INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Do Płaszowa z pominięciem Głównego?

Radek - 20-03-2011, 15:10
Temat postu: Do Płaszowa z pominięciem Głównego?
Wg dworcowych informacji w dniach 4.04-31.05 pociąg TLK Olsztyn - Kraków Płaszów pojedzie z pominięciem dworca Kraków Główny, czyli raczej nie przez Dębniki, a przez Nową Hutę? W Płaszowie przesiadka na Regio lub iR do Głównego. Jakiś nowy remont będzie teraz?
Adams - 20-03-2011, 15:19
Temat postu:
Być może ma to coś wspólnego z przebudową krakowskiego Dworca Głównego
Anonymous - 20-03-2011, 15:22
Temat postu:
Raczej prac na moscie w Batowicach, przebudowa Dworca Głownego jest na zbyt wczesnym etapie by wchodziły w gre takie zamknięcia.
Woojtek - 20-03-2011, 19:38
Temat postu:
Ciekawe czy z dalekobieżne z Katowic w kierunku Tarnowa i Zakopca będą omijały Główny?
loker - 20-03-2011, 20:09
Temat postu:
Z rozkładu wynika, że chodzi chyba tylko o ten jeden pociąg.
A na 100% jak zabiorą się za remont E30, w tym wiaduktów na Kopernika i na Grzegórzeckiej/Dietla, to będziemy jeździć przez Nową Hutę. kris123 już się cieszy...
Adams - 20-03-2011, 20:13
Temat postu:
Znowu zacznie się dezorganizacja, tak jak miało to miejsce podczas remontu Łobzowa, albo budowy Dworca Gównego w latach 90-tych.
Tomasz - 20-03-2011, 22:32
Temat postu:
To pewnie wszyscy wysiądą w Miechowie. Smile A w sumie ciekawie byłoby się przejechać, tylko strasznie drogi byłby bilet.
MK_Rabka - 20-03-2011, 23:26
Temat postu:
IC będzie zatrzymywać się w Luboczy, a potem Tramwajowa Komunikacja Zastępcza dalej :-P
Damian Łódź - 20-03-2011, 23:31
Temat postu:
MK_Rabka, oczywiście z odrębnym biletem na tramwaj Język
Adams - 20-03-2011, 23:37
Temat postu:
Ale przesiadając się w Luboczy na "piątkę" jest duża szansa że szybciej by się dojechało do Dworca Głównego niż pociągiem z przesiadką w Płaszowie Śmiech
Anonymous - 21-03-2011, 00:41
Temat postu:
Ale zaraz, to pociąg ktory dojedzie do Płaszowa, nie może pojechać to pare kilometrów do Głownego ? Bo co ? Dla oszczednosci paru złotych?? Wyobrazmy sobie 200 osob z TLKi, szturmujace juz zapełnionego EN57 w kierunku glownego....

Co uniemozliwia wydluzenie tego składu do Dworca Głownego?!
Adams - 21-03-2011, 06:37
Temat postu:
@Pułtuś cały problem polega na tym że chcąc wydłużyć taki pociąg do Głównego, potrzebna jest zmiana kierunku jazdy. Kolejnym powodem może być to że stacją końcową pociągu z Olsztyna (bo o nim tu mowa) jest właśnie Kraków Płaszów. Dlatego pewnie IC dogadał się z PR o honorowanie biletów w ich pociągach na tym odcinku. Z Płaszowa do Głównego pociągi jeżdżą dość często, więc poza tym że podróżni muszą się przesiąść innego problemu niema.
Anonymous - 21-03-2011, 07:04
Temat postu:
Ale to zjawisko to nic nowego praktycznie od zawsze część składów w tym kwalifikowanych PLANOWO jechała tylko z Płaszowa były cuda nawet przez Podłężę do Warszawy z postojem handlowym na Nowej Hucie.
loker - 21-03-2011, 08:38
Temat postu:
Ma to swoje uzasadnienie, podobnie jak swego czasu pospieszne Świnoujście - Kraków z pominięciem Szczecina Głównego. Skoro w wakacje pociąg za Świnoujściem ma już 100% zapełnienia, a i tak Szczecin Dąbie i Stargard Szczeciński. czekają, to lepiej puścić osobny pociąg ze Szczecina Głównego.
Tyle, że teraz pociągów pospiesznych jak kot napłakał...

A tym cudem się przejadę.
Może przypadkiem "Bilet rewelacyjny" będzie honorowany?

[ Dodano: 21-03-2011, 08:43 ]
Chyba jednak nie przez Nową Hutę, bo ma czas jazdy Miechów-Kraków Płaszów 0:48, czyli krótszy niż przez Główny. Wg. Railmap da się tak pojechać.
Anonymous - 21-03-2011, 09:51
Temat postu:
Adams napisał/a:
Kolejnym powodem może być to że stacją końcową pociągu z Olsztyna (bo o nim tu mowa) jest właśnie Kraków Płaszów. Dlatego pewnie IC dogadał się z PR o honorowanie biletów w ich pociągach na tym odcinku. Z Płaszowa do Głównego pociągi jeżdżą dość często


Stacja koncowa jest Krakow Płaszów, ale wiadomo, że jakieś 95-97% pasażerów chce trafić na Główny.
aanniiaa - 21-03-2011, 09:57
Temat postu:
Ludzie... Jaka Nowa Huta, jakie Dębniki?! Przez Dębniki to pociągi jeździły przed wojną na linii cirkumwalencyjnej Smile Ten skład z Olsztyna wiadomo, że pojedzie przez Olszę do Płaszowa, podobnie jak towarowe i chyba wszystkie pociągi kolonijne. Tak samo było podczas remontu odcinka Kraków Łobzów-Kraków Mydlniki.
loker - 21-03-2011, 10:55
Temat postu:
Teoretycznie można odwołać na odcinku Główny-Płaszów... Zresztą większość pociągów dla tych kilku osób ma ujawniony po prostu zjazd techniczny (brak wolnych torów na KGZ?) Bo rzeczywiście 95-97% wysiada na Głównym - nie dlatego, że mieszka w centrum, ale łatwiej się w rożne dzielnice dostać. Bliżej do tramwaju (choć tylko do tunelu). Bo jak ktoś jedzie na Bieżanów czy Kurdwanów i nie pada może skusi się na Płaszów... Nie, bo 50 jest z tunelu...

Dziwne - o co chodzi, skoro pozostałe pociągi jada normalnie. Dlaczego akurat ten?
Anonymous - 21-03-2011, 11:57
Temat postu:
kamil_krk, Nie zapominaj o normalnie trasowanych pociągach przez Olszę. Np. rozkład 2004-5 Nocny Express potem TLK Gdynia - Zakopane, A wcześniej Ex Ernest Malinowski Bis, EX Morskie Oko, EX Tatry Bis, EX Giewont A na początku lat 90 z powodu remontu Krakowa Głównego większość pociągów D jeżdziła tylko przez Płaszów.
loker - 21-03-2011, 12:17
Temat postu:
Mam cegłę 2003/2004. W tabeli 100 pociąg NOCNY EXPRESS relacji Gdynia Gł. - Zakopane. Odjazd z Gdyni Gł. 18:36, z Warszawy Centralnej 23:45. Przy Krakowie Gł. <, a przy Płaszowie |. Przyjazd do Zakopanego 7:10. A w tabeli 135 przy Krakowie Gł. i Krakowie Zabłociu <.
Czas jazdy ciekawy...

kryniczanin, a jaki był powód? To co opisałem powyżej - pociąg z Gdyni do Zakopanego, a nie do Krakowa, bo w drugiej relacji jedzie osobny?
Z twojego posta wynika, że obecny kształt peronów Krakowa Gł. pochodzi z lat 90-tych. Nie wiedziałem wcześniej.
Anonymous - 21-03-2011, 13:05
Temat postu:
loker, Koniec lat 80 i początek 90 to remont KRK.

A co do Nocnego Exa co podałeś zauważ że nie ma on handlowego na Płaszowie. postój tylko techniczny. Rok wcześniej ten pociąg jeżdził w relacji Gdynia - Krynica / Zakopane / Zagórz też z pominieciem Głównego w Płaszowie też techniczny. A dodatki na zarządzenie jeżdziły kiedyś głównie przez Płaszów. I jeszcze jedno Ex Ernest Malinowski bis. Pewien Pan Poseł wsiadł w niego 11lat temu w Nowym Sączu i chciał jechać do Krakowa Głównego. Gdy okazało się że jedzie tylko przez Płaszów zatrzymywał skład w Miechowie. A co do remontu Krakowa coś mi świta jak byłem dzieckiem miałem może 5 lat że jeden peron w Krakowie Główny może 1 był "ślepy"

I jeszcze jedna ciekawostka cegła 2000-01 Ex Tatry ten normalny nie Bis też jeżdził planowo tylko przez Olszę, Płaszów. A więc już wtedy zmuszano ludzi do przesiadek Płaszów - Główny - Płaszów.
pawelu - 21-03-2011, 13:39
Temat postu:
Tez jestem właśnie zdziwiony, że to ten jeden konkretny pociąg jest tak trasowany, najwidoczniej chodzi o jakieś remonty. Ale też mi się wydaje, że na remont dworca głównego jeszcze za wcześnie, żeby pociągi tak jeździły. Zreztą wtedy byłoby na pewno więcej zmian. Wyszukiwarka jak się szuka połączenia Warszawa - Kraków Gł, podaje, żeby w Miechowie przesiąść się właśnie z TLKi Olsztyn-Kraków Pł., który omija Główny na TLK Kołobrzeg-Kraków Gł. (dawne "Pobrzeże"). Według mnie to chyba jest najrozsądniejsze wyjście i może być szybciej niż jazda na Płaszów.
Anonymous - 21-03-2011, 14:13
Temat postu:
pawelu, Ta przesiadka w Miechowie jest bardzo mało rozsądna. A czemu pociąg jedzie z Gdyni więc po całej E65 o godzinę w plecy więc nie trudno. Lepiej już czymś dotrzeć z Płaszowa.
Radek - 21-03-2011, 23:16
Temat postu:
TLK Kołobrzeg - Kraków od Tunelu bodajże zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach za pociąg Regio? Właściwie TLK z Olsztyna mogłaby pojechać przez Hutę, Podłęże na Płaszów i dalej na Główny bez zmiany kierunku jazdy? Dziś jadąc TLK z Olsztyna widziałem, że oprócz toru przez Hutę jest też tor na Olszę i Dąbie. Będzie możliwość zrobienia fajnych zdjęc na miasto z tego pociągu jakkolwiek on pojedzie.

Pamiętam - w 1991 w czasie budowy peronów na Głównym nocny pospieszny Olsztyn - Kraków Płaszów - Zakopane też jeździł z pominięciem Głównego. Exy do Gdyni startowały z Głównego.
Adams - 22-03-2011, 01:10
Temat postu:
kryniczanin napisał/a:
A co do remontu Krakowa coś mi świta jak byłem dzieckiem miałem może 5 lat że jeden peron w Krakowie Główny może 1 był "ślepy"


To był peron 1A. Z niego odjeżdżały pociągi w kierunku Trzebini i Katowic. Lokalizacja tego peronu była podobna do peronu 1A w Bielsku, tyle że ten krakowski był bardziej z boku i mało widoczny dlatego podróżni nie znający dobrze topografi ówczesnego dworca mieli problemy z jego znalezieniem Laughing
Radek - 22-03-2011, 22:35
Temat postu:
Pamiętam, że osobowe od strony Płaszowa zatrzymywały się przy peronie przed samym budynkiem dworca (ten, który obecnie ogrodzony jest płotkiem i którym spaceruje się od budynku dworca do tuneli.
loker - 22-03-2011, 23:02
Temat postu:
A ma ktoś zdjęcia starego głównego?
Postaram zaś zrobić się zdjęcia z tych przejazdów przez małą obwodnicę.
MK_Rabka - 22-03-2011, 23:45
Temat postu:
Pewnie zalegają w szufladach, jak zdjęcia z wielu imprez na których innym nie dane było być...
hurricane - 23-03-2011, 00:59
Temat postu:
Po pierwsze owym posłem co zatrzymał Ex Malinowski BIS był śp. poseł Woda i jechał z Tarnowa.

Po drugie, dokumentacje na remont wiaduktów wc. ulic Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej leżakują już długo w PLK... Nie spieszno im z tą przebudową.

Wiadukt nad ulicą Kopernika ponoć jest tylko warunkowo dopuszczony do użytkowania przez nadzór budowlany i jest w bardzo złym stanie, to wiem ze słyszenia. W każdym razie zamknięcie szlaku KG-Kpa Pzs wywoła duże perturbacje.

A kiedy owa TLKa przyjeżdża na Płaszów, szlak Kpa pzs - KG jest bardzo obciążony i być może nie da się wcisnąć tam tej TLK + koniecznych manewrów na KP.
cezary1 - 23-03-2011, 03:08
Temat postu:
W poprzednim układzie stacji Kraków Gł. nie było peronu 1A lecz peron 1 ( 2 tory ślepe ), peron 2 ( 1 tor przelotowy ), peron 2A ( 1 tor ślepy + 1 tor przelotowy), peron 3 ( 2 przelotowe ) i peron 4 ( początkowo 2 przelotowe następnie 1 tor zlikwidowany z powodu budowy nowego dworca). A co do jazdy przez Nową Hutę to dzięki ubiegłorocznej powodzi i działaniom PLK-i obecnie konieczna jest zmiana czoła pociągu w Podłężu ( brak czynnych torów pomiędzy podg. Podgrabie i podg. Rudzice).
MK_Rabka - 23-03-2011, 22:38
Temat postu:
Cytat:
A co do jazdy przez Nową Hutę to dzięki ubiegłorocznej powodzi i działaniom PLK-i obecnie konieczna jest zmiana czoła pociągu w Podłężu ( brak czynnych torów pomiędzy podg. Podgrabie i podg. Rudzice).

Na chwilę obecną już lepiej przez Olszę, ale o jednotor obecnie.
Cytat:
W każdym razie zamknięcie szlaku KG-Kpa Pzs wywoła duże perturbacje.

Kiedyś musi do tego dojść. Taki mały odcinek, a ile zyski czasowe byłyby spore.
cezary1 - 24-03-2011, 17:33
Temat postu:
Szlak KG-Kpa Pzs - gdzie on prowadzi? I gdzie jednotor?
dyżurny - 24-03-2011, 20:26
Temat postu:
cezary1, to jest dwutor między Krakowem Głównym, a Krakowem Płaszowem (konkretnie Kpa Pzs to te rozjazdy przed wiaduktem przy wjezdzie do Płaszowa od strony Głównego)
MK_Rabka - 24-03-2011, 21:21
Temat postu:
Cytat:
I gdzie jednotor

Podg. Kraków Przedmieście - st tow. Kraków Olsza - Nadwiśle - Płaszów.
Za Olszą na torze właściwym w kierunku Płaszowa D1.

Cytat:
Kpa Pzs

Jest gdzieś mapka tych grup?
sheva17 - 25-03-2011, 08:19
Temat postu:
W Płaszowie mamy bardzo dobrą bazę komunikacyjną znajdziemy tutaj tramwaje jadące i z Kurdwanowa i z Nowego Bieżanowa plus oczywiście autobusy na Nową Hutę. Tak naprawdę to w wielu przypadkach nie ma potrzeby by akurat dojeżdżać w okolice Dworca Głównego, tylko niestety pasażerowie nie znają zbyt dobrze miasta. Do Nowej Huty np. nie pojedziemy specjalnie dłużej niż z Dw. Głównego, no chyba że na Nowohuckiej natkniemy się na gigantyczne korki, ale raczej ich być nie powinno. Ja akurat się bardzo cieszę z tej sytuacji, uważam nawet, że dworzec w Płaszowie powinien być lepiej wykorzystany. Wielu nawet mieszkańców Krakowa nawet nie wie o jego istnieniu, a szkoda, bo to naprawdę wielka dogodność. Szczęśliwie jednak sądząc po tłumach wysiadających np. w niedzielę ta wiedza jest znacznie większa. A w piątki sądząc po podaży miejsc Ja wcale się nie dziwię, że każdy woli rezerwować miejsce na Głównym w przypadku pociągów jadących do Przemyśla, Rzeszowa, czy Nowego Sącza.
loker - 25-03-2011, 09:57
Temat postu:
A jadąc IR Rzeszów - Wrocław zajmuje się miejsce właśnie w Płaszowie.
Szybki tramwaj - wada. Na Głównym idziesz do tunelu, a na Płaszowie czeka Cię spacerek "pod chmurką". Ale i tak czas jazdy 50 przez miasto jest zdecydowanie dłuższy niż te 8 minut jazdy pociągiem z Głównego na Płaszów.
Anonymous - 25-03-2011, 10:00
Temat postu:
loker, Właśnie 8 minut kilka lat temu normą było 5 a dużo składów miało 4 minuty. Remont Kraków Główny - Kraków Płaszów inwestycja przynosząca prawdziwe skrócenie małym kosztem!
loker - 25-03-2011, 10:12
Temat postu:
Prawdziwe, ale nie małym kosztem. Zabrać się za wiadukty i szlak to będzie ciężkie...
Ale efektywne.

A wolałbym najpierw szlak Zabierzów-Jaworzno na 90 km/h zrobionych. Chociaż tyle...
Anonymous - 25-03-2011, 10:15
Temat postu:
Tak sobie myślę że jazda przez Nową Hutę, Płaszów wcale nie jest taka głupia. Ale dotyczy ona tylko składów do Zakopanego prowadzonych całą trasą EU07 i jeżdzących bardzo mało terminów np. EIC Karłowicz, Morskie Oko, kilkudniowe TLK. W Krakowie Gł. nikt na to nie będzie czekał, zbędna jest jedna zmiana czoła na Płaszowie, no i aspekt ekonomiczny nie płacimy bajońskiej opłaty dworcowej na Głównym. Można pójść też dalej i dla zejścia z kosztów dla DP nie stawać w Płaszowie mechanicy mogą się zmienić np. w Łagiewnikach. Ale warunkiem jest pełna przejezdność szlaku przez Nową Hutę z działającymi łącznicami i szlakową choć 60km/h na jednym torze.

hurricane, Do dzisiaj pamiętam jak w radiu ponad 10 lat temu mówili że jechał z Nowego Sącza.

loker, Porównaj sobie remont kompleksowy wszystkiego Główny - Płaszów z nikomu nie potrzebnym tunelem w Łodzi. Sam widzisz że maleńki minimalny koszt. Grosze!
loker - 25-03-2011, 14:15
Temat postu:
4 kwietnia - 31 maja 2011: wybrane pociągi TLK z Gdyni i Olsztyna kursują z pominięciem stacji Kraków Główny
23.03.2011

PKP Intercity SA uprzejmie informuje, że w terminie od 4 kwietnia do 31 maja br. następujące pociągi będą kursowały drogą okrężną z pominięciem stacji Kraków Główny:

TLK 53504 rel. Gdynia - Kraków

TLK 43202 rel. Gdynia - Kraków

TLK 53102 rel. Gdynia - Kraków

TLK 53100 rel. Olsztyn - Kraków

TLK 53108 rel.Gdynia - Kraków

Powodem utrudnień jest modernizacja stacji Kraków Główny. Dla podanych połączeń stacją początkową bądź końcową będzie Kraków Płaszów.

Ponadto informujemy, że w podanym okresie pociąg TLK 38108 rel. Kraków - Kołobrzeg kursuje według zmienionego rozkładu jazdy (wyjazd z Krakowa Płaszowa o godzinie 8.53 - 90 minut wcześniej w stosunku do rocznego rozkładu jazdy).

Opisane zmiany są już uwzględnione w Internetowym Rozkładzie Jazdy Sitkol.

Za utrudnienia wszystkich naszych Pasażerów przepraszamy.



źródło: intercity.pl
Radek - 25-03-2011, 23:34
Temat postu:
Czy na sitkolu są błędy, czy TLK rzeczywiście stają na Zabłociu?
MK_Rabka - 29-03-2011, 20:31
Temat postu:
Cytat:
Czy na sitkolu są błędy, czy TLK rzeczywiście stają na Zabłociu?

TLK przejęły rolę pociągów PR kończących bieg w Płaszowie.
Cytat:
W Płaszowie mamy bardzo dobrą bazę komunikacyjną znajdziemy tutaj tramwaje jadące i z Kurdwanowa i z Nowego Bieżanowa plus oczywiście autobusy na Nową Hutę. Tak naprawdę to w wielu przypadkach nie ma potrzeby by akurat dojeżdżać w okolice Dworca Głównego, tylko niestety pasażerowie nie znają zbyt dobrze miasta.

Dokładnie. Niewykorzystana jest też Bonarka z której jest względnie blisko i wygodnie do autobusów na Bieżanów, Aleje, Piaski, Bronowice, Kurdwanów.
Cytat:
Szybki tramwaj - wada. Na Głównym idziesz do tunelu, a na Płaszowie czeka Cię spacerek "pod chmurką".

Za kilka lat powstanie też i tunel pod dworcem w Płaszowie (oby!), i tamtędy pojedzie i 50 i 51.
PS.
Szkoda, że zlikwidowano już przystanek Zabłocie na małej obwodnicy, przydałby się teraz.
Adams - 29-03-2011, 20:45
Temat postu:
@MK_Rabka takie małe sprostowanie. W Płaszowie nie będzie tunelu tylko wiadukt tramwajowo-rowerowo-pieszy nad torami kolejowymi. Inwestycja ma się rozpocząć po otwarciu lini tramwajowej na Ruczaj, czyli prawdopodobnie na wiosnę przyszłego roku.
aanniiaa - 03-04-2011, 11:19
Temat postu:
Cytat:
(...)Niewykorzystana jest też Bonarka z której jest względnie blisko i wygodnie do autobusów na Bieżanów, Aleje, Piaski, Bronowice, Kurdwanów(...)


Po pierwsze: mówimy poprawną polszczyzną, czyli nie gwarą studencką "na Bieżanów" ale "do Bieżanowa" Smile
Po drugie: pisząc "Bronowice" miałeś na myśli zapewne Os. Widok
Po trzecie: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie w tamte okolice jechać 30-40 minut z Bonarki, skoro z Dworca Głównego jest 5 bezpośrednich linii tramwajowych (w tym 3 magistralne) i kilka linii autobusowych; niemniej w kierunku Kurdwanowa, Ruczaju czy Borku Fałęckiego byłby to znakomity punkt przesiadkowy.
MK_Rabka - 03-04-2011, 18:24
Temat postu:
Cytat:
Po pierwsze: mówimy poprawną polszczyzną, czyli nie gwarą studencką "na Bieżanów" ale "do Bieżanowa"

Będę pamiętał.
Cytat:
Po drugie: pisząc "Bronowice" miałeś na myśli zapewne Os. Widok

Bronowice Małe też Bronowice.
Cytat:
Po trzecie: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie w tamte okolice jechać 30-40 minut z Bonarki, skoro z Dworca Głównego jest 5 bezpośrednich linii tramwajowych (w tym 3 magistralne) i kilka linii autobusowych;

Zanim pociąg doczłapie się do głównego to 179/173 będzie już przy AGH. Poza tym w sumie w Bonarce jest bliżej do przystanku MPK niż z peronu na przystanek Dworzec Główny. nie ma przebijania się przez Galerię Bunkier i łażenia po tunelach.
Poza tym w Bonarce wysiadają głównie studenci którzy mają bilety okresowe, więc mogą się przesiadać dowolną ilość razy.
aanniiaa - 03-04-2011, 20:16
Temat postu:
Cytat:
Bronowice Małe też Bronowice

Tyle tylko, że mi - jako mieszkańcowi Bronowic - słowo "Bronowice" kojarzy się z Bronowicami, a nie z Bronowicami Małymi, Nowymi czy Wielkimi Zg Poza tym planowany jest przystanek kolejowy na wysokości kładki na przedłużeniu ul. Katowickiej w Bronowicach Małych Smile

Cytat:
Zanim pociąg doczłapie się do głównego to 179/173 będzie już przy AGH

Tylko zobacz jak często masz takie połączenie w porównaniu do linii 4/13/14/20/24/139/501/208...

Cytat:
Poza tym w sumie w Bonarce jest bliżej do przystanku MPK niż z peronu na przystanek Dworzec Główny

Mówisz o przystanku linii 178 o "znakomitej" częstotliwości? Zg

Cytat:
Poza tym w Bonarce wysiadają głównie studenci którzy mają bilety okresowe, więc mogą się przesiadać dowolną ilość razy

Tutaj wygrałeś Very Happy Dodam, że sporo z nich zmierza w kierunku Ruczaju, więc w tym wypadku stacja w Bonarce jest dla nich idealna.

Dobra, kończmy tą dyskusję, bo dostaniemy ostrzeżenia za off-topic Hmm
peregrinus - 04-04-2011, 02:07
Temat postu:
Abstrahując od Waszych dyskusji, czy naprawiono już nasyp toru 1 linii 608 (wiem, że był przetarg, nie wiem czy prace wykonano)? bo jeśli nie to całą Waszą dyskusję o trasowaniu przez Kraków-eNHa wypadałoby wsadzić między bajki z powodu braku przejezdności toru 1 z powodu zeszłorocznej powodzi (rozległe osunięcie nasypu przy p.o. Rudzice), co wymuszałoby konieczność zmiany czoła w Podłężu.

PS: kamilu_krk, coś chyba Ci się pomieszało z tą koleją obwodową, nie cirkumwalencyjna (nie wiem, może jesteś kibicem FC Valencia??) a cyrkumwalacyjna. Etymologia słówka oczywiście łacińska
aanniiaa - 04-04-2011, 11:45
Temat postu:
Miesiąc temu przejeżdżałem przez tamte okolice, ale jakoś nie zauważyłem by coś było zrobione Hmm

PS: racja, przepraszam za "literówkę" Zg Powinno być "linia cyrkumwalacyjna"
ecavon - 04-04-2011, 15:42
Temat postu:
A ostatnio w weekend jechałem to nad jednym z torów sieć trakcyjna była zdjęta w Kierunku Krakowa Bieżanowa.
peregrinus - 04-04-2011, 19:56
Temat postu:
Na łącznicy? Czyli nic nie zrobili,druty zdjęto w tamtym roku, bo osuwisko uszkodziło nie tylko tory, ale też kilka słupów poległo/mocno się przechyliło. Tor o którym mówisz to właśnie tor 1, czyli ten najbardziej uszkodzony Wink
loker - 03-05-2011, 18:54
Temat postu:
Przejazd małą obwodnicą pociągiem TLK 53202/43202.
http://youtu.be/DmiAnsu76GA
Radek - 13-05-2011, 23:02
Temat postu:
Wg hafasu i sitkol'a TLK Olsztyn - Kraków od czerwca znów będzie przejeżdżał przez dworzec główny.

[ Dodano: 11-12-2011, 19:41 ]
Wraz z nowym rozkładem kończą się kursy z pominięciem Głównego?
sympatyk - 31-01-2018, 13:28
Temat postu:
Remont torów w węźle krakowskim. Przez Nową Hutę, być może tymczasowym przystankiem.

Według informacji „RK”, plan jest taki, że pociągi dalekobieżne przelotowe ominą Kraków i będą jechać przez Nową Hutę. Przejazd objazdem przez Nową Hutę, po linii 95 Kraków Mydlniki – Podłęże dotyczy tylko siedmiu pociągów, kursujących w przerwie między g. 9.00 a 14.00.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linie-kolejowa-przez-centrum-krakowa-trzeba-bedzie-jednak-zamykac-85518.html
Anonymous - 31-01-2018, 17:11
Temat postu:
Tylko i aż 7 pociągów - bo ile ich jest? Kilkanaście?
Na absurd zakrawają stwierdzenia typu:
"Jak informuje przedstawicielka PLK, rozważana jest budowa tymczasowego przystanku Kraków Olsza."
"Jednym z wariantów jest też uwzględnienie zatrzymania w Zastowie dla zapewnienia przesiadek na komunikację miejską." (spójrzcie na streetview lub zdjęcia satelitarne, jak wygląda droga dojazdowa do stacji w Zastowie. Słyszał tam ktoś o komunikacji miejskiej?)
"Linia nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże nie została do końca przygotowana do pełnienia roli trasy objazdowej."
"Obecnie prowadzone są rozmowy ze spółką PKP PLK w sprawie organizacji komunikacji zastępczej a także w Gminą Miejską Kraków w sprawie honorowania biletów kolejowych w komunikacji miejskiej"
A wszystko ma ruszyć już za ponad miesiąc! To się nazywa dopracowanie szczegółów...
tender - 01-02-2018, 20:40
Temat postu:
Rozwiniecie poprzedniej wypowiedzi
Cytat:
Linia nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże nie została do końca przygotowana do pełnienia roli trasy objazdowej. Wprawdzie w ostatnich latach prowadzono tam pewne prace, ale prędkość 100 km/h można osiągnąć tylko na 9 kilometrach (z 33–ech ogółem) toru parzystego. Poza nim pociągi zwalniają do 50, a nawet do 30 kilometrów na godzinę.

sabatnik - 11-02-2018, 09:36
Temat postu:
Jednak będzie honorowanie biletów i dość szybko się dogadali, jak na nasze warunki Wink link
beton44 - 17-04-2018, 05:49
Temat postu:
Mała uwaga co do tych objazdów w Krakowie - i tymczasowego przystanku Kraków Olsza

PLK zbudowała tymczasowy peron na stacji Kraków Olsza - dla zatrzymywania się pociągów Kolei Małopolskich niejeżdżących przez Kraków Główny. Wielce go chwalono jako znakomicie położony blisko komunikacji miejskiej itp. http://www.dziennikpolski24.pl/region/wiadomosci-krakow/a/krakow-kolejowa-farsa-na-olszy-i-alarm-przed-komunikacyjnym-horrorem,13025653/

I super
16 kwietnia w poniedziałek - Miasto Kraków rozpoczęło remont jezdni drogi po której jeżdżą autobusy obok właśnie tego peronu - połowy jezdni rozkopana - ulica stała się jednokierunkową na raczej dłuższy okres czasu.

Mr. Green Mr. Green Mr. Green
sympatyk - 18-04-2018, 16:28
Temat postu:
Chaos w Krakowie - pociągi omijają centrum. Remont linii kolejowej wkroczył w kolejną fazę.

PKP PLK prowadzi właśnie kolejny etap prac budowlano-remontowych na średnicy Krakowa. W ich ramach dobudowywane są tory dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, więc po zakończeniu prac skorzystają na nich wszyscy.
Jednak 18 kwietnia to dla pasażerów dzień dużych problemów – od tego dnia wiele pociągów omija dworzec Kraków Główny co dotyczy zarówno pociągów dalekobieżnych, jak i lokalnych.

Więcej:
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23285828,chaos-w-krakowie-pociagi-omijaja-centrum-remont-linii-kolejowej.html
beton44 - 29-04-2018, 06:08
Temat postu:
Jak miło zobaczyć dobrą organizację - zamiast pociągiem można niby jeździć tramwajem na odcinku Płaszów - Kraków Główny.

I ot niespodzianka - na tydzień zamknięta ta właśnie linia tramwajowa:
http://zikit.krakow.pl/ogolne/219675,1787,komunikat,wymiana_plyt_monolitycznych_pod_estakada_jacka_kaczmarskiego.html

Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group