INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Flota Arrivy zdziesiątkowana

Pirat - 04-04-2011, 00:17
Temat postu: Flota Arrivy zdziesiątkowana
Prywatna kolej ratuje się wożąc pasażerów autobusami i busami. Od swojego największego konkurenta wypożyczyła lokomotywę i wagony. Sięga nawet po własne samochody służbowe.

- Codziennie zamiast 2-3 pociągów podstawiane są autobusy lub busy. Tak od kilku tygodni - pasażerowie Arrivy z osłabionej trasy Grudziądz - Brodnica tracą powoli cierpliwość.

Prywatny przewoźnik ma ogromny problem. Flota Arrivy jest mocno przetrzebiona. Z 23 szynobusów na tory nie wyjeżdża aż 9 maszyn.

- Sześć pojazdów wyłączyły nam poważne awarie i kolizje na przejazdach - przyznaje Mieczysław Cichosz, dyrektor ds. eksploatacji prywatnej kolei Arriva. - We znaki dała się ostatnia ostra zima. Koła i silniki zużyły się i trzeba było wysłać pojazdy do naprawy. Do tego kolejne trzy szynobusy przechodzą właśnie okresowe przeglądy techniczne - Cichosz podkreśla, że rozumie zdenerwowanie pasażerów. - Robimy co, w naszej mocy, żeby tylko ulżyć pasażerom - twierdzi dyrektor.

Arriva odlicza dni do powrotu maszyn z naprawy. Ratuje się dodatkową lokomotywą i wagonami, wypożyczonymi od konkurencji, czyli Przewozów Regionalnych oraz autobusami i busami. - Przepełnionymi! - skarżą się korzystający z komunikacji zastępczej.

Firma zaliczyła ostatnio potężną wpadkę z tym związaną. Jeden z zastępczych autobusów na trasie Grudziądz - Brodnica zatrzymali kontrolerzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy i policja. Okazało się, że kierowca zabrał za dużo pasażerów. Dostał mandat karny, a po czterech skonsternowanych pasażerów Arriva wysłała własny firmowy samochód.

- Możemy jedynie przeprosić. Denerwujemy się tak samo, jak nasi pasażerowie i czekamy z niecierpliwością na powrót szynobusów - słyszymy od dyrektora Mieczysława Cichosza. Pierwsze dwa najprawdopodobniej przyjadą w najbliższą sobotę. Kiedy pojawią się kolejne? Nie wiadomo.

Komunikację zastępczą Arrivy bydgoski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego cały czas ma na oku. - W najbliższym czasie powtórzymy kontrole na tej trasie - zapowiada Krzysztof Nowak, naczelnik wydziału inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Arriva to pierwsza prywatna kolej w Polsce. Od 2007 roku wozi pasażerów w kujawsko-pomorskiem. Obsługuje wszystkie linie niezelektryfikowane. Ma jedną trzecią regionalnego rynku przewozów kolejowych. Na naszych torach pozostanie przez dziesięć lat. Tak zakłada podpisana w końcu zeszłego roku umowa z Urzędem Marszałkowskim.

Alicja Cichocka-Bielicka

źródło: nowosci.com.pl
Wojtek - 04-04-2011, 12:31
Temat postu:
Cytat:
Prywatna kolej ratuje się wożąc pasażerów autobusami i busami.

Arriva RP nie jest prywatną firmą. Jest to spółka, która należy do DB Schenker. Właścicielem DB w 100% jest rząd Niemiec. Czyli Arriva RP to niemiecka spółka państwowa.
Pawel_15 - 04-04-2011, 15:21
Temat postu:
Ale że wszystko od Odry na wschód traktują jaki niecywilizowaną dzicz to sobie pozwalają na takie jaja. Na swoim podwórku by takich numerów nie zrobili. Coraz częściej skłaniam się ku temu że za PR najlepiej to może i nie było ale nie było nigdy tak tragicznie.

Liczyłem że wraz z przejęciem kilku linii coś się zmieni ale na sporej ilości to rozkład się nie zmienił od rzeźni w 2000 roku. No i tabor poleciał na psy - zamiast składów na Chojnice - Bydgoszcz czy Wierzchucin - Laskowice - Grudziądz - Brodnica mamy badziewie z PESY.

Co jak co, ale na Chojnice - Bydgoszcz i Toruń - Malbork powinny jeździć składy a nie pojedyncze SA106. Ale wiadomo że nie każdy kurs generowałby tyle ludzi, pchać skład tam gdzie są potoki ludzi, a PESĘ tam gdzie jeździ paręnaście osób. SA106 też są wbrew pozorom nieekonomiczne, zwłaszcza dla 15 czy 20 osób. Mam na myśli ,,eksterytorialny" kurs Wierzchucin - Kościerzyna - Wierzchucin przez Czersk, zarówno rano jak i wieczorem. Jak chcemy iść w ekonomię to lepiej dać tam SA105 i dać 4 kursy dziennie a nie dwa jak jest obecnie. Dwa do Wierzchucina z Kościerzyny a w Bąku skomunikowanie na Bąk - Czersk i dwa Kościerzyna - Czersk.

SA105 i SA108 może i się nie nadają na Ostbahn gdzie w takim Gorzowie czeka przeszło 100 osób, ale na taką linię w tych pociętych relacjach to jak najbardziej. Ewentualnie dać skład i przywrócić normalne relacje sprzed rzeźni z 2000 roku.
Kuba_CH - 04-04-2011, 19:51
Temat postu:
A na innych stronach tyle propagandy, że Arriva przebija PR-y, hehe ciekawe w czym, chyba w brakach taborowych Laughing
Się nie przygotowali, poleganie tylko i wyłącznie na szynobusach, przy tak małej ich liczbie to spory błąd. Zamiast przed przetargiem się przygotować odpowiednio, to lepiej czekać na ostatnią chwilę i jakoś to będzie. Te 10 lat ich wykończy...

W Chojnicach teraz pracują nad bdhpumnami. Z takie 3-4 wagony, lokomotywa i mamy eleganckie (bohuny na pewno wygodniejsze od SA106 czy MR-a) interRegio z Chojnic przez Kujawy.
Pawel_15 - 05-04-2011, 08:15
Temat postu:
Jeżeli Arriva nic nie zmieni na lepsze to przez cały okres obowiązywania umowy będzie marazm i zastój. Nie na to liczyłem. Oczekiwałem choć częściowy powrót do rozkładów sprzed rzeźni, nie wszędzie rzecz jasna. To nie tak miało być...

Przez Chojnice powinno się dziennie przetaczać kilka IR, to będzie jeden z postulatów. Duńczyki nie są wcale takie złe, komfort jest w nich wysoki o ile jeżdżą. No ale co skład to zawsze skład, wiem, te moje sentymenty... Smile
Anonymous - 06-04-2011, 22:22
Temat postu:
Wiem że są poważne problemy na niektórych liniach ale nie przesadzajmy z tą całkowitą zapaścią .Oczywiście mogli przygotować się bardziej żeby rozpocząć ten dziesięcioletni okres ale z tego co wiem wkrótce problemy taborowe sukcesywnie będą rozwiązywane .Nie chcę się wkółko powtarzać ale na lini 431 problemy jeśli już pojawiają się to w stopniu bardzo minimalnym .Sam jestem wkurzony że spółka nie potrafi skonstruować połączeń coś w rodzaju IR na tym zawiodłem się bardzo
ET05 - 06-04-2011, 23:16
Temat postu:
A jaki problem odkupić kilka wagonów? Przetargów na sprzedaż ostatnio sporo, a i zntk-i chętnie nawet trupa reanimują, nawet składając z kilku 1 jeżdżący. Prędkości tam raczej małe, więc...
Pawel_15 - 06-04-2011, 23:49
Temat postu:
Nie maja lokomotyw, chociaż mogliby kupić za cenę złomu kilka SP42 i mogliby robić normalne składy. Prędkości nie są wcale takie małe. Na Chojnice - Bydgoszcz mamy od 80 do 100 km/h z pominięciem ograniczeń które występują lokalnie. Toruń - Malbork jest o ile się nie mylę od 60 km/h wzwyż. Grudziądz - Brodnica chyba coś koło 80 km/h. Wierzchucin - Laskowice też nie najgorsza prędkość, jedynie Laskowice - Grudziądz nieco kuleje...

W momencie przejęcia połączeń na południe od Kościerzyny przez Arrivę, liczyłem na większą ilość połączeń. Liczyłem na połączenia do Grudziądza, Laskowic, Czerska czy Bydgoszczy bez konieczności przesiadki. W przypadku Kościerzyna - Czersk, liczyłem na trzy pary bezpośrednie. Tymczasem zmiany są niewielkie. Mamy poranny z Wierzchucina do Kościerzyny przez Czersk i popołudniowy z Bydgoszczy do Kościerzyny i z powrotem do Wierzchucina. Trochę mało..

W Chojnicach stało tyle bip, klas, fiatów czy łajek. Znaczna część poszła w czort. Wystarczyło kupić jako złom, wyremontować i by były składy na Chojnice - Bydgoszcz, Chojnice - Grudziądz czy Malbork - Toruń... a tak jest lipa i zdecydowanie lipa będzie...
ET05 - 07-04-2011, 10:15
Temat postu:
Gdyby PKP pozbyło się pewnej ilości taboru 3-10 lat temu to by dostali cenę dużo lepszą niż złom, a szlaki by nie były tak rozjeżdżane złomowymi gagarami czy inny podobnym badziewiem. Gdyby zmodernizować SP42 do 6Gg, ale z ogrzewaniem składu (nadmiar mocy jest) to taka Arriva by miała nieco taboru. 4-6 szt loków i ze 20 wagonów i kłopoty taborowe z głowy. Obecnie złomowane wagony Bh i przedziałowe w wielu przypadkach spokojnie nadawały się do jazdy. Na miejscu Arrivy zainteresowałbym się też 4 wagonami "s", które SKM zamierza zezłomować.
Pawel_15 - 07-04-2011, 16:23
Temat postu:
Arriva w momencie wejścia w 2007 roku na nasz rynek mogła kupić od PR nieco taboru który i tak poszedł na złom. Dzięki temu na Chojnice - Bydgoszcz i Malbork - Toruń nadal by jeździły bipy i fiaty. No ale czasu się nie cofnie. PESY by mogły być na kursach gdzie jest wybitnie mało ludzi, jakieś kolejarskie czy inne.
Kuba_CH - 07-04-2011, 19:40
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Arriva w momencie wejścia w 2007 roku na nasz rynek mogła kupić od PR nieco taboru który i tak poszedł na złom.

Póki co cały czas Arriva lubi sobie wypożyczyć jakiegoś polsata z Chojnic z bipami. Pozytyw z tego taki, że choć po bokach gdzieś tu nie stoją i się nie marnują Mr. Green
Pawel_15 - 07-04-2011, 20:05
Temat postu:
Pozytyw z tego taki że można się przejechać pod składem Smile Ostatnio z kumplem jechaliśmy Laskowice - Grudziądz - Toruń - Grudziądz - Laskowice - Wierzchucin - Tuchola - Wierzchucin - Bydgoszcz SU42 (żółta) + podwójna Bipa (też żółta !) a na odcinku Bydgoszcz - Unisław - Chełmża SU42 (PR) z klasą Smile Dwa składy jednego dnia i to na Arrivie, jeden z lepszych wypadów Smile No i ważne że się nie marnują, choć ja uważam że takie składy to powinny tam jeździć planowo Smile
Emillex - 07-04-2011, 23:25
Temat postu:
Z serii Arriva was wykiwa:




ET05 - 08-04-2011, 11:07
Temat postu:
Podeślijcie te filmiki Całbeckiemu.
loony - 08-04-2011, 11:29
Temat postu:
Tylko zastanawia mnie, skoro PKP zrezygnowało z tych linii (na pomorzu), bo były nieopłacalne to skąd nagle tylu ludzi jeździ Arrivą? Już wolałbym się cisnąć tak jak widać wyżej niż w ogóle nie mieć żadnego połączenia, albo jakieś durne i drogie pks.

Zresztą, takie coś jak na filmiku jest normalnym obrazem większości szynobusów i pociągów z okolic Leszna i nikt już nad tym nie płacze, po prostu ludzie się przyzwyczaili. Z Wolsztyna, Ostrowa, Poznania i Rawicza - na tych liniach zawsze jest pełny nakład młodzieży szkolnej rano i po południu. Ale dalej linie Wolsztyn - Leszno i Ostrów - Leszno są uważane za deficytowe więc puszczają tam szynobusy albo stonkę (bardzo rzadko fiata) + 2 bonanzy (ostatnie jak do ostrowa jechałem była jedna...) chociaż niedawno, nie wiem w których godzinach, zmienili bonanzy na 111A.
I tak wygląda linia deficytowa, która ma obłożenie 130%.
Pawel_15 - 08-04-2011, 11:50
Temat postu:
PR nie zrezygnowało, UM zrobił przetarg i Arriva wygrała, ale to był chyba błąd.
ET05 - 08-04-2011, 11:51
Temat postu:
Obydwa te szynobusy mogą pociągnąć wagon. Ale jak widać niedasię nie tylko na PKP ale i w Arrivie.
Pawel_15 - 08-04-2011, 12:40
Temat postu:
SA106 może ciągnąć bonanzę czy bohuna, duńczyk może ciągnąć chyba nawet kilka wagonów... tyle że Arriva nie ma wagonów...
ET05 - 08-04-2011, 12:46
Temat postu:
To jak nie ma to po co się bierze za przewozy?
conen - 09-04-2011, 10:50
Temat postu:
Trzeba skończyć z gnojeniem składów wagonowych na liniach spalinowych. Stawka dostępu do torów powinna być dla nich taka sama w okresie zimowych i w przypadku awarii szynobusa jak dla tych ostatnich.
Kuba_CH - 09-04-2011, 13:54
Temat postu:
ET05 napisał/a:
To jak nie ma to po co się bierze za przewozy?

Dokładnie takie samo pytanie zadaje za każdym razem. A ściągnięciem Ygreka to już przebili wszystko, jak widać w Arrivie czas cofnął się do tyłu.
Pawel_15 - 09-04-2011, 14:02
Temat postu:
Ygrek aka Żaba to chyba na złom niebawem pójdzie. Jak już chcą koniecznie bawić się w przewożenie ludzi SZT to niech pościągają kilka SA105. Zamiast pakować SA106 będzie można wpakować kilka kursów z SA105 i troche kasy zostanie.
Emillex - 09-04-2011, 14:53
Temat postu:
Cytat:
kilka SA105. Zamiast pakować SA106 będzie można wpakować kilka kursów z SA105 i troche kasy zostanie.

Pytanie za 100 punktów: skąd mają ściągać SA105?
Z mikolskiego punktu widzenia wszystko jest przecież takie proste...
Pawel_15 - 09-04-2011, 17:52
Temat postu:
Wyprodukować ? Kupić ?
ET05 - 09-04-2011, 17:58
Temat postu:
conen napisał/a:
Trzeba skończyć z gnojeniem składów wagonowych na liniach spalinowych. Stawka dostępu do torów powinna być dla nich taka sama w okresie zimowych i w przypadku awarii szynobusa jak dla tych ostatnich.


Tu raczej marszałek powinien pomyśleć. Pojedzie zamiast szynobusu skład - jest dotacja. Pojedzie KKA - jest dotkliwa kara na tyle, żeby opłacało się jechać składem.
Pawel_15 - 10-04-2011, 12:54
Temat postu:
Trzeba skończyć z pakowaniem na siłę PES i NEWAGÓW na linie gdzie spokojnie mógłby jeździć skład z trzema czy czterema wagonami.

Jeżeli Arriva nie chce być wyklinana przez ten okres na który wygrała przetarg ani nie chcą go stracić powinna kupić kilka wagonów, kilka lokomotyw i starać się w miarę opcji zbliżyć rozkład do tego sprzed rzeźni. Tylko takim sposobem przyciągną ludzi i nie będą musieli wysłuchiwać niezadowolonych pasażerów.
Emillex - 14-04-2011, 12:12
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Wyprodukować ? Kupić ?

Pytanie za 200 punktów.
Gdzie wyprodukować? Skąd, od kogo kupić?
Pawel_15 - 14-04-2011, 13:25
Temat postu:
Cytat:
Pytanie za 200 punktów.
Gdzie wyprodukować? Skąd, od kogo kupić?

Jak chcesz to możesz zasponsorować albo dać w leasing. Mało fabryk mamy w PL albo w europie ?
nastawnik - 14-04-2011, 13:45
Temat postu:
Najważniejsze ,że Arriva to niemiecki przewoźnik (DB). Nazwa się liczy i zyski a nie polski podróżny. DB wchodzi na nasze tory by zarobić a nie by służyć .Honor Niemca nie pozwala by było inaczej. Polak ma czuć się dumny , że korzysta z takiego przewoźnika.
Pawel_15 - 14-04-2011, 13:48
Temat postu:
Ale kalkulacja jest banalnie prosta, zadowolony klient i ich większa ilość = większe zarobki Arrivy/ DB.
nastawnik - 14-04-2011, 13:56
Temat postu:
@Paweł_15 - samo to kto jest przewoźnikiem powinno zapewnić , że klient jest zadowolony.
Podróznik - 14-04-2011, 21:39
Temat postu:
Dzisiaj na trasie Bydgoszcz-Chojnice śmigały dwa wagony piętrowe przewozów regionalnych. Nie bywam w tych okolicach za często ale czy Arriva wypożycza od PR te wagony ?
Emillex - 14-04-2011, 21:50
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Cytat:
Pytanie za 200 punktów.
Gdzie wyprodukować? Skąd, od kogo kupić?

Jak chcesz to możesz zasponsorować albo dać w leasing. Mało fabryk mamy w PL albo w europie ?

Kto da SA105 w leasing? UMWW? A może UMWL, przcież w tych wojewóztwach szynobusów mają aż nadto więc czemu by nie mieli poprostu sobie porzyczać?
Pozatym kto Ci będzie produkował znowu ten złom? robi się coraz ciekawiej i śmieszniej.
Pawel_15 - 14-04-2011, 23:28
Temat postu:
Cytat:
Dzisiaj na trasie Bydgoszcz-Chojnice śmigały dwa wagony piętrowe przewozów regionalnych. Nie bywam w tych okolicach za często ale czy Arriva wypożycza od PR te wagony ?

Tak, dokładniej to ok 4 rano rusza z Czerska i jedzie na obiegu Czersk - Laskowice - Grudziądz - Toruń - Grudziądz - Laskowice - Wierzchucin - Tuchola - Wierzchucin - Bydgoszcz, dalej nie wiem ale ok 19 kończy w Tucholi, jedzie jako podsył do Chojnic i na 4 jedzie do Czerska.
Cytat:
Kto da SA105 w leasing?

Myślałem że ty, no ale skoro nie chcesz to nie Razz
Cytat:
porzyczać?

Cytat:
Pozatym

Jak na polonistę to robisz śmieszne błędy Very Happy

Jak nie rozumiesz tematu albo specyfiki regiony którego ów dotyczy to się nie udzielaj.
Anonymous - 20-04-2011, 19:03
Temat postu:
Moi drodzy ja jestem zadowolony że Arriva jest w kuj -pom ,pamiętam RJ za PR z 2006r gdzie prawie przy każdym pociągu kursującym w tabeli 431 była informacja "kursowanie pociągu może być zawieszone po uprzednim ogłoszeniu "Ten przetarg był potrzebny ponieważ PR-y doiły taką kasę że w 2004 r doszło do zawieszenia kursowania pociągów na odcinku Brodnica -Działdowo ale to już inna bajka .Marszałek Całbecki próbował dogadać się ze swoim odpowiednikiem z woj warm-mazurskiego co do finansowania i wznowienia kursowania pociągów na tym odcinku ,jednak UM w Olsztynie nie chciał dołożyć ani złotówki do przewozów i taka sytuacja jest do dziś a prędkość szlakowa na tym odcinku jest 80 km/h
Kuba_CH - 20-04-2011, 23:16
Temat postu:
Ja jestem ciekawy gdzie oni mają te 30 nowoczesnych, ale używanych składów z Danii które były obiecane po przejęciu przewozów w kuj - pom. Bo póki co to i te MRy ciężko do nich zaliczyć, a o "Ygreku" już nie wspomnę.
Nawet 10 % nie mają wykonane z tego, a nie uwierzę w to, że gdzieś w środku obowiązywania obecnej umowy z Urzędem Marszałkowskim, nagle zaczną bardziej zaopatrywać się w tabor.

Mi się oferta na Chojnice - Bydgoszcz pogorszyła, bo połączeń mało. Większość z Tucholi rusza. Ostatni skład przyjeżdża około 21:30, mniej więcej pół godziny później jedzie jako osobowy do Tucholi. A rano po 5:00 i tak wraca do Chojnic Rolling Eyes
Pawel_15 - 21-04-2011, 00:03
Temat postu:
Cytat:
Mi się oferta na Chojnice - Bydgoszcz pogorszyła, bo połączeń mało. Większość z Tucholi rusza. Ostatni skład przyjeżdża około 21:30, mniej więcej pół godziny później jedzie jako osobowy do Tucholi. A rano po 5:00 i tak wraca do Chojnic Rolling Eyes

Gdyby nie granica województwa to by większość jak nie wszystkie gnały do Chojnic.
Kuba_CH - 21-04-2011, 11:20
Temat postu:
Jednak ta granica województwa, niech już zostanie tam gdzie jest Mr. Green
Choć nie ukrywam, taki pociąg około 4:00 przydał by się, bo wtedy można o optymalnej porze dotrzeć do Warszawy jakąś TLK-ą Razz
Pawel_15 - 21-04-2011, 12:46
Temat postu:
Przydałoby się jakby przez Chojnice przetaczało się kilka par dziennie które nie zaczynają/ kończą biegu w Chojnicach tylko jadą gdzieś dużo dalej. Ten węzeł dostał strasznie po dupie ostatnio, aż żal patrzeć.
Issos - 21-04-2011, 21:37
Temat postu:
Te posty powinny być w woj. pomorskim, bo przecież to wina samych chojniczan, którzy tak bardzo chcieli odłączyć się od Bydgoszczy, a Gdańsk ich olał - tam nikomu nie zależy na tym, jak w tym regionie żyje się ludziom, ważne jest tylko WYBRZEŻE!
Pawel_15 - 21-04-2011, 21:40
Temat postu:
Jakie wybrzeże ? Dla budynia najważniejszy jest Gdańsk i wszystko wokół niego się kręci, wystaw nogę poza granice miasta Gdańsk i już widzisz różnice. Chojnice tak jak Szczecinek, dwa duże miasta położone na zadupiu województwa. Wielkie miasta z wielkimi węzłami a tak marginalizowane.
Kuba_CH - 21-04-2011, 22:14
Temat postu:
Issos napisał/a:
Te posty powinny być w woj. pomorskim, bo przecież to wina samych chojniczan, którzy tak bardzo chcieli odłączyć się od Bydgoszczy, a Gdańsk ich olał - tam nikomu nie zależy na tym, jak w tym regionie żyje się ludziom, ważne jest tylko WYBRZEŻE!

Chojnice w Pomorskim to na na pewno lepsza opcja, niż Chojnice w Kujawsko - Pomorskim. Przez te 12 lat od reformy administracyjnej, Chojnice nieźle się rozwinęły i teraz śmiało można nazywać to miasto centrum subregionu południowego województwa pomorskiego (wystarczy spojrzeć na inwestycje w mieście i firmy które wchodzą do miasta). Zresztą Kujawsko - Pomorskie to tylko Bydgoszcz i Toruń, widać to po reszcie województwa i tu też Pomorskie jest na + w porównaniu. No i ten przewoźnik, w Pomorskiem KKA nie jeździ na niezelektryfikowanych prócz pojedynczego połączenia Szczecinek - Słupsk, ale to jest efekt wypadku w Korzybiu.

Co do pociągów to Chojnice - Tczew, ma 10 par pociągów z TURem do Gdyni. A i ta liczba może się powiększyć w niedalekiej przyszłości. Tylu relacji z Bydgoszczą nie było, a i Tuchola tyle nie ma nawet obecnie ze swoją stolicą województwa. Więc nie wiem gdzie ten Gdańsk olał Chojnice, bo ja tego nie widzę.
Arek - 14-06-2011, 10:21
Temat postu:
Arriva: problemów z taborem ciąg dalszy

W toruńskich „Nowościach” pojawiła się informacja, że w czwartek w Grudziądzu Arrivie zabrakło sprawnego taboru do obsługi podróżnych. Nie udało się też na czas znaleźć autobusu zastępczego.

Przewoźnik Arriva będzie musiał zapłaci karę w wysokości 800 tys. zł za niewywiązanie się z umowy, jaką firma podpisała z województwem. Według informacji od pasażerów, na trasie pomiędzy Grudziądzem a Brodnicą często jeżdżą autobusy, a w ostatni czwartek były nawet kłopoty z transportem zastępczym.

W tej chwili z powodu napraw wyłączonych z eksploatacji jest aż 7 pojazdów, a spośród nich aż dwa są naprawiane po kolizjach na przejazdach drogowo-kolejowych. W ostatni czwartek problemy ze znalezieniem autobusu zastępczego były tak duże, że nie zdążono na czas odjazdu kolejnego składu, przez co nastąpiło poważne opóźnienie. Problemem jest także brak informacji o ewentualnych opóźnieniach na mniejszych stacjach. Tylko od grudnia 2010 do marca 2011 Arrivie uzbierało się ok. 800 tys. zł. kar za niewywiązywanie się z umów z województwem.

źródło: Nowości / RK
contraboy - 15-06-2011, 13:05
Temat postu:
kogo obchodzi fakt, że 10 czy 15 pesobusów stoi rozbitych/zepsutych?
ja kupując bilet zawieram umowę na usługi i oczekuje realizacji jej, a jak ktoś jest niegotowy do aby realizować przewozy na kilku trasach to powinien dawno zrezygnować z tego ...

kilka lat temu gdy firma wchodziła na nasze tory, dawano jej czas...wmawiano, że beton utrudnia itp itd. po latach wychodzi na to, że nikt im bardziej nie utrudnia zadania realizacji przewozów, niż oni sami
Damian Łódź - 15-06-2011, 20:23
Temat postu:
Nie można wypożyczyc loka+wagonów?
wiwix - 15-06-2011, 20:27
Temat postu:
Można, ale taniej jest zapłacić karę.
Niedawno ktoś pisał że od początku roku za takie numery Arriva musi zapłacić 800tyś zł kary.
Gdyby od początku roku Arriva zapewniała wagony i loki z wypożyczenia, to musiała by pewnie ponad milion złotych za to zapłacić. A kara jest niższa. To jest prywaciarz. Liczy się każda złotówka. A pasażer... a kto to jest....
Kuba_CH - 15-06-2011, 20:41
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
Nie można wypożyczyc loka+wagonów?

Arriva dość często wypożycza tabor m.in z Chojnic (bardzo często można było spotkać na obiegach Arrivy, oliwkowe bipy ze st.mac Chojnice), ale ostatnio chyba nic nie pożyczali, widać uznali, że mają dosyć taboru lub nie opłaca się go wynajmować, wszak i tak nie dostaniemy kary Rolling Eyes
Damian Łódź - 15-06-2011, 20:45
Temat postu:
Kuba_CH, a to własnie widziałem któregoś dnia w internecie, jak bipa szła na Arrivie.
alojz - 15-06-2011, 22:09
Temat postu:
Taboru brakuje, a o nowych SZT ni widu, ni słychu.
geordi - 15-06-2011, 22:54
Temat postu:
Na razie DB chyba pomyslu nie ma, jak wybrnac z tego kontraktu - gdzie zarobić, gdzie przyciąć. Ale jak mus to mus, coś w koncu kupią. Moze ludzie sie wreszcie zmobilizuja i zaczna truć dupe Całbeckiemu, to ich przyciśnie.

Mogliby ze dwa 138 z Sącza nabyć. Na Chojnice i eksterytorialny Malbork jak znalazł. Albo nowe wcielenie MR/MRD. O ile produkują :>
Droższe utrzymanie (inne części, inne DSU) powinno się zrekompensować wyższą gotowością.
Bo niedługo to na wiceprezesa d/s technicznych trzeba będzie kogoś z PESA Bydgoszcz powołać Język
Pawel_15 - 17-06-2011, 17:39
Temat postu:
Skoro DB nie ma pomysłu to spróbuję im pomóc. Nie wiem kiedy będzie ponowny przetarg na obsługę odcinków Kościerzyna - Wierzchucin oraz Bąk - Czersk, ale Arriva nie powinna w nim ponownie stawać. O ile mnie pamięć nie myli to czas trwania umowy wynosił 3 lata.

Na tych odcinkach i tak się generalnie nic nie dzieje, wozi się powietrze i czasem dwóch albo trzech MK, więc lepiej jakby ten trabant z Bydgoszczy (SA106)jeździł na innych odcinkach. Może jeździć dalej po węglówce ale na południowym odcinku, z Chojnic do Bydgoszczy albo na Malbork - Toruń bo to są dochodowe odcinki.

Odcinek Kościerzyna - Wierzchucin i Bąk - Czersk od 10 lat jest obsługiwany tak samo. Ano normalnie dojechać, ani normalnie wyjechać. Żeby się dostać na któryś z przystanków jadąc przez Kościerzynę to trzeba jechać o 5:30 z Gdyni. Powrót w okolicach 14. Totalnie bez sensu. Nie dziwię się że tam się wozi powietrze. Liczyłem że po przejęciu tego odcinka przez Arrivę, pojawią się nowe ciekawe połączenia. Tymczasem mamy nadal to samo bo sezonowego Kościerzyna - Brodnica to nie warto liczyć, tak samo jak Arriva Express który grzeje tylko w weekendy. Wolałem już dwa połaczenia ale z SA101 który jakoś lepiej pasuje do tej linii niż trabant. A ten by się mógł przydać na innych odcinkach.
conen - 18-06-2011, 11:54
Temat postu:
W tym kraju wszystko musi być na prikaz. Toteż zapiszmy w ustawie w jakich wypadkach może jechać KKA np. remont torów, awaria taboru itp. Z tym, że w tym ostatnim wypadku KKA może trwać góra np. 3 dni czyli czas wystarczający na zapewnienie składów zastępczych choćby EN 57 na holu SM 42.

W przypadku naruszeń kary wyższe od kosztów wynajęcia składu zastępczego.
Emillex - 12-07-2011, 14:44
Temat postu:
Czy to może nowe pojazdy Arrivy?
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=4722
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=4721
Pawel_15 - 12-07-2011, 15:04
Temat postu:
Tak, to szynobusy które mają iść na naprawę i polonizację a następnie zasilą flotę Arrivy. Szkoda że tak mało no ale zawsze coś. Powinni tych Duńczyków jeszcze z 5 - 6 ściągnąć i jakieś trabanty nowe mieć na stanie. Bo w chwili obecnej mamy taką sytuację że na jednym kursie puszczają trabanta który jest pusty, jeździ cały dzień bez przerwy i po południu jest przepełniony. W ogóle to tam jest mega burdel...
ET05 - 16-08-2011, 09:49
Temat postu:
Te 2 szt MRD to na zimno? Bo jak tak, to czemu Arriva nie podczepia do MRD wagonów?
Pawel_15 - 16-08-2011, 11:37
Temat postu:
Bo takowych nie posiada, a wynajem od PR sporo pewnie kosztuje...
Emillex - 16-08-2011, 11:47
Temat postu:
A czy Arriva dyspunuje jeszcze wagonami Bm? Kiedyś wszakże jeździły, obecnie już się ich nie widzi.
Pawel_15 - 16-08-2011, 11:51
Temat postu:
Od kilku lat ich już nie mają...
LukaszBDG - 16-08-2011, 13:54
Temat postu:
Arriva z hukiem weszła na polskie tory a teraz dzieje się to co z PRami. Zaczyna brakować taboru, kasy, i tak kolejny przewoźnik na polskich torach ponosi porażkę.
Anonymous - 16-08-2011, 17:48
Temat postu:
Jeszcze nie jest tak żle ,ale może być lepiej PR-y stawały do przetargu ale tyle kasy chciały ze głowa mała no a jutro jeszcze by zastrajkowały i taka jest prawda
Pawel_15 - 16-08-2011, 18:19
Temat postu:
No i dzięki temu Grudziądz będzie chyba JEDYNYM miastem w okolicy które nie dostanie po dupie z powodu strajków, gdyż cały węzeł Grudziądzki jest obsługiwany przez Arrivę. Choć zastanawiam się co dla pasażera będzie lepiej: jazda w trabantach w ścisku bez strajków czy może jazda w wygodniejszych i pojemniejszych wagonach i bez posranych granic wojewódzkich ale z jednodniowym strajkiem.
Anonymous - 17-08-2011, 00:22
Temat postu:
Tak Grudziądz będzie jedynym dużym wężłem kolejowym w kraju gdzie nie będzie strajku na kolei ,tak to wyszło
sphinx - 17-08-2011, 01:49
Temat postu:
gryff napisał/a:
Jeszcze nie jest tak żle ,ale może być lepiej PR-y stawały do przetargu ale tyle kasy chciały ze głowa mała no a jutro jeszcze by zastrajkowały i taka jest prawda

A teraz ta tania Arriva żebrze o więcej i podobno ma dostać 60% więcej niż zapisane w umowie, czyli suma sumarum mniej więcej tyle ile chciały PRy. No super firma, nie ma co...
dinxles - 17-08-2011, 07:40
Temat postu:
Czy Arriva jeździ na Jabłonowo-Brodnica i Brodnica-Działdowo?
Kuba_CH - 17-08-2011, 10:10
Temat postu:
sphinx napisał/a:
gryff napisał/a:
Jeszcze nie jest tak żle ,ale może być lepiej PR-y stawały do przetargu ale tyle kasy chciały ze głowa mała no a jutro jeszcze by zastrajkowały i taka jest prawda

A teraz ta tania Arriva żebrze o więcej i podobno ma dostać 60% więcej niż zapisane w umowie, czyli suma sumarum mniej więcej tyle ile chciały PRy. No super firma, nie ma co...

Dodając do tego jakość wykonywania tych połączeń (patrz podpis), jest gorzej niż było przed wejściem spółki. Za takich przewoźników to ja nie dziękuje, a, że nie strajkują to było wiadome, przecież to nie PR.
Pawel_15 - 17-08-2011, 11:54
Temat postu:
Cytat:
Jabłonowo-Brodnica

Tak
Cytat:
Brodnica-Działdowo

Nie, tam nie jeździ nic.
dinxles - 17-08-2011, 14:05
Temat postu:
Cytat:
Brodnica-Działdowo

Nie, tam nie jeździ nic.


Ale na RailMap jest napisane ze dalej Brodnica-Działdowo wznowiono ruch w grudniu 2007 jak przejmowała Arriva PCC?
Emillex - 17-08-2011, 14:21
Temat postu:
dinxles, w tym właśnie roku uruchomiono grudziącki łącznik do "Warmii" (Posp. Olsztyn-Kraków Płaszów), a do tego trasą przez Lidzbark jeszcze jeźdizł Bory Tucholskie rel. Warszawa-Kołobrzeg.
Pawel_15 - 17-08-2011, 14:40
Temat postu:
RailMap jest nieaktualny, od kilku lat tym odcinkiem nie przejechał żaden pociąg pasażerski...
Anonymous - 17-08-2011, 16:00
Temat postu:
Na odcinknku Brodnica -Działdowo faktycznie wznowiono ruch pasażerski w 2007r ,był to pociąg sezonowy relacji Kołobrzeg -Grudziądz-Warszawa ,następnie w grudniu 2008 r po przejęciu pośpiechów od PR przez PKP IC kursował łącznik "WARMII" który wyleciał z rozkładu jazdy 1 września 2009r i od tej pory jest cisza na tym odcinku, nie licząc kilku pojawiających się pociągów towarowych w Lidzbarku

[ Dodano: 17-08-2011, 16:07 ]
Podobno to tylko spekulacje ,ja bynajmniej nie chcę widzieć PR-ów na lini Grudziądz -Brodnica ,ale moim zdaniem PR-Y najlepiej działały gdy uruchamiały pociągi pośpieszne ,kardynalnym błędem było oddanie tych pociągów dla PKP IC ale tu już wchodzimy w politykę ,oficjalnie popieram strajk PR
ET05 - 19-08-2011, 19:41
Temat postu:
Ale składy na 3-4 bohunach by się przydały...
Pawel_15 - 19-08-2011, 20:08
Temat postu:
Jechałem tym łącznikiem na całej trasie tj, od Grudziądza do Działdowa. SU45 + ABDnu, wyjazd o 6 rano z Grudziądza, frekwencja kilka osób. W Jabłonowie wsiadło tyle osób że wróciliśmy do przedziału w pierwszej klasie żeby nam ktoś miejsc nie zajął ale wszyscy poza nami mieli wykupione miejsca w klasie drugiem i w Działdowie było już trochę tłoczno na korytarzu w drugiej klasie. U nas był totalny luz ale nie wiem dlaczego nikt nie brał dopłaty tylko sterczeli jak downy na korytarzu. Podejrzewam że jakby skład zatrzymywał się na każdym zadupiu to jeden wagon mógłby nie wystarczyć...
Cytat:
Ale składy na 3-4 bohunach by się przydały...

Trzeba jeszcze je mieć. PR mają, Arriva nie ma. Ostatnio ściągnęli dwa Duńczyki + Pomorskie chce im dać do obsługi Malbork - Grudziądz. Dogadaliby się nasi z Arrivą i dali albo kupili coś porządniejszego na Chojnice - Bydgoszcz (Albo powrót PR) i przy okazji zrobiliby połączenia łączone z Gdyni przez Kościerzynę do Bydgoszczy. Kwestia chcenia.
geordi - 19-08-2011, 23:47
Temat postu:
W kwestii Malborka.
Na forum RK padlo stwierdzenie, ze m. Struk nie moze doprosic sie od PLKi zrobienia dokumentacji rewitalizacyjnej dla kochanej 207ki.
Rewitalizacja jest warunkiem dofinansowania z programu szwajcarskiego, a te pieniadze sa warunkiem zakupu szynobusow na Malbork - Grudziadz.

Jesliby do tego w koncu doszlo, Arriva moglaby zagospodarowac kawalek lokomotywowni Cargo. Pytanie czy by im to sie kalkulowalo?
Byla w Mku kiedys górka rozrządowa i parowozownia. Cargo po ostatnich przetasowaniach zlikwidowalo tutejsza placowke (a przynajmniej znacznie ograniczylo jej dzialalnosc) - od Zajączkowa do Malborka jezdza gagariny.
kopernik - 20-08-2011, 19:11
Temat postu:
sphinx napisał/a:

A teraz ta tania Arriva żebrze o więcej i podobno ma dostać 60% więcej niż zapisane w umowie, czyli suma sumarum mniej więcej tyle ile chciały PRy. No super firma, nie ma co...


Poproszę o konkrety, albo wycofanie tych bzdur. Tak jak odważnie to napisałeś, tak też miej odwagę napisać, że zwyczajnie kłamiesz.
dinxles - 20-08-2011, 20:02
Temat postu:
Wiesz... Ja bylem w 2007 roku i w czerwcu 2007 roku, gdy Arriva PCC jako pierwsza firma wygrała przetarg. Wszsyscy myslelismy ze bedzie o wiele lepiej niz bylo do tamtej pory przy pomocy PKP PR. Ale wiedziałem ze PKP bedzie chciało wykluczyć tego przewoźnika i utrudniać mu działaność. Mysłałem, że Arriva PCC jeszcze jak PCC, uruchomią zamknięte linie kolejowe... Ze kupią szynobusy desiro... Ze kupią lokomotywy i nowe wagony pietrowe push pull dla np. takich pociągów jak Chojniczanin jezdzace na 5 wagonach w 100% frekwencji.

Niestety stało się inaczej, przewoźnik ten ma problemy z taborem, odwołuje pociągi, a o składzie 5 wagonowym na linii Bydgoszcz-Chojnice, musimy zapomnieć i niestety kolej na tym odcinku też straciła klientów.

A przecież można brać tabor w leasing... Można sciągnąć Mrówy z Danii, można sciągnąć teraz jak DB jest włąścicielem składy VT 628.
Powód czemu tak nie jest?

Ja sądze, ze to jest właśnie zmniejszenie przychodów dla Arrivy, dlatego przewoźnik chce coraz więcej dotacji, a jeszcze 4 szynobusy trzeba kupić...
kopernik - 20-08-2011, 20:10
Temat postu:
Nie interesują mnie w tej chwili twoje dywagacje. Proszę konkretnie napisać o tych dotacjach, których jakoby Arriva domaga się większych. Wcześniej pisałeś o 60%, teraz tylko, że domaga się większych. Żadne cofanie się w do 2007 roku tylko FAKTY, które na razie mają znamiona zwykłych pomówień.
Interesuje mnie: kiedy, o ile, i na jakiej podstawie Arriva domagała się zwiększenia dotacji - i tylko na tym się skup, jak było to w twoim cytowanym przeze mnie poście.
dinxles - 20-08-2011, 20:20
Temat postu:
Nie denerwuj się, ale spójrz na fakty, wlasnie patrzę na mapkę woj. kuj-pom i sieć spalinową którą obsługuje Arriva. I zdaje się ze PR mialy wplywy na odcinku Bydgoszcz-Chojnice...
Jest tez odcinek Toruń-Grudziądz... I to wszystko obslugiwane autobusami jedno lub dwuczłonowymi... Ale zeby te przewozy byly oplacalne to powinny jezdzic tam wagony, lub 3 członowe zestawy spalinowe Talent i to złączone razem w trakcji podwójnej czyli 6 członów.
Lub właśnie wagony...
Przewoźnik ma zakupić do tego jeszcze 4 szynobusy i wypracować zysk.

Firma straciła przychody niestety. Biznesplan byl zbyt ambitny, bo PR jezdzily z wagonami i wieloma pasazerami.

[ Dodano: 20-08-2011, 20:21 ]
Receptą też mogłoby być sa110 w trakcji 3 wagonowej lub 4 wagonowej.
kopernik - 20-08-2011, 20:28
Temat postu:
OK, widzę, że poza urojeniami nie masz nic do przekazania, gdy poprosić o szczegóły.
dinxles - 20-08-2011, 20:34
Temat postu:
Wiesz, nie trudno zdadnąć ze pasażerów najzwyczajniej ... ubyło. A mniej pasażerów to mniejsze przychody. Przykład to KM one odnotowaly wzrost pasazerow, a wiec doyacja pozostaje na tym samym poziomie co w 2010, ale przychód ogólny jest wiekszy niz w 2010 bo wiecej pasazerow kupilo bilety.

[ Dodano: 20-08-2011, 20:35 ]
Masz gdzies dane przewozowe Arrivy np. za I polrocze 2010,2009 i terazniejsze polrocze 2011?
geordi - 20-08-2011, 21:01
Temat postu:
3 kwartaly 2010/ 3 kwartaly 2009 były w ogólnych danych UTK. Notabene danych za pelny 2010 chyba dalej nie ma, wiec za I polrocze 2011 szybko bym sie nie spodziewal. Język

Troche wchodze między wódke a zakąskę, ale ...
kopernik stwierdzenie o zwiększeniu dotacji o 60%, ktorego uzyl dinxles, wydaje mi sie ma źródło w zawiadomieniach do prokuratury L.Miętka (pełne teksty gdzieś w dziale pracowniczym/news'ach się pałętały).

Nie pamiętam już realiów przetargowych (czy marszałek np. zakładał 10zł/km) , ale w budżecie województwa faktycznie kwotę na przewozy spalinowe przed podpisaniem umowy skokowo zwiększono. Taki sam wzrost afair nie nastąpił w pakiecie elektrycznym.
dinxles - 20-08-2011, 21:20
Temat postu:
Cytat:
wierdzenie o zwiększeniu dotacji o 60%


Ja tego nie użyłem... Piszę jednak ze Arriva straciła klientów, poprzez uruchamianie pociągów szynobusami, do których nie można upchać wielu pasażerów.

Ale zgadzam sie ze dotacja mogla sie zwiekszac. A juz wiadome jest ze ten przetarg 10 letni to bedzie wtopa, bo mamy 2011 rok i pogloski ze Arriva chce wiecej, ciekawe co bedzie w 2015 roku, albo 2017?
Przewoźnik ogłosi niewypłacalność i zrezygnuje z obługiwania tych linii? To byloby najprawdopodobniejsze bo jeszcze nie kupil tych 4 szynobusów.
Pawel_15 - 20-08-2011, 21:53
Temat postu:
Cytat:
bo jeszcze nie kupil tych 4 szynobusów.

Ostatnio jakieś dwa Duńczyki ściągnęli + Pomorskie chce im kilka kupić do obsługi linii Malbork - Grudziądz...
dinxles - 20-08-2011, 21:57
Temat postu:
Dla Arrivy to najlepiej sa110 4 członowe, lub 3 czlonowe spalinowe Talent
Kuba_CH - 20-08-2011, 22:44
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Cytat:
bo jeszcze nie kupil tych 4 szynobusów.

Ostatnio jakieś dwa Duńczyki ściągnęli + Pomorskie chce im kilka kupić do obsługi linii Malbork - Grudziądz...

Jak Pomorskie kupi te pojazdy, to na pewno Arriva nie będzie na nich jeździć. Wątpię, by UMWP kupował tabor, by użytkowała go Arriva. Do którego oni mogą jeździć na Malbork - Grudziądz?
dinxles - 21-08-2011, 08:35
Temat postu:
Jeśli nie kupią 4 szynobusów to mogą sami rozwiązać umowę, np. w 2015, ale to za 4 lata, a mozemy byc swiadkami ze moze stac sie to wczesniej, bo nie bedzie sie im oplaca jezdzic z 17,99 dotacją. To i tak od początku było fantasy...
Anonymous - 21-08-2011, 20:49
Temat postu:
Jeśli mnie pamięc nie myli to przetarg był otwarty zgłosiły się dwie firmy PR oraz Arriva tylko na trakcję spalinową ,nie pamiętam dokładnie cen jaką zaproponowały PR-y ale była około 100% większa niż Arrivy więc nie mogła być zaakceptowana ,wszyscy też pamiętamy jaką sumę PR-Ychciały na liniach zelektryfikowanych gdzie nie miały żadnego konkurenta ,doszło do sytuacji patowej i UM unieważnił przetarg a potem jakoś się dogadali ,osobiście nie wierze w żadne tajne dodatkowe pieniądze dla Arrivy .Całbecki nie jest taki głupi żeby bawić się w jakieś niejasne sytuacje
dinxles - 21-08-2011, 20:59
Temat postu:
PR chyba chciały 35 zł/km, ale ja uważam, że Arirva z 17,99 zł długo się nie utrzyma...
sphinx - 21-08-2011, 21:29
Temat postu:
Już się nie utrzymuje, żebrze i prawdopodobnie dostanie ~60% więcej czyli mniej więcej tyle ile PRy chciały za linie spalinowe (35zł chciały za elektryczne, choćby dlatego że tabor jest droższy, a musieliby kupić kilka nówek).
Serock - 26-09-2011, 18:30
Temat postu:
Kolejny pech...
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110926/GRUDZIADZ01/518748968
Sunseed - 26-09-2011, 18:49
Temat postu:
Teraz arriva będzie musiała kupić coś nowego dla Lubuskiego ;d
Anonymous - 02-10-2011, 11:40
Temat postu:
No i wreszcie skończyły się zmasowane ataki (tylko częściowo uzasadnione )na przewożnika Arriva RP ,ja osobiście wierzę że wszystko w tej spółce idzie ku lepszemu,każdy po wpadkach wyciąga wnioski oprócz IC oraz PR ,założę się że w grudniu wraz wejściem nowego RJ w kraju znów będzie kicha ale może już nie będzie Grabarczyka Mr. Green
alojz - 11-10-2011, 18:34
Temat postu:
Cytat:
Tymczasem spółka jest w końcówce negocjacji z producentami na dostawę czterech szynowych pojazdów spalinowych. Wyniki poznamy być może już za tydzień.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/5468/Szansa-na-przetargi.html
Anonymous - 11-10-2011, 18:54
Temat postu:
No to się trzeba tylko cieszyć ,czyli dzieje się coś dobrego w tej firmie
Pawel_15 - 11-10-2011, 19:48
Temat postu:
Pewnie kupili 4 SA134...
Kuba_CH - 11-10-2011, 20:50
Temat postu:
Sukcesem będzie, jak by je puszczali w trakcji podwójnej na Chojnice - Bydgoszcz.
Pawel_15 - 11-10-2011, 21:34
Temat postu:
Ściągnęliby ze dwie lub trzy lokomotywy, z 15 wagonów max (tak jak zrobiły to KŚ które mają powydzierżawiane) z CD czy z DE i by skończyły się problemy. Pakowanie na siłę plastikowego gówna na linię Malbork - Toruń czy Chojnice - Bydgoszcz jest nieporozumieniem. To że linia lokalna to nie znaczy że zapyziała i muszą być plastiki. Dziwny trend jest na pakowanie plastików na lokalki ale broń panie Boże nie dawać składów bo jak to tak może być...
kopernik - 12-10-2011, 13:58
Temat postu:
z góry przepraszam, że cytuje akurat tego brukowca... źródło: Pomorska

"W Toruniu pociąg osobowy zderzył się z ciężarówką

Do zdarzenia doszło po godz. 10 przy ul. Kociewskiej w Toruniu
Jak informują policjanci, kierowca samochodu ciężarowego z naczepą wymusił pierwszeństwo i wjechał na niestrzeżony przejazd. Zderzył się z przejeżdżającym pociągiem osobowym relacji Malbork-Toruń.
W wyniki zderzenia jedną osobę odwieziono do szpitala na obserwację."


prawd. w wypadku uczestniczył pojazd MR/D, szlak był zablokowany jeszcze o 13
jubikej - 12-10-2011, 14:46
Temat postu:
moze kupia jakies trojczlony :]
kopernik - 12-10-2011, 19:41
Temat postu:
tu są fotki z dzisiejszej kraksy pod Toruniem: WYBORCZA
Pawel_15 - 12-10-2011, 19:47
Temat postu:
Trochę obity jest ale w przypadku PESY to pewnie albo na złom całość albo jeden człon. Gościu powinien płacić za wynajem loków od PR i za klepanie Duńczyka. Może wtedy by się nauczyli...
Anonymous - 12-10-2011, 20:05
Temat postu:
Prawda jest taka że to nie pierwszy przypadek kiedy przez kierowców Arriva traci tabor ,takich przypadków w ciągu ostatniego roku było kilka Paweł ma rację gdyby kierowcy za takie zdarzenie płacili to pewnie bardziej by uważali ,a tak z drugiej strony to szczęście że na większości przejazdów są tzw sierżanty bo mogłoby być tragicznie
alojz - 04-11-2011, 19:10
Temat postu:
Arriva wybrała SA133 Pesy.
Pawel_15 - 04-11-2011, 19:39
Temat postu:
Czyli będą w te szajsy inwestować ?
Kuba_CH - 04-11-2011, 20:44
Temat postu:
No przecież to Arriva, to by było naprawdę spore zaskoczenie, gdyby się okazało, że może zaczną stawiać na większe pojazdy (trójczłony), a już w ogóle Newagu.
Ludzie, na Bydgoszcz - Chojnice, jeszcze przez parę ładnych lat co najmniej, będą się tłoczyć w MR-ach lub SA106 z doczepą (przy "dobrych wiatrach" może się trafi akurat nowszy tabor w postaci SA134 lub SA133)
wiwix - 04-11-2011, 20:56
Temat postu:
Gdzie jest jakaś oficjalna informacja??
Kiedy będą dostawy? Czy będą 4szt czy może więcej?
Pawel_15 - 04-11-2011, 21:05
Temat postu:
Lepszy Duńczyk niż SA106, ale tam dwa Duńczyki + SA106 to by pasowało...
Kuba_CH - 04-11-2011, 22:11
Temat postu:
wiwix napisał/a:
Gdzie jest jakaś oficjalna informacja??
Kiedy będą dostawy? Czy będą 4szt czy może więcej?


Dzień po zawarciu kontraktu w Olsztynie, PESA podpisze w Bydgoszczy umowę ze spółką Arriva RP. Na mocy umowy firma wyprodukuje 4 dwuczłonowe pojazdy spalinowe typu 218 Mc serii SA 133. Udział w uroczystości zapowiedział marszałek województwa kujawsko - pomorskiego Piotr Całbecki

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/5850/PESA-w-przeddzien-zawarcia-dwoch-umow.html
Pawel_15 - 04-11-2011, 22:47
Temat postu:
Te 4 to wymagania Urzędu Marszałkowskiego jakie dali przy podpisywaniu umowy, ostatnio też dwa duńczyki ściagneli...
wiwix - 04-11-2011, 23:20
Temat postu:
W Duńczykach mogli by okna powymieniać, bo przez połowę nic nie widać. W środku jest woda i para.
Okropnie to wygląda.
Anonymous - 05-11-2011, 19:33
Temat postu:
Najważniejsze że stan floty będzie się poprawiał ,po tych wszystkich wpadkach Arriva moim zdaniem jest w czołówce przewożników krajowych
ET05 - 05-11-2011, 22:13
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
No przecież to Arriva, to by było naprawdę spore zaskoczenie, gdyby się okazało, że może zaczną stawiać na większe pojazdy (trójczłony), a już w ogóle Newagu.

Mając do dyspozycji w miarę jednolity tabor po co się ładować w kolejne typy?

A co do innych pojazdów, to kilka wagonów i ze 2 loki, najlepiej z opcją ogrzewania by nie zawadziły. Nawet stonki - Pesa czy Newag zmodernizują od ręki, a wersja z ogrzewaniem 3kV jest do zrobienia. O zakupie SU45 nie wspomnę, bo czasy składu z 4 x bhp czy 4x bohun już nie wrócą.
Pawel_15 - 05-11-2011, 22:29
Temat postu:
Bipy to może niekoniecznie ale Bohuny + fiacior by były w sam raz na Chojnice - Bydgoszcz i Malbork - Toruń.

Tabor może i w miarę jednolity ale niestety gówniany i niewygodny. PESY się jakoś nadają na krótkie trasy, siedzieć zadem 3 godziny z Malborka do Torunia to można nabawić się niezłych obolałości i odrętwień.

Bez składów to kiepsko to widzę, no i jak już inwestują w PESY to trójczłony też się przydadzą.
pospieszny - 29-03-2012, 23:50
Temat postu:
Wypadki na przejazdach kolejowych powodują wyłączenie z eksploatacji autobusów szynowych nawet na rok. Wówczas przewoźnik musi zdobywać tabor zastępczy. Aby zapobiegać wypadkom, Arriva RP włącza się do kampanii społecznej Bezpieczny przejazd. W tym roku widać jej efekty.

O bieżącej działalności spółki Arriva RP i pociągach sezonowych rozmawiamy z Jackiem Goździewiczem, dyrektorem marketingu i sprzedaży Arriva RP.

W kontrakcie na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim Arriva RP zobowiązała się do zakupu nowego taboru kolejowego. W tym celu w listopadzie 2011 r. spółka podpisała umowę na dostawę 4 dwuczłonowych autobusów szynowych z PESY Bydgoszcz. - Oczekujemy ich dostawy w drugiej połowie bieżącego roku – mówi Jacek Goździewicz, dyrektor marketingu i sprzedaży Arriva RP.

Jeśli pojawiają się trudności z taborem, w tym awarie i usterki, Arriva wypożycza tabor od Przewozów Regionalnych - skład wagonowy z lokomotywą spalinową.

– Prawdziwym problemem są wyłączenia pojazdów z ruchu w następstwie wypadków na przejazdach kolejowych. W 2011 r. było takich wypadków 13. Rok wcześniej aż 16. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku nie było na szczęście podobnych zdarzeń. Czas pokaże, czy trend spadkowy utrzyma się w przyszłości. Cały czas staramy się wpłynąć na zmniejszenie wypadków na przejazdach i współorganizujemy akcję Bezpieczny Przejazd – podkreśla Goździewicz.

W konsekwencji wypadków na przejazdach wyłączenia pojazdów z ruchu trwają od kilku tygodni do kilku miesięcy. W niektórych przypadkach może ono trwać nawet rok. W efekcie zeszłorocznych wypadków dwa autobusy szynowe są nadal unieruchomione a termin ich powrotu na tory zależy od ubezpieczyciela taboru.


źródło: Kurier Kolejowy
Podróznik - 06-04-2012, 23:50
Temat postu:
Witam,mam 3 pytania dotyczące Arrivy.

1. Wraz z kolegą za 2 tygodnie chcemy jechać z Gdyni do Laskowic (regio ),następnie z Laskowic do Jabłonowa Pomorskiego (arriva ) i z Jabłonowa Pom do Torunia(regio ) . Pytanie brzmi,czy podczas każdej z tych przesiadek należy kupić bilet na rower za 5.50zł ?czy jest możliwość przejechania na jednym bilecie : ).

2.Jaka jest punktualność na odcinku Laskowice->Jabłonowo? W Jabłonowie mamy 7 minut na przesiadkę na ostatni pociąg tego dnia do Torunia.

3.Arriva z Torunia Gł do Malborka, o godzinie 7:20 z Torunia,orientuje się ktoś czy na tym kursie jeździ duńczyk czy SA ? Oraz jaka jest punktualność,ponieważ w Malborku miałbym 5 minut na przesiadkę; )

Jeśli zły temat przepraszam,nie mogłem znaleźć odpowiedniego.
Pawel_15 - 07-04-2012, 10:45
Temat postu:
W Malborku masz skomunikowanie Arriva => PR, PR czekają na Arrivę.
sympatyk - 11-04-2017, 22:28
Temat postu:
Parowóz na ratunek kolei. Przepchnął zepsuty autobus szynowy. Niecodzienna sytuacja w Borach Tucholskich.

Tego jeszcze nie było. 68-letni parowóz pomógł odblokować linię kolejową Wierzchucin - Lipowa Tucholska, którą zablokował zepsuty autobus szynowy. Ściągnął uszkodzony skład do najbliższej stacji i ruszył w dalszą trasę.

Więcej:
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,21624066,parowoz-na-ratunek-kolei-przepchal-zepsuty-autobus-szynowy.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group