INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Modernizacja linii kolejowych

adamec21 - 18-02-2011, 13:29
Temat postu: Modernizacja linii kolejowych
Witam, wczoraj usłyszałem podczas rozmowy pracowników PKP, że "... szyny są już zamówione i w pierwszej kolejności będą modernizować niezelektryfikowane linie..." ale nie dosłyszałem o jaka trasę chodzi. Może ktoś coś wie na ten temat?
sasho33 - 18-02-2011, 14:08
Temat postu:
Jest wszystko napisane w tym dziale, wystarczy poszukać.
Modernizacja linii 356 i 357, w temacie Remont linii Poznań-Wągrowiec.

Modów proszę o usunięcie tematu, tam możemy przecież kontynuować gdzie jest już na to miejsce.
adamec21 - 18-02-2011, 21:40
Temat postu:
Ja miałem nadzieję na linię 360.
pospieszny - 06-06-2012, 11:53
Temat postu:
Wielkopolska: 36 mln zł na przebudowę linii.

Dwa projekty modernizacji linii kolejowych w województwie wielkopolskim otrzymały dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Przebudowane zostaną odcinki Poznań Wschód – Gołańcz oraz Wolsztyn – Luboń.

Pierwsze zadanie dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na odcinku Poznań Wschód – Gołańcz. Prace są częścią większego zadania inwestycyjnego mającego duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracja poznańską. Roboty będą się odbywać na linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec od km 0,488 do km 52,370.

Projekt obejmuje m.in. wymianę nawierzchni torowej na bezstykową (na części trasy), naprawę istniejącej nawierzchni torowej w torach głównych dodatkowych stacji Wągrowiec, wymianę rozjazdów na torze głównym zasadniczym na stacji Wągrowiec, budowę kilku peronów, modernizację tunelu na stacji Wągrowiec oraz montaż samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP) na kilku przejazdach kolejowych na modernizowanym odcinku.

Realizacja powyższych zadań zapewni poprawę bezpieczeństwa zarówno użytkowników transportu kolejowego jak również podróżujących samochodami. Poza tym znacząco zwiększy się komfort podróży poprzez budowę dodatkowych przystanków oraz peronów na stacji Wągrowiec. Zwiększy się również dostępność do transportu kolejowego dla osób niepełnosprawnych.

Drugie zadanie również stanowi część większej inwestycji. Cel jest taki sam jak w przypadku poprzedniego projektu: poprawa połączeń małych miejscowości ze stolicą Wielkopolski. Prace prowadzone będą na odcinku Wolsztyn – Luboń na linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń i będą polegać na regulacji niwelety torów, wymianie nawierzchni torowej na bezstykową (na części trasy), robotach ziemnych i odwodnieniowych (na wybranym odcinku trasy) oraz modernizacji układu torowego na stacji Rakoniewice. Ponadto zmodernizowane zostaną wybrane przystanki osobowe, wyremontowane lub zlikwidowane zostanie 15 przejazdów a jeden most i jeden wiadukt przejdą remonty. Wybrane przystanki osobowe zyskają też oświetlenie na peronach oraz specjalne podjazdy dla osób niepełnosprawnych.

Oba projekty realizowane przez poznański oddział PKP Polskich Linii Kolejowych opiewają na kwotę 57, 8 mln zł. Dofinansowanie przyznane zostało w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, priorytet II „Infrastruktura komunikacyjna”, działanie 2.3 „Modernizacja regionalnego układu kolejowego” i wyniesie 36,1mln zł.


źródło:Kurier Kolejowy
sympatyk - 06-05-2014, 19:39
Temat postu:
Będzie modernizacja linii Poznań – Szczecin.

Przy współudziale finansowym Unii Europejskiej, ma zostać zmodernizowana linia kolejowa łącząca Poznań ze Szczecinem. Prędkość na niej zostanie podniesiona do 160 km/godz.
Odcinek ten jest fragmentem międzynarodowej magistrali Malmoe/Ystad – Wiedeń/Budapeszt/Praga, w Polsce przebiegającego w relacji Świnoujście – Chałupki. Bogusław Liberadzki, europoseł SLD i były minister transportu i gospodarki morskiej, potwierdził (w rozmowie z Radiem Szczecin), że trasa pomiędzy Poznaniem i Szczecinem będzie modernizowana przy współudziale unijnych pieniędzy.

– 80% kosztów modernizacji trasy Poznań-Szczecin zostanie pokryte z UE. Bruksela wyraziła na to zgodę, teraz wystarczy przygotować projekt, ogłosić przetargi i robić – powiedział Liberadzki.

Były minister dodał, że mimo realizacji zarówno tej inwestycji, jak i spodziewanej w najbliższych latach modernizacji trasy łączącej Szczecin z Berlinem, stolica woj. zachodniopomorskiego wciąż jest bardzo słabo połączona z innymi regionami, co skazuje ja na marginalizację. – Szczecin, pomimo iż znajduje się blisko granicy z Niemcami, czyli prawie przy samej „starej” Unii Europejskiej, a także przecież niedaleko Szwecji i Danii, nie jest dobrze połączony z żadnym z tych państw. Nie jest też zresztą, mówiąc w przenośni, dobrze połączony z Polską: z Poznaniem, Warszawą czy też Wrocławiem – ocenił Liberadzki.

Europoseł zauważył, że po ubiegłorocznym wyjazdowym posiedzeniu Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego (w ramach którego zorganizowano m.in. przejazd pociągiem ze Szczecina do Berlina) „padła konkluzja, że trzeba zwiększyć dostępność Szczecina”, właśnie m.in. poprzez podniesienie do 160 km/godz. prędkości na trasie do Poznania. Dodał też, że rząd polski miał nie być szczególnie zainteresowany tą inwestycją, a zgoda Brukseli na dofinansowanie tego działania jest efektem m.in. determinacji europosłów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52057/bedzie_modernizacja_linii_poznan_szczecin.html
sabatnik - 26-06-2014, 19:04
Temat postu:
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć, gdzie poczytam o stacji Gorzów Wlkp.? Zaciekawiła mnie ta stacja, a zwłaszcza jej przebudowa/modernizacja z lat 90. Wpierw były dwa tory na estakadzie, teraz jeden i nie wiadomo czy w ogóle coś zostanie. Część północna i południowa i inne wątki. Z góry dziękuję.
kolejfan - 26-06-2014, 21:55
Temat postu:
Może coś z tego Ciebie zainteresuje:

http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=143&okno=galeria

Ale wydaje mi się, że z leksza nie ten temat a już tym bardziej działRazz
Powinieneś pytać się w odpowiednim województwie, czyli Lubuskim
sabatnik - 28-06-2014, 12:17
Temat postu:
Oczywiście mój błąd. Weekend spędziłem w Wielkopolsce i dlatego tutaj "szperałem" i błędnie zamieściłem post. Przeglądnę więc i lubuskie. Ciekawy opis Gorzowa Wlkp. znalazłem na stronie "pod semaforkiem".
calsberg - 21-09-2014, 13:59
Temat postu:
Kolejne podkłady zjeżdżają do Wronek...czyżby kolejny etap rewitalizacji linii Poznań-Szczecin?
rail_user - 21-09-2014, 19:12
Temat postu:
A jakie ? Drewno czy beton ?
calsberg - 21-09-2014, 21:20
Temat postu:
Beton
wodkangazico - 21-09-2014, 22:32
Temat postu:
Szamotuły - Pęckowo - "dwójka" już chyba zamknięta.
rail_user - 23-09-2014, 17:33
Temat postu:
Jak "beton" to ciągła wymiana podkładów w torze nr 2
wodkangazico - 24-09-2014, 21:11
Temat postu:
Taka ona "ciągła", jak stosunek przerywany - ciekawe, czy gdyby rządził Towarzysz Stalin, odważyliby się pomijać stacje?
calsberg - 09-10-2014, 11:17
Temat postu:
Podbijam....podkłady już leżą podejrzewać że lada w moment tor nr 2 będzie czynny. Czy planowane są dalsze prace od Wronek w kierunku Krzyża? Czy skrócony czas jazdy od Poznania do Wronek zostanie zniwelowany obniżeniem prędkości od Wronek do Krzyża? Smile efekt taki że jadąc do Szczecina będę jechał tyle samo, albo i dłużej......
mm - 31-03-2016, 08:56
Temat postu:
Taka 1 kwietniowa zapewne ciekawostka http://www.asta24.pl/2016/03/30/bedzie-kolej-trasie-czarnkow-wagrowiec/
wodkangazico - 31-03-2016, 16:01
Temat postu:
Cytat:
Władze Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego, chcą odbudować trasę kolejową Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec.

A Noteci, przy okazji pogłębić nie chcą?
Cytat:
Odbudowanie linii, pozwoliłoby otworzyć się im na połączenie z cała Polską

Nooo! A rzeką, prosto z mórz i oceanów mogłyby docierać ośmiotysięczniki...
A nie, coś mi się poj...ło, przecież to góry są. Mr. Green
mm - 31-03-2016, 16:09
Temat postu:
To nie głupi pomysł centrum przesiadkowe w Czarnkowie z pociągu na statek i koniecznie dwa małe jasne Noteckie na drogę Very Happy
kubanowy - 06-05-2016, 20:00
Temat postu:
z ciekawostek to linia 368 prawdopodobnie do likwidacji, zwłaszcza po kolizji ciężarówki z wiaduktem w Sierakowie.
sympatyk - 14-12-2017, 22:08
Temat postu:
Drugi tor na linii Poznań – Piła możliwy, ale niepotrzebny.

Modernizacja linii nr 354 przewiduje możliwość dobudowania drugiego toru pomiędzy Obornikami a Dziembówkiem. Województwo nie widzi jednak takie potrzeby tym bardziej, że koszty byłyby wysokie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/drugi-tor-na-linii-poznan--pila-mozliwy-ale-niepotrzebny-84871.html
Jerry - 09-10-2018, 14:10
Temat postu:
Czy od 13 października 2018r. otwierają linię z Piły do Poznania czy będzie wydłużone zamknięcie??
Auderman - 08-04-2022, 17:38
Temat postu:
Kolejne pieniądze wyrzucono w błoto bo remont będzie remontowany
To dotyczy linii 353

https://poznan.tvp.pl/59533194/linia-kolejowa-poznanpila-ma-byc-szybciej-i-sprawniej
sympatyk - 09-05-2022, 13:46
Temat postu:
Alusta i Compremum wykonają prace na linii 281.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum Alusta i Compremum umowę za ok. 44 mln zł na dokumentację i roboty na linii nr 281.
Jak informuje PKP PLK, po realizacji robót na linii nr 281 między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem, na ok. 14 km, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h – nawet dwukrotnie szybciej niż obecnie. Podróże skrócą się z 20 min do ok. 15 min.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/alusta-i-compremum-wykonaja-prace-na-linii-281-107978.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group