INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - PKP IC ogłasza akcję "Czysty Wagon"

Arek - 16-11-2010, 10:01
Temat postu: PKP IC ogłasza akcję "Czysty Wagon"
Poprawa komfortu i jakości podróżowania jest głównym celem akcji "Czysty Wagon", podczas której PKP Intercity, dzięki pomocy pasażerów oceni czystość swoich pociągów.

Pasażerowie podróżujący pociągami spółki będą mogli nadsyłać do przewoźnika zdjęcia lub krótkie filmy dokumentujące stan rzeczywisty w przedziałach czy toaletach. Na podstawie zebranej dokumentacji powstanie raport i plan poprawy czystości pociągów. Pierwsza część akcji potrwa od 16 listopada do 10 grudnia 2010 roku.

Do wysyłanych fotografii i filmów należy dołączyć krótki opis: datę podróży, godzinę zrobienia zdjęcia oraz relację pociągu (np. 17.11.2010, godzina 12:01, relacja Warszawa - Kraków). Pliki mogą być również opatrzone dodatkowymi uwagami i komentarzami. Zdjęcia oraz filmy można przesyłać na adres czystywagon@intercity.pl oraz na numer telefonu 697 01 01 70. Przesłany plik nie powinien być większy niż 1MB.

- Chcemy, aby akcja "Czysty Wagon" była odpowiedzią na potrzeby pasażerów. Pragniemy się zmieniać i dostosowywać nasze standardy do oczekiwań klientów. Ich opinia jest dla nas bardzo ważna, a dzięki płynącym z ich informacji wnioskom zależy nam na poprawie jakości naszych usług. Opinia naszych pasażerów będzie stanowiła uzupełnienie wcześniejszych kontroli czystości oraz ankiety przeprowadzonej wśród pasażerów w drugim kwartale tego roku - podkreśla Małgorzata Sitkowska, rzecznik Spółki PKP Intercity.

- Bardzo ważny będzie dla nas dobry opis zdjęcia. Zależy nam na tym, aby pasażer podał dokładną godzinę zrobienia zdjęcia i relację pociągu, co umożliwi nam precyzyjne określenie na jakim etapie podróży pojawił się problem i czego dotyczył - dodaje Jarosław Gacki, dyrektor Biura Przewozów. Akcję uzupełnią wewnętrzne, szczegółowe kontrole ze strony upoważnionych pracowników spółki.

Projekt będzie podzielony na dwa etapy. Pierwszy obejmuje okres od 16 listopada do 10 grudnia. Po nim zostanie przygotowany raport. Ma on odpowiedzieć na pytania, które pomogą w opracowaniu planu wdrażania zmian oraz udogodnień dla klientów. Kluczowe będą informację o tym, które miejsca w pociągu wymagają częstszego sprzątania oraz w którym momencie podróży mogą pojawić się problemy. Drugim etapem akcji będzie utworzenie stałego adresu e-mail oraz numeru telefonu, pod którym będzie można zgłaszać uwagi dotyczące czystości w pociągach. - Liczymy na rzetelne i konstruktywne podpowiedzi - dodaje Małgorzata Sitkowska.

źródło: PKP Intercity
sasho33 - 16-11-2010, 11:27
Temat postu:
Uważam, że to świetny pomysł. Może naprawdę w Public Relations (w skrócie PR Very Happy) spółki PKP Intercity pracują ludzie, którzy umieją myśleć. Prawdopodobnie jest to spowodowane faktem, iż mieli dość wysłuchiwania i wyczytywania we wszelkiego rodzaju mediach na swój temat wiecznych narzekań, co do zestawień składów i stanu taboru. Ale fakt jest taki, że ta akcja może tylko odbić się pozytywnie.
CzarnyBohater - 16-11-2010, 11:31
Temat postu:
Jedno pytanie Smile jak taki 30 letni wagon odpicować żeby był czysty Smile toż to strach wejść do WC nawet jak się to WC pomaluje to i tak farba odpadnie... dużo mówic może każdy...
ic konduktor - 16-11-2010, 12:28
Temat postu:
I teraz będzie stos wyjaśnień i potrąceń premii dla druzyn konduktorskich.
Bo tutaj jest tak:
Nie wyjedziesz zasyfiałem składem i opóźnisz pociąg - w dupsko za to, że opóźniony choć usterka nie zagrażała bezpieczeństwu.
Wyjedziesz zasyfiałym składem - w dupsko za to, że syf i niedokładnie przyjąłeś skład
Klient zrobi fotkę osranego kibla w Sczecinie, a w dupsko zbiorą po kolei wszyscy aż po Przemyśl.
Póki składy sprząta firma która sprząta, nigdy nie będzie czysto!
Beatrycze - 16-11-2010, 13:11
Temat postu:
sasho33 napisał/a:
Uważam, że to świetny pomysł.

Pomysł jest idiotyczny a nie świetny. Skoro światłe umysły PKP IC ubzdurały sobie, aby pasażerowie kontrolowali czystość w pociągach to niech jeszcze zaprzęgną tych pasażerów do sprawdzania biletów w ramach akcji "Pokaż Bilet". Wtedy pasażerowie będą donosić do centrali PKP IC nie tylko o brudnych wagonach, ale także o gapowiczach i konduktorach-łapówkarzach.

Beton
pospieszny - 16-11-2010, 13:32
Temat postu:
Cytat:
Opinia naszych pasażerów będzie stanowiła uzupełnienie wcześniejszych kontroli czystości oraz ankiety przeprowadzonej wśród pasażerów w drugim kwartale tego roku


Beatrycze, Bardzo dobry i trafny pomysł, nie wszyscy pasażerowie chcą i lubią podróżować w zabrudzonych i niesprzątanych składach.
Wiem i przyjmuję to do wiadomości że są tez i tacy którym brud i bałagan wcale nie przeszkadzają a wręcz przeciwnie to naturalne dla nich środowisko.

A wiadomym jest widać nawet dla PKP IC że nikt tego nie wie lepiej i nie oceni dokładniej niż podróżny.

Podoba mi się też Twój pomysł: o gapowiczach i konduktorach-łapówkarzach.

Sam stosuję go od lat.
Beatrycze - 16-11-2010, 13:43
Temat postu:
pospieszny, od kontrolowania czystości w pociągach jest sztab ludzi zatrudnionych w PKP IC na stanowiskach kontrolerów. Niech te kontrolerskie biurwy ruszą tyłki zza swoich biurek i niech zaczną robić to za co pobierają niemałe wynagrodzenie.
Anonymous - 16-11-2010, 14:10
Temat postu:
Cytat:
oraz na numer telefonu 697 01 01 70. Przesłany plik nie powinien być większy niż 1MB.


Standard GSM i UMTS pozwala na przesyłanie mms do max 300kb. Zanim coś się napisze lepiej sprawdzić niż czekać na znalezienie wpadki.
sasho33 - 16-11-2010, 14:43
Temat postu:
Wcześniej (przed przecinkiem) napisali adres mailowy w tym samym zdaniu, a wielkość pliku odnosili ogólnie do obu możliwości, więc tę zasadę którą napisałeś możesz równie dobrze zastosować do siebie Very Happy
A raczej nie cytuj wybiórczo zdania od połowy.
swingman - 16-11-2010, 17:09
Temat postu:
PKP Intercity doszło do tego co w dużych światowych firmach wiadomo od dawna - że uwaga zwrócona przez klienta nie jest problemem tylko prezentem. Jest to darmowy sposób na określenie własnych słabych punktów i ich poprawę. PIC chce zaangażować pasażerów do kontroli na wielką skalę (darmowej!), jednoczeście poprawiając swój wizerunek.

Bardzo dobre posuniecie!!
innocenty3 - 16-11-2010, 19:49
Temat postu:
Brudne kible były i będą, stare wagony mają niestety toalety nie tyle brudne co przeżarte kwasem solnym którego używano do mycia tych toalet.A kto za to odpowie? Kierownik i konduktor bo są pod ręką. Pomysł jest głupi i nie etyczny wobec załóg pokładowych. Konduktor nie jest w stanie przypilnować każdego podróżnego który korzysta z toaletyi zostawia po sobie syf. Beton
Anonymous - 16-11-2010, 21:37
Temat postu:
sasho33, Kierujesz się tym samym błędem logicznym co PIC. 99% pasażerów ma tel z czego z 95% z aparatem a komputery przy sobie może 3%. Co robi pasażer wsiadający do mega syfu w pociągu? Jedzie 15 godzin i wysiada i dopiero w domu po odpoczynku wysyła maila? Człowiek z miejsca interweniuje nie po dwóch dniach. No chyba że pociągi EIC będą zgodnie z durnym pomysłem tylko dla elyty biznesu tam komp to 90% pasażerów. I jeszcze jedno mail z telefonu wysłany w postaci mms-a też ma ograniczenie do 300kb. No chyba że palmtop z netem w ryczałcie to co innego.
sasho33 - 16-11-2010, 23:11
Temat postu:
I tym wytłumaczeniem mogę przyznać Tobie rację. Jednakże ja nie kierowałem się błędem logicznym, a tym jak sam bym postąpił - bo ja wysłałbym na spokojnie z domu, z bardzo dokładnym opisem mailowym.
Noema - 17-11-2010, 04:31
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Pomysł jest idiotyczny a nie świetny. Skoro światłe umysły PKP IC ubzdurały sobie, aby pasażerowie kontrolowali czystość w pociągach to niech jeszcze zaprzęgną tych pasażerów do sprawdzania biletów w ramach akcji "Pokaż Bilet". Wtedy pasażerowie będą donosić do centrali PKP IC nie tylko o brudnych wagonach, ale także o gapowiczach i konduktorach-łapówkarzach.

To ja proponuję jeszcze akcję "Sprawne Hamulce". Niech pasażerowie się wykażą! I jeszcze "Trzeźwy Maszynista" - niech pasażerowie biegają z alkomatami do kabiny lokomotywy przed odjazdem pociągu z każdej stacji. Jak już pajacować to na całego, a nie tylko na pół gwizdka.
Hakun - 17-11-2010, 06:59
Temat postu:
Kilka wypowiedzi na forum "RK":
http://www.rynek-kolejowy.pl/19725/Akcja_Czysty_Wagon_w_PKP_Intercity.htm


Chyba jaja sobie robia: to pasazerowie maja im pilnowac czystosci?? Przeciez to smiech na sali jest!

idzie zima trzeba pilnować ciepłych posadek zamiast ruszyć d... i wyjść w teren, to pasażerowie mają pokazać im palcem syf? bo chyba nie będą fotografować EIC, i co niby ta akcja da, że taka dbałość o czystość w wagonach?

Gratuluję nie dość, że to podróżni mają zgłaszać syf w wagonach to jeszcze PKP IC potrzebuje zorganizować specjalną akcję, żeby posprzątać, po prostu fantastycznie.

Znowu się zaczyna akcja pt. "napisz do nas" i efekt będzie taki jak z akcją rozkładową - krótkie podsumowanie na oficjalnej stronie i jedno wielkie nic. Przeczytamy, że wśród nadesłanych zdjęć i komentarzy pojawiły się prośby o "rumiankowe mydełko i bawełniane ręczniczki". Kontrolą stanu wagonów powinni zajmować się pracownicy PKP IC na stacjach macierzystych. Wtedy powinien zostać oceniony stan czystości tj. przed wyjazdem np. przez załogę, która "odbiera" skłąd i rusza nim w drogę, a nie przez pasażera, który wsiądzie np. w Szczecinie a pociąg jedzie z Przemyśla do Świnoujścia. Wtedy to może brakować mydła, papieru, może być brudno w składzie bo nie oszukujmy się ale to my pasażerowie całkiem nieźle bałaganimy czasem ... podsumowując akcja to kolejna porażka!

Proponuję zrobić akację "Zatłoczony Wagon".

Co to do cholery ma byc? Pasazerowie maja im czystosci pilnowac? A moze potem beda sami ten syf jeszcze sprzatac? Rozda sie im po mopie jak beda wsiadac i niech jada z koksem jak chca miec czysto? Zenada i tyle.

PKP IC zatrudnia ok. 8500 osób i uruchamia ok. 450 pociągów dziennie, co daje nam średnio ok. 18 pracowników na jeden pociąg. Mało? Trzeba jeszcze zaprzęgnąć pasażerów do kontrolowania czystości w pociągach? A pogonić te biurwy z Grójeckiej, które w większości przez 8 godzin nic nie robią prócz spijania kawy!

Nie znacie się. To kontynuacja kampanii reklamowej za 5 milionów złotych.:''Manicure, spa,pret-a-porter.....o brudny kibel. Intercity w pięknym stylu poinformowało właśnie klientów o standardzie oferowanym w swoich prestiżowych pociągach i to na boga podczas kampanii mającej przyciągnąć najbardziej wrażliwą grupę klientów.I tak pieniądze wydane na kampanie spłynęły w brudnym kibelku, razem z potencjalnymi nowymi pasażerami. Cóż,IC sięgneło na własne życzenie wizerunkowego dna.

Jakie nagrody przygotował PIC dla wszystkich wysyłających "doniesienia"? Czy będą to nowe bilety brązowe? A tak na poważnie to Bareja czerpał by garściami pomysły z grupy PKP na nowe komedie...a poza tym to ludzie prędzej wyślą takie rzeczy na kontakt24 lub innego medium niż do PKP IC.

Anonymous - 17-11-2010, 08:49
Temat postu:
sasho33, I jeszcze jedno po dwóch dniach wspomnienia bledną(zdjęcia nie) i człowiek zwyczajnie zabiegany może nie mieć czasu wysłać maila albo zapomni!
Torreador - 17-11-2010, 19:47
Temat postu:
Pani rzecznik, przy całym szacunku dla pani, niech pani zatrudni sobie pracownika – kolejarza a nie adepta, który uchroni IC przed kompromitacją na skutek realizacji pomysłów „nowych kolejarzy w IC”.
Nie propagandowa walka ze skutkami ale przede wszystkim z przyczyną istniejącego stanu rzeczy powinna być zainteresowaniem zarządu spółki a w szczególności renegocjacja umów. Firmy zewnętrzne tak sprzątają jak się umówiono z PKP Intercity. Od dawna wiadomo, że przetargi na sprzątanie wagonów są „ustawiane” pod konkretne firmy. O tym pisano na Infokolej:
Firmy sprzatające na kolei a władze PKP

Cytat:
Akcję uzupełnią wewnętrzne, szczegółowe kontrole ze strony upoważnionych pracowników spółki.

A czy nie lepiej zamiast "bicia piany" przejść do sedna sprawy i skontrolować przetargi na czyszczenie taboru ?

Cytat:
Wtedy pasażerowie będą donosić do centrali PKP IC nie tylko o brudnych wagonach, ale także o gapowiczach i konduktorach-łapówkarzach

To czy to źle, że zgłoszą o łapówkarstwie, co i tak wiadomo.

// Post zmoderowany. ~Pirat
Damian Łódź - 17-11-2010, 22:40
Temat postu:
Na miejscu prezesa IC, zrobiłbym porządek z lokatorami wagonów (czyt.menelami=penerami) min. na KGZ, od tego trzeba zacząć.
kleksograf - 18-11-2010, 11:33
Temat postu:
Pociąg jest to jakby nie było obszar "komunikacji publicznej" więc niektórzy z pasażerów chętnie zgłoszą uchybienia, czując w tym własny interes (na taką, nie inną kolej jesteśmy skazani).
Każdy kto pracuje w IC poza centralą wie, że Warszawa nie ma zielonego pojęcia co się dzieje na sekcjach w całej Polsce, dlatego w cale się nie dziwię, że rozpoczęto taką akcję.
To zawsze jeden punkt informacji więcej, a pracowników kontrolerów firma i tak zatrudni wtedy, gdy znajdą się na to pieniążki.
To, że gonić będą drużynę konduktorską za stan pociągu to inny problem (wewnętrznej polityki przedsiębiorstwa), na którego zawiera się ten i inne tematy.
Anonymous - 18-11-2010, 14:00
Temat postu:
Niestety to pasażerowie robią syf w pociągu. Co z tego, że wyjedzie wysprzątany skład jak po wizycie w toalecie jakiegoś buraka WC wygląda jakby nigdy nie było sprzątane. Niektóre bydło to najpierw samo zasyfi WC, a potem jeszcze zrobi fotkę i wyśle do IC jak to niby brudno w pociągu było Śmiech Nie mówię, że składy są zawsze czyste, ale też nie wszystko można zwalać na kolej.
pospieszny - 19-11-2010, 13:25
Temat postu:
PKP Intercity dostało już kilka informacji o brudnych wagonach swoich pociągów. Zgłaszać je można do 10 grudnia. Kolejarze zapewniają, że uwagi pasażerów potraktują na serio.

- Nie do wszystkich e-maili zostały dołączone zdjęcia. Niektóre zawierają jedynie opisy, w których pociągach było brudno. Nie chcemy jeszcze zdradzać, z jakich i na których trasach dotyczą zgłoszenia. Zrobimy to, gdy będziemy akcję podsumowywać - mówi "Gazecie" Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Akcja "Czysty Wagon" potrwa do 10 grudnia. Zaczęła się w miniony wtorek. Informacje można przesyłać na adres czystywagon@intercity.pl. Do wysyłanych fotografii i filmów należy dołączyć krótki opis: datę podróży, godzinę zrobienia zdjęcia oraz relację pociągu (np. 17.11.2010, godz. 12.01, relacja Rzeszów - Wrocław). Przesłany plik nie powinien być większy niż 1 MB.

Pliki mogą być również opatrzone dodatkowymi uwagami i komentarzami. Uwagi można też zgłaszać pod numerem telefonu 697 01 01 70. - Chcemy poznać opinie pasażerów na temat czystości naszych wagonów. Będą uzupełnieniem wcześniejszych naszych kontroli oraz ankiety przeprowadzonej wśród pasażerów w drugim kwartale tego roku - tłumaczy Beata Czemerajda.

- Bardzo ważny będzie dla nas dobry opis fotografii. Zależy nam na tym, aby pasażer podał dokładną godzinę zrobienia zdjęcia i relację pociągu. To umożliwi nam precyzyjne określić, na jakim etapie podróży pojawił się problem i czego dotyczył - dodaje Jarosław Gacki, dyrektor Biura Przewozów w PKP Intercity.
Kolejarze zapewniają, że zgłoszenia zostaną potraktowane poważnie. Po 10 stycznia sporządzą raport, w których pociągach jest brudno i w których należy częściej sprzątać. Czy po tej dacie pasażerowie nadal będą mogli przysyłać informacje o brudnych wagonach? - Tak, ale jeszcze nie wiemy, czy pod ten sam adres e-mailowy i numer telefonu. Decyzję podejmiemy później, gdy zostanie opracowany raport z czystości pociągów - dodaje Czemerajda.

Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów
MiłośnikEU07 - 19-11-2010, 15:58
Temat postu:
Noema napisał/a:
To ja proponuję jeszcze akcję "Sprawne Hamulce".

A dlaczego proponujesz taką akcje? Myślałem, że każdy skład IC wyprawiany w drogę przechodzi próbę szczegółową zgodnie z postanowieniami instrukcji Cw1 (Mw 56)?! Jest to taki "internetowy" sarkazm z Twojej strony w stosunku do IC, czy może w DB Schenker nie jest praktykowane sprawdzanie hamulców?
Modliszka - 19-11-2010, 21:09
Temat postu:
MiłośnikEU07, a ja myślałam, że każdy wagon PKP IC wyjeżdża ze stacji początkowej czysty, umyty i pachnący, za co odpowiada rewident i drużyna konduktorska. Skoro więc spółka organizuje akcję "Czysty Wagon" to równie dobrze może zrobić akcję "Sprawne Hamulce".
Emillex - 20-11-2010, 20:18
Temat postu:
TVN Warszawa o akcji "Czysty Wagon".
Arnoldzik - 21-11-2010, 11:27
Temat postu:
Wiecie co, hasło, że brak papieru na długiej trasie pociągu,
trzeba spółce IC dokładniej uzasadnić - poporstu żenada!
Swoją drogą, kiedyś jeździłem prywatnym autokarem,
gdzie kierowca po jakimś czasie rozwiesił dwie kartki w widocznym miejscu o treści:
POKAŻ GDZIE SIEDZIAŁEŚ, A POWIEM CI KIM JESTEŚ!.

Takie hasełka, były by rewelacyjne na biletach,
lub na drzwiach oddzielających korytarz od przedsionków wagonów.

Ile razy jeździłem w nowo zmodernizowanych jednostkach.
Doszedłem do wniosku, że jakby przwożono w tym wagonie stado świń, to byłby większy porządek niż po kilkunastu podróżnych.

Z moich doświadczeń powiem tylko, że owszem, ekipy sprzątające mogłyby się lepiej starać, ale jak na przetargach wygrywają firmy, które są atrakcyjne, poprzez niskie ceny, które odbijają się na jałmużnym w postaci wynagrodzenia dla osób sprzątających, to nie ma się co dziwić.

Poza tym, zawsze rozwalała mnie sytuacja, gdzie sprzątaczka tą samą wodą i nie płukaną starannie ścierką, potrafiła przetrzeć wszystkie stoliczki, półki na bagaż i inne podstawowe elementy w przedziale.
Nie ma się co potem dziwić, iż np. na nowych porowatych elemetach wagonu widzimy abstracyjne mazy z twórczości sprzątaczki.
A o wycieraniu podłogi to już wogóle szkoda słów. Sytuacja jak wyżej, szmata z odzysku (ścierka to zbyt kulturalne określenie tego czegoś), wiadro, które samo nadaje się do totalnej dezynfekcji no i "woda" a raczej żur do wycierania składu i tachnika, najpierw jeden zasiusiany kibelek, przedsionek i turne po wagonie kończąc na drugim kibelku, wiadro do łapki przeskok między wagonami i replay Smile i gra muzyka!
geordi - 21-11-2010, 15:27
Temat postu:
a mnie co innego zastanawia.
Skoro juz przegladaja nadeslane uwagi, to co beda robic z tym podsumowaniem przez miesiac? Efektywnosc pracy godna pozazdroszczenia. Nawet uwzgledniajac 2tyg urlopu swiatecznego.
Damian Łódź - 21-11-2010, 22:40
Temat postu:
Dziś w Telexpressie był reportaż o tej akcji, co ciekawe gdy kamera była w pociągu IC to tylko rozmawiali z pasażerami apropo czystosci, natomiast gdy kamera była w EZT made in PR to w obiektywie pokazywali tylko zasyfiały kibel (WC).
Ralny - 22-11-2010, 12:43
Temat postu:
O akacji w "Faktach" TVN:

http://www.tvn24.pl/2392791,28377,0,0,1,wideo.html
MiłośnikEU07 - 24-11-2010, 17:52
Temat postu:
Modliszka w swojej uwadze na ten temat chciałem podkreślić, że pewne rzeczy na kolei są oczywiste. Pociąg z brudnym kiblem pojedzie, natomiast bez ważnej próby hamulca już nie, dlatego "akcję sprawne hamulce" traktuje jako zwyczajną złośliwość kobiety, która emigrując za granice chyba już zapomniała, że w porównaniu do DB do której rząd niemiecki wpakował miliardy euro w gotówce, nasze koleje, koleje (zarówno te pod banderą PKP, jak i poza nią) wypadają bardzo blado, bo są po prostu biedne. Kontynuując temat akcji IC chciałbym zauważyć, że wbrew twardemu stanowisku niektórych osób nie da się zaprowadzić porządku w toaletach w szczególności w starych wagonach,którymi IC obsługuje pociągi TLK. Stan urządzeń sanitarnych, które z racji na swój wiek są już mocno wyeksploatowane, eliminuje jakiekolwiek zabiegi stosowania chemicznych środków czyszczących. Elementy nadają się tylko do wymiany co jest możliwe i opłacalne dla spółki tylko podczas modernizacji wagonu, ponieważ ciężko jest sobie wyobrazić obskurny stary wagon ze świecącymi marmurowymi kiblami.Jak to wygląda w praktyce można zobaczyć na zmodernizowanych bezprzedziałowych dwójkach, dla mnie kible są tam bardzo przyzwoite, ale zawsze znajdą się ludzie, którzy zanegują ta opinie. Szanuje ich zdanie. Poza tym istnieje w Polsce wielki problem społeczny polegający na braku poszanowania kolejowych toalet. Spora grupa ludzi wychodzi z założenia, że skoro "to nie moje" ,to zrobię na złość kolei, zasyfię kibel (także własnymi nieczystościami) ukradnę mydło, papier, serwetki, zdemoluje suszarkę, kosz na śmieci, kra itp. (o spłukiwaniu wody po wiadomych czynnościach nie będę już nawet wspominał) Dlatego potrzebna jest edukacja, zmiana sposobu myślenia, i mentalności ludzi korzystających z toalet, a później możemy dyskutować o wymaganiach. Ktoś również napisał o tym, że to banda urzędników z IC powinna wyruszyć na kontrolę toalet w pociągach. Dziwne, bo podróżuję często pociągami spółki Przewozy Regionalne, i odnoszę wrażenie, że ich toalety też są w dramatycznym stanie, a jakoś nie widuje armii kontrolerów, którzy chodzą po kiblach i sprawdzają czystość. Tak w ogóle odnoszę wrażenie, że ten temat nikogo nie interesuję. Ale co tam PR-y. Podróżowałem zwykłymi pociągami w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Włoszech, itp. i tam toalety w zwykłych pociągach różnią się tylko tym, że wszystkie mają zbiorniki na fekalia. Lecz ich stan wizualny był podobny jak w Polsce, w wielu przypadkach jeszcze gorszy. Dlatego ten problem nie dotyczy tylko naszego kraju, i nie ogranicza się tylko do jednej spółki. Pytanie tylko jakie wnioski z tej akcji mają zamiar wyciągnąć decydenci w IC? Bo ja raczej nie wierzę w teorie, że ta akcja ma tylko na celu powiększenia bata nad drużynami konduktorskimi. Przecież nie dostali oni jeszcze narzędzi do sprzątania w kiblach.
nynuś - 27-11-2010, 16:51
Temat postu:
Zgadzam się. Trzeba poradzić sobie z najobrzydliwszą z rzeczy - mentalnością Polaków.
Jak się złapie to tak karać za takie sytuacje żeby im gul skoczył ze złości. Często pomaga uderzenie po kieszeni. Tak samo w przypadku kierowców blachosmrodów.
Damian Łódź - 28-11-2010, 00:33
Temat postu:
nynuś, choćby chciał to nie złapiesz delikwenta ,który np. przed 2 minutami rzucił papierek w korytarzu.
pospieszny - 29-12-2010, 22:25
Temat postu:
Była akcja i apel jest i odzew pasażerów na których zawsze można liczyćSmile
Pirat - 30-12-2010, 00:55
Temat postu:
Akcja, w której pasażerowie PKP Intercity mogli przysyłać zdjęcia i filmy z brudnych pociągowych toalet już się zakończyła. Wyniki i wnioski miały być w grudniu. Jednak nadal ich nie ma a w pociągowych toaletach nadal jest brudno.

Wyników i wniosków po akcji PKP Intercity nie chce podać, bo obecnie ma inne priorytety, m.in. więcej połączeń i sylwestrowe ulgi. Dlatego czysty wagon zjechał na bocznicę.

Mimo to reporter RMF FM dopytywał Małgorzatę Sitkowską rzeczniczkę spółki, o to co i kiedy zmieni się w pociągach. Zadał kilka ostrych i niewygodnych pytań. Między innymi czy zapadły jakieś decyzje, kiedy słowa zamienią się w czyny i dlaczego nie zaczną realizacji postanowień już dziś. Małgorzata Sitkowska odpowiadała zdawkowo. Najczęściej używała zwrotów: "niebawem, niedługo, wkrótce, w styczniu" i "sprzątamy codziennie". Podsumowując: kilka minut rozmowy i żadnego konkretu.

źródło: INTERIA.PL
beton44 - 30-12-2010, 05:49
Temat postu:
tak trochę offtopic

przy kulturze ( Hmm ) korzystających z pociągów

to nie ma się co spodziewać czystych wagonów.....

/podstawiane są przecież dosyć czyste, po pół godzinie jazdy chlewik/
buuuuum - 30-12-2010, 19:47
Temat postu:
No jak jeżdżą nimi chamy bez kultury i obycia .. to siłą rzeczy musi tak być.
Kładą nogi na siedzenia , otworzą i nie zamkną okna zimą [ lub podczas deszczu ]
W kiblach rzucają na podłoge mokre papiery , zaś wytlewająca się ze zlewu woda ... na podłodze zamiast spływać , łączy się z papierem , tworząc papę , która jest mieszana z piaskiem z butów.
neptunik - 05-01-2011, 11:42
Temat postu:
Zamiast akcji "Czysty wagon", w pierwszej kolejności niech zajmą się akcją "Dostępny wagon".
Pirat - 12-01-2011, 17:49
Temat postu:
PKP Intercity podsumowuje akcję „Czysty Wagon”

Z końcem grudnia 2010 roku zakończyła się akcja „Czysty Wagon” zorganizowana przez spółkę PKP Intercity. Najczęściej krytykowano pociągowe toalety, ale nie zabrakło również słów pochwały.

Treść komunikatu PKP Intercity:

Pasażerowie nadesłali w sumie około 200 wiadomości dokumentujących stan czystości w pociągach.

Głównym celem akcji „Czysty Wagon”, było zrewidowanie czystości pociągów należących do Spółki PKP Intercity. Na podstawie informacji przesyłanych przez pasażerów powstaje raport i plan poprawy czystości pociągów.

W imieniu PKP Intercity bardzo dziękuję wszystkim pasażerom za nadesłane informacje. Na ich podstawie, powstaje właśnie raport, który pozwoli nam wprowadzić zmiany w naszych pociągach. Pierwsze kroki, zostaną podjęte już z początkiem tego roku. M.in.: chcemy, aby pociągi na najdłuższych trasach były sprzątane także w trakcie podróży. – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Po raz kolejny, sprawdził się nasz pomysł nawiązywania bezpośredniej interakcji z pasażerami. Takie metody dialogu i konsultowania zmian z podróżnymi będziemy stosować również w przyszłości – dodaje Małgorzata Sitkowska.

Największa część wiadomości nadsyłanych podczas akcji „Czysty Wagon” przez pasażerów dotyczyła toalet. Pojawiły się także uwagi dotyczące zbyt małych koszy na śmieci, czystości podłóg, okien i zewnętrznej części wagonów, a także braku pokrowców na zagłówki.

Otrzymaliśmy wiele bardzo cennych e-maili, w których pasażerowie regularnie podróżujący naszymi pociągami ze szczegółami przedstawiają swoje uwagi. Warto podkreślić że są one bardzo konstruktywne – mówi Małgorzata Sitkowska.

Jeden z pasażerów, Pan Grzegorz pisze: Bardzo się cieszę, że zależy Wam na dobrym standardzie i komforcie, ale pomimo tego iż często w pociągach kategorii TLK jeżdżą już stare wagony, to jednak klasa medium EIC powinna błyszczeć czystością i komfortem, a jednak nie zawsze tak jest. Wiem, że dywaniki są zamiatane nie korzysta się z odkurzacza, stoliki przetarte na szybko fotele są zakurzone i widać na nich okruszki. Magazyn pokładowy oraz inne foldery informacyjne są porozrzucane, podczas gdy powinny być ułożone na półce. To co mnie bardzo drażni to fakt, że okna powinny być polerowane wewnątrz jak i podczas mycia na zewnątrz.

W tej chwili rozpatrujemy uwagi dotyczące czystości, jednak wielu pasażerów przesyłało również swoje sugestie dotyczące innych rozwiązań poprawiających komfort jazdy. W przyszłości na pewno także weźmiemy je pod uwagę – dodaje Małgorzata Sitkowska.

Pan Robert podróżujący na trasie Łódź – Warszawa pisze: Chciałem zgłosić propozycję usprawnienia podróżowania. Jak wiadomo korytarze są wąskie, a pasażerowie w okresie zimowym są ubrani w Kurtki i płaszcze. Okrycia wierzchnie powodują dodatkowe ograniczenie przestrzeni, utrudniając przemieszczanie się i przejście konduktora. Usprawnieniem byłoby zainstalowanie wieszaków w ciągu korytarza. Wieszaki powinny być składane, najlepiej automatycznie (mechanizm sprężynowy), aby nie przeszkadzały przy przechodzeniu pasażerów.

Pasażerowie zauważyli i docenili także pozytywne zmiany, jakie PKP Intercity wprowadza w swoich pociągach. Pan Marcin zauważa: Pociąg TLK Tour de Pologne**. Piątek 19.11.2010 godz. 16:00 z Białegostoku do Warszawy. Szok! po prostu szok. Na stacji mycie okien, w pociągu mydło, papier, WODA (!) i do tego odświeżacz powietrza w wc. Czysto! Bardzo miłe zaskoczenie.

Spora część wiadomości, która dotarła na adres czystywagon@intercity.pl dotyczyła stanu czystości w pociągach innych przewoźników. W niektórych e-mailach brakowało również informacji dotyczących relacji pociągu i daty zrobienia zdjęcia.

Mimo to nadesłane informacje są dla nas wystarczające, aby ocenić z jakimi problemami najczęściej borykają się pasażerowie i jakie środki zaradcze są niezbędne. – podsumowuje Małgorzata Sitkowska.

Raport, przygotowywany na podstawie zgłoszeń pasażerów, zostanie przeanalizowany zarówno przez Biuro Przewozów PKP IC, a następnie przekazany jednostkom odpowiedzialnym za utrzymanie czystości. Pierwsze kroki po akcji „Czysty Wagon” zostaną podjęte w pierwszym kwartale 2011 roku.

źródło: PKP Intercity / KOW
Papero - 12-01-2011, 18:18
Temat postu:
Cytat:
Pasażerowie zauważyli i docenili także pozytywne zmiany, jakie PKP Intercity wprowadza w swoich pociągach. Pan Marcin zauważa: Pociąg TLK Tour de Pologne**. Piątek 19.11.2010 godz. 16:00 z Białegostoku do Warszawy. Szok! po prostu szok. Na stacji mycie okien, w pociągu mydło, papier, WODA (!) i do tego odświeżacz powietrza w wc. Czysto! Bardzo miłe zaskoczenie.


Sitkowska chyba sama sobie to wymyśliła Śmiech
Odświeżacza powietrza ze świecą szukać w EIC a co dopiero w TLK !

Z resztą trzeba być niedorozwiniętym, żeby w ogóle organizować taką akcję - każdy wie jak jest z komfortem i czystością w polskich pociągach. Krąża już o tym legendy, zwłaszcza wśród obcokrajowców!
psim - 12-01-2011, 18:30
Temat postu:
Cytat:
mydło, papier, WODA (!)


Nie! Wszystko OK, ale w to nie uwierzę. Naprawdę była woda!? Shocked
buuuuum - 12-01-2011, 21:12
Temat postu:
Papero napisał/a:

Sitkowska chyba sama sobie to wymyśliła Śmiech
Odświeżacza powietrza ze świecą szukać w EIC a co dopiero w TLK !


Ja kiedyś odświeżacz widziałem .. takie "coś" ... które niby pachniało i pomyliłem to z mydłem. Język
Patrze , że się nie pieni .. biorę , oglądam , wącham .. a to faktycznie - odświeżacz ..
mkfilmykolejowe - 16-01-2011, 13:10
Temat postu:
E tam woda była. Może na podłodze była. Nawet w EIC nie ma wody to by w TLK była.
psim - 16-01-2011, 14:42
Temat postu:
mkfilmykolejowe napisał/a:
Może na podłodze była


To nie woda...
H3rlitZ - 16-01-2011, 16:09
Temat postu:
Proponuję wsiąść w Białymstoku w wagony Hańczy albo w Suwałkach ( jak podstawiali, teraz już nie ). Jeszcze chyba tak wysprzątanych i pachnących wagonów nie widziałem nigdzie, nawet w EIC.
Skowron - 16-01-2011, 16:19
Temat postu:
Bo u nas (w sensie na Podlasiu) jest mało pociągów i tutaj już łatwiej jest wszystko ogarnąć Smile Teraz wszystko jasne. PKP likwiduje połączenia tylko po to żeby łatwiej było sprzątać w mniejszej ilości składów Smile
Rodriges - 16-04-2012, 18:07
Temat postu:
Trzeba przywrócić tą akcję, to może wreszcie umyte zostaną (wewnątrz) wagony TLK przed EURO 2012.
sympatyk - 26-05-2014, 12:44
Temat postu:
UTK: upomnienie dla PKP Intercity za pociąg na Hel.

Prezes UTK stwierdził, że PKP IC stosowało bezprawne praktyki naruszające zbiorowe interesy pasażerów, polegające na niezapewnieniu podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz należytej obsługi w pociągach „Jantar” relacji Warszawa Wschodnia - Hel -Warszawa.
Postępowanie zostało wszczęte w wyniku kontroli przeprowadzonych w dniach 2 lipca 2013 r. i 29 sierpnia 2013 r. przez pracowników UTK oraz licznych skarg pasażerów na warunki panujące w uruchamianych przez PKP Intercity pociągach sezonowych „Jantar”.
W swoich skargach podróżni zwracali uwagę na „katastrofalny” stan toalet, które nie nadawały się do użytku, brak oświetlenia oraz niedziałającą klimatyzację przy temperaturze zewnętrznej dochodzącej do 30°C.
Wskazane warunki panowały w obu klasach pociągu typu „Express”, a z ustaleń dokonanych w toku postępowania wynikało, że nieczystości z niesprawnych toalet znajdowały się nawet na korytarzach wagonów.
Urząd Transportu Kolejowego nakazał przewoźnikowi usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie 30 dni. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19633/UTK-upomnienie-dla-PKP-Intercity-za-pociag-na-Hel.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group