INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PKP IC modernizuje wagony

Noema - 31-12-2010, 14:16
Temat postu: PKP IC modernizuje wagony
PKP Intercity ogłosiły dwa przetargi na naprawy łącznie 113 wagonów pasażerskich. Do remontu pójdzie 61 wagonów 111A, 13 wagonów 141A oraz 7 136AMg, 4 139Amg, 2 145Ab, 9 154A, 1 155A, 8 Z1B, 4 Z2BMg oraz 4 wagony typu 111Arow.

Wagony mają zostać wyremontowane w przeciągu 6 miesięcy. W przypadku obu procedur, zamawiający narzucił wymóg, iż chętny do wzięcia udziału w poszczególnych przetargach musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 10 napraw okresowych kolejowych wagonów osobowych. Otwarcie ofert w obu procedurach nastąpi 1 lutego 2011 r.

źródło: Rynek Kolejowy

Ogłoszenia przetargowe:

http://www.intercity.pl/pubfile/przetarg_18_2010.pdf
http://www.intercity.pl/pubfile/przetarg_19_2010.pdf
Anonymous - 31-12-2010, 14:45
Temat postu:
No to ciekawe czy wśród nich znalazły się te szroty ze Szczęśliwic. Ciekawe co zrobią z wagonami ABnouz typ 112At- jeden stoi w Szczecinie na Zaleskich Łęgach, reszta w Krakowie Zachodnim i Szczęśliwicach. Wraca się powoli do BDrisu- dobry znak (malowanie PICu), ale niewiele z nich nadal kursuje (stacjonują na Grabówku, w Olsztynie chyba i Szczęśliwicach) Smile
MK_Rabka - 31-12-2010, 17:30
Temat postu:
Remontować, po to by menelia w nich potem mieszkała -.-
yusek - 31-12-2010, 20:27
Temat postu:
Nie po to by dołączyć do za krótkich składów. (Bynajmniej w teorii) A w praktyce przydało by się dołączyć dodatkowe wagony do niektórych składów.
swiatowid - 21-01-2011, 11:10
Temat postu:
Wiadomo jakie numeracje wagonów pójdą na remont?
Beatrycze - 24-08-2011, 13:31
Temat postu: PKP IC chce naprawić 1000 wagonów
Wypowiedź Janusza Malinowskiego, prezesa spółki PKP Intercity:

"Od początku roku prowadzimy szeroko zakrojony program remontowy, w ramach którego zakontraktowanych zostało już 857 napraw wagonów. W trakcie realizacji jest procedura przetargowa na naprawy kolejnych 98 wagonów. W sumie w tym roku zakontraktujemy do napraw rewizyjnych ok. 1000 wagonów. Jesteśmy już blisko zrealizowania tego planu. Przeprowadzane przez nas naprawy rewizyjne tj. czwarty poziom utrzymania pojazdów kolejowych obejmuje szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów połączone z ich demontażem z pojazdu kolejowego, planowej wymianie podzespołów i zespołów, a także naprawie zespołów i podzespołów wykonywanej w wyspecjalizowanych warsztatach zgodnie z DSU (dokumentacja systemu utrzymania).

Remonty wagonów będziemy kontynuować w następnych latach. W najbliższym czasie czeka nas ogłoszenie przetargu na naprawy rewizyjne 748 wagonów z terminem realizacji w 2012 i w pierwszej połowie 2013r. Naprawy będą finansowane ze środków własnych spółki. Obecnie jesteśmy w trakcie pozyskiwania zgód korporacyjnych na realizację tego zamówienia.

Ogłosiliśmy również przetarg na naprawę 1200 zestawów kołowych, które będą stanowić rezerwę obiegową, a tym samym umożliwi to zwiększenie naszego potencjału wagonowego. Powoli wchodzimy w etap, w którym naprawiamy wagony wyłączone z eksploatacji już od kilku lat, między innymi wagony od Przewozów Regionalnych, które posiadamy od grudnia 2008 r."

źródło: KOW
Sebcio - 24-08-2011, 14:00
Temat postu:
Może w końcu zaczną się TLKi z przyzwoitą liczbą wagonów. Czyżby wyciągnięto wnioski z Bab?
OPi - 24-08-2011, 16:22
Temat postu:
Wreszcie nowy prezes PICu zaczyna myśleć. Może coś się zmieni w tej firmie na dobre...

BTW Byłem kilka dni temu na Olszynce i nadal stoi jeszcze masa odstawionych wagonów (około 160 wagonów)
robertrush - 24-08-2011, 19:02
Temat postu:
Kuźwa i to mi się podoba. Aż miło sie czyta takie wieści Very Happy Very Happy Wagony są, jedne potrzebuje rewizji a inne remontu i naprawy. Pozytywny krok na przód. Ważne tylko żeby takich kroczków było więcej. Można robić trzy do przodu i jeden do tyłu i tak bilans wychodzi na plus. Gorzej jak robi się dwa do przodu i trzy do tyłu, bo wtedy i tak się cofamy:)
Modliszka - 24-08-2011, 19:50
Temat postu:
Nie popadajmy w euforię. Na razie mamy tylko zapowiedzi prezesa. Od planów do realizacji jeszcze daleka droga. Nie wiemy ile to będzie kosztować i skąd zadłużona spółka weźmie na to fundusze. Na temat pieniędzy prezes PKP IC w swojej wypowiedzi wymownie milczy, a pijar (czytaj: propagandę sukcesu) uprawiać musi, bo rząd chce sprywatyzować przewoźnika...
OPi - 24-08-2011, 21:01
Temat postu:
Czemu podchodzisz do tego sceptycznie? Smile PIC prędzej czy później zrobi to, bo przeciez musza mieć jakieś wagony. Smile
robertrush - 24-08-2011, 21:51
Temat postu:
Naturalny bieg rzeczy: najpierw propozycje i zapowiedzi, później realizacja i wykonanie. Czemu mamy się nie cieszyć?! Przecież nie raz narzekaliśmy na braki taborowe. Jak nowy prezes da dupy, to znajdą się tacy którzy Go rozliczą.

[ Dodano: 24-08-2011, 22:55 ]
Modliszka,
masz bardzo ładnego kota, strzelam, że jest płci męskiej Very Happy
Pirat - 24-08-2011, 22:21
Temat postu:
Chyba wszyscy już zapomnieli, że obecny prezes PKP IC zanim został prezesem, do marca br. był dyrektorem technicznym i odpowiadał za tabor, a jeszcze wcześniej był wicedyrektorem biura strategii PKP IC. I coś ta strategia kiepsko mu wychodziła, a najgorzej wyszli na tym pasażerowie, którzy zimą tłoczyli się w 3-wagonowych TLK, do których trzeba było wchodzić przez okna. Tymczasem setki sprawnych, zmodernizowanych wagonów stały na bocznicach bez aktualnych przeglądów, w których gnieździli się bezdomni i menele.

W związku z powyższym podzielam pesymizm Modliszki.
robertrush - 25-08-2011, 08:42
Temat postu:
Mam nadzieję, że pan prezes szybko słowa zamieni w czyny Zg
pospieszny - 25-08-2011, 11:00
Temat postu:
Przykład znajomości rzeczy i jej obiektywnej oceny:
Cytat:
Na razie mamy tylko zapowiedzi prezesa. Od planów do realizacji jeszcze daleka droga.

Jasne ,zrealizowanie w niespełna osiem miesięcy 857 szt. wagonów w różnych poziomach utrzymania z 1 000 szt. planowanych to
Cytat:
pijar
?
A jakby co to zawsze można tak
Cytat:
Nie popadajmy w euforię.

Victoria - 25-08-2011, 11:11
Temat postu:
pospieszny, tak, to jest pijar. Prezes PKP IC nadmiernie przechwala się czymś co powinno być oczywistą oczywistością. Gdyby wagony były remontowane na bieżąco, a przeglądy techniczne były wykonywane na czas, to nie byłoby tego całego cyrku, o którym pisał Pirat.

Ludzie mają krótką pamięć. Nie pamiętają już co działo się w pociągach PKP IC zimą i wiosną. Nie pamiętają filmów nakręconych na bocznicach, gdzie w krzakach stały setki wagonów (w tym wagony z BWE) bez aktualnych rewizji. Nie pamiętają też debaty sejmowej na ten temat i medialnych doniesień o horrorze pasażerów TLK.

Nagle teraz spółka na hurrra wzięła się za te wagony, jakby wcześniej nie można tego było zrobić stopniowo. Można było tylko się nie chciało, bo trzeba było ograniczyć wydatki inwestycyjne, aby wykazać zyski przed planowaną prywatyzacją i skasować roczną premię od ministra Grabarczyka. Ale gdy prywatyzację PKP IC odsunięto na 2-3 lata to nagle znalazły się fundusze na remont wagonów, a spółka zaczęła generować stratę.

Ot, strategia prezesa Malinowskiego...
robertrush - 25-08-2011, 11:48
Temat postu:
Nic się nie mówiło, nie było remontów - źle! Zaczęli mówić, będą remonty też źle... Exclamation Exclamation
Niech i pan prezes sie przechwala, ma do tego prawo, tylko najważniejsze aby te przechwałki zamieniły się w konkrety. I mam nadzieję, że tak będzie!
Szymek - 25-08-2011, 11:55
Temat postu:
robertrush, Ja też liczę na naszego nowego prezesa Smile
robertrush - 25-08-2011, 11:58
Temat postu:
Szymek,
tych" liczących" na niego jest spora liczba i będzie jeszcze więcej Very Happy
czy tylko ja widzę poprawe na lepsze i kolejne kroki w przód Question Exclamation
mateuszpiszcz - 25-08-2011, 12:43
Temat postu:
Poprawę na lepsze? Kroki w przód? Nie, właśnie mylisz się. Jeszcze daleko do powrotu do normalności jaka była w IC przed 2009 rokiem. I Celiński i Mędza sprowadzili tę spółkę na takie dno, że teraz najnormalniejsza rzecz jaką jest modernizacja taboru jest odtrąbiona jako coś wręcz cudownego ze strony Malinowskiego. Victoria ma rację, że ludzie mają krótką pamięć. Niedługo to będziecie nosić Malinowskiego na rękach za to , że sprzedaje kolejne wagony z których być może coś można by jeszcze zrobić, bo waszym zdaniem będzie się pozbywać kupy złomu:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14339
robertrush - 25-08-2011, 12:50
Temat postu:
mateuszpiszcz,
jeśli panowie Celiński i Mędza sprowadzili tę spółkę na dno i na tym dnie trwali a pan Malinowski chce się od tego dna odbić np robiąc to czego nie robili jego poprzednicy ( np modernizacje i naprawe wagonów ) to jest to krok do przodu czy do tyłu??!! Mi się zdaje, że odpowiedź jest jednoznaczna.

[ Dodano: 25-08-2011, 13:54 ]
A że do normalności jeszcze daleko, to jasna sprawa. Najważniejsze, że się ruszyło.

[ Dodano: 25-08-2011, 14:16 ]
Nie czaje toku rozumowania niektórych z Was. Przykład: jeśli zostałbym właścicielem hotelu,z pokojami bez węzła sanitanego, z opśrupanymi ścianami, z popsutą winda itp itd, to najpierw zacząłbym remont i naprawę oczywistych rzeczy a nie kupował złote klamki i diamentowe żyrandole. Zacząłbym od podstawowych rzeczy, od tych które już dawno powinny być na finishu!
I właśnie to samo zaczyna robić nowy pan prezes. Dajmy mu trochę czasu, niech na początek robi to co oczywiste i niech sie z tego cieszy i chlubi się tym. Pożyjemy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Żeby było jasne nie jestem ani z rodziny pana prezesa ani nie należę do jego znajomych ale poprostu chcę dać człowiekowi szanse, my mu dajmy. Facet będzie musił w to wszystko włożyć wiele pracy, intelektu no i serca tez by się przydało Very Happy Przejął ruine, trudna droga przed nim!
Papero - 25-08-2011, 14:20
Temat postu:
PKP IC z byle czego potrafi otrąbić sukces, tak samo jak obecny rząd. Celiński i Mędza też bez przerwy pitolili o rewizjach i modernizacjach i proszę co z tego mamy !


Intercity chwali się że mają umowę na rewizje dla 1000 wagonów ale nia podano kiedy się te rewizje zaczną i kiedy wagony wyjadą na tory. Może dopiero za 10 lat ? Czyli średnio wychodziłoby 100 wagonów na rok.

Prestiżowy przewoźnik ledwo dyszy, więc nie wyłożą tyle forsy bo nie mają po prostu skąd ! MUSZĄ to rozbić na jakieś raty, transze, więc nie nie ma co się łudzić że szybko zobaczymy zrewidowane wagony na torach ! Wg mnie sytuacja będzie się stale pogarszać. Tylko czekać, aż całe TLK będą złożone z wypożyczonych wagonów od PRów.
robertrush - 25-08-2011, 14:32
Temat postu:
Zobaczymy po czasie. Później będziemy się bawić w osądy. A ja jetem pewien, że gorzej już nie będzie Mr. Green
Sebcio - 25-08-2011, 15:05
Temat postu:
Ważne że stopniowo będzie lepiej. PKP IC ma ok 3000 wagonów i ważne by ta liczba się nie zmniejszała. A co niektórzy zawsze znajdą powód do nażekań, nawet jak jest lepiej...
sasho33 - 25-08-2011, 15:11
Temat postu:
@Papero, zanim zaczniesz pisać to się upewnij. Śledziłem na bieżąco informacje dot. przetargów w większości przypadków i jestem pewny, że te 857 wagonów które już zakontraktowano na rewizje będzie mieć je wykonane do końca bieżącego roku.
Arius Adolf Nowak - 26-08-2011, 18:20
Temat postu:
Jak rozumiem, naprawy rewizyjne to tak jak przed przeglądem technicznym auta: klocki, woda, sznurek:-)
sympatyk - 05-09-2018, 18:29
Temat postu:
O inwestycjach w tabor na Forum Ekonomicznym w Krynicy.

"Jeśli chodzi o inwestycje PKP Intercity - tu przede wszystkim chodzi o inwestycje w tabor i stacje postojowe. W tym roku udało nam się podpisać trzy umowy z Pesą i FPS [H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych] na modernizacje wagonów" - zapowiedział prezes Marek Chraniuk.

Więcej:
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23864283,krynica-2018-pieniadze-z-ue-na-inwestycje-kolejowe-polsce.html
sympatyk - 12-10-2018, 17:58
Temat postu:
FPS zmodernizuje więcej wagonów dla PKP Intercity.

Należąca do Grupy ARP S.A. H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zmodernizuje 30 kolejnych wagonów dla PKP Intercity.

Więcej:
http://inforail.pl/fps-zmodernizuje-wiecej-wagonow-dla-pkp-intercity-_more_108913.html
Jerry - 31-10-2018, 19:15
Temat postu:
A wie ktoś czemu w IC BARNIM rel. Katowice - Szczecin zamiast przedziałowej jedynki jeździ bezprzedziałowa? Już chyba drugi tydzień tak jeździ a na miejscówkach piszą MIEJSCE W PRZEDZIALE.
Victoria - 09-11-2018, 20:07
Temat postu:
PKP Intercity odbiera pierwsze 10 zmodernizowanych wagonów.

Już w najbliższych tygodniach na tory wyjadą pierwsze wagony, które dla PKP Intercity zmodernizowała H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Realizacja odbywa się w ramach podpisanej w 2017 roku i rozszerzonej w październiku br. umowy na unowocześnienie łącznie 90 wagonów. Jest ona elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 mld złotych.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32812/pkp-intercity-odbiera-pierwsze-10-znomdernizowanych-wagonow.html
ciapaty - 09-11-2018, 20:31
Temat postu:
Victoria napisał/a:
PKP Intercity odbiera pierwsze 10 zmodernizowanych wagonów.
No własnie...
Według cytowanego artykułu te wagony będą kursować na co najmniej 5 trasach. Czyli po 1-2 wagony w pociągu. Kropelka w morzu....
Victoria - 14-11-2018, 19:13
Temat postu:
PKP Intercity rozszerza umowy z Pesą. Modernizacje za ponad 1 mld złotych.

Pesa Bydgoszcz zmodernizuje dla PKP Intercity dodatkowo 82 wagony pasażerskie – przewidują podpisane we wtorek umowy. To rozszerzenie wcześniej zawartych trzech kontraktów, których wartość wzrosła z 685 mln zł do 1,03 mld zł.

Więcej:
https://www.tvp.info/39938092/pkp-intercity-rozszerza-umowy-z-pesa-modernizacje-za-ponad-1-mld-zlotych
Modus90 - 16-11-2018, 10:27
Temat postu:
Może w końcu skończą się braki taborowe i puszczanie (zwłaszcza na nocne trasy) najgorszego szrotu...
DarekP - 28-11-2018, 15:33
Temat postu:
Arius Adolf Nowak napisał/a:
Jak rozumiem, naprawy rewizyjne to tak jak przed przeglądem technicznym auta: klocki, woda, sznurek:-)


Niestety źle to rozumiesz. Przeglądy są oznaczane poziomami od 1 do 3. Poziom 4 to już naprawa, po czymś takim wagon ma mieć sprawność , jak nowy wagon, często wtedy go się ponownie maluje i wymienia dużo rzeczy. Najbardziej skomplikowaną naprawą jest poziom 5, kiedy to wagon jest rozbierany do gołej konstrukcji i tylko właściwie ona zostaje ze starego wagonu, a reszta wyposażenia jest nowa.
Naprawy P4 kosztują kilkaset tysięcy, więc nie jest zwykłe oglądanie i uzupełnienie płynów. To się robi codziennie lub co klika dni na P1.
Victoria - 07-01-2019, 15:51
Temat postu:
PKP Intercity odebrało od Cegielskiego 30 zmodernizowanych wagonów.

PKP Intercity odebrało do końca 2018 roku 30 pierwszych wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu H. Cegielski – poinformował w poniedziałek kolejowy przewoźnik.

Jak podaje PKP Intercity, sukcesywnie realizowana jest podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku umowa o wartości 410 mln zł brutto na modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A.

Więcej:
https://www.tvp.info/40747052/pkp-intercity-odebralo-od-cegielskiego-30-zmodernizowanych-wagonow
Ralny - 08-01-2019, 06:32
Temat postu:
Nowe wagony w PKP Intercity. Pojedziemy nimi z Wrocławia

PKP Intercity informuje podróżnych, że kolejna partia zmodernizowanych wagonów wyjeżdża na tory. Najnowsze wagonu PKP Intercity mają sporo udogodnień, trafią m.in. do składów które odjeżdżają z Wrocławia i przejeżdżają przez nasze miasto.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/nowe-wagony-w-pkp-intercity-pojedziemy-nimi-z-wroclawia-zobacz/ar/13790423
Ralny - 17-02-2019, 02:24
Temat postu:
Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?

Pomimo obietnic PKP Intercity, że wagony po zaawansowanej modernizacji trafią także do obsługi połączeń na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, dotąd nic takiego się nie stało. Zapytaliśmy przewoźnika o powody innych przydziałów pojazdów.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmodernizowane-wagony-pkp-ic-dotad-nie-trafily-do-skladow-kursujacych-przez-pomorze-dlaczego-90644.html
Modus90 - 17-02-2019, 14:00
Temat postu:
To, co przed odbiorem nie wiedzieli, że nie mają miejsca w Szczecinie?
Jarul - 18-06-2019, 23:07
Temat postu:
Zawsze popierałem modernizacje wagonów i EZT - niższym kosztem uzyskujemy całkiem przyjemne pojazdy. Ale modernizacja musi być wykonana dobrze. Te pierwsze takie były. Na wózkach 4ANc spokojnie jeszcze można jeździć, a wygłuszenie załatwia sprawę. Ale ostatnio na "Kormoranie" trafiłem na pachnący nowością wagon przedziałowy 2 kl. na wózkach 4ANc (chyba z Pesy, spieszyłem się i nie obczaiłem). Aranżacja wnętrza całkiem dobra, choć jakość spasowania plastików niezbyt. Natomiast producent ewidentnie zaoszczędził na wygłuszeniu. Wagon jedzie dużo głośniej niż stare 111A z kwadratowymi oknami, jak tramwaj. Przy 120 km/h jest bardzo głośno, nie wiem jak by było przy 150... A przy najdrobniejszym łuku na rozjeździe rozlega się głośne E EEEE EEE i czuć drgania, wskazujące, że na czopach skrętu i ślizgach nie ma zbyt wiele smaru (to raczej nie wałki gumowe w przejściu, to jakby z podwozia dobiega). I tak sp... aprano dobry pomysł. Mogliśmy mieć dobry wagon, nieodróżnialny dla laika od Z-ów (te poprzednie moderny takie są), a tak cieszy jedynie klimatyzacja i ogólna schludność.
Ralny - 25-06-2019, 12:24
Temat postu:
W zmodernizowanych wagonach PKP IC pojawią się urządzenia vendingowe

PKP Intercity chcą montować w zmodernizowanych wagonach urządzania vendingowe. Zanim zostanie ogłoszony przetarg na ich dostawę przewoźnik przeprowadzi dialog techniczny. Samo postępowanie ma obejmować dostawę urządzeń wraz z usługą utrzymania i uzupełniania produktów spożywczych.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/w-zmodernizowanych-wagonach-pkp-ic-pojawia-sie-urzadzenia-vendingowe_more_115608.html
Ralny - 01-08-2019, 23:11
Temat postu:
60 zmodernizowanych wagonów w barwach PKP Intercity

PKP Intercity odebrało z H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych ostatni wagon z 60 zmodernizowanych w ramach kontraktu podpisanego w 2017 roku. Z pierwszych wagonów pasażerowie mogli korzystać już w grudniu zeszłego roku. Kolejne systematycznie wzmacniały składy przewoźnika od stycznia tego roku.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/34440/60-zmodernizowanych-wagonow-w-barwach-pkp-intercity.html
ciapaty - 06-08-2019, 20:03
Temat postu: ED74 z krzaków na tory
PKP IC wydaje grubą forsę na modernizację ED74. Za kilka milionów więcej można by kupić nowy polski tabor o podobnych parametrach.
Więcej
DarekP - 12-08-2019, 15:22
Temat postu:
^^ Jeżeli analizę kosztów robiono wiele lat temu, a cała procedura trwała też dobre kilka lat, to skutek końcowy może niestety odbiegać od oczekiwań. To jest jeden z takich przypadków.
Kolejnymi są modernizacje SM42 i EU/EP07, które już też robią się coraz mniej opłacalne, ale trzeba przepłacać, skoro się takie rozwiązania wpisało w projekty UE.

Na razie bez wspomnienia przeszła też wiadomość, że ZNTK MM przekazał PKP Intercity 10 sztuk zmodernizowanych wagonów 140A-10. Dostawy zaczęły się na początku lipca, więc wyrobili się w terminie zbliżonym do umowy, co można znać, za duży postęp biorąc pod uwagę sytuację finansową Pesy.

Po Polsce jeździ też już kilka bezprzedziałowych wagonów 2 klasy 111A-20 zmodernizowanych przez Pesą.

Wszystkie te wagony charakteryzuje czarny pas okienny i niestety, stare wózki, tylko zmodernizowane. Ciekawostką jest to, że wagony 140A-10 trafiły do segmentu EIC.
Pirat - 23-08-2019, 19:36
Temat postu:
PKP Intercity odebrało 10 wagonów 1 klasy po modernizacji

PKP Intercity odebrało wszystkie 10 wagonów 140A, które zostały zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki z Grupy Pesa. Wiadomo już, w których pociągach pojawią pojazdy.

Wagony 140A-10 będą kursowały w pociągach EIC 1312/3112 Krakus, EIC 1358/3158 Kościuszko, EIC 1414/4114 Ondraszek, a od września są dodatkowo planowane na pociągi EIC 1608/1608 Ślęża i IC 18100/81100 Gałczyński.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
DarekP - 26-08-2019, 08:27
Temat postu:
Z jednej strony dobra wiadomość, bo przybyły kolejne wagony po modernizacji.
Z drugiej smutna, bo jeżeli wagony Y na starych wózkach trafiają do segmentu EIC, to tak jakby kolejna wersja kultowego ciągnika Ursus wracał na nasze pola. Zmodernizowane wagony Y mają przyczynić się do poprawy oferty w pociągach TLK, w których pasażer 1 klasy też ma prawo do komfortu, na segment EIC jest aż nadmiar wagonów Z, które potrafią jeździć zdeklasowane. Ja wiem, że ładowarki indukcyjne oraz USB, WiFi to za dużo dla pasażerów segmentu ekonomicznego, ale 1 klasa w takiej Małopolsce jadącej przez całą Polskę powinna jeździć w takim standardzie.
Victoria - 15-01-2020, 17:52
Temat postu:
Zmodernizowane wagony PKP Intercity już na torach. Pół roku przed terminem

Z Warszawy Wschodniej odjechał dziś (15 stycznia) do Szczecina pociąg pasażerski PKP Intercity, w którego składzie był 90. gruntownie zmodernizowany wagon typu 111A (po modernizacji – 174A). W ten sposób dobiegł końca kolejny kontrakt tego przewoźnika z H. Cegielski - Fabryką Pojazdów Szynowych w Poznaniu.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/zmodernizowane-wagony-pkp-intercity-juz-na-torach-pol-roku-przed-terminem,366559.html
Pirat - 29-07-2020, 06:24
Temat postu:

Victoria - 13-08-2020, 18:30
Temat postu:
"Rewolucja" w PKP Intercity. Częściej pojedziemy z Wi-Fi i klimatyzacją

Bydgoska Pesa odnowiła 83 wagony należące do PKP Intercity. Wszystkie są bezprzedziałowe; zyskały klimatyzację, monitoring, gniazdka elektryczne oraz dostęp do bezprzewodowego internetu. W sumie takich odświeżonych wagonów będzie 125. Za całość państwowy przewoźnik zapłaci niemal pół miliarda złotych.

Więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-08-13/rewolucja-w-pkp-intercity-czesciej-pojedziemy-z-wi-fi-i-klimatyzacja/
DarekP - 01-11-2020, 23:07
Temat postu:
Tej rewolucji będzie znacznie więcej, bo 15.10.2020 roku PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na kolejne 125 wagonów tego samego typu. Będzie to więc najdłuższa seria jednolitych wagonów dostarczona do tego przewoźnika. Poprzednia dostawa podobnej liczby wagonów miała miejsce w latach 1990-1992, kiedy dostarczono 200 sztuk wagonów 141A, przy czym wtedy jeszcze PKP Intercity nie było.

Wagony bezprzedziałowe 111A-20, bo o nich mowa, choć są w jakimś sensie jednakowe, to w ramach obecnej pierwszej serii, powstały na bazie bardzo szerokiej grupy wagonów produkowanych w latach 1979-1992, a więc wśród dawców znajdziemy wagony 111Ah z Pafawagu oraz produkty HCP, 111Ap, 111As, 111Au, 111Ay oraz wspomniane 141A.

Wagony pojeżdżą kolejne dwadzieścia kilka lat i jednego, czego należy żałować, to braku nowych cichszych wózków na kołach monoblokowych i z hamulcami tarczowymi. Miejmy nadzieję, że będzie to ostania seria modernizowanych wagonów wypuszczona na starych wózkach.
Ralny - 21-11-2020, 20:06
Temat postu:
PKP Intercity chce zmodernizować 90 wagonów osobowych

PKP Intercity zamierza zmodernizować 90 wagonów osobowych typów 141A i 111A. Kolejowa spółka ogłosiła już w tej sprawie przetarg, który ma wyłonić wykonawcę.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-intercity-chce-zmodernizowac-90-wagonow-osobowych,433086.html
DarekP - 23-11-2020, 14:12
Temat postu:
Powinni dodać słowo ponownie, gdyż jest to drugie podejście do drugiej partii wagonów na bazie dokumentacji 174A.
Victoria - 04-12-2020, 18:30
Temat postu:
PKP Intercity zmodernizowały wagony za prawie pół miliarda złotych

PKP Intercity poinformowały w piątek o odebraniu ostatnich z partii 125 wagonów, które dla przewoźnika modernizowały bydgoska Pesa i ZNTK w Mińsku Mazowieckim. Wartość umowy to prawie 470 mln zł brutto, dofinansowanie z UE wyniosło 140 mln zł.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-intercity-zmodernizowaly-wagony-za-prawie-pol-miliarda-zlotych,436092.html
Victoria - 22-12-2020, 19:50
Temat postu:
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 125 wagonów

Inwestycje taborowe PKP Intercity nie zwalniają tempa. Zaledwie kilkanaście dni temu przewoźnik odebrał ostatnie ze 125 unowocześnionych wagonów od PESA Bydgoszcz, a właśnie podpisał umowę z bydgoskim producentem taboru na modernizację kolejnych 125 wagonów. Wartość kontraktu to ponad 540 mln zł brutto. Tym samym wartość umów podpisanych w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wynosi już ponad 5 mld zł brutto.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-podpisalo-umowe-na-modernizacje-125-wagonow/
Victoria - 16-01-2021, 19:34
Temat postu:
Inwestycje taborowe PKP Intercity: ponad 5 mld zł brutto w kontraktach i blisko połowa pojazdów u przewoźnika

2020 rok przyniósł widoczne efekty największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity - park taborowy przewoźnika wzmocniło 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych oraz ponad 130 zmodernizowanych wagonów. Wartość umów podpisanych w ramach programu przekroczyła w grudniu 5 mld zł brutto. Najbliższe dwanaście miesięcy przyniesie kolejne nowości we flocie PKP Intercity.

Więcej:
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/inwestycje-taborowe-pkp-intercity:-ponad-5-mld-zl-brutto-w-kontraktach-i-blisko-polowa-pojazdow-u-przewoznika.html
Victoria - 05-02-2021, 22:03
Temat postu:
Kolejne zmodernizowane przez PESA Bydgoszcz wagony w barwach PKP Intercity

PKP Intercity odebrało 40 wagonów zmodernizowanych dla przewoźnika przez PESA Bydgoszcz. Tym samym zrealizowana została podstawowa, warta 165 mln zł brutto część podpisanej w 2018 roku umowy. Unowocześnione wagony przewidziane są do kursowania na terenie całej Polski.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/37736/kolejne-zmodernizowane-przez-pesa-bydgoszcz-wagony-w-barwach-pkp-intercity.html
Beatrycze - 02-03-2021, 14:05
Temat postu:
PKP Intercity: Unowocześnienie ED74 to komfort dla pasażerów. Dobra współpraca z Pesa.

Dobiega końca modernizacja pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, którą dla PKP Intercity realizuje konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz. Unowocześniane w mińskich zakładach pojazdy zaczną wozić pasażerów w drugim półroczu 2021 roku.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-unowoczesnienie-ed74-to-komfort-dla-pasazerow-dobra-wspolpraca-z-pesa-101256.html

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwsze-ed74-dla-pkp-intercity-gotowe-zobacz-jak-wygladaja-edyty-po-modernizacji-101250.html
Victoria - 29-04-2021, 20:00
Temat postu:
PKP Intercity odebrało 4 z 60 wielofunkcyjnych wagonów COMBO

PKP Intercity odebrało pierwsze 4 z 60 wielofunkcyjnych wagonów COMBO, które dla przewoźnika modernizuje Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki. Z pojazdów o podwyższonym standardzie pasażerowie będą korzystać na wielu popularnych trasach. Wagony są w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. PKP Intercity planuje zintensyfikować działania na rzecz tej grupy pasażerów, czego wyrazem jest przystąpienie przewoźnika do programu Dostępność Plus.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-odebralo-4-z-60-wielofunkcyjnych-wagonow-combo/
Diken - 30-04-2021, 13:00
Temat postu:
I bardzo dobrze.

Kolej musi być w Polsce coraz nowocześniejsza i po to są modernizacje taboru.
Olaf Skurvensen - 17-05-2021, 20:24
Temat postu:
Właśnie przeczytałem na Rynku Kolejowym, że Mag-Train wystąpił z najlepszą ofertą na modernizację 14 wagonów PKP Intercity:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/magtrain-ze-zleceniem-od-pkp-intercity-na-modernizacje-14-wagonow-102534.html

Ale do czego zmierzam - czy ktoś mi może powiedzieć, czy ten Mag-Train, to firma działająca na bazie dawnego FABLOK-u po wykupieniu jego aktywów? Bo na RK przeczytałem, że Mag-Train ma siedzibę w Piasecznie, a pracę wykonuje w Chrzanowie.
Diken - 18-05-2021, 10:44
Temat postu:
Widzę, jak tutaj, gdzie mieszkam, że już jeżdżą składy pociągów dalekobieżnych ze zmodernizowanymi wagonami.
Tutaj też zobaczyłem skład jednego z pociągów, jak przyczepiono lokomotywę w dawnych, zielonych barwach.
Od razu mi się przypomniały lata 90 - te, kiedy to kolej, która jeszcze była państwowa miała właśnie lokomotywy w kolorze zielonym.
I za tym trochę tęsknię...
Ralny - 08-07-2021, 07:13
Temat postu:
PKP Intercity rozpisało przetarg na modernizację wagonów rowerowych

PKP Intercity skieruje do naprawy na 5. poziomie utrzymania 14 wagonów typu 609A. W ramach zadania podmiot, który zajmie się przebudową pojazdów, wykona w nich później przegląd na 3. poziomie utrzymania.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-rozpisalo-przetarg-na-modernizacje-wagonow-rowerowych-103314.html
DarekP - 05-08-2021, 11:17
Temat postu:
^^ Warto zauważyć, że są to już wagony, które będą jeździć na nowych wózkach.
Ze względu na to, że wagony z hamulcami klockowymi będą mogły jeździć tylko przez kolejne 15 lat, modernizacja z pozostawieniem starych wózków przestaje być opłacalna, bo przewidywany okres eksploatacji wagonów po modernizacji to 20 lat. Ostatnimi modernizowanymi wagonami bez wymiany wózków będą 111A-20 i 141A-20 drugiej serii.

Olaf Skurvensen napisał/a:
Właśnie przeczytałem na Rynku Kolejowym, że Mag-Train wystąpił z najlepszą ofertą na modernizację 14 wagonów PKP Intercity:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/magtrain-ze-zleceniem-od-pkp-intercity-na-modernizacje-14-wagonow-102534.html

Ale do czego zmierzam - czy ktoś mi może powiedzieć, czy ten Mag-Train, to firma działająca na bazie dawnego FABLOK-u po wykupieniu jego aktywów? Bo na RK przeczytałem, że Mag-Train ma siedzibę w Piasecznie, a pracę wykonuje w Chrzanowie.


Mag-Train jest dość ciekawą spółką, założycielem jest były prezes Olkolu (był tam prezesem 1 rok). Spółka stała się sławna dzięki zaangażowaniu w nią kilku byłych polityków i działaczy.
Co ciekawe spółka złożyła najkorzystniejsze oferty na modernizację ponad 100 wagonów Intercity, ale z tego, co wiem, żadnej umowy jeszcze nie podpisano.

Jeden z artykułów na temat spółki - https://www.nakolei.pl/co-sie-dzieje-z-dawnymi-halami-fabloku-tam-w-dalszym-ciagu-produkuje-sie-tabor/
Victoria - 10-12-2021, 22:43
Temat postu:
2 mld zł kredytu z EBI na modernizację taboru PKP Intercity

EBI i PKP Intercity podpisały umowę kredytu na kwotę 2 mld PLN (ok. 434 mln euro), która pomoże spółce sfinansować strategiczny program unowocześniania taboru, mający na celu zwiększenie częstotliwości, bezpieczeństwa i atrakcyjności przejazdów pociągami dalekobieżnymi na terenie całego kraju, a także poprawę dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/2-mld-zl-kredytu-z-ebi-na-modernizacje-taboru-pkp-intercity/
DarekP - 11-12-2021, 00:04
Temat postu:
Warto przy okazji wspomnieć, że Remtrak Opole pokazało pierwszy wagon zmodernizowany w zakładzie, czyli 141A-20ROP, jest to pierwszy z drugiej serii wagonów 1 i 2 klasy, których powstanie 60.
Natomiast ZNTK MM przekazał 2 pierwsze wagony 111A-20MM, czyli bezprzedziałowe 2 klasy, których na spółkę z Pesą wypuszczą drugą serię 125 sztuk.
Gorzej jest z wagonami drugiej serii 174A, czyli przedziałowymi 2 klasy, gdyż konsorcjum z najniższą ofertą zostało wyrzucone z przetargu, będą walczyć w KIO, natomiast druga oferta - FPS jest 70 mln ponad budżetem.
falipso - 19-12-2021, 19:40
Temat postu:
To ciekawe, wagony 111A-20MM po modernizacji, skoro przypisują na stacji Warszawy Grochowej i Wrocławia, to dlaczego najpierw przypisują razem Warszawy i Wrocławia? A będą przypisać na stacji Szczecina?
Natomiast na pewno 141A-20OP przypisują na Wrocław
DarekP - 19-12-2021, 20:45
Temat postu:
Drugie serie wagonów 111A-20 i 141A-20 nie są przypisane do projektów unijnych, w związku z czym będą przypisywane tam, gdzie będą potrzebne. W tej chwili wagonownia Kraków jest w remoncie, stąd nowe wagony trafiają do Warszawy i Wrocławia, bo z tych stacji jest formowanych najwięcej składów.
Szczecin obsługuje zarówno wagony z projektów Przemyśl-Szczecin, jak i P1 i P2.

W obecnym rozkładzie jazdy wagony 111A-20MM są rozpisane w pociągach zestawianych przez Wrocław (np. Boznańska, Malczewski), a od wakacji także przez Kraków (np. Zefir)
Beatrycze - 01-04-2022, 15:24
Temat postu:
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 90 wagonów

PKP Intercity podpisało z poznańską Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski umowę na modernizację 90 wagonów. Wartość zamówienia wynosi niemal 495 mln zł brutto. Tym samym wartość kontraktów podpisanych w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wynosi już ponad 6 mld zł brutto. Pierwsze unowocześnione wagony pojawią się na torach w przyszłym roku.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-podpisalo-umowe-na-modernizacje-90-wagonow/
DarekP - 02-04-2022, 16:55
Temat postu:
W ostatnich dniach udało się wreszcie otworzyć oferty w postępowaniach na modernizację wagonów 609Ar oraz 152A/154A. Zaskoczenia nie ma, bo budżety zostały przekroczone w obu przypadkach.

Modernizację wagonów 609A - bagażowych, przystosowanych do przewozu rowerów chce wykonać FPS za ponad 95,5 mln złotych przy budżecie Intercity nieco powyżej 66,5 mln złotych. Drugim, droższym oferentem jest konsorcjum Compremum i i Mag-Train, któremu udało się do tej pory zdobyć modernizację wagonów 111Alux i 112Alux, a odrzucono ich oferty na modernizację 90 wagonów 174A drugiej partii i mieli też najkorzystniejszą ofertę w jednym z zadań na modernizację Henscheli.

W przypadku wagonów 152A i 154A wygląda na to, że pozytywne zakończenie jest bardziej prawdopodobne, bo przekroczenie budżetu jest na poziomie nieco powyżej 10%, a faworytem jest Pesa, która za oba zadania chce nieco ponad 376 mln, przy budżecie Intercity prawie 334 mln. Drugim oferentem było wspomniane wyżej konsorcjum, które pomimo niższej ceny w jednym z zadań przegrywa na punkty z Pesą.
krzychu12231 - 25-06-2022, 14:19
Temat postu:
Jak chodzi o wagony 152A, 154A, Z1A i Z1B to ja jestem ciekaw, jak IC chce wykonać tym wagonem P5 bez modernizacji, zachowując zasadnicze parametry tych wagonów, skoro stoją one na Olszynce z pootwieranymi drzwiami i powybijanymi szybami. Po takim postoju warunki atmosferyczne na pewno już swoje zrobiły i całe wnętrze tych wagonów nadaje się zapewne tylko do wyprucia i zrobienia od nowa w ramach gruntownej modernizacji.
DarekP - 25-06-2022, 18:56
Temat postu:
Na tym generalnie polega P5, z oryginalnego wagonu zostaje pudło z wózkami.
A przywrócenie funkcji polega na pozostawieniu tych wagonów w funkcjach, które miały, przy czym:
- wszystkie wagony 152A i 154A mają pozostać wagonami bezprzedziałowymi, z tym, że w 154A we wszystkich wagonach pojawią się wieszaki na rowery, a liczba miejsc siedzących będzie zunifikowana z innymi wagonami bezprzedziałowymi - 72.
- wagony Z1A Z1B i Z1BN pozostaną wagonami przedziałowymi w takim układzie, jaki miały.
Dopuszczono użycie pewnych elementów wyposażenia poddanych regeneracji np. foteli, bo te, jeżeli chodzi o Z1A/B mają bardzo dobrą opinię.

Minęło trochę czasu, postępowanie na wagony 609A unieważniono, na wynik dotyczący wagonów 152A/154A nadal czekamy.

Warto odnotować, że w przypadku drugiej serii 111A-20 Pesa zasuwa jak mały samochodzik i dostarczyła już ponad 90 wagonów, co znacznie poprawiło sytuację taborową Intercity. Wagony te można spotkać w dużej części składów IC. Miejmy nadzieję, że FPS nie da plamy w swojej części, bo ostatnio jakby dostawy od nich są na dużo słabszym poziomie, niż przy pierwszej serii 174A.
sympatyk - 15-02-2023, 21:38
Temat postu:
Remtrak zmodernizuje 60 wagonów PKP Intercity. Dostaną 1 i 2 klasę.

Bez większego rozgłosu PKP Intercity zleciło swojej spółce córce modernizację 60 wagonów. PKP Intercity Remtrak zbuduje wagony, w których będą przedziały 1 klasy i bezprzedziałowa przestrzeń klasy 2.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/remtrak-zmodernizuje-60-wagonow-pkp-intercity-dostana-1-i-2-klase-111796.html
DarekP - 16-02-2023, 11:11
Temat postu:
Kolejny raz powiela się bzdurę o jakiejś cichej modernizacji. Przypomnę, że pierwszy zmodernizowany wagon 141AROP-20, czyli drugiej serii wagonów, które wcześniej powstawały w Pesie pokazano w listopadzie 2021.

link dla niedowiarków https://januszkowalski.pl/pierwszy-wagon-z-zakladu-pkp-intercity-remtrak/

Jakby dobrze spojrzeć, to wyżej w wątku jest już wpis w tym temacie Wink

[ Dodano: 16-02-2023, 18:34 ]
Dzisiaj kolejna dobra wiadomość.

– Realizacja projektu modernizacji wagonów 609A będzie dokonana przez Spółkę PKP Intercity Remtrak przy uwzględnieniu możliwości produkcyjnych. Zakres samego projektu nie będzie odbiegał od wskazanego w ostatnim postępowaniu przetargowym. Włączenie wagonów 609A do eksploatacji po wykonanej modernizacji planowane jest w rozkładzie jazdy 2024/2025 – informuje nas Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Całość - https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/remtrak-naprawi-rowerowestodoly-112049.html

[ Dodano: 11-04-2023, 23:57 ]
Dodam kolejną informację potwierdzoną, dziś widziano agony 141AROP-20 w ruchu, więc historia głębokich modernizacji w zakładzie w Opolu wchodzi w kolejny etap.
Ralny - 01-06-2023, 09:53
Temat postu:
14 elektrycznych zespołów trakcyjnych po modernizacji już w PKP Intercity

Do parku taborowego PKP Intercity dołączył ostatni elektryczny zespół trakcyjny ED74, który został zmodernizowany w ramach wartej 274,8 mln zł umowy. To kolejny przykład udanej współpracy pomiędzy narodowym przewoźnikiem a polskim producentem taboru kolejowego.

Czytaj więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/14-elektrycznych-zespolow-trakcyjnych-po-modernizacji-juz-w-pkp-intercity/
Victoria - 20-07-2023, 19:49
Temat postu:
W najbliższych dniach PKP Intercity ogłosi przetarg na modernizację 50 wagonów do standardu COMBO

PKP Intercity zmodernizuje do standardu COMBO kolejne wagony. Tym razem ma być ich 50. Ogłoszenie przetargu na wykonanie tych prac zapowiedział Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz podczas konferencji prasowej w fabryce PESY. To właśnie firma z Bydgoszczy zrealizowała już dla narodowego przewoźnika usługę modernizacji 60 wagonów do standardu COMBO.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/w-najblizszych-dniach-pkp-intercity-oglosi-przetarg-na-modernizacje-50-wagonow-do-standardu-combo/
Beatrycze - 28-07-2023, 18:22
Temat postu:
PKP Intercity modernizuje kolejne wagony do standardu COMBO! Jest przetarg na 50 wagonów

PKP Intercity ogłosiło właśnie przetarg na modernizację 50 wagonów typu 112A do standardu wagonów COMBO. Po zrealizowaniu kontraktu wagony będą w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami, rodziców podróżujących z dziećmi czy rowerzystów. W swojej flocie narodowy przewoźnik posiada już 60 podobnych pojazdów, które uzyskały prestiżowy certyfikat „Transport bez barier”.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/pkp-intercity-modernizuje-kolejne-wagony-do-standardu-combo-jest-przetarg-na-50-wagonow/
Beatrycze - 17-08-2023, 16:49
Temat postu:
Sto zmodernizowanych wagonów przedziałowych 174A z FPS w PKP Intercity

W taborze PKP Intercity pojawiły się kolejne przedziałowe wagony drugiej typu 174A. PKP Intercity ma ich już 100.

PKP Intercity w marcu 2022 roku podpisało z FPS H. Cegielski umowę na modernizację 90 wagonów pasażerskich do standardu 174A. Jej wartości to niemal 495 mln zł. W tej kwocie jest też późniejszy przegląd na poziomie P3.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/sto-zmodernizowanych-wagonow-przedzialowych-174a-z-fps-w-pkp-intercity-114776.html
DarekP - 29-08-2023, 19:14
Temat postu:
Zawsze lepiej napisać, że jest 100, zamiast dostarczono 10 nowych, bo prawda wygląda tak, że odebrano 10 wagonów 141A-20 i 10 174A drugiej serii.
Dla równowagi zerwano umową na modernizację wagonów 111Alux i 112Alux, bo faktycznie przy tym tempie, to do końca dziesięciolecia by się nie wyrobili.
Nadal czekamy na ponowne ogłoszenie postępowania na naprawy P5 wagonów Henschel Z1A i Z1B. Już byłby dobry czas, by wystartować z tematem.

Natomiast odrywając się od konkretnych postępować, to mam takie spostrzeżenie, że efekty rozbudowy Remtraku w Idzikowicach i Opolu dają coraz większe efekty.
Przemalowania remontowanych wagonów na nowe szare barwy idą bardzo sprawnie. Nawet opanowanie malowania amelinium poszło dobrze i obecnie przemalowywane wagony wyjeżdżają z ramami malowanymi na czarno.
Remtrak sam zaczął wymieniać SIP w wagonach, w których albo go nie było, albo działał wadliwie. Najciekawsze przypadki to exPRowy wagon 111Ainw, wagony 111Arow, czy 156A z FPS z nowym SIP ENTE.
Po terminach rewizji widać, że naprawy idą na bieżąco, co cieszy, bo Intercity potrzebuje każdego wagonu przy tej liczbie pasażerów.
Victoria - 28-10-2023, 21:11
Temat postu:
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 40 wagonów

PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych na modernizację 26 wagonów serii Z1B oraz 6 Z1B PRM, a także z PESA Mińsk Mazowiecki na modernizację 8 wagonów typu Z1A. Po zrealizowaniu kontraktu pojazdy będą wyposażone w liczne udogodnienia, które zwiększą komfort podróży.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/43697/pkp-intercity-podpisalo-umowe-na-modernizacje-40-wagonow.html
Victoria - 30-12-2023, 17:10
Temat postu:
Kolejne wagony COMBO zasilą park taborowy PKP Intercity

PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy okresowej 50 wagonów typu 112A na 5 poziomie utrzymania wraz z modernizacją i wykonaniem przeglądu na 3 poziomie. Po modernizacji wagony te będą wielofunkcyjnymi pojazdami typu COMBO, których obecnie w parku taborowym PKP Intercity jest 60.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/kolejne-wagony-combo-zasila-park-taborowy-pkp-intercity/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group