INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Modernizacja linii Kraków (Podłęże) - Tarnów

NS - 21-06-2011, 15:49
Temat postu: Modernizacja linii Kraków (Podłęże) - Tarnów
Zakładam ten temat ponieważ nie widzę podobnego w tym dziale. Modernizowany odcinek znajduje się w ciągu E-30, więc myślę, że będzie z biegiem czasu o czym pisać.
Sam zacznę od pytania: Czy zaczęli cokolwiek dłubać ?
Ostatnio jechałem EN71-021 PR Rzeszów/PRST Przeworsk na "południówce" do Rzeszowa to widziałem, że odcinek Bochnia - Brzesko Okocim jest przejezdny torem zasadniczym dla kierunku Kraków > Tarnów. Tor "na Kraków" zamknięty. Jednak na odcinku Bochnia - p.o. Rzezawa (tam wysiadałem) nie widać żadnych oznak robót poza tym, że tor pordzewiały od nie jeżdżenia. Rozkład został "dostosowany" do przepustowości linii i ograniczeń (długość składów także została dostosowana do pogłębiania więzi między pasażerami) w związku z tym z rana pociągi są następująco z Głównego w kierunku Tarnowa: po 07 (Rzeszów), po 10 (Krynica), po 12 (Rzeszów). Wszystko leci na jednym składzie, więc jest mało ciekawie. Jak mają mniejszą przepustowość i mniej składów wchodzi, to niech przynajmniej te pozostałe w rozkładzie puszczają na wzmocnieniach. Przecież jeszcze nie dawno na osobówkach Kraków-Przemyśl ganiały EU07/ET22 + 2x czterosekcyjne "bipy". Perony w stacjach i przystankach pomieszczą składy 3xEN57 lub przynajmniej 2xEN71. Na czym w obecnym czasie opiera się ta modernizacja na wspomnianym przeze mnie odcinku ?
Anonymous - 21-06-2011, 18:05
Temat postu:
Nikt nie odpisuje, bo nikt nie ma pojecia czy cos sie dzieje, a to dlatego ze.... nic sie nie dzieje. Jestem zbulwersowany, rozklady dali zamknieciowe a nie widzialem na E30 ZADNEJ maszyny. Nic, null, zero. Pociagi jezdza zwolnione, a remontu jak nie bylo tak nie ma. Kpina.

ALE JESZCZE WIEKSZA KPINA JEST ZACHOWANIE PR KRAKÓW, ktory ciagle zestawia najpopularniejsze pociagi z jednej, zamiast dwoch jednostek. Skoro jednego dnia ludzi jest na dwie jednostki, to chyba oczywiste ze nastepnego dnia nie bedzie ich mniej, a podaż miejsc zmniejsza sie dwukrotnie, przez co ludzie jada w tłoku i rezygnuja z kolei na rzecz przewoznikow autobusowych.


A odc. Brzesko-Bochnia ma nieczynny jeden tor, bo autostrade robia i budowlancy zazyczyli sobie zamkniecia jednego toru, bo bez tego podobno nie da sie zbudowac jakiegos tam wiaduktu czy cos.

Na tym 12:56 do Tarnowa jezdzi solo jednostka? A, to super wiadomosc. Coraz fajniej sie robi.
dyżurny - 21-06-2011, 19:07
Temat postu:
NS, masz jeszcze pociag 9:07 z Krakowa do Tarnowa.
Pułtuś, na to wyglada, że ten 12:56 jedzie na solóweczce. Choć raz widziałem EN71. Dunajec na EN77, ale Rzeszowianin tak jak dawniej 2EN57 SPOT
kris123 - 21-06-2011, 19:27
Temat postu:
Jaworzyna też nadal 71?
Anonymous - 21-06-2011, 19:33
Temat postu:
@Kris Na południe od Tarnowa EN57
sokyl - 21-06-2011, 19:42
Temat postu:
z tego co zauwazylem wszystkie zamkniecia na wschodnim odcinku e-30 spowodowane są robotami zwiazanymi z budową autostrad/drog ekspresowych. Nie wiem czy śledzicie ten wątek, ale chyba warto:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=912932&page=14
Anonymous - 21-06-2011, 19:45
Temat postu:
Fajnie nie? Autostrada sie buduje a kolej dostaje po d***e.

Zamkniecie Brzesko-Bochnia mozna było wykorzystac by zrobic remont , bo potem trzeba bedzie zamykac drugi raz- ale coz, przepadło...

Na EURO nie zdążą, teraz pytanie czy do mistrzostw to w ogóle zaczną Rolling Eyes No coz, polnische wirtschaft
dyżurny - 21-06-2011, 21:35
Temat postu:
kris123, Jaworzyna na odc. Kraków - Tarnów na EN77. Kurde. Coraz więcej tego szajsu w Tarnowie się kręci.
Pułtuś, na DTK w Tarnowie poruszyłem temat modernizacji trasy Tarnów - Kraków z kierownictwem tarnowskiej sekcji czy jak to się tam nazywa. W każdym razie, dowiedziałem się, że zamknięcia mają się zacząć we wrześniu. Jak dobrze pójdzie, to jednotor będzie na odc. Podłęże - Brzesko z mijankami w Kłaju i Bochni..
kris123 - 21-06-2011, 22:02
Temat postu:
Niestety. Zresztą kogo teraz nie spotkasz w Tarnowie, czy Tuchowie to pukają się w głowę i mowią panie kto do Stróż pojedzie 2 godz?! Toż to jest absurd. Podróż K-ów-Grybów zamiast 2.40 wynosi prawie 4 godziny. Efekt nikłe zainteresowanie. jedzie kto musi i kto ma spore ulgi. Zresztą jak można zamykać cały odc. na 3 miesiące?! Do tego niech rozkopią jeszcze do Tarnowa i spokojnie będzie 5 godź. To jest szybka kolej.
Co do poc. Ków-Tów-Krynica(Sącz) problem polega na tym, że do Tarnowa są dni kiedy solo 57 nie wytrzymuje, a na powiedzmy 71 czy powiedzmy skł podwojny idą straty od Tarnowa. To jest chyba jedna z najbardziej zróżnicowanych tras pod względem potoku podróżnych. Podobnie rzecz się ma na Oświęcim. gdzie nie da się wzmacniać składu tylko po to, aby zapełniony był na odc. max do Krzeszowic od Krakowa, bowiem spory deficyt będzie od Wieliczki do K-owa i za Krzeszowicami.
hurricane - 22-06-2011, 01:01
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Fajnie nie? Autostrada sie buduje a kolej dostaje po d***e.


Pułtuś, lepiej czasem nie zabierać głosu, wiesz ile przy A4 GDDKiA oszczędziła roboty kolejarzom, ile wiaduktów nad/pod autostradą na odcinkach wspólnych z autostradą drogowcy wybudują również dla kolejarzy?

A kto Wam powiedział, że rozkłady zamknięciowe są związane z moderną E30? Zamknięcie Bochnia - Brzesko Okocim jest z powodu budowy wiaduktu kolejowego nad zjazdem z autostrady i takowe będzie aż prawdopodobnie do końca rozkładu, choć chyba wstępnie jest rozpisane bodaj do 20 listopada, wkrótce powinna być zamiana torów, tor 2 będzie otwarty, tor 1 zamknięty.

Moderna E30 jest wykonywana w systemie projektuj i buduj, projekty ostateczne z tego co wiem z moich przecieków są już bardzo zaawansowane, trochę czasu będzie na decyzje administracyjne - środowiskową i PnB. Prócz pewnych robót przygotowawczych jak ścinka krzaczorów. Roboty budowlane szczerze wątpię, że ruszą w tym roku mimo takich wcześniejszych harmonogramów... Chyba, że w IV kwartale...
Anonymous - 22-06-2011, 10:16
Temat postu:
To czemu rozkład juz jest zamknieciowy, skoro zamkniec nie ma? Czemu pociagi jezdza wolniej, skoro zadnych nowych zamkniec nie ma? Dunajec z Krakowa do Tarnowa 1h27, tyle co REGIO, a przeciez Dunajec staje tylko w Bochni i Brzesku...
dyżurny - 22-06-2011, 12:00
Temat postu:
Pułtuś, rozkład zamknięciowy jest na to zamknięcie Brzesko - Bochnia.
Anonymous - 22-06-2011, 12:09
Temat postu:
A to ciekawe, bo przed korekta czerwcowa ten odcinek tez był zamkniety, a pociagi jezdzily szybciej, a tu nagle 1 czerwca czasy sie wydluzyły. Czary?
tomeeek07 - 22-06-2011, 13:14
Temat postu:
Taka ciekawostka ode mnie: Właśnie się dowiedziałem, że w związku z remontem linii kolejowej Rzeszów - Kraków (Katowice) Podróż na tej trasie wydłuży się do 7, słownie: siedmiu godzin. Shocked

Tutaj o tym piszą: http://www.rmf24.pl/raport-euro2012/stadiony/news-250-kilometrow-torow-do-remontu-podroz-z-katowic-do,nId,346629
Anonymous - 22-06-2011, 13:17
Temat postu:
Skad takie informacje? To by dawało 4 godziny Rzeszow-Krakow i 3 godziny Krakow-Katowice, az tak zle chyba nie bedzie. 230 km w 7 godzin? Cool no, niezle.

Eh, czemu nie podłubali przy linii Skawina-Spytkowice-Oswiecim-Katowice, byłby elegancki objazd, a tak to ... Rolling Eyes rece opadaja.
dyżurny - 22-06-2011, 13:40
Temat postu:
Pułtuś, ale i tak część ruchu pasażerskiego ma jechać via Spytkowice, Oświęcim.
Tomasz - 22-06-2011, 14:17
Temat postu:
Nie wiem czy to ma z tym związek, ale znalazłem jeden dziwny pociąg Kraków Płaszów-Oświęcim przez Trzebinię.LINK
kris123 - 22-06-2011, 14:20
Temat postu:
Cudownie szybko się bedzie jeździć nie ma co. A na marginesie jeśli by zacząć remont na odc. do Tarnowa to podróż do Grybowa sięgła by z 5 godzin...
dyżurny - 22-06-2011, 14:23
Temat postu:
Tomasz, to jest skrócone REGIO Wieliczka Rynek - Oświęcim, ze względu na zamknięcie odcinka Bieżanów - Wieliczka Rynek.

kris123, Grybów, Grybów, Biecz, Biecz.. Czy Ty w każdym temacie musisz te same wątki poruszać? To już się nudne robi. Daj se na wstrzymanie. Jakoś inni użytkownicy w każdym temacie nie narzekają że za długo się jedzie do ich miejscowości. EOT
pp - 22-06-2011, 15:05
Temat postu:
A kto wie kiedy będzie Kraków-Podłęże? Tam jest naprawdę sporo do zrobienia i urwania.
Anonymous - 22-06-2011, 15:19
Temat postu:
Będzie, ale czas nieokreślony Cool W sumie chyba Podłęże-Kraków jest najgorszym odcinkiem z najwieksza iloscia zwolnień.
Tomasz - 22-06-2011, 20:58
Temat postu:
dyżurny napisał/a:
Tomasz, to jest skrócone REGIO Wieliczka Rynek - Oświęcim, ze względu na zamknięcie odcinka Bieżanów - Wieliczka(...)


Może masz rację, znalazłem jeszcze coś takiego:LINK

Widziałem to dziś w Płaszowie. Przyjechał Acatus z Wieliczki i kazali ludziom się przesiąść do EN71. Co ciekawe jest tylko jedno takie dziwne połączenie dziennie.
kris123 - 22-06-2011, 21:49
Temat postu:
a jak remont wieliczki ruszył? Bo ponoć w C właśnie obowiazuje ZKA do Wieliczki
hurricane - 23-06-2011, 00:05
Temat postu:
Pułtuś, rozkład zamknięciowy na E30 jest już od zamknięcia szlaku Bochnia - Brzesko Ok. przez ten wiadukt. Czas Dunajca się wydłuża, bo niestety tak jest rozkład zrobiony, że jakbyś puścił Dunajca, to byś musiał aż ponad 40 minut trzymać 66122/28 w Brzesku, bo za Dunajcem zaraz jedzie TLK, potem osobówka, potem IR. 66122/28 musi na ten szlak wjechać pierwszy, jak chcesz czas Dunajca mieć około w czasie 1:08h na Kraków - Tarnów to musiałbyś go wystartować z Krakowa około 16:55 więc późno i tuż przed IR Wielkopolanin, do kitu lub o 16:10 z Krakowa, żeby siedział na tyłku R-21, więc też do kitu no i ludzie z pracy nie zdążą - po prostu wodzu inaczej się nie da i przyjmij to do wiadomości, o tej porze dnia jest zbyt tłoczno na E30. Zawsze można zlikwidować R-66122, żeby Dunajec mógł sobie jechać ekspresowo. Zrozumiał wreszcie, czy mam to przeliterować? Poza tym muszą być rezerwy na opóźnienia, bo jeden się wykrzaczy z rozkładu o tej porze dnia i dyżurni będą mieć spory problem z poukłądaniem tego...

No a pan Szafrański potwierdza co mówiłem, czas jazdy Kraków-Tarnów powyżej 2h, ponad 30% pociągów pasażerskich do piachu, jeśli nie lepiej, bo ruch towarowy musi tu być utrzymany. Swoją drogą dyr. Rębilas chyba zawału dostanie jak będzie musiał zrobić do Tarnowa skłądy 3xEZT.
Anonymous - 23-06-2011, 07:43
Temat postu:
hurricane, Towary do Granicy w Medyce na upartego mogą jechać objazdem ale wszystko jadące do Tarnowa i Muszyny musi jechać przez Brzesko a jest tego dużo.
NS - 23-06-2011, 14:47
Temat postu:
Tak sobie to czytam, i tak:
1. Osobówka południowa odjazd około 12:35 z Krakowa Głównego leci na Rzeszów (a nie Tarnów). Zaś w Hafasie nie widziałem pociągu o 12:56...coś znowu pokombinowali ?
Owy 133 do Rzeszowa jest zestawiany przez PR Rzeszów/PRST Przeworsk i się zastanawiam, który dyrektor odpowiada za "tramwajowe-EZT" ? nasz Rąbie-las, ten "podkarpacki", czy może obaj (pociąg zaczyna w Małopolsce, kończy na Podkarpaciu)?

2. Odnośnie zamknięcia jednego toru na całym odcinku Podłęże-Brzesko Okocim: gdy w końcu nadejdzie czas tej jakże pożądanej, chociaż z punktu widzenia pasażera uciążliwej modernizacji to nastanie prawdziwy sajgon na tej, moim zdaniem, najbardziej ruchliwej linii kolejowej w Małopolsce. Nie mogą tego jakoś podzielić na odcinki typu: Podłęże-Bochnia, następnie Bochnia-Brzesko Ok ? Łatwiej byłoby wtedy dyżurnym, a przede wszystkim pasażerom.

3. W kontekście powyższego może dałoby się składy towarowe podzielić na krótsze i puścić "Transwersalną" by odciążyć tak już "wąskie gardło" jakie powstanie w wyniku zamknięcia jednego z torów ?
Składy jadące do Muszyny puszczać p. Chabówkę do Sącza i dalej na Muszynę. Składy z Nowej Huty na wschód (nie ma ich tak dużo jak dawniej) puszczać jednym torem na P.odg Rudzice i stamtąd przez Prokocim Towarowy i Bonarkę do Chabówki, a następnie na Sącz. Tam przepiąć loka i na Tarnów, następnie dalej na wschód.
Rozumiem jednak, że takie objazdy byłyby bardzo karkołomne i zapewne znacznie bardziej kosztowne. Jednak pozwoliłyby zmieścić więcej pasażerskich na Kraków-Tarnów w najgorszym okresie modernizacji.
hurricane - 23-06-2011, 23:16
Temat postu:
Transwersalną przez Limanową? Z taką prędkością i dopuszczalnym bruttem to przepchniesz tamtędy z 1 parę towarowych na dobę dzieloną na 4 pociągi w jedną stronę - ekonomia jak cholera.

To już bardziej by się opłacało puszczać to wielkim kołem przez Staszów, Kolbuszową, Rzeszów i Jasło Razz.
Radek - 25-06-2011, 12:04
Temat postu:
Tomasz napisał/a:
Nie wiem czy to ma z tym związek, ale znalazłem jeden dziwny pociąg Kraków Płaszów-Oświęcim przez Trzebinię.LINK


Ten pociąg powstał w czerwcu z podziału Wieliczka - Oświęcim na Wieliczka - Kraków Pł. i Kraków Pł. - Oświęcim - Acatus zjeżdża z Wieliczki na Płaszów.
Woojtek - 12-11-2011, 23:45
Temat postu:
w Biadolinach są tylko dwa tory na stacji Smile - reszta w trakcie przebdowy
dyżurny - 13-11-2011, 00:54
Temat postu:
Woojtek, reszta w trakcie kasacji:) Biadoliny mają być zwykłym posterunkiem z przejściem trapezowym między dwoma torami głównymi. Żadnych torów dodatkowych. Tylko perony.
Bardi78 - 13-11-2011, 18:20
Temat postu:
Piątek 11.11 to była masakra spóźnień na tej linii-podobno tak ma być przez najbliższe 2,5 roku...Ja jechałem do Krynicy i wracałem tego samego dnia i tylko słyszałem o opóźnieniach sam będąc spóźniony o kilkanaście minut...
Woojtek - 15-11-2011, 00:40
Temat postu:
Masakra jest w każdy piątek od jakiegoś czasu
pp - 16-11-2011, 17:39
Temat postu:
"- Modernizacja linii E-30 w granicach Krakowa nie znalazła się na głównej liście projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne do 2013 roku. Będziemy zabiegali o to, aby ten odcinek mógł być zrealizowany w latach 2014-20. Na razie planuje się modernizację linii E-30 od Podłęża do Rzeszowa oraz od Sosnowca do Krakowa-Łobzowa - informuje Włodzimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie. "
http://zlocien.net/viewtopic.php?f=1&t=257&p=9371


Więcej na ten temat tutaj:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/5B0A17BC

"Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 21664
w sprawie stanu zaawansowania prac modernizacyjnych dotyczących linii kolejowej E30 na odcinkach Opole - Zabrze, Zabrze - Katowice, należącej do III paneuropejskiego korytarza transportowego

Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację pana posła Ryszarda Galli, skierowaną do ministra infrastruktury pana Cezarego Grabarczyka przy piśmie nr SPS-023-21334/11 z dnia 30 marca 2011 r. w sprawie stanu zaawansowania prac modernizacyjnych dotyczących linii kolejowej E30 na odcinkach Opole - Zabrze, Zabrze - Katowice, należącej do III paneuropejskiego korytarza transportowego, przedstawiam poniższe informacje.

W ramach projektu 2002/PL/26/P/PA/012 ˝Pomoc techniczna˝ dla przygotowania projektu ˝Modernizacja linii kolejowej E30/C - E30 na odcinku Opole - Katowice - Kraków˝ w latach 2006-2008:

- opracowano studium wykonalności dotyczące modernizacji linii kolejowej E30, odcinek Opole Zachodnie - Kędzierzyn-Koźle - Katowice - Kraków oraz linii kolejowej C-E30, odcinek Opole-Groszowice - Pyskowice - Gliwice - Katowice-Muchowiec - Mysłowice - Kraków,
- opracowano raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, pozyskano w grudniu 2008 r. decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla województw śląskiego i małopolskiego. W dniu 30 grudnia 2009 r. została przez generalnego dyrektora ochrony środowiska uchylona w całości zaskarżona decyzja środowiskowa dla województwa opolskiego. W chwili obecnej brakuje decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla województwa opolskiego,
- przygotowano wnioski o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej,
- przygotowano dokumentację przetargową dla kontraktu typu ˝projektuj i buduj˝ w podziale na trzy zadania:

1) modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Zabrze - Opole Zachodnie,
2) modernizacja linii kolejowej C-E30 na odcinku Mysłowice - Katowice-Muchowiec - Gliwice - Opole-Groszowice,
3) modernizacja odcinków linii kolejowej E30 Zabrze - Katowice - Mysłowice - Kraków (Podłęże) oraz linii kolejowej C-E30 Kraków-Mydlniki - Kraków-Nowa Huta - Kraków (Podłęże).

W ramach projektu PO IiŚ 7.1-11.1 podjęta została realizacja modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Sosnowiec-Jęzor - Jaworzno-Szczakowa - Trzebinia - Kraków Główny Towarowy. W 2010 r. podpisano cztery umowy na wykonanie robót budowlanych, z planowanym terminem zakończenia w czerwcu 2014 r.

W przypadku pozyskania finansowania możliwe będzie uruchomienie i realizacja do 2018 r. modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Opole - Kędzierzyn-Koźle - Gliwice-Łabędy w zakresie:
- opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla terenu województw opolskiego i śląskiego,
- pozyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla województw opolskiego i śląskiego,
- opracowania projektów budowlanych dla opcji 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych,
- pozyskania decyzji lokalizacyjnych i pozwoleń na budowę,
- opracowania wniosku o dofinansowanie wraz z rezultatami,
- przygotowania dokumentacji przetargowej dla kontraktu typu ˝buduj˝,
- realizacji robót budowlanych.

W związku z przeniesieniem na listę rezerwową MRR projektu PO IiŚ 7.1-10 ˝Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Opole - Gliwice - Zabrze˝ oraz zmniejszeniem zakresu projektu PO IiŚ 7.1-11 ˝Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice - Kraków˝ do odcinka Sosnowiec-Jęzor - Kraków-Mydlniki wprowadzony został program naprawczy pn. ˝Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 Gliwice-Łabędy - Katowice - Sosnowiec-Jęzor˝. Zakres rzeczowy ww. zadania w latach 2012-2015 obejmuje:

a) w ramach linii nr 137 Katowice - Legnica:
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinkach Gliwice - Gliwice-Łabędy i Zabrze - Gliwice w torach nr 1 i 2,
- wyposażenie szlaku Gliwice-Łabędy - Gliwice w półsamoczynną blokadę liniową dwukierunkową,
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Katowice - Zabrze w torach nr 1 i 2,
- elektryczną centralizację zwrotnic w stacjach Zabrze i Ruda-Chebzie,

b) w ramach linii nr 138 Oświęcim - Katowice:
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Mysłowice - Katowice w torach nr 1 i 2,
- przebudowę urządzeń srk na stacji Katowice-Zawodzie,

c) w ramach linii nr 134 Jaworzno-Szczakowa - Mysłowice:
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Sosnowiec-Jęzor - Mysłowice w torach 1 i 2."
Woojtek - 18-11-2011, 23:52
Temat postu:
hit weekendu pociąg TLK nr: 83200 pokona odcinek z Krakowa do Tarnowa w 3 h i 49 min !!!!!!!!!!!!!!!! link: http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn?ld=hw1&seqnr=12&ident=he.025852.1321656106&OK#focus
pospieszny - 19-11-2011, 09:27
Temat postu:
Woojtek, O tej czasowej zmianie jako pierwszy wspomniał Witja prawi trzy tygodnie temu Rolling Eyes

A z takim rozkładem jazdy są to jego ostatnie dni kursowania Mr. Green
Anonymous - 19-11-2011, 11:55
Temat postu:
Widzialem go, za Krakowem o dziwo jechalo troche osob, chyba nie wiedzieli jeszcze o zmianie .... Rolling Eyes
pospieszny - 19-11-2011, 13:20
Temat postu:
Pociąg ma ciut dłuższą relację niż Kraków - Przemyśl więc podróżni np. z Krzyża nie teleportują się do Przemyśla tylko dlatego że jeden z przewoźników w agonii zakwestionował ich prawo do normalnej podróży Sad
Anonymous - 19-11-2011, 13:35
Temat postu:
No tak, tylko ile podroznych jedzie z Krzyza, a ile jechalo zwykle z Krakowa Mad


Z innej beczki: Piatek, godzina 6 rano, do pociagu TLK Przemysl-Szczecin wsiada w Tarnowie.... 20 osob. Rok temu wsiadalo ok. 200. Gdzie sa ci ludzie, ciekawe...
pospieszny - 19-11-2011, 13:55
Temat postu:
Nigdy ich tam nie było Śmiech

Chyba że to był Wielki Piątek i relacja odwrotna Rolling Eyes
Melex - 19-11-2011, 16:37
Temat postu:
Cytat:
tylko dlatego że jeden z przewoźników w agonii


No bo trzeba przecież zblokować szlak Język
Woojtek - 08-07-2013, 11:16
Temat postu:
Kiedy planowany jest koniec tej masakry remontowej?
Castaway - 08-07-2013, 16:17
Temat postu:
2015, o ile dobrze pójdzie, oczywiście Confused
Woojtek - 30-07-2013, 07:36
Temat postu:
Jest już/dopiero pozwolenie na przebudowę stacji Tarnów-Mościce - normalnie skukces :-(
absolutus1 - 19-11-2013, 22:18
Temat postu:
jak idzie modernizacja ? czy przyspieszyła ? piekna pogode mamy tej jesieni
sympatyk - 29-09-2021, 21:12
Temat postu:
Powstaną dodatkowe tory w Krakowie.

Spadająca przepustowość linii dojazdowych do centrum Krakowa stała się głównym powodem, dla którego PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują inwestycję związaną z dobudową dodatkowych torów pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Bieżanowem. Nowe torowisko ma umożliwić swobodne kursowanie pociągów dalekobieżnych oraz Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/55783/powstana_dodatkowe_tory_w_krakowie.html

____________________________________________________

XIX-wieczny wiadukt skreślony z rejestru zabytków. Zostanie rozebrany i odbudowany.

Wybudowany w XIX wieku wiadukt kolejowy nad ulicą Dietla w Krakowie zostanie w najbliższym czasie przebudowany. Konstrukcja została wykreślona z rejestru zabytków i zostanie całkowicie rozebrana, a następnie odbudowana "z zachowaniem historycznego charakteru".

Więcej:

https://tvn24.pl/krakow/krakow-przebudowa-wiaduktu-kolejowego-nad-ulica-dietla-5432992

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group