INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - [PKP IC] Syberia w pociągu Moskwa - Warszawa

xzielak - 24-02-2011, 09:53
Temat postu: [PKP IC] Syberia w pociągu Moskwa - Warszawa
Zamarznięte drzwi do toalety, długie godziny w zimnych przedziałach - takie luksusy zafundował pasażerom ekspres Intercity z Moskwy do Warszawy. Polacy z zazdrością patrzyli na pasażerów rosyjskich wagonów w tym samym pociągu, którzy bawili się w t-shirtach.

Pan Marcin, kielczanin pracujący w Moskwie, długo nie zapomni podróży z wtorku na środę ekspresem Polonez z Moskwy do Warszawy.

Podróż trawa 20 godzin, ale już gdy wsiadł do pociągu podejrzewał, że nie będzie łatwo.

- W przedziałach była 5 stopni Celsjusza. Nikt nie zdejmował kurtek i płaszczy. Pomyślałem, pociąg ruszy, to się rozgrzeje - opowiada kielczanin.

Ale się nie rozgrzał. - Po czterech godzinach temperatura skoczyła na jakieś plus 13! Próbowaliśmy się rozgrzać piwem, ale jak się okazało to był poważny błąd, bo nie można było dostać się do toalety, drzwi zamarzły - opowiada i dodaje. - Ale jak zobaczyliśmy, że w sąsiednim wagonie, kolei rosyjskich, jadącym w tym samym składzie pasażerowie chodzą sobie w T-shirtach, cieplutko, żartują, śpiewają, a my jak zesłańcy na Syberię, w kożuchach, to o mało nas szlag nie trafił.

Nawet jakby chcieli zagrzać się w rosyjskim wagonie to nie mogli, bo drzwi między wagonami też zamarzły, podobnie jak drzwi wyjściowe. - Te w Intercity takie nowoczesne mają, rozsuwane. Dawniej to by się takie drzwi na siłę otworzyło, tych się nie da. Pułapka - dodaje kielczanin. Okazuje się, że intercity wysyła na swoją najzimniejszą trasę wagony kompletnie niedostosowane do rosyjskich mrozów. Jak się okazuje fatalnymi warunkami ostatniego kursu nie jest zdziwiony Michał Jankowski, kierownik linii międzynarodowych Intercity. - Jak ten pociąg ruszał z Moskwy, było minus 32 stopnie. Skrajna sytuacja, nie można było tak szybko rozgrzać tych wagonów - tłumaczy z rozbrajającą szczerością.

- Ale rosyjskie wagony udało się rozgrzać - zauważamy.

- No tak, ale nasze nie są dostosowane to takich temperatur, bo są stare. Rosyjskie są całkiem innej konstrukcji, nowsze, nowocześniejsze. Oczywiście dążymy do tego, żeby wymienić wagony na takich trasach, ale w pierwszym rzędzie naprawiamy te, które mamy. Najważniejsza teraz jest większa liczba wagonów - tłumaczy Jankowski.

Nadziei na poprawę nie widać, więc lepiej zanim wybierzemy polski ekspres na trasie Moskwa - Warszawa sprawdźmy, czy temperatura na zewnątrz nie spadła poniżej minus 10 st. C albo wybierzmy rosyjski wagon.

Bilet w jedną stronę kosztuje 360 zł w trzyosobowym przedziale sypialnym lub 480 zł w przedziale dwuosobowym.

Źródło: kielce.wyborcza.pl
sasho33 - 24-02-2011, 11:36
Temat postu:
Po pierwsze to nie jest żaden ekspres.. Rolling Eyes
Po drugie, to przejść z wagonów rosyjskich do polskich się nie da, bo są zablokowane - wagony rosyjskie to same sypialki, które są rezerwowane przed wyjazdem i nie ma takiego czegoś jak przechodzenie w trakcie. Polecałbym zasięgnąć języka zanim się napisze w gazecie, później ludzie myślą że drzwi zamarzły a to nieprawda.
Po trzecie, bez komentarza pozostawię stylistykę pisania tego pismaka.
Beatrycze - 24-02-2011, 11:49
Temat postu:
sasho33, to o czym piszesz nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Istotą sprawy jest fakt, że w rosyjskich wagonach było ciepło, a w polskich należących do PKP IC była lodówka.
Tomasz - 24-02-2011, 14:02
Temat postu:
To pokazuje jak się dąży w naszym kraju do likwidacji kolei.
sasho33 - 24-02-2011, 14:08
Temat postu:
@Beatrycze,
ma znaczenie. Pismak pokazuje nierzetelność pracy PKP IC (której nie mam zamiaru kwestionować - ma rację), podczas gdy sam pracuje w sposób nierzetelny i niedbały.
Tomasz - 24-02-2011, 14:11
Temat postu:
Wyborcza i PKP IC obydwie mają na sumieniu dużo i kropka. Taka jest prawda.
Picolo - 24-02-2011, 15:38
Temat postu:
sasho33, ale to nie jest temat o pismakach z gazety tylko o lodowni w wagonach PKP IC.

Post moderowany.

@mk1992.

sasho33 - 24-02-2011, 16:24
Temat postu:
Oczywiście, ale jak tych którzy nie pracują tak jak trzeba może oceniać ktoś kto sam nie pracuje tak jak powinien. Wg mnie dziennikarze powinni publikować artykuły ujawniające błędy i skandale innych tylko kiedy taki artykuł sam jest merytorycznie zgodny i napisany w całości poprawną polszczyzną. Natomiast już stos literówek to odrębna sprawa..
siwiutki91 - 24-02-2011, 17:58
Temat postu:
Cytat:
Najważniejsza teraz jest większa liczba wagonów - tłumaczy Jankowski.


aha czyli teraz dążymy do tego żeby było jak najwięcej wagonów ale o standardzie czyli przede wszystkim w taką pogodę ciepła zapomnijcie! Chcieliście więcej wagonów nie będzie ciepła. Może niedługo będa się tłumaczyć że za dużo wagonów i lokomotywa nie da rady ogrzać wszystkich? Komu ta ciemnota?
alf1923 - 24-02-2011, 18:45
Temat postu:
Nie wiem czy sie myle, ale skąd w jednym składzie "poloneza" wagony rosyjskie i polskie? Jeśli jednego dnia jeżdżą, tylko polskie, a drugiego tylko rosyjskie.Dopiero w Terespolu dołączone są ogólnodostepne. Chyba że nie chodziło o ten pociąg.
Noema - 24-02-2011, 18:50
Temat postu:
alf1923, jechałam kiedyś "Polonezem" do Moskwy. W Brześciu dołączyli kilka ichnich wagonów, tak więc na odcinku Brześć - Moskwa pociąg miał ok. 20 wagonów (z tego co pamiętam to naliczyłam 24). Analogicznie było w drodze powrotnej.

Na Wschodzie pociągi dalekobieżne z reguły są bardzo długie (20 wagonów i więcej), nie to co w Polsce - 3 wagony w TLK.
xzielak - 24-02-2011, 18:54
Temat postu:
Noema, u nas jest śmieszny cennik PLK. Daj więcej wagonów na tę samą ilość pasażerów, bankrut jak nic. W przypadku składów osobowych, PLK powinna mieć na względzie prędkość składu jaka może osiągnąć i tyle.
Krix - 24-02-2011, 22:20
Temat postu:
sasho33 napisał/a:
Po pierwsze to nie jest żaden ekspres.. Rolling Eyes
Po drugie, to przejść z wagonów rosyjskich do polskich się nie da, bo są zablokowane - wagony rosyjskie to same sypialki, które są rezerwowane przed wyjazdem i nie ma takiego czegoś jak przechodzenie w trakcie. Polecałbym zasięgnąć języka zanim się napisze w gazecie, później ludzie myślą że drzwi zamarzły a to nieprawda.


Wagony polskie to tez sypialki. W takiej sytuacji może jednak da sie chodzić po pociągu?
W Kiepurze widziałem pielgrzymki ludzi z rosyjskich sypialnych do restauracyjnego, chodzili w piżamach.

nawet jeśli nie - może widzieli ludzi z sasiedniego wagonu przez szybki Wink

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group