INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Linia 71 (Rzeszów-Ocice)

Sandmann - 18-03-2011, 11:26
Temat postu: Linia 71 (Rzeszów-Ocice)
Czy ktoś z Was orientuje się może jakie prace w najbliższym czasie czekają linię D29-71? Chodzi mi głównie o to, co z licznymi ograniczeniami prędkości, które związane są ze źle działąjącymi SSP (jest ich chyba prawie 20 na całej tracie, przez co jazda tą świeżo wyremontowaną linią do najprzyjemniejszych nie należy). Co z ewentualną elektryfikacją tej linii?
przewoz - 18-03-2011, 12:01
Temat postu:
Po prostu te SSP pewnie nie są uruchomione jeszcze...
A może są, a szynobusy kiepsko na nie oddziałują. Już bywały takie kwiatki, że niektóre szynobusy nie załczały SSP...
lubelak195 - 18-03-2011, 15:08
Temat postu:
przewoz, mylisz sie, to przecież wina Bombardiera, który zakładał SSP i to spartaczył, a PLK wytoczyła mu proces i Bombardier musi je zładować.Jak jedzie SU45 z wagonami, to też ona nie działa, więc na pewno cóś jest nie tak.
przewoz - 21-03-2011, 10:44
Temat postu:
Dobra. Czy instalacja jest w ogóle uruchomiona?
Dobrze wiem, że taki proces trochę trwa. A jak się przy nim nie widzi ludzi, to już w ogóle..
Sandmann - 21-03-2011, 22:09
Temat postu:
Jest uruchomiona już od dawna. Tylko nie zawsze reaguje na przejeżdżający pociąg.
przewoz - 22-03-2011, 09:45
Temat postu:
Jak nie zawsze reaguje to znaczy że jednak nie uruchomiona Smile Znaczy nie dostrojona.
Bo zjawisko jest znane, ale przy starszych instalacjach dotyczy niereagowania na przejazd niektórych nowszych szynobusów (najwyraźniej one nie spełniają jakiś wymagań...)
Krystian - 23-03-2011, 01:50
Temat postu:
Za każdym razem jak pomykam szynobusem przez 71 to przyglądam się tym SSP i, o dziwo, za każdym razem urządzenia te reagowały na przejazd szynobusu - były to i SA134, i SA103.
Od 1. czerwca będzie lepiej. SSP zostanie poprawione i pociągi będą jeździć z normalną prędkością, a co za tym idzie - frekwencja wzrośnie (hipotetycznie) Smile
forest - 23-03-2011, 10:55
Temat postu:
Zanim Cargo a obecnie już tylko CTL nie zaczęły regularnie jeździć od strony Ocic tak nie było, to wtedy, czyli nia przełomie marca i kwietnia 2010 roku pojawił się problem z nie załączeniem ssp przez szynobusy.
sebg85 - 07-06-2011, 18:50
Temat postu:
Kiedy można sie spodziewać normalnej prędkości na trasie Tarnobrzeg-Rzeszów? Obecnie TLK 1 godz 40 min i to jest tragedia. Skutecznie odpędza pasażerów, a później ze względu na niska frekwencje zlikwiduja pociąg z znów zostaniemy bez pospiesznych.
Anonymous - 07-06-2011, 19:00
Temat postu:
1h40 dla TLKi, a pamietam ze jakis rok czy dwa lata temu jechalem szynobusem z Rzeszowa do Tarnobrzega niewiele ponad godzine, ech.

[ Dodano: 14-07-2011, 23:15 ]
Odswiezam wątek, czy wiadomo cos nowego odnosnie naprawy sygnalizacji SSP na linii Rzeszow-Ocice ?
Radek - 23-10-2011, 15:24
Temat postu:
Jest jakaś szansa, aby pociągi z Rzeszowa do Stalowej Woli Rozwadów / Lublina zajeżdżały też do Sandomierza?
ET05 - 23-10-2011, 17:05
Temat postu:
Szansa jest, ale marszałek świętokrzyski lub starosta sandomierski musi dopłacić
MK_Rabka - 23-10-2011, 20:06
Temat postu:
Przydało by się też odbudować urządzenia SRK na stacji Sandomierz.
sokyl - 03-01-2012, 17:34
Temat postu:
Przetarg na elektryfikację linii nr 71
http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=35b3dc4955a99485b5375b4206cc4f06&futix=-29197000
pospieszny - 04-01-2012, 00:03
Temat postu:
sokyl, Zamówienie dotyczy : Opracowanie dokumentacji projektowej na elektryfikację linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów w ramach zadania Modernizacja linii kolejowej Rzeszów - Warszawa przez Kolbuszową.

Do fizycznej elektryfikacji po podjęciu decyzji małe 3 do 5 lat Mr. Green
sokyl - 04-01-2012, 16:18
Temat postu:
pospieszny,
No tak, ale zawsze to jakiś krok w tą stronę Smile Poza tym "oficjalnie widoczny", a nie tylko w postaci wypowiedzi pracowników IC nt. tego, że planuje się drut i pociągi IC mają tędy już wkrótce jeździć do W-wy.
sebg85 - 06-01-2012, 14:41
Temat postu:
Trzeba opierac się na słowie Pana prezesa PLK, które wypowiedział będąc w Tarnobrzegu. A mianowicie, że dokumentacja elektryfikacji linii 71 na odcinku Rzeszów-Ocice w 2012, a prace zostaną wykonane w 2013.
Anonymous - 06-01-2012, 14:53
Temat postu:
Jaki jest przewidywany czas przejazdu miedzy Rzeszowem a Warszawa przez Kolbuszową, oczywiscie realny, a nie propagandowy ? Na razie pociag TLK miedzy Stalową Wolą a Warszawą jedzie 5,5 godziny (230 km).
DarekP - 10-01-2012, 16:53
Temat postu:
Ja w młodości jeździłem 6h, a duża ilość obecnych modernizacji pozwala wrócić do tych dawnych czasów przejazdu. Gdyby zmodernizować linię z Rozwadowa do Lublina, to może byłaby to ciekawa alternatywa do trasy przez Skarżysko. Ale tam do elektryfikacji jeszcze dalej.
sebg85 - 10-01-2012, 18:33
Temat postu:
Czas przejazdu między Rzeszowem a Warszawą przez Tarnobrzeg, Rozwadów, Lublin szacunkowo wynosi około 6 godzin 30 minut. Odcinek Rzeszów-Lublin pociąg regio pokonuje w 3 godz 40 minut ze zmianą czoła w Rozwadowie (około 10 minut). Z Lublina do W-wy mniej więcej 2 godz 30 minut, przynajmniej do korekty marcowej kiedy to ma zejść poniżej 2 godzin, zakończony zostanie remont torowiska i pociągi wrócą na trasę przez Otwock.
Trzeba też pamiętać, że po remoncie jest łącznica w Charzewicach, która pozwala minąć Rozwadów bez zmiany czoła pociągu. Skraca to dodatkowo czas przejazdu.
Realnie można pośpiechem osiągnąć 5 godz 30 min.
Anonymous - 10-01-2012, 20:21
Temat postu:
5 godzin 30 minut to czas niezadowalający, gdyz przez E30 i CMK wychodzi niewiele wiecej.. a politycy mowili cos o 3 godzinach z Rzeszowa do Warszawy Mr. Green
DarekP - 11-01-2012, 11:31
Temat postu:
I uwierzyłeś w to? Pociąg to nie samochód, tutaj nie pojedziesz 50% więcej niż można.
maciej30 - 11-01-2012, 12:20
Temat postu:
DarekP Sebg85 O Lublinie mozecie zapomniec, elektryfikacja linii 71 nastapi dlatego zeby pociagi mogly szybciej kursowac z Warszawy do Rzeszowa i Przemysla ale przez radom - skarzysko kam i sandomierz, przez Lublin nie bedzie juz wiecej zadnych pociagow z Warszawy do Rzeszowa i Przemysla. Elektryfikacja linii 71 jest czescia zaplanowanej calej modernizacji linii kolejowej Warszawa - Rzeszow z polozeniem szczegolnego nacisku na modernizacje linii numer 8 Warszawa - Skarzysko i linii 25 odcinek Ostrowiec Sw - Sandomierz. Nie po to puszczono teraz TLKę przez sandomierz do przemysla zeby znowu jakies pociagi mialy kursowac przez Lublin. To bedzie postepowalo dalej, czyli dalsza modernizacja linii 25 i elektryfikacja linii 71 spowoduje dodanie kolejnych polaczen w tej relacji ale o Lublinie mozecie zapomniec i bardzo dobrze. Ktos w koncu madry poszedł po rozum do głowy i wzial sie za linie kolejowa ktora ma potencjal i zaczal przywracac pociagi a nie faworyzwac lublin dodajac kolejne polaczenia do tego miasta, takze zgodnie z powiedzeniem "to se ne vrati".
pp - 11-01-2012, 13:46
Temat postu:
Na chwilę obecną WC-Rzeszów p. Radom: WC-Skarżysko: 2h20' plus 10 minut zmiana kierunku, Skarżysko-Sandomierz: 2h, Sandomierz-Rzeszów: 1h20' plus 10' zmiana loka. Razem: 6h.
Będzie szybciej po remoncie WC-Radom, jeździe łącznicą Skarżyska, i elektryfikacji 71 (odpadnie czas na zmianę loka w Tarnobrzegu). Mówi się o godzinie w relacji WC-Radom, ale jak będzie naprawdę? Wtedy rzeczywiście czas WC-Rzeszów w okolicach 4h30' jest jak najbardziej realny.
lubelak195 - 11-01-2012, 21:07
Temat postu:
maciej30, PKP IC Lublin, jak zresztą cały wschód, marginalizuje,a Lublin nie ma żadnego połączenia z Przemyślem...
A podobno elektryfikacja Lublin- Stalowa WolaR jest wpisana do masterplanu do 2030 roku
maciej30 - 11-01-2012, 21:19
Temat postu:
lubelak195 Za przeproszeniem opowiadasz bzdury, po kiego grzyba ci polaczenie kolejowe lublina z przemyslem. Masz autobusów od diabła na tej trasie z Lublina do Przemysla + zawsze mozesz jechac z przesiadka jezeli tak bardzo chcesz pociągiem w rozwadowie i przeworsku lub tylko z jedna przesiadka w rzeszowie. Wiec nie badz juz takim hipokryta, lublin ma bardzo dobre polaczenia kolejowe a to ze z przemyslem nie ma to niewielka strata jak SAN kursowal do przemysla to 80% pasazerow od strony warszawy wysiadala w Lublinie do Przemysla malo kto jechal. W perspektywie gdy np. Sandomierz byl zupelnie odciety od kolei to wypadalo tam przywrocic pociag i to bylo bardzo dobre posuniecie PKP IC a nie rozpaczac ze Lublin stracil polaczenie kolejowe z Przemyslem bo jest to przejaw czystej hipokryzji i piszesz o tym tak jakby Lublin byl pozbawiony zupelnie polaczen kolejowych. Sorry ale nie kazde miasto ma bezposrednie polaczenie kolejowe z kazdym innym miastem w Polsce, pojedziesz sobie z przesiadka w rozwadowie to nie spadnie Tobie korona z głowy. W sumie to Twoj argument wytrace jeszcze jednym krótkim skwitowaniem. Lublin stracił połaczenie kolejowe z Przemyslem ale zyskał z Rzeszowem co moim zdaniem jest duzo bardziej wartosciowym polaczeniem bo szynobusy łaczą dwie stolice województw a do Przemysla masz autobusy z Lublina lub szynobus z przesiadka w SWR. Paradoksalnie SAN kursujacy przez Lublin omijal Rzeszow, bo lacznik przez Rzeszów okazal sie wielkim niewypałem swiecil pustkami. Tak wiec juz nie pisz wiecej o pokrzywdzonym Lublinie bo to jest smieszne.
ibonek - 11-01-2012, 22:04
Temat postu:
maciej30, Autobusy także raczej frekwencją nie grzeszą.
lubelak195, zapomnij o drucie na 68 przed 2030 rokiem. Chyba, ze zdarzy się cud.
EOT
na temat: dobrze, że coś się będzie działo na tej linii. Dobrze, że będzie tam drut, że pojadą pociągi. Dobrze by było jeszcze poprawić linię 25, tak aby dało się w ogóle po niej jeździć. Oby jeszcze udało się zrobić to w rozsądnych terminach...

[ Dodano: 11-01-2012, 22:06 ]
maciej30 napisał/a:
DarekP Sebg85 O Lublinie mozecie zapomniec,[...], przez Lublin nie bedzie juz wiecej zadnych pociagow z Warszawy do Rzeszowa i Przemysla.

Ale mogą być z Białegostoku Wink
sebg85 - 11-01-2012, 22:12
Temat postu:
Lublin jako miasto wojewódzkie pretendujące do miana metropolii ma dość ubogą ofertę połączeń kolejowych dalekobieżnych obsługiwanych przez Intercity. Powody takiego stanu są wielorakie, ale to nie temat tego wątku.
Interesuje mnie odcinek linii 71 na którym prędkość maksymalna wynosi obecnie 70 km/h. Czy są plany wykonania prac dla utrzymania 120 km/h na całej długości trasy?
maciej30 - 11-01-2012, 22:16
Temat postu:
bo lublin ma bogata oferte polczen dalekobieznych tam gdzie trzeba czyli do warszawy, bo tam sie skupia 80% ruchu pasazerskiego z Lublina i tam jezdza pociagi, a po zliwkidowanym pociagu do przemysla nawet nikt nie jeknal, nie bylo zadnych protestow bo nikogo ten pociag nie interesuje, nikt nim praktycznie nie jezdzil z lublina w strone przemysla i ludzie maja to gdzies ze zostal zlikwidowany a wlasciwie przetrasowany na linie 25 przez skarzysko, nad czym tak ubolewa lubelak195.
kolbak - 11-01-2012, 22:46
Temat postu:
maciej30 Trzeci post z rzędu nic nie wnosisz do dyskusji tylko jęczysz dlaczego to pociągi Przemyśl - Warszawa nie powinny jeździć przez Lublin, a to zdaje się nie jest temat tego wątku...

O przetrasowaniu pociągów TLK na linię 71 możemy mówić tylko i wyłącznie w kontekście zaistnienia dwóch inwestycji: elektryfikacji 71 + remontu 25. Tylko wtedy połączenia tą trasą mają sens. Wtedy będzie można liczyć nawet na pojawienie się nowych relacji pociągów regio o których wcześniej nikt nie myślał jak np. Rzeszów - Sandomierz.
A w kwestii dywagacji na temat czasu przejazdu proponuje zajrzeć do rozkładów sprzed powodzi, a najlepiej takich sprzed 20 lat i zobaczyć jakie wtedy były czasy przejazdu. Podejrzewam, że wzięcie stamtąd czasu przejazdu np. Sanu (oczywiście z uwzględnieniem zmiany odcinka Przeworsk - Stalowa Wola - Sandomierz, na Przeworsk - Rzeszów - Tarnobrzeg - Sandomierz) byłoby najlepszym punktem odniesienia do tego czego się spodziewać w razie ewentualnych inwestycji.
maciej30 - 11-01-2012, 22:51
Temat postu:
kolbak ja nie jecze tylko gosciu jeczy ze mu bezposredni pociag z Lublina do Przemysla wyparowal a ja mialem kiedys bezposredni pociag z Warszawy do Belgradu i Istanbulu i tez juz nie mam i mam sie pochlastac z tego powodu czy jak? Ja mu tylko udowodnilem ze opowiada bzdury i tyle. SAN historycznie nigdy nie byl zwiazany z Lublinem trafil na ta trase tylko z powodu fatalnego stanu torowiska na linii 25, poniewaz duza czesc tej linii zostala wyremontowana wiec wrocil na swoja trase i przez Lublin wiecej jezdzic nie bedzie, tyle w temacie.
kolbak - 11-01-2012, 23:04
Temat postu:
maciej30 na jedno zdanie o marginalizacji Lublina wysmażyłeś 30 jakbyś nie tylko temu 'gościowi', ale całemu światu chciał udowodnić, że ten pociąg nigdy już przez Lublin nie pojedzie. Tego pewien być nie możesz. Za 10 lat kolejny minister transportu może będzie z Lublina, zrobi KDP Warszawa - Lublin - Rzeszów i EIC San tą trasą i po zawodach... Z mojej strony EOT
lubelak195 - 12-01-2012, 16:11
Temat postu:
Protesty były, a w Lublinie wcale tak mało wsiadało osób w tamtą stronę, a mieszkańcy kraśnika zostali pozbawieni dalekobieżnych połączeń. A z przesiadką to trzeba by jechać nie jedną, ą z dwoma- Stalowa Wola i Przeworsk, owszem można też w Rzeszowie, ale to okrężna droga. Mógłby być to nawet pociąg osobowy (góra dwa) Lublin- Przemyśl, ale żeby był. Jeżeli jest tyle autobusów w tamtym kierunku to znaczy, że są potok. A to przecież nie tylko Przemyśl, ale i Nisko, Rudnik, Przeworsk, czy Jarosław.Przecież kolej ma konkurować z busami, a nie się poddawać bez walki.
A po drugie- Istambuł i Warszawa nie leżą w sąsiednich województwach i nie ma między nimi takich potoków.
Kończmy tę dyskusję bo to nie na temat i będą pewnie jakieś ostrzeżenia.
Pozdrawiam.
Sandmann - 18-09-2012, 17:21
Temat postu:
Czy wiadomo coś, kiedy dokładnie rozpocznie się planowana na przyszły rok elektryfikacja linii 71 i czy na pewno ona się odbędzie w przyszłym roku ?
Zouave - 26-09-2013, 20:34
Temat postu:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2013_2014/P_13-14_Z_5_w.00.pdf

Strona 23.

Zamknięcia odcinka Ocice - Widełka - 10.03. - 15.07.2014.

Stacja Ocice - 1.07. - 11.07.2014

Zamknięcie odcinka Widełka - Rzeszów - 16.07. - 29.07.2014.

Tak więc chyba doczekaliśmy się. W międzyczasie skończą odcinek linii nr 25 w Sandomierzu i pojedziemy faktycznie szybciej do Warszawy. Zostanie tylko czekać na koniec modernizacji linii nr 8.
Krystian - 26-09-2013, 21:11
Temat postu:
@up:
Nie zapomnij proszę, że to są tylko planowane zamknięcia. Na ten RJ również były takie uwzględnione z zamiarem elektryfikacji, a wyszło co wyszło.
Zouave - 26-09-2013, 21:32
Temat postu:
Masz rację. Elektryfikacja miała mieć miejsce w tym roku i jak widać nic z tego nie wyszło.
maciej30 - 26-09-2013, 22:21
Temat postu:
po elektryfikacji Monciak pojedzie linią 71 przez Rzeszów do Przemyśla. Obawiam się że bedą musieli mu wydłiużyc z lekka skład wtedy. Nie sądze aby dwie dwójki i jedynka poradziły sobie z potokami pasażerów z/do Rzeszowa szczególnie w piątki i niedziele. W koncu wtedy Monciak zacznie mieć trochę lepszą frekwencję i będzie miał konkurencyjny czas przejazdu do Sana i Soliny przez Lublin. Jak pojedzie przez Rzeszów przynajmniej jeszcze dwie dwójki mam nadzieje że dorzucą.
Zouave - 02-10-2013, 16:35
Temat postu:
Wg nowego rozkładu wiszącego na stronie PLK Regio Korona do Rzeszowa (odjazd z Lublina 6.00) w okresie 28.06 - 4.08 ma jeździć tylko do Tarnobrzegu.
Tak samo Regio Resovia (odjazd Lublin - 11.46).
Identycznie Regio Wisłok (odjazd Lublin 14.35)
TLk Solina do Przemyśla przez łącznicę w Pilchowie i Rzeszów we wspomnianym okresie ma jeździć przez Rozwadów - Leżajsk.
Identycznie TLK San.

W drugą stronę Resovia z Rzeszowa nie jeździ we wskazanym okresie (nie ma nawet komunikacji zastępczej).
Hetman w tym czasie pojedzie chyba przez Leżajsk (dziwnie ten rozkład napisany, ale tylko poza okresem nas interesującym Hetman pojedzie przez Kolbuszową).

Moim zdaniem rozkład został dostosowany do elektryfikacji.
maciej30 - 02-10-2013, 17:17
Temat postu:
Monciak miał być wstępinie trasowany od wrzesnia 2014 przez kolbuszową - rzeszów, ale w rozkładzie PLK tego nie ma. Wg. plakatów monciak do konca rozkładu 2014 jezdzi przez rozwadów - leżajsk. Być może dopiero od grudnia 2014 pojedzie przez kolbuszową - rzeszów, choć uważam, że po zakończeniu elektryfikacji linii 71 w sierpniu 2014, dalsza jazda tego składu przez rozwadów - leżajsk mija się z celem. Powinien być niezwłocznie przetrasowany na linię 71 tuż po elektryfikacji.
Krystian - 02-10-2013, 22:32
Temat postu:
Zouave napisał/a:

W drugą stronę Resovia z Rzeszowa nie jeździ we wskazanym okresie (nie ma nawet komunikacji zastępczej).


Będzie ZKA. Nie trasuje się ZKA do rozkładu rocznego na linii kolejowej, na której nastąpi czasowa przerwa w ruchu. Rozkład ZKA będzie ogłoszony stosownie wcześniej, przed planowanym zamknięciem.

A owe całodobowe zamknięcie spowodowane jest pracami elektryfikacyjnymi. Wcześniej, bo od marca, na linii kolejowej 71 będzie 10-godzinne zamknięcie, z całkowitą przerwą w ruchu, umożliwiające wykonanie prac związanych z późniejszą elektryfikacją (stawianie słupów trakcyjnych i budowa podstacji).
W związku z nocnymi zamknięciami, które de facto będą umożliwiały prowadzenie regularnego ruchu pociągów, ostatni pociąg z Tarnobrzega w kierunku Rzeszowa wyjeżdżał będzie o 19:17, zaś ostatni z Rzeszowa w kierunku Tarnobrzega o 18:32. Pomiędzy ostatnimi a pierwszymi pociągami pasażerskimi na linii 71 będzie właśnie ta 10-godzinna przerwa.
Od 28. czerwca do 4. sierpnia będą wykonywane prace związane przede wszystkim z zawieszeniem drutu jezdnego sieci trakcyjnej.
maciej30 - 03-10-2013, 11:01
Temat postu:
Krystian skoro tak to czy zatem może np od września nastapić korekta w rozkładzie jazdy monciaka który od sandomierza pojedzie przez Tbg - Rzeszów zamiast rozwadów - leżajsk. Pytam bo rozkład plakatowy PLK na RJ 2013/2014 tego nie uwzględnia, wg. plakatów ten skład kursuje do konca obowiazywania rozkładu przez Leżajsk. Rozumiem, że ten rozkład nie obejmuje koret?
Zouave - 15-10-2013, 16:39
Temat postu:
Żadna niby wiadomość, ale dziś TLK Solina ciągnęła SU 46-031. Takiej maszyny u nas jeszcze nie widziałem.
DarekP - 15-10-2013, 17:38
Temat postu:
PO kilku spektakularnych padach SU45 CARGO postanowiło nieco poważniej potraktować obsługę pociągów TLK w regionie i ściągnęło dwie maszyny SU46. Miejmy nadzieję, że to ustabilizuje sytuację.
Dla ciekawych jedna to SU46-031, druga 017, obie już kursują z TLK-ami.
Zouave - 15-10-2013, 18:32
Temat postu:
No właśnie 031 widziałem dzisiaj z "Soliną".

[ Dodano: 16-10-2013, 17:11 ]
Na linii 71 tuż za stacją Rzeszów (przed pierwszym przejazdem strzeżonym) pojawiła się tarcza przejazdowa.
greq19 - 17-03-2014, 13:25
Temat postu:
Czyżby powoli coś się zaczęło dziać w temacie elektryfikacji ??
http://bip.erzeszow.pl/ogloszenia-wykazy-zawiadomienia-komunikaty/aktualne/16724,obwieszczenie.html

www.kolbuszowa.pl/images/stories/obwieszczenia/2014/obwieszczenie_linie_kolejowe.pdfwww
sympatyk - 29-08-2014, 19:17
Temat postu:
Linia kolejowa Ocice – Rzeszów wciąż bez prądu.

W 2012 roku PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie projektu elektryfikacji linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Do końca 2013 r. miał być zakończony cały proces modernizacji. Mamy rok 2014, a sieci trakcyjnej jak nie było, tak nie ma.
– Prowadzimy procedury uzyskania decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych, związanych z elektryfikacją linii kolejowej Ocice – Rzeszów, w tym również uzgodnienia z podmiotami zewnętrznymi i właścicielami działek prywatnych. Czas trwania procedur uzgodnień jest uzależniony w dużej mierze od instytucji podmiotów zewnętrznych – informuje Maciej Dutkiewicz z PKP PLK.
– W tym roku zaplanowaliśmy podpisanie umowy przyłączeniowej z PKP Energetyką, w ramach której zostanie zaprojektowane zasilanie sieci trakcyjnej z linii przesyłowych. Konieczne będzie również uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie raportu oddziaływania na środowisko.
PKP PLK planuje zakończyć prace związane z elektryfikacją linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów do 2017 roku.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53739/linia_kolejowa_ocice_rzeszow_wciaz_bez_pradu.html
Zouave - 26-10-2014, 17:56
Temat postu:
Jechałem dzisiaj Regio Resovia z Tarnobrzegu do Rzeszowa (odjazd 14.16).
Podkarpacki SA 135 pękał w szwach - ludzie ledwie się mieścili, wszak student za 4,5 złotego do Rzeszowa nie dojedzie niczym.
Ilość taboru podkarpackiego jest zdecydowanie niewystarczająca, a i jego rodzaj też. Jeden SA 134 jest chyba jeszcze w naprawie. W każdym bądź razie jak za starej (niekoniecznie dobrej) komuny.

Tymczasem kilka osób chce rozszerzenia oferty np. na linii 108. Wszystko pięknie ładnie, ale widać, ze PR na Podkarpaciu nie mają czym jeździć, a jednak z uwagi na obłożenie linia 71 i dalej do Stalowej Woli winna być priorytetem. Czyli większe pojazdy na 71, mniejsze na 106 czy do Horyńca.

Oczywiście elektryfikacja byłaby bardzo pomocna, nawet by zamykać obiegi EN 57 i pozwolić tych ludzi wozić wygodnie. Bo na razie to - o dziwo - PR konkurują ceną biletów no i bezpieczeństwem rzecz jasna.
Maykin - 26-10-2014, 18:28
Temat postu:
Nie Mają Czym Jezdzic!!!!!!!!!!!szkoda słow!
Zouave - 26-10-2014, 18:29
Temat postu:
Słowa kierownika.
Alternatywą jest twierdzenie o kompletnym ignorowaniu pasażera, w co tak naprawdę nie wierze.
Maykin - 26-10-2014, 18:31
Temat postu:
to w co wierzysz?
Zouave - 26-10-2014, 18:36
Temat postu:
Na razie nie mam danych, by kwestionować słowa kierownika.

Np. SA 134 029 jest w naprawie (zderzenie). SA 103 pojechały na remont - nie wiem, czy wróciły.

Zostaje 4 SA 135, jeden SA 134, podobno coś pojechało na rewizję.

Tyle jestem w stanie się dowiedzieć.
Maykin - 26-10-2014, 18:46
Temat postu:
No i super,sam widzisz żetaki przewoznik to nie przewoznik..maslao maslane..103 widzialem w trasie.A co mnie najbardziej w....ia,to to,ze koleja nie zawiaduja marsianie tylko my ludzie i nie potrfimy sobie dac rady!A tak na marginesie..wiesz jaka loko b prowadzila tlka do Zagórza..Czech?
Zouave - 26-10-2014, 18:48
Temat postu:
Czeską widziałem z TLK Ełk - Olsztyn p. Korsze.
Maykin - 26-10-2014, 19:05
Temat postu:
Tak myslalem ze czechami pojada...szkoda tylko ze ze nie w relacji np Stalowa-Zagoórz,2 obloty,Rze i Jas.Albo Lublin dalej.7.57 z Rzeszowa na 9.19 jaslo,11.13 zagórz,powrót o18.28 21.48 Rze i dalej na St W,a pojedzie na Krak.lipa
Zouave - 26-10-2014, 19:07
Temat postu:
Ja tego nie powiedziałem. Ja tylko stwierdziłem, że widziałem czeską lokomotywę (i jechałem z nią) w lipcu z Ełku do Giżycka.
Co mnie zaskoczyło, bo po raz kolejny inni mają lepiej (to znaczy nic nie jeździ do Zagórza, choć mogłoby póki co przez Stróże, albo nawet z och pominięciem).
Maykin - 26-10-2014, 19:24
Temat postu:
Moglyby przez Stroze..brak dobrej woli,wiadomo kogo Laughing A ty sie tak nie przejmuj,nie jestem zadnym kierownikiem..pozdrawiam

[ Dodano: 26-10-2014, 19:30 ]
a druta z Ocic narazie nie bedzie
Zouave - 26-10-2014, 20:20
Temat postu:
Ta gdzie ja się przejmuję. Ot po prostu gadam co uważam.

Drut do Ocic bardzo by ułatwił życie podkarpackiemu zakładowi PR.
Maykin - 26-10-2014, 20:44
Temat postu:
Ulatwil by,hehe dobrze mowisz...A ja jestem za spalinówkami w calym rejonie..tylko takimi dobrymi;te z Weglinca co przyjechaly...jakie są?...polskich nowych jak narazie niema.Kolega z Zagórza zastanawial sie jak b nawaniane wagony,a co bedzie w zimie jak loko cz zdefektuje,co pociagnie sklad,ST43,bez grzania?
Zouave - 26-10-2014, 20:45
Temat postu:
Nic nie pociągnie, dopóki z łaski PKP IC nie będzie miało nowych/zmodernizowanych lokomotyw. To moje zdanie.
Anonymous - 26-10-2014, 20:50
Temat postu:
Zouave napisał/a:
Drut do Ocic bardzo by ułatwił życie podkarpackiemu zakładowi PR.


Drut by się przydał na całej linii od Rzeszowa do Lublina. Szlakowa jest idealna, więc nie tylko PRy ale PKP IC by mogły to wykorzystać jako najkrótsze i najszybsze połączenie Podkarpacia z Lubelszczyzną i Warszawą.
Zouave - 26-10-2014, 20:51
Temat postu:
Jedyny minus propozycji to zmiana czoła w w Lublinie. No i krócej do Warszawy jest przez Skarżysko-Radom.
Anonymous - 26-10-2014, 20:57
Temat postu:
Fakt, przez Skarżysko jest krócej, ale polityką ICków są połączenia przez jak największą ilość dużych miast, a na linii przez Skarżysko aż tak wiele ich nie ma. Po elektryfikacji odcinka Lublin - Rzeszów można by było część pociągów kończących bieg w Lublinie wydłużyć do Rzeszowa / Przemyśla (w sezonie z grupą wagonów do Zagórza) bez potrzeby uruchamiania nowych pociągów.
Zouave - 26-10-2014, 20:58
Temat postu:
Coś w tym jest, teoretycznie pociągi mają zarabiać.
Maykin - 26-10-2014, 21:00
Temat postu:
Tak,wlasnie tak..startowali do przetargu A B C,o loko spal chodzilo,newag,pesa i jakas chyba hiszpanska firma.Puscili w obieg info,ze za rok,10super nw loko 140na/h b prowadzilo sklady..na mazurach,podkarpaciu i chyba na pojezierzu?Czas minol,a ONI tak z d litery napisalem ,z ceskich stran loko biorą...total dupa Arrow
Zouave - 26-10-2014, 21:01
Temat postu:
Na Podkarpaciu czeskie lokomotywy?

Poważnie?
Wszak tu tylko 2 pary pociągów TLK są prowadzone trakcją spalinową.
Maykin - 26-10-2014, 21:03
Temat postu:
Tak
sympatyk - 19-11-2014, 19:23
Temat postu:
Podkarpackie: Gorszy rozkład jazdy między Stalową Wolą a Rzeszowem?

Do „Rynku Kolejowego” dotarł list dotyczący złych godzin dojazdu w porannym szczycie przewozowym do Rzeszowa. Przewoźnik odpowiada, że gorszy rozkład jest wynikiem niskiem przepustowości jednotorowej trasy oraz faworyzowania pociągów PKP IC względem połączeń regionalnych. Organizator przewozów zapowiada interwencje odnośnie poprawy kursowania pociągów, choć wiedział o problemie od lipca.
Do redakcji dotarł krytyczny list w sprawie kursowania pociągów w porannym szczycie przewozowym na trasie Stalowa Wola Rozwadów – Kolbuszowa – Rzeszów. Autor listu krytykuję zmianę kursowania pociągów porannych. Uważa, że obecnie czas przyjazdów (pociągi dojeżdżają na 6:25 i 6:57) jest optymalny dla dojeżdżających do pracy na godzinę 7:00 i 7:30.
- Szczególnie pociąg nr 23433 dojeżdżający do Rzeszowa na godz. 6.57 cieszy się ogromną frekwencją - od stacji Kolbuszowa pasażerowie jadą na stojąco – informuje autor wystąpienia do redakcji.

PR Rzeszów odpowiada:
Z informacji przesłanej przez Krzysztofa Pawlaka z Działu Handlowego Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki w Rzeszowie wynika, że przewoźnik zamówił inne godziny przyjazdu dla pociągów nr 23430/1 i 23432/3 relacji Stalowa Wola Płd. - Rzeszów Główny. Przewozy Regionalne wnioskowały, aby do stacji docelowej dojeżdżały one na godziny 6:25 i 7:15. W trakcie konstruowania rozkładu jazdy pociągów zarządca infrastruktury kolejowej zaproponował jednak inny rozkład jazdy. Zmiany względem wniosków przewoźnika wynikały głównie ze zmiany godziny odjazdu pociągu TLK nr 35108 rel. Przemyśl – Bydgoszcz z Rzeszowa.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54760/podkarpackie_gorszy_rozklad_jazdy_miedzy_stalowa_wola_a_rzeszowem.htm
Zouave - 03-12-2014, 21:43
Temat postu:
Mam pytanie: czy ktoś wie, dlaczego obydwa TLK z Rzeszowa na Warszawę w wakacje przyszłego roku będą jeździły przez Leżajsk?
ET05 - 04-12-2014, 00:43
Temat postu:
Będą palować (jakby tego nie mogli zrobić podczas moderny toru Evil or Very Mad )
Zwrotnicowy - 04-12-2014, 13:52
Temat postu:
PRAWDOPODOBNIE Laughing będa palować.Całkiem możliwe,że znów mogą pojawić się"komplikacje"
ET05 - 28-12-2014, 23:36
Temat postu:
Palowanie ma być też w 2016. Może do 2061 skończą... Ręce opadają...
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Harmonogram_zamkniec_torowych/P_15-16_Z_5.1_w.0.xls
pp - 29-12-2014, 10:31
Temat postu:
Do tego warto pamiętać o tym, że po tej tzw. "modernizacji" na 67 km linii między Ocicami a Rzeszowem są tylko trzy miejsca umożliwiające krzyżowanie pociągów. Zlikwidowano Majdan Królewski i Cmolas. Po co w takim razie potrzebny był LCS w Kolbuszowej? Niedałosie podpiąć tych dwóch obiektów pod te kumputery z Kolby? Geniusze z PLKi są nie do pobicia.
krokodyl - 29-12-2014, 10:53
Temat postu:
Na tej linii odbywa się właściwie tylko ruch pasażerski, zdaje się też że jest to ruch głównie lokalny i może ze dwa pośpieszne, tak że te inwestycje które poczyniła PLK są wystarczające, ilość mijanek również spoko.
ET05 - 29-12-2014, 17:00
Temat postu:
Jeśli w końcu w lutym 2055 w końcu zmodernizują ósemkę i 25-kę to może się tam pojawić nawet 5 pośpiechów i 2 ekpresy...
Zouave - 29-12-2014, 17:02
Temat postu:
Myślę, że 2055 to dość optymistyczne założenie.
pp - 29-12-2014, 20:51
Temat postu:
krokodyl napisał/a:
Na tej linii odbywa się właściwie tylko ruch pasażerski, zdaje się też że jest to ruch głównie lokalny i może ze dwa pośpieszne, tak że te inwestycje które poczyniła PLK są wystarczające, ilość mijanek również spoko.
Wystarczająca? Tak? No to żebyś się nie zdziwił, to sobie przeczytaj tutaj.
krokodyl - 30-12-2014, 08:52
Temat postu:
No ale co ty mi tu...chcesz udowodnić,że Rzeszów to taka metropolia że na liniach kolejowych do niego prowadzących nie mieszczą się pociągi?Daruj sobie... Jeśli ktoś układa rozkład bezdennie głupio,to też wina infrastruktury?

[ Dodano: 30-12-2014, 09:26 ]
ET05 napisał/a:
Jeśli w końcu w lutym 2055 w końcu zmodernizują ósemkę i 25-kę to może się tam pojawić nawet 5 pośpiechów i 2 ekpresy...

Czego i ja wam życzę...
pp - 30-12-2014, 10:24
Temat postu:
krokodyl napisał/a:
No ale co ty mi tu...chcesz udowodnić,że Rzeszów to taka metropolia że na liniach kolejowych do niego prowadzących nie mieszczą się pociągi?Daruj sobie... Jeśli ktoś układa rozkład bezdennie głupio,to też wina infrastruktury?
1. Nie na liniach - na jednej linii, tej konkretnej - 71.
2. Pociągi się teoretycznie mieszczą. Ale układ mijanek uniemożliwia w pewnych przypadkach konstrukcję rozkładu jazdy akceptowalnego przez przewoźników. Co tam zostało wyraźnie napisane. Przykład nie wymyślony - przykład rzeczywisty. Chcesz się z koniem kopać? Krzyżowania w km 12, 36 i 53? Kto tak robi? Po prostu - zrobione bezmyślnie. Tym bardziej, że koszt wpięcia tych dwóch istniejących mijanek (a zlikwidowanych w ramach "modernizacji" - co też kosztuje) do LCS jest ułamkiem kosztów modernizacji tej linii. Taki układ będzie się mścił szczególnie mocno przy opóźnieniach. Zobaczymy jak będzie zimą, od 1 lutego dochodzą tam dodatkowe pociągi.
Arek - 04-07-2016, 13:12
Temat postu:
Elektryfikacja linii Rzeszów-Ocice będzie kosztować ponad 100 mln zł.

Ponad 100 mln zł to szacowany koszt elektryfikacji odcinka linii kolejowej Rzeszów-Ocice. Po elektryfikacji skróci się czas przejazdu ze stolicy Podkarpacia do Sandomierza, a w przyszłości inwestycja pozwoli uruchomić połączenie do Warszawy.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/elektryfikacja-linii-rzeszow-ocice-bedzie-kosztowac-ponad-100-mln-zl,276948_1_0_0.html
sympatyk - 13-09-2017, 21:35
Temat postu:
Szykuje się remont linii do Sandomierza.

Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę 66-kilometrowej trasy Stalowa Wola - Tarnobrzeg/Sandomierz - Ocice/Padew. Szacowana wartość inwestycji, która ma się zakończyć w 2022 r. to ponad 330 mln zł.

Więcej:

http://inforail.pl/szykuje-sie-remont-linii-do-sandomierza_more_98445.html
Beatrycze - 16-02-2018, 12:28
Temat postu:
Jest przetarg na elektryfikację linii Ocice – Rzeszów. Koszt to nawet 70 mln zł.

Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK ogłaszają przetarg na elektryfikację linii nr 71 Ocice – Rzeszów. Szacunkowy koszt projektu i realizacji inwestycji to 70 mln zł brutto.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-przetarg-na-elektryfikacje-linii-ocice--rzeszow-koszt-to-nawet-70-mln-zl-85825.html
greq19 - 22-11-2018, 18:22
Temat postu:
"Kolej zapewni sprawniejsze podróże na Podkarpaciu oraz z Rzeszowa do Warszawy i Lublina. To będzie efekt elektryfikacji odcinka Ocice – Rzeszów oraz budowy mijanki w Majdanie Królewskim. Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są warte 121 mln zł. Dziś (16.11.18) podpisano umowę za 67 mln zł. Finansowanie zapewnia budżet państwa."

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/elektryfikacja-trasy-kolejowej-ocice-rzeszow-3999/
Ralny - 09-09-2019, 17:16
Temat postu:
Będzie bezpośredni pociąg z Rzeszowa do Warszawy - PLK elektryfikują linię kolejową

Rozpoczęła się elektryfikacja linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Dzięki tej inwestycji o wartości ponad 67 mln zł, możliwe będzie uruchomienie bezpośredniego połączeń między stolicą Podkarpacia a Warszawą.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/bedzie-bezposredni-pociag-z-rzeszowa-do-warszawy-plk-elektryfikuja-linie-kolejowa,352659_1_0_0.html
krzysw - 09-09-2019, 19:16
Temat postu:
A sa jakies zalozenia co do czasu przejazdu Warszawa-Sadomierz-Ocice-Rzeszow?
turystka - 09-09-2019, 21:18
Temat postu:
Jeszcze tylko Rzeszów - Jasło zelektryfikować i będzie ciągłość.
kruczek - 10-09-2019, 16:26
Temat postu:
Wtedy kikut elektryczny Stróże-Jasło nabrałby większego sensu i stworzyłyby się nowe ciągi elektryczne np. Lublin-Krynica
Victoria - 17-07-2020, 19:54
Temat postu:
Elektrycznym z Rzeszowa do Lublina i Warszawy. Ale jeszcze nie teraz

Na linii kolejowej Ocice – Rzeszów montowana jest sieć trakcyjna. Na 25 km już rozwieszono przewody – podały PKP PLK. Elektryfikacja trasy zapewni atrakcyjne połączenia kolejowe w regionie oraz ze stolicy Podkarpacia do Warszawy i Lublina. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 mln zł, finansowana jest ze środków budżetowych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Więcej:
http://inforail.pl/elektrycznym-z-rzeszowa-do-lublina-i-warszawy-ale-jeszcze-nie-teraz_more_125767.html
greq19 - 22-05-2022, 23:00
Temat postu:
Wakacyjny rozklad jazdy na lk 71 to jedna wielka tragedia. Za IC Górski ZKA. Regio kursów weekendowych do Sandomierza tez brak. Porażka

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group