INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Jak rozpoznac wagon przystosowany do predkosci 200km/h?

lukasz2484 - 25-03-2011, 11:26
Temat postu: Jak rozpoznac wagon przystosowany do predkosci 200km/h?
Tak jak w temacie, prosze o wytlumaczenie bo nie mam pojecia, wiem tylko tyle ze rozni sie wozkami.
loker - 25-03-2011, 12:10
Temat postu:
Podczepię się: jak przerobić zmodernizowane Z2B i 136A na standard Z1?
Anonymous - 25-03-2011, 12:16
Temat postu:
Łukasz, tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie: http://www.wagony.net/index.php?url=inneOsob
yusek - 25-03-2011, 13:39
Temat postu:
Loker sprzedać dołożyć trochę i kupić nowe. A tak na serio zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać.
Damian Łódź - 25-03-2011, 20:16
Temat postu:
W numerze wagonu : 505120np. - 90-064-0
to oznaczenie dla 200km/h, właśnie ta liczba 90.
psob - 28-03-2011, 21:57
Temat postu:
yusek napisał/a:
zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać.

A na jakiej podstawie to wnioskujesz?
Rzeczywiście są takie typy wagonów (np. niemieckie "Bautzen89" w PKP-IC) których nie da się (nawet jakby się chciało) zmodernizować na Z1.
Ale polskie jak najbardziej - jest tylko kwestia ile kasy to pochłonie (bo np. w wózek trzeba co nieco dołożyć...)
Gdy ma się i tak potrzeby taborowe na nowy przy istniejącym na wiele, wiele, wiele lat zapotrzebowaniu na "tylko" 160 km/h to odpowiedź na temat tej "opcji" staje się oczywista....
yusek - 28-03-2011, 23:26
Temat postu:
Na takiej, że jakby od razu było coś projektowane na 200 to by dostało 200. A tu już piszesz, że wózki trzeba poprawiać.
Anonymous - 29-03-2011, 00:04
Temat postu:
yusek:
Wagony Z2A Bautzen:

Teoretycznie mogą kursować z prędkością 200 km/h, jednak brak hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania zmniejsza ich maksymalną dozwoloną prędkość do 160 km/h.

Wagony Z2B Bautzen:
W wagonach zakupionych przez PKP nie zamontowano hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania, przez co mogą kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. Podczas modernizacji dobudowano hamulce szynowe, jednak brak tłumików wciąż nie pozwala na podniesienie prędkości do 200 km/h.

Wagony 144A i 144Aa:
W stosunku do swojego pierwowzoru został on wzbogacony o klimatyzację oraz magnetyczne hamulce szynowe umożliwiające w przyszłości łatwe dostosowanie wagonu do prędkości 200 km/h.

Pewnie jeszcze kilka takich by się znalazło.

źródło: wagony.net
loker - 29-03-2011, 16:19
Temat postu:
Najbardziej przydałoby się kilkanaście restauracyjnych na 200 km/h.
Aby chociaż EC + krakus, Ondraszek mogły jechać za te kilka lat po CMK 200 km/h...
Anonymous - 29-03-2011, 20:09
Temat postu:
Większość wagonów które jeżdżą po polskich torach jest przystosowana do prędkości 160km/h, jednak można spotkać wagony które wyglądają tak samo jak te przystosowane do 160, ale jest na nich napisane, że mogą jechać maksymalnie 120km/h. W związku z tym mam pytanie: czy te wagony są od nowość przystosowane do 120km/h, czy obniżono ich prędkość ponieważ są stare lub mają jakąś usterkę?
Anonymous - 30-03-2011, 17:42
Temat postu:
Bonanzy 120A są fabrycznie na 140 km/h lub 160, ale ich prędkość została później obniżona do 120 km/h.
Anonymous - 30-03-2011, 20:36
Temat postu:
Ja nie mówiłem o bonanzach tylko o pulmanach których maksymalna prędkość wynosi 120km/h.
pilot1123 - 30-03-2011, 20:38
Temat postu:
a nie jest tak, że te wolniejsze wagony wymagają rzadziej napraw rewizyjnych? Mało jest miejsc, gdzie pociągi przekroczą te 120 xD

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group