INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Schemat elektryczny Tramwaju i EZTa

Stefanow - 08-06-2011, 11:29
Temat postu: Schemat elektryczny Tramwaju i EZTa
Witam,
szukam stosunkowo szczegółowych informacjji o elementach elektrycznych w ww typach taboru.
Tych nowoczesnych (nowoprodukowanych)
Ile jest silników, falowników, przetwornic, rozdzielnic, transformator? zabezpieczenia?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na forum czy tez na maila.

Pozdrawiam
Stefanow
przewoz - 09-06-2011, 23:02
Temat postu:
Bardzo ogólne pytanie. Każdy tramwaj jest inny.
Jeżeli chodzi o elektrykę, to na przykład 120N, czy 118 czy nawet 116N mają układ podobny: 4 osie napędzane indywidualnie, czyli 4 silniki. Elektrycznie jest to różnie rozwiązywane (albo 4 albo 2 falowniki, przy czym ten drugi przypadek tańszy, ale gorzej pracuje przy poślizgach).
Do tego dodaj oczywiście jakieś dławiki wygładzające, zabezpieczenia, no i w sumie tyle.
Transformator przy napięciu stałym nie działa Smile

Do tego dochodzi zasilanie obwodów pomocniczych (ładowanie baterii, oświetlenie, klimatyzatory, ogrzewanie). Różnie się to robi. Ostatnio wiele podzespołów potrafi mieć swoje własne przetwornice bezpośrednio z 600V, choć i tak najczęściej wstawia się 1 lub 2 duże przetwornice dające różne napięcia pokładowe, z których zasila się całą otoczkę.
Jakbyś sprecyzował, to może mógłbym coś uściślić.
yusek - 09-06-2011, 23:43
Temat postu:
Przeważnie jest tak, że jedna oś z napędem to jeden silnik ale np. N8C (i pokrewne) mają silnik na wózek.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group