INFO KOLEJ - forum kolejowe

Zagranica - Podróż do Francji

rybazmarsa88 - 01-02-2011, 21:14
Temat postu: Podróż do Francji
witam, nie wiem gdzie mam umieścić ten temat dlatego umieszczam tutaj, gdyż to będzie luźna rozmowa i nie widzę dla niej innego miejsca niż tu:) planuje podróż pociągiem do Francji z biletem interrail. Z poznania chce dojechać do Frankfurtu Oder, później do Berlina i całą noc do Paryża. Chciałbym spędzić tam kilka dni ( bede miał bilet 5/10 ) i mam problem z okresleniem trasy powrotnej z Paryża do Polski. Nie chcę dopłacać niewiadomo ile euro jadąc z Paryża do Kolonii pociągiem Thalys. Czy ktoś kiedyś jechał z Paryża do Polski i ma jakieś ciekawe warianty?Smile
sympatyk - 01-02-2011, 21:47
Temat postu:
Ja też mam pytanko:
Czy można kupić w Polsce bilet na kuszetkę do Paryża w pociągu 17013, a jeśli nie to czy można go kupić w internecie (wyjazd z Polski) i czy na takowej (zapewnie zagranicznej) stronce TRZEBA MIEĆ swój login i password? Dziękuję za odpowiedź!
rybazmarsa88 - 01-02-2011, 22:01
Temat postu:
ehh zmianiam pytanie.. bo ja w sierpniu będę tam jechał.. a ten pociąg nie kursuje w sierpniu prawie w ogóle.. może inaczej więc.. jak się dostac z Berlina do Paryża najtaniej i najszybciej? tzn i tak będe miał ten bilet interrail, ale dopłaty jakieś będą..
nynuś - 01-02-2011, 22:15
Temat postu:
Moim zdaniem z Berlina po 20 czerwca najprościej pociągiem CNL 450 LINK
rybazmarsa88 - 01-02-2011, 22:30
Temat postu:
no to własnie o tym pociągu pisałem.. dziwne ja miałem w rozkładzie że on kursuje tylko od 27 sierpnia.. do 12 sierpnia też mnie nie ustawia bo ja potrzebuje tak 23 sierpień np..:// czy po 12 sierpniu ten pociąg też tak kursuje?? ja będe miał bilet interrail więc DB Bahn mnie nie interesi..

a tak po za tym to gdzie sprawdzić ile będe musiał dopłacać do danych biletów z biletem interrail?
lodzianinn - 02-02-2011, 15:08
Temat postu:
Ja w zeszłym roku dokładnie na początku sierpnia mając bilet interrail wracałem z Paryża do Łodzi. Najszybsza opcja to jest nocny pociąg do Berlina. I tak chcieliśmy jechać, ale Pani w kasie powiedziała nam, że nie ma już miejsc. Jest to pociąg mocno oblegany. Zasugerowała abyśmy pojechali do Monachium. I tak zrobiliśmy. Paryża - Monachium - Drezno - Wrocław - Łódź.
Wydłużyła nam się trochę droga, ale musieliśmy wybrać tą opcję ponieważ ważność biletu nam się kończyła.
Ten pociąg nocny do Berlinia prowadziła własnie wagony do Monachium, ale nie wiem gdzie były odczepiane.
tomeeek07 - 02-02-2011, 21:47
Temat postu:
Można także do Amsterdamu Kiepurą, (najtańsza opcja 29 euro) stamtąd Thalys do Paryża 35 euro.
W dwie strony 128 euro Wink Nawet Interraila nie trzeba. Smile Ja tak będę wracać z Paryża.
rybazmarsa88 - 03-02-2011, 00:30
Temat postu:
ojj no tak ale ja spędze 10 dni tam i bede jezdził interrail'em i do tego to potrzebuje żeby zwiedzić Francje:) myslalem o Kiepurze, ale czy na niego obowiązuje interrail? i niby jak to zrobie od strony technicznej? skoro interrail nie obowiązuje na terenie Polski..
tomeeek07 - 03-02-2011, 11:41
Temat postu:
rybazmarsa88, Z tego co mi wiadomo, to trzeba kupić bilet do stacji granicznej, a dalej już działa Interrail.
Iktorn - 03-02-2011, 13:04
Temat postu:
A może wyjściem było by kupić InterRail np w Czechach? Wtedy chyba można jeździć nim po Polsce - da się tak kombinować?
rybazmarsa88 - 03-02-2011, 15:05
Temat postu:
nie głupie:DVery Happy no tak tylko weź teraz kup taki bilet w Czechach..? jak ?
Iktorn - 03-02-2011, 15:29
Temat postu:
Jak masz niedaleko, to co za problem podjechać do pierwszej miejscowości (np Bohumin, Czeski Cieszyn) i kupić InterRaila w kasie biletowej.
rybazmarsa88 - 03-02-2011, 16:02
Temat postu:
bliżej mi do harrahova ale to jakies 250 km będzie..;/ więc nie wiem czy się opłaca ..;/ no ale to musze znać rozkład Kiepury, kupić bilet na niego do najbliższej niemieckiej miejscowości i jednocześnie interrail? i gdy dojade do tej miejscowości bilet z polski do kosza, a interrail w łape tak?
tomeeek07 - 03-02-2011, 16:46
Temat postu:
Iktorn napisał/a:
A może wyjściem było by kupić InterRail np w Czechach? Wtedy chyba można jeździć nim po Polsce - da się tak kombinować?


"Określanie kraju zamieszkania przy wystawianiu biletów InterRail
Jako kraj zamieszkania, na bilecie InterRail należy wpisywać kraj, w którym osoba
zamierzająca korzystać z biletu InterRail zamieszkuje aktualnie"


http://intercity.pl/pubfile/Dokumenty%20uprawniaj%C4%85ce%20do%20korzystania%20z%20bilet%C3%B3w%20InterRail%202011.pdf

rybazmarsa88 napisał/a:
kupić bilet na niego do najbliższej niemieckiej miejscowości i jednocześnie interrail? i gdy dojade do tej miejscowości bilet z polski do kosza, a interrail w łape tak?

Tak. Do stacji granicznej.
Iktorn - 03-02-2011, 17:35
Temat postu:
tomeeek07 napisał/a:
Określanie kraju zamieszkania przy wystawianiu biletów InterRail

Aha, czyli taki trik nie przejdzie.

A co do Kiepury, to może rozejrzyj się za biletami promocyjnymi. Cena od 29 euro za miejsce siedzące (od 39 euro kuszetka), chyba taniej Ci wyjdzie, niż z tym InterRailem, Bilet kupisz przez Internet u Niemców: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/pn? albo w każdej kasie międzynarodowej PKP Intercity. A dalej już z "interem".
tomeeek07 - 04-02-2011, 18:29
Temat postu:
Jak już jesteśmy w Paryżu Very Happy to przy okazji się zapytam, czy na dworcach Gare de l'Est i Gare du Nord są jakieś bramki przy wchodzeniu/wychodzeniu z peronów? Albo w ogóle czy są jakieś przy wejściu na dworzec?
Iktorn - 04-02-2011, 19:08
Temat postu:
Nie ma żadnych bramek na dworcach SNCF , takie są tylko w metrze i w RER.

We Francji często na dworcach przed wejściem na peron jest kontrola biletów i do pociągu wpuszcza się tylko tych pasażerów, którzy mają ważny bilet. Jednak w Paryżu to zanika...zbyt wielu podróżnych.
rybazmarsa88 - 05-02-2011, 19:14
Temat postu:
kolego Iktorn ale nie rozumiesz!Smile ja potrzębuje tego interrail gdyż nawet gdy będe w amsterdamie to z niego pojade na bilecie interrakil do Paryża, później na pn i na pd Francji , a później jakoś muszę wrócić i ten bilet ułatwi mi życie i dlatego się pytam skoro już kupuję ten bilet to po co płacić za cały bilet na Kipeure skoro mogę tylko kupić bilet ndo stacji granicznej i dalej użyć interrail?
Iktorn - 05-02-2011, 19:18
Temat postu:
Tyle, że w promocji może być taniej niż InterRail, warto się zorientować, bo może okaże się, że na ten pociąg jest tylko zniżka 50% i przyjdzie Ci zapłacić z 50 euro.
rybazmarsa88 - 07-02-2011, 14:37
Temat postu:
no ok to przypuśćmy dojadę Kiepurą za 26 Euro do amsterdamu za osobę.. teraz do Paryża dojadę Thalys w 3h.. tylko ktoś się orientuje ile musiałbym dopłacić do biletu interrail za ten pociąg? w ogole jest strona, gdzie mogę się sam dowiedzieć ile musze dopłacić na poszczególne pociągi?
tomeeek07 - 07-02-2011, 14:53
Temat postu:
rybazmarsa88 napisał/a:
no ok to przypuśćmy dojadę Kiepurą za 26 Euro do amsterdamu za osobę.


29 EUR

rybazmarsa88 napisał/a:
w ogole jest strona, gdzie mogę się sam dowiedzieć ile musze dopłacić na poszczególne pociągi?


Tak, jest taka strona. Poniżej dopłaty do niektórych pociągów.
nynuś - 07-02-2011, 15:53
Temat postu:
Z tego co pamiętam do Interrail dopłata do pociągu Thalys wynosiła w 2010 roku 10 Euro. Koleżanka tak jechała. Ale nie wiem czy się to zmieniło.
sympatyk - 24-10-2013, 21:24
Temat postu:
Powiększy się sieć KDP we Francji.

Minister transportu Francji Frédéric Cuvillier oznajmił, że rząd opracował przebieg oraz harmonogram wdrażania projektu wydłużenia linii TGV Sud-Europ Atlantique do Tuluzy oraz do granicy francusko-hiszpańskiej. Projekt zakłada wydłużenie linii na południe z Bordeaux do Tuluzy oraz do leżącej w pobliżu granicy francusko-hiszpańskiej miejscowości Dax.
Warta 5,9 mld euro budowa linii kolei dużych prędkości z Bordeaux do Tuluzy ma zostać zakończona w 2024 roku. Pozwoli na znaczne skrócenie czasu podróży między miejscowościami. Pierwsze korzyści odczują pasażerowie już w 2017 roku, kiedy zostanie otwarty pierwszy odcinek linii między Tours i Bordeaux. Linia Bordeaux – Dax ma być zakończona natomiast w roku 2027. Inwestycja szacowana jest na 3.2 mld euro. Linia pozwoli na skrócenie czasu podróży na odcinku Paryż – Bajonna do 3 godzin i 25 minut.
W drugiej fazie inwestycji linia zostanie wydłużona z Dax do miejscowości Hendaye leżącej na granicy z Hiszpanią. Ten etap ma zostać ukończony jednak nie wcześniej, niż w 2032 roku. Całkowita długość linii zbudowana w ramach obu faz projektu ma wynieść 420 km.
Konsultacje społeczne dotyczące przebiegu linii zostaną przeprowadzone w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48821/powiekszy_sie_siec_kdp_we_francji.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group