INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Docelowy układ relacji pociągów w województwie śląskim

Anonymous - 07-02-2011, 20:53
Temat postu: Docelowy układ relacji pociągów w województwie śląskim
W związku z moim pismem do ŚZPR, jak również OZPR, MZPR, ŁZPR i WZPR dotyczącym łączenia relacji, zakładam ten wątek w celu poznania Waszej opinii na ten temat. Może ktoś zarzuci jakimiś ciekawymi pomysłami, może zaproponuje coś od siebie, może wymyśli coś zupełnie innego.

Treść mojego pisma: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=176665&highlight=#176665

Nie ukrywam, że od tamtego czasu nieco zmieniłem swoją koncepcję:

GLIWICE – Katowice – Zawiercie – CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

RACIBÓRZ/CHAŁUPKI (BOHUMIN) – Rybnik – Katowice – ZAWIERCIE/CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

ZWARDOŃ/ŻYWIEC – Bielsko Biała – Tychy – Katowice – DĄBROWA GÓRNICZA ZĄBKOWICE

TYCHY MIASTO – Katowice – Sosnowiec Płd. - Olkusz – Tunel – KOZŁÓW/KIELCE

GLIWICE – Katowice – Mysłowice – KRAKÓW GŁÓWNY

LUBLINIEC – Bytom – Katowice – Mysłowice – KRAKÓW GŁÓWNY

GLIWICE – Katowice – Mysłowice – OŚWIĘCIM

LUBLINIEC – Bytom – Katowice – Mysłowice – OŚWIĘCIM

KATOWICE – Bytom – Lubliniec – Kluczbork – Kępno – OSTRÓW WIELKOPOLSKI

KATOWICE – Bytom – Herby Nowe – ZDUŃSKA WOLA/Wieluń Dąbrowa – KĘPNO

PYSKOWICE – Gliwice – Bytom – Chorzów Miasto – KATOWICE

BYTOM – Gliwice – Pyskowice – Strzelce Opolskie – OPOLE GŁÓWNE/WROCŁAW GŁÓWNY

GLIWICE – Kędzierzyn Koźle – OPOLE GŁÓWNE

GLIWICE – Radzionków – Tarnowskie Góry – Herby Stare – Częstochowa Stradom – CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa – KRAKÓW GŁÓWNY

TARNOWSKIE GÓRY – Fosowskie – OPOLE GŁÓWNE

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Herby Stare – Lubliniec – Fosowskie – OPOLE GŁÓWNE/WROCŁAW GŁÓWNY

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – CHORZEW SIEMKOWICE/ZDUŃSKA WOLA

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Radomsko – Piotrków Trybunalski – ŁÓDŹ KALISKA

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Koniecpol – KIELCE

KRAKÓW GŁÓWNY/OŚWIĘCIM – Czechowice Dziedzice – CIESZYN

BIELSKO BIAŁA – Pszczyna – Rybnik – RACIBÓRZ/WODZISŁAW ŚLĄSKI-CHAŁUPKI (BOHUMIN)

GLIWICE – Katowice – Tychy – WISŁA GŁĘBCE

Zapraszam do dyskusji.
Raciborzanin - 07-02-2011, 21:33
Temat postu:
Ja skomentuję pomysły tylko dla mojego regionu:

RACIBÓRZ/CHAŁUPKI (BOHUMIN) – Rybnik – Katowice – ZAWIERCIE/CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

Jak najbardziej za. Pokusiłbym się nawet o jakiś kurs RACIBÓRZ - Katowice - KRAKÓW GŁÓWNY i WODZISŁAW ŚLĄSKI (CHAŁUPKI) - Katowice - KRAKÓW GŁÓWNY

----------

BIELSKO BIAŁA – Pszczyna – Rybnik – RACIBÓRZ/WODZISŁAW ŚLĄSKI-CHAŁUPKI (BOHUMIN)

Również za. Aż się prosi o połączenie relacji Racibórz - Rybnik i Rybnik - Bielsko Biała.

---------

Brakuje odcinka Chałupki - Racibórz - Kędzierzyn Koźle.

Tu proponował bym relacje RACIBÓRZ (CHAŁUPKI) - Kędzierzyn Koźle - OPOLE GŁÓWNE (WROCŁAW GŁÓWNY), ewentualnie kilka połączeń RACIBÓRZ - Kędzierzyn Koźle - GLIWICE (czasowo całkiem atrakcyjnie, a popyt jest co widać na kursach PKS z Raciborza do Gliwic)

I to na tyle z mojej strony Wink
Anonymous - 07-02-2011, 21:37
Temat postu:
Raciborzanin napisał/a:
Pokusiłbym się nawet o jakiś kurs RACIBÓRZ - Katowice - KRAKÓW GŁÓWNY


W mojej propozycji nie przewiduję połączeń ROW-u z Krakowem, natomiast bez problemu można by zachować fajne skomunikowania w Katowicach z pociągami od strony Gliwic/Lublińca w kierunku Krakowa.

Raciborzanin napisał/a:
Brakuje odcinka Chałupki - Racibórz - Kędzierzyn Koźle.


Fakt, gdzieś mi umknęła ta linia.
Tomasz - 07-02-2011, 21:49
Temat postu: Re: Docelowy układ relacji pociągów w województwie śląskim
mk1992 napisał/a:

ZWARDOŃ/ŻYWIEC – Bielsko Biała – Tychy – Katowice – DĄBROWA GÓRNICZA ZĄBKOWICE


Według mnie bez sensu pociągi z Żywca/Zwardonia do Dąbrowy Ząbkowice. Dąbrowa jest dużym miastem ale jest kolejową dziurą(w tej chwili)pod względem skomunikowań. Tzn ja powiem tak, jeśli będą pociągi Kraków-Częstochowa odcinkiem Jaworzno-Szczakowa-DGZ to jestem za, w innym wypadku jest to bez sensu bo będą tylko duble a nie sądzę żeby znalazło się dużo ludzi kursujących na odcinku Katowice-DGZ jeśli pociąg w DGZ kończy bieg. To tak jak pociągi które kończą bieg w Krakowie Płaszowie(podobna sytuacja). Jest obecnie jeden taki pociąg(kokretnie REGIO+ Orlik Częstochowa Os-Krk Płaszów) i zawsze na odcinku Kraków Główny-Kraków Płaszów wozi mniej niż 5 osób, nawet biletów nie sprawdzają. Ale tu nie ma żadnego skomunikowania ten pociąg. A jeśli by miał skomunikowanie to pewnie więcej ludzi by jeździło. Więc ta relacja tylko w tym wypadku o którym napisałem.

Reszta OK, brawo że wziąłeś pod uwagę pociągi Wieliczka-Oświęcim. I brawo że rodzieliłeś Wieliczkę według mnie to jest słuszne. Kraków niech sobie jeździ do Cieszyna a Wieliczkę niech obsłużą szynobusy bo one idealnie się do tej linii nadają, bo kible są za duże i nawet w ciągu dnia jest tak mało ludzi że można zdewastować pociąg i nikt by nie zauważył sprawców(nie robię tego i odradzam wszystkim tu czytelnikom żeby nie myśleli że zachęcam).

Chociaż jedna uwaga - czy ja wiem czy ludzie w Lublińcu tak potrzebują pociągów do Krakowa? Może wypowie się ktoś z pracowników PR czy w pociągu Lubliniec-Kraków Gł dużo ludzi jeździ do Krakowa. Ale można by spróbować lepiej sprawdzić niż mówić "spróbujemy" gdy linia będzie zlikwidowana.
Anonymous - 07-02-2011, 21:57
Temat postu:
Co do połączeń do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Stacja ta jest ostatnią stacją kolejową na terenie GOP-u, stąd zaproponowałem kończenie biegu pociągów właśnie tutaj. Między Dąbrową Górniczą, a Będzinem, Sosnowcem i Katowicami dzięki temu uzyskalibyśmy pociągi nawet co 30/15 minut, co jak na tak wielką konurbację, jest niezbędnym minimum.

Poza tym, na przykładzie Warszawy mogę podać, że pociągi nie kończą biegu na dworcu śródmiejskim czy centralnym, zwykle jadą do Pruszkowa, Sulejówka, Legionowa czy Otwocka, w GOP-ie mamy identyczną sytuację (a raczej mieć powinniśmy), w Katowicach bieg powinno kończyć możliwie jak najmniej pociągów, za punkty krańcowe należy obrać Pyskowice, DGZ/Zawiercie, Lubliniec i Tychy Miasto.

Tomasz napisał/a:
Chociaż jedna uwaga - czy ja wiem czy ludzie w Lublińcu tak potrzebują pociągów do Krakowa?


Tu nie chodzi o to, czy potrzebują, czy nie. Może dzięki pociągowi z Lublińca do Krakowa jakiś bytomianin będzie mógł dojechać bezpośrednio do Mysłowic do pracy, albo jaworzanin do Chorzowa na WSB? Rozumiesz o co w tym chodzi?
Erwin - 08-02-2011, 08:31
Temat postu:
Starsi MK zapewne pamiętają dzisiaj dość egzotycznie wyglądające relacje jak np:
- Olesno Śląskie-Sędziszów czy Zduńska Wola - Charsznica
- Zduńska Wola Karsznice Południowe-Malbork
- Lubliniec-Chorzew Siemkowice
- Tarnowskie Góry-Łódź Kaliska
- Namysłów-Katowice itd.
Anonymous - 08-02-2011, 09:21
Temat postu:
Moim zdaniem przyszedł czas na zmiany i stare schematy należy wyrzucić do kosza, a pasażerom zaoferować coś nowego, świeżego. Stąd między innymi moja propozycja. Fakt, że byłaby to swego rodzaju rewolucja na śląskich torach, ale myślę, że gra jest warta świeczki. Wszystkie ościenne zakłady PR znają już moją propozycję, na ja znam stanowisko ŚZPR i OZPR w tej sprawie, zobaczymy, czy skorzystają z moich pomysłów, czy dalej będą tkwić w średniowieczu i uruchamiać pociągi z Tarnowskich Gór do Herbów Starych, czy z Bytomia do Gliwic.
Erwin - 08-02-2011, 10:02
Temat postu:
@mk1992

Ja osobiście nie wierze. Propozycje są dobre i słuszne, ale rzeczywistość (kolejowa) naszego kraju jest jaka jest. Brakuje wszystkiego: pieniędzy, taboru, zasobów; przede wszystkim jednak wizji rozwoju i chęci poukładania czegoś, co przecież w innych, sąsiednich krajach, nieważne czy byłych socjalistycznych czy nie, funkcjonuje na tyle, że umacnia się przeświadczenie, że transport zbiorowy jest lepszy, tańszy i wygodniejszy od indywidualnego.

Tutaj na wszelkie petycje, prośby i propozycje otrzymujemy odpowiedzi "nie da się", "nie opłaca się", "nie stać nas", "niemożliwe". Nikt nie wymaga, żeby pociąg z regionalny z Katowic do Lublińca czy Krzepic jechał pół godziny i kursował co 15 minut. Ale obecna oferta to kpina. Wy sobie nawet sprawy nie zdajecie, ile ludzi z powiatów: lublinieckiego, oleskiego, wieluńskiego, pajęczańskiego, częstochowskiego i kłobuckiego jest potencjalnym pasażerem kolei. Niestety TYLKO potencjalnym. Wystarczy sobie stanąć w Świerklańcu na rondzie (DK 78 i DW 911) i pooglądać rejestracje. No ale jakiej argumentacji nie zastosujesz, odpowiedź będzie wiadomo jaka.
Anonymous - 08-02-2011, 14:06
Temat postu:
Erwin napisał/a:
Ja osobiście nie wierze. Propozycje są dobre i słuszne, ale rzeczywistość (kolejowa) naszego kraju jest jaka jest. Brakuje wszystkiego: pieniędzy, taboru, zasobów; przede wszystkim jednak wizji rozwoju


Erwin napisał/a:
Tutaj na wszelkie petycje, prośby i propozycje otrzymujemy odpowiedzi "nie da się", "nie opłaca się", "nie stać nas", "niemożliwe".


Może jestem idealistą, ale wierzę, że prędzej czy później będzie normalność na torach. Dlatego nie przestanę wysyłać do Przewozów Regionalnych swoich propozycji, zastrzeżeń, uwag itp.

Ok, ale wystarczy już tego schodzenia z tematu. Mamy tutaj dyskutować o docelowym układzie relacji pociągów w województwie śląskim, a nie o tym, czy da się, czy nie.

EOT.
Lil_Peter - 08-02-2011, 15:17
Temat postu:
Mi się tylko jedna rzecz nie podoba. Pociąg zaczynający bieg w Pyskowicach to totalne nieporozumienie. Ta stacja nie ma potencjału. Stacja. NIE, miasto. Poprostu nikt nie będzie jechał na dworzec PKP, tylko po to, żeby dojechać gdzieś w centrum GOPu, skoro ma autobus z samego centrum. Ta stacja znajduje się na odludziu.
Anonymous - 08-02-2011, 15:49
Temat postu:
Więc co lepsze, Strzelce Opolskie?
Tomasz K. - 08-02-2011, 16:44
Temat postu:
Trochę egzotyczna propozycja odbudować linię Pyskowice-Pyskowice Miasto
Anonymous - 08-02-2011, 16:46
Temat postu:
Zejdźmy na ziemie. W momencie, kiedy pociąg z Katowic do Gliwic jedzie prawie 40 minut, a z TG do Katowic ponad 70 dyskusja o odbudowie linii Pyskowice - Pyskowice Miasto to czyste science fiction. Może w perspektywie 10/15 lat, kiedy ktoś wpadnie na pomysł budowy SKM na Śląsku, ale na pewno nie teraz.
Seblit - 08-02-2011, 17:03
Temat postu:
Skoro podałeś tu pociągi wyprowadzone do Krakowa czy do Ostrowa, to te Pyskowice można wydłużyć do Opola bo same w sobie nie maja żadnego sensu.
sabatnik - 09-02-2011, 17:24
Temat postu:
Relacje Oświęcim - Cieszyn już można osiągnąć. Wystarczyłoby tylko/aż odrobinę dobrej woli ze strony kolejarzy. Gorzej z Kraków - Cieszyn, z której bardzo bym się ucieszył. Ewentualnie Kraków-Czechowice jak dawniej + Czechowice - Cieszyn lepiej skomunikowane.
mike_sc3 - 10-02-2011, 22:04
Temat postu:
Zauważyłem, że jest parę osób, które po przyjeździe do Katowic składu z Kozłowa (przyj. 7:40) zostaje w składzie przechodzącym na kurs do Gliwic (odj. 7:48). Dlatego uważam, że połączenia ...-Olkusz-Gliwice mają potencjał. Natomaist nie widzę zapotrzebowania na kursy z Wolbromia, Olkusza, Strzemieszyc na kursy do Tychów.
sympatyk - 21-07-2012, 13:39
Temat postu:
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat mojego pomysłu dotyczącego hipotetycznego łączenia relacji i utworzenia jednej wspólnej w przypadku przejęcia przez Koleje Śląskie obsługi połączeń w całym województwie śląskim. Pomysł dotyczy linii nieco mniej obleganych przez podróżnych. Tak więc co powiecie na BEZPOŚREDNIE POCIĄGI relacji Częstochowa-Herby Nowe (zmiana kierunku jazdy)-Tarnowskie Góry-Bytom (zmiana kierunku jazdy) -Gliwice-Kędzierzyn Koźle (zmiana kierunku jazdy) - Racibórz-Chałupki (Bohumin?)? Widziałbym przynajmniej dwie pary takich pociągów.
Lil_Peter - 21-07-2012, 13:48
Temat postu:
Ty myślisz, że komuś będzie się chciało jechać tym pociągiem całą lub prawie całą trasę?! Te zmiany kierunku to kompletna bzdura. Zmian kierunku powinno się unikać, chyba że są one NIEZBĘDNE.
sympatyk - 21-07-2012, 14:04
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
kompletna bzdura

Niecałych 100 km jest w mojej propozycji pomiędzy miastami MIĘDZY KTÓRYMI DZIŚ NIE MA BEZPOŚREDNICH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH:
1. Racibórz-Gliwice
2. Racibórz-Bytom
3. Kędzierzyn Koźle-Bytom
4. Kędzierzyn Koźle-Tarnowskie Góry
5. Gliwice-Tarnowskie Góry
6. Bytom-Częstochowa.
To tylko przykłady.
Czy połączenie ich koleją naprawdę zasługuje jedynie na nazwanie ich kompletną bzdurą? Przy "kiblu" czy ELFie zmiana kierunku jazdy nie trwa przecież zbyt długo.
Tomasz K. - 22-07-2012, 10:55
Temat postu:
Cytat:
Ty myślisz, że komuś będzie się chciało jechać tym pociągiem całą lub prawie całą trasę?!

A Ty myślisz, że pociąg to samolot i jeżdżą tylko ludzi e z punktu A do punktu B?
Łączenie relacji jest dobre, ale też bez przesady.
sebek - 22-07-2012, 11:21
Temat postu:
Jak skończy remont katowickiego dworca, można pokombinować z przedłużonymi relacjami, tymbardziej, że już dziś, wiele regio ma ukryte relacje i często spotykam przejścia składów Racibórz - Katowice na Katowice - Lubliniec, czy Kraków - Katowice na Katowice - Kluczbork. Zrobienie dłuższej relacji wyjdzie na plus, pasażer zamiast latać po peronach, szukać przesiadek, będzie miał bezpośrednie połączenia. Wydaje mi się, że obecne rozkłady są fatalne i pasażerowie mając przed sobą kilka przesiadek, w ogóle odchodzą od PKP.
Jazda bezpośrednio to wygoda, a przesiadki, sami wiecie, wystarczy jedno opóznienie i cała podróż może być koszmarem. Jestem za połączeniem krótszych relacji w dłuższe, bardziej przydatne.
Lil_Peter - 22-07-2012, 13:22
Temat postu:
Może źle się wyraziłem. Łączenie relacji - zdecydowanie tak, szczególnie gdy są ukryte (chodzi mi głównie o te "katowickie"), ale niech to ma ręce i nogi. Ciągłe zmiany kierunku tylko wydłużą czas jazdy. Można by się pokusić o Czestochowa - Gliwice przez Tarnowskie Góry. Tylko pytanie czy znajdą się chętni na taką podróż. Gwarantuje wam, że... nie. To będzie kilka osób. Poza tym, łączenie relacji. Często jest tak, że w wyniku łączenia "ukrytych" połączeń jest to tylko jednostronna relacja. Tak być nie może. Jeżeli miałby być pociąg Racibórz - Kielce to MUSIAŁBY on mieć swoją powrotną relację, a tak raczej nie będzie... To wszystko musi być zrobione z głową, a nie na zasadzie łączenia "co popadnie".
Bardi78 - 22-07-2012, 13:44
Temat postu:
Ja osobiście widziałbym relację Oświęcim-Mysłowice-Katowice-Gliwice
Poza relacją Oświęcim-Katowice dalsza relacja do Gliwic odciążyła by szczególnie w godzinach szczytu przepełnione pociągi Częstochowa-Gliwice...
Lil_Peter - 22-07-2012, 14:54
Temat postu:
Bo mieszkasz w Oświęcimiu, a w Gliwicach masz pracę/szkołe?
Bardi78 - 22-07-2012, 16:49
Temat postu:
Nie, nie mam nic wspólnego z Gliwicami jak już cie tak interesuje moje osobiste życie...
Wielu mieszkańców Oświęcimia skarży się że pociągów jest tak mało, w dni robocze nieraz zdarza mi się jeździć do Katowic i poranne kursy nieraz mają obłożenie powyżej 100 osób więc frekwencja jest, a napewno niejeden z Oświęcimia, Lędzin czy Mysłowic nieraz przesiada się na dalszą podróż w kierunku Gliwic ponadto jak wspomniałem kiedyś średnio co 20 minut w szczycie jeździły pociągi z Katowic do Gliwic więc uważam że wart odciążyć relacje Gliwice-Częstochowa przedłużeniem relacji z Oświęcimia...
Lil_Peter - 22-07-2012, 17:02
Temat postu:
Uważasz, że w celu "odciążenia" GL- CZW należy im zabrać pociągi i pociągnąć je do Oświęcimia zamiast do Częstochowy, tak?
Bardi78 - 22-07-2012, 17:15
Temat postu:
Wszytko ok u ciebie tak prywatnie i wogóle???
Gdzie ja napisałem zabrać?Wskaż łaskawie to miejsce!
Jak masz problemy ze zrozumieniem to wytłumacze łopatologicznie:
Obecnie najpopularniejszą linią na Śląsku lub inaczej o najwyższej frekwencji obsługuje relacja Cżestochowa przez Katowice do Gliwic...nieraz się słyszy że pociągi szczególnie na Katowice-Gliwice są przepełnione w godzinach szczytu
WIĘC PROPONUJE ABY POCIĄGI RELACJI OŚWIĘCIM-KATOWICE JECHAŁY DALEJ AŻ DO GLIWIC CO ODCIĄŻYŁO( MAM NADZIEJE ŻE SŁOWO TO JEST CI ZNANE) PRZEPEŁNIONE POCIĄGI RELACJI CZĘSTOCHOWA GLIWICE GDYŻ LUDZIE JADĄCY Z KATOWIC DO GLIWIC MIELI BY WIĘCEJ POCIĄGÓW ,MIELI BY WIĘKSZY WYBÓR GDYŻ NA ODCINKU KATOWICE-GLIWICE JECHAŁY BY POCIĄGI Z KIERUNKU:
CZĘSTOCHOWY
LUB Z KIERUNKU
OŚWIĘCIMIA
O ŻADNYM ZABIERANIU POCIĄGÓW NIE WSPOMINAŁEM WRĘCZ PRZECIWNIE PISAŁEM O DODAWANIU POCIĄGÓW ALE JAK WIDZE CIĘŻKO POJĄĆ
Lord W - 22-07-2012, 20:45
Temat postu:
Kotko mówiąc chodzi o to, żeby pociągi z Oświęcimia nie kończyły biegu w Katowicach, a w Gliwicach, żeby zwiększyć częstotliwość pociągów na odcinku Katowice - Gliwice. Po prostu trzeba inaczej ułożyć obieg składów na trasie Katowice - Oświęcim bez jakiejkolwiek ingerencji w relacje do Częstochowy.

Chyba o to chodziło przedmówcy. Smile
Bardi78 - 22-07-2012, 20:59
Temat postu:
No ba:) Jak widze nie masz problemu ze zrozumieniem moich słów gdzie nie mam mowy o wsytępowaniu wyrazów typu zabrać pociąg do częstochowy:)
sympatyk - 22-07-2012, 21:52
Temat postu:
Bardi78 napisał/a:

PROPONUJE ABY POCIĄGI RELACJI OŚWIĘCIM-KATOWICE JECHAŁY DALEJ AŻ DO GLIWIC

Będę więc kontynuował swoją namolność w lansowaniu mojej propozycji i dodam że owszem część pociągów z Oświęcimia mogłaby jechać do Gliwic uzupełniając pociągi rel. Częstochwa-Gliwice, a część mogłaby pojechać do Bytomia na skomunikowanie mojej propozycji opisanej kilka postów wyżej dla pociągów rel. Chałupki-Częstochowa.
Ha! Tylko ile tych pociągów z Oświęcimia musiałoby jeździć?! Laughing
m966 - 26-07-2012, 14:36
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
Można by się pokusić o Czestochowa - Gliwice przez Tarnowskie Góry.


To już lepiej przez Lubliniec.
prapak - 27-07-2012, 13:18
Temat postu:
Jeżeli chodzi o propozycje nowych połączeń to ja uważam, że Tychom jak i Katowicom potrzeba SKM
w niżej podanych relacjach
Rel. I Oświęcim- Babice-Nowy Bieruń-Bieruń Stary- Bieruń Stary Mleczarnia- Tychy Fabryka Fiat- Tychy Urbanowice-Tychy lodowisko-Tychy Grota Roweckiego-Tychy Bielska- Tychy Harcerska- Tychy- Katowice Podlesie-Katowice Jankego (Nowy przystanek)-Katowice Piotrowice-Katowice Zadole(Nowy Przystanek)-Katowice Ligota-Katowice Bugla(Nowy przystanek)-Katowice-Katowice Damrota/Uniwersytety (Nowy przystanek)- Katowice Zawodzie- Katowice Szopienice- Katowice Morawa (Nowy przystanek)-Sosnowiec Naftowa (Nowy przystanek)- Sosnowiec Główny - Sosnowiec Parkowa(Nowy przystanek)- Sosnowiec Środula(Nowy przystanek) co 30 min
Rel. II
Mysłowice-Mysłowice Brzęczkowice-Mysłowice Brzezinka-Mysłowice Kosztowy- - Lędziny Murckowska Świniowy (Nowy przystanek)- Lędziny Hołdunowska/Osiedle Centrum (Nowy przystanek)- Lędziny Pokoju/Os Ziemowit (Nowy przystanek przesunięcie starego w kierunku ul. Pokoju)- Górki Ściernie- Bieruń Stary- Bieruń Stary Mleczarnia- Tychy Fabryka Fiat- Urbanowice- Tychy lodowisko- Tychy Grota Roweckiego- Tychy Bielska- Tychy Harcerska- Tychy (Zmiana Czoła)- Wyry- Łaziska Średnie- Orzesze Miasto (budowa łącznika do linii Orzesze Gliwice bezpośrednio z Orzesza Miasto bez konieczności zmiany czoła)- Orzesze- Ornantowice- Gierałtowice- Przyszowice- Gliwice Wschód (Nowy przystanek)-Gliwice- Gliwice os. Kopernika (Nowy przystanek)- Gliwice Łabędy- Gliwice Kuźnica ( Nowy przystanek)- Pyskowice co 1 h
Uzasadnienie koncepcji:
Po I obecnie PKS Oświęcim uruchamiający kursy z Oświęcimia do Tychów jest przeciążony. Ciągi pasażerów są tak duże że PKS jeździ niemal co 15 min i nie da się do niego wejść
-KZK GOP łączy Lędziny z Mysłowicami gdzie są największe ciągi pasażerów z miasta Lędziny
Wiele osób z Lędzin uczy się bądź pracuje w Tychach przez co autobusy miejskie 262 i 536 kursujące co 1 h są przeciążone.
Odc. Mysłowice- Lędziny- Tychy ma duży sens ekonomiczny patrz wyżej
Autobusy nr 33 łączące Tychy z Gliwicami kursujące co ok. 1 h także są przeciążone co wymaga uruchamiania przegubowców
Tylko 2 długie relacje a nie na przykład 4 krótsze: Mysłowice- Lędziny- Tychy, Tychy- Oświęcim, Tychy Urb.-Gliwice oraz Tychy Urb- Sosnowiec Środula są konieczne z powodu ograniczanej przepustowości linii na odc. Tychy Urb- Tychy.

Koncepcja kolei beskidzkiej
Po pierwsze pociągi relacji Sucha Beskidzka Żywiec nie maja racji bytu powinny kursować co najmniej do Bielska Białej propozycja linii kolei beskidzkiej
Sucha Beskidzka- Stryszawa- Lachowice-Lachowice Centrum- Kurów Suski- Hucisko-Pewel Wielka- Pewel Wielka Centrum- Jeleśnia- Pewel Mała- Żywiec Sporysz- Żywiec- Pietrzykowice Żywieckie- Łodygowice- Łodygowice Górne- Wilkowice Bystra- Bielsko Biała Mikuszowice- Bielsko Biała Leszczyny- Bielsko Biała Lipnik- Bielsko Biała Główna- Bielsko Biała Zachód- Bielsko Biała Górne- Bielsko Biała Aleksandrowice- Bielsko Biała Wapienica- Jaworze Jasienica- Jasienica koło Bielska- Grodziec Śląski- Pogórze- Skoczów- Skoczów Bładnice- Goleszów- Goleszów Górny- Bażanowice- Cieszyn kursowanie co 1 h tak by na odc. Bielsko Biała- Żywiec tworzyły z pociągami relacji Kluczbork/Lubliniec/Tarnowskie Góry-Katowice- Żywiec/ Zwardoń (wydłużenie relacji, o którym mowa niżej) takt 30 min.

Jak najbardziej popieram wydłużenie obecnych pociągów relacji Oświęcim-Nowy Bieruń- Imielin- Mysłowice- Katowice do Gliwic i uważam że powinny one kursować co 1 h uzupełniłyby obecnie kursujące pociągi co 30 min relacji Gliwice- Katowice- Zawiercie/ Częstochowa i tworzyłyby z nimi takt np. pomiędzy pierwszym, a drugim i drugim a, trzecim byłby odstęp 15 min a pomiędzy trzecim a pierwszym 30 min.
Dodatkowo Oświęcim uzyskałby połączenie z Gliwicami oraz wg koncepcji podanej wyżej skm (dla Tychów, Katowic i Gliwic) z Sosnowcem. pociągi przez Mysłowice wraz z pociągami przez Tychy mogłyby tworzyć takt w połączeniu Katowic z Oświęcimiem raz ten przez Mysłowice raz ten przez Tychy co dałoby połączenie tych 2 miast pomiędzy pierwszym a drugim poc. Oraz drugim a trzecim odstęp 15 min oraz pomiędzy trzecim a pierwszym odstęp 30 min (co 1 h przez Mysłowice, co 30 min przez Tychy)

Uważam, że pociągi z Cieszyna przez Zebrzydowice, Chybie nie powinny kończyć biegu w Czechowicach Dziedzicach, ale w Katowicach i kursować co 1h tworząc takt 30 min z pociągami relacji Kluczbork/Lubliniec/Tarnowskie Góry-Katowice- Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń (planowane wydłużenie o którym mowa niżej) na odcinku Katowice- Czechowice Dziedzice.

Pociągi relacji Rybnik – Orzesze – Mikołów - Katowice powinny być wydłużone do Częstochowy i jeździć co 1 h razem z pociągami z Gliwic do Częstochowy powinny tworzyć na odc. Zawiercie Częstochowa takt 30 min (pociągi z Gliwic do Częstochowy jeżdżą co 1h) a na odc. Katowice Zawiercie (pociągi z Gliwic do Zawiercia jeżdżą co 30 min) następujący takt pomiędzy pierwszym a drugim, drugim a trzecim 15 min odstępu oraz pomiędzy trzecim a pierwszym 30 min odstępu.

Pociągi relacji Zwardoń/Żywiec/Bielsko Biała-Katowice powinny być wydłużone przez Chorzów miasto do Tarnowskich Gór/Lublińca/ Kluczborka wraz ze zmianą czoła w Katowicach i kursować co 1 h. Połączyło by to południe województwa z tak popularną atrakcją jak wpkiw w Chorzowie oraz planetarium.


Pomiędzy Katowicami a Sosnowcem powstałaby prawdziwa SKM-ka tworzyłyby ją poc. z Oświęcimia przez Tychy do Sosnowca Śruduli (co 30 min) poc z Rybnika do Częstochowy co 1h oraz poc z Gliwic do Zawiercia/Częstochowy co 30 min daje to aż 5 poc. na h wszystkie te poc. na odc. Katowice Sosnowiec mogłyby zatrzymywać się w Sosnowcu na wszystkich przystankach : Sosnowiec Naftowa (Nowy przystanek)- Sosnowiec Główny - Sosnowiec Parkowa(Nowy przystanek)- Sosnowiec Środula oraz w Katowicach na przystanku Katowice Damrota/Uniwersytety (Nowy przystanek) na pozostałych nowych przystankach zatrzymywałyby się tylko poc. z Oświęcimia przez Tychy.

Wszystkie poc. z Oświęcimia do Czechowic Dziedzic powinny kursować aż do Bielska Białej co 1h i tworzyć na odc. Czechowice Bielsko Biała wraz z poc.Kluczbork/Lubliniec -Katowice/ Bielsko Biała- Żywiec/Zwardoń kursującymi co 1 h takt 30 min
Tak więc mamy na odc. Bielskich
Pomiędzy Czechowicami a Bielskiem takt 30 min (Oświęcim- Bielsko Biała raz na 1h, Kluczbork/Lubliniec-Katowice-Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń raz na 1 h)
-Pomiędzy Bielskiem a Żywcem takt 30 min (Sucha Beskidzka-Żywiec- Bielsko Biała-Cieszyn co 1 h, Kluczbork/Lubliniec-Katowice-Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń raz na 1 h)
-Pomiedzy Katowicami, a Czechowicami Dziedzicami takt 30 min (Kluczbork/Lubliniec-Katowice-Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń raz na 1 h, Katowice-Czechowice Dziedzice- Zebrzydowice-Cieszyn raz na 1h)

[ Dodano: 27-07-2012, 14:09 ]
Pociągi przyspieszone relacji Katowice - Częstochowa w związku z dużym zatłoczeniem trasy na odc. Katowice Sosnowiec w mojej koncepcji zostałyby przetrasowane z postojami tylko w Chorzowie Mieście- Bytomiu- Tarnowskich Górach dalej linią na Kłobuck przez nowo wybudowaną łącznicę z tej linii w okolicach Boronowa łączącą ja z linią Lubliniec- Częstochowa w okolicach Blachowni zmierzałyby bez postoju do Częstochowy byłoby to najkrótsze i najszybsze połączenie łączące Katowice z Częstochową z tylko 3 postojami pośrednimi.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group