INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Nowy dziwny typ podkładów

snajper - 24-05-2011, 00:25
Temat postu: Nowy dziwny typ podkładów
Dzisiaj jadąc z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę, na wjeździe do Krakowa (odcinek Kraków Swoszowice - Kraków Bonarka) zobaczyłem na torze w kierunku Zakopanego bardzo dziwne podkłady. Były w kształcie litery V idąc na ukos pomiędzy torami, jak sznurówki w butach i były z cienkiej blaszki a nie grubej warstwy betonu lub drewna jak to jest normalnie. Zresztą popatrzcie sami:

http://s1.postimage.org/11sdsm5j8/Nowy_Typ_001.jpg

I teraz opcje są dwie. Albo to jakiś nowy rewolucyjny typ podkładów i PLK zaoszczędzi miliardy na materiałach. Albo to jakiś bdziew po którym przejedzie szynobus lub kibel ale już towar 3500 ton nie bardzo. Może ktoś z Was wie coś na temat tych nowych podkładów.
EU07-469 - 24-05-2011, 06:21
Temat postu:
Wygląda mi to na podkłady stalowe typu "Y". Typ może wydawać się nowy, bo w Polsce są stosowane bardzo rzadko. Więcej na temat tych podkładow znajdziesz na transportszynowy.pl.
dinxles - 24-05-2011, 08:05
Temat postu:
Było o tym juz danwo. Przed uruchomieniem pociągu papieskiego wyremontowano linię i zastosowane te "Szwajcarskie podkłady".tóre mają rzekomo zwiekszac predkosc od 15-20 km/h.
EU07-469 - 24-05-2011, 15:21
Temat postu:
A przy tym, jako że są węższe niż tradycyjne drewniane tudzież betonowe belki, potrzeba mniej tłucznia.
Klałd - 25-05-2011, 04:44
Temat postu:
Szczególnie że z Wadowic do Barwałdu po tej kompletnej wymianie toru w 2006 podniesiono predkośc z 50 na 60 eliminując zwykłe zwolnienia miejscowe, ale dokładając pzrejazdówki i czas zmienił sie o może 4 minuty. "Wot tiechnika". Sukces PLK i wogóle światowy.
Co ciekawe żeby obwód torowy działał, szyny są odizolowane przekładkami od podkładów stalowych.
dinxles - 25-05-2011, 08:38
Temat postu:
A przeciez moga zainstalowac szlabany?
MK_Rabka - 25-05-2011, 12:45
Temat postu:
Taniej dać krzyż i znak STOP i pokasować WOSy, tak jak by zrobili np. Czesi.
sasho33 - 25-05-2011, 13:03
Temat postu:
W wykonaniu PLK taniej to jest dać sierżanta z dwójką w środku, i srać na wszelkie STOPy czy SSP lub PSSP.
Twisted Evil
Klałd - 26-05-2011, 03:36
Temat postu:
dinxles napisał/a:
A przeciez moga zainstalowac szlabany?

Na polnej drodze szlabany troche głupio by wyglądały. Migające samo światło, jak kiedyś bywało, wystarczyłoby, jednak najlepsze są w Polsce 20tki. To jest na dróżkach gdzie raz na miesiąc traktor przejedzie.
nynuś - 27-05-2011, 20:40
Temat postu:
PLK niby dlatego chce stosować miejscowo ten typ podkładów tzw widłowych aby podnieść prędkość o kilka km/h na liniach średniego i mniejszego znaczenia. Tak przynajmniej twierdzi biuro inżyniera ruchu:)
ecavon - 28-05-2011, 18:04
Temat postu:
Podkłady te lepiej się spisują na liniach górskich, gdzie przeważają dość małej średnicy łuki i krótkich przejściowych. A co do odizolowywania to ciężko z racji przytwierdzeń sprężystych. Nie jestem pewien Ale w rejonie Wadowic są zastosowane liczniki osi.

Tak samo jak na Linii 99, rejon Pyzówki, zjazd do Lasek, gdzie na polnych drogach działa SSP. Fajnie to widać nocą.
marian1 - 07-06-2011, 21:24
Temat postu:
sasho33 napisał/a:
W wykonaniu PLK taniej to jest dać sierżanta z dwójką w środku, [...]
Twisted Evil

Nie ma takich wskaźników Wink
EU07-469 - 07-06-2011, 22:21
Temat postu:
Oj, żebyś się nie zdziwił. Chyba nie do wszystkich dotarło, że pusty wskaźnik W8 lub sygnał drogowy D6 to ograniczenie prędkości do 20 km/h i zdarza się, że w środku wskaźnika jest 2. Rzadko, ale jednak.
marian1 - 08-06-2011, 10:42
Temat postu:
Źle się wyraziłem. Przepisy nie przewidują takiego wskaźnika a że na gruncie są no to inna sprawa Wink

Nie cytuj przedmówcy!
@mk1992.

adamw - 12-06-2011, 20:36
Temat postu:
Są to niemieckie podkłady typu Y. Zaleta tych podkaldów jest duża sztywność ramy tory w płaszczyźnie, dlatego na takich podkjladach może byc tor bezstykowy nawet na małych łukach ( nie ma zagrożenia wybpczeniem ) A co do wypowiedzi kol. Klałd nie jest to jakiś sukces światowy,tylko na tym odcinku zostały te podkłady wprowadzone w ramach "próby". Na samym początku taka próba miał byc odcinek Reda-Mrzezino ale ostatecznie "wylądowały" na południu ...
Artur - 07-08-2011, 21:48
Temat postu:
nynuś, Wiesz może ile takie podkłady kosztują? Chciałbym wiedzieć czy są tańsze od betonówek i drewniaków.
marian1, Parę lat temu na pomorzu trafiłem na W6 z "jedynką" w środku więc się nie zdziwię nie istniejącymi wskaźnikami. Smile
MK_Rabka - 07-08-2011, 23:49
Temat postu:
To zależy: koszt jednostkowy jednego podkładu jest wyższy, ale te podkłady są szersze, więc w przeliczeniu na 1 km potrzeba ich mniej niż drewnianych/(struno)betonowych.
krakus - 01-05-2012, 22:38
Temat postu:
Podkłady stalowe typu "Y" zostały położone na rewitalizowanym odcinku linii kolejowej 109 Kraków Bieżanów - Wieliczka Kopalnia (SRJP 120).
Rzeszowianin - 01-05-2012, 22:56
Temat postu:
Na Rzeszow - Jaslo tez sa . Tzn na pewno sa od Rzeszowa Glownego do Rzeszow Staroniwa nie wiem jak dalej bo nie jezdze ta trasa
valverde20 - 14-05-2012, 10:52
Temat postu:
oj droższe to one są i nie wiem czy mniejsza ilość tłucznia to rekompensuje. Chciałbym też zauważyć, że podkłady stalowe typu Ypsilon kładzione są tylko w okolicach Krakowa. Czy to oznacza że PLK ZLK Kraków jest taka innowacyjna? Nie. Tylko wyłączny dystrybutor tych podkładów na Polskę jest z Krakowa i wiadomo jak to wygląda dalej... Smile Te podkłady nie mają aż tak wielu zalet, a w czasach gdy patrzy się na koszty (cena jest prawie 3krotnie wyższa niż beton), nie sadzę aby stały się popularne. Ot coś nowego i bezsensownego, przeforsowanego przez firmę na plecach kolegów z miasta Smile
przewoz - 14-05-2012, 12:47
Temat postu:
Jakbyś tak napisał szczegóły, to może bym uwierzył w teorie spiskowe, bo zapomniałeś dodać, że w przeliczeniu na kilometr torów ypsilonów stosuje się 2 razy mnie niż standardowych strunobetonowych, do tego cieńsza i węższa warstwa podsypki. Nie wiem, jak to wygląda w utrzymaniu (tak na prawdę się nie dowiemy, bo dobrze wiemy, jak PLK utrzymuje linie kolejowe), ale mowa jest o 50 latach żywotności, poza tym dobrze sprawdzają się na łukach, stąd ich obecność w górach (i wcale nie tylko w Małopolsce). ZTCP tory na nich zabudowane projektuje się na max 100km/h.
MarcinKrk - 18-02-2014, 23:33
Temat postu:
Witam, piszę pracę inżynierską na temat podkładów kolejowych, ze szczególnym uwzględnieniem podkładów stalowych typu Y. W związku z tym poszukuję wszelkiej literatury na ten temat (książki, artykuły, strony internetowe).

Konkretne zagadnienia które mnie interesują to:
- ogólna charakterystyka i opis podkładów stosowanych w Polsce i europie (mogą być również podkłady które aktualnie nie są stosowane, w ramach nawiązania do historii kolei)
- warunki stosowania podkładu typu Y w świetle przepisów polskich (z tego co wiem podkłady te były dopuszczone do użycia na podstawie świadectwa dopuszczenia wydanego przez UTK??)
- elementy technologii zabudowy oraz przykłady zastosowań podkładu typu Y (głównie zależy mi na uzyskaniu informacji o zastosowaniu podkładów stalowych na łukach o niewielkim promieniu)

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w znalezieniu informacji na powyższe tematy.
blakop - 19-02-2014, 09:27
Temat postu:
Wydaje mi się, że widziałem te podkłady również na Kłodzko - Kudowa...
rail_user - 19-02-2014, 14:50
Temat postu:
Polecam Id-115. Literatura - mało albo wcale. Być może coś w IK (CNTK). Spróbuj u producenta ( Thyssen-Krupp).
MarcinKrk - 19-02-2014, 17:00
Temat postu:
Witam, dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. Z Thyssen-Krupp na pewno się skontaktuję, tym bardziej, że mają swoją siedzibę w Krakowie gdzie aktualnie mieszkam. Podpowiedź dotycząca Instytutu Kolejnictwa też na pewno się przyda. Mam tylko problem z instrukcją (?) Id-115. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat tego dokumentu...
rail_user - 19-02-2014, 19:00
Temat postu:
MarcinKrk napisał/a:
Mam tylko problem z instrukcją (?) Id-115. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat tego dokumentu...


W intranecie PKP PLK SA. Ale musisz mieć znajomą "duszę" w firmie. Albo udaj się do Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie.
MarcinKrk - 20-02-2014, 13:10
Temat postu:
Dzięki, za informacje Smile Postaram się znaleźć taką duszę Cool
mietekzuqwertyl - 21-02-2014, 17:28
Temat postu:
MarcinKrk napisał/a:
Dzięki, za informacje Smile Postaram się znaleźć taką duszę Cool
Koszt to 5zł za stronę według cennika PLK
MarcinKrk - 23-02-2014, 13:27
Temat postu:
A ile ten dokument ma stron? I co w nim jest konkretnie?
aanniiaa - 24-02-2014, 09:36
Temat postu:
MarcinKrk, Instrukcja Id-115 ma 6 stron Zg Szczegóły na PW.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group