INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Wszystko o peronach

garen - 12-05-2010, 23:40
Temat postu: Megafony peronowe
Kto wie do której spólki należa( i kto odpowiada za ich utrzymanie) peronowe megafony te przez które zapowiada się pociągi .
kiPeR - 13-05-2010, 00:16
Temat postu: Re: Megafony peronowe
Telekomunikacja Kolejowa
Szymek - 13-05-2010, 23:48
Temat postu:
kiPeR, Za obsługę również? Znaczy się, kto zatrudnia "megafonistów"?
Anonymous - 13-05-2010, 23:52
Temat postu:
Różnie z tym bywa. Przykładowo w Gliwicach megafonistami są pracownicy Przewozów Regionalnych, a w Bytomiu dyżurni ruchu, czyli tak de facto pracownicy PLK.
Tomasz B. - 13-01-2011, 16:40
Temat postu:
Mam takie pytanie - do kogo mogą należeć megafony na stacji Wrocław Brochów? W grudniu 2010 zainstalowano nowe megafony na stacji. Niestety jakość zapowiedzi jest byle jaka, a i sama głośność pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo każdy pociąg zapowiadany jest dwa razy - problem jednak w tym, że pierwsza zapowiedź pada na kilka sekund przed wjazdem składu, czasem w trakcie a druga o tym, że pociąg wjedzie jest w chwili, gdy pociąg już dawno odjechał ze stacji. Fajnie, że po wielu latach znów są zapowiadane pociągi, szkoda tylko, że zostały zamontowane i "skonfigurowane" (bo zapowiada automat jak się nie mylę) na typowy odpie..ol! Do kogo można się z tym zwrócić? Macie jakieś pomysły - TLEKOMUNIKACJA, PLK, NIERUCHOMOŚCI czy inny twór za to odpowiada?

... i jeszcze jedno ... czy we Wrocławiu dalej pracuje Pan megafonista? Ostatnio zawsze jak jestem na głównym trafiam na babki :-D
xzielak - 13-01-2011, 18:42
Temat postu:
Tu jest bałagan Smile

Megafony należą do TK (chyba?) lub do PKP PLK, a pociągi zapowiada spółka PKP PLK, lub PR
Krakonos - 13-01-2011, 18:47
Temat postu:
Gdzieś przeczytałem, że należą do PKP PLK, jak również zapowiadaczka jest ich (zdaje się automat).
mkfilmykolejowe - 13-01-2011, 19:28
Temat postu:
W Katowicach są bardzo dobre i wyraźne zapowiedzi.
Anonymous - 13-01-2011, 19:47
Temat postu:
W Kielcach megafony obsługuje pracownik PLK.
A co do zapowiedzi to denerwujące jest to że informacja o wjeździe pociągu czasem jest podana nawet 2 min. przed rzeczywistym.
Dave - 15-01-2011, 14:41
Temat postu:
xzielak napisał/a:
Tu jest bałagan Smile

Megafony należą do TK (chyba?) lub do PKP PLK, a pociągi zapowiada spółka PKP PLK, lub PR


Akurat, wszystko zależy od miasta i stacji! We Wrocławiu megafon obsługuje PKP Intercity (nie wiem czemu) z budynku drużyn konduktorskich w tymczasowym budynku dworca PKP (tak było w każdym razie niedawno, przed otwarciem tego budynku), w Warszawie Centralnej też za megafon odpowiada podobno PKP IC.

Na małych stacyjkach/przystankach osobowych, zapowiedzi są nadawane przez dyżurnych ruchu z nastawni.

[ Dodano: 15-01-2011, 14:41 ]
mkfilmykolejowe napisał/a:
W Katowicach są bardzo dobre i wyraźne zapowiedzi.


Taa, jasne! Very Happy
mateusz123 - 05-03-2011, 22:18
Temat postu:
Cytat:
We Wrocławiu megafon obsługuje PKP Intercity (nie wiem czemu) z budynku drużyn konduktorskich w tymczasowym budynku dworca PKP

A skąd ma podgląd na sytuację ruchową? Co,gdzie wjedzie, odjedzie, podstawi się itd.?
Anonymous - 05-03-2011, 22:34
Temat postu:
Otrzymuje informacje z poszczególnych nastawni.
EU07-469 - 06-03-2011, 00:30
Temat postu:
W Jeleniej Górze zaś od niedawna megafon obsługuje komputer (raz nawet było po chamsku słychać w głośnikach dźwięk błędu Windowsa XP), a przez całe moje życie gong zmieniał się pięć razy, a megafonistki były dwie (jedna nigdy nie zapowiadała nazwy pociągu, o ile taką pociąg miał, druga zapowiadała tą nazwę zawsze), czasami- zwłaszcza w godzinach rannych- pomagał im pan...
Brajdak - 06-03-2011, 08:31
Temat postu:
W Białymstoku megafon obsługuje IC.Fajnie to wygląda bo megafonistka biega do drzwi wychodzących na I peron ,by zobaczyć gdzie i jaki skład się wystawia.Ma co prawda wykaz gdzie powinien skład być podstawiony,jednak nie zawsze jest to zgodne z planem
Cytat:
Otrzymuje informacje z poszczególnych nastawni.

Tak powinno być ale często ,szczególnie przy opóżnieniach, pracownicy odpowiedzialni czyli PLK nie raczą "megafon" poinformować.
siwiutki91 - 06-03-2011, 09:04
Temat postu:
ale zapomniałeś dodać ze megafonistka jest od 8 do 20, pociągi przed 8 i po 20 też przyjeżdżają i odjeżdżają, a więc w tych godzinach zapowiadają panie z kasy dopłat drużyn konduktorskich, które i tak mają ręce pełne roboty Śmiech Śmiech
nynuś - 06-03-2011, 11:43
Temat postu:
W Tychach od 6-18 jest megafonistka a od 18-6 zapowiada dyżurny ruchu z nastawni dysponującej TY Smile Smile Smile
Brajdak - 07-03-2011, 11:15
Temat postu:
Cytat:
zapowiadają panie z kasy dopłat drużyn konduktorskich, które i tak mają ręce pełne roboty Śmiech Śmiech

Słusznie prawisz,jest tak jak piszesz Embarassed
jedrus - 07-03-2011, 13:22
Temat postu:
W Sosnowcu zapowiadają babki, ale robią to w dość kiepski sposób. Pociągi które jadą z Katowic do Częstochowy i dalej, które dopiero nabierają opóźnienia, ten pierwszy 5-cio minutowy próg nie są zapowiadane. Tzn. zawsze jest tak że jest ogłaszane że pociąg ma takie i takie opóźnienie, w Sosnowcu dopiero zapowiadają jak już ma 10 min. Druga sprawa to sposób zapowiedzi, niewyraźny i jak się stoi nie daj Boże 50 m od megafonu to trzeba się już domyślać jaki pociąg, dokąd i czy ma opóźnienie...
Przykładowo w Częstochowie babki które zapowiadają informują podróżnych o wszystkim Happy
W Sosnowcu o ile się nie mylę teraz zapowiadają babki z PR.
Andrzej - 24-03-2011, 08:35
Temat postu: Wszystko o peronach
"Polska Głos Wielkopolski": Zacieki na dopiero co ułożonych kamiennych okładzinach ścian w tunelu łączącym peron trzeci z holem, woda kapiąca z nowego stropu - tak dzisiaj prezentuje się remontowana część Dworca Głównego PKP. Najciekawsze jest jednak to, że dopiero co odnowiony peron trzeci będzie rozbierany.

W tym roku spółka Trigranit ma zacząć budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Budynek przyszłego dworca kolejowego znajdzie się między innymi nad peronami pierwszym, drugim i trzecim. Nad peronami znajdzie się również parking samochodowy. Konstrukcja musi więc być solidna. Wsparta zostanie zatem na kilkudziesięciu betonowych słupach. Takie rozwiązanie potwierdza Zbigniew Drzewiecki ze spółki Trigranit, odpowiedzialny za techniczną stronę projektu.

Jednak ani na peronie trzecim, ani na sąsiednim, gdzie trwają roboty, nie ma śladu ław fundamentowych lub wierceń pod pale i podpory. Taka sytuacja dziwi, ponieważ jeszcze niedawno przedstawiciele spółki PLK PKP odpowiedzialnej za remont peronów zapewniali, że modernizacja peronów "jest skorelowana" z budową ZCK.

- Wszystkiemu winne są opóźnienia w pozyskiwaniu różnych pozwoleń. Jednak wszelkie prace wykonywane są przez Trigranit za pieniądze spółki i na pewno perony przywrócone zostaną do stanu, w jakim je zastaliśmy. Publiczne pieniądze są bezpieczne - zapewnia Zbigniew Drzewiecki ze spółki.

Jak twierdzi Zbigniew Wolny, rzecznik Polskich Linii Kolejowych PKP - wykonawcy przebudowy - remont peronów nie mógł czekać na rozpoczęcie robót przez Trigranit, ponieważ są one po części finansowane ze środków unijnych. Musi więc nie tylko zakończyć się w porę, ale też musi być na czas rozliczony.

Czy PKP PLK zdąży zakończyć prace na peronach w terminie? Podróżni od dłuższego czasu mogą obserwować stojące na peronie drugim elementy zabytkowej wiaty. Metalowa konstrukcja jest po części rozebrana, choć inwestor nie ma pozwolenia na rozbiórkę. Dlaczego zatem kolejarze nie pozyskali na czas tak ważnego dokumentu?

Rzecznik Zbigniew Wolny próbuje przekonywać, że nic się nie stało, bo przecież "lada moment spółka uzyska ten dokument, a rozbiórka nie zajmie wiele czasu". Po oczyszczeniu i odnowieniu zabytkowej konstrukcji trafi ona najprawdopodobniej na peron czwarty. A co z kamiennymi okładzinami ścian tunelu?

W okolicach schodów prowadzących na peron trzeci część wykonanych z granitu płyt jest najwyraźniej zawilgocona. - Nasi inspektorzy z pewnością to skontrolują - zapewnia Zbigniew Wolny.

Autor: Robert Domżał, Polska Głos Wielkopolski
Wojtek - 07-04-2011, 10:30
Temat postu: Kto może zarządzać peronami?
Kto może zarządzać peronami?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta: zarządzać peronami kolejowymi może wyłącznie zarządca infrastruktury kolejowej. RBF aktualnie prowadzi analizę możliwości rewitalizacji dworców kolejowych i jak się okazuje jedną z kluczowych spraw dla tej analizy jest sprawa odpowiedzialności za bezpieczeństwo związane z peronami w związku z ruchem pociągów - pisze Piotr Faryna, dyrektor biura Railway Business Forum.

W koncepcji prezentowanej przez zarząd spółki Dworzec Polski wskazano na możliwość przejęcia przez tę spółkę peronów od PKP PLK w celu zarządzania nimi w powiązaniu z zarządzaniem dworcem kolejowym. Podmiot, który zarządza peronami może także zarządzać dworcami. Podmiot, który zarządza dworcami, o ile nie jest zarządcą infrastruktury, peronami zarządzać nie może.

Załóżmy teoretycznie, że PKP PLK przekaże choćby tylko kilka peronów spółce Dworzec Polski SA do zarządzania. Pojawiają się liczne pytania. Peron to nie tylko wiata, ławki i informacja dla pasażerów. Kto będzie odpowiedzialny w przypadku wystąpienia zdarzenia (wypadku, katastrofy) w obrębie peronu? DP SA jako zarządca? PKP PLK jako wykonujący prawa władania tą nieruchomością? Na peronach znajdują się różne urządzenia, w tym urządzenia służące do sterowania ruchem kolejowym. Jeżeli urządzenia te nie będą należycie zabezpieczone, a ich stan wpłynie na powstanie zagrożenia (choćby prawdopodobnego) bezpieczeństwa, to kto będzie za ten stan odpowiedzialny? Co w przypadku bezpieczeństwa związanego z elektroenergetyką? Perony maja różną konstrukcję. Gdzie kończyłoby się zarządzanie nimi przez DP SA? Na krawędzi nawierzchni peronu? Na końcu podkładu kolejowego? Na główce szyny? Co z przepisami dotyczącymi skrajni? Co z przejściami przez tory? Co z sygnalizacją służącą prowadzeniu ruchu pociągów i jego bezpieczeństwu należącą do PKP PLK i zabudowaną na peronie? Jak będzie organizowany nadzór nad stanem technicznym linii kolejowej, w którą to czynność wchodzi również kontrola stanu obiektów jakimi są perony?

Jeżeli pójdziemy dalej i założymy teoretycznie, że np. samorządy, analogicznie do koncepcji DP SA, przejmą zarządzanie peronami na dworcach, które zostały im przekazane, to okaże się, że możemy mieć wiele podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Podmiotów, które nie posiadają żadnego doświadczenia ani kompetencji w zakresie operacji związanych z ruchem pociągów.

PKP PLK SA jako zarządca infrastruktury z wieloletnim doświadczeniem i opracowanymi odpowiednimi procedurami może zarządzać peronami w sposób zapewniający maksymalne bezpieczeństwo. Póki co, nikt inny tego zadania nie wykona.

Tam, gdzie w grę wchodzi bezpieczeństwo kolejowe, wykluczone jest działanie na zasadzie „jakoś to będzie”. Przestrzegamy przed tego typu pomysłami, które (odpukać trzy razy w niemalowane drewno) mogą mieć finał tragiczny, a kończyć się jak w przypadku kładek nad torami.

źródło: Piotr Faryna, Rynek Kolejowy
Arek - 15-06-2011, 11:33
Temat postu: Infrastruktura peronowa
Przez lata pojmowanie peronów ulegało zmianie i choć obecnie w Polsce przeważają pełne perony, to jednak nie wszędzie wymiana pasażerów odbywa się w tak komfortowych warunkach.

Gdy rodziły się pierwsze koleje nikt tak naprawdę nie wiedział do czego będą wykorzystywane. Dlatego pierwotnie zakładano, że przejmą one funkcje dyliżansów przewożąc kupców wraz z ich ładunkami. W związku z tym dworce zapewniały zarówno obsługę pasażerów jak również przewożonych ładunków, natomiast typowe pociągi miały charakter mieszany. Jednak bardzo szybko okazało się, że kolej wywołała olbrzymie zmiany i w związku z tym konieczne było dostosowywanie jej działań do specjalizacji w przewozach pasażerskich oraz towarowych. Bowiem kolej pozwoliła na transportowanie dużych objętościowo i masowo towarów, które pozwalały na tworzenie całych pociągów, natomiast drobni kupcy zamiast podróżować ze swoim towarem zlecali jego przewóz kolei a sami nieobciążeni większym bagażem korzystali z pociągów pasażerskich, które pozbawione wagonów towarowych były szybsze. Dodatkowo pojawienie się kolei ułatwiło podróżowanie, dzięki czemu także pociągi pasażerskie zaczęły osiągać długości uzasadniające rozdzielenie ich od towarowych.

Wraz z tymi zmianami postępował rozwój infrastruktury peronowej, która miała zapewniać bezpieczną a jednocześnie komfortową wymianę pasażerów.

Czytaj dalej...

źródło: inforail.pl
domi_1 - 10-08-2011, 13:26
Temat postu: Koszt budowy peronu
jaki może być koszt budowy jednego peronu?? ostatnio była na ten temat dyskusja w Bydgoszczy i padały różne kwoty(od 100 tyś do 5 mln) chodzi o przystanek jeśli są juz tory.
Sunseed - 10-08-2011, 13:44
Temat postu:
Włoszczowa - 900tysięcy
Beatrycze - 10-08-2011, 13:50
Temat postu:
domi_1, trzeba wykonać projekt i kosztorys (ceny materiałów budowlanych), potem w przetargu wyłonić wykonawcę. Trudno z góry określić całkowity koszt budowy peronu, biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce przy każdej inwestycji finansowanej ze środków publicznych musi się nachapać banda cwaniaków, a to podraża koszty. Budujemy więc najdroższe na świecie stadiony i autostrady. Perony pewnie też mamy jedne z najdroższych...
geordi - 10-08-2011, 14:13
Temat postu:
Sunseed: ale to wraz z przebudową układu torowego, czy wraz z parkingiem przyperonowym?

domi_1: zalezy tez od standardu tego peronu. Jesli ma to byc szynobusowy peronik przywsi/przystanek w miescie, to beda inne koszty niz przy peronie na magistrali.
Chociazby ze wzgledu na dlugosc - peronik dla szynobusu wystarczy jak bedzie mial 80m długości .
Tez analizuje ta kwestie i tak "na oko" zakladam maks. 300-400tys.

Najwiekszy koszt to roboty ziemne. W wersji gospodarczej:
dwie wywrotki ziemi, spych, staroużyteczna kostka chodnikowa (juz za 2pln/sztuka mozna dostac), bezrobotni w ramach robót interwencyjnych do ułożenia i uklepania tego. Wysokość pewnie 30cm maks. Do tego dwie latarnie, tablica z nazwą i wywieszka z rozkładem. Tylko nie wiem czy taki peron dostanie bezterminowy odbiór ..

W wersji przyszlosciowej - komplet peronowy (ścianka L2 + plyta P), do tego starouzyteczna albo nowa nawierzchnia. Koszt rosnie tutaj dramatycznie, bo trzeba wpierw zrobić wykop na metr, zeby scianke zamocowac.
MK_Rabka - 10-08-2011, 17:59
Temat postu:
Taki peron jaki PLK postawiła w Juszczynie to chyba najtańszy z możliwych:
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5600326976229788626
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5600326931537183986
Krawędź stała + reszta wyłożona żwirem.
urban2604 - 10-08-2011, 21:43
Temat postu:
w Młoszowej ( Katowice - Kraków ) budowa perona miała kosztować około 3 mln zł .
Pirat - 28-02-2012, 23:33
Temat postu: Perony - powtarzanie niewłaściwych rozwiązań
Ogólnie pojęte perony w zasadzie przez cały okres istnienia kolei w Polsce są niewłaściwie konstruowane a powielane przez lata błędy są kodowane jako standard. W niniejszym artykule przybliżamy co takiego jest z tymi elementami infrastruktury nie tak.

Czytaj dalej...

źródło: inforail.pl
pospieszny - 18-05-2012, 11:38
Temat postu: Warszawa Zachodnia nowy peron
Warszawa Wola od 20 maja staje się peronem 8 stacji Warszawa Zachodnia. Peron jest usytuowany 350 metrów od peronu 7. Aby ułatwić pasażerom dojście do niego PKP Polskie Linie Kolejowe zamontują specjalne oznakowanie.

Obecny przystanek to jeden łukowato wygięty peron z dwiema krawędziami peronowymi. Posiada wiaty przystankowe z ławkami, tablice z nazwą przystanku, oświetlenie. Jedno zejście z peronu umożliwia dojście do kolejnych peronów Warszawy Zachodniej (do ul. Tunelowej) oraz dojście do al. Prymasa Tysiąclecia.
Z perspektywy kolei to obiekt na 4 kilometrze linii kolejowej nr 20, łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga. Przystanek pełni rolę tymczasowego przystanku końcowego dla pociągów z Działdowa.
Przejście z peronu 8 do pozostałych peronów stacji Warszawa Zachodnia będzie dodatkowo oznakowane. Wskazówki zaplanowano pomiędzy peronami oraz na drogach do i od budynków dworca. Nowe oznakowanie będzie także od strony przystanków ZTM w al. Prymasa Tysiąclecia.

Informacje o zmianie nazwy trafiły z wyprzedzeniem do przewoźników kolejowych obsługujących podróżnych na stacji Warszawa Zachodnia oraz na linii Warszawa Zachodnia Działdowo m.in. przez warszawskie stacje i przystanki: Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło, Warszawa ZOO, Warszawa Toruńska, Warszawa Żerań, Warszawa Płudy.
W ciągu doby z przystanku – dotychczas, Warszawa Wola odjeżdża ok. 40 pociągów osobowych spółki Koleje Mazowieckie. Obecnie: pierwszy 5.44, ostatni 23.08.
Polskie Linie Kolejowe tworzą nowoczesny system informacji pasażerskiej w stolicy. Na peronach i przejściach podziemnych stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia widać już nowe elektroniczne wyświetlacze, montowane są głośniki i nowe oznakowanie. Ekipy wykonawcy sprawdzają parametry poszczególnych urządzeń. Po testach urządzenia wspomogą obsługę podróżnych. Wyświetlacze poza informacjami o pociągach podają również aktualną godzinę.
W miejsce demontowanego starego oznakowania ustawiane są nowe tablice informacyjne oraz tablice z nazwami stacji.
Wdrażany System informatyczny, umożliwi sterowanie wyświetlaczami i odtwarzanie automatycznych zapowiedzi głosowych na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia, a w przyszłości na wszystkich przystankach w węźle warszawskim. Z Systemem skoordynowana będzie informacja wizualna i głosowa na przystanku Warszawa Stadion.
Zadanie zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaprojektowanie i wykonanie systemu informacji pasażerskiej oraz czynności dodatkowych na stacjach Warszawa Wschodnia/Warszawa Stadion oraz Warszawa Zachodnia/Warszawa Wola realizuje konsorcjum firm: TK Telekom, SOLARI DI UDINE SPA. Wartość umowy to ponad 15 mln zł.

Galeria


źródło:Kurier Kolejowy
Rita - 27-08-2012, 16:25
Temat postu: Wysoki peron z przejściem w poziomie szyn?
Witam!

Gdzie w Polsce znajdują się przejścia w poziomie szyn zlokalizowane w wysokich peronach (ok. 960 mm od poziomu główki szyny)?
bruges - 27-08-2012, 20:21
Temat postu:
Jedyne jakie przychodzi mi na myśl to przystanek trójmiejskiej SKM Gdańsk Zaspa.
Rita - 27-08-2012, 21:42
Temat postu:
Ale tam przejście nie znajduje się w peronie, tylko nieco obok i prowadzi do niego pochylnia. Ja szukam przypadków, gdzie przejście takie jest umieszczone bezpośrednio w wysokim peronie.
kolejfan - 27-08-2012, 21:56
Temat postu:
Może Toruń Główny?
Rita - 27-08-2012, 22:50
Temat postu:
W Toruniu Głównym perony są niskie, więc odpada.
Sunseed - 27-08-2012, 22:52
Temat postu:
Mogą być służbowe? Very Happy
Rita - 27-08-2012, 23:25
Temat postu:
Nie, nie mogą być.

Znalazłam jeden taki przypadek, w Kostrzynie. Czy to jedyny?
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=144&okno=galeria&&photoid=8380
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=144&okno=galeria&&photoid=8381
Bart82 - 28-08-2012, 08:27
Temat postu:
Mikołów, Orzesze-Jaśkowice woj. śląskie.
Sunseed - 28-08-2012, 09:55
Temat postu:
W kostrzynie perony mają wysokość 55cm Wink
kolejfan - 28-08-2012, 11:30
Temat postu:
TO może w takim razie Pobiedziska (woj. Wielkopolskie), (wydaje mi się, żę perony ma wyższe niż w Kostrzynie).

ZObacz, czy jeszcze wysokość peronów TObie odpowiada w Mogilnie:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=9&okno=galeria&&photoid=20764

i w Trzemesznie:

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=2719&okno=galeria&&photoid=13124
xMICHCIOx - 28-08-2012, 12:39
Temat postu:
A Kiekrz?

http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1162&okno=galeria&&photoid=3261
Rita - 28-08-2012, 16:53
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
W kostrzynie perony mają wysokość 55cm Wink
Peron jest w wykazie peronów sklasyfikowany jako niski, jednak w rzeczywistości jest peronem wysokim. Może i nie ma 960 mm nad poziomem główki szyny, ale na pewno ma też więcej niż 550 mm.
Peron 4, który również widać na zdjęciach które zapodałam, jest niski, ale peron 3 jest jest ewidentnie wysoki. Z tego względu na poziom szyn prowadzą schody.

Mikołów (fajna nazwa, prawie jak mikole Smile ), Orzesze Jaśkowice, Pobiedziska, Mogilno, Trzemeszno, Kiekrz mają niskie perony. Oczywiście, za przykłady dziękuję.
Szukam przejścia w peronie wysokim, czyli równy z ostatnim schodkiem w EN57, lub wyższy. Tutaj wysoki peron 3 w Kostrzynie i wejście do EN57:
http://img163.imageshack.us/img163/2438/schowek01zz.th.jpg
Sebcio - 16-09-2012, 21:27
Temat postu:
Rita, może Pilawa lub Niedrzwica po remoncie spełnią Twoje wymagania Wink
Rita - 16-09-2012, 22:00
Temat postu:
Sebcio:
A mógłbyś zapodać zdjęcia po remoncie?
Sebcio - 17-09-2012, 14:44
Temat postu:
Polecam tę stronę: http://pociagiem.wordpress.com/bocznica/zmodernizowana-stacja-w-niedrzwicy/
Rita - 17-09-2012, 22:49
Temat postu:
Niedzwica – niski peron, a przejście nie jest bezpośrednio w peronie (prowadzi do niego pochylnia).
Ale dziękuję za propozycję.

Nikt nie jest w stanie mnie zaspokoić w tym względzie? Smile
sabatnik - 18-09-2012, 18:12
Temat postu:
Może Rybnik?
Rita - 18-09-2012, 20:20
Temat postu:
Prawie, ale to wciąż niski peron.
Pirat - 28-09-2012, 16:17
Temat postu: Perony niższe niż podjeżdżające pod nie pociągi
Polskie Linie Kolejowe zamierzają wyremontować linię z Widzewa do Zgierza. Odnowione mają być także perony. Problem w tym, że będą one niższe niż podjeżdżające do nich pociągi. - Dlaczego nie można zrobić ich na równi? Ułatwiłoby to wsiadanie osobom starszym i niepełnosprawnym - pyta nasz czytelnik.

PLK ogłosiły przetarg na remont linii ze stacji Łódź Widzew do Zgierza. Podróżni będą mogli skorzystać z trzech przystanków na tej trasie: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek, które z powodu złego stanu torów od wielu lat były wyłączone z eksploatacji. Teraz także i one mają zostać odnowione.

Jednak przebudowa peronów budzi wątpliwości. Polskie Linie Kolejowe, ogłaszając przetarg, zamówiły perony o wysokości 55 centymetrów nad szyną. Tymczasem Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która ma korzystać z tego odcinka, zamówiła pociągi z wejściem na wysokości 76 centymetrów. Oznacza to, że pasażerowie podczas wsiadania i wysiadania będą musieli pokonać 21-centymetrowy stopień.

Więcej TUTAJ

źródło: gazeta.pl
pawcio1978 - 29-09-2012, 15:55
Temat postu:
Bo to nasz piekny kraj. A ludzie maja problem z wejsciem nawet jesli peron i podloga wagonu sa na tej samej wysokosci.
Pawel_15 - 29-09-2012, 18:04
Temat postu:
To w Gdyni zrobili lepiej Very Happy Tutaj peron jest wyższy niż podłoga NEWAGÓW (Nowe SA134 i SA138) co powoduje że trzeba zaliczyć solidny stopień w dół lub w górę. Osoby starsze, inwalidzi czy matki z wózkami albo cykliści muszą się w cholerę nakombinować... Brawo PKP PLK, żeby wam kiedyś ziemia ciężką była...
pawcio1978 - 29-09-2012, 18:22
Temat postu:
To i tak lepiej
Kiedys jechalem pociagiem z Kedzierzyna do Prudnika i w Dytmarowie nie bylo peronu. Innym razem sklad byl na tyle dlugi, ze nie miescil sie na peronie.
Borys_q - 29-09-2012, 21:15
Temat postu:
Cytat:
Tutaj peron jest wyższy niż podłoga NEWAGÓW

Pod szynobusy ma być przystosowany jeden peron w Gdyni z tym, że jest jeszcze przed remontem.
Pawel_15 - 29-09-2012, 21:28
Temat postu:
Dwójka ? Pociągi na Kc mają startować tak jak pociągi na Hel z dwójki ? Koniec świata...
bmwm5thebest - 30-09-2012, 16:55
Temat postu:
PLK nie chce robić wyższych peronów żeby była możliwość transportu towarów przekraczających skrajnie.
sabatnik - 30-10-2012, 18:25
Temat postu:
Lisów (trasa Częstochowa-Lubliniec), Miasteczko Śląskie i inne w GOP?
rail_user - 02-11-2012, 23:07
Temat postu:
bmwm5thebest napisał/a:
PLK nie chce robić wyższych peronów żeby była możliwość transportu towarów przekraczających skrajnie.


Bzdura - radzę poczytać o skrajni i jej wymiarach.Polakowi to diabeł nie dogodzi. jednym peron 0,55 jest za niski. Innym z kolei 0,76 jest za wysoki.
Tomasz - 03-11-2012, 01:06
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
To w Gdyni zrobili lepiej Very Happy Tutaj peron jest wyższy niż podłoga NEWAGÓW (Nowe SA134 i SA138) co powoduje że trzeba zaliczyć solidny stopień w dół lub w górę. Osoby starsze, inwalidzi czy matki z wózkami albo cykliści muszą się w cholerę nakombinować... Brawo PKP PLK, żeby wam kiedyś ziemia ciężką była...


W Krakowie Mydlnikach peron jest za krótki bo 2 EN71 się nie mieszczą. No to już mamy szerokość i długość a gdzie trójwymiarowość? PKP tu jest trójwymiarowość - trzyliterowość.

Powiedzmy sobie szczerze czy to aż tak wielki problem z tymi peronami? Pracownicy wskakują do pociągu z samej ziemi i nie narzekają. A ja powiem że wolę się bardziej wspinać niż tak jak w Krakowie Łobzowie. Tam też jest peron za wysoki a to jest niewygodne w zimie. Peron jest krzywy, przysypie śniegiem, mżawka zamarznie i robi się ślisko i można pod koła...Jak wpadniesz pod koła z niższego peronu jest łatwiej zawsze wyciągnąć te nogi. A z wyższego jest problem bo się możesz zakleszczyć. I niefajnie wtedy jest niestety, lepiej żeby był niższy niż wyższy. Takie są moje spostrzeżenia.
Jagrzes - 03-11-2012, 08:59
Temat postu:
Peron stacji Kraków Mydlniki jest wystarczająco długi na trzy EN71 (gdyby takie składy kiedykolwiek jeździły). Chyba że chodzi Ci o przystanek Kraków Mydlniki Wapiennik - ale to inne miejsce na kolejowej mapie Krakowa...
Tomasz - 03-11-2012, 18:56
Temat postu:
Dokładnie pomyliłem się, dzięki : )
Pako - 04-11-2012, 21:01
Temat postu:
Na wysoki peron stacji Będzin położony pomiędzy torem pierwszymi i drugim można dostać się tylko przejściem w poziomie szyn. By ułatwić wejście, w peronie przy przejściu są 2-3 schodki.

http://www.youtube.com/watch?v=GFNCGkhqmPM&list=UUhXcn7mxskC_4xNerGH1ntw&index=6&feature=plcp
Rita - 07-11-2012, 16:38
Temat postu:
Pako: I to jest to czego szukam. Dzięki! :-*
Arek - 28-10-2014, 17:45
Temat postu: Numery peronów do likwidacji?
Posłanka Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska chciałaby likwidacji podwójnej numeracji (torów i peronów) na rzecz podawania jedynie informacji o numerze toru. Sprawa dotyczy stosowania na dworcach kolejowych podwójnej numeracji, tj. oznaczenia liczbą zarówno peronu, jak i toru kolejowego.

Czytaj dalej: http://inforail.pl/text.php?id=67564
Jarul - 28-10-2014, 21:08
Temat postu:
To naprawdę ważki problem, komunikat "z toru trzeciego przy peronie drugim" jest bardzo trudny do zrozumienia, normalnie bez doktoratu ani rusz...
EU07-469 - 28-10-2014, 22:30
Temat postu:
Już to sobie wyobrażam w Poznaniu, gdzie numery torów mają ZTCW numery i powyżej 50... Zresztą, jeśli ma zostać tylko jeden numer - to lepiej numer peronu. Numery torów nie są problematyczne na stacjach mających maks 3 perony, ale np. we wspomnianym Poznaniu nie dość, że tych peronów jest sześć (nie licząc peronów opisanych jako A i B) w układzie od środkowym (6-5-4-stacja-1-2-3), to jeszcze numery torów i powyżej 50... Taki spiker zapowie "Pociąg REGIO(...) stoi na torze 52-gim" - i weź znajdź ten tor!
mateusz123 - 29-10-2014, 06:48
Temat postu:
EU07-469,
No to też inna sprawa, co za debil stosuje do informacji pasażerskiej taką chorą numerację torów.
ElmoVanKielmo - 29-10-2014, 08:52
Temat postu:
A ja myślę, że to nie jest zły pomysł. Rozwiązanie takie funkcjonuje w Niemczech.
Tablice informacyjne wskazują drogę do danego toru/grupy torów.
Tutaj widać przykład z dworca Berlin Hbf.:
Obrazek dość duży, więc nie wklejam bezpośrednio
Tory 1-8 w dół, tory 11-16 w górę.
Jakby to miało wyglądać, gdyby na tablicach miały być zarówno numery torów, jak i peronów.
W rozwiązaniu z samymi numerami torów, pasażer ma tylko 1 liczbę do zapamiętania (dotyczącą miejsca zatrzymania pociągu, bo tak naprawdę musi znać jeszcze inne, ale o tym zaraz), a wchodząc na peron nie zastanawia się, z której krawędzi odjedzie jego pociąg (to byłaby wada rozwiązania z podawaniem tylko numerów peronów).
Zapamiętanie 1 liczby może i jest trywialne, ale zwykle pasażera interesuje też numer wagonu, a co za tym idzie również sektor oraz numer miejsca siedzącego.
Taki prosty gest w stronę pasażera, jak usunięcie potrzeby znajomości numeru peronu, przy odpowiednim oznaczeniu dróg dojścia do poszczególnych torów, byłby moim zdaniem pozytywnie odebrany. Jakiś powód musi być, że to się sprawdza w innych krajach.
Jeśli pasażer wchodząc na dworzec widzi tablicę wskazującą, że tory 1-7 w lewo, a tory 50-56 w prawo, to naprawdę nawet Poznań Główny z tą swoją dziwaczną numeracją nie będzie problemem. W takim terminalu C lotniska Tegel w Berlinie jest około 80 bramek i nikt się nie denerwuje, ani nie gubi. Dlaczego? Bo drogi dojścia są dobrze oznaczone.
Borys_q - 29-10-2014, 09:55
Temat postu:
To by trzeba zmienić całą filozofię numerowania torów na Pkp, Niemcy nie maja takiego kręćka na parzystość i nieparzystość. Raczej bym się zastanowił czy pasażerowi potrzebny jest numer toru, numer peronu zasadniczo wystarczy żeby dotrzeć potem jest wyświetlacz są tablice na wagonach. Ciekawe czy szwagier posłanki nie produkuje tablic peronowych??
ElmoVanKielmo - 29-10-2014, 11:32
Temat postu:
No tak, byłoby znakomicie, gdyby przy okazji "ktoś" zrozumiał, że numeracja torów dla potrzeb zarządcy infrastruktury i przewoźników, a numeracja dla potrzeb informacji dla pasażerów to 2 różne sprawy.
rail_user - 29-10-2014, 20:37
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
To by trzeba zmienić całą filozofię numerowania torów na Pkp, Niemcy nie maja takiego kręćka na parzystość i nieparzystość. Raczej bym się zastanowił czy pasażerowi potrzebny jest numer toru, numer peronu zasadniczo wystarczy żeby dotrzeć potem jest wyświetlacz są tablice na wagonach. Ciekawe czy szwagier posłanki nie produkuje tablic peronowych??


Doprawdy ? To polecam pojechać do Niemiec i sprawdzić. Tylko nie dawaj przykladu Berlina Hbf. Bo ja mogę przytoczyc stację Gdynia Główna.

[ Dodano: 29-10-2014, 20:50 ]
Cale zamieszanie wxięlo się z publikacji r.j. od 2 lat. Pewe biuro w Centrali zdeydowało , iz na plakatach r.j. oprocz numerów peronów podawane sa numery torów. Wg mnie albo przechodzimy na system numeracji krawedzi ( jak w cywilizacji). Albo pozostajemy jak do tej pory przy numeraji peronów.

[ Dodano: 29-10-2014, 20:58 ]
ElmoVanKielmo napisał/a:
No tak, byłoby znakomicie, gdyby przy okazji "ktoś" zrozumiał, że numeracja torów dla potrzeb zarządcy infrastruktury i przewoźników, a numeracja dla potrzeb informacji dla pasażerów to 2 różne sprawy.


Ktoś czyli kto ? Na wielu stacjach zapowiadaniem pociagów zajmują sie dyz. ruchu. I teraz w syt. 'wew.' stosują nomenklature kolejową. Natomiast "na zew" mają stosować "normalną' ? Ciekawe co będzie wcześniej kiedy sie pomylą - "bum" czy pasażer ( źle poinformowany} zostanie na peronie ?
Noema - 29-10-2014, 21:11
Temat postu:
Bierzmy przykład od innych. W Niemczech nie podaje się peronów i torów tylko "Gleis", czyli "tor". I tak, peron pierwszy to na przykład Gleis 1 i 2, peron drugi to Gleis 3 i 4, peron trzeci to Gleis 5 i 6, itd.

No ale Polska to nie Niemcy. U nas kolej jest dla kolejarzy a nie dla pasażerów, stąd idiotyczne oznaczenia i komunikaty na dworcach, jak np. "Pociąg wjedzie na tor 57 przy peronie 5 B". Analogiczna zapowiedź w Niemczech brzmi "Pociąg wjedzie na tor 2". Jest to komunikat prosty i dla każdego zrozumiały, nawet dla cudzoziemców.

Na polskich dworcach nawet jeśli peron ma tylko jedną krawędź peronową to szczekaczka i tak zapoda numer toru i numer peronu, co już zakrawa na absurd.
Borys_q - 29-10-2014, 22:05
Temat postu:
Cytat:
Doprawdy ? To polecam pojechać do Niemiec i sprawdzić. Tylko nie dawaj przykladu Berlina Hbf. Bo ja mogę przytoczyc stację Gdynia Główna.


Ale, że o co chodzi bo albo ja jestem za głupi albo twój komentarz jest bez sensu.
Wielkopolanin - 29-10-2014, 22:09
Temat postu:
Obecny system w Poznaniu z numeracją peronów, torów jest dobry, w tym wprowadzenie sektorów. W Poznaniu na jednym peronie często znajdują się 3 lub 4 składy (dwie krawędzie). Jedynie zapowiedź może być konkretniejsza co do tego w których sektorach znajdują się te pociągi.
EU07-469 - 29-10-2014, 23:19
Temat postu:
ElmoVanKielmo, niestety na zdecydowanej większości stacji w Polsce tory są numerowane względem toru nr 1 na przebiegającej przez stację głównej linii. Podam przykład z mojej rodzinnej Jeleniej Góry. Tam główną linią jest D29:274. Pierwszy tor tej linii (prawy w kierunku Goerlitz) przebiega przy krawędzi peronu nr 3. Drugi (prawy w kierunku Wrocławia Świebodzkiego) - przy peronie nr 2. Przy obu tych peronach mamy po jeszcze jednej krawędzi. Mamy też podzielony na trzy czołowe krawędzie peron 1 (obecnie żadna krawędź nie jest wykorzystywana w ruchu pasażerskim, a tory służą jako postojowe) oraz jednokrawędziowy peron 4. Numeracja torów wygląda tak (nr toru/nr peronu): 10/1B; 6/1A; 18/1C (po drugiej stronie stacji w stosunku do 1A i 1B); 4/2; 2/2; 1/3; 3/3; 5/4. System z Berlina raczej by się nie sprawdził.
barciur - 30-10-2014, 00:34
Temat postu:
Noema napisał/a:
Na polskich dworcach nawet jeśli peron ma tylko jedną krawędź peronową to szczekaczka i tak zapoda numer toru i numer peronu, co już zakrawa na absurd.

Na nowopowstałym przystanku Lublin Ponikwoda (jednotorowa linia nr 30) nagrano automatyczną zapowiedź. Na początku było "pociąg regio do stacji Lublin wjedzie na przystanek osobowy Lublin Ponikwoda".
Po jakimś czasie najwyraźniej komuś to się nie podobało i teraz dumnie brzmi "wjedzie na tor pierwszy przy peronie pierwszym". Laughing
Victoria - 28-02-2015, 12:57
Temat postu: Koniec z absurdem zbyt długich peronów
"Pochodzące z 1998 r. rozporządzenie stawiało wymóg, by perony kolejowe liczyły od 200 do 400 metrów długości. Wymóg ten coraz bardziej odstawał od realiów obsługi taborowej połączeń regionalnych. Dwuczłonowe pojazdy SA134 – z najliczniejszej na polskich torach serii szynobusów – liczą 42 metry długości" - tekst "Koniec z absurdem zbyt długich peronów" z ostatniego numeru "Z Biegiem Szyn" na stronie stowarzyszenia Zielone Mazowsze:

http://www.zm.org.pl/?a=perony_kolejowe-152
amadeoen57. - 28-02-2015, 15:21
Temat postu:
A w Strzelcach Opolskich, zefir nie mieści się w peronach!
Jarul - 01-03-2015, 02:44
Temat postu:
Kiedyś w rozkładzie jazdy był specjalny znak "krótki peron", i pasażerowie powinni wtedy wsiadać i wysiadać do/z wagonów mieszczących się w peronie, a po pociągu chodzić przejściami międzywagonowymi. Tylko teraz aj waj bo się wagony nie mieszczą katastrofa...

Na liniach lokalnych może być krótszy peron, na innych lepiej żeby był normalnej długości.
REXus - 01-03-2015, 11:56
Temat postu:
Teraz mamy absurd "peroników", na których nie zmieszczą się dwa tramwaje.

I nie zgadzam się z kolegą @Jarul, że wystarczy przechodzić przejściami międzywagonowymi. To rozwiązanie dobre pod warunkiem, że nie mamy ze sobą roweru, czy nadmiernej ilości bagażu (a znaczna część podróżujących przecenia swoje możliwości w tej kwestii).

Widziałem już skaczących z rowerem na tłuczeń. Ba! Do nowowybudowanego, sporych rozmiarów odwodnienia. To wszystko w pociągu, w którym chęci najszczersze nie pozwalały przejść do innego wagonu, bo ludzi było zbyt dużo (czyli powinien on być jeszcze dłuższy). Bo nowy peron jest za krótki. Ciekawe, na kogo zgoniliby winę, gdyby ktoś złamał nogę, albo co gorsza wpadł pod pociąg.
Malenstwo - 01-03-2015, 11:59
Temat postu:
@jarul: wierze ci. ale nigdy takiego znaku (symbolu) nie mialem okazji zobaczyc.
jano - 01-03-2015, 12:53
Temat postu:
Ja też nigdy nie widziałem takiego znaku "krótki peron", ale może faktycznie kiedyś taki był.
Teraz pociągi z kilkunastoma wagonami to rzadkość, ewentualnie pociągi sezonowe lub kolonijne. Zresztą temat przeładowania został rozwiązany poprzez wprowadzenie miejscówek, co uważam za słuszny pomysł.
Długie perony powinny być tylko w większych miastach, przez które "dłuższe" pociągi przejeżdżają, w małych miasteczkach i wioskach wystarczą perony 200m.
Już teraz w zimie nie ma kto peronów odśnieżać, a jak już są odśnieżane to tylko połowa długości lub jeszcze krócej (ale to inny temat...).
Malenstwo - 01-03-2015, 19:12
Temat postu:
@jano: miejscowki?Smile
Czesc pasazerow ma je w dupie.
bialostoczanin - 13-05-2015, 18:12
Temat postu: Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie
Nietypowa sprawa. Czy ktoś z Was orientuje się czy czy można stosować odległość krawędzi peronu od osi toru 1650 mm dla linii przystosowanych do przewozu ładunków z przekroczoną skrajnią WNP oraz przystosowanych do przewozów ładunków niebezpiecznych? Jak ta sytuacja się ma w Polsce, a jak w Niemczech? Czy istnieje lista ww. typów linii? Ew. będę wdzięczny za przytoczenie podstawy prawnej.
sympatyk - 21-08-2015, 08:28
Temat postu:
Pociąg kontra peron.

Teraz pytanie czy peron za krótki czy pociąg za długi? Jedno jest pewne pociąg dalekobieżny w Mikołowie na Śląsku z zatrzymaniem ma problem. Nie wszystkie wagony mieszczą się na peronie, a ci, którzy chcą wysiąść na tej stacji muszą nieźle kombinować.

Więcej:

http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/polska-i-swiat-pociag-kontra-peron,570366.html
Malenstwo - 21-08-2015, 11:20
Temat postu:
@sympatyk: obawiam się, że w takim przypadku PKP pójdzie w inną stronę - skrócą skład pociągu międzynarodowego albo podziela na dwa i po pewnym czasie jeden zlikwidują Smile
EU07-469 - 22-08-2015, 10:15
Temat postu:
Pewnym rozwiązaniem byłoby zestawienie pociągów częściowo z piętrusów, tyle że tych wagonów jest mało, a komfort jazdy nimi na dalsze odległości raczej słaby... Nawet jakby je zrobić do standardu Marlborasów...
darian - 22-08-2015, 17:45
Temat postu:
Malenstwo napisał/a:
@jarul: wierze ci. ale nigdy takiego znaku (symbolu) nie mialem okazji zobaczyc.


W 2011 roku jeszcze stosowano to oznaczenie w SRJP
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202010%20-%202011/Objasnienia%20%20do%20SRJP%202010-2011-wer%20ost.pdf


Strona 2 cytuję:
Cytat:
" krótki peron nie wszystkie wagony mieszczą się przy krawędzi peronu, wsiadanie i wysiadanie powinno odbywać się do i z wagonów stojących w granicach peronu"

Beatrycze - 17-08-2016, 20:49
Temat postu:
Perony za długie, perony za krótkie…

Obsługa pasażerów w Polsce odbywa się na około 4 tysiącach peronów. Jednym z problemów są zbyt krótkie lub… zbyt długie perony. PKP PLK starają się podejmować działania zmierzające do rozwiązania tych problemów.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/perony-za-dlugie-perony-za-krotkie-77800.html
Beatrycze - 22-02-2017, 13:38
Temat postu: "Węglówka" wkrótce bez peronów
PKP PLK planuje zlikwidować przystanki pasażerskie nie tylko wzdłuż linii 146, ale także wzdłuż Magistrali Węglowej na nieużywanym w ruchu regionalnym odcinku Herby Nowe – Inowrocław. Jak argumentuje zarządca infrastruktury, potencjał odtworzenia tam ruchu regionalnego jest znikomy. Decyzji sprzeciwia się samorząd województwa łódzkiego, który nie ma jednak planów wznowienia połączeń.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/weglowka-wkrotce-bez-peronow-80417.html
tender - 22-02-2017, 19:54
Temat postu:
Cytat:
Decyzji sprzeciwia się samorząd województwa łódzkiego, który nie ma jednak planów wznowienia połączeń.

Logika godna podziwu Rolling Eyes
sympatyk - 10-04-2018, 16:01
Temat postu:
"Myślałem, że to żart". Schodek do pociągu na niemieckiej stacji.

Mobilna platforma wspomagająca - to nowy termin, który pojawił się na niemieckiej kolei. Mowa o drewnianym schodku, który jest konieczny, by pasażerowie mogli bezpiecznie opuścić pociąg i stanąć na peronie dworca w Wissingen.

Więcej:
https://tvn24bis.pl/24-godziny,140,m/myslalem-ze-to-zart-schodek-do-pociagu-na-niemieckiej-stacji,828418.html
Victoria - 09-01-2019, 20:47
Temat postu:
Nagła zmiana regulaminu PKP PLK. Przewoźnicy zapłacą miliony za korzystanie z peronów.

Przewoźnicy kolejowi jeszcze nie otrząsnęli się się z drastycznych podwyżek cen energii, gdy spadła na nich kolejna plaga. PKP PLK poinformowała ich, ze od lutego wróci do pobierania tzw. opłaty peronowej. To dodatkowy koszt od kilku do kilkunastu milionów złotych, których nie zakładano konstruując budżety. Nie wiadomo jeszcze, czy nową opłatę opłaci pasażer w cenie biletu czy podatnik w dotacji do przewozów.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmiana-regulaminu-plk-wprowadza-dodatkowa-oplate-za-uzywanie-peronu-90115.html
rash007 - 19-06-2019, 20:11
Temat postu: Długość peronu
Dzień dobry,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jaka powinna być długość peronu wg Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności dla kolei konwencjonalnej w podsystemach infrastruktury ale nie tej szybkiej czyli 400m?

Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
wodkangazico - 19-06-2019, 20:34
Temat postu:
Google wprowadziły kary za szukanie?
Zaczyna się w p. 4.2.1
rash007 - 20-06-2019, 14:53
Temat postu:
Dzięki ale jak rozumieć to 1.5 dla zgodności technicznej?
chyba nie w metrach?
wodkangazico - 20-06-2019, 17:33
Temat postu:
Raczej w punktach.
Przeczytaj pierwsze lub ostatnie zdanie punktu 3 - powinno wiele wyjaśnić.
Beatrycze - 16-07-2019, 14:12
Temat postu:
UTK o wyroku w sprawie opłaty peronowej.

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 10 lipca 2019 r. stwierdził, że opłata za dostęp do peronów wchodzi w zakres minimalnego pakietu dostępu do infrastruktury kolejowej. Sposób kwalifikacji infrastruktury peronowej ma kluczowe znaczenie ze względu na zasady pobierania od przewoźników kolejowych opłaty za jej udostępnianie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wyrok-w-sprawie-oplaty-peronowej-92771.html
sympatyk - 04-12-2021, 09:11
Temat postu:
Jak pustawy peron stał się na papierze najbardziej oblegany w Polsce. Tak się tworzy statystyki na kolei.

Najbardziej obleganym przez pasażerów peronem kolejowym w Polsce jest ten w Gdańsku Śródmieściu. To oczywiście bzdura, ale nie przeszkadza to SKM rozsyłać błędne dane, a urzędowi publikować je w oficjalnych dokumentach.

Więcej:

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,27487547,jak-pustawy-peron-stal-sie-na-papierze-najbardziej-oblegany.html

______________________________________________


Nowa numeracja peronów na stacji Poznań Główny wiosną 2022 roku.

PKP PLK prowadzi inwestycję mającą zwiększyć przepustowość drugiej największej stacji w Polsce, Poznania Głównego. Efektem prac będzie nowy peron, zlokalizowany po wschodniej stronie stacji. Ponadto do użytku oddane zostanie także przedłużenie istniejącego tunelu, który będzie wychodził na ulicę Składową. Tej inwestycji będzie towarzyszyć zmiana numeracji peronów, która często sprawia podróżnym problemy z odnalezieniem właściwej krawędzi peronowej. Nowe oznaczenia peronów mają się pojawić wiosną przyszłego roku.

Więcej:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/nowa-numeracja-peronow-na-stacji-poznan-glowny-wiosna-2022-roku-71436.html
Ralny - 18-11-2022, 21:33
Temat postu:
Krótsze perony na liniach lokalnych? MI: To niemożliwe

Czy budowa 200-metrowych peronów na liniach lokalnych, obsługiwanych przez kilkakrotnie krótszy tabor, jest marnotrawieniem środków? Poseł Koalicji Obywatelskiej Michał Jaros postuluje, by dopuścić skrócenie peronów, a oszczędności przeznaczyć na budowę większej ich liczby w innych lokalizacjach. Zmian w przepisach nie będzie – wynika jednak z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na jego interpelację.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/krotsze-perony-na-liniach-lokalnych-mi-to-niemozliwe-110762.html
Victoria - 18-11-2022, 23:08
Temat postu:
PERONY BEZ POCIĄGÓW?

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w całej Polsce buduje nowe przystanki – również na liniach z bardzo małą liczbą połączeń. A samorządy nie kwapią się do rozbudowy oferty przewozowej.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs121.pdf
Beatrycze - 21-02-2023, 18:07
Temat postu:
Sprawny Peron – nowa aplikacja PLK SA do zgłaszania usterek na kolei

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości. Aplikacja jest bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/sprawny-peron-nowa-aplikacja-plk-sa-do-zglaszania-usterek-na-kolei-8020
Beatrycze - 30-03-2023, 16:16
Temat postu:
Fundacja ProKolej apeluje o ujednolicenie peronów w Polsce

Matka podsadzająca malucha do pociągu i próbująca wciągnąć za sobą wózek, staruszek mierzący wzrokiem pełnym obaw przepaść dzielącą go od peronu na który ma wysiąść, ciężka walizka, której filigranowa nastolatka nie jest w stanie załadować do wagonu – to codzienne obrazki z polskich stacji kolejowych. Dawno powinny należeć do przeszłości. Ale trwają, dzięki masowym odstępstwom od przepisów regulujących parametry peronów – alarmuje fundacja ProKolej i postuluje zmiany w tym zakresie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/fundacja-prokolej-apeluje-o-ujednolicenie-peronow-w-polsce-112555.html
Ralny - 06-04-2023, 18:34
Temat postu:
Niebezpieczne wysiadanie z pendolino. Połowa peronów w Polsce nie spełnia norm

W Polsce perony są za niskie, a ich krawędzie dzieli od podłogi pociągu wielka szczelina, w którą łatwo wpaść. Najbardziej ryzykowne jest wsiadanie lub wysiadanie z wąskiego pendolino.

Czytaj więcej:
https://www.rp.pl/transport/art38231041-niebezpieczne-wysiadanie-z-pendolino-polowa-peronow-w-polsce-nie-spelnia-norm
Victoria - 14-04-2023, 18:09
Temat postu:
UTK będzie sprawdzał wysokość peronów

Na wniosek Fundacji ProKolej Urząd Transportu Kolejowego będzie sprawdzał zasadność stosowania wyjątków od europejskich standardów dotyczących wysokości peronów oraz ich odległości od osi toru. Niedotrzymywanie tych parametrów wiąże się z niewygodą dla pasażerów, szczególnie tych z niepełnosprawnością ruchową lub niosących ciężki bagaż.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/utk-bedzie-sprawdzal-wysokosc-peronow-112909.html
Tymczasowy - 16-04-2023, 22:40
Temat postu:
Fundacja Pro Kolej wyskakuje z ttmi peronami jakby to było coś nowwgo. Od wielu lat istnieje ten "problem" a fundacja dopiero teraz mówi o nim. Tak teraz kiedy zmodernizowano tysiące peeonów fundacja dopiero obudziła się.
A UTK niech sprawdza i nadal bezsensownie produkuje papiery tak jak lubi. Miliardy wydane a oni będa udawać, że można jeszcze to zmienić. Celowo milczeli przez kilka ostatnich lat żeby nie przeszkadzać "biznesmenom" w robieniu fuszerki.
Siła koperty.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group