INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - [PR] Modernizacja EZT

Arek - 12-11-2010, 14:59
Temat postu: [PR] Modernizacja EZT
Przewozy Regionalne zmodernizują 188 ezetów

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg nieograniczony na wykonanie napraw rewizyjnych z modernizacją 188 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość szacunkowa zamówienia wynosi 78 793 514,38 zł netto.

Zamówienie zostało podzielone na 4 części:
1) Zadanie nr 1. Naprawy 70 szt. taboru serii EN57 – naprawy rewizyjne wraz z modernizacją 70 ezt serii EN57;
2) Zadanie nr 2. Naprawy 65 szt. taboru serii EN57 – naprawy rewizyjne wraz z modernizacją 65 ezt serii EN57;
3) Zadanie nr 3. Naprawy 39 szt. taboru serii EN57 – naprawy rewizyjne wraz z modernizacją 39 ezt serii EN57;
4) Zadanie nr 4. Naprawy taboru serii EN71 i ED72 – naprawy rewizyjne wraz z modernizacją 5 ezt serii EN71 i 9 ezt serii ED72.
Oferty należy składać w odniesieniu do jednej lub więcej części.

Wykonawca biorący udział w postępowaniu musi spełniać warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – działalność prowadzona na potrzeby przedmiotowego zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia – wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał naprawy okresowe (naprawy rewizyjne lub główne) co najmniej 10 ezt;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następującymi urządzeniami:
a) urządzenie do komputerowego testowania hamulców w ezt – 1 sztuka;
b) urządzenie do pomiarów nacisków kół na szynę z eliminacją tarć wewnętrznych układów
odsprężynowania (tzw. waga) – 1 sztuka;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej – Wykonawca musi się znajdować w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia – warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub posiadaniem zdolności kredytowej co najmniej w wysokości co najmniej 10% ceny oferty (lub ofert – jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedno zadanie).

Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie:
1) 115 000,00 PLN – na zadanie nr 1;
2) 107 000,00 PLN – na zadanie nr 2;
3) 64 000,00 PLN – na zadanie nr 3;
4) 29 000,00 PLN – na zadanie nr 4.

Całość zamówienia powinna być wykonana w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Jedynym kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu jest cena (waga 100%). Oferty winny być złożone w terminie do dnia 21 grudnia 2010 r.

źródło: Rynek Kolejowy
EU07-469 - 12-11-2010, 16:19
Temat postu:
Ciekawe, jak bedzie wygladac modernizacja tych jednostek. I gdzie trafia po remoncie.
alojz - 12-11-2010, 18:11
Temat postu:
Pewnie tak jak w poprzednim przetargu.
19WE - 12-11-2010, 20:12
Temat postu:
ED72 na AKM?

Ja mam nadzieję że to będzie standard moderny RegioPlus (te około 2000), to chyba najwięcej ile za tą kwotę da się uzyskać.
alojz - 12-11-2010, 20:28
Temat postu:
JSB napisał/a:
ED72 na AKM?
Nie, te 2 ED72 mają naprawy główne, pozostała część przetargu to naprawy rewizyjne.

Jak nie możecie znaleźć zakresu tamtych modernizacji to zaraz mogę podlinkować.

edit:
http://tnij.org/pr_naprawy_ezt
(pełny link http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//Zalaczniki_do_ogloszen(PRZETARGI)/MAZOWIECKIE/11%20naprawy%20okresowe%20ezt/SIWZ%20napr%20ezt.pdf )
strona 23

Naprawy rewizyjne z modernizacją EN57 przeprowadza Newag za cenę:
- zadanie 1 - 392 200 zł / szt. (netto)
- zadanie 2 - 372 300 zł / szt. (netto)
REGIOchłopak - 12-11-2010, 22:59
Temat postu:
Najwyższy czas....przynajmniej na taką modernizację, dowiedziałem się, że dzisiaj MZPR wysłał do Katowic EN54-001 w nieważną rewizją. Powodem był brak jakiejkolwiek sprawnej jednostki, podobno wszystkie spoty w MZPR padły...
19WE - 12-11-2010, 23:45
Temat postu:
alojz, to nie ten przetarg. Ten jest w trakcie naprawy i ED72 w zadaniu 1A wraca jako AKM z vmax=120. I wraca do 31.12.2010.

Te 188EZTów pewnie wróci do 31.12.2011

Do tego przetargu nie ma jeszcze SWIZa.
hurricane - 13-11-2010, 08:53
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
EN54-001 w nieważną rewizją.


Co to za jednostka? Twisted Evil
alojz - 13-11-2010, 08:56
Temat postu:
Przecież napisałem wyrażnie że podlinkuję zakres tamtych modernizacji. Jestem przekonany ze teraz będzie tak samo.

ED72 są w trakcie napraw głównych z modernizacją do standardu AC/AKM i mają śmigać 130 km/h.
Exsimus - 13-11-2010, 11:13
Temat postu:
Koledze chodziło pewnie o EN57-001
Grygus - 13-11-2010, 11:50
Temat postu:
Czyżby EN57 miał się stać pierwszym pojazdem szynowym, który osiągnie 100 lat nieprzerwanej eksploatacji? To prawie tak jak samoloty B-52, które mają być użytkowane do 2050r Very Happy . Trzeba by znaleźć dojście do głównego projektanta i dać mu jakieś odznaczenie za stworzenie tak trwałej i użytecznej jednostki.
EU07-469 - 13-11-2010, 12:18
Temat postu:
No wiesz, EN57-001 w przyszlym roku obchodzic bedzie 50-te urodziny. Najmlodszy zas bedzie juz pelnoletni Smile Moze Przewozy Regionalne jakos to godnie uczcza :-D Na razie EN57 ma tytul najdluzej produkowanej jednostki na swiecie (1961-1993). Nawet w nieistniejacym juz ZSRR jednostki byly czesciej wymieniane.
Anonymous - 13-11-2010, 14:53
Temat postu:
Cytat:
ED72 są w trakcie napraw głównych z modernizacją do standardu AC/AKM i mają śmigać 130 km/h.


Poważnie? Możecie podać jakieś źródło?
alojz - 13-11-2010, 15:08
Temat postu:
Link podałem powyżej (strona 28, punkt 22).
19WE - 13-11-2010, 15:37
Temat postu:
mk1992, nie pamiętasz listy zamówień szlaków od PLK? W taborze były rubryki ED72/ED73 ze szlakową wpisaną 120. Nawet już rozkład niektórych IR jest napisany pod ED72 AKM.
przewoz - 13-11-2010, 16:30
Temat postu:
Gorzej, jak te 2 sztuki ED72 padną i znou trzeba będzie wysłać zwykłe EN albo ED72. A AKM na Mazowszu czasem potrafią paść. Modernizacje nie bardzo poprawiają ich sprawność.

A poza tym ten przetarg to zwykłe standardowe rewizje, które robią non stop, bo jeździć trzeba. Bez fajerwerków, bo za tą kwotę ich nie będzie.

[ Dodano: 15-11-2010, 17:22 ]
Żeby nie być gołosłownym, oto cco oznacza modernizacja w tym przetargu (z SIWZ):

* modernizacja kabin WC
* montaż tablic elektronicznych
* nowy fotel maszynisty
* płytki sterujące wałem kułakowym
* montaż zderzaków międzywagonowych
* sygnalizacja zmkniętych drzwi na pulpiciie maszynisty
* nowa osłona przekładni

Tak więc nawet nie ma wymiany siedzeń w przestrzeni pasażerskiej. Przykro mi.
19WE - 15-11-2010, 20:00
Temat postu:
A czy ten przetarg wiąże się z wyciąganiem maszyn z krzaków? Jakoś po ilości 188 nie jestem pewien bo to by wychodziło że tylko bieżące potrzeby są.
Bartuś - 15-11-2010, 20:38
Temat postu:
przewoz napisał/a:


Tak więc nawet nie ma wymiany siedzeń w przestrzeni pasażerskiej. Przykro mi.


Mogliby przynajmniej wymienić siedzenia w fullplastikach, obiecywali to Evil or Very Mad
Jarul - 19-11-2010, 09:22
Temat postu:
Z fullplastikami to jest faktycznie skandal. Derma może bez problemu zostać, jest bardzo wygodna, ale plastik? Wymiana foteli chyba nie kosztuje aż tyle, a plastik budzi pośmiewisko i drażni mniej więcej po 1h jazdy. EZT to nie tramwaj.

A ktoś w ogóle wie, dlaczego plastik pojawił się w EN57? Słyszałem gdzieś, że w kryzysowych latach 80-81, ale czy to prawda?
REGIOchłopak - 19-11-2010, 09:35
Temat postu:
Ja słyszałem, że miała to być wersja "przejściowa". Jest to podstawa siedzenia do obicia materiałem...nie wiem ile w tym prawdy.
hurricane - 19-11-2010, 11:23
Temat postu:
Grygus napisał/a:
Trzeba by znaleźć dojście do głównego projektanta i dać mu jakieś odznaczenie za stworzenie tak trwałej i użytecznej jednostki.


Chyba Order Lenina Razz

Niech PRy modernizują te kible, bo taborowo coraz gorzej to wygląda... Niedługo SPOTy będą musiały iść na pierwsze rewizje po NG.
19WE - 19-11-2010, 12:01
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Jest to podstawa siedzenia do obicia materiałem...nie wiem ile w tym prawdy.


Ja jestem prawie gotowy temu przytaknąć, przynajmniej dwa typy siedzeń obitych zieloną tkaniną KMów wydają się być obitym plastikiem. Nie mam żadnych zdjęć, ale ostatnio przy rewizji (opisanej jako P4) coś takiego było. Nie chciało mi się siedzieć...
alojz - 13-01-2011, 19:35
Temat postu:
http://tnij.org/pr_wynik_188

39 napraw wykonają Fablok i ZNTKiM Gdańsk.
W pozostałych częściach przetarg unieważniono.
EU07-469 - 13-01-2011, 19:57
Temat postu:
Czyli dalej nie bedzie czym jezdzic. Chyba ze rozpisza te przetargi od nowa.
19WE - 13-01-2011, 22:24
Temat postu:
Jakie moce przerobowe mają Idzikowice?
mikiyee - 24-01-2011, 13:50
Temat postu:
W ostatnim czasie dużo było mowy o zaginionych wagonach IC. Czas poszukać zaginionych EZT PR. Macie może informacje ile z około 850 EZT jakie mają PR jeździ i jest sprawnych? W Katowicach stoi około 40 szt EN57. Część z nich jeździ, jednak o której bym nie jechał pociągiem, to większość stoi tam przez cały dzień, cześć pomalowana.

Katowice:
http://www.pkt.pl/mapalocation.ds?where=50.257761%2C19.020353
BR232 - 24-01-2011, 14:11
Temat postu:
PR Rzeszów ma 7 EN57 czekających na NR/NG: 899, 1037, 1293, 1393, 1503, 1510, 1795 i 1065 czekającego na naprawę awaryjną.
misiekkp - 24-01-2011, 14:58
Temat postu:
Plastik był reakcją PKP na powszechne na początku lat 90-tych akty wandalizmu w podmiejskich pociągach. Nie było końca rozcinanym nożami chuliganów dermowym siedziskom. Rozwiązanie to było logiczne w kontekście prawidłowej lokalizacji EZT typu EN57/71 czyli połączeń podmiejskich bo do obsługi takich właśnie połączeń tj. max do 100km produkowane były owe składy. I gdyby komuś 20 lat temu powiedziano że EN57 wyprodukowane w latach 70-tych i 80-tych będzie standardem na polskich kolejach XXI wieku na trasach np. Przemyśl-Wrocław lub Wrocław-Olsztyn to nasz rozmówca mocno popukałby nam w czoło.
Wojtek - 04-07-2011, 12:38
Temat postu: Przewozy Regionalne zmodernizują 72 ezety
Przewozy Regionalne zmodernizują 72 ezety

Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na naprawy rewizyjne z modernizacją 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 9 z serii ED72, 5 z serii EN71 oraz 58 z serii EN57. Zamówienie zostało podzielone na 6 części.

Pierwsza część zamówienia przewiduje naprawę rewizyjną z modernizacją 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72, druga naprawę rewizyjną z modernizacją 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72, trzecia naprawę rewizyjną z modernizacją 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 i 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN71, czwarta naprawę rewizyjną z modernizacją 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 i 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN71, piąta naprawę rewizyjną z modernizacją 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 i 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN71, natomiast szósta naprawę z modernizacją 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 i 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN71.

Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 20 tys. zł dla każdego zadania. Jedynym kryterium wyboru oferty jest najniższa cena. Termin składania ofert upływa 9 sierpnia o godzinie 12:00.

źródło: Rynek Kolejowy
Dudzio - 04-07-2011, 13:38
Temat postu:
Nie za krótkie te terminy realizacji (4 miesiące)? Coś czuję, że zakłady dowalą im w związku z tym strasznie wysokie ceny.
holdman - 05-07-2011, 17:47
Temat postu:
Kto na tym RK wypisuje takie bzdury? Ktoś chyba tu uwielbia słowo "modernizacja". Na stronie PR wyraźnie jest napisane, że chodzi o naprawę rewizyjną. RK schodzi od jakiegoś czasu na psy...
przewoz - 05-07-2011, 21:51
Temat postu:
PR to nazwały "naprawy rewizyjne z modernizacją"....
dyżurny - 06-07-2011, 07:58
Temat postu:
Która polega na wymianie wyświetlaczy i dodaniu kontroli zamknięcia drzwi na składzie.
psim - 06-07-2011, 08:17
Temat postu:
...i bardzo dobrze, więcej nie trzeba już w ten sprzęt inwestować. No, może jeszcze przydałaby się bezodpływowa toaleta z dost. dla niepełnosprawnych, może głośniki i automatyczny system nadawania komunikatów głosowych.

To jak wyglądają łódzkie AKMy to niestety pudrowanie i jaskrawy makijaż dla trupa - pasuje jak pięść do nosa, niby ślicznie ale marne wykonanie i już się rozlatuje, wszystko trzeszczy, hałasuje, zupełnie niepotrzebne bajery.O "zaletach" modernizacji napędu kibelków mogą długo opowiadać maszyniści.
dyżurny - 06-07-2011, 11:07
Temat postu:
Ewentualnie tylko jeszcze wymienić okna, na bardziej szczelne, żeby w zimie śnieg nie sypał się do środka, i wystarczy.
absolutus1 - 13-01-2013, 23:04
Temat postu: PR modernizują 44 EZT EN57
Samorządowy przewoźnik ogłosił przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 310 mln zł netto.


W terminie 18 miesięcy od dnia podpisania umowy, przewoźnik z własnych środków chcę przeprowadzić modernizację 44 pojazdów. Jest to pewna nowość. W ostatnich latach koszty modernizacji taboru używanego przez Przewozy Regionalne pokrywały głównie samorządy.

Nowoczesny wygląd

W ramach przeprowadzonej modernizacji zmieni się wygląd pojazdów. Zamontowane zostanie nowoczesne czoło podobne do obecnie stosowanych w zmodernizowanych już składach EN57 tj. bez drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny maszynisty. Przód EZT-ów wyposażony będzie w reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe wykonane w technologii LED. Zmieni się także kabina dla maszynisty, która zyska klimatyzację i nowoczesny pulpit sterowniczy.

Również wnętrza jednostek zostaną przebudowane. Na podłodze znajdzie się materiał antypoślizgowy. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonane zostaną z tworzyw sztucznych. Zamontowane będzie nowoczesne oświetlenie, nowe półki bagażowe oraz stoliki. Każdy pojazd będzie wyposażony w dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których jedna zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadać będzie miejsce do przewijania niemowląt.

Podczas prac modernizacyjnych nastąpi zmiana rozmieszczenia siedzeń w pociągu. Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele. Minimalna ilość miejsc siedzących stałych i uchylnych musi wynieść 180. Komfort podróżowania zapewnić ma wydajna klimatyzacja. Wydzielony zostanie mały przedział dla drużyny konduktorskiej z przeźroczystymi ściankami z siedzeniem dla 1 osoby. Specjalne uchwyty (po 4 z każdej strony pojazdu) pozwalają na przewóz rowerów.

Wnętrze pojazdu będzie monitorowane przez system 16 kamer. Ponadto pojazdy zyskają nowy system informacji audiowizualnej, w skład którego wejdą elektroniczne tablice informacyjnych LED na czołach i bokach pojazdów oraz z 6 monitorów LCD wewnątrz jednostek.

Nowy układ jezdny

Modernizacja obejmie także układ jezdny. Nowe napędy i wózki muszą pozwolić na podwyższenie prędkości maksymalnej do 120 km/h. Zastosowane zostaną falownik trakcyjny, sterownik mikroprocesorowego i nowe silniki asynchronicznych prądu przemiennego, dostosowane do obecnego sposobu zawieszenia silników. Przekładnia główna wykonana będzie jako jednostopniowa z nowymi kołami zębatymi o dotychczasowych parametrach. Przyspieszenie rozruchu powinno mieć wartości 0,8 - 1,1 m/s². Zmodernizowane sprzęgi muszą umożliwiać przeniesienie sterowanie EZT-ów w trakcji wielokrotnej 3 pojazdów.

Wejście do pojazdu zapewni system drzwi dwuskrzydłowych odskokowo-przesuwnych z napędem elektrycznym. Bezpieczeństwo podróżowania w przedsionkach zapewni blokada indywidualnego otwarcia drzwi przy prędkości powyżej 5 km/h.

Dzięki zastosowaniu trzech rodzajów hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny), droga hamowania z prędkości 120 km/h powinna wynieść nie więcej niż 850 m.

Dla wykonawców

Ogłoszony przetarg nie jest podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium wysokości 5 mln zł. Przewozy Regionalne wybiorą tego wykonawcę, który zaoferuje najniższą cenę za wykonanie zamówienia. Oferty można składać do 9 kwietnia 2013 r. do godz. 12.00. Szacunkowa wartość zamówienia to 310 150 232,92 zł netto.
ŹRÓDŁO rynek-kolejowy

ciekawy jestem które kible pójdą do moderny te jezdzące czy odstawczaki z krzaków. Jeżeli ktos wie proszę o odpowiedź
Jarul - 13-01-2013, 23:22
Temat postu:
Rynek Kolejowy ma w pewnych miejscach problem z odmianą i składnią. Ale mniejsza.

Świetna wiadomość. Nowe życie dla EN57, zawsze popierałem AKM. Choć z drugiej strony można byłoby zrobić tak jak z ED72, tzn. zostawić opory i wał kułakowy - pasażer i tak tego nie widzi, a byłoby taniej. A tak drogo, ale pełny wypas.

Wydaje mi się, zaznaczam wydaje, że przynajmniej w części to te krzaczorowe, bo czym by jeździli po wycofaniu tylu sztuk, na bądź co bądź długi okres.
EU07-469 - 13-01-2013, 23:39
Temat postu:
Tylko czy naszpikowane elektroniką jednostki będą w stanie w razie defektu jednej grupy silników pojechać tylko na drugiej... Te sprzed moderny będą się kiepsko zbierać, ale dojadą do celu na dwóch silnikach. Z drugiej strony kible mają już trochę lat (najmłodsze od ponad roku są "pełnoletnie") i moderna przedłużająca im życie na pewno jest dobrym pomysłem. Niemniej chyba 53-letniego "dziadka" (EN57-001) ruszać nie będą.
absolutus1 - 14-01-2013, 07:36
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
. Niemniej chyba 53-letniego "dziadka" (EN57-001) ruszać nie będą.



myślę że nie .do modernizacji spot brali w miarę młode składy mniej wiecej 25-30 letnie z numerem ponad 1000 wszystkie. Ktoś pamięta czy wtedy brali odstawczaki z krzaków czy wyrywali ze szlaku na modernizacje czynne kibele

[ Dodano: 14-01-2013, 07:37 ]
P.S EN 57- 001 wydaje mi się skończy jako eksponat lub złomiarze "zmodernizują" go do standardu Polsilver Smile
ET05 - 16-01-2013, 00:52
Temat postu:
Jarul napisał/a:
Choć z drugiej strony można byłoby zrobić tak jak z ED72, tzn. zostawić opory i wał kułakowy - pasażer i tak tego nie widzi, a byłoby taniej. A tak drogo, ale pełny wypas.



Już lepiej darować w części zmianę czoła i na asynchrony przerobić pozostałe w PR 19xx. Zamiast 44 będzie wtedy ponad 50 (przy założeniu że kible < 1900 jednak dostaną plastikową klapę ma czoło).

Zmiana czoła w ED72 czy EW60 to nonsens.
Jarul - 16-01-2013, 01:16
Temat postu:
Nie no, z czołem pisałem już kiedyś, że też uważam, żeby go nie zmieniać, wstawić wyświetlacz (zresztą i tak są) oraz halogeny. Za to zrobić fajne wnętrze. Co do rozruchu oporowego to miałem na myśli zrobienie tak jak z tym ED72-001 (z tym, że niekoniecznie z czółkiem). Dla pasażera liczą się szczelne okna, wygodne fotele, sprawne ogrzewanie/klimatyzacja. On nic nie wie o istnieniu bądź nie falowników. Choć to przyszłość bezapelacyjnie.

Ja tam cieszę się i nawet z tym czołem, tylko pewnie układ foteli będzie autobusowy.
sabatnik - 17-01-2013, 16:35
Temat postu:
Jestem ciekawy, czy to w ogóle dojdzie do skutku. Czasu i pieniędzy trzeba sporo a przyszłość PR niepewna od dawna. Kolejne województwa chcą własne spółki, wsparcia od państwa też nie ma.
sphinx - 17-01-2013, 17:55
Temat postu:
Po jatce w śląskim plany tworzenia własnych spółek mocno wyhamowały. Póki co PRy mogą spać dość spokojnie. Tym bardziej, że w pozostałych województwach jeżdżą za przyzwoite stawki.
Tomasz B. - 19-01-2013, 11:47
Temat postu:
Kurier Kolejowy dowiedział się, z których zakładów składy będą remontowane a także gdzie trafią po modernizacji.

Najwięcej, osiem jednostek wybrano z Opolskiego Zakładu PR, po sześć z oddziałów PR w Łodzi, Olsztynie oraz Poznaniu. Po cztery składy wytypowano z zakładów w Bydgoszczy, Rzeszowie i Szczecina. Po dwie sztuki z województw podlaskiego oraz lubuskiego a także po jednym składzie EN57 ze Świętokrzyskiego oraz Dolnośląskiego Zakład PR.

Nie wszystkie zmodernizowane składy wrócą do swoich zakładów. Odnowione jednostki trafią do wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, pomorskiego, zachodniopomorskiego, lubelskiego oraz łódzkiego zakładu spółki.

Nadal nie wiemy czy zmodernizowane składy będą przemalowane w barwy województw czy będą utrzymane w kolorystyce przewoźnika. - W kwestii kolorów, nie podjęliśmy jeszcze decyzji – informuje Kamil Migała, rzecznik Przewozów Regionalnych.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12109/Wiemy-gdzie-trafia-zmodernizowane-EZT-y-PR.html

[ Dodano: 19-01-2013, 13:18 ]
Jednostki, które najprawdopodobniej zostaną przeznaczone do remontu:

Zakład opolski: EN57-1187; EN57-1354; EN57-1414; EN57-1421; EN57-1497; EN57-1525; EN57-1527; EN57-1528
Zakład łódzki: EN57-1374; EN57-1449; EN57-1454; EN57-1455; EN57-1471; EN57-1477
Zakład warmińsko-mazurski: EN57-1461; EN57-1473; EN57-1506; EN57-1513; EN57-1521; EN57-1554
Zakład wielkopolski: EN57-1345; EN57-1346; EN57-1347; EN57-1370; EN57-1468; EN57-1500
Zakład kujawsko-pomorski: EN57-1530; EN57-1557; EN57-1570; EN57-1574
Zakład podkarpacki: EN57-1503; EN57-1510; EN57-1575; EN57-1576
Zakład zachodnio-pomorski: EN57-1296; EN57-1515; EN57-1519; EN57-1522
Zakład dolnośląski: EN57-1580
Zakład świętokrzyski: EN57-1443
Zakład lubelski: EN57-1663
Zakład lubuski: EN57-1287

[ Dodano: 19-01-2013, 15:28 ]
+ (w uzupełnieniu)

Zakład lubuski: EN57-1206
Zakład podlaski: EN57-1532; EN57-1548
sphinx - 19-01-2013, 15:55
Temat postu:
Nie sądziłem, e moja krytyka odbije się tak szerokim echem Embarassed

PR modernizują 44 pociągi. Ale nie chcą nowoczesnej przekładni


Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 44 ezt EN57. Zamawiający wśród wymagań zapisał użycie starego typu przekładni, mimo że na rynku dostępna jest nowsza technologia. Korzystają z niej choćby Koleje Mazowieckie.

Modernizacja, ale stara przekładnia

Jeden z naszych Czytelników zwrócił uwagę, że w postępowaniu na modernizację 44 ezt, w zakresie modernizacji napędu asynchronicznego - oprócz standardowych rozwiązań w postaci falowników, rozruchu impulsowego, silników asynchronicznych Przewozy Regionalne wymagają, aby wykonawca zastosował stary typ jednostopniowej przekładni z zawieszeniem silników "za nos".

- Jest to rozwiązanie starsze, przenoszące drgania oraz bardziej zawodne o czym przekonały się m.in. Koleje Mazowieckie, które w nowym przetargu wymagały zastosowania nowej przekładni dwustopniowej. Dziwi mnie to, że Przewozy Regionalne chcą popełniać własne błędy nie ucząc się na pomyłkach innych, ze szkodą dla pasażerów i własnego budżetu - napisał Czytelnik.

Koleje Mazowieckie zadowolone

Co o przekładni dwustopniowej sądzą Koleje Mazowieckie? - Takie rozwiązanie ma wiele zalet - mówi rzeczniczka przewoźnika Donata Nowakowska. - Przekładnia dwustopniowa jest ekologiczna. Jest hermetycznie zamknięta, w związku z czym nie ma zagrożenia wyciekiem oleju, a tym samym skażenia środowiska. W przekładni jednostopniowej trzeba uzupełniać olej co 72 godziny, natomiast przekładnia dwustopniowa nie wymaga takich działań - wylicza.

- Taka przekładnia jest w zasadzie bezobsługowa, co w dłuższej perspektywie czasu generuje oszczędności z tytułu praco-godzin i ilości zużytego oleju - dodaje Nowakowska. Rzeczniczka tłumaczy, że przekładnia dwustopniowa jest standardem w nowoczesnych pojazdach. - Została zastosowana m.in. w pojazdach ER75 Flirt, czy EN76 Elf, które spółka eksploatuje i jak do tej pory nie było przypadku jej awarii. W przeciwieństwie do przekładni jednostopniowej jest cicha w pracy - kończy Donata Nowakowska.

PR wolą stare, sprawdzone rozwiązania

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się Przewozy Regionalne. - Intencją modernizacji taboru jest zastosowanie nowoczesnych rozwiązań przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego sposobu utrzymania i minimalizowaniu komplikacji związanych z utrzymaniem taboru - odpowiada Michał Stilger z biura prasowego PR. Według przewoźnika, dwustopniowa przekładnia nie jest jeszcze układem sprawdzonym - mimo że korzystają z niej w EN57 Koleje Mazowieckie, a w nowszych pociągach - także inni przewoźnicy.

- Dwustopniowa przekładnia wymaga zmiany sposobu zabudowy, co uniemożliwi lub skomplikuje proces utrzymaniowy. Jakakolwiek awaria przekładni dwustopniowej wymaga wielotygodniowego oczekiwania na reakcję producenta, a przekładnie jednostopniowe starego typu naprawiane są we własnym zakresie - dodaje Michał Stilger. Nie zgadza się też, że stara przekładnia jest głośniejsza - Różnice w komforcie jazdy są pomijalne, a - co więcej - stare rozwiązanie zapewnia lepsze parametry układu napędowego (przyspieszenie) - kończy rzecznik.

Nowy typ przekładni oferuje nowosądecki Newag, jednak przedstawiciele spółki nie chcą komentować specyfikacji zamówienia. Zapewniają tylko, że dwustopniowa przekładnia została już zamontowana w ok. 50 pojazdach EN57, nie tylko Kolei Mazowieckich ale i w województwie wielkopolskim i śląskim. Więcej o modernizacja 44 ezt można przeczytać tutaj.

Źródło: Rynek Kolejowy
sabatnik - 20-01-2013, 11:36
Temat postu:
Żaden EZT skierowany (wg listy powyżej) do remontu nie pochodzi z Krakowa i nie planuje się przydziału żadnego po modernizacji. Czyżby jednak były jakieś obawy?
ET05 - 20-01-2013, 21:51
Temat postu:
Kraków dostał awansem pośląski ED72A Wink
sphinx - 22-01-2013, 18:34
Temat postu:
Nie tylko dla mnie niezbyt podobał się pomysł pozostawienia przekładni starego typu. Odwołanie Newagu:

http://przewozyregionalne.pl/img_in//0000%20ZAMOWIENIA%20PUBLICZNE%202013/0%20CENTRALA/7%20-%20modernizacja%20ezt/6.%20O%20Newag%2021.01.2013.pdf
grzesik56 - 24-01-2013, 20:29
Temat postu:
w Małoplsce w ubiegłym roku wyremontowano ok 30 jednostek,w tym wszystkie spoty 4 EN71 4 ED72,więc może z tego tytułu nie załapali się na ten przetarg,choć naprawy te nie miały takiego zakresu jak te z przetargu
ET05 - 24-01-2013, 21:30
Temat postu:
Spotom mogli dać w naprawach napęd asynchroniczny.
sphinx - 04-02-2013, 20:11
Temat postu:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//0000%20ZAMOWIENIA%20PUBLICZNE%202013/0%20CENTRALA/7%20-%20modernizacja%20ezt/7.%20SIWZz%2004.02.2013.pdf

Najwyraźniej Newag wygrał w KIO. Zmiany SIWZ obejmują zarzuty nowosądeckiej firmy. Innymi słowy zmieniono zasady korzystania z dokumentacji oraz dopuszczono rozwiązania równoważne w zakresie napędu.

[ Dodano: 09-04-2013, 18:28 ]
ZNTK i Newag zmodernizują EZT-y dla PR
Fot. Kuba Batorowicz
Jak dowiedział się "Kurier Kolejowy", w przetargu na modernizację 44 EZT-ów dla Przewozów Regionalnych wpłynęła tylko jedna oferta – od konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Newagu.

Oferenci zaproponowali wykonanie modernizacji pojazdów za kwotę 381 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 18 miesięcy od chwili podpisania umowy.(...)

Całość na: kurierkolejowy.eu

[ Dodano: 05-07-2013, 21:46 ]
Przetarg został unieważniony:

http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/przetargi/12655/11._zou_05.07.2013.pdf
Pirat - 10-12-2013, 06:47
Temat postu: PR zmodernizują 21 EZT-ów
Przewoźnik, należący do 16 województw ogłosił przetarg na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 155,7 mln zł bez VAT.

Modernizacja będąca przedmiotem zamówienia obejmie maksymalnie 21 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia – maksymalnie o 6 sztuk – liczby EZT przekazanych do modernizacji.

Ostateczną liczbę pojazdów przeznaczonych do modernizacji PR podadzą przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia.

Modernizacja obejmie zmianę napędu i wózków, a także pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej do 120 km/h. Nowe będzie też czoło EZT-ów. Pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację i monitoring. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji m.in. dwie toalety w systemie zamkniętym, przedział dla niepełnosprawnych, tablice boczne i wewnętrzne LED i LCD. Zmodernizowane pojazdy mają zostać skierowane do obsługi połączeń międzywojewódzkich.

Więcej TUTAJ
michasio115 - 10-12-2013, 21:32
Temat postu:
A jakie będą miały oznaczenia po NG????
Dudzio - 10-12-2013, 23:20
Temat postu:
Obstawiam EN57APR lub pozostawienie zwykłego EN57 Smile
ET05 - 10-12-2013, 23:20
Temat postu:
EN57A
CarnageLink - 22-08-2014, 13:13
Temat postu:
Jednak będą EN57A!!!

http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/przetargi/13889/12._wp_21.08.2014.pdf
sheva17 - 22-08-2014, 23:42
Temat postu:
Te kible z powodzeniem będą mogły powrócić na CMK Smile. Limit 120 km/h osiągnięty Very Happy .
sympatyk - 08-04-2015, 19:08
Temat postu:
Przewozy Regionalne oddają 21 pociągów do modernizacji.

Przewozy Regionalne podpisały umowę na modernizację 21 pociągów typu EZT. Pracę zrealizuje konsorcjum, w skład którego wchodzą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Według harmonogramu pierwszy zmodernizowany pociąg Przewozów Regionalnych wyjedzie na tory we wrześniu, a ostatni – w grudniu 2015 r.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55306/przewozy_regionalne_oddaja_21_pociagow_do_modernizacji.html

---

Cegielski zmodernizuje pięć ezetów Przewozów Regionalnych.

Jak poinformował prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski, została już podpisana umowa na modernizację pięciu pociągów przewoźnika przez FPS Cegielski. To kolejny plan ratowania fabryki przez Agencję Rozwoju Przemysłu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56905/cegielski_zmodernizuje_piec_ezetow_przewozow_regionalnych.html
EU07-469 - 17-11-2016, 11:09
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/najbardziej-zaawansowana-modernizacja-na-polskim-rynku--ezt-en57-feniks-gotowy-do-jazdy-79031.html

Jeśli AL to turbokible, to Feniksy chyba trzeba nazwać superkiblami Smile
Jarul - 26-01-2017, 17:00
Temat postu:
Ostatnio do Wrocławia przybył EN57-1703, wg serii KD "E33" - trochę to żałosne, KD poczuło się chyba jak prawdziwy zarząd kolei i nadaje swoje serie... Mamy w takim razie 3 rodzaje numeracji: normalny, unijny i KD. Ale sam pojazd żałosny nie jest. To chyba najdziwniejsza modernizacja - mamy nowe fotele, okna, ale wnętrze nadal po staremu w okleinie drewnopodobnej, czego absolutnie nie uważam za wadę. Zamontowano toaletę z zamkniętym obiegiem. Estetycznie zabudowano sprężarkę (nie wiem jaką, bo jednostka stała zimna). Nowe reflektory halogenowe i diodowe sygnały końca pociągu. Mały monitor w kabinie sugeruje monitoring. Wózki pozostały tradycyjne, z widłowym prowadzeniem. Na ścianie bocznej widnieje żartobliwa nazwa EZT "ENdolino". Pytanie tylko, czy ma to sens. Warunki jazdy na pewno uległy poprawie, ale pasażerowie KD przyzwyczajeni do Impulsów i EN57AL mogą kręcić nosem. Z kolei dla pasjonatów to okazja, by jakiś czas jeszcze słuchać ryku silników LK-450 i kołysać w rytm wężykowania Wink
sabatnik - 04-03-2017, 20:26
Temat postu:
Właśnie miałem okazję jechać odnowionym EN57 (seria z tym płaskim czołem) w nowych barwach PolRegio. Chyba ZNTK Mińsk Mazowiecki, luty br. Świeżaczek. Malowanie strasznie udziwnione ale cóż. W środku miłe zaskoczenie, bo pięknie odnowione i wygodne dermy, zachowana klasyka Smile
Beatrycze - 08-03-2017, 15:03
Temat postu:
Modernizować czy kupować nowe EZT?

Duży kontrakt spółki Przewozy Regionalne, zlecającej modernizację 36 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, rozbudził dyskusję: czy i pod jakimi warunkami przewoźnikowi opłaca się taka inwestycja, zamiast zakupu nowego taboru.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/modernizowac-czy-kupowac-nowe-ezt,293633_1_0_0.html
Victoria - 28-07-2017, 18:40
Temat postu:
PolRegio: Pięć EN57 z internetem, systemem informacji i zabudowanym WC.

Przewozy Regionalne właśnie rozpisały przetarg, w którym poszukują firmy chcącej podjąć się wykonania czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pięć pojazdów EN57 SPOT przejdzie modyfikacje, na których skorzystają przede wszystkim pasażerowie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polragio-piec-en57-z-internetem-systemem-informacji-i-zabudowanym-wc-82823.html
Beatrycze - 21-09-2017, 13:34
Temat postu:
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio.

Do Wielkopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych dotarły właśnie pierwsze głęboko zmodernizowane EN57 z kontraktu na 36 wozów. Składy w nowych barwach nawiązujących do PolRegio zaskakują swoim wnętrzem. Za prace odpowiada zakład w ZNTK w Mińsku Mazowieckim.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwsze-zmodernizowane-en57-juz-w-polregio-zdjecia-83587.html
matias32 - 22-09-2017, 14:36
Temat postu:
Bardzo ciekawa modernizacja , kolorystyka wnętrza wygląda nowocześnie i barwy Polregio wyglądają lepiej niż te tygrysie.
Ciekawe w jakim terminie wdrożą wszystkie do jazdy i gdzie zostaną rozdysponowane .
Victoria - 05-10-2017, 20:56
Temat postu:
PolRegio odebrało w Poznaniu zmodernizowane pojazdy.

Dzisiaj na peronie poznańskiego dworca głównego PolRegio odebrało pierwsze zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57, które będą obsługiwały trasy m.in. w Wielkopolsce.

PolRegio sukcesywnie unowocześnia tabor przeznaczony do obsługi swoich połączeń. Na trasy województwa wielkopolskiego trafiły już pierwsze z 36 zmodernizowanych przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Wartość kontraktu to 251 mln zł.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30963/polregio-odebralo-w-poznaniu-zmodernizowane-pojazdy.html
Beatrycze - 02-11-2017, 12:55
Temat postu:
PR przekażą zmodernizowane EN57 do Łodzi.

Ilostan zmodernizowanych jednostek łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych niebawem się zwiększy. Spółka zapowiada, że przekazanie kilku zespołów trakcyjnych po gruntownym remoncie będzie jedynie początkiem wielkich zmian, które znacząco wpłyną na jakość obsługi podróżujących pociągami PolRegio. Nie wiadomo natomiast, kiedy na tory regionu wróci prototypowa jednostka ED59.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pr-przekaza-zmodernizowane-en57-do-lodzi-84225.html
Beatrycze - 14-12-2017, 15:28
Temat postu:
Zmodernizowane pociągi EN57ALd przekazane.

13 mln zł kosztowała modernizacja dwóch pociągów elektrycznych, które będą jeździć na kilku trasach regionalnych w Podlaskiem. W środę przekazano je do użytku.

Więcej:
http://inforail.pl/zmodernizowane-pociagi-en57ald-przekazane-film-_more_101198.html


Victoria - 21-12-2017, 15:51
Temat postu:
Zmodernizowane pojazdy serii EN57ALd także w Polsce Wschodniej.

Przewozy Regionalne pozyskują nowy oraz zmodernizowany tabor przeznaczony do obsługi linii zelektryfikowanych. Pojazdy EN57ALd pojadą po trasach czterech (z pięciu) województw makroregionu Polski Wschodniej. Natomiast nadal jedynymi nowymi jednostkami, jakie obsługują połączenia w tej części kraju, będą pojazdy pozyskane i użyczane przewoźnikowi przez samorządy wojewódzkie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmodernizowane-pojazdy-serii-en57ald-takze-w-polsce-wschodniej-84976.html
Beatrycze - 15-02-2018, 14:10
Temat postu:
Prawdopodobnie najdroższy EN57 w historii.

Zaskoczenia nie było, jedyna oferta w przetargu województwa warmińsko–mazurskiego na dostawę jednego zmodernizowanego trójczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego okazała się najkorzystniejsza. Tym samym do regionu trafi pojazd bazujący na konstrukcji EN57. Marszałek zapłaci za niego prawie 12 mln zł.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prawdopodobnie-najdrozszy-en57-w-historii-85801.html
Beatrycze - 13-06-2018, 14:20
Temat postu:
PR: Przełomowa modernizacja ED72.

Przewozy Regionalne poinformowały o odebraniu w Opolu dwóch ezt ED72 po modernizacji w ZNTK Mińsk Maz. z grupy Pesa. Pociągi otrzymały nowy wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie, m.in. w innowacyjne ładowarki indukcyjne.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-odebraly-ed72-na-pokladzie-pierwsze-ladowarki-indukcyjne-87414.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group