów kwalifikowanych.
Zapewnienie odpowiedniej obsady konduktorskiej zawsze bedzie spoczywać na kierownictwie i ustalanie ilości zadań ponad te, które można wykonać w realnym czasie też jest błędem w założeniach. Szczególnie, że życzliwość i przychylność pasażerów maleją ze wzrostem opóźnienia i spadkiem komfortu, a tendencje tych ostatnich rzeczy są zwyżkowe.
Ale niestety nie tylko na kolei wszystko chcemy robić taniej i lepiej, a to, jak życie pokazuje, nie działa na dłuższą metę. Da się osiągnąć chwilową poprawę, ale na stałe - bardzo rzadko.
mikolo - 01-11-2010, 11:35
Temat postu:
Ostatnio jechałem w TLK Kraków-Warszawa i zapowiadali przed kazdą stacją. Ale wrażenie było takie jak by kierowniczka pociągu coś,,wypiła" wszyscy pasażerowie pękali śmiechem jak zapowiadali. Mr. Green
Desiro - 01-11-2010, 18:36
Temat postu:
trochę z innej beczki ale byłem kiedys słuchaczem zapowiedzi regio Jaworzyna na st. Kraków Płaszów, panie zapowiadająca b.wesołym tonem i jej koleżanki aż piały ze śmiechu (w tle) podczas zapowiadania tego pociągu Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group