INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Chcą likwidacji Kolei Śląskich

Wojtek - 01-02-2011, 17:34
Temat postu: Chcą likwidacji Kolei Śląskich
Chcą likwidacji Kolei Śląskich

„Wojewódzki Portal Komunikacyjny” opublikował list stowarzyszenia Koleje Śląskie, które porusza problem bieżącej sytuacji na rynku przewozów regionalnych w województwie śląskim. Członkowie stowarzyszenia domagają się w nim likwidacji spółki Koleje Śląskie, bo jak twierdzą, wymknęła się ona spod kontroli marszałka.

„Jeszcze w grudniu ub. r. stowarzyszenie Koleje Śląskie protestowało przeciwko działaniom spółki Przewozy Regionalne, która dokonała zmiany rozkładu jazdy w województwie śląskim bez wiedzy nowo wybranego marszałka Adama Matusiewicza. Teraz chce likwidacji spółki Koleje Śląskie. Też za to, że nieoczekiwanie wymknęła się spod kontroli marszałka. Poszło o to, że spółka Koleje Śląskie przyjęła do honorowania taryfę Przewozów Regionalnych. Zdaniem stowarzyszenia, sejmik województwa śląskiego nie po to powoływał własną spółkę, by ona koligaciła się z Przewozami Regionalnymi.” – możemy przeczytać w tekście opublikowanym na stronie WPK.

Jak zaznaczają autorzy listu, władze województwa powinny czerpać z doświadczeń sąsiedniego województwa opolskiego. Dodają, iż zamierzają wspólnie z marszałkiem opracować informację dla radnych odnośnie sposobu wydatkowania środków finansowych przez Przewozy Regionalne, a także wypracować stanowisko odnośnie przyszłości spółki KŚ. Proponują bądź podjęcie uchwały o jej likwidacji, bądź też jej połączenie z PR.

Więcej...

źródło: Wojewódzki Portal Komunikacyjny / Rynek Kolejowy
dinxles - 01-02-2011, 18:22
Temat postu:
Tak, i jeszcze Koleje Wielkopolskie??? Po jakiego grzyba PIS, ingeruje w kolej, rozdzielając (chcąc) rozdzielić PR na 16 spółek kolejowych???
Anonymous - 01-02-2011, 18:42
Temat postu:
A gdzie tu jest mowa na temat PiS-u!? Czytaj ze zrozumieniem.
Wojtek - 10-02-2011, 19:11
Temat postu:
UMWŚ o liście stowarzyszenia Koleje Śląskie

Stowarzyszenie Koleje Śląskie opublikowało w ubiegłym tygodniu na stronie internetowej „Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego” list. Członkowie stowarzyszenia domagają się w nim likwidacji spółki Koleje Śląskie, bo jak m.in. twierdzą, wymknęła się ona spod kontroli marszałka. Przedstawiamy komentarz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

- List otwarty stowarzyszenia Koleje Śląskie traktujemy jako społeczny głos na temat organizacji przewozów pasażerskich w województwie śląskim. W dyskursie, do którego czujemy się zatem publicznie wezwani, skupiamy się na fundamentalnych sprawach dotyczących wprowadzanego nowego modelu organizacji kolejowych przewozów pasażerskich – powiedziała nam Aleksandra Marzyńska, rzecznik UMWŚ.

- Głównym zadaniem Zarządu Województwa Śląskiego jest wdrożenie działań mających na celu przełamanie dotychczasowego zmonopolizowanego rynku kolejowego w regionie. Dla pasażerów przełomem będzie debiut na torach spółki samorządowej Koleje Śląskie ze 100% udziałem Samorządu Województwa. Spółka założona w kwietniu 2010 roku w tym roku zakończyła starania o uzyskanie wszystkich niezbędnych certyfikatów zezwalających na dopuszczenie do ruchu i rozpoczęcie działalności w zakresie transportu kolejowego – poinformowała Marzyńska.

- Mówiąc o spółce Koleje Śląskie, należy zaznaczyć, że jest to rozwiązanie, które spotkało się z dobrym oddźwiękiem opinii publicznej w województwie. Oczekiwania społeczne wobec nowej spółki są duże. Nowa firma będzie konkurencją, ale i będzie uzupełniać ofertę przewozową Przewozów Regionalnych. Będzie funkcjonować na wybranych trasach, dysponując nowoczesnym taborem zakupionym z budżetu Województwa Śląskiego przy udziale środków unijnych. Dla Przewozów Regionalnych konkurencja oznaczać będzie konieczność przełamania dotychczasowego modelu funkcjonowania, który jest obiektem krytyki pasażerów. To także szansa na lepsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych na kolei wywołanych np. skutkami zimy czy też sporami z innymi spółkami kolejowymi – podkreśliła rzecznik Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

- Nowy podmiot pojawi się na rynku z silnym wsparciem. Będzie wyposażony w nowoczesny tabor. Ten rok zamknie się dostawą 8 nowoczesnych EZT typu ELF. Ich wartość to ponad 187 mln zł. Na ich zakup Samorząd Województwa zamierza pozyskać 108,8 mln zł z funduszy unijnych. Nowoczesny tabor zostanie wydzierżawiony spółce. Zostanie ona także zasilona zakupionymi 4 pociągami typu FLIRT, wyprodukowanymi przez szwajcarski Stadler, które od 2008 roku Województwo Śląskie dzierżawi Przewozom Regionalnym Sp. z o.o. – Śląskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych. Województwo Śląskie dysponuje jednym autobusem szynowym typu 212M serii SA 109, który został wyprodukowany przez Kolejowe Zakłady Maszyn Kolzam S.A. w Raciborzu. Ponadto Województwo Śląskie planuje nabycie 1 szt. nowego autobusu szynowego. Na ten cel przewidziana jest w budżecie Województwa kwota 10 mln złotych – wyliczyła Aleksandra Marzyńska.

Jak podkreśliła, Województwo Śląskie czyni starania o wprowadzenie przez Ministra Rozwoju Regionalnego na listę projektów indywidualnych kwalifikujących się do wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko propozycji projektu, ,Dostawa elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych w katowickim obszarze metropolitalnym – 6 sztuk”. - Wprowadzenie przez Minister Rozwoju Regionalnego Elżbietę Bieńkowską tego projektu pozwoliłoby Województwu nabyć sześć nowoczesnych elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Jednocześnie realizacja projektu przyczyniłaby się do lepszego wykorzystania ogromnych środków Unii Europejskiej, które są dostępne w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko – dodała rzecznik.

- Obecnie w budżecie województwa śląskiego zabezpieczono ok. 6 mln zł na dotowanie regionalnych przewozów pasażerskich, które będą realizowane przez spółkę. Ostateczna kwota będzie ustalona jednak po przedstawieniu kalkulacji świadczenia – zaznaczyła Marzyńska.

- Drugim partnerem Samorządu pozostają Przewozy Regionalne. Mimo zmiany modelu na rynku przewozów pasażerskich są największym przewoźnikiem w województwie śląskim. Ze względu na niespotykaną w Polsce skalę połączeń determinowaną aglomeracyjnie trudno jest mówić o samodzielności Samorządu Województwa w organizowaniu przewozów regionalnych. Szacuje się, że kolej w ramach przewozów regionalnych w Śląskiem obsługuje ok. 24 mln pasażerów rocznie. Tabor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych to ok. 160 pociągów. Problemem jest kondycja finansowa spółki. Dodatkowym czynnikiem jest przestarzała struktura, wiekowy tabor i niezoptymalizowane zatrudnienie. Gruntowna restrukturyzacja, na którą czekają udziałowcy spółki – samorządy Województw, będzie procesem trudnym, wymagającym determinacji i zrozumienia wszystkich stron procesu. Należy dodać, że Województwo Śląskie posiada w spółce, która niespełna dwa lata temu stała się własnością 16 regionów, ok. 9,5% udziałów. W tym kontekście należy rozumieć cytowane w stanowisku Stowarzyszenia słowa byłego marszałka Bogusława Śmigielskiego o coraz mniejszym wpływie na działania Przewozów Regionalnych i konieczności podjęcia działań konkurencyjnych – powiedziała rzecznik UMWŚ.

- Problemy związane ze współpracą Samorządu Województwa ze Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych, o których wspominają władze stowarzyszenia, są znane wszystkim mieszkańcom województwa. Przypominamy, chodzi tutaj o wycofanie do końca lutego ponad 50 pociągów. Ta decyzja i sposób jej podjęcia wywołała sprzeciw marszałka. Problem wynika ze wspominanej sytuacji finansowej spółki. Z drugiej strony, o czym została poinformowana opinia publiczna, Zarząd Województwa nie udzieli dotacji za niewykonane usługi. Ostatecznie oznaczać to będzie zmniejszenie planowanej kwoty dofinansowania na 2011 rok – argumentowała Marzyńska.

- Mówiąc o Przewozach Regionalnych, należy też wspomnieć o dofinansowaniu usług przewozowych z budżetu województwa. Przypominamy, na mocy umowy obowiązującej od 2008 do 2012 roku Samorząd Województwa przeznaczył kwotę 510 mln zł. Każdego roku przewoźnik na podstawie rozliczeń otrzymuje średnio ok. 100-110 mln złotych – oceniła rzecznik.

- Teza autorów listu o tym, że budżetu województwa śląskiego nie stać na „utrzymanie dwóch prawie identycznych przewoźników różniących się strukturą właścicielską i logotypem” jest spekulacją nie mającą odniesienia w faktach – zakończyła Marzyńska.

Jak poinformowało nas dzisiaj Biuro Prasowe Marszałka Śląskiego, wczoraj stowarzyszenie Koleje Śląskie przesłało do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz na ręce radnych koncepcję zmian wraz z projektem optymalizacji rozkładu jazdy. Dokumenty będą rozpatrywane przez adresatów.

źródło: Rynek Kolejowy
Pirat - 11-02-2011, 20:46
Temat postu:
„Niech marszałek zatrzyma Koleje Śląskie”

- Niech marszałek zatrzyma Koleje Śląskie. Ich działalność to marnowanie publicznych pieniędzy i tworzenie samemu sobie konkurencji – apelowali kolejarscy związkowcy podczas wczorajszej pikiety na katowickim dworcu PKP.

Henryk Grymel, przewodniczący kolejarskiej Solidarności stwierdził, że spółki tworzone przez samorządy wojewódzkie będą stanowić nieuzasadnioną konkurencję wobec przekazanych przecież samorządom Przewozów Regionalnych. - Marszałek będzie musiał w tej sytuacji łożyć publiczne pieniądze na dwóch przewoźników – przytacza słowa związkowca „Dziennik Zachodni”.

Jak zaznacza gazeta, to jednak nie sprawa tworzonej właśnie przez samorząd województwa spółki Koleje Śląskie była bezpośrednią przyczyną protestu. Podstawowym impulsem stała się decyzja rządu o przekazaniu zaoszczędzonych przez kolejarzy blisko pięciu miliardów złotych na budowę dróg. Cytowany przez dziennik Stanisław Kokot z sekcji krajowej kolejarskiej "Solidarności" podkreślił, że przez decyzję rządzących „nie będzie ani czym, ani nawet po czym jeździć”. Wskazał, iż w efekcie wieloletnich zaniedbań, niektóre linie kolejowe w regionie czeka likwidacja (Żywiec – Sucha Beskidzka, Bielsko-Biała – Cieszyn, Chybie - Wisła).

Kolejarze domagali się zwiększenia ilości środków finansowych kierowanych na utrzymanie infrastruktury, zakupu większej ilości nowego taboru, oddłużenia spółek z grupy PKP oraz wycofania z sejmu projektów nowelizacji dwóch ustaw, które dopuszczają możliwość ogłoszenia upadłości przez kolejarskie spółki. Przestrzegali, że jeśli rząd nie przystąpi do rozmów, może dojść nawet do strajku generalnego na kolei.

Jak poinformował „Dziennik Zachodni”, udział w pikiecie na katowickim dworcu wzięło ok. 100 osób, zrzeszonych w NSZZ Solidarność, Federacji ZZP PKP oraz Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.

Więcej...

źródło: Dziennik Zachodni / RK
sympatyk - 19-09-2014, 11:52
Temat postu:
RAŚ chce likwidacji Kolei Śląskich.

Powołanie i funkcjonowanie spółki Koleje Śląskie jest jedną ze sztandarowych inwestycji realizowanych przez władze samorządowe w ciągu ostatnich lat. Niestety funkcjonowanie spółki budzi wiele zastrzeżeń – napisał Klub radnych Ruchu Autonomii Śląska w Sejmiku Województwa Śląskiego.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21218/RAS-chce-likwidacji-Kolei-Slaskich.html
andrej - 19-09-2014, 12:13
Temat postu:
To jedyna mądra decyzja, KŚ są w agonii , nie ma przez to pieniędzy na linie stykowe np: Tarnowskie Góry - Opole , czy jak podano wczoraj Częstochowa - Opole , ruch regionalny na tych liniach został całkowicie zniszczony . Tak panowie trzeba się przyznać do błędu , to był skok na kasę , partie polityczne nie mogą zakładać kolei , potem jest tylko kolesiostwo i własna kieszeń Embarassed
Trzeba skończyć z traktowaniem spółek kolejowych także PR czy IC jako lokowanie partyjnych kolegów na stołki , największy błąd kolei to rozbudowana administracja , tam przejadane jest gro środków , niestety samorządowe koleje okazały się nie lepsze . Karuzela stanowisk , ludzi nie mających żadnego pojęcia Sad
ET05 - 19-09-2014, 18:49
Temat postu:
Zarządzanie koleją nie jest taki trudne, pod warunkiem, że ktoś ma kilka szarych komórek i nieco wyobraźni. Wiadomo, że w polskim wykonaniu nic nie może być normalne. Zamiast nowej jakości mam tylko nowy b..del. c.b.d.u.
Maykin - 27-09-2014, 19:12
Temat postu:
Tak, pod warunkiem że koleją kierują pasjonaci i ci którzy chcą kolei dla ludzi.A ci co zielonego pojęcia nie mają....wara od torów!!!!!!
Marcel Štancl - 27-09-2014, 21:01
Temat postu:
Po co tyle liniji blizej granice panstwowej czeske?
Maykin - 28-09-2014, 20:16
Temat postu:
A co na Slowacje przez tunel łupkowski?/
hanys - 29-09-2014, 12:09
Temat postu:
KŚ jak już to wyjada tylko na trase Czestochowa-Lubliniec. Do Opola napewno nie dojadą.
A Opolskie PR tez nie były zainteresowane skoro zgłosiły o ile dobrze pamietam tylko jedną propozycje pociagu na tej trasie. Był to IR Opole-Łódź Kaliska.

Co do linii Tarnowskie Góry - Opole to ją już dawno uwaliły PR a nie KŚ.
ElmoVanKielmo - 29-09-2014, 12:12
Temat postu:
Marcel Štancl napisał/a:
Po co tyle liniji blizej granice panstwowej czeske?

A dlaczego Ci przeszkadzają linie kolejowe w pobliżu granicy czeskiej??? Nie rozumiem.
irek34 - 12-10-2014, 21:49
Temat postu:
Wiem może nie ten wątek ale to co dzisiaj działo w KS to skandal. Na stacji Pszczyna kierunek Katowice do trzech pociągów nie dało się wsiąść , nawet szpilkę było by trudno włożyć .
andrej - 13-10-2014, 07:52
Temat postu:
Do Hanys, linie Tarnowskie Góry -Opole nie uwaliły PR , tylko marszałek śląskiego.Nie chciał finansować swojego odcinka.
Embarassed
sheva17 - 13-10-2014, 08:57
Temat postu:
Warto wypowiadając się na forum branżowym chociaż wiedzieć kto zamawia przewozy, a kto jest tylko wykonawcą.
hanys - 13-10-2014, 12:16
Temat postu:
andrej napisał/a:
Do Hanys, linie Tarnowskie Góry -Opole nie uwaliły PR , tylko marszałek śląskiego.Nie chciał finansować swojego odcinka.
Embarassed


Niestety nie masz racji, to nie bylo tak Very Happy
andrej - 13-10-2014, 14:42
Temat postu:
Niestety mam rację , wypowiadał się w radiu marszałek z Opola i wskazał że to Katowice nie są zainteresowane tą linią , dokładnie odcinkiem od Kielczy do Tarnowskich Gór , około 20 km. Pamiętam to dokładnie jak było , Opole zwracało się do Katowic a odpowiedz była negatywna . Więc nie twórz bajek że to PR nie chciały , PR realizują zamówienie marszałków , niestety Katowice nie są zainteresowane swoimi odcinkami czy to z Częstochowy czy z Tarnowskich Gór jeśli chodzi o osobówki na tej trasie.
hanys - 14-10-2014, 10:12
Temat postu:
Przestań wprowadzać innych w błąd. To co słyszałes w radiu nie ma znaczenia.
Ja w tym siedze juz prawie 30 lat wiec dokladnie pamietam jak to wygladało.
Juz duzo wczesniej było wiadome, że linia ta pójdzie do uwalenia.

Co do odcinka Opole-Lubliniec-Częstochowa to na przyszły rozklad do śląskiego UM wpłynęła propozycja tylko na dwa pociągi z PR Opole.
Malenstwo - 04-02-2015, 20:45
Temat postu:
@sympatyk: RAŚ chociaż raz chce dobrze ws.likwidacji KŚ.
@irek: to jest Polska
hanys - 07-02-2015, 18:03
Temat postu:
Niby czemu likwidacja kś ma być dobrym rozwiązaniem? Mam rozumiec, ze wg ciebie dobrze by było gdyby po woj. śląskim wcale nie jeździły pociagi regionalne?
Malenstwo - 07-02-2015, 18:41
Temat postu:
hanys napisał/a:
Niby czemu likwidacja kś ma być dobrym rozwiązaniem? Mam rozumiec, ze wg ciebie dobrze by było gdyby po woj. śląskim wcale nie jeździły pociagi regionalne?

Niech bedzie jakas kolej regionalna.
Ale czemu te koszmarne KS?Smile
Dziwne roszady z rozkladami, pracownicy nie potrafiacy sprawdzac biletow i bedacy slepi, male sklady w godzinach szczytu, EN57, sklady sciagniete na Slask i niewykorzystane, nie dzialajaca strona kolei slaskich, itp itd.
Anonymous - 07-02-2015, 19:54
Temat postu:
Nie ma co narzekać, jest lepiej niż było po pamiętnym wejściu "z przytupem". Tylko coś mniej widać młodych konduktorów, którzy mimo bidy z nędzą wlewali nieco optymizmu w serca. Obecni konduktorzy przypominają "PRowską obojętność"
hanys - 07-02-2015, 22:08
Temat postu:
Malenstwo napisał/a:
hanys napisał/a:
Niby czemu likwidacja kś ma być dobrym rozwiązaniem? Mam rozumiec, ze wg ciebie dobrze by było gdyby po woj. śląskim wcale nie jeździły pociagi regionalne?

Niech bedzie jakas kolej regionalna.
Ale czemu te koszmarne KS?Smile
Dziwne roszady z rozkladami, pracownicy nie potrafiacy sprawdzac biletow i bedacy slepi, male sklady w godzinach szczytu, EN57, sklady sciagniete na Slask i niewykorzystane, nie dzialajaca strona kolei slaskich, itp itd.



Gdyby pozostał trup o nazwie PR to byłyby tylko stare EN57 Język
O jakie roszady z rozkładami ci chodzi? Przypomniam, że KŚ nie układają rozkładu - robi to PLK.
Strona KŚ o ile mi wiadomo działa.
Kolej regionalną własnie mamy i innej mieć nie będziemy Smile
ET05 - 07-02-2015, 23:49
Temat postu:
E tam. Elfy miały być dla PR Wink
Malenstwo - 08-02-2015, 10:09
Temat postu:
@hanys: strona kolejeslaskie.com działa? buahaha. Tak zajebiście działa, że na symbianie i androidzie widzę TYLKO BIAŁE TŁO, bez liter, bez skryptów, itp.
więc niech na miejscu kś powstaną normalne koleje regionalne (bez względu na nazwę), bez betonu.
hanys - 08-02-2015, 10:24
Temat postu:
Na kompie strona KŚ działa Smile Pomijam już fakt, że poprawne działanie strony internetowej nie określa jakości usług świadczonych przez przewoźnika.
Nic nie powstanie na miejscu KŚ, to poprostu nierealne, musimy poczekac aż sytuacja sie ustabilizuje a wszystko ku temu dąży. Powszechnie wiadomo dlaczego start kolei sląskich był taki a nie inny.

Żadne elfy nie miały być przekazane dla PR.
Gaspares - 08-02-2015, 20:50
Temat postu:
Fatalnie działająca strona KŚ świadczy właśnie o kiepskiej jakości usług przewoźnika. Przewoźnik wypina się w ten sposób na swoich klientów z urządzeniami mobilnymi, odcinając ich od szybkiego i wygodnego kanału dystrybucji biletów.
hanys - 08-02-2015, 21:05
Temat postu:
Czyli w takim razie prawie wszyscy przewoźnicy w tym kraju są do kitu.

Nie można mysleć takimi kategoriami.
Anonymous - 09-02-2015, 08:08
Temat postu:
Nową stronę zapowiadał rzecznik chyba półtorej roku temu. Od tego czasu rzecznicy zmienili się bodaj dwukrotnie, a nowej strony nie ma
Malenstwo - 09-02-2015, 20:34
Temat postu:
hanys napisał/a:
Czyli w takim razie prawie wszyscy przewoźnicy w tym kraju są do kitu.

Nie można mysleć takimi kategoriami.

Ale taka prawda. Wiele firm/ludzi ma mentalnosc z poprzedniego ustroju.
hanys - 10-02-2015, 10:18
Temat postu:
Tu nie chodzi o żadną mentalność, gdyby każdy człowiek miał całodobowo dostęp do neta to wtedy tego typu aplikacja byłaby niezbędna.
Gaspares - 10-02-2015, 16:28
Temat postu:
Ale my mamy dostęp do neta, bez limitu, szerokopasmowo. A co robi przewoźnik? Puszcza niedoróbkę i spoczywa na laurach, bo z jego aplikacji nie da się skorzystać na najbardziej poręcznych urządzeniach.
Nie chodzi bynajmniej o to, że bez internetu się nie da żyć. Po prostu nie można oferować klientowi czegoś, z czego nie da się fizycznie skorzystać. To jest kpina z potencjalnych klientów i odstręcza od niepoważnego przewoźnika.
hanys - 10-02-2015, 18:30
Temat postu:
No nie wiem ale jak dla mnie to argumenty tzw. 'gimbazy'
Gaspares - 10-02-2015, 20:44
Temat postu:
Aha, czyli gdy ktoś podnosi głos, że produkt niedopracowany i niedostępny dla klienta to żenada i niedoróbka (by nie powiedzieć: działanie na własną szkodę) to stosuje "argument z gimbazy"? Postaram się zapamiętać.
hanys - 11-02-2015, 07:52
Temat postu:
Tak akurat w tym konkretnym przypadku tak jest. Ciesze sie, że postarasz sie to zapamiętać.
Malenstwo - 12-02-2015, 12:23
Temat postu:
Gaspares napisał/a:
Aha, czyli gdy ktoś podnosi głos, że produkt niedopracowany i niedostępny dla klienta to żenada i niedoróbka (by nie powiedzieć: działanie na własną szkodę) to stosuje "argument z gimbazy"? Postaram się zapamiętać.

Ale firmom i osobom typu @hanys nie wytlumaczysz
hanys - 12-02-2015, 20:48
Temat postu:
A więc miałem racje Smile
Malenstwo - 18-02-2015, 12:19
Temat postu:
hanys napisał/a:
A więc miałem racje Smile

Nadal uwazasz, ze klient placac nie ma prawa wymagac?
Wedlug Ciebie biala strona* KŚ jest zajebistym produktem, ktory zadowoli klienta?
*wyglada jak pusta kartka A4, ktora wkladasz do xero/drukarki!
hanys - 18-02-2015, 12:28
Temat postu:
Tak ma prawo wymagać aby w komfortowych warunkach i o czasie dojechać do celu swojej podróży bo za to płaci. Aplikacje na smartfony to dodatkowe usługi - to zupełnie coś innego.

Strona kś działa jeśli wejdziesz na nią z kompa.
Malenstwo - 21-02-2015, 16:25
Temat postu:
@hanys: a ile ludzi zawsze wozi zawsze komputer? to z telefonu nie mozna sprawdzic bo jakis wyksztalcony/doswiadczony debil nie wzial pod uwage telefonow/tabletow?
i czemu kuzwa mam sciagac aplikacje? to nie mam prawa sprawdzic bezposrednio przez przegladarke na stronie kolei?
soad - 21-02-2015, 17:38
Temat postu:
ciekawe czy nowe Flirty Południowej Grypy Zakupowej "należące" do KŚ doczekają modernizacji linii Kraków - Katowice? Podobno na tę linię były kupione!
hanys - 22-02-2015, 11:19
Temat postu:
@Malenstwo - nie pdooba się to wybierz innego przewoźnika albo inny środek transportu. Poza tym sprawdzić można w rozkładzie na dworcu Razz

Impulsy były kupowane na trase Rybnik-Kraków więc częściowo po niej jeżdżą Razz
Gaspares - 22-02-2015, 16:26
Temat postu:
Tak. Zjawię się na dworcu specjalnie 50 min. wcześniej, by się przekonać, że na najbliższy pociąg będę musiał dłuuugo poczekać. Już lecę!
hanys - 22-02-2015, 17:10
Temat postu:
To sprawdź w domu na necie, proste. Nie wiem nad czym tu dyskutować.
Gaspares - 22-02-2015, 19:35
Temat postu:
Nad tym, że niedoróbek za publiczne pieniądze uskutecznianych, w związku z publicznym transportem, tolerować się nie godzi.
hanys - 23-02-2015, 08:27
Temat postu:
Hehehe, proszę cie nie rozsmieszaj mnie, są ważniejsze sprawy i niedoróbki za znacznie większa kase niż jakiś tam portal.
Gaspares - 23-02-2015, 11:25
Temat postu:
Portal jest niedoróbką, którą sprawny fachowiec zlikwidowałby maksymalnie w ciągu 2-3 dni. Tymczasem problemem nikt się nie zajmuje, ale przecież skoro to służba 'publiczna', to może być niedorobiona, nie splajtują.
Anonymous - 23-02-2015, 13:43
Temat postu:
Już z 1,5 roku temu dostałem od rzecznika informację o nowym portalu, bardziej propasażerskim. Od tego czasu rzecznik się zmienił, a wraz z nim zapewne koncepcja
Malenstwo - 24-02-2015, 18:48
Temat postu:
i co z tego? nadal ten sam problem.
@hanys: wiec niech zlikwiduja serwis.
hanys - 24-02-2015, 20:59
Temat postu:
Skoro zgadzasz sie na to aby zlikwidowali to czemu przeszkadza ci to ze nie dziala?
Malenstwo - 27-02-2015, 22:58
Temat postu:
@hanys: a czemu ma nie dzialac do momentu likwidacji? juz wiem. bo kurwa mac caly net powinien dzialac na appkach o tapatalk. buahaha. prawda?:-D
hanys - 28-02-2015, 09:21
Temat postu:
Prawda dziecko Very Happy
Malenstwo - 28-02-2015, 17:31
Temat postu:
Pesy jezdza na zewnatrz zasyfione. Juz kible sa czysciejsze (pomijajac grafiti).
hanys - 02-03-2015, 23:04
Temat postu:
Przy mrozach pudeł nie myli.
Malenstwo - 13-04-2015, 17:30
Temat postu:
hanys napisał/a:
Przy mrozach pudeł nie myli.

Masz problem z wzrokiem? Sklady nadal zasyfione.
Nawet byla sytuacja, ze w Katowicach sklad mial czysty tylko 1 czlon
Zagadka:
Dokad mozna dojecha na bilecie L16 (Katowice - Dabrowa Gornicza Golonog), siedzac miedzy 1 i 2 drzwiami, bez znajomosci?
hanys - 16-04-2015, 13:46
Temat postu:
Nie mam problemów ze wzrokiem, widac w nocy dalej nie ma powyzej 5 stopni na plusie.
Chociaz odkąd upadła Silesia Rail to faktycznie o porządek w składach KŚ już nieco trudniej, bo mam nadzieje, że znajesz sobie sprawe z tego, że KŚ nie czyści swoich pociągów.
Malenstwo - 16-04-2015, 16:21
Temat postu:
@hanys: A auto tez myjesz w nocy?
Co za problem przepuscic sklady przez myjnie tuz przed wjazdem na trase?
Co z moja zagadka?
hanys - 16-04-2015, 17:05
Temat postu:
No to przepuścić trzeba by było go w nocy, w ciagu dnia składy są pobieżnie czyszczone, nie ma czasu na jeżdżenie na myjke, to wszystko sie wydaje proste, przepuścić, minuta i niech ciśnie w trase - jednak w rzeczywistości tak nie jest.
Malenstwo - 16-04-2015, 19:30
Temat postu:
@hanys: Wiec jakim cudem potrafia 1 srodkowy czlon wyczyscic?
Czy wg KS zasyfiony sklad nie swiadczy o traktowaniu pasazerow?
Jesli dobrze pomyslec to da rade;)
hanys - 16-04-2015, 19:45
Temat postu:
A może z tym środkowym członem coś eksperymentowali Razz
Malenstwo - 16-04-2015, 19:52
Temat postu:
@hanys: jasne:D tak experymentowali jak maja zajebiste zalogi konduktorow.
hanys - 16-04-2015, 21:14
Temat postu:
A co jest nie tak z konduktorami? Przecież znaczna większość jest z superowych przewozów regionalnych, hehe Razz
Malenstwo - 16-04-2015, 21:39
Temat postu:
Wiesz co? Predzej w PR sprawdza Ci np.bilet.
A o konduktorach KS duzo negatywnego by wymieniac!
hanys - 16-04-2015, 21:49
Temat postu:
Ja osobiście nie miałem sytuacji aby w KŚ nie sprawdzali biletu ale wiem, że bywa różnie bo nie pierwszy raz o tym słysze, faktem natomiast jest, że znaczna część załogi przeszła ze śląskiego zakładu PR.
Malenstwo - 16-04-2015, 22:55
Temat postu:
@hanys:
- katowice - gliwice - czesciej sprawdza
- katowice - dabrowa gorn. - jak im chce sie.
- gliwice - dabrowa gorn - raz przez 1h ani razu nie sprawdzili
- delikwent wsiada na stacji z kasa i nie placi 5zl za wydanie biletu.
Jadac do Dabrowy sprawdza bilet, a i tak bez konsekwencji wyladujesz w Lazach (nawet brak wyboru: kara za jazde bez biletu czy bilet).
A to tylko czesc.
hanys - 16-04-2015, 23:04
Temat postu:
Aaa bo na S1 najczęściej jeździ młodzież Razz
Czyli na bilecie L16 można dojechać do Łaz... a już myslałem, że do Częstochowy Very Happy
Malenstwo - 17-04-2015, 12:16
Temat postu:
@hanys:
mlodziez? A to ciekawe! Podrozuja ludzie w roznym wieku i z wozkami. Sadzisz, ze latwiej im wsiasc do kibla czy elfa/impulsa?
nie bylo mozliwosci aby sprawdzic czy dojedzie sie do Czestochowy.
kruczek - 18-04-2015, 09:24
Temat postu:
Jemu chodziło o młodzież w sensie młodzi konduktorzy Smile I w tym coś może być, bo na Gliwice-Katowice bez biletu się za daleko nie dojedzie. Jak jest długi impuls to z Gliwic do Rudy Śląskiej/Chebzie maks., a na krótkich składach to nawet do Zabrza się nie dojedzie, chyba, że w kiblu Smile
hanys - 21-04-2015, 08:10
Temat postu:
Dokładnie chodziło mi o konduktorów Surprised

Heh.... oj Maleństwo, Maleństwo... czytać ze zrozumieniem Język
Anonymous - 26-04-2015, 09:54
Temat postu:
Co do drużyn KŚ, to wczoraj (25.04.2015) kierownik pociągu 40927 rel. Sosnowiec Gł. - Tychy Lodowisko przeszedł sam siebie w nieudolności, lenistwie i chamstwie. Ale od początku. W/w pociąg odjechał ze stacji Sosnowiec Gł. z ok. 10 minutowym opóźnieniem. Jeszcze przed odjazdem pociągu udałem się do kierownika, aby zgłosić skomunikowanie w Katowicach z pociągiem do Gliwic, z którego z kolei miałem w Gliwicach przesiadkę na pociąg Regio do Opola. Pan kierownik z góry zakładał że tego skomunikowania nie będzie dało się zagwarantować, bo są remonty. Ja nalegałem jednak żeby zgłosił to skomunikowanie, to z aroganckim tonem zażądał ode mnie biletu na przejazd. Po okazaniu biletu ja usiłowałem odczytać nr. służbowy tego Pana, ale bardzo szybko ten Pan mi to uniemożliwił, odwracając identyfikator w drugą stronę. W momencie wjazdu w/w pociągu do stacji Katowice, pociąg w kierunku Gliwic opuszczał stacje z tego samego peronu, więc przytrzymanie tego pociągu na przesiadkę nie zajęło by więcej niż 1-2 minuty. Udałem się do Pani dyżurnej ruchu peronowej żeby poinformować o zaistniałej sytuacji. W odpowiedzi usłyszałem że żadnego zgłoszenia o skomunikowaniu nie było, bo gdyby takowe było to z przytrzymaniem pociągu do Gliwic nie byłoby problemu. Tak właśnie nieudolne drużyny KŚ, potrafią zburzyć plan podróży.
danio - 27-04-2015, 19:58
Temat postu:
Pisz reklamacje i żądaj zwrotu za całą podróż. Nie odpuszczaj. W razie czego jest organ nadzorczy - UTK.
Anonymous - 27-04-2015, 22:13
Temat postu:
danio, oczywiście że napiszę, tego numeru im nie daruję. Zrobię to w dwóch wersjach, drogą mailową d/w UTK, oraz tradycyjną pocztą z załączeniem obu biletów - turystyka i jednorazówki na TLK, którą w zaistniałej sytuacji byłem zmuszony kontynuować podróż.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group