INFO KOLEJ - forum kolejowe

Kolej wąskotorowa - Bieszczadzka Kolejka Leśna

Wojtek - 13-06-2011, 13:35
Temat postu: Bieszczadzka Kolejka Leśna
Do 70 tys. pasażerów rocznie korzysta z wąskotorówki

Portal „nowiny24.pl” poinformował, że z usług Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej co roku korzysta co roku od 60 do 70 tys. osób. Pozwala to na utrzymywanie się wąskotorówki bez dotacji. Z zarobionych środków Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, zarządca kolejki, remontuje infrastrukturę, dokonuje niezbędnych zakupów oraz płaci wynagrodzenia dla pracowników.

W portalu można przeczytać, że w tym roku pociągi rozkładowe będą kursowały z Cisnej do Balnicy oraz do Przysłupa o łącznej długości ok. 21 km. Istnieje również możliwość wynajęcia składu.

Jak już informowaliśmy na portalu „Rynku Kolejowego” w tym roku ze względów ekonomicznych Fundacja zawiesiła kursowanie rozkładowych pociągów na odcinku Balnica - Wola Michowa – Smolnik.

Więcej...

źródło: nowiny24.pl / Rynek Kolejowy
Pirat - 29-06-2011, 21:22
Temat postu:
Zaczęły się wakacje! Sezon turystyczny rozkręca się, szukamy sobie atrakcji. W tym roku na łamach InfoRail postaramy się pomóc w odnalezieniu tych najważniejszych kolejowych miejsc, do których niewątpliwie warto zajrzeć. Na początek naszym zdaniem prawdziwy hit – Bieszczadzka Kolejka Leśna. Jest to obecnie jedna z nielicznych zachowanych i funkcjonujących do dziś polskich wąskotorówek. Mimo, iż każdy przejazd popularnej „bieszczadzkiej ciuchci” cieszy się sporym zainteresowaniem utrzymanie czynnej kolei nie jest takie łatwe. Samorządy nie pomagają – mówi nam kierownik pociągu relacji Majdan – Balnica. Podkarpacie to biedny region, o małym zagęszczeniu ludności. Nie ma podatków, nie ma na nic pieniędzy – dodaje. Rzeczywiście podróżując po Bieszczadach nie trudno zauważyć, że znaczne obszary zajmują lasy. Za to widoki są niepowtarzalne. Krajobrazy te podziwiać można z wagonów wąskotorówki. Kolejka oferuje przejazdy na dwóch trasach, wspomnianej wcześniej Majdan – Balnica – Majdan oraz Majdan – Przysłup – Majdan. Tory na linii prowadzą jeszcze dalej –do Wetliny i w głąb parku narodowego – opowiada ten sam kierownik pociągu. Do parku jednak nie możemy wjeżdżać. Nie zgadzają się na to jego władze – dodaje z nutką rozżalenia.

Więcej...

źródło: inforail.pl
Wojtek - 30-06-2011, 15:53
Temat postu:
Bieszczadzka wąskotorówka w wakacje codziennie

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, już 15 tys. pasażerów skorzystało w tym roku z Bieszczadzkiej Kolei Leśnej. W czasie wakacji kolej będzie woziła turystów codziennie.

Prezes Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej Stanisław Wermiński powiedział: - Podczas wakacji kolejka jeździ każdego dnia. Pociągi wożą pasażerów z Cisnej do leżącej na granicy ze Słowacją Balnicy oraz z Cisnej do Przysłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, druga - 12 km.

Według informacji PAP, kolej przewiozła w tym roku już ponad 15 tys. pasażerów. Prędkość, z jakiś się porusza, to 15 km/h. Jak mówi Wermiński, niska prędkość wynika z tego, że pociągiem podróżują głównie turyści. Zapewnia im to czas na podziwianie gór.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i w październiku kolej kursuje w soboty i w niedziele. Pomiędzy poniedziałkiem a piątkiem jest możliwość zamówienia pociągu.

Bieszczadzka Kolej Leśna istnieje od 1898 roku. Zbudowana została w celu transportu drewna. Już z w latach trzydziestych rozpoczęto przewozy pasażerskie koleją bieszczadzką, które z czasem zdominowały jej pierwotną funkcję.

Z zarobionych na przewozach wakacyjnych pieniędzy Fundacja Bieszczadzkiej Kolei Leśnej, zarządca kolejki, remontuje infrastrukturę, dokonuje niezbędnych zakupów oraz płaci wynagrodzenia dla pracowników.

źródło: PAP / RK
karol22 - 26-08-2011, 07:51
Temat postu:
Zapewne ma dużo klientów, bo to góry, i ma najpiękniejsze widoki ze wszystkich wąskotorówek w naszym kraju.
Beatrycze - 07-09-2011, 12:50
Temat postu:
Kolej wąskotorowa we wrześniu tylko w weekendy

Jak informuje Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, we wrześniu pociągi będą kursować tylko w soboty i niedziele. W dni robocze istnieje jednak możliwość zamówienia przejazdów dla grup zorganizowanych.

O godzinie 10.00 we wrześniowe weekendy będzie wyruszać ze stacji Majdan skład do stacji Przysłup. Przejazd w dwie strony zajmie 2 godziny i 40 minut. O 13.00 rozpocznie kurs pociąg relacji Majdan – Balnica – Majdan. Czas przejazdu w tym wypadku wyniesie 1 godzinę i 45 minut.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 29-09-2011, 19:00
Temat postu:
Bieszczadzka Kolejka Leśna wśród najlepszych produktów turystycznych na Podkarpaciu.

Bieszczadzka Kolejka Leśna została wybrana jednym z trzech najlepszych produktów turystycznych na Podkarpaciu. Konkurs organizowany był przez Polską Organizację Turystyczną.

Podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki prezes Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, Stanisław Wermiński odebrał certyfikat za jeden z trzech najlepszych produktów turystycznych naszego regionu.

- Spośród 20 nominowanych podmiotów z naszego regionu wyłoniono trzy najbardziej atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne dla turystów. Jednym z trzech laureatów została Bieszczadzka Kolejka Leśna - poinformował rzecznik RDLP w Krośnie Edward Marszałek.

Laureaci podkarpackiego etapu konkursu (Bieszczadzka Kolejka Leśna, Skansen Archeologiczny Karpacka Troja, Karpackie Klimaty) zostali zgłoszeni do finału ogólnopolskiego.

- Kolejka ma tym samym szansę otrzymania certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej, prestiżowego wyróżnienia, a także nagrody, którą jest sfinansowanie kampanii promocyjnej produktu na rynku polskim i zagranicznym - dodaje Edward Marszałek.
Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1897 roku. Jej głównym zadaniem był transport drewna.

W latach 30-tych XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP i wtedy rozpoczęła przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe administrowanie kolejką przekazały Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Kolejka rocznie przewozi około 70 tysięcy pasażerów. W ubiegłym roku zarobiła ponad 1 milion złotych.

Trwa internetowa edycja konkursu. Od 19 września do 17 października można glosować na najciekawszą atrakcję turystyczną kraju. Szczegóły na: www.produkt-turystyczny.otowakacje.pl

źródło: Nowiny

[ Dodano: 07-11-2011, 11:46 ]
72 tys. pasażerów przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna - poinformował w poniedziałek prezes fundacji zarządzającej kolejką, Stanisław Wermiński.
"To był rekordowy sezon. Rok temu z naszych usług skorzystało 60 tys. osób, a w 2009 roku przewieźliśmy 68 tys. pasażerów" - powiedział Wermiński.

Jego zdaniem, było kilka powodów większego zainteresowania kolejką leśną. "Przede wszystkim powiększyły się nasze możliwości przewozowe i rośnie popularność kolejki. Nie bez znaczenia była też pogoda. Deszczowy lipiec sprawił, że wypoczywający wtedy w Bieszczadach zamiast górskich wędrówek częściej wybierali przejażdżkę kolejką" - zaznaczył prezes fundacji.

Fundacja zarządza bieszczadzką kolejką od 15 lat. Wszystkie zarobione pieniądze muszą trafić na potrzeby kolejki, m.in. na remonty torowisk, płace pracowników oraz zakup taboru i remont stacji kolejowych. "Mamy trzy lokomotywy spalinowe, dwa parowozy, dwie drezyny oraz 23 wagony" - poinformował Wermiński.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku pociągi kolejki kursują w soboty i niedziele. W pozostałe dni istnieje możliwość wynajęcia pociągu. Natomiast w lipcu i sierpniu kolejka jeździ codziennie.

"Od kilkunastu dni trwa konserwacja i remont taboru. Przez zimę chcemy dobrze przygotować się do przyszłorocznego sezonu" - wyjaśnił prezes fundacji.

Pociągi wożą pasażerów z Cisnej do leżącej na granicy ze Słowacją Balnicy oraz z Cisnej do Przysłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, druga - 12 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 30. ubiegłego wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką Fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.


źródło: wnp.pl
Pirat - 13-11-2011, 21:01
Temat postu:
72 tys. pasażerów przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna - poinformował w poniedziałek prezes fundacji zarządzającej kolejką, Stanisław Wermiński.

'To był rekordowy sezon. Rok temu z naszych usług skorzystało 60 tys. osób, a w 2009 roku przewieźliśmy 68 tys. pasażerów' - powiedział Wermiński.

Jego zdaniem, było kilka powodów większego zainteresowania kolejką leśną. 'Przede wszystkim powiększyły się nasze możliwości przewozowe i rośnie popularność kolejki. Nie bez znaczenia była też pogoda. Deszczowy lipiec sprawił, że wypoczywający wtedy w Bieszczadach zamiast górskich wędrówek częściej wybierali przejażdżkę kolejką' - zaznaczył prezes fundacji.

Fundacja zarządza bieszczadzką kolejką od 15 lat. Wszystkie zarobione pieniądze muszą trafić na potrzeby kolejki, m.in. na remonty torowisk, płace pracowników oraz zakup taboru i remont stacji kolejowych. 'Mamy trzy lokomotywy spalinowe, dwa parowozy, dwie drezyny oraz 23 wagony' - poinformował Wermiński.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku pociągi kolejki kursują w soboty i niedziele. W pozostałe dni istnieje możliwość wynajęcia pociągu. Natomiast w lipcu i sierpniu kolejka jeździ codziennie.

'Od kilkunastu dni trwa konserwacja i remont taboru. Przez zimę chcemy dobrze przygotować się do przyszłorocznego sezonu' - wyjaśnił prezes fundacji.

Pociągi wożą pasażerów z Cisnej do leżącej na granicy ze Słowacją Balnicy oraz z Cisnej do Przysłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, druga - 12 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 30. ubiegłego wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką Fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.

źródło: PAP
pospieszny - 28-11-2011, 12:25
Temat postu:
Podczas tegorocznej zimy, po raz pierwszy od 15 lat, w Bieszczadach będzie kursować leśna kolejka wąskotorowa - poinformował w poniedziałek prezes fundacji zarządzającej Bieszczadzką Kolejką Leśną Stanisław Wermiński.

-Jesteśmy przygotowani do funkcjonowania kolejki w zimie. Odpowiadając na spore zainteresowanie planujemy podczas ferii zimowych organizować kursy na zamówienia - powiedział PAP Wermiński.

W zimie kolejka ma jeździć na trasach z Cisnej do Dołżycy i z Cisnej do Balnicy. - Logistycznie jesteśmy przygotowani do tego przedsięwzięcia. Posiadamy m.in. pług do odśnieżania, odpowiednie warunki pracy w wyremontowanej parowozowni - dodał prezes fundacji.

Wermiński przypomniał, że ostatni raz kolejka w zimie jeździła ponad 15 lat temu, kiedy służyła jeszcze do transportu drewna.

Od 1996 roku kolejką zarządza fundacja. Wszystkie zarobione pieniądze muszą trafić na jej potrzeby, m.in. na remonty torowisk, płace pracowników oraz zakup taboru i remont stacji kolejowych. Kolejka ma trzy lokomotywy spalinowe, dwa parowozy, dwie drezyny oraz 23 wagony.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku pociągi kolejki kursują w soboty i niedziele. W pozostałe dni istnieje możliwość wynajęcia pociągu. Natomiast w lipcu i sierpniu kolejka jeździ codziennie. Pociągi wożą wtedy pasażerów z Cisnej do leżącej na granicy ze Słowacją Balnicy oraz z Cisnej do Przysłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, druga - 12 km.

W tym roku kolejka przewiozła ponad 72 tys. pasażerów. "To był rekordowy sezon. Rok temu z naszych usług skorzystało 60 tys. osób, a w 2009 roku przewieźliśmy 68 tys. pasażerów" - zaznaczył Wermiński.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 30. ubiegłego wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi; z czasem stało się to atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką Fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.


źródło: KOW
gar - 12-01-2012, 09:49
Temat postu:
Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej z ogromną radością informuje wszystkich gości i wielbicieli o możliwości przejażdżki kolejką zimową porą.

Dołożyliśmy wszelkich starań, aby kursy w zimie na nowo stały się możliwe. Będą to pierwsze jazdy ciuchcią wśród bieszczadzkiej bieli od początku istnienia Fundacji.

W okresie ferii zimowych 2012 r. (16 I -26 II 2012 r.) kolejka będzie kursować w piątki i soboty czyli:

20 I, 21 I, 27 I, 28 I, 3 II, 4 II, 10 II, 11 II, 17 II, 18 II, 24 II, 25 II, o godz. 12.00 na trasie Majdan – Dołżyca – Majdan.

Bilet normalny 15 zł.
Bilet ulgowy ( do 15 lat) 10 zł.
Bilet bezpłatny – dzieci do lat 3

Kursowanie pociągu uzależnione jest od warunków atmosferycznych, więc wszystkich zainteresowanych prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny 13 468 63 35.

Informujemy również o możliwości zamówienia przejazdu kolejką dla grup zorganizowanych.

Serdecznie zapraszamy!

Źródło: http://kolejka.bieszczady.pl/bieszczadzka-kolejka-rusza-w-trase-tej-zimy
pospieszny - 23-02-2012, 20:13
Temat postu:
Jeszcze w na początku lat 90. ubiegłego wieku Bieszczadzka Kolej Leśna była jedną z wielu kolei wąskotorowych, której los zdawał się być przesądzony. Malejące lawinowo przewozy drewna, konkurencja transportu samochodowego, energochłonny tabor i nadmiar zatrudnienia zdawały się przemawiać za rychło nadchodzącym końcem. Rok 1994 przyniósł zawieszenie przewozów. Wydawało się, że kolej u stóp Jasła i Matragony zakończy swój żywot.

A jednak. Na przekór wszystkim i wszystkiemu determinacja grupy zapaleńców doprowadziła, że pociągi wciąż wyjeżdżają na szlak. Liczba zaś przewożonych pasażerów systematycznie z roku na rok rośnie.

Gorąca zima

Kiedy w ostatnią sobotę stycznia 2012 zatrzymałem swój samochód na stacji w Majdanie, z wagonów-letniaków na zaśnieżoną stację wysypał się tłum rozentuzjazmowanych podróżnych. Pomimo ponad dwudziestostopniowego mrozu kilkudziesięciu podróżnych, dopiero co przybyłych z Dołżycy nie kryło radości. Wszak zimowa podróż odkrytym wagonem, tuż za miarowo pracującą rumuńską spalinówką Lyd2 to nie lada atrakcja. Tydzień później, w piątkowe popołudnie 4 lutego, pociąg przywiózł z Dołżycy ponad 70 osób. Popularność Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej rośnie. W roku 2010 Fundacja Bieszczadzkiej Kolei Leśnej odnotowała przejazd pociągami na trasach do Przygłupia i Balnicy ponad 70 tys. pasażerów.

Obserwując w sierpniu ubiegłego roku pracę kolejki, nie raz byłem świadkiem maksymalnego wydłużania składów pociągów, czy też uruchamiania dodatkowych pociągów, by móc przewieźć wszystkich chętnych. A gdy zabrakło już wagonów lub liczba chętnych do odbycia przejazdu była zbyt mała, uruchamiano dodatkowy pociąg zestawiony z… drezyny.

Nikt nie może zostać na peronie. Nikt nie może odjechać z Majdanu z poczuciem niedosytu. Bieszczadzka kolejka jest dla turystów. A bieszczadzcy Kolejarze, po to by im służyć. Te słowa często słyszałem z ust Prezesa FBKL, Stanisława Wermińskiego lub Stanisława Wróbla – człowieka orkiestry: kierownika biura FBKL, dyżurnego ruchu stacji Majdan, kustosza izby tradycji w Majdanie, ale przede wszystkim człowieka, który dla wielu mógłby być żywym przykładem, że na kolei sukces właściwie prowadzonych działań marketingowych jest pewny.

Praca u podstaw

Kiedy po raz pierwszy – bodaj w 2003r. – pojawiłem się na stacji Majdan z aparatem fotograficznym i tysiącem pytań, podziwiałem cierpliwość i życzliwość bieszczadzkich kolejarzy. Konduktorów hamulcowych, kierowników pociągu, maszynistów, toromistrzy. Ja, normalnotorowy kolejarz, po wielu godzinach kursów i szkoleń z zakresu marketingu-mix, promocji, PR, stałem jak wryty, widząc w praktyce to, czego uczono mnie w teorii. „Bo wie Pan, my musimy utrzymać tę kolejkę. Nas nie było, ona była, nas nie będzie, oba będzie. A wie Pan, drewna to my już wozić nie będziemy. Teraz turysta się liczy. To on nam płaci pensję”. Jak dobrze wyuczoną lekcję pamiętam te słowa, które usłyszałem od jednego z maszynistów. Ale słyszałem je jeszcze nie raz. I często słyszę, odwiedzając stację w Majdanie.

Kiedy w 1994r. zawieszono na kolejce przewozy, grupa zapaleńców pod wodzą Stanisława Wermińskiego, długoletniego Nadleśniczego z Cisnej oraz Stanisława Wróbla, podjęła usilne starania, aby z górskich bieszczadzkich tras nie zniknął ani jeden metr torów. A stacja Majdan stała się mekką dla miłośników górskich kolei. W dniu 4 lipca 1997r. ponownie uruchomiono przewozy. I choć nikt, nie rokował temu przedsięwzięciu sukcesu, to jednak udało się. Każdy kolejny rok kursowania pociągów FBKL był lepszy od poprzedniego. Coraz dłuższe były składy, coraz więcej jeździło nimi ludzi. Coraz częściej uruchamiano „bisy”. W końcu w na kolejce pojawił się czynny parowóz „Las”. Wkrótce na szlak powróci parowóz Kp4.

Pięknieje stacja w Majdanie. Od lata 2010 turyści mogą zwiedzić pięknie utrzymaną izbę tradycji, w której zgromadzono ogrom eksponatów związanych z Bieszczadzką Koleją. Pieczołowicie gromadzone, nie raz wykopywane gdzieś ze starych nasypów, zbierane po starotorzach przez Stanisława Wróbla, cieszą oko zwiedzających.

Infrastruktura kolejki wzbogaca się o nowe elementy. Turyści odwiedzający Majdan mają do dyspozycji coraz większy parking, z zapleczem gastronomicznym i sanitarnym. Od niedawna funkcjonuje nowy przystanek osobowy w Krzywem. Warte to odnotowania, jako że Krzywe było kiedyś jednym z większych punktów załadunku drewna. Stacje i przystanki otrzymały nowe rozkłady jazdy, a torowisko i perony są systematycznie odnawiane. W okresach kursowania pociągów na szlak co dzień wyjeżdżają drogowcy.

Sposób na sukces

Gdzie tkwi sukces? Najprościej powiedzieć, że w rosnącej popularności Bieszczad. Ale czy na pewno? Bieszczady od zawsze przyciągały turystów. Czyste potoki, zieleń traw Połonin, zapach wypalanego w retortach węgla, wycie wilków. Maleńkie wioski i poukrywane u stóp gór cerkiewki. Niepowtarzalny klimat Łopienki, Mucznego, Sianek. Wiatru spod Halicza. Czysta, nie skalana ręką człowieka natura. Smak owczego mleka, bundzu. Klimaty Siekierezady, wspomnienie Stachury. Harasymowiczowskie klimaty…

I do tego kolej. Wąskotorowa. Majestatycznie sunąca u stóp Jasła i Matragony. Przeglądająca się w wodach Solinki. Wspinająca się pod dwudziestoośmiopromilową górę za Dołżycą. I niczym po Szpickierach wciskająca się w ciasne łuki pod Przysłupiem. Albo błądząca gdzieś w Czeskim Lesie po drodze do Balnicy i Woli Michowej. Gwizd wąskotorowego parowozu, zdającego się wieszczyć, że sukces Kolejki trwa. I kolejarze. Silnie zmotywowani. Poświęcający się bez reszty swojej Kolejce. Nie liczący czasu. Wielozadaniowi. Kierownicy pociągu będący jednocześnie hamulcowymi, dróżnikami, dyżurnymi ruchu. Przewodnikami, gawędziarzami. Cierpliwi i zawsze życzliwi maszyniści. Pracownicy brygad torowych, gotowi zawsze i w każdej chwili pomóc turystom. Ludzie z wizją i pasją. A przede wszystkim Wermiński i Wróbel. Menedżerowie, którzy mieli i mają wizję. Otwarty umysł i jasno wytyczone cele. A, i jeszcze wytrwałość w ich osiąganiu.

Przykład Bieszczadzkiej Kolei Leśnej wykazuje jednoznacznie, że biznes lubi cierpliwych i wytrwałych. I że nawet najbardziej niszowy rynek potrafi być rozwojowy. Że warto być na nim liderem. Zdecydowanie bardziej, niż pozostawać w „szarej masie” na rynku prężnie się rozwijającym. Myślę, że Phill Kotler, gdyby odwiedził stację w Majdanie miałby ogromną satysfakcję z modelowego wprost wdrażania w życie swoich nauk.

Dobry kierunek

Bieszczadzka Kolej Leśna to dobrze zarządzane przedsiębiorstwo. Z doskonałymi menedżerami i świetnie dobraną kadrą. To przykład, że odpowiednio dobrana strategia i dobry wybór metod realizacji celów, w połączeniu z dokładnością i konsekwencją działań zawsze prowadzi do celu. FBKL znalazła swoje miejsce na rynku. Jej włodarze udowodnili, że wąskotorowa kolej nie musi być tylko przeżytkiem, przegrywającym walkę z transportem drogowym. Że odpowiednia promocja i pozycjonowanie produktu może wykreować nierentowną kolej na doskonale prosperujący biznes. Wszak sentymentalna podróż bieszczadzką ciuchcią jest jednym z obowiązkowych punktów dla wszystkich odwiedzających Cisną i okolice. Systematycznie realizowane elementy marketingu – mix dają wymierne efekty. Bieszczadzkie pociągi coraz częściej wyjeżdżają na szlak. To pewne, FBKL obrała dobry kierunek.



źródło: Kurier Kolejowy
rumburak - 24-02-2012, 17:28
Temat postu:
Cytat:
Teraz turysta się liczy. To on nam płaci pensję”


Amen. Podczas którejś utarczki z nieudolną kasjerką PKP IC, podniosłem (naiwnie) kwestię, że to z moich pieniędzy ona tu parcuje.

Zrobiła wielkie oczy, nadęła się, i oznajmiła, że ona tu pracuje za państwowe. Neutral I wszystko jasne.
pospieszny - 26-04-2012, 11:59
Temat postu:
28 kwietnia na trasę wyjedzie pierwszy skład "Bieszczadzkiej ciuchci” w sezonie wiosenno-letnim.

Według obowiązującego rozkładu, kolejka będzie kursowała do 21 października.

Do końca czerwca regularne kursy odbywać się będą w weekendy i dni świąteczne raz dziennie na trasie Majdan - Przysłup - Majdan i Majdan - Balnica - Majdan.

Od lipca kolejka będzie kursować codziennie a w weekendy dwa razy w ciągu dnia na w/w trasach.

Ceny biletów w zależności od trasy kosztują od 12 zł do 21 zł, normalny i ulgowy od 10zł do 15 zł. Poza rozkładem jazdy organizowane są przejazdy na zamówienie pociągiem lub 10-osobową drezyną.

Rezerwacja i informacja pod nr. tel.13 46 86 335. Dokładny rozkład jazdy na stronie www.kolejka.bieszczady.pl/rozklad-jazdy
Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1897 roku. Jej głównym zadaniem był transport drewna.

W latach 30 XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP i wtedy rozpoczęła przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną.

W 1996 r. Lasy Państwowe administrowanie kolejką przekazały Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. Kolejka rocznie przewozi około 70 tys. pasażerów.

źródło: nowiny24.pl
tombou - 08-05-2012, 11:26
Temat postu:
Bieszczadzka Ciuchcia rozpoczęła sezon
BIESZCZADY. W czwartkowe popołudnie 3 maja uroczyście zainaugurowała sezon turystyczny Bieszczadzka Kolejka Leśna. Na stacji w Majdanie k. Cisnej, prócz zwykłych składów pociągów ciągnionych przez lokomotywy spalinowe, pojawiły się również te wleczone przez parowozy.
W inauguracyjnym przejeździe do Dołżycy uczestniczyły władze lokalne oraz sympatycy kolejek z Polski i Słowacji. Oprawę artystyczną na trasie przejazdu zapewnił zespół „Łopienka” z Cisnej.
Tego dnia na stacyjce w Majdanie trudno było o miejsce w ciuchci; każdy z odjeżdżających do Balnicy i Przysłupia składów miał komplet pasażerów. Kursowały też drezyny, a na trasę wyruszyły dwa dodatkowe składy ciągnione przez autentyczne stare parowozy: „Las” i „Kp-4” – ten ostatni wyremontowany właśnie dużym nakładem sił i środków.

- Tak naprawdę sezon rozpoczęliśmy już 28 kwietnia i w ciągu tych kilku zaledwie dni przewieźliśmy ponad cztery tysiące pasażerów, a rekordowym dniem był właśnie 3 maja, kiedy sprzedano 1650 biletów – mówi Stanisław Wermiński, prezes Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. – Cieszymy się, bo tak duże zainteresowanie kolejką pozwoli nam normalnie funkcjonować. Przypomnę, że jesteśmy jedyną bodaj linią kolejową w kraju, która utrzymuje się bez dopłat budżetowych. Udało nam się natomiast skorzystać z unijnych pieniędzy na remonty obiektów stacyjnych, w tym przede wszystkim parowozowni i dawnej stacji, w której obecnie mieści się ekspozycja muzealna. Najpiękniejszymi jednak eksponatami są parowozy, które ruszyły na trasę.
Inaugurację sezonu poprzedziły wystąpienia Stanisława Juchy, przewodniczącego Rady Fundacji BKL i Renaty Szczepańskiej, wójt Gminy Cisna. Władze wojewódzkie reprezentował Jarosław Reczek, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Pomyślność kolejce ma zapewnić obecność kominiarza Ryszarda, który jak zawsze pojawił się na inauguracji sezonu. W trakcie przejazdu ciuchcią do Dołżycy, w wagonie koncertował zespół „Łopienka” z Cisnej, który zaprezentował bogaty repertuar polskich i łemkowskich piosenek ludowych.
- Dla mnie kolejka jest pięknym wspomnieniem czasów, kiedy woziła ona drewno i dawała ludziom w Bieszczadach kontakt ze światem – mówił w trakcie podróży Władysław Budzyn, emerytowany nadleśniczy i jednocześnie członek rady Fundacji. – Dzięki temu, że udało się zachować jej turystyczną funkcję, ocalono też ważny aspekt historii leśnictwa w Bieszczadach, sięgający końca XIX wieku.
Bieszczadzka ciuchcia kursuje w soboty, niedziele i święta, zaś w okresie wakacji codziennie według stałego rozkładu jazdy, dla grup zorganizowanych istnieje możliwość wynajęcia osobnego kursu.
Edward Marszałek
rzecznik prasowy RDLP w Krośnie
http://esanok.pl/2012/bieszczadzka-ciuchcia-rozpoczela-sezon.html
pospieszny - 08-05-2012, 12:38
Temat postu:
Od początku długiego majowego weekendu szczególnie oblegana przez turystów jest bieszczadzka kolejka leśna. Na najbardziej popularnym szlaku na Połoninę Wetlińską ruch niczym na Krakowskim Przedmieściu w stolicy.

Duży ruch panuje także w Solinie. Jedni turyści spacerują po słynnej zaporze, inni ustawiają się w kolejkach po bilety aby odbyć podróż białą flotą.


Widoki z Połoniny

Na Połoninie Wetlińskiej, w popularnej w całym kraju Chatce Puchatka, czyli schronisku PTTK, gości wita legendarny Lutek Pińczuk, wraz ze swa żoną Dorotą, prze przyjaciół zwaną Dorcią. Po długiej wędrówce po górę, u Lutka zawsze można się czymś posilić, albo wypić napój chłodzący. Można także zamówić wrzątek do herbaty w cenie 1 zł.

Nagrodą dla turystów za uciążliwą, wędrówkę pod gorę są przepiękne, zatykające dech w piersiach widoki na całe Bieszczady. Przy dobrej widoczności z Połoniny Wetlińskiej widać także Tatry.

Zaczynał w latach 60.

Lutek, największy z żyjących bieszczadników przyjechał w te góry jeszcze w latach 60. Przejął opuszczoną przez wojsko strażnicę. Przez wiele lat mozolnie ją odbudowywał. Dziś zatrzymują się w schronisku turyści na nocleg, w cenie 25 zł. Gdy brakuje miejsc, zbłąkany turysta zawsze prześpi się na podłodze za 5 zł. Lutek zawsze przyjmuje każdego turystę i nikomu nie odmawia dachu nad głową.


Wyższe ceny, miejsc brakuje

Obecny długi majowy weekend przysporzy właścicielom i dzierżawcom bazy noclegowej rekordowe zyski. Prawie wszystkie miejsca w schroniskach, hotelach górskich i bacówkach zostały dawno wykupione. Z tego względu, że popyt przewyższył w tym roku podaż, część gospodarzy bazy hotelowej podwyższyła ceny na majowe dni wolne od pracy.

Najwięcej miłośników górskich wędrówek przyjechało jak zwykle ze Śląska, Krakowa, Gdańska, Rzeszowa i Lublina. Nieliczne wolne miejsca są jedynie w Schronisku PTTK Kremanaros w Ustrzykach Górnych. Telefon kontaktowy do dzierżawcy Kremenarosa - 723 109 175.

Rekordowe zarobki bieszczadzkiej ciuchci

Tegoroczny długi majowy weekend dla Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie rozpoczął się 28 kwietnia i potrwa do 6 maja.

Pociąg wyjeżdża codziennie o godz. 10.00 i 13.00 według rozkładu jazdy.
Organizatorzy przygotowali oficjalne otwarcie sezonu turystycznego - 3 maja na stacji głównej kolejki w Majdanie koło Cisnej.
W programie przejazdy kursowe kolejką o godzinie 10.00 do Przysłupia i o 13.00 do Balnicy.
Ceny biletów na trasie Majdan – Przysłup – 14 zł – ulgowy 11 zł. Majdan – Przysłup- Majdan – normalny 21 zł, ulgowy - 15 zł.
Majdan - Balnica – normalny 12 zł, ulgowy 10 zł, Majdan – Balnica – Majdan – 17 zł, ulgowy 13 zł.


źródło:nowiny24.pl
tombou - 08-05-2012, 22:18
Temat postu:
oby jak najszybciej przywrócono ruch juz od Smolnika, ze nie wspomnę wręcz od stacji Nowy Łupków.....
Rzeszowianin - 08-05-2012, 23:11
Temat postu:
Ostatnio czytalem w rzeszowskich Nowinach ze pociagi BKL beda prowadzone przez parowoz . Jak znajde ten link to wrzuce
Michał M. - 10-05-2012, 11:15
Temat postu:
Do Smolnika jeżdżono bodajże 2 sezony temu, ale zaprzestano. Turystom samochodowym (przeważnie z dziećmi) nudził się tak długi przejazd.

Mógłby służyć natomiast turystom plecakowym. Gdyby ten odcinek był połączony z komunikacją na linii normalnotorowej, gdyby na tej linii jeździły pociągi, gdyby jechały one z dalszych miejscowości niż tylko Zagórz, gdyby istniała odpowiednio skonstruowana oferta i promocja, gdyby... Można jeszcze wiele wymieniać. Póki co to nie ma sensu.

Natomiast dziwi fakt, że kolejka ma spore dochody, ale nie remontuje szlaku w stronę Wetliny. Byłby to najbardziej widokowy odcinek.
tombou - 12-05-2012, 17:49
Temat postu:
i to najlepiej jeszcze w plener,czyli aż do Wetliny Moczarnego......
Pirat - 24-06-2012, 01:06
Temat postu:

pospieszny - 25-06-2012, 18:07
Temat postu:
Od lipca bieszczadzka ciuchcia będzie jeździć codziennie

Bieszczadzka Kolejka Leśna, choć ruszyła na początku maja i jeździła tylko w weekendy, przewiozła już ponad 19 tysięcy osób. Od najbliższej niedzieli do końca wakacji będzie kursować każdego dwa razy dziennie.

W ubiegłym roku bieszczadzka ciuchcia przewiozła ponad 73 tys. osób. Czy w tym sezonie kolejką przejedzie się jeszcze więcej turystów? Fundacja zarządzająca kolejką wąskotorową ma nadzieje, że tak będzie, bo ten rok rozpoczął się bardzo dobrze. Tylko w maju i czerwcu przejechało się nią o 9 tys. więcej niż w tym samym czasie rok temu.
- Od najbliższej niedzieli do końca wakacji kolejka będzie kursować dwa razy dziennie z Majdanu do Przysłupa i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 kilometrów, a druga - 9 kilometrów. Na zamówienie możliwa będzie także podróż drezyną na 21-kilometrowej trasie z Majdanu do Smolnika - poinformował Stanisław Wermiński, prezes fundacji.
Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną.

W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.


źródło: gazeta.pl
Arek - 23-11-2012, 20:00
Temat postu:
Bieszczadzka leśna kolejka wąskotorowa będzie kursować podczas tegorocznej zimy. W tym roku kolejka przewiozła już ok. 85 tys. turystów - poinformował w środę prezes fundacji zarządzającej Bieszczadzką Kolejką Leśną, Stanisław Wermiński.

Więcej TUTAJ
Victoria - 29-04-2013, 15:28
Temat postu:
Rusza Bieszczadzka Kolejka Leśna

W najbliższą środę Bieszczadzka Kolejka Leśna rozpoczyna sezon turystyczny - poinformowała w poniedziałek Wioletta Spychała z fundacji zarządzającej kolejką wąskotorową.

- Przez majowy weekend będzie kursować dwa razy dziennie z Majdanu do Przysłupa i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 kilometrów, a z Majdanu do Balnicy - 9 kilometrów - powiedziała Spychała.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku kolejka będzie kursować tylko w weekendy, a lipcu i sierpniu - codziennie. Natomiast w okresie zimowym jeździ w czasie ferii szkolnych oraz na zamówienia.

Oficjalne otwarcie tegorocznego sezonu zaplanowano na 1 maja. Pracę rozpoczną dwa parowozy, 21 wagonów i drezyna turystyczna.

W ubiegłym roku kolejka przewiozła ponad 85 tys. pasażerów i był to rekordowy sezon.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.

źródło:
http://www.stefczyk.info/po-godzinach/ciekawostki/rusza-bieszczadzka-kolejka-lesna,7340027959
pawelu - 02-05-2013, 09:16
Temat postu:
Bardzo fajnie byłoby się przejechać tą kolejką. Tylko czy ktoś może podpowiedzieć jak tam najlepiej się dostać komunikacją publiczną, bo niestety nie mam auta. Zapewne trzeba PKS jechać tylko skąd najszybciej?
de007r - 09-05-2013, 22:50
Temat postu:
Dojazd w Bieszczady komunikacją publiczną nie należy do łatwych; chyba, że lubi się podróże i ma dużo czasu. Do kolejki najlepiej dostać się z Rzeszowa autobusem. Najczęściej jest to połączenie do Sanoka, później do Cisnej, gdzie można złapać bieszczadzką ciuchcię. Miałem okazję przejechać się BKL'ką w majowy weekend - niezapomniane przeżycie Very Happy


Victoria - 27-06-2013, 15:55
Temat postu:
17 tys. pasażerów od początku roku przewiozła już bieszczadzka kolej wąskotorowa. W lipcu i sierpniu będzie kursować codziennie - poinformował w środę prezes fundacji zarządzającej kolejką wąskotorową Mariusz Wermiński.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/bieszczadzka-kolej-waskotorowa-przewiozla-w-tym-roku-17-tys-pasazerow,200868_1_0_0.html
Beatrycze - 18-04-2014, 17:18
Temat postu:

Arek - 11-08-2015, 12:05
Temat postu:

pawelu - 30-08-2015, 09:55
Temat postu:
Miałem okazję odwiedzić w ostatnim tygodniu Bieszczady i w czwartek przejechać się Bieszczadzką Kolejką Leśną. Przeżycie niesamowite, każdemu polecam. Chętnych bardzo dużo. Na godz. 13:00 zabrakło biletów i z Majdanu do Balnicy został uruchomiony dodatkowy kurs. Następnym razem jak będę w tym uroczym zakątku Polski będe musiał pojechać z Majdanu do Przysłupia.
Artur - 14-10-2015, 16:53
Temat postu:
Byliśmy jako przedstawiciele TOZK z dwudniową wizytą w 2008 roku na Bieszczadzkiej kolejce i było naprawdę przyjemnie koledzy z Bieszczad specjalnie dla nas uruchomi parowóz i pojechaliśmy do Balnicy i z powrotem po powrocie pojechaliśmy jeszcze w drugą stronę. Oczywiście nocowaliśmy na stacji i z samego rana wybraliśmy się jeszcze w małe drezynowanie na pompie, DLce wąskotorowej i obejrzeliśmy ich lokomotywownie i trochę pojeździliśmy po stacji jedną z ich lokomotywek (takie wąskotorowe LDH) w malowaniu pewnej firmy produkującej narzędzia ogrodnicze Smile Piękne wrażenia i jeszcze nie raz odwiedzimy kolegów z Bieszczad, kolejnym razem chcemy pojechać za Balnice i może jeśli się uda to i za Przysłup choć tam to już dalej rezerwat przyrody jest ale torowisko dalej leżało.
Arek - 09-11-2015, 15:08
Temat postu:
Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Ponad 100 tys. osób przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Był to kolejny dobry sezon dla nas; drugi rok z rzędu przekraczamy 100 tys. pasażerów" - powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/rekordowy-sezon-bieszczadzkiej-kolejki-lesnej,260929_1_0_0.html
beton44 - 13-11-2015, 19:48
Temat postu:
Będąc dziatwą szkolną Beton przejechał się tą trasą z Łupkowa do Cisnej (chyba? to był rok mnie więcej 1978 mogę coś źle pamiętać) w czasie szkolnego "obozu wędrownego" ... Normalna linia "rozkładowa" z pewnym urozmaiceniem - kontrola legitymacji szkolnych przez wynudzonych Wopistów szczerzących kły do dziewcząt /strefa nadgraniczna/.

Oczywiście ani człowiek myślał że to "ostatni raz" - koniec pewnej epoki, całkiem jak w Panu Tadeuszu Shocked
jano - 20-08-2016, 21:37
Temat postu:
Kilka aktualnych fotek Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej Smile
Tym razem uwieczniony odcinek Majdan-Balnica.
Zainteresowanie bardzo duże, organizatorzy uruchomili kilka kursów dodatkowych.
Ralny - 06-09-2016, 10:52
Temat postu:
Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

113 tys. osób przewiozła już w tym roku Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Na początku września okazało się, że mieliśmy więcej pasażerów niż w całym 2015 r.; rekordowym w historii kolejki" - powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

W ubiegłym roku bieszczadzką wąskotorówką podróżowało 112 tys. turystów.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/rekordowy-sezon-bieszczadzkiej-kolejki-lesnej,280381_1_0_0.html
Ralny - 13-01-2017, 15:26
Temat postu:
Bieszczadzka Kolejka Leśna pojedzie w ferie zimowe.

W każda środę i sobotę podczas tegorocznych ferii kursować będzie Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Zimą jeździmy od pięciu lat. W tym roku, z uwagi na duże zainteresowanie dwa razy w tygodniu" - powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

Czytaj więcej:
http://logistyka.wnp.pl/bieszczadzka-kolejka-lesna-pojedzie-w-ferie-zimowe,289785_1_0_0.html
Beatrycze - 22-06-2017, 13:28
Temat postu:
W wakacje więcej kursów Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Podczas wakacji Bieszczadzka Kolejka Leśna (BKL) będzie kursować co najmniej pięć razy dziennie. "Będzie dwa razy więcej kursów niż przed rokiem, bo rośnie popularność kolejki" – powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej kolejką Mariusz Wermiński.

Więcej:
http://inforail.pl/w-wakacje-wiecej-kursow-bieszczadzkiej-kolejki-lesnej-_more_95816.html
Beatrycze - 01-08-2017, 14:40
Temat postu:
Duże zainteresowanie kursami Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Blisko 40 tys. pasażerów przewiozła od początku tegorocznych wakacji wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Oprócz stałych pięciu kursów dziennie organizujemy po dwa, trzy dodatkowe" - powiedział we wtorek PAP prezes fundacji BKL Mariusz Wermiński. Dodał, że w tym roku zainteresowanie przejazdami kolejką jest "większe niż przed rokiem". "Z roku na rok rośnie liczba naszych pasażerów. Staliśmy się jedną z atrakcji Bieszczadów" – zauważył.

Więcej:
http://inforail.pl/duze-zainteresowanie-kursami-bieszczadzkiej-kolejki-lesnej_more_97334.html
Beatrycze - 06-12-2017, 13:19
Temat postu:
Bieszczadzka Kolejka Leśna znowu pobiła rekord.

Blisko 138 tys. turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna.

Więcej:
http://logistyka.wnp.pl/bieszczadzka-kolejka-lesna-znowu-pobila-rekord,312393_1_0_0.html
Victoria - 11-01-2018, 17:29
Temat postu:
Bieszczadzka Kolejka Leśna pojedzie w ferie.

W każda środę i sobotę podczas ferii kursować będzie Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Pierwszy kurs zaplanowaliśmy na środę 17 stycznia, a ostatni na sobotę 24 lutego" - powiedział w czwartek PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

Więcej:
http://inforail.pl/bieszczadzka-kolejka-lesna-pojedzie-w-ferie_more_101828.html
Beatrycze - 12-02-2018, 18:31
Temat postu:

Victoria - 27-04-2018, 17:31
Temat postu:
Bieszczadzka Kolejka Leśna rozpoczyna sezon turystyczny.

Bieszczadzka Kolejka Leśna 28 kwietnia rozpoczyna sezon turystyczny. W 2017 roku wąskotorówka przewiozła 138 tys. pasażerów.

"Podczas majowego weekendu, czyli od 28 kwietnia do 6 maja, a potem w każdy weekend maja i czerwca kursujemy dwa razy dziennie z Majdanu do Przysłupa i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 kilometrów, a z Majdanu do Balnicy - 9 kilometrów" - poinformował prezes fundacji zarządzającej kolejką Mariusz Wermiński.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/bieszczadzka-kolejka-lesna-rozpoczyna-sezon-turystyczny,322266_1_0_0.html
Beatrycze - 13-06-2018, 14:34
Temat postu:
Bieszczadzka Kolejka Leśna pojedzie pięć razy dziennie.

W lipcu i sierpniu Bieszczadzka Kolejka Leśna będzie kursować pięć razy dziennie. "W tym roku przewieźliśmy już nieco ponad 25 tys. osób" - powiedział w środę PAP prezes fundacji zarządzającej kolejką Mariusz Wermiński.

"Od początku lipca przez całe wakacje będziemy kursować pięć razy w ciągu dnia. Pierwszy skład wyrusza o godz. 9.30 do Przysłupia, ostatni o 15.30 do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, druga 9 km" - mówił Wermiński.

Więcej:
http://inforail.pl/bieszczadzka-kolejka-lesna-pojedzie-piec-razy-dziennie_more_105845.html
Ralny - 28-07-2018, 02:48
Temat postu:
Ponad 40 tys. osób pojechało już w wakacje Bieszczadzką Kolejką Leśną

Ponad 40 tys. osób przewiozła od początku wakacji wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Organizujemy po dwa, trzy dodatkowe kursy. W lipcu i sierpniu kolejka kursuje pięć razy dziennie" - powiedział w piątek PAP prezes fundacji BKL Mariusz Wermiński.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/ponad-40-tys-osob-pojechalo-juz-w-wakacje-bieszczadzka-kolejka-lesna_more_107015.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group