INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Lokomotywy serii ET42

Anonymous - 13-05-2011, 12:51
Temat postu: Lokomotywy serii ET42
Wychodzi na to, że ET42 nie trafią jednak do CM Polsilver: http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-943
railman93 - 20-06-2011, 08:14
Temat postu:
ET42-027 już z naniesionymi numerami EVN i wymienionymi nakłądkami na pantografy
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1007
puscifer - 20-06-2011, 11:37
Temat postu:
Nie! To nie może być prawda! zamiast iść do przodu czyli kupować Dragony to Cargo wydobywa jakieś relikty z czeluści przeszłości. Sad

Nie krzycz tyle. Post moderowany
@mk1992.

przewoz - 20-06-2011, 12:35
Temat postu:
ET42 to wcale nie takie złe maszyny. Lepiej mieć je, niż jeździć siódemkami. ET42 to odpowiednik jamnika. Nadaje się do prowadzenia składów pona 4000 ton, a tego to i Dragon nie ruszy tak łatwo.
snajper - 20-06-2011, 13:45
Temat postu:
Chłopie jakie relikty przeszłości ?? W Rosji się za pomocą VL10 i VL11 na bazie którego jest ET42 a także odpowiednika na napięcie AC czyli VL 80, wozi się towary na odległości kilku tysięcy kilometrów, w każdych warunkach pogodowych. To nie ekspresy tylko przewozy towarowe i do ciągnięcia towarów nie potrzeba nie wiadomo jakiej techniki. Potrzebna jest jedynie by wjechać do Niemiec jednak 2-systemowości Dragon także nie ma. A wspomnieć należy, że technika w ET42 jest nowsza niż w popularnym ET41, większa jest też moc. Cargo nie kupi Dragonów bo ma pełno dobrych loków które wystarczają w zupełności do ciągnięcia towarów i nic nie zmieni to że ty chcesz sobie oglądać kosmicznie wyglądające aerodynamiczne pudełka lokomotyw. Ja wolę oglądać stare dobre wiadra PKP, a Cargo nie będzie wywalać pieniędzy skoro ma dobry tabor. Uruchomienie ET42 to jedna z lepszych wiadomości bo szkoda by było aby tak dobre maszyny jak ET42 się zmarnowały. Natomiast o nową polską myśł techniczną się nie martw, prywatni którym brakuje loków ją kupią.
Grygus - 21-06-2011, 13:30
Temat postu:
snajper napisał/a:
A wspomnieć należy, że technika w ET42 jest nowsza niż w popularnym ET41, większa jest też moc.


Dokładnie TO. Nowsza jest też od ET22, bo ten w prostej linii wywodzi się z EU07. Dodatkowo w ET42 można połączyć wszystkie osiem silników w szereg i jechać powolutku po zdemolowanych bocznicach bez grzania oporników trakcyjnych. Bardzo lubię tę serię, cieszę się, że nie będę miał z nią styczności przy porannym goleniu Very Happy .
lxd2bartek - 21-06-2011, 13:45
Temat postu:
Może jak Koleje Żelazne kupią PKP CARGO to będą znów śmigaćSmileSmile
Orion - 22-06-2011, 00:49
Temat postu:
To przyjemne jest słuchając ulubiona Metallicę czytać,że są jeszcze dobrzy ludzie doceniający tamtą technikę.Tamtą nie znaczy starą.Rosjanie zawsze poza mistrzostwem w kopiowaniu byli też mistrzami praktyczności.Klucz "francuski" używany na ziemi był też na orbicie,a amerykanie za miliony tworzyli inne konstrukcje.Na marginesie wózki Gagarinów ST44/M62 są całkiem amerykańskie wprost z lokomotyw bodaj F-40.Sorry za dygresję ! Tak mi się wydaje za stroną www.parovoz.com że te wzorce do stworzenia ET42 to nie VL tylko WŁ10,WŁ11 itd. Jeśli się mylę to bez urazy błąd literowy z mojej ignorancji.W każdym razie jak siedzę na tamtej stronie (multum zdjęć kolejowych nieprzebrane z wielu dziedzin polecam to całe tygodnie przeglądania !!!) to tak wychodzi że tamte wzorce ET42 jeżdżą zmodernizowane zwłaszcza w zakresie kabin i elektroniki.W ogóle jak się przyjrzeć RŻD (odpowiednik PKP) czy przykładowo kolejom Kazachstanu to mu jesteśmy naprawdę w głębokim średniowieczu.Tamte ET42 to był przejaw nowoczesności i praktyczności w Polsce podobnie jak kiedyś mordowane obecnie EU06 SadSadSad Jak już kolega Grygus słusznie zauważył ET42 w razie potrzeby wyjątkowo trudnego rozruchu ciężkiego składu na niekorzystnym profilu i w trudnych warunkach atmosferycznych maszynista miał pozycje jezdną 8 !!! silników w szereg co umożliwiało płynny łagodny rozruch bez popychu czy groźby rozerwania składu.Poza tym o ile pamiętam to te maszynki miały/mają możliwość odłączania silników z pulpitu bez potrzeby rozblokowywania szafy WN itp..W sumie super lokomotywy i zdaje się lubiane też przez maszynistów.Mnie w Krakowie zawsze żal d. ściskał że one były tu tylko rzadkimi gośćmi Sad W tym maraźmie to dobrze że jeszcze popracują ...
snajper - 22-06-2011, 01:07
Temat postu:
Tak na prawdę to nie są ani WŁ11 ani VL11 tylko ВЛ11. Tłumaczyć na nasz alfabet można różnie, ja znam Rosyjską stronę gdzie jest VL po kliknięciu w "English Version" dlatego tak napisałem. Zresztą akurat to zupełnie jest mało istotne, grunt że będą jeździć porządne loki zamiast EU07 (Które dobre jest do osobówek i można by je porzyczać PR-om a nie ciągnąć towary nimi). Może też dlatego je ruszają z krzaków, że dużo byków czeka naprawa główna albo krzaki.
Orion - 22-06-2011, 01:20
Temat postu:
Snajper o rany napisałem żeby "bez urazy" !!! Poza tym super że ktoś dał podpis żeby One jeździły.U mnie sporadycznie je widziałem koło "szopy" w Prokocimiu i mieszkam w bloku kolejowym,sporo mechaników ale nikt nic nie wie.Dawniej jak tu ktos dotarł to spał w noclegowni.Potem brał Maszynke i wracał w swoje strony...Cierpliwie szukam jakiejś literatury może kiedyś się uda...Pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
railman93 - 14-07-2011, 17:11
Temat postu:
O 13:30 Karsznice opuścił ET42-050 kierując się do Tarnowskich Gór

http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1019
lxd2bartek - 14-07-2011, 21:14
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=sRlFD2JQvio
Olo4271 - 25-01-2012, 00:24
Temat postu:
ET42-038 złapana z towarem w okolicach Kędzierzyna

NS - 25-01-2012, 14:46
Temat postu:
Orion napisał/a:
wózki Gagarinów ST44/M62 są całkiem amerykańskie wprost z lokomotyw bodaj F-40.


Silnik główny jest z EMD-GM F40PH. Z tego co wiem to był przekładany do lokomotyw, które teraz mają oznaczenie M62M. Wózki nie mogą być z prostego powodu, amerykańskie F-unity od czasu EMC FT aż do współczesnych F59PHI (wyłączając EMD FP45, F40C itp) mają wózki 4-osiowe podczas, gdy "gagariny" mają 6-osiowie.

Przepraszam za ten OT po czasie, ale czytając zauważyłem tą informację i postanowiłem sprostować. Pogłębiam wiedzę w zakresie lokomotyw amerykańskich dzięki znajomościom z bardzo wieloma osobami ze środowiska "kolejowego" (maszyniści, konduktorzy, itp) spółek Canadian Pacific, BNSF Railway, Norfolk Southern (stąd mój nick NS).

Odnośnie ET42: Bardzo dobrze, że je uruchamiają w czasach, gdy PKP Cargo musi odstawiać ET22 ze względu na wiek i za małe możliwości finansowe by je poddać gruntownej modernizacji.
Z resztą ja na miejscu Cargo bym pokasował wszystkie ET22 od 003 do 599.
Od numeru 600 do 1183 jest jeszcze kilkaset sztuk + te co już mają moderny. Taki park taborowy + dwuczłonowe ET41 i ET42 w zupełności wystarczy.
Ewentualnie ET22-101 ( o ile jeszcze fizycznie istnieje) dać do odmalowania i któregoś ze skansenów. W końcu to jest jeszcze "belkowiec", który ma jeszcze fabryczny system zawieszenia i z zewnątrz nie wiele pracy trzeba by jej dać wygląd "fabryczny". W przeciwieństwie do ET22-003, 011, 012 itp.
Dual - 25-01-2012, 23:32
Temat postu:
NS napisał/a:
Ewentualnie ET22-101 ( o ile jeszcze fizycznie istnieje) dać do odmalowania i któregoś ze skansenów. W końcu to jest jeszcze "belkowiec", który ma jeszcze fabryczny system zawieszenia i z zewnątrz nie wiele pracy trzeba by jej dać wygląd "fabryczny". W przeciwieństwie do ET22-003, 011, 012 itp.


W dniu 30 stycznia minie dokładnie 3 lata od ukończenia cięcia 101-ki.
railman93 - 04-03-2012, 19:35
Temat postu:
Po odbytej naprawie rewizyjnej ET42-48 otrzymał niebieskie barwy PKP Cargo

http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1219
Orion - 05-03-2012, 16:27
Temat postu:
NS dzięki za sprostowanie,mój błąd.Rzeczone wózki pochodzą z amerykańskich loków Alco Da których to 70 sztuk ZSRR zakupiło od USA.
DarekP - 05-03-2012, 21:20
Temat postu:
railman93 napisał/a:
ET42-48 otrzymał niebieskie barwy PKP Cargo


No zupełnie inaczej to wygląda, niż dotychczas. Zadziwiające, że jeden schemat malowania tak neutralnie pasuje do tak różnego taboru.
Czy te maszyny też dostaną nowe numery?
railman93 - 09-03-2012, 16:55
Temat postu:
DarekP napisał/a:

Czy te maszyny też dostaną nowe numery?


Tak juz dostała nowe numery
DarekP - 09-03-2012, 20:17
Temat postu:
Jaką serię mają obecnie ET42?
pospieszny - 14-03-2012, 12:48
Temat postu:
Dwuczłonowy elektrowóz ET42-48 po wykonanej naprawie rewizyjnej została oddana do eksploatacji. Prace zrealizowała spółka PKP CARGO Tabor – Karsznice, która rozszerzyła profil działalności o naprawy rewizyjne tej serii lokomotyw.

Była to pierwsza, po niespełna 4 letniej przerwie ponownie wykonana naprawa rewizyjna lokomotyw ET42. Spowodowane to było przekazaniem do rezerwy długoterminowej na początku 2009 r. całej serii ET42.

W 2011 roku przywrócono do ruchu lokomotywy o numerze 001, 023, 027, 041 i 050, jednak to ET42-48 przeszła naprawę rewizyjną jako pierwsza.

Spółka PKP CARGO Tabor Karsznice utworzona została na bazie Działu Napraw Rewizyjnych oraz Sekcji Naprawczych części Centralnego Zakładu Spółki zlokalizowanych na terenie Zduńskiej Woli. Świadczy kompleksowe usługi w zakresie naprawy wszystkich maszyn elektrycznych będących własnością PKP CARGO S.A. oraz zainteresowanych przedsiębiorstw.


źródło: Kurier Kolejowy
sympatyk - 29-09-2017, 20:24
Temat postu:
PKP Cargo przywróciło historyczne barwy kolejnej lokomotywie.

PKP Cargo SA w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności przygotowało dla miłośników kolei urodzinową niespodziankę. Zaprezentowana zostanie lokomotywa ET42-029, którą odmalowano w historyczne barwy. Przewidywany jest także pokaz najstarszego egzemplarza tej serii, lokomotywy ET42-001.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-przywrocilo-historyczne-barwy-kolejnej-lokomotywie-83720.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group