INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Katowice - Gliwice

bartek 27 - 10-06-2011, 12:34
Temat postu: Katowice - Gliwice
Co jest powodem częsciowego zamknięcia odcinka Zabrze - Gliwice od 13 czerwca do ... ? Zauważyłem , że na torach jest coś po zaznaczane na czerwono i zielono . Ciekawym pociagiem będzie nr. poc. 33 z pominięciem stacji Zabrze , czyli wjdzie na tor 3 .
Anonymous - 10-06-2011, 12:48
Temat postu:
Jak to z pominięciem stacji Zabrze? Pociąg numer 33 będzie kursował w relacji Częstochowa - Zabrze: CLICK. Pociąg 3329 również: CLICK.
bartek 27 - 10-06-2011, 16:31
Temat postu:
To tylko w dniach od 13 do 15 czerwca poc. 33 jedzie przez Zabrze , a 16 i 17 z pominięciem .
mike_sc3 - 10-06-2011, 18:22
Temat postu:
I dzięki temu remontowi między 16:08 a 18:12, czyli przez ponad dwie godziny nie będzie żadnego Regio z Gliwic do Katowic!!!
sebek - 10-06-2011, 21:11
Temat postu:
Dlaczego w niektórych regio Gliwice - Katowice jest pusto? Wsiadłem w Gliwicach w skład do Zawiercia, odjeżdżający o 11.01, sam w wagonie i tak do Katowic nikt nie dosiadł, zajrzałem do sąsiedniego, było z 2 pasażerów, a w całym składzie z 15 osób co najwyżej, albo i nawet mniej. Przystanki pośrednie tj. Zabrze, Ruda/Chebzie, Świętochłowice, Batory, to max może z 4-5 pasażerów dosiadło na cały skład.
Zastanawiam, po co ten skład jedzie, przynajmniej na odcinku Gliwice - Katowice, bo na dworcu w Katowicach czekało kilka osób. Ale takim pustym pociągiem od lat nie jechałem, choć regio z Bytomia do Katowic zwykle też garstka ludzi, ale w tym Gliwickim praktycznie nikogo.
bartek 27 - 10-06-2011, 21:25
Temat postu:
Bo pociąg ten ma czasowo zmieniony RJ , przed nim jedzie R - 26 . Więc się nie dziw , że pusty jest poc. R-114.
przewoz - 10-06-2011, 21:35
Temat postu:
To nie remont. To budowa A1.
Anonymous - 10-06-2011, 22:21
Temat postu:
Dokładnie.

"Zamknięcie toru na odcinku Zabrze-Gliwice

13 czerwca rozpoczyna się pierwsza faza zamknięcia jednego toru na odcinku Zabrze-Gliwice w związku pracami na wiadukcie nad budowaną autostradą A1. Od 13 czerwca wejdzie w życie czasowy rozkład jazdy pociągów.

Przez kilkanaście godzin w porze popołudniowej i nocnej jeden z torów będzie zamknięty. Ponieważ pociągi będą wówczas poruszać się po jednym torze nastąpi zmiana czasów ich kursowania, część zostanie odwołana, część będzie kursować drogą okrężną. Czasowy rozkład jazdy pociągów w pierwszej fazie obowiązywał będzie do 30 czerwca 2011 roku.

Zamknięcie:13.06. 2011 - 18.06.2011 - od godz. 16.15 do godz. 5.10
Zamknięcie: 20.06.2011 - 24.06.2011 - od godz.16.20 do godz.5.20.
Zamknięcie: 27.06.2011 - 30.06.2011 - od godz. 16.15 do godz.5.10

Informacji związane z kursowaniem pociągów dla danej stacji znajdują się na stronie internetowej Przewozów Regionalnych oraz z informacji o zmianach umieszczonych na stacjach i przystankach osobowych."

Źródło: rynek-kolejowy.pl
69maniek69 - 11-06-2011, 19:56
Temat postu:
Czy coś wiadomo na temat pociągów dalekobieżnych? Czy one też zostaną przetrasowane przez Bytom?
mike_sc3 - 13-06-2011, 22:40
Temat postu:
I oczywiście w związku z tymi remontami na odcinku Gliwice-Katowice nie będzie można skorzystać z pociągu IC z biletem miesięcznym PR... Nawet w wypadkach wyjątkowych walka o klienta na całego...
wojcio - 17-06-2011, 15:31
Temat postu:
Tak z głupia frant - czy kolej dostaje jakies odszkodowanie za tę przymusową dziurę w rozkładzie ?
Patryk180 - 27-06-2011, 21:47
Temat postu:
Dzisiejszy Regio 125 Zawiercie - Gliwice, zawieszony na odcinku Zabrze-Gliwice, z przyczyn technicznych.
bartek 27 - 18-07-2011, 13:19
Temat postu:
Kiedy firma PR ma zamiar uruchomić nieco wcześniej pociąg z Katowic do Gliwic niż 4.56 ?
I jeszcze jedno , żeby pociąg był nieuzależniony od trasy z Zawiercia które lubią się opóźniać nawet godzine .
Dave - 27-07-2011, 10:04
Temat postu:
Taaak, o 10 godzin! Zwłaszcza pierwszy kurs z rana, gdy nic go nie blokuje! Nie wyolbrzymiaj problemów tam, gdzie ich nie ma!
bartek 27 - 27-07-2011, 14:24
Temat postu:
Ja nie wyolbrzymiam , w ubiegłym tygodniu własnie ten pociąg nr. 111 był opóźniony 40 min. i więcej . W dniu 26.07.11 był opoźniony 20min. Człowieku nie każdego stać za 10 złotych jechać firmom prestiżową o 5.16 ( TLK ) z Katowic - Gliwic . Wasza firma jest stanowczo zadroga na krótkich odcinkach . Dlatego domagam sie odrębnego pociągu z Katowic do Gliwic .
eu07-223 - 29-07-2011, 03:53
Temat postu:
Kiedyś szlakowa z Gliwic do (przynajmniej) Rudy Południowej była 80km/h, ostatnio jechałem parę razy poc. i odniosłem wrażenie, że obniżoną ją do 60km/h, zresztą w RJ czas na odcinku Gliwice - Ruda Chebzie zwiększył się o 2 min. Widać i ten szlak zaczyna się rozpadać.
Tomasz K. - 29-07-2011, 11:01
Temat postu:
Zgadza się teraz na tym szlaku jest 60 km/h,a 80 była nawet do Chebzia.
Dave - 06-08-2011, 09:02
Temat postu:
bartek 27 napisał/a:
Ja nie wyolbrzymiam , w ubiegłym tygodniu własnie ten pociąg nr. 111 był opóźniony 40 min. i więcej . W dniu 26.07.11 był opoźniony 20min.


Zapewne jechał w "zmienionym rozkładzie jazdy". Poza tym - 2 razy opóźnienie 20 czy 40 minut to nie godzina, jak piszesz i nie "cały czas"! Ja nim często jeżdżę z DG do pracy i rzadko bywa spóźniony, jeśli już to max 5 minut!
pospieszny - 28-12-2011, 16:20
Temat postu:
Na lata 2012-2015 zaplanowano rewitalizację linii kolejowej E30 pomiędzy Gliwicami a Katowicami. Odtworzenie tego szlaku zapisano w wieloletnim planie inwestycyjnym resortu infrastruktury. Dziś, z uwagi na postępującą od lat degradację, pociągi rozpędzają się tu maksymalnie do 60 km/h.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje przywrócić pierwotne prędkości jazdy na odcinku głównej linii z Wrocławia do Krakowa na terenie aglomeracji katowickiej. Szlak pomiędzy Gliwicami a stacją Sosnowiec Jęzor przecina centra kilku miast. Jest silnie obciążony pasażerskim ruchem regionalnym i dalekobieżnym. Mimo że parametry projektowe zakładają prędkości maksymalne od 90 do 120 km/h, obecnie między Gliwicami a Katowicami pociągi nie przekraczają 60 km/h. Przyczyną wprowadzenia ograniczeń są szkody górnicze i drewniane podkłady stosowane w poprzednim systemie ze względów strategicznych. Pozwalało to na szybkie przekucie linii na tzw. szeroki tor.

W ciągu najbliższych lat sytuacja ma ulec poprawie. Kolejarze zapowiadają kompleksową wymianę torów i naprawę obiektów inżynieryjnych, dzięki czemu przywrócone zostaną pierwotnie obowiązujące tu prędkości. Pieniądze na remont są zapisane w wieloletnim planie inwestycyjnym resortu infrastruktury. Realizację zaplanowano na lata 2012-2015, a koszty prac przewidziano na 285 mln zł.

Początkowo śląski odcinek linii E30 miał zostać zmodernizowany ze środków unijnych. Po kalkulacjach finansowych, uznano że bardziej opłacalna będzie inwestycja odtworzeniowa. Ze względu na gęstą zabudowę i ochronę zabytków podnoszenie prędkości projektowych byłoby trudne i kosztowne. Przedstawiciele PKP PLK zapowiadają, że z punktu widzenia podróżnego planowana rewitalizacja da podobny efekt.


źródło: Gazeta Wyborcza
Lil_Peter - 28-12-2011, 16:49
Temat postu:
Czyli będzie tylko 120km/h czy nawet nie?
sympatyk - 03-04-2013, 22:20
Temat postu:
Wielkie zmiany od 14 kwietnia w rozkładzie KŚ. PLK modernizuje tory.
Koleje Śląskie opublikowały najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy w okresie od 14 kwietnia do 8 czerwca. Odwołanych i zastąpionych autobusami zostanie aż kilkadziesiąt pociągów.
- Na linii S1 rozpoczynają się szeroko zakrojone prace modernizacyjne na odcinkach Poraj - Myszków i Chorzów Batory - Ruda Chebzie - opisuje rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba. Będzie to skutkowało zmianą organizacji ruchu pociągów, w szczególności skróceniem relacji pociągów (z wprowadzeniem autobusowej komunikacji zastępczej) na odcinkach:
Częstochowa - Myszków (dotyczy 11 pociągów),
Częstochowa - Zawiercie (dotyczy 4 pociągów), Chorzów Batory - Ruda Chebzie (dotyczy 6 pociągów),
Chorzów Batory - Gliwice (dotyczy 4 pociągów),
Katowice - Gliwice (dotyczy 5 pociągów)
- Ponadto z powodu powyższych prac część pociągów na trasie z Chorzowa Batorego do Gliwic pojedzie droga okrężną, z postojem w Bytomiu, co spowoduje wydłużenie czasu jazdy na odcinku Katowice - Gliwice o około 15 min. Dotyczy to 14 pociągów - dodaje Zaremba.

Całość artykułu:

http://www.rynek-kolejowy.pl/43040/__Wielkie_zmiany_od14_kwietnia_wrozkladzie_KS_PLK_modernizuje_tory__.htm
Leniwiec - 03-04-2013, 23:05
Temat postu:
Może dzięki temu coś się rozrusza na odcinku Gliwice-Bytom.
pawcio1978 - 21-04-2013, 08:47
Temat postu:
Czy bilet liniowy i strefowy obowiazuje na bezposrednie polaczenia Gliwice - Katowice przez Bytom?
Anonymous - 21-04-2013, 18:45
Temat postu:
Jeśli chodzi o strefy, to tak czy masz dwie strefy - więc w tej samej cenie obowiązuje nawet na nie bezpośrednie.
Przy liniowym zdrowy rozsądek podpowiadałby, że tak.
REGIOchłopak - 03-06-2013, 19:48
Temat postu:
Przewozy Regionalne ze swoją ofertą od 1 czerwca okazały się być najbardziej konkurencyjne cenowo na jednej z najważniejszych śląskich tras!
Za podróż z Gliwic i Bytomia do Katowic zapłacimy jedynie 4zł, dla porównania u śląskiego przewoźnika za taką podróż zapłacimy 5zł.
Warto wybierać pociągi interREGIO oraz REGIOekspres nie tylko ze względu na cenę ale również na komfort podróży. Część kursów jest realizowana wygodnym taborem z przedziałami, a nawet internetem Wi-Fi.
http://regiochlopak.blogspot.com/2013/06/za-4z-z-gliwic-i-bytomia-do-katowic.html
pawcio1978 - 13-06-2013, 23:34
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Przewozy Regionalne ze swoją ofertą od 1 czerwca okazały się być najbardziej konkurencyjne cenowo na jednej z najważniejszych śląskich tras!
Za podróż z Gliwic i Bytomia do Katowic zapłacimy jedynie 4zł, dla porównania u śląskiego przewoźnika za taką podróż zapłacimy 5zł.
Warto wybierać pociągi interREGIO oraz REGIOekspres nie tylko ze względu na cenę ale również na komfort podróży. Część kursów jest realizowana wygodnym taborem z przedziałami, a nawet internetem Wi-Fi.
http://regiochlopak.blogspot.com/2013/06/za-4z-z-gliwic-i-bytomia-do-katowic.html

Sprawdzalem przed chwila na rozklad-pkp.pl i pokazalo mi 11zl z Katowic do Gliwic InterRegio (IR36120).

Czy dobrze widze, ze KS nie jezdzi z Katowic do Gliwic miedzy 11:00 a 13:00?
Anonymous - 13-06-2013, 23:37
Temat postu:
Aby przypadkiem nie zachęcić do korzystania z kolei, wyszukiwarka ta nie ma wpisanych promocji - pokazuje cennik kilometrowy.
pawcio1978 - 13-06-2013, 23:43
Temat postu:
dddbb napisał/a:
Aby przypadkiem nie zachęcić do korzystania z kolei, wyszukiwarka ta nie ma wpisanych promocji - pokazuje cennik kilometrowy.

A czy faktycznie KS ma przerwe z Katowic do Gliwic miedzy 11:08 a 13:22?
Anonymous - 13-06-2013, 23:55
Temat postu:
Tak
pawcio1978 - 14-06-2013, 00:17
Temat postu:
dddbb napisał/a:
Tak
Ciecia cieciami, ale bez przesady...
Leniwiec - 14-06-2013, 08:01
Temat postu:
Kto pisał, że to cięcia bez przesady?
pawcio1978 - 28-12-2013, 10:13
Temat postu:
PRy sie wykazaly. W ciagu 7 minut IR46105 i IR14101.
sympatyk - 12-02-2015, 23:00
Temat postu:
Kolejom Śląskim wyrósł autobusowy konkurent.

Przewoźnik autokarowy Inter, który wozi pasażerów głównie między Górnym Śląskiem a Krakowem, uruchomił w styczniu połączenie Gliwice – Katowice. Na trasie, po której jeżdżą Koleje Śląskie, oferuje połączenie minimalnie szybsze i póki co za złotówkę.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/55769/kolejom_slaskim_wyrosl_autobusowy_konkurent.html
Malenstwo - 13-02-2015, 11:30
Temat postu:
Tylko, ze Inter ma male pojemnosciowo busy na Sprinterze.
REGIOchłopak - 16-02-2015, 10:07
Temat postu:
Malenstwo, tak się składa, że na tą trasę Inter wysyła duże autokary...mimo to, chętnych na podróż Interem nawet za 1zł jest tak mało, że nawet sprintera nie zapełnią.
Malenstwo - 17-02-2015, 20:43
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Malenstwo, tak się składa, że na tą trasę Inter wysyła duże autokary...mimo to, chętnych na podróż Interem nawet za 1zł jest tak mało, że nawet sprintera nie zapełnią.

Nie dziwie sie. Nie potrafia zadbac o informacje. Ale z tego co kojarze to Inter mial tylko Sprintery.
hanys - 18-02-2015, 12:30
Temat postu:
Już od dawna inter ma duże autokary.
sympatyk - 08-04-2015, 14:15
Temat postu:
ZUE z kontraktem na trasie E30 za 42,5 mln zł.

Firma ZUE podpisała z PKP PLK umowę na remont odcinka Katowice - Chorzów Batory w ramach rewitalizacji linii kolejowych nr 134, 137 i 138 na trasie Gliwice Łabędy - Katowice - Sosnowiec Jęzor. Wartość kontraktu wynosi 42,5 mln zł netto (52,3 mln zł brutto). Termin realizacji zadania to 30 listopada 2015 roku. Zakres prac ZUE przy realizacji zlecenia obejmie m.in. wymianę torów, przebudowę sieci trakcyjnej, a także prace na stacjach Katowice i Chorzów Batory, a także przystanku osobowym Katowice Załęże.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23790/ZUE-z-kontraktem-na-trasie-E30-za-425-mln-zl.html

---

Ruszają prace na trasie Katowice - Chorzów Batory.

W środę rozpocznie się rewitalizacja ostatniego fragmentu linii kolejowej Katowice - Gliwice. Prace będą prowadzone na ponadpięciokilometrowym odcinku między Katowicami i Chorzowem Batorym - donosi portal Infor.pl.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23872/Ruszaja-prace-na-trasie-Katowice-Chorzow-Batory.html
soad - 09-04-2015, 10:10
Temat postu: Remont odcinka Chorzów Batory - Katowice
niespełna 7 km i 10 minut jazdy w zawrotnym tempie 35 km/h (1 przystanek osobowy)
jak łatwo zauważyć zwykły remont może przyśpieszyć przejazd na tym odcinku do ok. 6 minut
czyli z obecnych 28-29 minut z Gliwic do Katowic na 24-25. Czy w PLK nie potrafią liczyć? To możliwe znając "inteligencję" zatrudnianych tam ludzi!!!!!!!!
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23872/Ruszaja-prace-na-trasie-Katowice-Chorzow-Batory.html

[ Dodano: 09-04-2015, 12:42 ]
dla zainteresowanych jazda z Gliwic do Katowic
https://www.youtube.com/watch?v=hgEFN_0gsAM
sympatyk - 07-12-2021, 14:21
Temat postu:
Druga para torów na trasie Gliwice-Katowice dla kolei metropolitalnej. Jest umowa na studium.

Budowa drugiej pary torów na trasie Gliwice-Katowice oddzieli ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego i usprawni podróżowanie pociągami po GZM. W piątek (3 grudnia) podpisano umowę na opracowanie studium wykonalności dla tej inwestycji. Dokument pozwoli określić zakres projektu, jego efekty oraz koszty realizacji.

Więcej:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/druga-para-torow-na-trasie-gliwicekatowice-dla-kolei-metropolitalnej-jest-umowa-na-studium--71500.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group