INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Nowe przystanki kolejowe w Lublinie

wafel - 29-11-2010, 17:05
Temat postu: Nowe przystanki kolejowe w Lublinie
Nowe przystanki kolejowe powstaną w północno-zachodniej części Lublina. Ich budowa ma się zacząć w przyszłym roku. Firma, która ma je wykonać, będzie znana w marcu.

Stacje mają powstać przy okazji modernizacji linii kolejowej dla szynobusów z Lublina przez Lubartów do Parczewa. Kolejarze przymierzający się do tej inwestycji stwierdzili, że budowa nowych stacji jest konieczna, żeby przedsięwzięcie się opłaciło. – Chodzi o to, żeby zebrać odpowiednią liczbę pasażerów.

Pierwszą z nowych stacji ma być Lublin-Zadębie. Peron ma się znaleźć tuż przed przejazdem kolejowym w ciągu ul. Turystycznej. Druga stacja to Lublin-Ponikwoda, która ulokowana zostanie w pobliżu ulicy Torowej, nieopodal skrzyżowania z Grodzickiego. Stąd jest blisko do dzielnicy domków, i blokowisk Kalinowszczyzny.

Na trasie do Lubartowa planowana jest też budowa stacji Rudnik, Niemce oraz przesunięcie o 500 m stacji w Wandzinie tak, by była bliżej zabudowań.

Wszystkie nowe stacje będą miały tylko po jednym peronie. Przewidziane są też wiaty, pod którymi pasażerowie będą mogli schronić się przed deszczem lub śniegiem. Nie ma jednak w planach wznoszenia żadnych budynków, np. kas biletowych.

– Założyliśmy minimalne, 100-metrowe perony z możliwością ich późniejszej rozbudowy – mówi Andrzej Matysiewicz ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – W przyszłości może się okazać, że spółka PKP Intercity będzie zainteresowana skierowaniem tam pociągów Tanich Linii Kolejowych.

W marcu powinien być rozstrzygnięty przetarg na wykonanie inwestycji. Zwycięzca będzie odpowiadał jednocześnie za zaprojektowanie modernizacji, jak też jej późniejsze wykonanie. Prace potrwają ponad rok. Po przebudowie na linię wysłane zostaną spalinowe szynobusy, które mają kursować między Lublinem a Parczewem. Takie pojazdy miały wyjechać na tory już w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 12 grudnia, ale Urząd Marszałkowski zdecydował, że nie ma sensu uruchamianie połączenia, które za kilka miesięcy trzeba będzie zawiesić z powodu przebudowy linii.

Po modernizacji trasa kolejowa będzie przystosowana do jazdy pociągów z prędkością 120 km/h.

źródło:Dziennik Wschodni
lubelak195 - 29-11-2010, 21:05
Temat postu:
Oprócz tego w Lublinie przydał by sie przystanek w okolicach p.odstępowego rury, albo lepiej dwa- Lublin górki w okolicach ul.wyżynnej i Lublin Poręba- w okolicach ul.opałowej czy Lotosowej
A przystanku Lubartów centrum i Parczew centrum nie będzie?
Sebcio - 30-11-2010, 16:04
Temat postu:
lubelak195, czy umiesz czytać ze zrozumieniem? Artykuł opisuje inwestycję na linii nr 30 (Łuków-Lublin) na tę linię rozpisana jest inwestycja współfinansowana z funduszy unijnych. Z jakiej racji inwestor miałby budować z tego projektu przystanki na linii nr 7?
Cytat:
A przystanku Lubartów centrum i Parczew centrum nie będzie?

Tytuł artykułu sugeruje że mowa jest wyłącznie o mieście Lublinie. Co do Parczewa i Lubartowa to odpowiedź brzmi: prawdopodobnie tak.
lubelak195 - 01-12-2010, 14:36
Temat postu:
To o stacjach/przystankach poza Lublinem:

Cytat:
Na trasie do Lubartowa planowana jest też budowa stacji Rudnik, Niemce oraz przesunięcie o 500 m stacji w Wandzinie tak, by była bliżej zabudowań.


Wiem, że dotyczy to tylko linii Lublin- Lubartów, ale tytuł tematu nie wskazuje na nr linii i myślałem, ze można tu pisać o przystankach na terenie całego m. Lublin.
Możnaby rozszerzyć projekt o te kilka km i wybudować stacje początkową dla szynobusu- Lublin Zachodni, bo trzeba powiedzieć, że stacja na czubach wygenerowałaby większe potoki podróżnych, niż te dwie razem wzięte. W sąsiedztwie torów na zachodzie miasta mieszka dużo więcej osób niż w sąsiedztwie tych dwóch planowanych.
Pozdrawiam
pendolino - 01-12-2010, 20:27
Temat postu:
Kiedyś były plany przystanku Lublin Zachodni, na zlikwidowanym już po. Rury, w bliskim sąsiedztwie (ok. 300-400m) są osiedla.
Damian Łódź - 01-12-2010, 21:05
Temat postu:
pendolino, to by miało sens,jeśli tak blisko osiedli,każdy nowy pasażer na tej linii na wagę złota - przepraszam - utrzymania.
pendolino - 01-12-2010, 21:15
Temat postu:
Fajnie by było gdyby utworzyli SKM-kę trasa: Motycz-Konopnica(nowy przystanek)-Stasin Polny-Lublin Zachodni(nowy przystanek)-Lublin-Lublin Północny-Lublin Zadębie(nowy przystanek)-Świdnik Miasto-Świdnik Airport Smile Rail Fiction? Może nie do końca bo myślę że Lublin stanie się aglomeracją ze Świdnikiem i Konopnicą, więc coś takiego miało by sens.
Damian Łódź - 01-12-2010, 21:16
Temat postu:
pendolino, nie mój region więc pytam: Ile ta Konopnica ma mieszkańców?
pendolino - 01-12-2010, 21:31
Temat postu:
W gminie 11 tysięcy osób, od kilku lat obserwuje się tendencję że ludzie przenoszą się w okolice miast, więc dojazd z okolicznych miejscowości byłby potrzebny, poza tym po wybudowaniu peronu na po. Rury nie starczyło by miejsca na tory dodatkowe więc siłą rzeczy SKM-ka musiała by dojeżdżać do Motycza.
ibonek - 02-12-2010, 13:32
Temat postu:
pendolino, Jeśli mnie pamięć nie myli w 2006 albo 2007 roku p. Olszewski, który wówczas trząsł Przewozami Regionalnymi w Lublinie, coś takiego obiecywał. Może nie do Motycza, ale coś podobnego. Oprócz tego chciał wykorzystać bocznice na terenie miasta (kilka już znikło) i tam także uruchomić przewozy pasażerskie. Miało być pięknia, a wyszło jak zawsze.
Zwiększenie ruchu pasażerskiego wiązało by się z przyblokowaniem odcinka Lublin - Motycz. Dwa czy trzy nowe przystanki spowodują wydłużenie odstępu pomiędzy pociągami. Dobrze by było, żeby jednak te Rury zostały. Jako odstępowy były by dobrym rozwiązaniem. Ewentualnie SBL.
Zapewne będzie jak z Wilkołazem. Zamknięto, a później okazało się, że nie ma gdzie skrzyżować pociągów między Niedrzwicą a Kraśnikiem. Od kilku lat co jakiś czas zbiera się komisja, która bada możliwość otwarcia tej stacji i za każdym razem koszty są zbyt duże w porównaniu do korzyści. Ale ostatnio jakieś poostępy są, bo powklejali rozjazdy, które wcześniej ktoś powycinał.

Od siębie dodam, że przydałby się przystanek w okolicach wiaduktu na Diamentowej, obsługujący Polmos, makarony i kilka innych instytucji, które tam działają. A z tego co się zdążyłem zorientować w ciągu kilku ostatnich lat, sporo tam się dzieje i ludzi pracuje.
pendolino - 02-12-2010, 16:41
Temat postu:
Co do stacji w Wilkołazie to przydało by się ponowne otwarcie, często pociągi towarowe mają 1-2 godzinne przestoje w Kraśniku czy Niedrzwicy.
lubelak195 - 02-12-2010, 21:27
Temat postu:
Możnaby jeszcze jeden w Lublinie dołożyć- Lublin Wrotków (cóś mi sie przypomina, że dawno temu tam był dworzec, ale sie nie zachowały dokumenty) w okolicach ul Parczewskiej, czy nawet jeszcze bliżej głównego, bo wg. mapy tam jest sporo zabudowań mieszkalnych

Na niektórych nowych p.o., a także na innych mniej używanych możnaby coś takiego zrobić- przed p.o. poc. zwalnia do 5km/h kierpoć wygląda z pierwszych uchylnych- ktoś czeka daje rozkaz stój!, a jak nie jedź. Dałoby to oszczędności w energii i czasie.

Co do Lublina Zachodniego p.odg. był/jest "w lesie", więc są dwa warianty- pierwszy podciągamy pętlę autobusową pod przyszłą stację i dorabiamy 1-2 tory oporowe w kierunku wschodnim.Peron wyspowy miedzy torami głónymi dłuższy(tak na TLK) , a między oporowymi krótszy (tak na EZT/SZT). Drugi wariant to budowa stacji Lublin Poręba i p.o. Lublin Górki. Stacja tak jak w pierwszym wariancie.

Budowa nowych st. i p.o. w obrębie miasta Lublina znacznie uatrakcyjniłaby kolej i możnaby liczyć na większą liczbę pasażerów. Smile
ibonek - 03-12-2010, 21:05
Temat postu:
lubelak195, zejdźmy na ziemię i poczekajmy na to co nam teraz PLK i UMWL obiecują. Jak wypali to się ucieszę.
Co do atrakcyjności kolei, to nic tak nie robi dobrze pasażerom, jak DOBRZE ułożony ROZKŁAD. No i cena biletu. A po tym co teraz się robi to nawet i obniżka o 90% w niektórych przypadkach nie pomoże Evil or Very Mad

[ Dodano: 04-12-2010, 22:19 ]
Tak mi się jeszcze przypomniało, bo firma zmienia moja lokum, że przydałby się taki przystanek jak Zadębie w okolicach ul. Mełgiewskiej. Tam jest Faelbud, Chemia , i cała masa drobnych firm. No i trochę ludziów też mieszka nie daleko.
Sebcio - 14-05-2011, 15:09
Temat postu:
A propos remontu linii do Lubartowa: http://www.plk-sa.pl/uploads/tx_rtgfiles/066_2011_oferty_na_modern._Lubartow_-_Lublin_-_RPO_Lubelskie.pdf
lubelak195 - 15-05-2011, 18:57
Temat postu:
I ciekawe kiedy ten remont sie skończy, a kiedy sie w ogóle zacznie.
Znając życie to może być wiele odwołań, odwołań od odwołań...
ibonek - 15-05-2011, 21:22
Temat postu:
lubelak195, oj bo tantiemy zacznę pobierać Śmiech Wink
Ale masz rację. Szumnie było głoszone w mediach w zeszłym roku, że remont ruszy w okolicach kwietnia tego roku i zakończy się do grudnia tego roku. A tu mamy maj i dopiero przetarg. Czarno to widzę, ale poczekamy zobaczymy..
sympatyk - 13-02-2014, 20:02
Temat postu:
Petycja w sprawie przystanku kolejowego Lublin Zachodni.

Przed kilkoma tygodniami pojawiła się informacja o wniosku władz miasta w sprawie nowej lokalizacji planowanego przystanku osobowego Lublin Zachodni. Samorząd miejski chciałby go odsunąć dużej dzielnicy Czuby w kierunku zachodnim. Pojawiła się inicjatywa społeczna, która popiera miejsce budowy nowego peronu w miejscu dogodnym dla mieszkańców osiedla.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50831/petycja_w_sprawie_przystanku_kolejowego_lublin_zachodni.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group