INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - 1 czerwca znikają pociągi do Bohumina

Wojtek - 07-04-2011, 10:39
Temat postu: 1 czerwca znikają pociągi do Bohumina
Potwierdziły się nasze wtorkowe doniesienia - od 1 czerwca znikają pociągi osobowe z Katowic do Bohumina. Minister infrastruktury nie da Przewozom Regionalnym pieniędzy na dalszą obsługę połączeń międzynarodowych.

To nie koniec złych wieści. Magdalena Tosza ze śląskiego zakładu spółki zapowiada, że od 1 maja trudniej będzie dojechać ze Zwardonia do słowackiej Czadcy. Z trzech kursujących tam jeszcze pociągów jeden zniknie, a drugi będzie jeździł tylko w dni robocze.
- Decyzję taką podjęły Koleje Słowackie - przekonuje Tosza.

Jakby tego było mało, PKP Intercity wstrzymało przedsprzedaż biletów na część pociągów, które po 31 maja pojadą przez Katowice do Wiednia, Pragi i Budapesztu. Beata Czemerajda z biura prasowego Intercity tłumaczy, że dopóki Polskie Linie Kolejowe nie przedstawią harmonogramu remontów na Centralnej Magistrali Kolejowej, dopóty spółka nie wznowi sprzedaży. PLK tymczasem się nie śpieszy. Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji zapowiada, że nowy rozkład jazdy będzie gotowy w maju. Na taki termin zezwalają PLK przepisy. - Nam z kolei wolno rozpocząć przedsprzedaż biletów 60 dni przed wyjazdem pociągu - mówi Czemerajda.

Błąd za błędem

W pociągach PKP Intercity z promocyjnego Biletu Podróżnika nie mogą korzystać rowerzyści. Przewoźnik tłumaczy, że nie ma wystarczającej liczby wagonów przystosowanych do przewozu rowerów. Ich posiadacze muszą więc wykupić dwa bilety - na siebie i na rower, po czym i tak muszą się wepchać z nim do pociągu.

Dwaj główni przewoźnicy (Intercity oraz Przewozy Regionalne) nie honorują nawzajem swoich biletów. Dlatego przy kasie dobrze jest powiedzieć nie tylko gdzie, ale też jakim konkretnie pociągiem chcemy jechać.

Brak ulg na przejazdy powrotne w Polsce (a na międzynarodowe obowiązują). Jeśli więc chcecie pojechać z Katowic do Zebrzydowic i wrócić tą samą trasą, to taniej wyjdzie kupić bilet z Katowic do czeskiego Bohumina przez Zebrzydowice. Sprawdziliśmy! Jadąc 2. klasą pociągiem PKP Intercity oszczędza się 4 złote.

Skracanie lub całkowita likwidacja połączeń transgranicznych. Podróżnym nie pozostaje nic innego jak przespacerować się, po czym wejść do pociągu zagranicznego przewoźnika.

Kolejowa żelazna kurtyna

Rozmowa z Łukaszem Wałą ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska

Będzie nam brakować pociągów do Bohumina i Czadcy? A może minister miał racje?
Cięcia w połączeniach na Słowację można jeszcze przeboleć. Ci, którzy tamtędy jeżdżą wiedzą, że w 10 minut można dojść ze Zwardonia do pierwszej słowackiej stacji. Szkoda natomiast Bohumina. Stamtąd codziennie odjeżdża ponad sto pociągów: można nimi dotrzeć nie tylko do Pragi, Brna, czy innych czeskich miast, lecz też na Słowację, a z przesiadką także do Wiednia, Budapesztu, Berlina i Monachium.

Było to zatem swoiste "okno na świat"?
Tak. Decyzja ministerstwa przyczynia się do budowania na granicy takiej kolejowej żelaznej kurtyny.

Czy to koniec jazdy przez Bohumin?
Niekoniecznie. Można z Chałupek przejść na piechotę do Starego Bohumina i stamtąd autobusem dojechać na stację kolejową.

źródło: Michał Wroński, Dziennik Zachodni
Exsimus - 07-04-2011, 15:58
Temat postu:
Prezes Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei wysłał już pisma tam gdzie trzeba z prośbą o przetrasowanie tego pociągu do Cieszyna. Jak będzie, to się okaże.
loker - 07-04-2011, 16:20
Temat postu:
Panie i panowie - trzeba walczyć! Nie możemy pozwolić na to, by z Bohumina było pełno pociągów do Wiednia, Breclav, Prahy, a REGIO z Polski dojeżdżały tylko do Chałupek. Podobnie z innymi przejściami!
Martin890724 - 07-04-2011, 20:57
Temat postu:
A nie wiecie ile kosztuje przejechany kilometr np. w Czechach dla polskich pociągów? Czy to jest jakaś straszna kwota której zadłużony PR nie może udźwigąć?
ecavon - 07-04-2011, 21:08
Temat postu:
Czyli kolej za niedługo nie wyjedzie poza teren RP. Oby tak dalej. A za niedługo będziemy mieć relację do granic województw!!
Robikon - 07-04-2011, 21:36
Temat postu:
Ciekaw jestem co będzie z Forstem,Kłodzko-Pardubice itp.
tomcio - 09-04-2011, 23:54
Temat postu:
Witam. Coraz trudniej dostać się koleją do przygranicznych miast położonych w Czechach. Obecnie brak skomunikowania Cieszyna z stacją Cesky Tesin, za niedługo nie będzie można dojechać z Chałupek do Bohumina czy też z Zebrzydowic do stacji Petrovice u Karvine (pomijam pociągi spółki Intercity). Natomiast najciekawsza sytuacja panuje w Głuchołazach (woj.opolskie),gdzie owszem idzie dojechać bezpośrednio do Jesenika czy też do Ostravy, ale cóż z tego jak do Głuchołaz w obecnym rozkładzie nie kursują żadne pociągi.Szkoda że polska kolej nie jest w stanie zagwarantować Polakom, bezpośredni dojazd do Czech, pomimo bycia w strefie Schengen.
Chyba prędzej doczekamy się połączeń ze strony czeskiej. Very Happy
nynuś - 17-04-2011, 00:38
Temat postu:
Tak o ile znowu nasza strona nie zacznie kłód pod nogi rzucać Czechom.
Anonymous - 17-04-2011, 09:08
Temat postu:
Będzie robić bez obaw znów będą teksty o zagrożonej integralnośći terytorialnej kraju.
jasiu - 18-04-2011, 10:08
Temat postu:
Martin890724 napisał/a:
A nie wiecie ile kosztuje przejechany kilometr np. w Czechach dla polskich pociągów? Czy to jest jakaś straszna kwota której zadłużony PR nie może udźwigąć?

a jak myślisz, przy ilu pasażerach przejazd EN57 może się zwrócić?
Exsimus - 18-04-2011, 21:39
Temat postu:
Cytat:
a jak myślisz, przy ilu pasażerach przejazd EN57 może się zwrócić?


Nie chodzi o ilość ludzi w pociągach, ale ich ideę, że przewożą ludzi za granicę oraz tom że jakaś osoba jadąca np z Rybnika do Pragi czy Krakowa do Pragi skorzystała z połączenia do/z Bohumina i, że było to wygodne połączenie.

Co do uwalenia pociągów do Bohumian sytuacja na dzień dziejszy wygląda mniej więcj tak:

Kraków - Bohumin - Kraków
- Pociąg zostanie całkowicie zlikwidowany na całej trasie przejazdu od Krakowa do Bohumina.
W zmiana za to REGIO Czechowice - Zebrzydowice odjazd z Czechowic o 16.52 zostanie wydłużone do Cieszyna (do tej pory skład tego pociągu przechodził na skład Zebrzydowice - Cieszyn, skomunikowany z Bohuminem).

Co do poranka do REGIO Cieszyn - Zebrzydowice odjazd o 6.22 odjedzie z Cieszyna jako REGIO Cieszyn - Czechowice, a na odcinku Zebrzydowice - Czechowice pojedzie w planie Bohumina)
Jednak w zamian za to wypadnie jeden z pociągów odjazd po 4 lub po 5 Zebrzydowice - Czechowice.

Czyli tak czy siak jednej pary na odcinku Czechowice - Zebrzydowice - Czechowice będzie mniej. UM chodzi zapewne o nieposzerzanie oferty przewozowej.

Co do składów Katowice - Rybnik to wstępna decyzja jest taka, aby poranny skład do Bohumina jechał do Chałupek i z nich wracał jak się nie mylę po 10.Popołudniowy z Katowic będzie skrócony do Rybnika podobnie jak skład po 19, który pojedzie także z Rybnika.
Suma sumarum na odcinku Rybnik - Chałupki - Rybnik również ubędzie jednej pary pociągów.
gajdzik - 19-04-2011, 20:11
Temat postu:
No i pięknie. Ostatni pociąg z Wodzisławia do Katowic pojedzie o ... 17:00. Bo tego o 18:00, gdzie jest 60 minutowe skomunikowanie w Rybniku nazwać połączeniem do Katowic się nie da. To nie można było tego o 18:00 przesunąć na 20:00? Frekwencja w nim marna, bo jest pociąg godzinę wcześniej, a tak byśmy chociaż uratowali pociąg od Wodzisławia o 20:00.
Exsimus - 20-04-2011, 14:33
Temat postu:
Cytat:
Bo tego o 18:00, gdzie jest 60 minutowe skomunikowanie w Rybniku nazwać połączeniem do Katowic się nie da.


Może z powodu roszad zostanie on opóźniony na odjazd z Wodzisławia, lub połączą jego relację, ale tego niestety nie wiem.
Hugo - 27-04-2011, 17:45
Temat postu:
3351 Katowice- Bohumin 5:54 2.V - 26.V codziennie Skrócona relacja do stacji Chałupki; Przyjazd do stacji docelowej Chałupki 8:17 (bez zmian) czyli widac nie czekali do czerwcowej korekty
witja - 27-04-2011, 19:16
Temat postu:
Ma być KKA na odc. Chałupki - Bohumin:
http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/vyluka.php?id=4807&ido=7182&datum=03.05.2011
Anonymous - 28-04-2011, 07:24
Temat postu:
Międzynarodowe KKA...Gdzie ja żyję...
Adams - 28-04-2011, 09:05
Temat postu:
@kryniczanin według mnie to jest dowód na to że Czesi są zainteresowani połączeniami kolejowymi do Polski, ale blokuje ich danteński koszt dostępu do kolejowej infrastruktury w naszym kraju. Mimo że jestem przeciwnikiem uruchamiania stałej KKA, to akurat w tym przypadku jestem za - bo lepsze to niż nic.
Podobne rozwiązanie powinni wprowadzić Słowacy na odcinkach Zwardoń - Skalite i Muszyna - Plavec. To są niewielkie odcinki więc autobusem można przejechać i przynajmniej odzyskalibyśmy kontakt ze światem, a połączenie zostałoby uruchomione tanim kosztem. Tym bardziej że na w/w przejściach niema żadnej regularnej komunikacji autobusowej, więc taka KKA gdyby po obu stronach granicy była skomunikowana z pociągami w głąb państwa mogłaby być strzałem w dziesiątkę i cieszyć się zainteresowaniem.
Anonymous - 28-04-2011, 12:35
Temat postu:
Ale powodem tam nie jest niska frekwencja tylko "odstranění povodňových škod" czyli naprawa szkód powodziowych. Więc powód szczytny - szkoda tylko, że niedługo potem komunikację pasażerską się kończy (zawiesza)
Exsimus - 28-04-2011, 12:42
Temat postu:
Jak ktoś chce zobaczyć sens połączeń do Bohumina niech przejedzie się w piątek składem Kraków Gł - Bohumin i sam zobaczy ile ludzi jedzie nim z biletami międzynardowymi do Brna i Pragi.
Adams - 28-04-2011, 13:00
Temat postu:
@Exsimus podobna sytuacja była w Skalnicy, gdyż było dobre skomunikowanie w Zilinie z pociągami do Bratislavy, Banskej Bystricy i Kosic. Nie jechałem nigdy Góralem więc nie wiem jak tam wyglądała sytuacja, ale myślę że mogło być podobnie gdyż tym pociągiem z kolei jeździli Słowacy do/z Polski.

Niestety, ale oba pociągi mimo zainteresowania także poszły do piachu, nawet na odcinku krajowym gdzie także były popularne. Sad
kris123 - 28-04-2011, 13:28
Temat postu:
CHORE i tyle...
NO koment

Jeszcze jeden tego typu post, który nic nie wnosi do tematu, a skończy się to dla Ciebie ostrzeżeniem, zwłaszcza, że to już nie pierwsza Twoja wpadka!
@mk1992.

Radek - 15-05-2011, 08:49
Temat postu:
A co z Regio Wrocław - Bohumin? On zostaje?
adrian033 - 15-05-2011, 09:29
Temat postu:
UWAGA!!!!! nie znikają pociągi do Bohumina jadące z Katowic przez Rybnik info pewne z nastawni w Mikołowie mają już nowe rozkłady i widnieją na nim dwa połączenia do Bohumina tzn wiem że rano a ten drugi jakoś w południe
Tomasz K. - 15-05-2011, 10:06
Temat postu:
Jak zostają Katowice-Bohumin-Katowice, to Bohumin-Wrocław-Bohumin też zostaje bo ranny z Katowic przechodzi na REGIO do Wrocławia wraca do Bohumina i przechodzi na REGIO do Katowic.
andrzej_sz - 15-05-2011, 10:55
Temat postu:
Radek, ten pociag zostaje, chociaż od nowego rozkładu pojedzie z Opola do Bohumina.
ecavon - 15-05-2011, 11:13
Temat postu:
To o tyle dobrze że czymś będzie można dojechać, Tylko żeby utworzyli dobre skomunikowanie na Wrocław.
KubaRzeszów - 18-03-2012, 19:47
Temat postu:
Witam .

Mam pytanie : jak wyglada teraz sprawa polaczen Katowice - Chalupki - Bohumin ? Kontretnie chodzi mi o mozliwosc dostania sie na stacje w Bohuminie z pociagu PR ktory przyjezdza do Chalupek o 8:35 ? Jakas KKA albo inny sposob dostania sie do Bhn ?
acmechb - 20-03-2012, 11:03
Temat postu:
KubaRzeszów napisał/a:
Witam .

Mam pytanie : jak wyglada teraz sprawa polaczen Katowice - Chalupki - Bohumin ? Kontretnie chodzi mi o mozliwosc dostania sie na stacje w Bohuminie z pociagu PR ktory przyjezdza do Chalupek o 8:35 ? Jakas KKA albo inny sposob dostania sie do Bhn ?



Z tego co się orientuję, pozostało tylko 1 para pociągów na dobę transgranicznych relacji Opole/Raciborz - Chałupki (odj. 13.20) -Bohumin. Powrót: wyjazd z Bohumina 18:45 do Raciborza/Opola gł.
Pociągi z Katowic i Rybnika dojeżdżają tylko do Chałupek.

Pozostaje "podróż" jak za czasów początku III RP, czyli po otwarciu granicy PL-CZ:

1. przejście z dworca PKP w Chałupkach przez "stary" most (drogą na wprost od centrum, nie przez nowy most po stronie zachodniej!) do Starego Bohumina. Nam. Svobody Ok. 2-3 km.
Stamtąd często (w dni robocze co 20 min., w dni wolne co godzinę) kursuje czeski autobus CAD do Novego Bohumina na dworzec 5km.

Szczegóły połączenia w wyszukiwarce:

http://jizdnirady.idnes.cz

Przystanek początkowy:
Bohumín,Starý Bohumín,nám.Svobody

Przystanek końcowy:
Bohumín,Nový Bohumín,žel.st.

Przejazd 10 min.

ps. po przejsciu granicy inny swiat nie tylko dot. komunikacji publicznej Shocked
sympatyk - 22-05-2014, 20:21
Temat postu:
Więcej kursów pojedzie do Czech.

Wiele wskazuje na to, że od grudnia dodatkowe pociągi obsłużą ruch między Polską a Czechami. PR chcą wrócić do obsługi przejścia granicznego Zebrzydowice – Piotrowice koło Karwiny. Przez nie ma kursować skład z Krakowa do Ostrawy.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52424/pr_od_lipca_miedzynarodowym_z_poznania_i_elku.html
sabatnik - 27-05-2014, 18:33
Temat postu:
Marzenia nic nie kosztują. Nawet jeśli faktycznie coś uruchomią, ale nie przygotują odpowiedniej oferty biletowej na te połączenia międzynarodowe, to i tak nic z tego nie będzie...
sympatyk - 30-09-2014, 15:22
Temat postu:
Kolejne zapewnienie o reaktywacji międzynarodowych pociągów na granicy pomiędzy Chałupkami i Bohuminem Kolejarz

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21353/Od-grudnia-nowe-polaczenia-na-Opolszczyznie.html
REGIOchłopak - 30-09-2014, 17:11
Temat postu:
Ciekawe jest to, że jest tam wymieniony Rybnik, a nie Racibórz. Więc pociągi pojada prawdopodobnie trasą Rybnik-Wodzisław Śl.-Chałupki.
mały mi - 30-09-2014, 19:48
Temat postu:
Jeśli faktycznie Rybnik zyska bezpośrednie połączenie z Wrocławiem - to obawiam się, że Mieszkańcy Żor od grudnia na dobre pożegnają się z i tak marną (mimo, że tak bardzo potrzebną ) ofertą IR Szyndzielni.

Podobno BB utraci połączenie kolejowe z Olsztynem na rzecz Raciborza.
Lękam się ilości połączeń dalekobieżnych z BB, że o Żorach nie wspomnę.
Anonymous - 30-09-2014, 21:52
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Ciekawe jest to, że jest tam wymieniony Rybnik, a nie Racibórz. Więc pociągi pojada prawdopodobnie trasą Rybnik-Wodzisław Śl.-Chałupki.

Czyli co? Odcinek Wodzisław - Chałupki zrobią za 2,5 miesiąca? Coś mi tu nie pasuje...
sympatyk - 19-11-2014, 19:15
Temat postu:
Nie będzie połączeń do Bohumina. Ministerstwo nie dało pieniędzy.

Przewozy Regionalne, mimo zapowiedzi nie uruchomią pociągów międzynarodowych do czeskiego Bohumina. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie dało na ten cel pieniędzy.
Władze Przewozów Regionalnych od dawna zapowiadały, że zamierzają uruchomić pociągi międzynarodowe łączące Wrocław i Kędzierzyn-Koźle z Bohuminem. W początkowej fazie miały one kursować trasą przez Racibórz, a później, po zakończeniu linii Rybnik – Chałupki (co ma nastąpić w III kwartale 2015 r.), przez Rybnik i Wodzisław Śl. Na początku października, PR informowały, że zawarta została umowa z MIR na realizację nowych połączeń od wejścia nowego rozkładu (w połowie grudnia) do końca roku i trwały negocjacje na temat zagwarantowania środków na finansowanie połączeń w przyszłym roku.
Pociągów do Bohumina nie ma jednak w ogóle w nowym rozkładzie. Dlaczego? – Uruchomienie pociągów do czeskiego Bohumina uzależnialiśmy od otrzymania środków finansowych z resortu transportu na ten cel. Jako że takowych nie otrzymamy, połączenia do Bohumina nie zostały uwzględnione w przyszłorocznym rozkładzie jazdy – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54762/nie_bedzie_polaczen_do_bohumina_ministerstwo_nie_dalo_pieniedzy.htm
Marcel Štancl - 20-11-2014, 16:19
Temat postu:
Z wyjatkom lanczenie EC 110/111 wsytke polanczenia Czechy - Polska do dupi! Liberec - Zgorzelec wielke plany..., Praha - Klodzko - Wroclaw 6 godzin 300 kilometrow czas podrozny. Bohumín - Wroclaw skasowane....Meziměstí - Walbrzych wielke gów..... osobowki Bohumín - Katowice tak samo. Praha - Budapest , praha - Berlin , Praha Wieden troche ine lanczenie!
sympatyk - 30-11-2017, 11:00
Temat postu:
W Raciborzu chcą powrotu pociągów z Chałupek do Bohumina.

Z zaplanowanej reaktywacji połączeń regionalnych pomiędzy Chałupkami a Bohuminem nic nie wyszło. Mieszkańcy powiatu raciborskiego nie składają broni i zbierają podpisy za uruchomieniem połączenia.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55856/w_raciborzu_chca_powrotu_pociagow_z_chalupek_do_bohumina.html

______

Od najbliższej zmiany rozkładu jazdy artykuł z powyższego linka znów stanie się aktualny. Koleje Śląskie postanowiły pozbawić leżących w odległości 25 kilometrów miast Racibórz i Bohumin bezpośrednich połączeń Sad
Na zmianie zyskają Katowice, Rybnik czy Wodzisław Śląski. Teraz w tym kierunku będzie odbywać się ciążenie w ruchu przygranicznym.
A przy tej okazji chyba pierwszy raz w historii bezpośrednie połączenie z tym jakże ważnym czeskim kolejowym węzłem otrzyma... Bielska Biała.
Anonymous - 30-11-2017, 11:53
Temat postu:
Sądzę, że większa szansa na pasażerów z Wodzisławia, Rybnika i Katowic (a już tym bardziej z wszystkich naraz łącznie), niż z Raciborza. Więc jeśli tylko jest skomunikowanie, to jest jak najbardziej słuszna decyzja.
sympatyk - 30-11-2017, 12:00
Temat postu:
dddbb, Tylko że oni mają już kilka par pociągów InterCity dziennie, a Raciborzowi zostanie teraz totalne ZERO Sad
Anonymous - 30-11-2017, 12:10
Temat postu:
A ile kosztuje połączenie Intercity np Rybnik - Bohumin w porównaniu z ofertą Kolei Śląskich? To nie są porównywalne oferty

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group