INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Rozkład jazdy 2010/2011

fisch - 09-12-2010, 19:44
Temat postu: Rozkład jazdy 2010/2011
Łódź – jakie zmiany w rozkładzie Przewozów Regionalnych?

Przewoźnik samorządowy zaprezentował modyfikacje, jakie zostaną wprowadzone w nowym rozkładzie jazdy. Pojawią się nowe połączenia do Poznania i Trójmiasta.
W rozkładzie jazdy 2010/2011 na terenie PR Łódź będzie kursować dobowo:- 224 pociągi regionalne;
- 38 pociągów interREGIO.
W ramach przejazdów kolejowych wykonywanych na terenie województwa łódzkiego Przewozy Regionalne odprawiają średnio miesięcznie około 410 tys. podróżnych. Najliczniejsza grupę klientów przewoźnika stanowią osoby dojeżdżające do pracy oraz do szkół i na uczelnie.
Nowe bezpośrednie połączenia REGIO:
Skierniewice 9:05 – Zbąszynek 15:01 przez Poznań
Chodzie 3:31 - Łódź Kaliska 10:20 przez Poznań
Kłodzko Główne 16:29 – Łódź Kaliska 22:36 przez Ostrów Wlkp.

Nowe bezpośrednie połączenia interREGIO:
Tani pociąg interREGIO „Pomorze” od nowego rozkładu jazdy zacznie kursować miedzy Warszawa a Trójmiastem. Z uwagi na modernizacje linii kolejowej wiodącej przez Działdowo, będzie on jeździł przez Kutno, Włocławek, Toruń i Iławę, zapewniając bezpośrednie połączenie między tymi miastami.
IR „POMORZE” z Warszawy do Gdyni – odjazd Kutno 15:24, Łowicz Gł. 14:40
W czasie wzmożonych przewozów, np. w święta, wakacje i tzw. długie weekendy będzie uruchamiany nowy sezonowy pociąg IR „Bursztyn” z Katowic do Gdyni przez Częstochowę, Zduńską Wolę, Inowrocław i Bydgoszcz.
IR „BURSZTYN” z Katowic do Gdyni – odjazd Zduńska Wola 11:16
(Pociąg zatrzymuje sie: Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, Zdunska Wola Karsznice, kursuje w wybrane dni oraz w wakacje.)

Ze względu na spore różnice w zainteresowaniu podróżnych poszczególnymi kursami w różne dni tygodnia, niektóre pociągi w pełnej relacji będą jeździły tylko w wybrane dni, np. w weekendy. Pozwoli to optymalnie wykorzystywać tabor wysyłając go w konkretne dni tam, gdzie jest najbardziej potrzebny.
Na trasie Warszawa – Poznań – Szczecin do REGIOekspresu „Mewa” (pociąg wyróżnia się możliwością rezerwacji miejsc w nowoczesnych bezprzedziałowych wagonach m.in. z klimatyzacją i Internetem na pokładzie) dołączy RE „Mazowsze”.

Wybrane zmiany w dotychczasowych połączeniach interREGIO :
RE „MEWA” z Warszawy do Szczecina - odjazd Kutno 16:41
(zmiana kategorii na REGIOekspres)
RE „MAZOWSZE” z Warszawy do Poznania - odjazd Kutno 13:47
(zmiana kategorii na REGIOekspres,)
IR „BRDA” z Warszawy do Bydgoszczy – odjazd Kutno 19:22 (wydłużenie relacji w piątki i niedziele do Piły)
IR „LAZUR” z Łodzi Kaliskiej do Gdyni – odjazd Łódź Kaliska 6:17 (skrócenie relacji z zachowaniem skomunikowania z/do Sieradza)
IR „PROSNA” z Warszawy do Legnicy – odjazd Łódź Kaliska 18:17 (wydłużenie relacji, ograniczenie terminu kursowania - pociąg kursuje w piątki i niedziele)
IR „STAROSTA” do Poznania – odjazd Kutno 20:09 (ograniczenie terminu kursowania
- pociąg kursuje w piątki i niedziele).

źródło: Przewozy Regionalne
railman93 - 09-12-2010, 20:10
Temat postu:
A ci co Prosne w kolejnej wersji podają?....
Pabianiczanin - 09-12-2010, 21:38
Temat postu:
Co do pociągów regio to ja mam dwa pytania:
1.Czemu nie ma pociągu do Kłodzka Question a z powrotem jest.
2.Chodzież odjazd 3:31 ciekawe kto na niego będzie wsiadał w Chodzieży.

A co InterRegio to:
1.IR ''Prosna'' tylko w piątki i Niedziele Question To według mnie duży błąd ze strony PR bo przecież praktycznie Prosna była codziennie napchana po brzegi.
2.IR''Lazur'' Szkoda że nie z Sieradza bo w sezonie sporo ludzi nim jechało do Łodzi ,Kutna czy do Torunia jak i z powrotem.
Damian Łódź - 09-12-2010, 21:56
Temat postu:
Chodzież... hm.. tego u nas jeszcze nie było, ale jest to tylko połączenie dwóch relacji:
Chodzież-Poznań i Poznań-Łódź (w Wlkp sa rozne kwiatki np. Swarzedz-Bydgoszcz)
Kłodzko-Łódź to też polaczenie relacji : Kłodzko-Wrocław, Wrocław-Lódz, w druga strone niby nie ma polaczenia, ale dogodne przesiadki.

Prosna to chamstwo w biały dzień.- bez komentarza.
Lazur to inna bajka. Otóż w Sieradzu nie ma kiblowni a na Kaliskiej jest, i jak z Gdyni do Sieradza jezdzil, to musial potem jechac jako regio do łodzi. Czyli potrzebne były dwa obiegi "na Gdynię" teraz będzie jeden, dzięki temu w 6 i 7 bedzie mozna zestawic z dwóch WC-ciapongów.

Zapomniano dodac, że w RE Mazowsze bedzie wagon barowy - bordowy o numerze 505188-00005-6 st. Poznań.(oczko w głowie dyr z Poznania)
Nie zapomniano też o innych usługach gastronomicznych w pociągach kategorii InterRegio.
Muchowozów do Zgierza jeszcze przybyło, lubie te służby mozna nadrobic troche snu w cieplym EN57 na peronie 1.
Węglowka pusciutka, nieliczac ofryzków na południe od Zduńskiej, a także pociągu z frekwencja 200% rel. Babiak-Ino-Babiak Śmiech
IR Bursztyn to kiepska oferta, ale można dac na plus.
Anonymous - 10-12-2010, 15:57
Temat postu:
Mam pytanie. Dlaczego pociąg TLK Szczecin-Kraków jedzie przez Łódź Widzew, a TLK Poznań-Przemyśl omija tę stację?
Krzychu191 - 10-12-2010, 16:46
Temat postu:
norbert, Wg mnie jej nie mija, poprostu się nie zatrzymuje, bo nie sądzę żeby się wlekł po linii towarowej 40km/h do Gałkówka.
(Dla nie wiedzących powiem że wyjazd z Łodzi w kierunku Koluszek z Łodzi Kaliskiej może odbyć się 2 wariantami - 1. Łódzką Linią Obwodową, potem łącznicą Łódź Chojny - Łódź Widzew i dalej linią 17 albo Łódzką Linią Obwodową i linią towarową Łódź Kaliska - Dębica)
Anonymous - 10-12-2010, 16:52
Temat postu:
To byłaby zupełnie bez sensu, gdyby ten pociąg jechał przez Widzew bez zatrzymania. Wg mnie obydwa te pociągi powinny mieć postoje na Widzewie.
Damian Łódź - 10-12-2010, 18:40
Temat postu:
Krzychu191, pojedzie p.Olechów, ze wzgledu na brak przepustowości jednotoru miedzy Chojnami a Widzewem.
Anonymous - 10-12-2010, 19:34
Temat postu:
Damian Łódź, a z jakim pociągiem ,,koliduje'' na odcinku Widzew-Kaliska?
Krzychu191 - 10-12-2010, 19:56
Temat postu:
norbert, Tak właśnie patrzę na ten nowy rozkład i nie widzę żeby ta TLKa kolidowała z czymkolwiek na odcinku Łódź Chojny-Łódź Widzew.
A puszczenie go po linii towarowej to będzie ubaw 40km/h gdy obok jest linia przystosowana do 140km/h ....
Anonymous - 10-12-2010, 20:48
Temat postu:
A wiecie może dlaczego w nowym rozkładzie w tabeli 601 jest napisane, że pociągi jeżdżą na Fabryczną do końca lutego? Przecież ostatecznie dworzec ma być zamknięty od września czyli powinny kursować do końca sierpnia.
Damian Łódź - 10-12-2010, 20:55
Temat postu:
TLK Poznań-Przemyśl-Poznań koliduje z Barbakanem a drugi z Dokerem, czy tam odwrotnie.
dinxles - 10-12-2010, 20:56
Temat postu:
Zdaje sie ze od wrzesnia w projkecie rozkladu PKP IC jest adnotacha ze wlasnie 1 marca nastapi rozpoczecie modernizacji dworca fabryczna.
Pabianiczanin - 10-12-2010, 20:57
Temat postu:
norbert:A może zmienili decyzję i będzie jednak zamknięty od 1 marca.
tomcio - 15-12-2010, 22:06
Temat postu:
Propozycja do rozkładu 2010/2011 dla miasta WIELUŃ
1.Pociąg regio Tarnowskie Góry (10.50)-Krzepice (11.56) wydłużyć do KĘPNA (13.10)-(skomunikowanie w kierunku Poznania i Kluczborka)-kursuje codz.
2.Pociąg regio Krzepice (12.02)-Tarnowskie Góry (13.12) zmienić w relację Wieluń Dąbrowa (11.17)-Krzepice-(11.54/12.02)-Tarnowskie Góry (13.12)-kursuje codz.
3.Nowe połączenie regio Krzepice (5.04)-Wieluń Dąbrowa (5.46/5.47)-Kępno (6.23)-(skomunikowanie w kierunku Ostrowa Wlkp.i Kluczborka)-kursuje codz.opr.25.12.,1.01.,24.04.
4..Nowe połączenie Kępno (13.50)-Wieluń Dąbrowa (14.26)-(w Kępnie skomunikowany z kierunku Ostrowa Wlkp.i Kluczborka)-kursuje codz.
5.Nowe połączenie regio Kępno (17.50)-Wieluń Dąbrowa (18.26/18.27)-Tarnowskie Góry (20.12)-(w Kępnie skomunikowanie z kierunku Poznania i Kluczborka natomiast w Tarnowskich Górach skomunikowanie w kierunku Katowic)-kursuje codz.opr.25.12.,1.01.,24.04.
6.Nowe połączenie Tarnowskie Góry (20.50)-Krzepice (21.56) celem zapewnienia porannego połączenia Krzepice-Kępno-kursuje codz.opr.25.12.,1.01.,24.04.
Sumując powyższe propozycje, rozkład jazdy z Wielunia wyglądał by następująco:
KATOWICE-5.24 10.30TLK 15.24
KĘPNO-5.43 A 12.30 14.33 A 16.11TLK
TARNOWSKIE GÓRY-3.25 5.24 7.30 A 10.30TLK 11.20 15.24 18.30 A
SZCZECIN GŁ.-16.11TLK
WIELUŃ DĄBROWA-5.43 A 9.25 12.30 14.33 A 16.33 21.22
Pogrubione godz.to propozycje.
Może choć niektóre zmiany można by wprowadzić w ramach korekty marcowej i oby Urzędy woj.śląskiego,łódzkiego,opolskiego i wielkopolskiego do tego czasu się dogadały w sprawie tych połączeń Smile
Anonymous - 15-12-2010, 22:38
Temat postu:
Dyskutujemy też o tym w dziale woj. śląskie. Niestety marszałek łódzkiego nie chce dopłacić do połączeń i mamy ogryzki z TG do Krzepic, a przez to nie mamy więcej możliwości przesiadek w Kępnie na Poznań. Trzeba pisać do marszałków woj. łódzkiego i wielkopolskiego, niech wiedzą, że województwo i podatnicy to nie tylko Łódź czy Poznań, ale też peryferie. Przydałby się tez jakiś regio Kępno lub Ostrów-Częstochowa tym bardziej, że Wielkopolska nie ma prawie żadnych połączeń z Częstochową.
aupol - 16-12-2010, 10:15
Temat postu:
Pomysł fajny ale łódzki marszałek na to niestety nie pójdzie bo za mało pasażerów korzysta z połączeń. 4 pary pociągów i zamknięte budynki po byłych stacjach na pewno przekonują pasażerów do korzystania z tej formy komunikacji. Tylko dziwne, że Krzepice nie mają takich problemów jak Wieluń i Wieruszów.
Najbardziej brakuje porannego połączenie do Kępna żeby można było dojechać dalej do Poznania.
Anonymous - 17-12-2010, 19:17
Temat postu:
Mam pytanie. Dlaczego na dworcu fabrycznym i w Koluszkach niema ,,wyklejanych'' rozkładów jazdy? Jest tylko informacja, że szczegółowy rozkład jazdy znajduję się w gablotach.
Pabianiczanin - 18-12-2010, 14:25
Temat postu:
norbert:W Pabianicach jest tak samo.Paraliż dworcowy trawa nadal.
maciekp - 19-12-2010, 08:54
Temat postu:
Stacja Łowicz Gł. Czemu w Łowiczu na rozkładzie nad kasami biletowymi nie ma umieszczonych pociągów Kolei Mazowieckich? Przecież to jakieś kpiny, to samo jest na rozkładzie plakatowym na peronach, tylko PR i IC. Rozkład KM podany jest w części bagażowej nad kasą, ale to jest tylko kartka wydrukowana z kompa. Jaki problem dopisać te pociągi na plakat i na rozkład nad kasami biletowymi, ja rozumiem, że to są różne spółki ale bez przesady. Poza tym rozkład niektórych pociągów jest nieaktualny np IR do Zielonej Góry którego nie ma i wiele innych
PKPowiec - 19-12-2010, 09:14
Temat postu:
maciekp, w Kutnie tak samo, ale tam nawet kartki nie ma.
Na Azorach, w Raciborowie Kutn., Strzelcach Kujawskich rozkładu nie ma wcale.
Pabianiczanin - 19-12-2010, 20:12
Temat postu:
Ja byłem wczoraj na dworcu w Pabianicach i rozkład jazdy jest w gablocie obok kas biletowych i nawet jest też rozkład z dworca Łódź Kaliska.
Damian Łódź - 25-12-2010, 18:26
Temat postu:
Nie wiem czy zauważyliście ale powrócił ruch na odcinku Tomaszów Maz.-Opoczno.
Oczywiście najpierw powołano w ZPR Łódź - Oddział Przewozów Busowych.
Kilka par Busów jezdzi na tej trasie, obsługują koledzy z Koluszek.
ET05 - 25-12-2010, 20:19
Temat postu:
Skomunikowane jak nigdy - szkoda, że nie śmiga z Koluszek jakiś SA czy choć DH2. W przetargu kieleckim jest opcja Skarżysko - Tomaszów...
conen - 27-12-2010, 09:11
Temat postu:
Ruch na tym odcinku trwał i w poprzednim rozkładzie na gumowych kołach of course.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group