INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PKP Intercity modernizuje wagony

Noema - 31-12-2010, 14:16
Temat postu: PKP Intercity modernizuje wagony
PKP Intercity ogłosiły dwa przetargi na naprawy łącznie 113 wagonów pasażerskich. Do remontu pójdzie 61 wagonów 111A, 13 wagonów 141A oraz 7 136AMg, 4 139Amg, 2 145Ab, 9 154A, 1 155A, 8 Z1B, 4 Z2BMg oraz 4 wagony typu 111Arow.

Wagony mają zostać wyremontowane w przeciągu 6 miesięcy. W przypadku obu procedur, zamawiający narzucił wymóg, iż chętny do wzięcia udziału w poszczególnych przetargach musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 10 napraw okresowych kolejowych wagonów osobowych. Otwarcie ofert w obu procedurach nastąpi 1 lutego 2011 r.

źródło: Rynek Kolejowy

Ogłoszenia przetargowe:

http://www.intercity.pl/pubfile/przetarg_18_2010.pdf
http://www.intercity.pl/pubfile/przetarg_19_2010.pdf
Anonymous - 31-12-2010, 14:45
Temat postu:
No to ciekawe czy wśród nich znalazły się te szroty ze Szczęśliwic. Ciekawe co zrobią z wagonami ABnouz typ 112At- jeden stoi w Szczecinie na Zaleskich Łęgach, reszta w Krakowie Zachodnim i Szczęśliwicach. Wraca się powoli do BDrisu- dobry znak (malowanie PICu), ale niewiele z nich nadal kursuje (stacjonują na Grabówku, w Olsztynie chyba i Szczęśliwicach) Smile
MK_Rabka - 31-12-2010, 17:30
Temat postu:
Remontować, po to by menelia w nich potem mieszkała -.-
yusek - 31-12-2010, 20:27
Temat postu:
Nie po to by dołączyć do za krótkich składów. (Bynajmniej w teorii) A w praktyce przydało by się dołączyć dodatkowe wagony do niektórych składów.
swiatowid - 21-01-2011, 11:10
Temat postu:
Wiadomo jakie numeracje wagonów pójdą na remont?
Beatrycze - 24-08-2011, 14:31
Temat postu: PKP IC chce naprawić 1000 wagonów
Wypowiedź Janusza Malinowskiego, prezesa spółki PKP Intercity:

"Od początku roku prowadzimy szeroko zakrojony program remontowy, w ramach którego zakontraktowanych zostało już 857 napraw wagonów. W trakcie realizacji jest procedura przetargowa na naprawy kolejnych 98 wagonów. W sumie w tym roku zakontraktujemy do napraw rewizyjnych ok. 1000 wagonów. Jesteśmy już blisko zrealizowania tego planu. Przeprowadzane przez nas naprawy rewizyjne tj. czwarty poziom utrzymania pojazdów kolejowych obejmuje szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów połączone z ich demontażem z pojazdu kolejowego, planowej wymianie podzespołów i zespołów, a także naprawie zespołów i podzespołów wykonywanej w wyspecjalizowanych warsztatach zgodnie z DSU (dokumentacja systemu utrzymania).

Remonty wagonów będziemy kontynuować w następnych latach. W najbliższym czasie czeka nas ogłoszenie przetargu na naprawy rewizyjne 748 wagonów z terminem realizacji w 2012 i w pierwszej połowie 2013r. Naprawy będą finansowane ze środków własnych spółki. Obecnie jesteśmy w trakcie pozyskiwania zgód korporacyjnych na realizację tego zamówienia.

Ogłosiliśmy również przetarg na naprawę 1200 zestawów kołowych, które będą stanowić rezerwę obiegową, a tym samym umożliwi to zwiększenie naszego potencjału wagonowego. Powoli wchodzimy w etap, w którym naprawiamy wagony wyłączone z eksploatacji już od kilku lat, między innymi wagony od Przewozów Regionalnych, które posiadamy od grudnia 2008 r."

źródło: KOW
Sebcio - 24-08-2011, 15:00
Temat postu:
Może w końcu zaczną się TLKi z przyzwoitą liczbą wagonów. Czyżby wyciągnięto wnioski z Bab?
OPi - 24-08-2011, 17:22
Temat postu:
Wreszcie nowy prezes PICu zaczyna myśleć. Może coś się zmieni w tej firmie na dobre...

BTW Byłem kilka dni temu na Olszynce i nadal stoi jeszcze masa odstawionych wagonów (około 160 wagonów)
robertrush - 24-08-2011, 20:02
Temat postu:
Kuźwa i to mi się podoba. Aż miło sie czyta takie wieści Very Happy Very Happy Wagony są, jedne potrzebuje rewizji a inne remontu i naprawy. Pozytywny krok na przód. Ważne tylko żeby takich kroczków było więcej. Można robić trzy do przodu i jeden do tyłu i tak bilans wychodzi na plus. Gorzej jak robi się dwa do przodu i trzy do tyłu, bo wtedy i tak się cofamy:)
Modliszka - 24-08-2011, 20:50
Temat postu:
Nie popadajmy w euforię. Na razie mamy tylko zapowiedzi prezesa. Od planów do realizacji jeszcze daleka droga. Nie wiemy ile to będzie kosztować i skąd zadłużona spółka weźmie na to fundusze. Na temat pieniędzy prezes PKP IC w swojej wypowiedzi wymownie milczy, a pijar (czytaj: propagandę sukcesu) uprawiać musi, bo rząd chce sprywatyzować przewoźnika...
OPi - 24-08-2011, 22:01
Temat postu:
Czemu podchodzisz do tego sceptycznie? Smile PIC prędzej czy później zrobi to, bo przeciez musza mieć jakieś wagony. Smile
robertrush - 24-08-2011, 22:51
Temat postu:
Naturalny bieg rzeczy: najpierw propozycje i zapowiedzi, później realizacja i wykonanie. Czemu mamy się nie cieszyć?! Przecież nie raz narzekaliśmy na braki taborowe. Jak nowy prezes da dupy, to znajdą się tacy którzy Go rozliczą.

[ Dodano: 24-08-2011, 22:55 ]
Modliszka,
masz bardzo ładnego kota, strzelam, że jest płci męskiej Very Happy
Pirat - 24-08-2011, 23:21
Temat postu:
Chyba wszyscy już zapomnieli, że obecny prezes PKP IC zanim został prezesem, do marca br. był dyrektorem technicznym i odpowiadał za tabor, a jeszcze wcześniej był wicedyrektorem biura strategii PKP IC. I coś ta strategia kiepsko mu wychodziła, a najgorzej wyszli na tym pasażerowie, którzy zimą tłoczyli się w 3-wagonowych TLK, do których trzeba było wchodzić przez okna. Tymczasem setki sprawnych, zmodernizowanych wagonów stały na bocznicach bez aktualnych przeglądów, w których gnieździli się bezdomni i menele.

W związku z powyższym podzielam pesymizm Modliszki.
robertrush - 25-08-2011, 09:42
Temat postu:
Mam nadzieję, że pan prezes szybko słowa zamieni w czyny Zg
pospieszny - 25-08-2011, 12:00
Temat postu:
Przykład znajomości rzeczy i jej obiektywnej oceny:
Cytat:
Na razie mamy tylko zapowiedzi prezesa. Od planów do realizacji jeszcze daleka droga.

Jasne ,zrealizowanie w niespełna osiem miesięcy 857 szt. wagonów w różnych poziomach utrzymania z 1 000 szt. planowanych to
Cytat:
pijar
?
A jakby co to zawsze można tak
Cytat:
Nie popadajmy w euforię.

Victoria - 25-08-2011, 12:11
Temat postu:
pospieszny, tak, to jest pijar. Prezes PKP IC nadmiernie przechwala się czymś co powinno być oczywistą oczywistością. Gdyby wagony były remontowane na bieżąco, a przeglądy techniczne były wykonywane na czas, to nie byłoby tego całego cyrku, o którym pisał Pirat.

Ludzie mają krótką pamięć. Nie pamiętają już co działo się w pociągach PKP IC zimą i wiosną. Nie pamiętają filmów nakręconych na bocznicach, gdzie w krzakach stały setki wagonów (w tym wagony z BWE) bez aktualnych rewizji. Nie pamiętają też debaty sejmowej na ten temat i medialnych doniesień o horrorze pasażerów TLK.

Nagle teraz spółka na hurrra wzięła się za te wagony, jakby wcześniej nie można tego było zrobić stopniowo. Można było tylko się nie chciało, bo trzeba było ograniczyć wydatki inwestycyjne, aby wykazać zyski przed planowaną prywatyzacją i skasować roczną premię od ministra Grabarczyka. Ale gdy prywatyzację PKP IC odsunięto na 2-3 lata to nagle znalazły się fundusze na remont wagonów, a spółka zaczęła generować stratę.

Ot, strategia prezesa Malinowskiego...
robertrush - 25-08-2011, 12:48
Temat postu:
Nic się nie mówiło, nie było remontów - źle! Zaczęli mówić, będą remonty też źle... Exclamation Exclamation
Niech i pan prezes sie przechwala, ma do tego prawo, tylko najważniejsze aby te przechwałki zamieniły się w konkrety. I mam nadzieję, że tak będzie!
Szymek - 25-08-2011, 12:55
Temat postu:
robertrush, Ja też liczę na naszego nowego prezesa Smile
robertrush - 25-08-2011, 12:58
Temat postu:
Szymek,
tych" liczących" na niego jest spora liczba i będzie jeszcze więcej Very Happy
czy tylko ja widzę poprawe na lepsze i kolejne kroki w przód Question Exclamation
mateuszpiszcz - 25-08-2011, 13:43
Temat postu:
Poprawę na lepsze? Kroki w przód? Nie, właśnie mylisz się. Jeszcze daleko do powrotu do normalności jaka była w IC przed 2009 rokiem. I Celiński i Mędza sprowadzili tę spółkę na takie dno, że teraz najnormalniejsza rzecz jaką jest modernizacja taboru jest odtrąbiona jako coś wręcz cudownego ze strony Malinowskiego. Victoria ma rację, że ludzie mają krótką pamięć. Niedługo to będziecie nosić Malinowskiego na rękach za to , że sprzedaje kolejne wagony z których być może coś można by jeszcze zrobić, bo waszym zdaniem będzie się pozbywać kupy złomu:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14339
robertrush - 25-08-2011, 13:50
Temat postu:
mateuszpiszcz,
jeśli panowie Celiński i Mędza sprowadzili tę spółkę na dno i na tym dnie trwali a pan Malinowski chce się od tego dna odbić np robiąc to czego nie robili jego poprzednicy ( np modernizacje i naprawe wagonów ) to jest to krok do przodu czy do tyłu??!! Mi się zdaje, że odpowiedź jest jednoznaczna.

[ Dodano: 25-08-2011, 13:54 ]
A że do normalności jeszcze daleko, to jasna sprawa. Najważniejsze, że się ruszyło.

[ Dodano: 25-08-2011, 14:16 ]
Nie czaje toku rozumowania niektórych z Was. Przykład: jeśli zostałbym właścicielem hotelu,z pokojami bez węzła sanitanego, z opśrupanymi ścianami, z popsutą winda itp itd, to najpierw zacząłbym remont i naprawę oczywistych rzeczy a nie kupował złote klamki i diamentowe żyrandole. Zacząłbym od podstawowych rzeczy, od tych które już dawno powinny być na finishu!
I właśnie to samo zaczyna robić nowy pan prezes. Dajmy mu trochę czasu, niech na początek robi to co oczywiste i niech sie z tego cieszy i chlubi się tym. Pożyjemy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Żeby było jasne nie jestem ani z rodziny pana prezesa ani nie należę do jego znajomych ale poprostu chcę dać człowiekowi szanse, my mu dajmy. Facet będzie musił w to wszystko włożyć wiele pracy, intelektu no i serca tez by się przydało Very Happy Przejął ruine, trudna droga przed nim!
Papero - 25-08-2011, 15:20
Temat postu:
PKP IC z byle czego potrafi otrąbić sukces, tak samo jak obecny rząd. Celiński i Mędza też bez przerwy pitolili o rewizjach i modernizacjach i proszę co z tego mamy !


Intercity chwali się że mają umowę na rewizje dla 1000 wagonów ale nia podano kiedy się te rewizje zaczną i kiedy wagony wyjadą na tory. Może dopiero za 10 lat ? Czyli średnio wychodziłoby 100 wagonów na rok.

Prestiżowy przewoźnik ledwo dyszy, więc nie wyłożą tyle forsy bo nie mają po prostu skąd ! MUSZĄ to rozbić na jakieś raty, transze, więc nie nie ma co się łudzić że szybko zobaczymy zrewidowane wagony na torach ! Wg mnie sytuacja będzie się stale pogarszać. Tylko czekać, aż całe TLK będą złożone z wypożyczonych wagonów od PRów.
robertrush - 25-08-2011, 15:32
Temat postu:
Zobaczymy po czasie. Później będziemy się bawić w osądy. A ja jetem pewien, że gorzej już nie będzie Mr. Green
Sebcio - 25-08-2011, 16:05
Temat postu:
Ważne że stopniowo będzie lepiej. PKP IC ma ok 3000 wagonów i ważne by ta liczba się nie zmniejszała. A co niektórzy zawsze znajdą powód do nażekań, nawet jak jest lepiej...
sasho33 - 25-08-2011, 16:11
Temat postu:
@Papero, zanim zaczniesz pisać to się upewnij. Śledziłem na bieżąco informacje dot. przetargów w większości przypadków i jestem pewny, że te 857 wagonów które już zakontraktowano na rewizje będzie mieć je wykonane do końca bieżącego roku.
Arius Adolf Nowak - 26-08-2011, 19:20
Temat postu:
Jak rozumiem, naprawy rewizyjne to tak jak przed przeglądem technicznym auta: klocki, woda, sznurek:-)
sympatyk - 05-09-2018, 19:29
Temat postu:
O inwestycjach w tabor na Forum Ekonomicznym w Krynicy.

"Jeśli chodzi o inwestycje PKP Intercity - tu przede wszystkim chodzi o inwestycje w tabor i stacje postojowe. W tym roku udało nam się podpisać trzy umowy z Pesą i FPS [H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych] na modernizacje wagonów" - zapowiedział prezes Marek Chraniuk.

Więcej:
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23864283,krynica-2018-pieniadze-z-ue-na-inwestycje-kolejowe-polsce.html
sympatyk - 12-10-2018, 18:58
Temat postu:
FPS zmodernizuje więcej wagonów dla PKP Intercity.

Należąca do Grupy ARP S.A. H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zmodernizuje 30 kolejnych wagonów dla PKP Intercity.

Więcej:
http://inforail.pl/fps-zmodernizuje-wiecej-wagonow-dla-pkp-intercity-_more_108913.html
Jerry - 31-10-2018, 19:15
Temat postu:
A wie ktoś czemu w IC BARNIM rel. Katowice - Szczecin zamiast przedziałowej jedynki jeździ bezprzedziałowa? Już chyba drugi tydzień tak jeździ a na miejscówkach piszą MIEJSCE W PRZEDZIALE.
Victoria - 09-11-2018, 20:07
Temat postu:
PKP Intercity odbiera pierwsze 10 zmodernizowanych wagonów.

Już w najbliższych tygodniach na tory wyjadą pierwsze wagony, które dla PKP Intercity zmodernizowała H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Realizacja odbywa się w ramach podpisanej w 2017 roku i rozszerzonej w październiku br. umowy na unowocześnienie łącznie 90 wagonów. Jest ona elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 mld złotych.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32812/pkp-intercity-odbiera-pierwsze-10-znomdernizowanych-wagonow.html
ciapaty - 09-11-2018, 20:31
Temat postu:
Victoria napisał/a:
PKP Intercity odbiera pierwsze 10 zmodernizowanych wagonów.
No własnie...
Według cytowanego artykułu te wagony będą kursować na co najmniej 5 trasach. Czyli po 1-2 wagony w pociągu. Kropelka w morzu....
Victoria - 14-11-2018, 19:13
Temat postu:
PKP Intercity rozszerza umowy z Pesą. Modernizacje za ponad 1 mld złotych.

Pesa Bydgoszcz zmodernizuje dla PKP Intercity dodatkowo 82 wagony pasażerskie – przewidują podpisane we wtorek umowy. To rozszerzenie wcześniej zawartych trzech kontraktów, których wartość wzrosła z 685 mln zł do 1,03 mld zł.

Więcej:
https://www.tvp.info/39938092/pkp-intercity-rozszerza-umowy-z-pesa-modernizacje-za-ponad-1-mld-zlotych
Modus90 - 16-11-2018, 10:27
Temat postu:
Może w końcu skończą się braki taborowe i puszczanie (zwłaszcza na nocne trasy) najgorszego szrotu...
DarekP - 28-11-2018, 15:33
Temat postu:
Arius Adolf Nowak napisał/a:
Jak rozumiem, naprawy rewizyjne to tak jak przed przeglądem technicznym auta: klocki, woda, sznurek:-)


Niestety źle to rozumiesz. Przeglądy są oznaczane poziomami od 1 do 3. Poziom 4 to już naprawa, po czymś takim wagon ma mieć sprawność , jak nowy wagon, często wtedy go się ponownie maluje i wymienia dużo rzeczy. Najbardziej skomplikowaną naprawą jest poziom 5, kiedy to wagon jest rozbierany do gołej konstrukcji i tylko właściwie ona zostaje ze starego wagonu, a reszta wyposażenia jest nowa.
Naprawy P4 kosztują kilkaset tysięcy, więc nie jest zwykłe oglądanie i uzupełnienie płynów. To się robi codziennie lub co klika dni na P1.
Victoria - 07-01-2019, 15:51
Temat postu:
PKP Intercity odebrało od Cegielskiego 30 zmodernizowanych wagonów.

PKP Intercity odebrało do końca 2018 roku 30 pierwszych wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu H. Cegielski – poinformował w poniedziałek kolejowy przewoźnik.

Jak podaje PKP Intercity, sukcesywnie realizowana jest podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku umowa o wartości 410 mln zł brutto na modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A.

Więcej:
https://www.tvp.info/40747052/pkp-intercity-odebralo-od-cegielskiego-30-zmodernizowanych-wagonow
Ralny - 08-01-2019, 06:32
Temat postu:
Nowe wagony w PKP Intercity. Pojedziemy nimi z Wrocławia

PKP Intercity informuje podróżnych, że kolejna partia zmodernizowanych wagonów wyjeżdża na tory. Najnowsze wagonu PKP Intercity mają sporo udogodnień, trafią m.in. do składów które odjeżdżają z Wrocławia i przejeżdżają przez nasze miasto.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/nowe-wagony-w-pkp-intercity-pojedziemy-nimi-z-wroclawia-zobacz/ar/13790423
Ralny - 17-02-2019, 02:24
Temat postu:
Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?

Pomimo obietnic PKP Intercity, że wagony po zaawansowanej modernizacji trafią także do obsługi połączeń na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, dotąd nic takiego się nie stało. Zapytaliśmy przewoźnika o powody innych przydziałów pojazdów.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmodernizowane-wagony-pkp-ic-dotad-nie-trafily-do-skladow-kursujacych-przez-pomorze-dlaczego-90644.html
Modus90 - 17-02-2019, 14:00
Temat postu:
To, co przed odbiorem nie wiedzieli, że nie mają miejsca w Szczecinie?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group