INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Utrzymanie infrastruktury przez PLK

Anonymous - 19-12-2010, 11:39
Temat postu: Utrzymanie infrastruktury przez PLK
Cytat ze strony Polskich Linii Kolejowych S.A.
"Zakłady Linii Kolejowych
Zadaniem zakładów jest zapewnienie utrzymania i obsługi infrastruktury kolejowej w stanie gwarantującym jej sprawność techniczno-eksploatacyjną oraz oczekiwaną niezawodność, a także:
- prowadzenie ruchu pociągów zapewniając regularność, punktualność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego
"
Jak powyższy cytat ma się do tego co się ostatnio dzieje z opóźnieniami pociągów spowodowanymi zimą. Nie chodzi mi o popsute lokomotywy, ale o przejezdność szlaków i sprawność zwrotnic? Jeśli opóźnienie jest spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy przewoźnicy mogą żądać od PLK odszkodowania? Czy PLK bierze opłatę za dostęp do torów niezależnie od tego w jakim są stanie?
Henryk - 19-12-2010, 12:01
Temat postu:
Cytat:
Jeśli opóźnienie jest spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy przewoźnicy mogą żądać od PLK odszkodowania?


Pewnie, że mogą. Ale najpierw powinni uregulować własne zobowiązania wobec PLK.
Anonymous - 19-12-2010, 12:17
Temat postu:
To może w ramach odszkodowania niech PLK umorzy im trochę długu.
nynuś - 19-12-2010, 20:58
Temat postu:
Formalnie takiej możliwości nie ma. W ustawie o udostępnianiu infrastruktury kolejowej przewoźnikom przez zarządcę stoi zapisane że nie można na poczet odszkodowań bądź roszczeń umarzać zadłużeń w spłacie zobowiązań przez przewoźnika z tytułu dostępu do infrastruktury kolejowej.

Przewoźnik kolejowy posiadający zadłużenie za udostępnienie infrastruktury kolejowej zobowiązany jest do spłacenia ciążących na nim zaległości wraz z bieżącym regulowaniem opłat z w/w tytułu. W takim przypadku ustawa o transporcie kolejowym stanowi o podstawie do wnoszenia roszczeń i ewentualnych odszkodowaniach z tytułu poniesionych strat.
EU07-469 - 20-12-2010, 00:04
Temat postu:
Na przejezdzie w Sedzislawiu (patrz temat "Opoznione i odwolane pociagi w regionie" w watku Wojewodztwo Dolnoslaskie) z powodu nieodsniezenia szlaku pociag zahaczyl o plyte przejazdu kolejowego i najprawdopodobniej uszkodzil na jednej z osi hamulec, gdyz jak widac na umieszczonym tam zdjeciu zahaczyl zlaczem klockow na tej osi (ktora nota bene podniosla sie o 4 cm nad szyne). Czy PR moze sie ubiegac o odszkodowanie za 180-minutowe opoznienie i pokrycia kosztow naprawy hamulca?
Martin890724 - 28-12-2010, 09:56
Temat postu:
Informacja z Gazety Krakowskiej z dnia 27.12.2010:

"Opłata za dostęp do torów dla pociągów pasażerskich ma zwiększyć się nawet o 16 procent. W efekcie ceny biletów mogą wzrosnąć nawet o 7 procent"

No ja czegoś tu nie rozumiem, skoro większość linii w wymaga remontu i pociągi jadą po nich w żółwim tempie to z jakiej racji opłata będzie rosnąć? Za co ja się pytam
Henryk - 28-12-2010, 17:00
Temat postu:
Wzrost VAT, opłaty paliwowej, mediów oraz inflacja.
Anonymous - 28-12-2010, 20:47
Temat postu:
Niby prawda, że koszty rosną, ale prędkość jakoś nie wzrasta więc dlaczego mają płacić więcej za coś gorszego?
Henryk - 28-12-2010, 20:48
Temat postu:
U mnie będzie wzrastać. Mr. Green Mr. Green
Anonymous - 28-12-2010, 21:21
Temat postu:
Nie prowokuj...
ET40 - 28-12-2010, 21:29
Temat postu:
A co, nasz student-yntelygent kupuje samosmród?
bartek 27 - 29-12-2010, 10:22
Temat postu:
Jak to jest możliwe , że w RJ 09/10 na odc. Katowice - Gliwice szlakowa wynosiła 80km/h na w RJ 10/11 60km/h ? Choc nieukrywam , że niektórzy maszyniści do dziś jeżdżą prędkościa 80 km/h w celu nadrobienia opóźnienia . Czyżby przekręt był na tym odcinku ze szlakową ?
sasho33 - 29-12-2010, 11:43
Temat postu:
Normalnie możliwe, obniżyli szlakową ze względu na słaby stan torowisk lub podkładów.
Podobnie jak na Poznań-Oborniki Wielkopolskie, Poznań-Leszno, Poznań-Krzyż, Katowice-Kraków i jeszcze parę innych odcinków.
pospieszny - 29-12-2010, 15:37
Temat postu:
Cytat:
Katowice - Gliwice szlakowa wynosiła 80km/h

Od Katowic do wjazdowych semaforów do Rudy Śląskiej Chebzie było i jest 100km/h od RŚCh do Gliwic teraz jest 60 km/h związane jest to z stanem nawierzchni i względami bezpieczeństwa.
Cytat:
maszyniści do dziś jeżdżą prędkościa 80 km/h w celu nadrobienia opóźnienia

Tak , nawet i więcej ale tyko tam gdzie zezwalają na to przepisy.
bartek 27 - 29-12-2010, 16:15
Temat postu:
100 km/h jest , ale kolega zapomniał że są sierżanty na 70km/h od Katowic do Chebzia .
kris123 - 29-12-2010, 16:15
Temat postu:
Opłaty dworcowe tymczasem dworców i kas ubywa.Niedługo klimatyczne będą wliczać w cenę biletów...
bartek 27 - 29-12-2010, 16:23
Temat postu:
Jednym słowem , trasa Gliwice - Katowice - Gliwice schodzi na dno przy takiej szlakowej i sierżantach typu 50/70 km/h .
Anonymous - 29-12-2010, 20:59
Temat postu:
Bartek, w którym miejscu maszyniści łamią ograniczenia prędkości? Przecież niemożliwym jest, żeby mechanik jechał więcej, aniżeli pozwala na to WOS, nawet w przypadku opóźnienia pociągu.
lubelak195 - 30-12-2010, 16:11
Temat postu:
Wiecie może jakie konkretnie są ceny dostępu do infry kolejowej (głównie chodzi mi o pociągi pasażerskie)?
Z tego co gdzieś przeczytałem na necie wynika, że 29zł/km pociągu osobowego. Możliwe, że aż tak drogo?
Damian Łódź - 30-12-2010, 16:37
Temat postu:
lubelak195, wejdź na stronę PLK,tam jest taki fajny program kalkulacja, wszystkiego tam się dowiesz Smile .
ET40 - 30-12-2010, 17:39
Temat postu:
Dokładnie, wszystko zależy od tonażu i linii, różne ceny są na różnych trasach.
PKPowiec - 30-12-2010, 19:08
Temat postu:
mk1992, jak pozwala na to WOS i rozkład służbowy.

[ Dodano: 30-12-2010, 19:09 ]
A właśnie, jak w waszych okolicach wygląda odśnieżanie peronów Question
cezary1 - 30-12-2010, 20:01
Temat postu:
Weżcie pod uwagę , że PLK jest jedyną firmą. która w majestacie prawa sprzedaje buble za pełną cenę, Na wiekszości linii kolejowych powinna ona dopłacać przewoźnikom za to, że chcą jeździć. W Polsce mamy Koleje Niskich Prędkośći jedyni w Europie i jest to sukces. Powinniśmy się reklamować hasłem " chcesz jechać pociągiem 30 kilometrów w dwie godziny, przyjedź do Polski ". Kolej transyberyjska to pikuś dzięki naszym magikom z PLK niedługo z Krakowa nad morze pociąg będzie jechał ze dwa dni.
ET40 - 30-12-2010, 20:08
Temat postu:
Wyolbrzymiasz, ale masz rację. Winę za taką degradację infrastruktury ponoszą kolejne rządy całkowicie olewające finansowanie infrastruktury szynowej, skopany system łożenia na utrzymanie tras i tzw. beton, który po prostu ma w doopie stan infry, ważne że stołki są. Fakt, łączna długość linii kolejowych w Polsce jest naprawdę imponująca (po Niemcach odziedziczyliśmy ogrom kilometrów) i nie wszystkie linie trzeba utrzymywać, ale nawet niektóre najważniejsze linie są w fatalnym stanie - patrz: węglówka na całej długości, Warszawa - Radom p. Warkę, Poznań - Piła...i długo by jeszcze wymieniać ważne odcinki będące w złym lub bardzo złym stanie.
cezary1 - 30-12-2010, 20:18
Temat postu:
Bo u nas robi się remonty pod 160 km/h, a o wiele mniejszym kosztem można by utrzymać 120 km/h. No ale wtedy nie było by przerobu.
Anonymous - 01-01-2011, 17:39
Temat postu:
sasho33 napisał/a:
Normalnie możliwe, obniżyli szlakową ze względu na słaby stan torowisk lub podkładów.

Dlaczego nie obniżą też opłat za dostęp do torów?
Anonymous - 01-01-2011, 18:39
Temat postu:
Bo trzeba z czegoś utrzymywać przerośniętą biurwę.
lubelak195 - 14-01-2011, 18:27
Temat postu:
Na zachowanie w stanie używalności polskich torów potrzeba wiele pieniędzy, a to co robi teraz min. infrasruktury, to przechodzi wszelkie możliwości- nie dość,że finansowanie w stosunku do dróg jest 15:85 (standardy 40:60), to pieniądze oszczędzone z kolejowych inwestycji są inwestowne w drogi, a nie w kolej

Mam jeszcze pytanie- czy na liniach zelektryfikowanych cena za prąd jest wliczona w tą za Pckm , czy jest odrębna?
Anonymous - 15-01-2011, 09:54
Temat postu:
Kasa na utrzymanie to jedno, a sposób w jaki utrzymują infrastrukturę to drugie. Przecież sporo ostatnich zimowych spóźnień nie było spowodowanych brakiem pieniędzy tylko tym, że nikt na czas nie odśnieżył torów czy zwrotnic. A przecież nie była to zima stulecia tylko normalna zima jaka jest w naszym klimacie. To, że szynobusy zakopywały się w zaspach to nie jest wina braku inwestycji w infrastrukturę tylko złego zarządzania firmą i ludźmi.
geordi - 14-02-2011, 19:30
Temat postu:
Czy ktos (szczegolnie pracownicy PLK) pokusilby sie o wytlumaczenie tej mapki:
http://fakton.pl/wp-content/uploads/2010/10/263.jpg ?

Chodzi mi o status linii technologicznych. Co to oznacza w praktyce i jak to sie ma w stosunku do szukania drobnych pod dywanem i mat. staroużytecznych od modernizacji "obok" na ich utrzymanie/rewitalki? ;]
W kontekście swojego podwórka pytam (linie 203 i 207), ale pewnie nie tylko ja byłbym zainteresowany Very Happy

Druga sugestia - nie widziałem jeszcze mapki "dzięki Celińskiemu" - moze chcialoby sie komus powstawiac pomarańczowe 'x' na szlakach, ktore pamietnego dnia zostaly zawieszone i czerwone 'x' na fizycznie zlikwidowanych w trakcie 20lat III RP.
xzielak - 15-02-2011, 00:17
Temat postu:
Przyłączam się, linia C-E59/1 Nowa Sól - Zgorzelec, na odcinki Nowa Sól - Żagań jest jako technologiczne - o co w tym chodzi? Jakieś doświadczenia technologiczne będą/są przeprowadzane czy co?

geordi, masz mapke za Celńskiego

http://i6.photobucket.com/albums/y235/xzielak/5a1fb4870001b2ee.gif
sympatyk - 15-09-2011, 18:29
Temat postu:
Witam!
Nie wiem gdzie dokładnie umieścić swoje pytanie? Niech będzie że właśnie TU. KOMPLETNIE nie jestem zorientowany w temacie więc proszę na mnie nie krzyczeć. Oto pytanie: Czy to jest prawda że jeśli z jakichkolwiek powodów maszynista musi nagle zmienić trasę jazdy i pierwszy raz w życiu pojechać nową, sobie nieznaną trasą to pomimo DOKŁADNEJ wiedzy na temat sygnalizacji świetlnej i wszelkich "znaków drogowych" znajdujących się przy torach NIE WOLNO MU JECHAĆ WĘCEJ NIŻ 40KM/H?!?!? Mam wrażenie że wyczytałem o tym przy okazji objazdów pociągów przez Łódź i "węglówkę" spowodowanych katastrofą pod Babami. Jeśli to prawda to wydaje mi się to niepojęte. Żaden przepis nie każe kierowcy samochodu, który pierwszy raz w życiu jedzie jakąś szosą jechać np.40 km/h. Proszę o odpowiedź. Dziękuję!
pl - 15-09-2011, 19:28
Temat postu:
Tak może jechać nie więcej niż 40 km/h i to nie jest samochód, od maszynisty wymaga się znajomości szlaku inaczej nie może jechać szybciej.
Henryk - 20-09-2011, 01:25
Temat postu:
Cytat:
Żaden przepis nie każe kierowcy samochodu, który pierwszy raz w życiu jedzie jakąś szosą jechać np.40 km/h.


Ale żaden kierowca nie prowadzi kilkusettonowego samochodu z tysiącem osób.
karass - 24-09-2011, 10:50
Temat postu:
Między stacjami Kraków główny i Kraków płaszów aktualnie jest czynny tylko jeden tor gdyż trwają prace na mostku.Owe zamknięcie jest jakoś od początku września i ma w sumie potrwać do końca pażdziernika.Nie mogę zrozumieć tylko dlaczego na ta ważnym odcinku prace przy tym mostku trwaja niespełna osiem godzin na dobę bez dni wolnych.Kto wymyśla takie terminy wykonania pracy że można w tak ślamazarnym tempie je wykonywać a cierpią na tym pasażerowie.Dlaczego też skoro już jest zamknięty tor nie robi się komleksowej naprawy typu wymiana podkładów remont innych mostków rozjazdów itp.Chyba naprawdę żyjemy w dzikim kraju z dziką plk-ą .
pospieszny - 01-12-2011, 20:51
Temat postu:
O niemal pół godziny skróci się podróż kolejowa na Półwysep Helski dzięki rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej z Redy do Helu.

Umowa na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na około 60 km trasie została podpisana 5 października 2011 r. z włoską firmą Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A. Termin realizacji kontaktu wynosi 27 miesięcy. Na razie trwają prace projektowe, a prace w terenie rozpoczną się w marcu 2012 r.

Prace obejmą m.in wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km, wymianą podkładów na długości ponad 23 km oraz naprawę nawierzchni torowej na długości ponad 24 km,

Trasa Reda - Hel jest jednotorową, niezelektryfikowaną, pasażersko-towarową linią. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Podróż mogłaby być krótsza ale na wielu przejazdach kolejowych maszyniści zwalniają nawet do 20 km/h, aby w razie konieczności móc zatrzymać pociąg. Po rewitalizacji to ulegnie zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające -w tym, między innymi samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.

Trasa Reda - Hel jest bardzo popularna, zwłaszcza w trakcie wakacji. Prace modernizacyjne będą wymagały okresowego zamykania linii ale roboty zaplanowano w taki sposób by nie utrudniać ruchu turystycznego w sezonie wakacyjnym.

Koszt całkowity projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.


źródło: KOW
Pirat - 07-09-2014, 19:21
Temat postu:
WIELKI MODERNIZACYJNY BLEF

- Trwa realizacja największego w historii polskiej kolei programu inwestycyjnego - powiedział Remigiusz Paszkiewicz, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Tylko w tym roku PKP PLK zainwestuje ponad 7 mld zł, co umożliwi modernizację kolejnych 1,5 tys. km torów. Zapewnienia o największym w historii programie modernizacyjnym stały się jednym z najczęściej powtarzanych sloganów przez przedstawicieli Grupy PKP. Jest tylko jeden problem - slogan ten ma niewiele wspólnego z prawdą. W latach 1986-1990 wymieniano 1742 km torów na rok, a dziś już wiadomo, że średnia roczna wymiana torów w latach 2011-2015 nie przekroczy poziomu 1049 km.

Cały tekst w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs73.pdf
rail_user - 07-09-2014, 20:05
Temat postu:
Nie wiedziałem, że Tramer to zwolennik 'komuny" ? No bo raczej laikiem w sprawach kolejowych bym go nie nazwał. A może jednak ?
Co do drugiej części to do wyliczanki dodał bym jeszcze linie nr 6, 8, 271 ( tzw. "nielot" C z FCC na czele).
Co do struktur PKP PLK SA - "karuzela" znowu ruszyła.
Victoria - 20-09-2014, 19:42
Temat postu:
Inwestycje PKP przypominają film fantastyczno-przygodowy

Nie wiem, jakie dokładnie filmy oglądają władze PKP. Jednak widząc tempo przeprowadzanych inwestycji kolejowych, można sądzić, że do ich ulubionych produkcji kinowych należy "Niekończąca się opowieść". Remonty infrastruktury kolejowej ciągną się bowiem w nieskończoność, są niezwykle kosztowne i w trakcie ich realizacji często dzieją się niewiarygodne rzeczy.

Cały tekst:
http://wgospodarce.pl/opinie/16241-inwestycje-pkp-przypominaja-film-fantastyczno-przygodowy
Arek - 25-09-2014, 15:32
Temat postu:
PKP PLK twierdzi, że nie zamierza płacić wykonawcom za dodatkowe prace – informuje jeden z dzienników. Kolejna spółka rozwiązała kontrakt z powodu sporów o zapłatę za dodatkowe prace na kontrakcie z firmą podległą PKP.

Jak wskazują wykonawcy, do największych problemów z inwestorem należy m.in. niska jakość dokumentacji przetargowej, zwlekanie z podejmowaniem decyzji bądź w rażący sposób przekraczanie terminów.

PKP PLK traktuje wykonawców jak dostarczycieli kar umownych. Inwestor wymaga restrykcyjnego trzymania się programu, mimo że jest on wykonany źle.

Więcej:
http://www.radiomaryja.pl/informacje/pkp-nie-zaplaci-za-dodatkowe-prace/
Victoria - 28-09-2014, 22:38
Temat postu:
Opóźnienie w pracach modernizacyjnych na linii Warszawa - Skierniewice przekroczyło już pierwotnie zakładany całkowity okres realizacji inwestycji.

Artykuł "Jazda przez chaos":
http://www.zm.org.pl/?a=skierniewice-149
Arek - 28-10-2014, 17:36
Temat postu:
PKP PLK robi z Polaków idiotów?

Rząd, MIIR, oraz PKP PLK ze wszystkich sił pragną przekonać Polaków, że obecnie trwająca modernizacja infrastruktury kolejowej odbywa się na niespotykaną dotąd skalę a nagrodą za utrudnienia i opóźnienia pociągów będą szybkie, nowoczesne linie kolejowe. Niestety, realizowany właśnie plan wymiany torów pozostaje daleko w tyle za tym z lat 80 tych XX wieku, pozatym wisi na nas bardzo realna groźba utraty unijnych dofinansowań.

Więcej:
http://nakolei.pl/component/k2/item/4921-pkp-plk-robi-z-polakow-idiotow
Piotr13 - 29-10-2014, 10:14
Temat postu:
Oczywiście, że robi. W Warszawie wiszą tablice, pokazujące jak to super będzie po remoncie linii do Białegostoku, że 160 km/h, nowocześnie, bezpiecznie itd. Czas przejazdu - 2,30. A ile było 2 lata temu - 2,30. Po krzywych torach. Coś tu nie gra...
Beatrycze - 09-01-2015, 00:27
Temat postu:
MODERNIZACJA PO POLSKU

Od lat charakterystyczną cechą modernizacji realizowanych na polskiej sieci kolejowej jest degradowanie stacji do przystanków osobowych lub posterunków odgałęźnych. Skutkuje to ograniczeniem liczby punktów umożliwiających wyprzedzanie pociągów wolniejszych przez pociągi szybsze. W efekcie na świeżo zmodernizowanej linii Warszawa - Gdańsk postoje pociągów osobowych w celu wyprzedzenia przez szybsze pociągi trwają nawet trzy razy dłużej niż na zmodernizowanych liniach w Czechach.

Cały artykuł w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs75.pdf
Jarul - 10-01-2015, 01:18
Temat postu:
Bo i takie to modernizacje. Ja się bardzo cieszę z przywrócenia parametrów linii, itd., czekaliśmy na to tyle lat, ale modernizacja to też m.in. LCS-y. Godzące oszczędności obsady z dobrą przepustowością.
Arek - 22-01-2015, 11:14
Temat postu:
PKP PLK zapewniają, że inwestycje infrastrukturalne są prowadzone sprawnie i zgodnie z harmonogramami. Spółka odniosła się do artykułu „Polityki”, w którym autorka krytykuje obecną sytuację na kolei.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22899/PKP-PLK-jestesmy-skutecznym-inwestorem.html
rail_user - 22-01-2015, 18:14
Temat postu:
No toby się zgadzało - są skuteczni w przepuszczaniu kasy. Co nie oznacza , że kasa jest wydawana efektywnie. Ale z okien biurowca na Targowej tego rzeczywiście nie widać. Bo dupę trzeba ruszyć i pojeździć pociągami po Polsce
sorry za wylgaryzm ale tylko skończony jretyn może wydać takie oświadczenie. może niech to oświadczenie przypinają jako "dodatek" do biletów w pociągach do Łodzi ?
soad - 15-03-2015, 22:15
Temat postu: PKP PLK wykazuje skuteczność w "ściemie"
Znakomitym przykładem dotrzymania harmonogramu jest linia Kraków - Katowice modernizowana na przekór przeszkodom od 2010 roku. Stan robót: prawie zero (prawie robi małą różnicę). No cóż! Przeszkadzają motylki, ślimaczki oraz choroby niespodziewane czyli bankructwa firm wybieranych przez PLK do wykonania robót. Tylko chciałbym poznań nazwiska osób odpowiedzialnych za rozstrzygnięcia przetargów!!!!!!! Dosyć kłamstw o dotrzymywaniu harmonogramów!!!!!!!!!!
Arek - 25-08-2015, 13:36
Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą już planować remontów torów z roku na rok, ale w dłuższej perspektywie czasu. Taką deklarację w rozmowie z Polską Agencją Prasową złożył członek zarządu PKP PLK Piotr Wyborski.

W tej chwili zarządca linii kolejowych kończy konsultacje społeczne na temat wieloletniego (2016-2023) programu dotyczącego utrzymania linii i remontów. Z projektu wynika, że w tym ośmioletnim okresie na remonty, naprawy, prowadzenie ruchu pociągów i zapewnienie bezpieczeństwa PKP PLK będzie wydawać od 7 do 9 mld zł rocznie. Razem będzie to kwota 68 mld zł, z czego na utrzymanie przypadną 33 mld zł. Wyborski przypomniał, że w tym roku jego spółka ma do dyspozycji prawie 6 mld zł, w tym na remonty przewidziano 2,5 mld zł.

Piotr Wyborski poinformował, że PKP PLK podzieliły zarządzaną przez siebie sieć na 1653 odcinki i każdy z nich został przypisany do jednej z pięciu kategorii.

Więcej:
http://nakolei.pl/infrastruktura/item/5521-remonty-na-osiem-lat
Victoria - 16-11-2015, 19:12
Temat postu:
OMINĄĆ MODERNIZACJĘ

Realizację prac modernizacyjnych na głównych magistralach poprzedzać ma przygotowanie alternatywnych ciągów objazdowych – o przyjęciu tej zasady poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki temu jest szansa nie tylko na łatwiejsze prowadzenie ruchu w czasie modernizacji, ale także na to, że odżyją linie kolejowe nieczynne od lat.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs80.pdf
soad - 07-12-2015, 11:16
Temat postu: i ani słowa o!!!!!!!
Kraków - Katowice a właściwie Jaworzno-Szczakowa - Kraków (55 km)!!!!!!
Od 2010 trwa modernizacja SmileSmileSmile
Brak środków? NIe!!!!!!!
Objazd? Przez Oświęcim i Skawinę przez Częstochowę
dla IC/TLK
do tej pory tempo "prac" na 55 km to 30 m dziennie
czy to nie rekord świata?
Beatrycze - 14-06-2016, 10:55
Temat postu:
Polska wydaje za mało na utrzymanie sieci kolejowej.

PLK inwestuje rekordowe sumy w modernizację infrastruktury, ale równie ważne jest utrzymanie sieci. Dyrektor CUPT zwraca uwagę, że zaniedbania w bieżącym utrzymaniu infrastruktury mogą zaprzepaścić efekty wielkich inwestycji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polska-wydaje-za-malo-na-utrzymanie-sieci-kolejowej-76974.html
Beatrycze - 29-06-2016, 20:46
Temat postu:
PLK musi zamykać kolejne linie na remonty. Odetną Poznań?

Kolejarze w porozumieniu z samorządami wybrali wariant modernizacji linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego obejmujący zawieszenie ruchu pociągów na rok. Ale to nie koniec zamykania linii – w kolejce czekają połączenia Lublina ze stolicą oraz Poznania z Warszawą i Szczecinem.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-musi-zamykac-kolejne-linie-na-remonty-odetna-poznan-77167.html
Victoria - 12-07-2016, 19:22
Temat postu:
MODERNIZACJE BEZ RUCHU: CZARNE ZŁOTO OBJAZDEM

Koszt dowozu węgla do jednej z największych polskich elektrowni niemal z dnia na dzień wzrósł o jedną trzecią. To efekt decyzji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, by modernizację linii kolejowej Warszawa - Lublin prowadzić przy całkowicie wstrzymanym ruchu pociągów.

Cały tekst w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs84.pdf
soad - 13-07-2016, 11:08
Temat postu: Za wszystko ktoś musi płacić.
Te koszty są niewielkie w porównaniu do kosztów spowodowanych dewastacją linii Kraków - Trzebinia - Katowice i Kraków - Skawina - Oświęcim - Katowice/Czechowice oraz Katowice - Tarnowskie Góry
Beatrycze - 10-08-2016, 11:46
Temat postu:
PKP PLK SA: do końca roku 50 postępowań przetargowych na sumę 6,7 mld zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA do końca roku chcą ogłosić jeszcze 50 postępowań przetargowych na sumę 6,7 mld zł; będą one związane z realizacją Krajowego Programu Kolejowego (KPK) - poinformował szef spółki Ireneusz Merchel w poniedziałek na konferencji prasowej.

Tylko w sierpniu przedsiębiorstwo planuje rozpoczęcie 28 postępowań na roboty budowlane na łączną sumę ok. 1 mld zł - powiedział prezes.

Wartość wszystkich tegorocznych przetargów oszacował na 9,2 mld zł.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pkp-plk-miliardowe-przetargi-na-kolei,113,0,2136433.html
Beatrycze - 12-08-2016, 09:19
Temat postu:
Jest 66 mld zł na Krajowy Program Kolejowy. Ale PKP PLK nie ma pomysłu, co z tym zrobić.

PKP PLK zapowiada przyśpieszenie inwestycji na torach. Eksperci są jednak sceptyczni. W najlepszym wypadku, pierwsze inwestycje współfinansowane z funduszy unijnych na lata 2014–2020 rozpoczną się w 2018 roku.

Więcej:
http://www.polskieradio.pl/42/5351/Artykul/1653654,Jest-66-mld-zl-na-Krajowy-Program-Kolejowy-Ale-PKP-PLK-nie-ma-pomyslu-co-z-tym-zrobic
Victoria - 10-09-2016, 11:35
Temat postu:
PLK wie, że da się szybko budować.

Spółka PKP PLK doskonale wie, że roboty budowlane można wykonywać z minimalnymi utrudnieniami dla ruchu kolejowego - bo wymaga tego od innych. Od samej siebie już nie.

W ostatnich latach mieliśmy w Warszawie dwa przykłady budowy wiaduktów kolejowych, które spowodowały zamknięcie ruchu kolejowego tylko na kilkanaście dni. Tak się dziwnie składa, że w obu przypadkach inwestorem nie byli kolejarze, lecz miejscy drogowcy. Jak się okazuje, zastosowanie technologii minimalizującej utrudnienia wymusiła spółka PKP PLK - taki postawiła warunek. Tymczasem gdy inwestorem jest PKP PLK - zamknięcia mogą trwać latami. Przykład? Modernizacja linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki, która ma zostać zamknięta całkowicie na 15 miesięcy, właśnie z powodu planowanej wymiany obiektów inżynieryjnych, bo wymienić 43 km toru i 16 rozjazdów można systemem potokowym w 2 miesiące.

Więcej:
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/czasowa-organizacja-ruchu/plk-wie-ze-da-sie-szybko-budowac
Victoria - 16-09-2016, 19:27
Temat postu:
JĘZOR PO WARSZAWSKU

Zamknięcie linii Warszawa Rembertów – Zielonka na czas modernizacji miało trwać 359 dni. Ostatecznie linia była nieprzejezdna 937 dni. Jak to się stało, że prace modernizacyjne na kilkukilometrowej linii, które wedle założeń miały trwać rok, wydłużyły się do ponad dwóch i pół roku?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs85.pdf
Victoria - 01-10-2016, 11:02
Temat postu:
PKP PLK szykują wartą 2,6 mld zł modernizację trasy Poznań - Warszawa.

W połowie 2017 r. PKP PLK planują rozpoczęcie prac związanych z modernizacją linii kolejowej z Poznania do Warszawy. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 2,6 mld zł.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-plk-szykuja-warta-2-6-mld-zl-modernizacje-trasy-poznan-warszawa,282246_1_0_0.html
soad - 02-10-2016, 08:51
Temat postu: cieszę się ale...
Dlaczego MIB uważa że linia Kraków - Katowice kończy się na przystanku Sosnowiec - Jęzor?
Dlaczego odstąpiono od modernizacji Będzin - Tychy którędy jadą wszystkie! pociągi międzynarodowe na południe Europy?
Pociągi regionalne na tym odcinku poruszają się z prędkością dobrego tramwaju (40-45 km/h)
Dlaczego warsiawka dokonuje ekwilibrystycznych zabiegów by katowickie lotnisko nie miało połączenia kolejowego?
Dlaczego nakłady na remonty i modernizacje są w śląskim mniejsze niż gdzie indziej (licząc w stosunku do długości linii i pracy przewozowej)?
Beatrycze - 05-10-2016, 17:02
Temat postu:
Pro Kolej: Kumulacja prac torowych zablokuje dostęp z Warszawy na południe.

Fundacja Pro Kolej opublikowała mapkę zamknięcia linii kolejowych ze stolicy na południe kraju. – Wszystko wskazuje na to, że przez brak koordynacji inwestycji na równoległych liniach kolejowych stolica straci połączenia z całą Polską Południową – czytamy w komentarzu. PKP PLK zapewniają, że inwestycje są koordynowane, a tam gdzie to możliwe ruch pociągów będzie prowadzony po jednym torze.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prokolej-kumulacja-prac-torowych-zablokuje-dostep-z-warszawy-na-poludnie-78459.html
Ralny - 14-10-2016, 22:56
Temat postu:
PLK zapłacą przewoźnikom za zamknięte linie kolejowe

Zarządca narodowej infrastruktury kolejowej, PKP Polskie Linie Kolejowe, zrekompensuje przewoźnikom koszty podróżowania okrężną drogą w okresie, gdy podstawowe szlaki towarowe zostaną wyłączone z ruchu na czas modernizacji – informuje „Puls Biznesu”.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28812/plk-zaplaca-przewoznikom-za-zamkniete-linie-kolejowe.html
Victoria - 07-11-2016, 21:19
Temat postu:
KRYTERIUM ŚLIMAKA

Zaskakujący warunek w przetargach na modernizacje linii kolejowych. W specyfikacjach kolejnych zamówień spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieszcza zapis zabezpieczający przed... szybką realizacją prac przez wykonawców.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs86.pdf
Victoria - 16-01-2017, 15:26
Temat postu:
SŁABA PERSPEKTYWA

Modernizacja, w której zakres wchodzi rozbiórka peronów na stacjach i przystankach. Remont jednej linii kolejowej, który staje się wyrokiem śmierci dla sąsiedniej linii. Czyli jak PKP Polskie Linie Kolejowe “inwestują w przyszłość”.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs87.pdf
Victoria - 07-05-2017, 21:53
Temat postu:
POSTMODERNIZACJA

Linia z Warszawy do Poznania będzie nieprzejezdna przez dwa lata. Ruch na głównej magistrali łączącej centrum i zachód Polski zostanie wstrzymany 11 czerwca 2017 r. PKP Polskie Linie Kolejowe przystępują do realizacji przedsięwzięcia „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań. Pozostałe roboty – odcinek Sochaczew – Swarzędz”. Koszt realizacji „pozostałych robót” na linii Warszawa – Poznań to ponad 2,2 mld zł. Wciąż jednak nie wiadomo, jaki będzie wpływ tej inwestycji na czas podróży.

Czytaj więcej w najnowszym numerze " Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs89.pdf
kaja805 - 09-05-2017, 18:50
Temat postu:
Lista linii do likwidacji:

http://m.inforail.pl/mib-podaje-liste-linii-z-decyzjami-o-likwidacji_more_94233.html
dddbb - 09-05-2017, 19:48
Temat postu:
Cytat:
linia kolejowa nr 341, Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów, od km 0,53 do km 5,89,

To ta sama, po której chcą jeździć Koleje Dolnośląskie?
Beatrycze - 06-06-2017, 13:48
Temat postu:
4,5 mld zł na kolej. Oto planowane inwestycje regionalne do 2023 roku.

Samorządy przekażą PKP PLK 4,5 mld zł ze środków unijnych. Cel: poprawić lokalną komunikację.

Taką kwotę pochodzącą z regionalnych programów operacyjnych (RPO) PKP Polskie Linie Kolejowe powinny wydać i rozliczyć z Brukselą do 2023 r. Co prawda formalnie pieniędzmi na infrastrukturę i tabor dysponują samorządowcy, ale w praktyce zadania inwestycyjne są przekierowywane wraz z dofinansowaniem przez marszałków do zarządcy torów. Na ich zlecenie spółka naprawia linie, z których część będzie służyła dojazdom do atrakcji turystycznych, a część pozwoli dowieźć pasażerów do stacji, gdzie będą mogli się przesiąść w pociągi dalekobieżne.

Więcej:
http://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/1048578,4-5-mld-zl-na-kolej-oto-planowane-inwestycje-regionalne-do-2023-roku-mapa.html
Beatrycze - 28-07-2017, 14:16
Temat postu:
Rząd zmienił Krajowy Program Kolejowy. Nowy projekt na liście podstawowej.

Rząd zmodyfikował Krajowy Program Kolejowy. Dzięki oszczędnościom na liście podstawowej znalazł się jeden nowy projekt z listy rezerwowej. Wzrosła też liczba środków dla Magistrali Węglowej a spadła – m.in. dla linii 202 do Słupska.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rzad-zmienil-krajowy-program-kolejowy-nowy-projekt-na-liscie-podstawowej-82781.html
Beatrycze - 03-08-2017, 15:07
Temat postu:
PLK modernizuje linie w Rybnickim Okręgu Węglowym.

Rozpoczęły się prace na linii Chybie – Żory – Rybnik - Nędza. Przebudowanych zostanie 5 stacji i 5 przystanków osobowych, 60 km torów, 20 przejazdów kolejowo-drogowych i 91 obiektów inżynieryjnych. Efektem tych robót będą lepsze połączenia pasażerskie i szybszy przewóz towarów w Rybnickim Okręgu Węglowym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowy S.A. warta jest ponad 370 mln zł.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30582/plk-modernizuje-linie-w-rybnickim-okregu-weglowym.html
dddbb - 03-08-2017, 16:11
Temat postu:
Jeśli efektem mają być "lepsze połączenia pasażerskie", to nie powinno się zapominać o odcinku Żory - Pszczyna. Na Żory - Chybie póki co cyklicznie nic nie jeździ
Victoria - 03-08-2017, 19:35
Temat postu:
W nowej perspektywie do 2030 r. PLK planuje inwestycje na 80 mld zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w tym roku umowy na 12 mld zł. Do końca roku wartość zakontraktowanych prac ma przekroczyć 20 mld zł. Takie tempo, zdaniem zarządu PLK, gwarantuje, że wszystkie środki z Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. zostaną skonsumowane. Dlatego już teraz PLK planują inwestycje do wykonania w nowej perspektywie budżetowej UE. – Jesteśmy mocno zaawansowani, jeśli chodzi o przygotowania projektów do realizacji w latach 2021-2027. Nasze plany do 2030 r. zakładają realizację inwestycji na kwotę 80 mld zł – poinformował Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30585/w-nowej-perspektywie-do-2030-r--plk-planuje-inwestycje-na-80-mld-zl.html
Beatrycze - 16-08-2017, 14:43
Temat postu:
PKP wyremontują trasę Siedlce - Terespol. Trakcja z kontraktem na 400 mln zł.

Na całej trasie z Warszawy, przez Siedlce, aż do granicy w Terespolu pojedziemy z prędkością 160 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły z Trakcją PRKiI umowę na prace remontowe za ponad 417 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpień 2020 roku.

Więcej:
https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/pkp-kolej-remonty-trakcja-siedlce-terespol,176,0,2355120.html
Beatrycze - 21-08-2017, 14:05
Temat postu:
Zamknięcia linii kolejowych: brak robót, nieprzygotowane objazdy.

Po 2 miesiącach od zamknięcia na czas modernizacji dwóch ważnych magistrali kolejowych okazuje się, że na linii Warszawa – Lublin nie rozpoczęły się żadne roboty budowlane, a trasa objazdowa dla linii Warszawa – Poznań sama podlega licznym utrudnieniom, spowodowanymi niezakończonymi remontami – w rezultacie wydłużenia czasów jazdy pociągów są 2-3 razy dłuższe niż zapowiadało PKP PLK.

Więcej:
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/czasowa-organizacja-ruchu/zamkniecia-linii-kolejowych-brak-robot-nieprzygotowane-objazdy
Beatrycze - 06-09-2017, 16:25
Temat postu:
Prezes PKP Energetyka: "takiego przedsięwzięcia jeszcze na kolei nie było". Inwestycje wreszcie się rozpędzają.

Kolejarze chcą do 2023 r. wydać prawie 67 mld zł na remont torów. Dotąd inwestycje szły opornie, ale to się zaczyna zmieniać. - Widzimy ogromną determinację kolei - mówi money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech.

Niemal 67 mld zł na naprawę i modernizację linii to pieniądze, jakich na polskiej kolei jeszcze nie było. Impulsem do opracowania ambitnego planu inwestycyjnego są pieniądze unijne. W różnych programach rozlokowanych jest 10,2 mld euro.

Więcej:
https://www.money.pl/forum-ekonomiczne-w-krynicy-2017/inwestycje-na-kolei-wojciech-orzech,254,0,2362110.html
Victoria - 11-09-2017, 20:05
Temat postu:
PLK chce przygotować sieć kolejową do zmian klimatu.

Przygotowanie sieci kolejowej do zmieniającego się klimatu ma umożliwić zlecona przez PKP Polskie Linie Kolejowe ekspertyza. Dokument określi ewentualne kierunki i zakresy działań potrzebne dla dobrego utrzymania linii, sprawnego przejazdu pociągów i prowadzenia inwestycji.

Realizację ekspertyzy zaplanowano na lata 2017-2018. Koszt opracowania dokumentu to 600 tysięcy złotych netto (ponad 730 tys. zł brutto). Wykonuje go Arcadis.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-chce-przygotowac-siec-kolejowa-do-zmian-klimatu-83400.html
Beatrycze - 22-09-2017, 13:25
Temat postu:
Krótsza podróż koleją z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic.

Dzięki inwestycji za 412 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują odcinek Opole - Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30., dzięki czemu prawie o połowę skróci się czas podróży między stolicą Opolszczyzny a Kędzierzynem Koźle. Zwiększy się też komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach. Nowe urządzenia sterowania i zabezpieczenia na przejazdach mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30874/krotsza-podroz-koleja-z-opola-do-kedzierzyna-kozla-i-katowic.html
Victoria - 25-09-2017, 16:42
Temat postu:
Wygodniejszy dostęp i szybsza kolej w regionie pomorskim.

Wygodne podróże w regionie, więcej połączeń, sprawniejszy przewóz towarów Magistralą Węglową – takie będą efekty modernizacji i elektryfikacji ponad 150 km linii na Pomorzu. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dokumentację projektową trzech odcinków: Kościerzyna - Gdynia (nr 201), Somonino - Kartuzy (nr 214) i Glincz - Kartuzy (nr 229). To kolejny etap inwestycji o wartości blisko 900 mln zł, która zostanie zrealizowana do 2023 roku.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30891/wygodniejszy-dostep-i-szybsza-kolej-w-regionie-pomorskim.html
Beatrycze - 27-09-2017, 13:36
Temat postu:
Lekarstwo na zdewastowane tory. Na utrzymanie linii trafi prawie 30 mld zł.

Nie 67, ale niemal 97 mld zł ma trafić w najbliższych sześciu latach na kolej. Ministerstwo infrastruktury pokazało właśnie plan, który zwiększa nakłady na utrzymanie linii. Dzięki temu pociągi mają jeździć szybciej.

PKP Polskie Linie Kolejowe zarządza siecią niemal 18,5 tys. km linii kolejowych. Z tego zaledwie połowa jest w dobrym stanie. Jednak trzecia jest w stanie dostatecznym, czyli na przykład trzeba było obniżyć na nich prędkość. Reszta jest w stanie złym, czyli wymaga natychmiastowego i gruntownego remontu.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/program-utrzymaniowy-na-kolei-30-mld,24,0,2370072.html
Victoria - 06-10-2017, 19:21
Temat postu:
14 mln zł na projekt modernizacji odcinka Skarżysko-Kam. - Kozłów.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za blisko 14 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej. To krok do inwestycji oszacowanej na blisko 500 mln zł.

Modernizacja linii kolejowej na trasie Skarżysko - Kamienna – Kielce – Kozłów (nr 8) zwiększy możliwości przewozów kolejowych. Podróżni skorzystają z nowych, lepiej wyposażonych peronów, a dzięki podniesieniu prędkości, skróci się czas podróży pociągami.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30973/14-mln-zl-na-projekt-modernizacji-odcinka-skarzysko-kam----kozlow.html
Victoria - 07-11-2017, 10:43
Temat postu:
Projekty kolejowe w Polsce nabierają tempa. Powstanie system zapobiegający zamarzaniu trakcji.

Inwestycje kolejowe są obecnie na poziomie przekraczającym 30 mld zł – informuje wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Zarządca sieci kolejowej, spółka PKP PLK, i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planują uruchomienie dodatkowych projektów nieobjętych do tej pory Krajowym Programem Kolejowym. W sumie inwestycje opiewają na 70 mld zł. Nowe projekty zapowiada również PKP Energetyka, która do roku 2025 r. zainwestuje 3,2 mld zł m.in. w modernizację i rozwój sieci dystrybucyjnej. Spółka wspólnie z PKP PLK pracuje nad wdrożeniem innowacyjnego systemu, który będzie zapobiegał zamarzaniu sieci trakcyjnej.

Więcej:
https://biznes.newseria.pl/news/transport/projekty-kolejowe-w-polsce,p297144985


Beatrycze - 24-11-2017, 09:34
Temat postu:
Jak zmieni się infrastruktura przez najbliższych 6 lat?

Przewoźnicy oczekują od PKP PLK obniżenia stawek dostępu, a firmy budowlane – szybszego rozstrzygania przetargów – wynika z debaty podczas Kongresu Kolejowego. Przed polską koleją kolejny okres kumulacji prac przy modernizacji infrastruktury. Wszyscy gracze na rynku liczą na to, że ich efektem będzie poprawa atrakcyjności transportu szynowego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jak-zmieni-sie-infrastruktura-przez-najblizszych-6-lat-84558.html
Beatrycze - 12-12-2017, 14:29
Temat postu:
E59: Prace torowe zakończone, ale na efekty poczekamy rok.

PKP PLK poinformowała, że zakończyły się prace torowe na odcinku linii E59 pomiędzy Poznaniem a Czempiniem. Z pełną prędkością 160 km/h pociągi pojadą tu jednak dopiero za rok.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/e59-prace-torowe-zakonczone-ale-na-efekty-poczekamy-rok-84843.html
Beatrycze - 14-12-2017, 15:09
Temat postu:
UTK zdecydował o ograniczeniu ruchu na linii Kielce – Fosowskie.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zdecydowanie przeciwdziała możliwemu zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. 13 grudnia wydał decyzję wprowadzającą ograniczenia ruchu kolejowego na odcinku Turów – Kucelinka na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/utk-zdecydowal-o-ograniczeniu-ruchu-na-linii-kielce--fosowskie-84882.html
Victoria - 21-12-2017, 15:37
Temat postu:
Zarządca infrastruktury wykona z naddatkiem tegoroczny plan.

Znacznie przekroczymy tegoroczny plan kontraktowania przetargów modernizacji infrastruktury kolejowej. Uzyskujemy na nich spore oszczędności, co pozwala rozszerzyć zakres robót. Pula ogłoszonych przetargów, tych w projektowaniu przez wykonawców w formule "projektuj i buduj" i tych rozpoczynanych, pozwala szacować, że w 2018 roku wartość rynku budownictwa kolejowego wzrośnie do 10 mld zł.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/zarzadca-infrastruktury-wykona-z-naddatkiem-tegoroczny-plan,313730_1_0_0.html
Beatrycze - 02-01-2018, 11:13
Temat postu:
Linie z V=0 km/h w zdecydowanej większości będą utrzymane.

Po etapie konsultacji jest projekt wieloletniego „programu utrzymaniowego”. Nareszcie staje się realna szansa na istotne wsparcie dla najważniejszego zarządcy infrastruktury liniowej w kraju. Jednak z informacji zawartych w dokumencie wynika, że do 2023 r. niewiele zmniejszy się długość odcinków „dróg żelaznych”, dla których nie jest opracowywany rozkład jazdy pociągów. Taki stan powoduje, że wiele gmin i powiatów ma bardzo ograniczony dostęp do kolei.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linie-z-v0-kmh-w-zdecydowanej-wiekszosci-beda-utrzymane-85070.html
Ralny - 05-01-2018, 23:22
Temat postu:
Magistrala Węglowa przejdzie modernizację.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły 4 przetargi na szacowaną kwotę ponad 2 mld zł na modernizację magistrali węglowej na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. To fragment linii kolejowej nr 131 (Chorzów Batory – Tczew) tzw. „Węglówki” – ważnego międzynarodowego szlaku towarowego, łączącego Śląsk z wybrzeżem.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31516/magistrala-weglowa-przejdzie-modernizacje.html
Victoria - 12-01-2018, 20:02
Temat postu:
PKP PLK będą śledzić inwestycje przy pomocy dronów.

Aby sprawnie zrealizować do 2023 r. inwestycje modernizacyjne wartości 66 mld zł, PKP PLK wdrażają specjalne działania jak wykonawstwo zastępcze czy monitoring inwestycji. Dosłowny monitoring, bo z wykorzystaniem kamer na lądzie i w powietrzu.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31543/pkp-plk-beda-sledzic-inwestycje-przy-pomocy-dronow.html
Victoria - 16-01-2018, 19:25
Temat postu:
Program utrzymaniowy przyjęty. Do 2023 roku prawie 24 mld zł na kolej.

16 stycznia 2018 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku”, przedłożoną przez ministra infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/program-utrzymaniowy-przyjety-do-2023-roku-prawie-24-mld-zl-na-kolej-85308.html
Beatrycze - 08-02-2018, 13:30
Temat postu:
PLK za 250 mln kupi sprzęt do lepszego utrzymania sieci kolejowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczają ok. 250 mln zł na zakup specjalistycznych pojazdów i urządzeń do kontroli mostów i wiaduktów oraz sprawnego usuwania usterek na liniach kolejowych. Szybsze i sprawniejsze prace zwiększą poziom bezpieczeństwa podróży oraz przewozu ładunków.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-za-250-mln-kupi-sprzet-do-lepszego-utrzymania-sieci-kolejowej--85679.html
Victoria - 14-02-2018, 09:51
Temat postu:
PKP PLK wyłożą w tym roku 10 mld zł na inwestycje kolejowe.

PKP PLK przygotowują się do nowej unijnej perspektywy finansowej. Opracowano już studia wykonalności i prace projektowe. Działa też zespół ds. zwiększenia prędkości pociągów na głównych trasach. W przypadku połączeń między aglomeracjami standardową prędkością ma być ponad 200 km/godz.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-plk-wyloza-w-tym-roku-10-mld-zl-na-inwestycje-kolejowe,317358_1_0_0.html
Beatrycze - 20-02-2018, 14:32
Temat postu:
Modernizacja linii do Szczecina… obniży prędkość pociągów.

Nawet 150 km/h osiągają obecnie pociągi na odcinku linii Poznań – Szczecin pomiędzy Wronkami i Dobiegniewem. Po modernizacji linii prędkość zostanie zmniejszona do 130 km/h.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/modernizacja-linii-do-szczecina-obnizy-predkosc-pociagow-85777.html
tender - 20-02-2018, 15:53
Temat postu: Będzie mniej środków z UE
Według ministra inwestycji i rozwoju Jerzego Kwiecińskiego nie będziemy mieli już tyle pieniędzy w ramach polityki spójności co do tej pory. Wymienia 3 powody
- Się bogacimy. Granica, poza którą kraj czy region nie jest na tyle biedny, by dostawać większa pomoc jest 75% średniego poziomu PKB w Unii Europejskiej.
- Brexit. Wielka Brytania do unijnego budżetu wkładała ok. 12-14 mld euro, tj. około 10%. średniorocznych wydatków UE. Tym samym pieniędzy będzie mniej.
- Nowe priorytety. W obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego nowym wyzwaniem Unii Europejskiej jest zagrożenie terroryzmem, a w przypadku bezpieczeństwa zewnętrznego zagrożenia militarne. Unia Europejska będzie chciała przeznaczać więcej środków na wydatki związane z obronnością.

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/trzy-powody-dla-ktorych-bedzie-mniej-srodkow-z-ue-61772.html
Beatrycze - 27-02-2018, 16:00
Temat postu:
Zamiarem PKP PLK jest zmniejszenie liczby odcinków Vmax = 0 km/h.

Dla ponad 10% linii kolejowych będących w zasobie PKP Polskie Linie Kolejowe nie jest układany rozkład jazdy pociągów. Jak zapewnił „Rynek Kolejowy” przedstawiciel spółki, narodowy zarządca linii kolejowych dąży do przywrócenia do eksploatacji jak największej liczby odcinków.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zamiarem-pkp-plk-jest-zmniejszenie-liczby-odcinkow-vmax--0-kmh-85959.html
Beatrycze - 01-03-2018, 15:04
Temat postu:
PLK: 290 mln zł na modernizację linii ze Szczytna do Ełku.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają prace, które zapewnią krótszy czas podróży do mazurskich miejscowości. Na zmiany linii Szczytno – Ełk przewidziano 290 mln zł netto z POPW. Przebudowa wymaga zastępczej komunikacji autobusowej. Zakończenie prac planowane jest w 2019 r.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-290-mln-zl-na-modernizacje-linii-ze-szczytna-do-elku-86005.html
Victoria - 08-03-2018, 19:58
Temat postu:
Na modernizację linii kolejowej wydadzą 2,13 mld zł. Po jej przeprowadzeniu prędkość jazdy spadnie z 150 do 130 km/h.

To jest jednak hit! Modernizacja linii kolejowej Poznań – Szczecin ma kosztować 2,13 mld zł. Obecnie na wchodzącym w jej skład 50-kilometrowym odcinku między Dobiegniewem a Wronkami pociągi pasażerskie mogą się poruszać z prędkością do 150 km/h. Po zakończeniu remontu maksymalna prędkość, z jaką będzie można tam jeździć, spadnie do zaledwie 130 km/h. Wszystko to efekt biurokratycznego pośpiechu. PKP Polskie Linie Kolejowe nie zdążyły bowiem odwołać się od urzędniczej decyzji środowiskowej ograniczającej prędkość do 130 km/h.

Więcej:
http://niewygodne.info.pl/artykul9/04310-Modernizacja-kolei-po-polsku.htm
sympatyk - 09-03-2018, 14:14
Temat postu:
PKP PLK wymienią 245 rozjazdów w ramach projektu rozjazdowego.

PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują program wymiany rozjazdów na sieci kolejowej. Zarządca infrastruktury podpisał drugą umowę na wymianę 142 rozjazdów w sześciu województwach m.in. na stacji w Elblągu, Bronowie, Zielonczynie, Poznaniu i Białogardzie.

Więcej:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31782/pkp-plk-wymienia-245-rozjazdow-w-ramach-projektu-rozjazdowego.html
Victoria - 19-03-2018, 18:24
Temat postu:
Prace za 330 mln zł skrócą podróż do Zakopanego.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 330 mln zł netto na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane. W Chabówce będzie dodatkowy przystanek, a na trasie 12 bardziej komfortowych stacji i przystanków. Efektem wymiany torów, przebudowy wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych, będą szybsze i bezpieczniejsze podróże.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31850/prace-za-330-mln-zl--skroca-podroz-do-zakopanego.html
Beatrycze - 21-03-2018, 12:59
Temat postu:
PKP PLK inwestują na Dolnym Śląsku. Jak zmieniają się stacje?

Na stacjach Dolnego Śląska inwestycje za kilkaset milionów zwiększą komfort obsługi pasażerów. Prace i projektowanie już trwają. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. przebudują perony, odnowią wiaty, zamontują windy na stacjach Kłodzko, Wałbrzych Szczawienko, Świebodzice, Lubin, Legnica, Jaworzyna Śląska. Zmodernizowane stacje i przystanki zapewnią lepszą informacje i dogodniejszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-plk-inwestuja-na-dolnym-slasku-jak-zmieniaja-sie-stacje-_more_103650.html
Victoria - 23-03-2018, 17:57
Temat postu:
Ruszyły prace między Skawiną a Suchą Beskidzką.

PKP PLK rozpoczęły prace na odcinku torów pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką. Z tego powodu pociągi zniknęły z otwartej niedawno łącznicy kolejowej... w Krakowie. Do tego pasażerowie Polregio jadący z Krakowa do Skawiny musieli przesiąść się do autobusów.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ruszyly-prace-miedzy-skawina-a-sucha-beskidzka-86330.html
Beatrycze - 06-04-2018, 23:17
Temat postu:
Miliardowe inwestycje kolejarzy. Pasażerowie czekali na to od lat.

Grupa PKP realizuje szeroko zakrojony program inwestycyjny w Małopolsce. Dzięki niemu pasażerowie otrzymają zmodernizowane, komfortowe dworce, a także, w wyniku remontów linii kolejowych, skróci się czas podróży pociągiem. Realizowane na niespotykaną jak dotąd skalę inwestycje mają zwiększyć atrakcyjność i konkurencyjność transportu kolejowego w regionie, tak chętnie odwiedzanym przez turystów.

Więcej:
https://www.money.pl/pieniadze/wiadomosci/artykul/miliardowe-inwestycje-kolejarzy-pasazerowie,227,0,2402531.html
Victoria - 09-04-2018, 21:48
Temat postu:
Inwestycje kolejowe na interaktywnej mapie PLK.

Informacje o inwestycjach kolejowych z podziałem na status realizacji, a także obszar oraz zakres projektu dostępne są na dedykowanej stronie internetowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Nowa interaktywna mapa inwestycji kolejowych jest pod adresem http://plk-inwestycje.pl

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/inwestycje-kolejowe-na-interaktywnej-mapie-plk-86544.html
ciapaty - 09-04-2018, 22:25
Temat postu:
Warto kliknać na cytowany link to Rynku Kolejowego i poczytac komentarze pod artykułem...
Victoria - 10-05-2018, 20:28
Temat postu:
Inwestycje zmieniają polską kolej.

Trwający na kolei program inwestycyjny to przede wszystkim odbudowa jej potencjału oraz zmniejszenie dystansu, który dzieli ją od standardów wysoko rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Trzeba jednak myśleć już o dalszych perspektywach tego sektora gospodarki.

Więcej:
http://logistyka.wnp.pl/inwestycje-zmieniaja-polska-kolej,322706_1_0_0.html
Beatrycze - 08-06-2018, 15:18
Temat postu:
Trwa modernizacja linii Legnica - Lubin Górniczy.

Trwają intensywne prace na stacji w Lubinie. Budowane są dwa nowe perony. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mieszkańcy zyskają nowy przystanek Lubin Stadion. W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będą wygodne, konkurencyjne względem drogowych, kolejowe połączenia i sprawniejszy transport towarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Projekt wart jest 200 mln zł.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32191/trwa-modernizacja-linii-legnica---lubin-gorniczy.html


Beatrycze - 22-06-2018, 20:38
Temat postu:
W ramach rewitalizacji linii nr 146 Wyczerpy - Chorzew Siemkowice m.in. wymienimy 47 km torów i sieci trakcyjnej, wyremontujemy cztery wiadukty, przebudujemy 35 przepustów, i odnowimy pięć mostów.


Pirat - 29-06-2018, 02:18
Temat postu:
Kolizje z sieciami, bunkry, błędy w projekcie... Pasażerowie dłużej poczekają na równe tory

Modernizacje głównych tras kolejowych łapią coraz większe opóźnienie. Prace komplikują nieoczekiwane przeszkody na trasach, a także gwałtownie rosnące ceny w przetargach.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w ostatnim czasie zmieniła podejście do remontów torów. By nie ślimaczyły się jak dawniej, zdecydowano, że zamiast prowadzić prace "pod ruchem", na czas robót zamykane będą długie odcinki linii. To dla pasażerów bardzo uciążliwe rozwiązanie, ale dzięki niemu czas remontu miał być znacznie krótszy. Problem w tym, że kolejne modernizacje łapią opóźnienie.

Czytaj więcej na dziennik.pl
Beatrycze - 29-06-2018, 11:58
Temat postu:
Są środki na rewitalizację linii kolejowej na Podlasiu.

56 mln zł dotacji z UE dostaną PKP PLK na rewitalizację ponad 20-km kolejowej linii towarowej Chryzanów-granica państwa (Podlaskie). W czwartek w Białymstoku podpisano umowę w tej sprawie. Inwestycja na wpłynąć na ożywienie ruchu towarowego ze Wschodem.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/sa-srodki-na-rewitalizacje-linii-kolejowej-na-podlasiu,326060_1_0_0.html
Beatrycze - 11-07-2018, 15:28
Temat postu:
Czy wiecie, z ilu warstw składa się podtorze i jak jest budowane?


Pirat - 18-07-2018, 19:34
Temat postu:
Nowe tory, stare prędkości

Otrzymujemy coraz to nowe przykłady odcinków, na których PKP PLK, pomimo przeprowadzonych inwestycji nie podniosła prędkości przejazdu dla pociągów. Zarządca infrastruktury wyjaśnia, że przyczyny tego stanu rzeczy są różne.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Beatrycze - 24-07-2018, 21:12
Temat postu:
Rusza przebudowa towarowej linii kolejowej Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki.


Victoria - 02-08-2018, 15:53
Temat postu:

Victoria - 08-08-2018, 23:42
Temat postu:

Pirat - 16-08-2018, 01:19
Temat postu:

Pirat - 22-08-2018, 21:27
Temat postu:
Premier Morawiecki: Przystępujemy do ogromnej fazy remontów szlaków kolejowych

- Odbudowa szlaków kolejowych zwiększy komfort życia, bezpieczeństwo i przyczyni się do rozwoju gospodarczego. A przez to uczynimy Polskę jedną – mówił szef rządu, zaznaczając, że chodzi o połączenie w wymiarze infrastrukturalnym. Na remont szlaków kolejowych rząd chce przeznaczyć 67 mld zł.

Czytaj więcej na tysol.pl
Noema - 22-08-2018, 23:11
Temat postu:
Jak PKP PLK zrobi remont to nie ma to tamto! W Warszawie remontują linię obwodową. Konkretnie to jej odcinek od dworca Zachodniego do Gdańskiego. I nawet kończą. Pociągi, które do tej pory ten odcinek mogły pokonywać z prędkością 40 km/h po remoncie będą mogły się poruszać z prędkością 40 km/h. W dodatku zaraz po remoncie zostanie zamknięty jeden tor, bo... będzie budowany przystanek Warszawa Powązki. Bo przecież od razu się nie da. W końcu jak wiadomo planowanie to lipa.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-obwodowa-w-warszawie-powroci-bez-pelnej-funkcjonalnosci-88347.html

Ale martwcie się, bo już wkrótce PKP PLK rozpocznie remont linii średnicowej – to ta główna linia kolejowa od Warszawy Zachodniej, przez Centralną do Wschodniej. Tylko jeden komentarz mi do głowy przychodzi:
Pirat - 23-08-2018, 18:30
Temat postu:
Trwają remonty linii kolejowych. Co z linią na Wojnów?

Na czterech dolnośląskich liniach kolejowych praca wre. Jesienią robotnicy wejdą na tory w kolejnych miejscach - m.in. pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem i w Wałbrzychu. Ruszyć miał także remont linii z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc przez Swojczyce, Strachocin i Wojnów. Czy ruszy - nie wiadomo, bo oferty znacznie przekraczają budżet przeznaczony na remont.

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl
Beatrycze - 27-08-2018, 12:30
Temat postu:
Niewykorzystane szanse polskiej kolei, czyli miliardy utopione w infrastrukturę bez efektu.

Polska kolej nie wykorzystuje efektów inwestycji infrastrukturalnych za miliardy euro. Czasy jazdy nie są skracane względem stanu sprzed remontów.

„Niepotrzebne” linie na 160 km/h

Wydatki w kwotach po 1-2 mld złotych dla jednej dużej inwestycji nie przekładają się na poprawę jakości podróży koleją w Polsce. Gorzej, o ile w przypadku nowootwieranych autostrady i dróg szybkiego ruchu kierowcy widzą efekty inwestycji z dnia na dzień – jazda trwa znacznie krócej i wygodniej, to na kolei brak jest takich rezultatów. Nakłady na inwestycje idą w miliardy złotych dla poszczególnych zadań, ale tylko PR-owcy potrafią kompletny brak wymiernych efektów przetoczyć na zapierający dech sukces.

Więcej:
http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/infrastruktura/niewykorzystane-szanse-polskiej-kolei-czyli-miliardy-utopione-w-infrastrukture-bez-efektu
Victoria - 31-08-2018, 22:23
Temat postu:
Malepszak: Przywracanie prędkości na liniach powinno być priorytetem.

– Zakończenie prac musi się kończyć nowymi, wyższymi parametrami infrastruktury. Taki jest podstawowy cel tych prac. Trzeba jednak zupełnie zmienić myślenie, które musi być skierowane nie na wydatkowanie pieniędzy jako cel sam w sobie, ale właśnie na efekty, jakie chcemy uzyskać – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Piotr Malepszak, członek zarządu Kolei Dolnośląskich.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-przywracanie-predkosci-na-liniach-powinno-byc-priorytetem-88493.html
Ralny - 07-09-2018, 08:31
Temat postu:
Ireneusz Merchel: PKP PLK przeżywa apogeum inwestycyjne

W roku 2018 przeprowadzimy najwięcej inwestycji w obecnej perspektywie budżetowej. W roku 2019 i w latach następnych liczba przedsięwzięć będzie się zmniejszała - mówi WNP.PL Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/ireneusz-merchel-pkp-plk-przezywa-apogeum-inwestycyjne,329930_1_0_0.html
Victoria - 07-09-2018, 19:22
Temat postu:
WRACAJĄ MIJANKI

Od lat spółka PKP Polskie Linie Kolejowe likwidowała „zbędne” mijanki. Teraz bierze się za ich odbudowywanie. Otwieranie mijanek nie jest jednak takie proste jak podejmowanie przed kilkoma laty decyzji o ich zamykaniu.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs97.pdf

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group