INFO KOLEJ - forum kolejowe

Kolej miejska - Rok tramwajowych zmian w Gdańsku

wafel - 14-01-2011, 11:52
Temat postu: Rok tramwajowych zmian w Gdańsku
Gdańsk. To będzie rok tramwajowych zmian

Nowe tory, przystanki, trakcje i przede wszystkim tabor. To będzie rok pod znakiem tramwajowych zmian w Gdańsku

Rok 2011 będzie obfitował w rekordową liczbę szynowych inwestycji. Na początku mijającego tygodnia ZDiZ ogłosił przetarg na przebudowę linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Z końcem sierpnia na mieszkańców Gdańska czekać mają nowe wiaty przystankowe, odnowione torowisko, gumowe przejazdy drogowo-torowe, nowe i odmalowane słupy. Wymieniona zostanie część sieci trakcyjnej. Gdy prace na torach dobiegną końca, rozpocznie się modernizacja jezdni, która ma się zakończyć jeszcze przed Euro 2012.

Wiosną rozpocznie się remont torowiska we Wrzeszczu. Przetarg na przebudowę torów ogłosiła spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Remont jest kolejnym etapem realizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
- Początek prac planowany jest na marzec lub kwiecień - zapowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK. - Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zakończenie przebudowy, ale już po czterech musi zostać przywrócony ruch tramwajowy.

Wymienione zostaną dwa odcinki torów. Pierwszy - w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej, od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej, drugi - od ul. Klonowej do Miszewskiego. Łącznie - prawie 3 km. W ramach inwestycji odnowione zostaną przystanki "Jaśkowa Dolina". Perony będą przeniesione spod Manhattanu na wysokość Olimpu.

Od ponad miesiąca trwa przebudowa torów w Brzeźnie, w ciągu ulic Krasickiego, Strajku Dokerów i Rybołowców. W marcu rozpocznie się druga część inwestycji - przebudowa torowisk w Nowym Porcie, która potrwa do listopada. Na oba remonty miasto przeznaczyło prawie 42 mln zł.
Pod koniec wakacji może zostać zmodernizowana również pętla tramwajowa w Jelitkowie.

Zmieni się też tabor. Do zajezdni we Wrzeszczu przyjechał piąty tramwaj PESA Swing z Bydgoszczy.
Gdański Zakład Transportu Miejskiego zamówił 35 takich pojazdów. Do końca roku na torach mają się pojawić wszystkie. ZTM chce, by w 2012 roku po torach jeździły już tylko niskopodłogowe tramwaje. Ich tabor jest stale powiększany, nie tylko za sprawą PESA. Na początku roku na tory wyjechał kolejny, 37 już Dortmund, odnowiony przez poznańską firmę Modertrans. Na renowację czeka jeszcze dziewięć niemieckich tramwajów.

Wysłużone już, kilkuwagonowe "stopiątki" mają do końca roku przejść na emeryturę. ZKM chciałby część z nich sprzedać, ale niektóre będą swoje sędziwe lata spędzać w zajezdni, jako tabor zapasowy.

źródło: Dziennik Bałtycki
kowal331 - 29-03-2011, 13:28
Temat postu:
No i od 2.04 zacznie się tramwajowy chaos.Zamknięcie torów w ciągu ul Grunwaldzkiej spowoduje,że wszystkie tramwaje kursować będą od Opery ulicą Hallera do Zaspy i Brzeżna.Na odcinku Opera- Strzyża ma kursować autobus T6 z częstotliwoscią co 3 minuty.Jest to niewykonalna częstotliwość ze wzgledu na korki jakie będą sie tworzyć na Grunwaldzkiej mimo wydzielenia buspasa.Chaos w komunikacji tramwajowej pogłębiony będzie tym,że ZTM wprowadza warianty tras dla np "6",która prze 3 godziny od 14.00 do 17.00 ma kursować ciut inną trasą niż standardowa na czas remontu.Nie wiadomo dlaczego zmieniono trasę "9" na odcinku leżącym poza obszarem remontu(zmiana tylko w jednym kierunku).Do tego jeszcze "2" przeklasyfikowano na linię szczytową.Do Jelitkowa w sobotę i niedzielę dojedziemy tylko "8",choć aktualnie kursują tam 3 linie przez cały tydzień.Remont ma zakończyć się w sierpniu 2011 roku,ale pewnie jak zwykle w Gdańsku przedłuży się o kilka miesięcy.Swoją drogą,to nie pamiętam by w Gdańsku stały układ linii tramwajowych utrzymał się dłużej niż pół roku.Ciągłe remonty,trasy tymczasowe...Po zakończeniu remontu na Grunwaldzkiej zapewne znów zostanie zmieniony tzw "stały schemat linii tramwajowych".Ja już powoli zaczynam się w tym gubić. Wink
yusek - 29-03-2011, 16:30
Temat postu:
Haos będzie wielki aczkolwiek do ogarnięcia.

Linie tramwajowe

Kompleksowy wykaz linii tramwajowych, obowiązujący od 02.04.2011:

* 2: trasa bez zmian, tj. Jelitkowo – Zaspa – Opera – Dw. PKS (powrót: Dw. PKP) – Centrum. Linia funkcjonuje tylko w dni powszednie w godz. 08:00-13:00 i 17:00-18:30. W kierunku Dworca PKS i ul. 3 Maja można dojechać również linią 9.

* 3: trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Brzeźnie: Brzeźno Plaża – Opera – Dworzec Gł. – Przeróbka – Stogi Pasanil.
* 4: trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Zaspa – Mickiewicza – Letnica – Nowy Port Wolności/Władysława IV.
* 5: trasa czasowo zmieniona: Brzeźno Plaża – Opera – Dworzec Gł. – Kartuska – Siedlce. (na trasie Opera - Siedlce linia ta zastępuje linię 12)
* 6: trasa czasowo zmieniona: Chełm Witosa – Opera – Dworzec Gł. - Zaspa. (w dzień powszedni w godz. 14:00-17:00 z Chełmu w kierunku Zaspy tramwaje tej linii pojadą przez ul. 3 Maja - Hucisko)
* 7: trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Chełm – Dworzec Gł. – Letnica – Nowy Port Wolności/Władysława IV.
* 8: w dni powszednie trasa bez zmian, tj. Jelitkowo – Zaspa – Jana z Kolna – Dworzec Gł. – Przeróbka – Stogi Plaża, natomiast we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 w obu kierunkach obowiązuje trasa zmieniona przez Operę, tj. Jelitkowo – Zaspa – Opera – Dworzec Gł. – Przeróbka – Stogi Plaża.
* 9: kursuje tylko w dni powszednie na trasie czasowo zmienionej: Jelitkowo – Zaspa – Opera – Dworzec PKS (powrót: Dworzec PKP) – Podwale Przedmiejskie – Przeróbka.
* 10: trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Siedlce – Dworzec Gł. – Letnica – Nowy Port Wolności/Władysława IV.
* 11: trasa czasowo zmieniona: Chełm – Dworzec Gł. – Opera – Zaspa – Przymorze – Oliwa.
* 12: funkcjonowanie linii czasowo zawieszone.
* 91: linia tymczasowa na trasie Jelitkowo – Oliwa – Wita Stwosza – Zajezdnia. WAŻNE: aby przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza i Opery, należy tą linią jechać aż do przystanku końcowego “ZAJEZDNIA” przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego (100m przed sklepem “Zatoka”), gdzie znajduje się również przystanek początkowy linii T6.

Zastępcza linia autobusowa T6

Zamiast tramwajów, na trasie Opera Bałtycka – Zajezdnia Wrzeszcz funkcjonuje zastępcza linia autobusowa T6.

Przebieg trasy i wykaz przystanków linii T6 w kierunku zajezdni tramwajowej:

trasa: Opera Bałtycka – al. Grunwaldzka – Abrahama – Wita Stwosza

* Opera Bałtycka (przy Sądzie Administracyjnym),
* Miszewskiego (na wysokości parku),
* Dmowskiego (przy byłej restauracji “Newska”),
* Klonowa,
* Galeria Bałtycka,
* Wojska Polskiego,
* Abrahama KOŃCOWY (przy byłym nasypie kolejowym, obok pętli tramwajowej “Strzyża”). WAŻNE: na tym przystanku należy wysiąść z autobusu linii T6 i przesiąść się na tramwaj linii 91 w kierunku Oliwy, Żabianki i Jelitkowa.

Przebieg trasy i wykaz przystanków w kierunku Opery Bałtyckiej:

trasa: Zajezdnia – al. Wojska Polskiego - al. Grunwaldzka – Opera Bałtycka

* Zajezdnia POCZĄTKOWY (przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego). WAŻNE: do tego przystanku należy podjechać linią tramwajową 91 od strony Oliwy i przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza.
* Wojska Polskiego (przy pomniku Piłsudskiego)
* Galeria Bałtycka (w pobliżu ul. Dekerta)
* Klonowa
* Jaśkowa Dolina (przy C.H. “Manhattan”)
* Teatr Miniatura
* Opera Bałtycka (przy Sądzie Administracyjnym).

Remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna

Równocześnie, od dnia 02.04.2011 (sobota) we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 przeprowadzany będzie remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna przy całkowitym wyłączeniu z ruchu trasy od Węzła Kliniczna aż do Wałów Piastowskich. W tym czasie, tramwaje linii 8 i 10 kursują przez al. Zwycięstwa – Operę. W dni powszednie, ruch tramwajowy (linie 7, 8 i 10) w ciągu ul. Jana z Kolna funkcjonuje bez zmian.

Linia nocna N5

Do czasu zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i al. Wojska Polskiego (druga połowa kwietnia), autobusy linii nocnej N5 w obu kierunkach kursują stałą trasą przez al. Wojska Polskiego. Zmiany w funkcjonowaniu tej linii będą ogłoszone odrębnym komunikatem.

Bilet jednoprzejazdowy

Warto wiedzieć, że zgodnie z uchwałą Rady Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii.

Na przykład: pasażerowie podróżujący z Centrum do Wrzeszcza, którzy skasują bilet jednoprzejazdowy w jakimkolwiek tramwaju na odcinku z Centrum do Opery, mogą kontynuować swoją podróż autobusem linii T6 bez kasowania dodatkowego biletu.

Inne zmiany w komunikacji

Przypominamy, iż trwa remont torowisk tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Trasy linii tramwajowych 3 i 5 zostały skrócone do pętli Brzeźno Plaża (na końcu al. Hallera) a między Brzeźnem i Nowym Portem funkcjonuje zastępcza linia autobusowa T5.

Z uwagi na zamknięcie dla ruchu ul. Strajku Dokerów i fragmentu ul. Władysława, tramwaje linii 4, 7 i 10 w obu kierunkach kursują wahadłowo ul. Wolności, natomiast linie autobusowe 148, 188, N6 i T5 czasowo zmieniły swoje trasy w Nowym Porcie.

Źródło ztm.gda.pl
kowal331 - 29-03-2011, 17:37
Temat postu:
Yusku,w komunikacie ZTM wszystko wygląda pięknie.Tylko ja nie rozumiem po co ograniczają "2",wprowadzają warianty na "6" no i zmiana trasy "9"...to pogłębia zamieszanie.Wg mnie linii,których zmiana remontowa nie dotyczy nie powinni ruszać,a jeśli już coś kombinować to "2" powinni przedłużyć do Chełmu jako linię całotygodniową na stałe,z "6" w obecnym kształcie i w wariancie remontowym zrobić "szczytówkę".
yusek - 29-03-2011, 17:54
Temat postu:
2. Będzie skróconą wersją linii 11, więc po za szczytem niepotrzebne będzie coś co nie dociera do Chełma a dalej będzie jechać tak samo. Przy puszczeniu dwójki na Chełm zrobi się nam szóstka.
6 i 9. Jedzie przez PKS czyli górą, gdyż dołem będzie zbyt tłoczno, a do Przeróbki przez z dworca kolejowego można podjechać 3,8 więc jest możliwość.

To wszystko ma jakiś sens aczkolwiek jak coś przedłużali z centrum na Chełm mogli zrobić tam linie 2 a nie 6.
kowal331 - 29-03-2011, 18:46
Temat postu:
No własnie,przy ostatniej zmianie linii powinni "2" przedłużać do Chełma...Nie wiem czy pod Dworcem Głównym tłok będzie większy.Liczba linii tam kursujących się nie zmieni,tylko zamiast "12" będzie "5",więc wywalanie "9" stąd nie wydaje mi się logiczne,skoro do tej pory wszystko się mieściło.
yusek - 29-03-2011, 19:21
Temat postu:
Nie licz linii ale tramwaje. Skoro część sieci będzie zamknięta to zapewne na pozostałej części zwiększą pracę przewozową, gdyż i tak jak nie ma remontu w tramwajach bywa tłoczno. Po drugie część osób która jedzie powiedzmy z Chełma na Jelitkowo zamiast przez Wrzeszcz pojedzie przez Zaspę. A po trzecie raczej nie będą nagle urlopować takiej ilości motorniczych.
kowal331 - 29-03-2011, 21:19
Temat postu:
Nie wiem czy praca przewozowa sie zwiększy.Brygady uwolnione z "12" pójdą na "91",a część taboru która do tej pory była na "2" wejdzie zapewne w obieg "9",nie wiem jak będzie z "6",więc ogólnie ilość wozów w ruchu się nie powinna zmienić.Zdecydowanie mniejszy ruch niż obecnie będzie w weekendy,bo kursować będą tylko "3","5","6","8","10","11",no i ogryzek czyli "91".Szkoda,że na przystanku Miszewskiego nie dało się założyć "nakładki",jakaś linia mogła by kursować do tego miejsca,jak swego czasu "2" do Legionów.
pawelu - 29-03-2011, 21:35
Temat postu:
To prawda, będzie trochę chaosu, ale jest to konieczne. Lepiej przez kilka miesięcy się przemęczyć ale potem jeździć w normalnych warunkach po zmodernizowanych torach. Zwłaszcza niezbędny jest remont torowiska w ul. Jana z Kolna, bo na chwilę obecną tramwaje tamtędy jadące chwieją i kołyszą się jakby za chwilę miały się przewrócić. A już bardzo mnie cieszy zapowiedź wymiany całego taboru na niskopodłogowe Swingi, bo co tu dużo ukrywać, część taboru gdańskich tramwajów powinna pójść na zasłużoną emeryturę. Gdańsk zawsze był, jest i pozostanie bliski mojemu sercu, tam spędziłem najpiękniejszy okres swojego życia, zawsze jak mam tylko wolną chwilę to tam jadę. I dlatego bardzo mi zależy aby to miasto było naj...naj.... ze wszystkich, pod każdym względem.
yusek - 29-03-2011, 23:39
Temat postu:
Jeśli chodzi o Jana z Kolna tam już jeden Dortmund wyleciał z torów.

Jeśli chodzi o nakładkę to jest pod górę i to ostro.

Jeśli chodzi o wymianę całego taboru to nie będzie tak różowo.
Gdańsk potrzebuje 100 pociągów (aczkolwiek na linii 4 wystarczają 4 pojedyncze Konstal 105Na)
Jak skończy się dostawa to będziemy mieć
35 Pesa 120NaG (2010-2011)
36 Duewag N8C (1979-1989)
3 Bombardiery (2008)
4 Konstal 99NGd (1999)
2 Konstal 114Na (1997)
---
80 pojazdów

Z tego co słyszałem ma być domówione co najmniej 5 Pes.

A tak po za konkursem 80% to zdaje się oprócz Berlina najlepszy wynik wśród dawnych państw socjalistycznych.

[ Dodano: 29-03-2011, 23:42 ]
kowal331 napisał/a:
Nie wiem czy praca przewozowa sie zwiększy.Brygady uwolnione z "12" pójdą na "91",a część taboru która do tej pory była na "2" wejdzie zapewne w obieg "9",nie wiem jak będzie z "6",więc ogólnie ilość wozów w ruchu się nie powinna zmienić.Zdecydowanie mniejszy ruch niż obecnie będzie w weekendy,bo kursować będą tylko "3","5","6","8","10","11",no i ogryzek czyli "91".Szkoda,że na przystanku Miszewskiego nie dało się założyć "nakładki",jakaś linia mogła by kursować do tego miejsca,jak swego czasu "2" do Legionów.


Praca się zwiększy na liniach, na których nie będzie remontu (linii będzie mniej tramwajów tyle samo)
kowal331 - 30-03-2011, 15:03
Temat postu:
Z tego co pamiętam Dortmundów miało być 45,ale chyba DSV wycofało się z transakcji przewidującej przekazanie do Gdańska wszystkich wagonów serii N8C i zatrzymało sobie wagony z numerami powyżej 145.A co do rozjazdu nakładkowego to można go było umieścić przed przystankiem,tak by wjazd tramwaju od strony Opery na przystanek Miszewskiego odbywał się "pod prąd".Zakładając,że postój na przystanku trwał by nie dłuzej jak 2 minuty,to chyba dałoby się utrzymać rozsądną częstotliwość kursowania.Ewentualnie tymczasowo przesunąć przystanek od strony Opery przed nakładkę,tak by w razie potrzeby dwa tramwaje zmieściły się na tej końcówce.
yusek - 30-03-2011, 16:17
Temat postu:
45 tramwajów chciał mieć Gdańsk,tak by 105Na jeździły na 4 (4 sztuki i kilka w rezerwie). No ale DSV sprzedawał tylko 38 z czego jeden rozbił się w Dortmundzie i jeden w Gdańsku. Stąd będzie ich tylko 36.
Później Gdańsk chciał na współ z Łodziom kupić tramwaje z dwóch mniejszych miast N8 w wersji wąskotorowej i GT6? w wersji normalnej. Następnie wymienić wózki tak by N8 poszły do Gdańska natomiast GT6 do Łodzi. Transakcja jednak nie wyszła ale szczegółów nie znam.
kowal331 - 30-03-2011, 18:51
Temat postu:
No to ZKM Gdańsk nie pozostaje nic innego jak szukanie gdzieś indziej sprawnych wozów zbliżonych do N8,bo zamówienie 5 120NaG dodatkowo nie poprawi sytuacji taborowej,zakładając,że wozy 105Na miały by być wycofane.Chyba,że zdecydują się na likwidację kilku linii by utrzymać częstotliwość.
yusek - 30-03-2011, 21:21
Temat postu:
Dlaczego 100 pociągów to jest łącznie z rezerwami. Ogólnie by obsłużyć całą sieć potrzeba bodajże 91 pociągów. Zakładając, że 4 brygady do linia 4 na której 105Na zostaną (oficjalnie dlatego, że są małe i wpisują się w trasę) zostaje nam 86 składów. 80 będziemy mieć a te 6 to zawsze da się opchnąć np. na Stogi.

Z drugiej strony zawsze gdzieś można domówić chociaż te 6 składów. To wbrew pozorom nie jest tak duża suma zważywszy, że władza może pochwalić się, że jako pierwsi w tym kraju nie mamy, żadnych wysokopodłogowych tramwajów, tak samo jak jako pierwsi mieliśmy 100% niskopodłogowych autobusów.

Może po prostu plany zajezdni Gdańsk Południe się nieco oddalą.

Przy okazji ze sprzedaży 105Na coś zostanie ponoć idą 20k za sztukę.

A poprawka Dortmundów jest jednak 37 czyli mamy jeden więcej i jeden mniej jest do zastąpienia.
kowal331 - 31-03-2011, 15:10
Temat postu:
Yusku,nie zapominaj o tym,że jak powstanie linia do Nowej Łódzkiej to potrzeba będzie kilka wozów więcej na "11",jeśli ma być zachowana dotychczasowa częstotliwość kursowania.Te 80 pociągów,to aktualne zapotrzebowanie,myślę,że po otwarciu Nowej Łódzkiej zapotrzebowanie wzrośnie do 85.Szkoda,że z Dortmundami nie wyszło,gdzieś czytałem,ze zapłacono za 45 wagonów,z których ostatnie miały dotrzeć do Gdańska w połowie 2011 roku.A na "4" na razie 105Na wystarczą,ale w dalszej perspektywie przydałoby się coś w rodzaju dwuczłonowego Dortmunda.
yusek - 31-03-2011, 15:43
Temat postu:
45 w sumie w tym 38 z Dortmundu (jeden się już rozbił) i 7 z tego drugiego miasta skąd Gdańsk miał wziąć budy natomiast Łódź wózki w zamian za to Łódź wzięła by inne tramwaje z innego niemieckiego miasta skąd były by wózki do gdańskich tramwajów ale coś z tej transakcji nie wyszło.

A co do Nowej Łódzkiej to była informacja, której nikt nie chciał w Pesie potwierdzić (ale również nie chciał zaprzeczyć), że jak ukończą tory to będzie jeszcze dodatkowo 5 Pes.
kowal331 - 31-03-2011, 17:08
Temat postu:
Jakby na to nie patrzeć,to zakupy kolejnych wagonów,czy to nowych,czy używanych są niezbędne,jeśli komunikacja tramwajowa w Gdańsku ma się rozwijać.W przeciwnym wypadku możemy na kolejne 30 lat zapomnieć o tramwajach na Rakoczego.
geordi - 01-04-2011, 17:03
Temat postu:
przebąkiwania były (np. w GW), że w ramach przetargu na Rakoczego domówią 3 wozy. Zakładając, że wygra np. Solaris w różnorodności taboru dogonimy Poznań.
Jedna korekta do wyliczeń yuska. Nie 80 a 78 pojazdów.
1x 114Na stoi w krzakach od dłuzszego czasu obecnie, i przynajmniej 1x 99NGd też.

Co do linii fakt, zamieszali, ale jest ku temu jakaś logika.
- 6 przez PKS w godzinach kiedy nie kursuje 2 (tak,ze caly dzien cos jezdzi górą).
- 5 czy 12 - ktoras musiala wyleciec, wiec bez znaczenia wybor ;]
- 9 przez PKS: uzupelnienie 2 i 6 _podejrzewam_, albo odciazenie skrzyzowania z Jana z wyKolna i Huciska (korki tramwajowe)
- 8 w weekendy przez Opere poniewaz wtedy maja robic torowisko na Jana z wyKolna

Jest to dobry rozklad tymczasowy, nie wiem, czy dalo sie to zrobic prosciej. Warto to podkrelslic. Byc moze warto bylo faktycznie wywalic 2 i wzmocnic 9.

Czekam na rozstrzygniecie dwie rzeczy, ktore zadecyduja o funkcjonalnosci tego ukladu
- korki na Hallera - czy rozgraniczy sie tory, aby czekajacy na lewoskret ich nie blokowali. W szczycie tam 8 linii bedzie - tłok gwarantowany - i warto, zeby korkow tramwajowych nie tworzyc.
- plynnosc wlaczania sie kierowcow "na zamek" . Znaczenie ma wlasciwie przez Opera tylko dla 283 (t6 bedzie zawracal na skrzyzowaniu), wieksze przy Wojska Polskiego (199, 122)

--
Jedno, czego nie moge zrozumiec to harmonogramowanie robot - w wakacje planuja rozkopac dojazdy do Brzezno-Plaza i Jelitkowa. Turyści bedą dymać per pedes albo w śledziowych zatramwajach :/
kowal331 - 01-04-2011, 17:35
Temat postu:
Wg zaprezentowanych na stronie ZTM rozkładów "2" stała się skróconym wariantem "9" kursującym w tzw międzyszczycie.Ciekawe czy ten układ utrzyma się na stałe.A co do letnich remontów to wyłączenie pętli Jelitkowo i odcinka Hallera do pętli Brzeżno spowoduje,że nie bardzo da się tworzyć kolejne trasy zastępcze,chyba,że zastosuje się na szerszą skalę rozjazdy nakładkowe umożliwiające kursowanie tramwajów bez konieczności używania pętli."Trójkątowanie" na skrzyżowaniach jest z wiadomych względów niemożliwe.
geordi - 01-04-2011, 20:42
Temat postu:
a czemu uklad staly mialby sie zmienic? Dobaczewski dosc przemyslanie wprowadzil te zmiany w zeszlym roku, od tamtej pory jedyne korekty to remontowe.

A tak w ogole, niedlugo 105 - ek zabraknie. Ciekawe, czy beda sie wywijac z umowy na zezlomowanie wagonow:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zapalil-sie-tramwaj-Ruch-juz-wrocil-do-normy-n46810.html to juz druga spalona w ciagu roku chyba ;]
kowal331 - 01-04-2011, 21:40
Temat postu:
Geordi,w zeszłym roku przy okazji zmian remontowych "6" połaczono z "1" co akurat było dobrym posunięciem,choć lepszym byłoby połączenie "2" z "1" o czym już wspominałem.Szkoda kolejnego spalonego składu 105Na,jeszcze będzie nam brakować tych wozów choćby na rezerwy...ZKM powinien rozglądać się w Niemczech,czy Austrii za kolejnymi używanymi tramwajami.
geordi - 02-04-2011, 00:15
Temat postu:
poprawka - trzecia albo czwarta:
1. Latem na Kartuskiej - bohaterski motorniczy sam przystapił do czynności gaśniczych, mozliwe ze 2009 to bylo
2. na Stogach, czas nieznany
3. przy okazji burzy na przystanku Dworzec PKS
4. ta dzisiaj ;]

Ok, a czemu uważasz, że połączenie z 2 byłoby lepsze? Aż takie potoki na Zaspie występują? Czy po prostu w myśl gdańskiej filozofii tworzenia linii "obwozowych", bo nie ma bezpośredniego z Chełmu na Zaspe? Wink

A ZKM powinien rozglądać się za nową radą nadzorczą i szefami warsztatu. Wyjdzie taniej Język
EICKaszub - 02-04-2011, 15:57
Temat postu:
Co ja słyszę ? Z jednej strony ktoś mówi , że Gdańsk ma mieć flotę tramwajową całkowicie niskopodłogową , a po chwili okazuje się to kłamstwem.
Mam rozumieć , że w 2012 roku obok wielce nowoczesnej floty "4" zostanie ze 105 i to jeszcze jako solówka ? Ta linia jest nawet nieźle obłożona szczególnie na odcinki Wyspańskiego-Wyzwolenia i w odwrotną stronę . Mam nadzieje, że do końca roku to się wyjaśni, póki co nieporozumieniem jest , że linia nie jeździ w weekendy
kowal331 - 02-04-2011, 19:49
Temat postu:
geordi napisał/a:


Ok, a czemu uważasz, że połączenie z 2 byłoby lepsze? Aż takie potoki na Zaspie występują? Czy po prostu w myśl gdańskiej filozofii tworzenia linii "obwozowych", bo nie ma bezpośredniego z Chełmu na Zaspe? Wink

A ZKM powinien rozglądać się za nową radą nadzorczą i szefami warsztatu. Wyjdzie taniej Język
"6" w obecnej postaci(jak i przed remontowej) jest tylko wspomagaczem dla "11",a "2" w relacji Jelitkowo-Chełm przez Zaspę byłaby nie tylko odciążeniem "11" na odcinku Chełm-Dworzec Główny,ale dawałaby bezpośrednie połączenie Chełmu z dolnym Wrzeszczem i Zaspą.A co do warsztatów,to rzeczywiście trzeba by zmienić wiele w ich funkcjonowaniu.
EICKaszub - 01-06-2011, 19:02
Temat postu:
Ktoś wie czemu Swingi nie wjadą do Nowego Portu ? Chociaż mam nadzieje, że to jedynie plotka, ale co miałoby być przyczyną ? Zbyt nowe tory jakie powstaną w Porcie do końca wakacji ?
yusek - 01-06-2011, 22:55
Temat postu:
Nie wjadą obecnie, gdyż tory są nie równe. Ale teraz tory w remoncie. Przy okazji Gdańsk dokupił 8 tramwajów M8C (wersja wąskotorowa N8C), które mają być tak samo zmodernizowane jak te dotychczasowe czyli wyjdzie na to, że 4 będzie jednak również niskopodłogowa.
EICKaszub - 01-06-2011, 23:07
Temat postu:
yusek, Nie dziwi mnie to , ale co do Swingów to po remontach wjadą do Portu ? Bo jak patrze na efekty to kryją się nowe tory z E65 Very Happy Z kolei już Swingi współgrają z kocimi łbami na pętli w Oliwie więc już nie wiem o co im biega.
yusek - 01-06-2011, 23:10
Temat postu:
Przed remontem był jeden z zakrętów za ostry po remoncie nastąpi niewielka korekta i już nie powinno być problemów. Ale zła nawierzchnia na Jana z Kolna też nie jest czymś dobrym dla tych pojazdów.
geordi - 02-06-2011, 01:40
Temat postu:
nie wiem jak z rezerwami, ale obsługa trasy przez Żabianke kilka brygad wiecej wymaga. Wiec do konca remontu pewnie nie bedzie przdzialu swingow do innych linii.

Wąskotorowa? To wózek bedzie szerszy od pudla? Ale zkm nawymyslal :> Mogli zadzwonic do Gorzowa albo Grudziądza, tam wypatruja takich wozow jak E65 konca remontu...
yusek - 02-06-2011, 11:26
Temat postu:
geordi wersja wąskotorowa różni się tylko, że nie opiera się na wózkach normalnych tylko wąskich. Po zmianie wózka z M8C robi się N8C. A co do wózków podobno Łódź je chciała.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group