INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Ścisk w interREGIO, ludzie wsiadali oknami

Arek - 12-11-2010, 15:13
Temat postu: Ścisk w interREGIO, ludzie wsiadali oknami
Dantejskie sceny rozgrywały się w czwartek rano w pociągu interREGIO z Warszawy do Krakowa. Już na Dworcu Centralnym w Warszawie nie było miejsc, a pasażerowie próbowali wchodzić przez okna.

Alertowicz Bartek, który poinformował nas o tłumach na dworcu, jechał pociągiem z Warszawy do Krakowa w czwartek o godz. 7.12. Jak opowiadał, już na Dworcu Centralnym nie było miejsc w wagonach, dlatego wiele zdeterminowanych osób próbowało wchodzić przez okna.

Pociąg był oblegany w pierwszy dzień długiego weekendu - interREGIO jest o trzykrotnie tańszy od pociągów InterCity, które kursują na tej trasie. Cieszy się ogromnym powodzeniem wśród pasażerów.

Źródło: Alert24.pl
Emillex - 12-11-2010, 15:18
Temat postu:

Autor: querk83

Co prawda film sprzed roku ale widać nadal aktualny-ta sama trasa, ten sam skład (ED72) taki sam tłok.
walbol - 12-11-2010, 16:06
Temat postu:
Tym razem zestawienie było 2xED72.
kris123 - 12-11-2010, 16:09
Temat postu:
czas na potrójny skład Very Happy
Wspolczuje podrozy
Noema - 12-11-2010, 16:27
Temat postu:
To świadczy o tym, że zapotrzebowanie na tańsze pociągi na tej trasie jest ogromne i że linia Warszawa - CMK - Kraków jest dochodowa nawet dla składów PR, wbrew kłamliwej propagandzie MI, które chce ustanowić tam monopol PKP IC i dotować komercyjne pociągi EIC z naszych podatków, co zakrawa na kolejowy absurd stulecia.

A tak swoją drogą, na jednym ze zdjęć zamieszczonych przez Areczka widzę, jeśli mnie oczy nie mylą, naszą Victorię. Dziewczyny chyba sobie jaja robiły z tym wchodzeniem przez okno. Wink
CzarnyBohater - 12-11-2010, 20:16
Temat postu:
a to ponoć IC wozi ludzi jak sardynki... och ach... ech... jak widać konkurencja IC nie radzi sobie wiele lepiej...
empek - 12-11-2010, 20:55
Temat postu:
Obaj przewoźnicy są siebie warci, z tą różnicą, że jeden z nich bierze mniejszą kasę - za ten wątpliwej jakości luksus Smile
Damian Łódź - 12-11-2010, 21:02
Temat postu:
Pewnie było tak:
IC szumnie zapowiadało włączeni dodatkowych wagonów do swoich pociągów, więc PR stwierdził że ludzie chcą jechac w luksusie czyli w IC i nie wystawili większego taboru w swoich pociągach, a tu się okazało że pasażer chciał jechac PRem i stąd problem.
Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Modliszka - 12-11-2010, 21:12
Temat postu:
PR nie biorą od państwa na swoje interREGIO ani złotówki, mimo to pociągi są tańsze od dotowanych TLK i cieszą się ogromną popularnością. Można śmiało powiedzieć, że uruchomienie interREGIO to komunikacyjny hit dekady, który nie w smak jest betonom z PKP i MI.

PKP IC na swoje pociągi TLK dostało z MI na ten rok dotację w wysokości 170 mln zł. Początkowo zaplanowano na ten cel 125 mln zł, ale po masowych cięciach w siatce połączeń TLK zamiast proporcjonalne zmniejszyć tę dotację to PKP IC wyłudziło z MI kolejne 45 mln zł. Mimo to pociągów TLK nieustannie ubywa, a te które jeżdżą są coraz krótsze, a PKP IC generuje coraz większe straty. Wniosek nasuwa się jeden: PKP IC do likwidacji!
ET40 - 12-11-2010, 21:59
Temat postu:
Co do tego, że TLK ubywa po zwiększeniu dotacji - nie jestem w stanie wykuć na pamięć całego rozkładu 2010/11, ale Bydgoszcz zyska kilka połączeń, Toruń także. PIC przywraca również połączenie Warszawa - Gorzów i do Zamościa. Jest źle, ale gorzej już raczej nie będzie.
A IR to hit i tu nie trzeba się sprzeczać. Szkoda tylko, że nie stanowią w żadnym stopniu uzupełnienia wobec TLK (i vice versa), jest to tylko i wyłącznie czysta konkurencja. Cóż, mają do tego prawo, skoro nie dostają na ten cel dotacji (prócz dotacji samorządowych dla niektórych połączeń).
FIP32 - 12-11-2010, 22:51
Temat postu:
Smutne to,że Polaków nie stać na lepsze pociągi i z biedy wybierają zdezelowany,zapchany i bez rezerwacji pociąg zamiast EIC tylko po to by zaoszczędzić pieniądze...lub jest to jedyna możliwość na wyjazd.A tak na marginesie to teraz TLK jest już tańsze na trasie z Warszawy do Krakowa o 2 zł
19WE - 12-11-2010, 23:00
Temat postu:
Z biedy?

Twoim zdaniem bogactwo to szastanie pieniędzmi na prawo i lewo?

Ingvar Kamprad jest królem biedaków. Założę się że wybrałby w Polsce IR a nie EICa gdyby nie musiał być w Krakowie w co najwyżej 3h.
Emillex - 12-11-2010, 23:16
Temat postu:
FIP32, latem jechałem z Wrocławia do Leszna pociągiem InterRegio. To oznacza że jestem biedny?
Sorry, ale to już przesada. EIC jest dla ludzi którzy są wygodnisiami i jak podkreślił JSB szastają pieniędzmi gdzie popadnie. To pociągi TLK i IR są dla ludzi którzy nie są biedni, tylko dla tych którzy nie mają zamiaru taplać się w jakimś luksusie a chcą tylko zaoszczędzić parę złotych i mieć zagwarantowane przyzwoite warunki. Idąc tropem Twojego myślenia wychodzi na to że w zasadzie większość Polaków jest biedna, z czego napewno 95% użytkowników forum. I jestem pewien że duża część społeczeństwa nie wybiera TLK i IR tylko dlatego że muszą, ale chcą i zarazem nie chcą przepłacać.
Jakbyś nie miał zniżki kolejarzyku na EIC i inne Expressy to też byś zaliczał się do grona "biedaków" i też byś jeździł TLK czy IR, bo zawsze to trochę pieniędzy w kieszeni.
Może i bilet na TLK z Warszawy do Krakowa jest tańszy o 2zł, ale najpierw zastanów się nad tym jaka jest oferta tychże pociągów na CMK.
Pozdrowienia od "biedaka".
Galanonim - 12-11-2010, 23:20
Temat postu:
FIP32 napisał/a:
Smutne to,że Polaków nie stać na lepsze pociągi i z biedy wybierają zdezelowany,zapchany i bez rezerwacji pociąg zamiast EIC tylko po to by zaoszczędzić pieniądze...

Rację masz tylko częściowo. Jest wiele osób (znam takie osobiście), które zarabiają dobrze i bardzo dobrze, ale do pociągu EIC nie wsiądą dla zasady, bo uważają to za frajerstwo. Nie będą dawać się doić betonom z PKP i z przekory pojadą do Krakowa tańszym interREGIO a do Trójmiasta "Słonecznym" KM.

Oczywiście większość pasażerów interREGIO to ludzie, których nie stać na EIC, albo stać, ale wolą te pieniądze wydać na coś innego niż na PKP IC. Sorry, ale 120 zł za bilet na pociąg EIC to rozbój w biały dzień nawet z punktu widzenia ludzi, którzy zarabiają średnią krajową, więc nie dziwię się, że pociągi interREGIO pękają w szwach i trzeba do nich wsiadać przez okno.
FIP32 - 13-11-2010, 00:51
Temat postu:
Emilex
Przy Tobie to jestem mega biedakiem bo nie tylko jechałem z Wrocławia do Leszna IR , a nawet ze Szczecina do Warszawy ,z Olsztyna do Poznania i z Rzeszowa do Warszawy. I rzeczywiście zrobiłem to trochę z oszczędności,a bardziej dlatego że akurat pasowały mi godziny odjazdów i nie jestem jak jegomość raczył nazwać "kolejarzykiem" ze zniżka 99%... więc wara z takimi uszczypliwymi słoweczkami - bo takich komentatorów to miejsce jest na ul.Wiejskiej .Jadę po prostu tym co mi pasuje i rzeczywiście czasem jestem "wygodnisiem" i jadę EIC. Widząc zdjęcia powyżej zupełnie nie rozumiem co to za zagwarantowane przyzwoite warunki Śmiech Raczej przypomina to pociąg w Indiach a nie w Unii Europejskiej.Temat na forum dotyczy konkretnego dnia przed wydłużonym weekendem w listopadzie, a nie podróży latem jaką jegomość miał przyjemność zrealizować z Wrocławia do Leszna co nie wątpię być może odbyła się w miarę przyzwoitych warunkach...ale tylko w miarę.
19WE - 13-11-2010, 01:31
Temat postu:
FIP32, w tlk masz to samo, a czasem nawet w EIC.

Tylko do IR ma zastosowanie zasada - płacę i wymagam. W IR płacisz za to że dojedziesz. W EIC za naparstek kawy.

Nie wiem czy znalazłoby się składów na 3xED72. Chyba jeśli już do kibelka/EN71 by dorzucili. Chociaż pytanie, zabrać jednego kibelka/EN71 z linii regionalnych i skierować na IR? Wtedy będą wrzeszczeć IR zabiera tabor. W MZPR chyba teraz krucho z jednostkami.
FIP32 - 13-11-2010, 07:59
Temat postu:
JSB
Sądząc po brakach taborowych zarówno w IC jak i PR to niedługo naprawdę nie będzie czym ludzi wozić.Odbijają się czkawką zaniedbania sprzed wielu lat w tej kwestii i nie posądzałbym tu za stan rzeczy przewożników tylko cały system jako gałąź gospodarki, która przez praktycznie wszystkie obozy rządzące była, jest i pewnie będzie traktowana po macoszemu jak kula u nogi.
A w TLK oczywiście w takich dnach też nie jest lepiej z miejscami,a czasem nawet gorzej to się zgadzam.
Myślę też,że gdyby ceny za EIC były chociażby takie jak na Słowacji (czyli około połowę tańsze niż u nas) to więcej podróżnych by z tych pociągów korzystało bo jak na polskie warunki zarobkowe to naprawdę mega wygórowane ceny.I nie ma co się obrażać tylko spojrzeć prawdzie w oczy,Polska to biedne społeczeństwo gdzie 20% ludzi żyje w nędzy.W krajach zachodnich pociągi IR czy TLK raczej nie byłyby tak popularne jak u nas.
ET40 - 13-11-2010, 11:12
Temat postu:
JSB napisał/a:
FIP32, w tlk masz to samo, a czasem nawet w EIC.

Tylko do IR ma zastosowanie zasada - płacę i wymagam. W IR płacisz za to że dojedziesz. W EIC za naparstek kawy.

Nie wiem czy znalazłoby się składów na 3xED72. Chyba jeśli już do kibelka/EN71 by dorzucili. Chociaż pytanie, zabrać jednego kibelka/EN71 z linii regionalnych i skierować na IR? Wtedy będą wrzeszczeć IR zabiera tabor. W MZPR chyba teraz krucho z jednostkami.

Wniosek - ponieważ każda jednostka jest na wagę złota, a trzeba mieć czym wozić ludzi na liniach lokalnych im więcej wagonowych InterRegio tym lepiej. Wagonów PR-om nie zabraknie.
CzarnyBohater - 13-11-2010, 12:04
Temat postu:
Wszysto da się opisać jednym słowem jaka by to spółka nie była... żenada...
19WE - 13-11-2010, 14:45
Temat postu:
Cytat:
W krajach zachodnich pociągi IR czy TLK raczej nie byłyby tak popularne jak u nas.


To niby po co są RE w Niemczech?
Tylko dla braci studenckiej?
A po co w Danii?

Mówisz o czym innym. Np. w Austri płacisz za km w każdej kategorii tyle samo. I dlatego pośpiechy nie są tam popularne.
Anonymous - 13-11-2010, 14:46
Temat postu:
Tak samo jest w IR Portowiec i RE Mewa, tam także ludzie stoją na korytarzach i kiblach. A załoga konduktorska co gorsza zajmuje cały przedział, mimo że to raptem dwie osoby (reszta miejsc jest wolna). Do tego mnóstwo wagonów Bp, Bou i Bmnopux zalega na bocznicach z powodu niedopuszczenia do ruchu (brak naprawy okresowej). Tak jest w Pile (Bmnopux,Bp,Bou), Poznaniu (Bmnopux,Bp,Bou,Anou), Zbąszynku (Bp,Bou) i Chojnicach (Bou,Bp, Bhp). Swoją drogą Bhp można by też , po wykonaniu rewizji, włączyć do obsługi najbardziej obleganych pociągów InterREGIO Happy
ET40 - 13-11-2010, 15:37
Temat postu:
@Virakocha, pieniądze, pieniądze, pieniądze...PR nie stać na naprawy rewizyjne, obecnie nie jest trudno spotkać w ruchu wagony z odroczoną rewizją. Obawiam się, że sytuacja nie będzie się raczej polepszać, a o tym, że masa wagonów PR marnieje na bocznicach to i w centrali PR wiedzą. Nie wiedzą za to skąd wziąć pieniądze przy takim zadłużeniu i niewystarczających dotacjach. Nie miałbym nic przeciwko dodatkowym bipom czy bonanzom doczepianym przy krytycznym obłożeniu w długie weekendy, święta itd., ale bez pieniędzy na rewizje nie da się doczepić ani Bd ani Bh ani Bmnopux ani Az ani Bhp.
syrenka - 13-11-2010, 18:00
Temat postu:
Tia.... Przez okno to włazi ten co chce, albo za dużo kronik z PRL-u się naoglądał. Rolling Eyes Śmiech
19WE - 13-11-2010, 22:42
Temat postu:
Cytat:
Wniosek - ponieważ każda jednostka jest na wagę złota, a trzeba mieć czym wozić ludzi na liniach lokalnych im więcej wagonowych InterRegio tym lepiej.


Ale jak wagony/jednostki mają rewizję ważną to to nie ma znaczenia. No może poza wytrącaniem duperelkowi argumentu o wożeniu jak bydło EZTami.
Emillex - 13-11-2010, 23:11
Temat postu:
Pozatym każdy dołączony dodatkowy wagon kosztuje, a z IR PR chce wyciśnąć jak największe zyski przy zminimalizowanych kosztach, stąd też m.in. popularne na tychże pociągach piętrowe wagony serii Bdhpumn i Bmnopux.
19WE - 13-11-2010, 23:44
Temat postu:
W sumie lepszym zestawem od 2xED72 jest 2xEN57+ED72/EN71 ponieważ 2ED72 to już 364t czyli stawka z zakresu 300
Ew jeszcze rozbudować środki w bipach, w enerdówku były one bardzo długie, 6? 7? wagonów.
pendolino - 14-11-2010, 11:23
Temat postu:
Ktoś mi powie jak wygląda ED71 Laughing Jak już to EN71 Kolejarz
19WE - 14-11-2010, 12:11
Temat postu:
No błąd, wyżej pisałem o EN71. Naprawdę, najlepiej wytykać błędy jak i tak wie się o co chodzi Confused
EP07Budyn - 15-11-2010, 11:22
Temat postu:
Padł tu pomysł na 3xED72 lub EN71... Nie da rady niestety.... Dwie ED72 lub dwie EN71 to już jest 16 silników trakcyjnych. Maszynista musi się dobrze natrudzić żeby podstacji nie wyłączać a już zestawienie z trzech takich jednostek to już 24 silniki trakcyjne... Żadna podstacja tego raczej nie wytrzyma. No chyba żeby jedną ciągnąć z wyłączonymi silnikami trakcyjnymi
przewoz - 15-11-2010, 15:35
Temat postu:
No bez przesady. To niecałe 3MW. Ja wiem, że są problemy z 2xED74, któreprzy pełnej mocy ciągnie ponad 4MW, ale podwójne 71 idą raczej bez przeszkód. Chyba, że obok startuje drugi taki sam zestaw. A jak są problemy, to wrzucić pierwszy stopień na nawrotniku, a nie drugi i też pojedzie Smile Na Mazowszu jeżdżą zestawy 2x71 z wzmocnionymi silnikami i jakoś PT dają radę nawet jak maszyniści rezolutni dadzą trzeci bok na starcie.

Teraz pytanie. Czy przekroczenie 300t i dopłaty są większe od strat na niezadowolonych klientach, którzy 300km muszą stać nawet nie w korytarzu, tylko między siedzeniami? Generalnie zestawiać takie pociągi z 3x57 i już...
Lady Makbet - 15-11-2010, 15:40
Temat postu:
Zamiast kombinować z dokładaniem kolejnych jednostek do składu lepiej będzie jak uruchomią nowe IR w godzinnym odstępie. Wtedy potok podróżnych rozłoży się na dwa pociągi i wszyscy będą zadowoleni.

Na CMK pociągi IR powinny jeździć w godzinnym takcie, naprzemiennie do/z Krakowa i Katowic. Oczywiście beton PKP i MI nigdy do tego nie dopuści, bo to oznaczałoby upadek PKP IC. Pasażer się nie liczy, liczą się tylko interesy PKP IC.
Victoria - 17-03-2011, 00:55
Temat postu:
Noema napisał/a:
A tak swoją drogą, na jednym ze zdjęć zamieszczonych przez Areczka widzę, jeśli mnie oczy nie mylą, naszą Victorię. Dziewczyny chyba sobie jaja robiły z tym wchodzeniem przez okno.

O rany, a skąd wy te zdjęcia macie? Happy
Anonymous - 17-03-2011, 10:19
Temat postu:
@Victoria, po całym internecie krążyły te zdjęcia. Jesteś sławna. Very Happy
Victoria - 19-03-2011, 18:44
Temat postu:
mk1992, no wiesz, trzeba umieć sobie jakoś radzić. Nie sądziłam, że zdjęcia obiegną media. Wink

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group