INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Class66 w DB Schenker Rail Polska

focus94 - 26-03-2011, 19:07
Temat postu: Class66 w DB Schenker Rail Polska


Film przedstawia przejazd pociągu relacji Toton (Wielka Brytania) - Guben - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, jechał planem TGS 740002.
Pociąg prowadziła BR232-512. W składzie pociągu znajdowały się cztery pierwsze Class66 dla DB Schenker Rail Polska. Pociąg był ustawiony z BR232-512 + cztery węglarki + Class66-66237 + cztery węglarki + Class66-66248 + cztery węglarki + Class66-66180 + Class66-66163 + cztery węglarki.
Henryk - 26-03-2011, 19:44
Temat postu:
1. Czy ten skład przejechał kanałem Le Manche?
2. Po co te węglarki?
focus94 - 26-03-2011, 19:53
Temat postu:
1. Najprawdopodobniej tak
2. Węglarki są jako zabezpieczenie.
Falubaz1975 - 26-03-2011, 21:30
Temat postu: Class66
Węglarki w składzie tego pociągu zapewniają odpowiednią masę potrzebną do tego by bezpiecznie można było zahamować ten skład.Prawdopodobnie classy były wyłączone z hamulca zespolonego.Przynajmniej tak mi się wydaje.
mateusz123 - 23-04-2011, 20:11
Temat postu:
Może ktoś tak w miarę "łopatologicznie" wytłumaczyć dlaczego w składzie oprócz loków jest tyle węglarek? nie można było jechać jako pociąg lokomotywowy? Z tego co ktoś mi kiedyś mówił to sprawa się rozbija o masę hamującą, ale dokładniej nie wiem o co chodzi.
robert051 - 23-04-2011, 20:25
Temat postu:
A to nie chodzi o to że za duże na gromadzenie lokomotyw będzie sprowadzać zagrożenie uszkodzenia mostów i innych obiektów inżynieryjnych ?? Chodzi o nacisk na szyny.
mateusz123 - 23-04-2011, 20:53
Temat postu:
No, ale co 3 lokomotywy jeśli są ustawione w rządku to są aż o tyle cięższe od 3 ładownych wagonów, że stanowią zagrożenie?
robert051 - 23-04-2011, 21:12
Temat postu:
Tylko że wagony możesz ładować nie do końca pełne. Z lokomotywami nie masz już takiego pola do popisu.
vozmaister - 24-04-2011, 13:42
Temat postu:
Węglarki były potrzebne do hamowania pociągu. Koleje w królestwie mają hamulec działający na innej zasadzie. Niema ciśnienia tylko podciśnienie w przewodzie głównym.
EP07Budyn - 24-04-2011, 15:58
Temat postu:
Hmmmmm...... Jakie podciśnienie w przewodzie głównym Question Sorry... Ale nie znam tej definicji
vozmaister - 24-04-2011, 22:23
Temat postu:
Używanie wyszukiwarki nie boli

http://pl.wikipedia.org/wiki/Podci%C5%9Bnienie
Adamq - 25-04-2011, 11:33
Temat postu:
Shocked
vozmaister napisał/a:
Węglarki były potrzebne do hamowania pociągu. Koleje w królestwie mają hamulec działający na innej zasadzie. Niema ciśnienia tylko podciśnienie w przewodzie głównym.


logicznie patrząc na tę sprawę to wydaje mi się,że... KTOŚ jest w błedzie. O ile wiem, na całym świecie do hamowania pociągu używa się sprężonego powietrza (przewód główny - 0,5 MPa a przewód zasilajacy od 0,8 do 1,0 MPa) Co do odstępu miedzy lokomotywami to faktycznie decyduje nacisk na oś (loki są cięższe niż ładowne wagony). Loki w tym składzie też hamowały (posiadają zawór rozrządczy hamulca zespolonego)
EP07Budyn - 25-04-2011, 12:01
Temat postu:
W tym linku jest tylko definicja podciśnienia ale słowem nie ma o zastosowaniu tego rozwiązania w hamulcach kolejowych, a z tego co ja wiem to w Anglii hamulce działają na tej samej zasadzie jak w całej europie, tak jak napisał kolega powyżej. A co do oddzielania lokomotyw wagonami to jest to wymóg przepisowy, obowiązujący w Polsce
Pawel_15 - 25-04-2011, 12:10
Temat postu:
To jest ostateczne malowanie tych lokomotyw czy będą dawali im jakieś nasze ,,lokalne" malowanie ?
railman93 - 25-04-2011, 13:15
Temat postu:
dostaną malowanie DB
vozmaister - 25-04-2011, 16:18
Temat postu:
Cytat z wiki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_kolei

Cytat:
Tabor[edytuj]

W 1872 r. George Westinghouse opatentował metodę hamowania pneumatycznego (z użyciem sprężonego powietrza), dzięki której uruchamiano hamulce wagonów z lokomotywy (wszystkie wagony musiały być odtąd zaopatrzone w hamulce). Oznaczało to radykalne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i możliwość formowania długich pociągów. Alternatywą była metoda hamowania próżniowego, rozpowszechniona przede wszystkim na kolejach brytyjskich.


Doczytałem się że Koleje Brytyjskie odeszły od stosowania tego rodzaju hamulców począwszy od 50 lat ubiegłego wieku.
Adamq - 25-04-2011, 16:21
Temat postu:
EP07Budyn napisał/a:
.... A co do oddzielania lokomotyw wagonami to jest to wymóg przepisowy, obowiązujący w Polsce


Podróżując po Europie zauważyłem, że loki nie są grupowane tylko istnieje oddzielenie od siebie... razem góra 2 loki obok siebie
focus94 - 10-06-2011, 19:27
Temat postu: Już śmigają
Jeden Class66 o numerze 66220 już śmiga z towarami po Polsce w nowym czerwonym malowaniu!


przem710 - 10-06-2011, 21:09
Temat postu:
Jeszcze fotografia.

http://rail.phototrans.eu/14,55359,0.html
lxd2bartek - 10-06-2011, 23:09
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=01_DzU5jn78
http://www.youtube.com/watch?v=AUj7pO9KEJE&feature=related
1 czerwca 2011 nagrane stacja Częstochowa Stradom
Olo4271 - 26-01-2012, 14:15
Temat postu:
brązowo-żółta 66237 z towarem



[ Dodano: 26-01-2012, 14:18 ]
CLASS 66 - DB SCHENKER 66163



2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group