INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Katowice - Zwardoń, Kraków - Zebrzydowice (- Cieszyn)?

Radek - 15-05-2011, 12:52
Temat postu: Katowice - Zwardoń, Kraków - Zebrzydowice (- Cieszyn)?
Obecnie na trasie z Krakowa w kierunku Zebrzydowic/Cieszyna funkcjonują regularne połączenia na odcinku Kraków - Oświęcim (na terenie Małopolski). Dalej jest już nieco gorzej - krótkie relacje Oświęcim - Czechowice Dziedzice i Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice (- Cieszyn). A może Sląsk powinien dogadać się z Małopolską i uruchomić wspólnie jedną dłuższą relację Kraków - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice (- Cieszyn) ze skomunikowaniem z pociągami Katowice - Zwardoń w Czechowicach Dziedzicach? Czas przejazdu Kraków - Zebrzydowice ok. 3 godz., czyli podobnie jak Katowice - Zwardoń. Czy takie bezpośrednie połączenie pod samą granicę przyciągnie więcej podróżnych i będzie wymagało mniejszego dofinansowania?
Anonymous - 15-05-2011, 13:07
Temat postu:
Podczas konsultacji rozkładowych CSMK (Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei) zwróciło się do PR Katowice z wnioskiem o uruchomienie bezpośredniej relacji Cieszyn - Kraków. Niewątpliwie byłby to strzał w dziesiątkę, tyle, że jeśli małopolski beton powie NIE, to ŚZPR niewiele zdziała. Ale bądźmy dobrej myśli, Przemek ostro walczy o ten pociąg! Cool
Adam85 - 15-05-2011, 13:39
Temat postu:
Połączenie CIESZYN-KRAKÓW-CIESZYN przez Oświęcim jest jak najbardziej potrzebne, przydałoby się też połączenie: Cieszyn-Kraków-Cieszyn przez: Skoczów, Bielsko Białą, Wadowice.
Anonymous - 15-05-2011, 13:41
Temat postu:
Pomysł godny uwagi na dzień dobry w ramach testów koło 18 w piątek do Cieszyna i około 16 w Niedzielę do Krakowa.
Desiro2 - 15-05-2011, 13:53
Temat postu:
Myślę że szybszym połączeniem byłoby Kraków-Cieszyn przez Skawinę,Spytkowice,Oświęcim,Czechowice,Zebrzydowice. Tyle że widząc co wyprawia beton małopolsko-śląski (uwalenie Bohumina np.) to w to nie wierzę..
Axa76 - 31-05-2011, 22:46
Temat postu:
Cieszę się, że powstał taki pomysł, bo niepojęte jest dla mnie, że takiego połączenia z Cieszyna (jako miasta granicznego) do Krakowa nie ma. Chciałabym go doczekać, choć powoli zaczynam myśleć, że to może nie nastąpić za mojego życia (a jestem jeszcze całkiem młoda).
Bardi78 - 01-06-2011, 12:17
Temat postu:
Desiro2 napisał/a:
Myślę że szybszym połączeniem byłoby Kraków-Cieszyn przez Skawinę,Spytkowice,Oświęcim,Czechowice,Zebrzydowice. Tyle że widząc co wyprawia beton małopolsko-śląski (uwalenie Bohumina np.) to w to nie wierzę..

A dlaczego uważasz że to połączenie było by szybsze?
Choć w to trudno uwierzyć trasa Krk-Ośw przez Trzebinie ma praktycznie tyle samo kilometrów co trasa Krk-Osw przez Skawine-różnice są kilkusetmetrowe a w Płaszowie trzeba zmienić czoło:/
Mati_An - 01-06-2011, 19:40
Temat postu:
Nie przy obecnej szlakowej od Skawiny aż do Oświęcimia, czyli 40 km/h (o WOS-ie nawet nie wspomnę). W tym momencie lepiej by było go puścić przez taką Trzebinię (albo nawet przez linię 117, choć to pewnie już podpada pod lokalny patriotyzm).
danio - 02-06-2011, 21:33
Temat postu:
Tam jest 60tka a nie 40tka . No i wiele ograniczeń w wos .
CottonwoodEN71 - 10-06-2011, 00:11
Temat postu:
Cytat:
W tym momencie lepiej by było go puścić przez taką Trzebinię
Lepiej przez Spytkowice, jeśli to ma być pociąg turystyczno-studencki. Będą z niego korzystały osoby z tych miejscowości leżących dalej od Krakowa, a na Oświęcim - Skawina przyda się jeszcze jeden pociąg, bo trasa przez Trzebinię ma wiele kursów. Kolejna sprawa, to uniknięcie opóźnień. Szlak Skawina - Oświęcim nie jest przeładowany.
Tylko, że jak znam życie, to nasz ukochany MZPR będzie przeciwny, choć, jak widać po studenckim p. Wadowice, takie relacje mają sens.
Mati_An - 13-06-2011, 21:02
Temat postu:
danio napisał/a:
Tam jest 60tka a nie 40tka.

60 km/h jest między km 15.5 i 17.5, dalej do Oświęcimia, czyli km 64.9 jest 40 km/h wg wykazu ze strony PLK.
danio - 13-06-2011, 21:04
Temat postu:
Od oświęcimia do dworów jest 40 a potem 60 . I tak na całej trasie .
Bardi78 - 13-06-2011, 23:26
Temat postu:
To dziwne co piszecie bo ja jechałem w kabinie en-57 2 miechy temu i prędkość od Oświęcimia do Skawiny wachała sie od 30 do max 40 a przeważnie 30.
Od Skawiny dużo lepiej.Zapytałem mecha dlaczego tak powoli jedziemy odpowiedział mi że na linii dawno nie było rewitalizacjii i i pomimo tego że wg.mnie i jego tory nie są jeszcze aż tak zjechane i przez większą część trasy jest prosta to Plk obniżyła szlakową do 30-40:(
danio - 15-06-2011, 07:17
Temat postu:
Przeglądałem wos obowiązujący do 31 maja i pociągi są wytrasowane na 60 ,a ograniczeń nie ma aż tak dużo . Tzn są inne - gorsze trasy .
sympatyk - 18-06-2014, 11:13
Temat postu:
Autobusem na odcinku Pszczyna – Bielsko-Biała.

Prace remontowo-modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe skutkują koniecznością wprowadzenia zastępczych autobusów za dwa pociągi na odcinku Pszczyna – Bielsko-Biała. Utrudnienia potrwają od 23 czerwca do 14 lipca.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19967/Autobusem-na-odcinku-Pszczyna-Bielsko-Biala.html
Anonymous - 09-08-2014, 01:10
Temat postu:
Czyżby szykował się wreszcie remont odcinka Czechowice-Dziedzice Przystanek Cz-Dz Południowe? Rozkład po 1.09 jest tak wielowariantowy jak tylko się da, a TLK Pogoria przejazd odcinka Czechowice-Dziedzice - Bielsko-Biała Główna (11 km) w niektórych terminach zajmuje .... 40 minut.
ecavon - 17-08-2014, 12:05
Temat postu:
Na to wygląda. W końcu zrobią z tym koszmarnym odcinkiem. Teraz coś grzebią między Zabrzegami w torze. Skład AHM800 stał przez weekend w Cz.Dz.
Anonymous - 14-10-2014, 20:22
Temat postu:
Tak więc do remontu nie doszło, bo ... poddostawca nie dostarczył na czas materiałów. Rozkład zamknięciowy został w trakcie obowiązywania wywrócony do góry nogami. Wydaje mi się, że skoro PLK mogły przewidzieć kiedy opóźnione materiały dotrą, powinny ująć remont w rozkładzie. No ale nie przewidziały, nie ujęły i mamy taki oto radosny komunikat:
Cytat:
W dniach od 13 października do 22 grudnia 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe będą prowadziły awaryjne prace torowe związane z wymianą rozjazdów oraz remontem torów na odcinku Czechowice Dziedzice Południowe -- Bielsko Biała Główna.
W związku z powyższym na tym odcinku pociągi w relacjach Katowice -- Bielsko Biała Główna -- Żywiec -- Zwardoń oraz Zwardoń -- Żywiec -- Bielsko Biała Główna -- Katowice, mogą doznawać opóźnień od 5 do 20 minut w zależności od sytuacji ruchowej na tym szlaku.
Informacje na temat opóźnień pociągów, ich skomunikowania oraz ewentualnej komunikacji zastępczej będą na bieżąco podawane podróżnym na stacjach oraz przez Kierowników Pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe przepraszają podróżnych za wszelkie utrudnienia związane z wprowadzeniem niezbędnych procedur, podczas prowadzenia ruchu pociągów na tym odcinku.
Jacek Karniewski -- Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

http://kolejeslaskie.com/pl/news/220/utrudnienia_na_trasie_czechowice_dziedzice_pld__%E2%80%93_bielsko_biala_glowna
Czy PLK ma prawo robić takie bydło? Nie dość, że rozkład jest zmieniany tak często, to nie wszystkie swoje inwestycje w nim ujmują.
danio - 15-10-2014, 10:27
Temat postu:
To jest opóźniona inwestycja. Miała być 1 - 11 Październik.
Sprawa dla UTK, trzeba do nich napisać. Niech skontrolują działania zarządcy infrastruktury.
.
Anonymous - 15-10-2014, 13:51
Temat postu:
I tak zamierzam zrobić, chociaż najpierw chciałbym się upewnić czy rzeczywiście to samo robią, co planowali wcześniej. Póki co rozkopany jest most nad drogą i pieszym przejściem w Komorowicach. Działań przy rozjazdach nie widziałem.

Z innych prac - w Pszczynie robią nowy peron 2 (dostępna wschodnia krawędź), też jakieś prace na podg. Wisła - jazda jednym torem
danio - 18-10-2014, 22:57
Temat postu:
Tak robią dokładnie to samo co planowali.
Anonymous - 22-12-2016, 10:27
Temat postu:
Duże zainteresowanie `Olzą`. Zostaje na stałe

Bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy Cieszynem a Katowicami wchodzi na stałe do rozkładu jazdy Kolei Śląskich. Premierowy pociąg w tej relacji wystartował 11 grudnia, a kolejne kursy potwierdzają zainteresowanie takim połączeniem.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/duze-zainteresowanie-%60olza%60-zostaje-na-stale_more_90292.html
sabatnik - 25-12-2016, 12:30
Temat postu:
Jedna (i to tak mała) jaskółka wiosny nie czyni Wink Czekam z nadzieją na konkretną poprawę oferty połączeń do Cieszyna. W obliczu uruchomienia pociągów z Krakowa do Żywca (a to już inne wszak woj.) i kolejne ożywienie linii Sucha B. - Żywiec idę nawet o krok dalej w swej naiwności i czekam na lepszy dojazd do Cieszyna także z Małopolski. Oby!
Anonymous - 25-12-2016, 15:12
Temat postu:
Moim zdaniem "Olza" powinna kursować codziennie, a nie tylko raz w tygodniu, bo to stanowczo za mało. Jednak godziny kursowania tego pociągu powinny być odwrócone. Od poniedziałku do piątku ten pociąg powinien wyjeżdżać z Cieszyna w godzinach porannych, a z Katowic po południu, tak żeby było dogodne połączenie dla Cieszynian do stolicy województwa. Natomiast w weekendy i dni świąteczne ten pociąg powinien służyć turystom udającym się na weekendowe wyprawy do Czech i wyjeżdżać rano z Katowic, a wracać jak obecnie. Oczywiście niezbędne by było (przynajmniej w weekendy) skomunikowanie w Cieszynie z motorakiem do Frydka, lub wjazdu weekendowej "Olzy" do Czeskiego Cieszyna.
sabatnik napisał/a:
idę nawet o krok dalej w swej naiwności i czekam na lepszy dojazd do Cieszyna także z Małopolski. Oby!

Na to zbytnio bym nie liczył. Skoro nie potrafi się zorganizować sensownej komunikacji kolejowej Cieszyna z Katowicami, to tym bardziej kolejowy "niedasizm" nie pozwoli na uruchomienie pociągu do Krakowa. Kraków przynajmniej ma cywilizowane połączenie z Cieszynem wygodnymi autokarami, które zapewnia firma "Lajkonik". Niestety, tego się nie da powiedzieć o połączeniach z Katowicami, gdzie firma "Bus Brothers" wozi ludzi ciasnymi, niewygodnymi i często rozpadającymi się minibusami.
Anonymous - 26-12-2016, 16:58
Temat postu:
Pomysł z uruchomieniem codziennych pociągów z Katowicami byłby z pewnością strzałem w dziesiątkę. I najlepiej, by rzeczywiście pociągi były uruchomione tak, jak pisze Rozkładowiec, czyli w robocze rano w kierunku Katowic, w weekendy w kierunku Cieszyna. Popołudniu w przeciwnym kierunku. Najlepsze byłyby w sumie dwie pary połączeń, ale to może w kolejnym etapie:)
Połączenia z Małopolską także miałyby rację bytu. Ale tu trzeba powrotu normalności, czyli przywrócenia połączeń Bielsko-Biała - Cieszyn i remontu (planowany) linii Bielsko-Biała - Kalwaria z budową łącznicy w Kalwarii. Szybciej pewnie byłoby przez Czechowice i Oświęcim, ale Małopolska wypięła się na połączenie przez Brzeszcze i - jak pokazuje bieżący rozkład - stan ten trwa nadal.
Anonymous - 26-12-2016, 18:39
Temat postu:
dddbb napisał/a:
Połączenia z Małopolską także miałyby rację bytu. Ale tu trzeba powrotu normalności, czyli przywrócenia połączeń Bielsko-Biała - Cieszyn i remontu (planowany) linii Bielsko-Biała - Kalwaria z budową łącznicy w Kalwarii. Szybciej pewnie byłoby przez Czechowice i Oświęcim, ale Małopolska wypięła się na połączenie przez Brzeszcze i - jak pokazuje bieżący rozkład - stan ten trwa nadal.

Głównym problemem jest dofinansowanie takiego pociągu. Równie dobrze do Cieszyna można by wydłużyć weekendowo jedną parę Kraków - Bielsko przez Czechowice i Zebrzydowice, ale kto za to zapłaci? Zabetonowany UMWŚ nawet nie chce słyszeć o PR-ach na trasach innych niż "stykowe", a na komercję nie ma co liczyć bo nie ma najmniejszych szans żeby się zbilansowała. Kolejna sprawa, to czas przejazdu. Żeby ludzie się przesiedli na pociąg, trzeba ich zachęcić atrakcyjnym czasem przejazdu. Z Cieszyna do Krakowa, którędy by ten pociąg nie jechał, to i tak będzie jechał dwa razy dłużej niż autobus. Olza zdobyła popularność właśnie tym że czas przejazdu z Cieszyna do Katowic jest zbliżony do busa, a dzięki Silesia weekend także i cena jest atrakcyjniejsza.
Anonymous - 26-12-2016, 19:21
Temat postu:
Na bezpośredni pociąg bym nie liczył - bardziej realna jest opcja z przesiadką KŚ / PR w Czechowicach-Dziedzicach albo Bielsku-Białej. Ale w każdej z opcji, nawet po remontach ciężko się będzie zbliżyć do czasu jazdy Lajkonika. Magnesem przyciągającym musiałaby więc być cena. Z Bielska-Białej do Krakowa przykładowo PR-y jeżdżą za 11 zł, u przewoźników gumowych jest to cena 15-16 zł. Więc gdyby po przywróceniu ruchu KŚ Bielsko-Biała - Cieszyn dałoby liniówke za 5 zł plus skomunikowania, to może by chwyciło. Ale to tylko mrzonki na obecną chwilę. Odcinek Skoczów - Cieszyn przygotowywany jest do remontu, o Bielsko-Biała - Skoczów nikt nie myśli...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group